abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juli 2015 @ 20:07:26 #1
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154123162
quote:
Griekenland verlaat waarschijnlijk de eurozone en de Europese Unie als er geen akkoord over de schuldenkwestie wordt bereikt.
Dat stelt de Griekse centrale bank woensdag.

Het mislukken van een akkoord leidt volgens de Bank of Greece tot het begin "van een pijnlijk verloop dat in eerste instantie zal leiden tot een Grieks faillissement en uiteindelijk tot een vertrek van het land uit de eurozone en hoogstwaarschijnlijk uit de Europese Unie".

De centrale bank noemt het bereiken van een nieuw akkoord met de geldschieters "van het grootste belang om de directe gevaren voor de economie af te wenden, de onzekerheid te verminderen en zich te verzekeren van een duurzame groei".

Bank of Greece denkt dat de huidige schuldencrisis dan snel verandert in een oncontroleerbare crisis, met grote risico's voor de bankensector en financiėle stabiliteit.

Diepe recessie

"Een vertrek uit de eurozone zal de toch al ongunstige situatie alleen maar verergeren, omdat de daaruit voortvloeiende wisselkoerscrisis de inflatie zal laten stijgen", aldus de centrale bank.

Dat zal dan leiden tot een diepe recessie, drastische inkomensdalingen, een grote groei van de werkloosheid en een grote economische terugval. "Vanuit zijn positie als belangrijk lid van de EU, zal Griekenland zichzelf gedegradeerd zien naar de rang van een arm land in Zuid-Europa."

Daarom heeft Bank of Greece de stellige overtuiging dat het bereiken van een akkoord "een historische noodzaak" is die niet genegeerd kan worden.

Tot nu toe lijkt het er volgens de centrale bank op dat er een compromis is bereikt over de belangrijkste voorwaarden van het akkoord. De kloof tussen de partijen zou klein zijn.

Levensvatbaar

"Wat we nu nodig hebben is een levensvatbaar akkoord", schrijft Bank of Greece. Maar wel een akkoord waarbij toekomstige generaties zoveel mogelijk worden ontzien, "omdat we geen recht hebben om ze daarmee op te zadelen".

Ondertussen halen Grieken weer veel geld van hun bankrekeningen. Op maandag en dinsdag zouden ze volgens Griekse media gezamenlijk 850 miljoen euro hebben opgenomen, meldt Het Financieele Dagblad.

http://www.nu.nl/economie(...)d-wordt-bereikt.html
RT_com twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 00:18:33 BREAKING: Greece to hold national referendum on debt deal http://t.co/oJEKR2uriP http://t.co/ygxKTfDjXx reageer retweet

http://www.theguardian.co(...)lts-greek-referendum
are we infinite or am I alone
pi_154123216
VS: Griekenland moet in de Eurozone blijven

WASHINGTON - Griekse en Europese leiders moeten tot een compromis komen waardoor Griekenland in de Eurozone blijft. Dat heeft het Witte Huis maandag laten weten.
Volgens een Amerikaanse woordvoerder is het in het belang van Europa en de Verenigde Staten om een oplossing te vinden voor de Griekse schuldencrisis.

VS bemoei je er niet mee.... VS ziet natuurlijk zijn invloed verdwijnen nu Poetin Griekenland met open armen zou ontvangen.
pi_154123231
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Mensen laten zich maar wat graag voorliegen.

[..]

Dat is hun taak niet, en dan hadden de neoliberalen zich helemaal samengeklonterd om de veel gevaarlijkere vijand.
Daar heb je een heel goed punt Weltschmerz. Dat ze vrienden zijn met Podemos zit volgens mij al niet lekker bij Europa.
pi_154123236
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:09 schreef Odaiba het volgende:

[ afbeelding ]

WASHINGTON - Griekse en Europese leiders moeten tot een compromis komen waardoor Griekenland in de Eurozone blijft. Dat heeft het Witte Huis maandag laten weten.
Volgens een Amerikaanse woordvoerder is het in het belang van Europa en de Verenigde Staten om een oplossing te vinden voor de Griekse schuldencrisis.

VS bemoei je er niet mee.... VS ziet natuurlijk zijn invloed verdwijnen nu Poetin Griekenland met open armen zou ontvangen.
De VS heeft makkelijk praten :')
pi_154123264
Lekker wijf zat er achterop die motor van Tsipras.
pi_154123265
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:10 schreef Infection het volgende:

[..]

Nja, ik zie liever ook niet al te veel Russische invloed binnen Europa en ik denk de meeste mensen niet.
pi_154123277
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:11 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Nja, ik zie liever ook niet al te veel Russische invloed binnen Europa en ik denk de meeste mensen niet.
Gewoon beide niet. Europa moet het zelf regelen.
pi_154123287
Griekenland binnen de eurozone houden lijkt mij ook geen slechte uitkomst. Mag de VS evt wel aan meebetalen. :)
pi_154123298
quote:

[ afbeelding ]

Ik hoop ook niet dat Rusland daar meer invloed krijgt.
pi_154123311
Wat mij zo heel erg ergert aan dit alles is het totaal gebrek aan daadkracht wat ze hier constant hebben getoond.

In 2010 hadden ze Griekenland of de Euro moeten uitgooien of een fatsoenlijke haircut (50%) moeten geven. Nu zijn we vijf jaar aan het prutsen geweest en ligt de Griekse economie aan gort en is het vertrouwen in de (Europese) politiek op een dieptepunt.
pi_154123313
quote:
Mooi, wat betalen ze?
pi_154123333
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:10 schreef Infection het volgende:

[..]

Heeft de VS niet een keer Mexico gered? Ze hebben wel een goed punt dat er eens wat daadkracht mag zijn. Iets waar Amerika vaak beter in is
pi_154123347
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:12 schreef Kandijfijn het volgende:
Wat mij zo heel erg ergert aan dit alles is het totaal gebrek aan daadkracht wat ze hier constant hebben getoond.

In 2010 hadden ze Griekenland of de Euro moeten uitgooien of een fatsoenlijke haircut (50%) moeten geven. Nu zijn we vijf jaar aan het prutsen geweest en ligt de Griekse economie aan gort en is het vertrouwen in de (Europese) politiek op een dieptepunt.
whahaha je hebt het wel over de EU he :)
pi_154123361
Koolmees wil wel Griekse braindrain voorkomen, hervormen en schuldafschrijvingen. ^O^
pi_154123400
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

whahaha je hebt het wel over de EU he :)
Ja, maar een fatsoenlijk haircut in 2010 wat had ons dat gekost? 150 miljard op een eurozone BNP van 12.000 miljard?

Nederland geeft 150 miljard uit aan 2,5 jaar zorg het zijn gigantisch bedragen als je het zo hoort maar in zijn context geplaatst valt het reuze mee.
pi_154123408
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:13 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Heeft de VS niet een keer Mexico gered? Ze hebben wel een goed punt dat er eens wat daadkracht mag zijn. Iets waar Amerika vaak beter in is
Dat was ook maar relatief en omdat ze bang waren voor grote immigratie stromen. IMF en G7 namen toen ook een behoorlijk deel voor hun rekening.
pi_154123419
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:10 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Daar heb je een heel goed punt Weltschmerz. Dat ze vrienden zijn met Podemos zit volgens mij al niet lekker bij Europa.
Nee, daarom moest Shiriza ook vernederd worden zodat er een nieuwe regering kon komen. Gewone sociaaldemocraten accepteren gewoon de dictaten van de financiele sector, sterker nog Dijsselbloem speelt met alle plezier deurwaardertje. Partijen die aan die kaders gaan rammelen, of dat nou linkse of rechtse zijn, maken de EU erg zenuwachtig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 6 juli 2015 @ 20:18:32 #18
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154123442
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:17 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat was ook maar relatief en omdat ze bang waren voor grote immigratie stromen. IMF en G7 namen toen ook een behoorlijk deel voor hun rekening.
IMF geeft enkel leningen en verdient daar telkens dik aan.
pi_154123457
Ik zit ook niet te wachten op meer invloed uit Moskou in Griekenland, maar we bieden Griekenland ook weinig keuze. Ze zijn een paria geworden in Europa. Het zou allemaal de schuld van de grieken zijn, maar de EU heeft liggen slapen en nu de bom is gebarsten gaan we streng zijn tegen Griekenland. Het zijn keuzes en daadkracht die je moet tonen en je moet ze tegemoet komen, anders geef ik ze groot gelijk da ze met de Russen of Chinezen in zee gaan.
pi_154123477
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:17 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Tis vanaf deze kant een beetje klok-kleper hoor ;), maar dat kwam ff in mij op. Immigratiestroom lijkt mij voor Nederland anders ook wel redelijk relevant de eurozone heeft 3 van 7 landen G7 landen dus wij moeten toch wel een landje kunnen redden.

Of in ieder geval een duidelijke keuze durven maken
  maandag 6 juli 2015 @ 20:19:59 #21
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_154123485
Varoufakis en Tsakalotos zijn beste maatjes en ik denk dat het dus geen donder zal uitmaken dat Tsakalootos, de fiets overneemt. Kortom de rijstijl is anders en het vermogen hetzelfde.
In feite kan je beter Big V hebben dan Smartdog T. De eerste blaft duidelijker, de tweede fronst.

Meer op/bron: Demotix

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 06-07-2015 20:29:03 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_154123507
http://www.telegraaf.nl/d(...)banken_gelijk__.html
quote:
De Europese Centrale Bank (ECB) heeft besloten de noodsteun die maximaal aan de Griekse banken mag worden verstrekt, niet te verhogen. Dat heeft de ECB maandagavond laten weten.

Dat betekent dat de ECB niet extra contant geld naar Griekenland stuurt en Griekse banken dus nog meer moeite zullen hebben om de geldautomaten gevuld te houden. De Griekse centrale bank had om een verhoging van het plafond voor noodkredieten gevraagd.
Ik ben bang dat de Grieken straks niet zo blij meer zijn met hun nee.
pi_154123508
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:13 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ze hebben wel een goed punt dat er eens wat daadkracht mag zijn. Iets waar Amerika vaak beter in is
Je vergeet dat de VS een federatie is en de EU een unie. De Amerikanen lachen ons uit hoe wij in de EU lopen te klooien omdat al die lidstaatjes lopen te dwarsbomen. Een onmogelijke missie dus om eenlijnig en daadkrachtig te kunnen optreden.
  maandag 6 juli 2015 @ 20:22:23 #24
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154123556
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:20 schreef Wespensteek het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)banken_gelijk__.html

[..]

Ik ben bang dat de Grieken straks niet zo blij meer zijn met hun nee.
En dan krijgen we rellen en burgeroorlog. Mooi toch, dat sociale Europa. :P
  maandag 6 juli 2015 @ 20:23:07 #25
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_154123574
Wel strak dat de ECB niet wacht op de politiek en zelf alvast haar conclusie (imo de enige juiste) trekt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')