abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154104026
quote:
6s.gif Op maandag 6 juli 2015 00:05 schreef Rickertman96 het volgende:
Etsu waar is je avatar
Kwijtgeraakt toen ik een seksdate had op jouw advies.
pi_154104046
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 00:06 schreef Etsu het volgende:

[..]

Kwijtgeraakt toen ik een seksdate had op jouw advies.
Toch fijn dat je naar me hebt geluisterd.
pi_154104050
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 00:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nope. Ik kon een vak notariële wetgeving volgen, maar niet gedaan.
Hmm. Lijkt me wel erg tof, op een van de BES-eilanden wonen en daar een kantoortje hebben :@

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2015 00:08:02 ]
pi_154104056
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 00:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dan moet je een baan zoeken waarvoor dat niet geldt. Je hebt enorme mazzel dat je hoger opgeleid bent (of wordt), goed Nederlands spreekt en (waarschijnlijk) uit een redelijk goede familie komt. Je zit echt niet vast aan het fabrieksleven dat sommige mensen wel hebben.
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 00:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dan moet je een baan zoeken waarvoor dat niet geldt. Je hebt enorme mazzel dat je hoger opgeleid bent (of wordt), goed Nederlands spreekt en (waarschijnlijk) uit een redelijk goede familie komt. Je zit echt niet vast aan het fabrieksleven dat sommige mensen wel hebben.
Dacht dat de gemiddelde jurist toch wel minstens tot zijn 60e moet werken.

Vriend van mij is personal trainer en die werkt een paar uur in de ochtend en in de avond en komt goed rond, heerlijk lijkt me dat
pi_154104061
quote:
6s.gif Op maandag 6 juli 2015 00:07 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Toch fijn dat je naar me hebt geluisterd.
Geluisterd, huh?
pi_154104084
quote:
10s.gif Op maandag 6 juli 2015 00:07 schreef Etsu het volgende:

[..]

Geluisterd, huh?
Niet te letterlijk nemen!
pi_154104089
quote:
10s.gif Op maandag 6 juli 2015 00:07 schreef Etsu het volgende:

[..]

Hmm. Lijkt me wel erg tof, op een van de BES-eilanden wonen en daar een kantoortje hebben ;@
Kan vast wel. Je Nederlandse diploma is gewoon geldig, de wetgeving is vast grotendeels hetzelfde en voor zover het wel anders is, is het in het Nederlands geschreven en dus best te behappen.
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 00:07 schreef Henrys het volgende:

[..]

[..]

Niemand verplicht je om tot je zestigste als jurist te werken? Als je ergens iets anders wil gaan doen kan dat. En ook als je wel een juridisch vak blijft doen hoeft dat niet van 9 tot 5.
pi_154104126
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 00:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Kan vast wel. Je Nederlandse diploma is gewoon geldig, de wetgeving is vast grotendeels hetzelfde en voor zover het wel anders is, is het in het Nederlands geschreven en dus best te behappen.

[..]

Niemand verplicht je om tot je zestigste als jurist te werken? Als je ergens iets anders wil gaan doen kan dat. En ook als je wel een juridisch vak blijft doen hoeft dat niet van 9 tot 5.
Werken is niet het probleem. Het weer/land is het probleem.
  maandag 6 juli 2015 @ 00:09:46 #134
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_154104129
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 00:00 schreef Henrys het volgende:

[..]

En nadeel aan rechten is dat je toch grotendeels aan Nederland gebonden bent
Soms zit ik er over na te denken of ik niet eventueel in Suriname aan de bak zou kunnen als jurist, maar ik vrees dat ik als bounty helemaal gek zou worden van de Surinaamse mentaliteit.
pi_154104141
Oh je edit was sneller
  maandag 6 juli 2015 @ 02:53:15 #136
258802 Yreal
henk..!
pi_154106584
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 00:07 schreef Henrys het volgende:

[..]

[..]

Vriend van mij is personal trainer en die werkt een paar uur in de ochtend en in de avond en komt goed rond, heerlijk lijkt me dat
onzin. 3 jaar partner zijn moet voldoende zijn...
  maandag 6 juli 2015 @ 07:30:13 #137
165633 eriksd
The grand facade...
pi_154107150
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 00:09 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Soms zit ik er over na te denken of ik niet eventueel in Suriname aan de bak zou kunnen als jurist, maar ik vrees dat ik als bounty helemaal gek zou worden van de Surinaamse mentaliteit.
Nouja, je bent inmiddels toch ook alweer een decennium bezig?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_154107322
quote:
6s.gif Op maandag 6 juli 2015 07:30 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nouja, je bent inmiddels toch ook alweer een decennium bezig?
Ooooooooooohh
pi_154108909
quote:
7s.gif Op zondag 5 juli 2015 21:04 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nice. Leuke spullen zijn dat. Ook die Afrikaanse beelden _O_
Die Afrikaanse beelden vind ik ook wel tof. Heb er wel een paar thuis!
pi_154108934
quote:
14s.gif Op maandag 6 juli 2015 10:29 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Die Afrikaanse beelden vind ik ook wel tof. Heb er wel een paar thuis!
Ben je nu weer helemaal bij?

Uit welke landen komen ze?
pi_154108998
quote:
10s.gif Op maandag 6 juli 2015 10:30 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ben je nu weer helemaal bij?

Uit welke landen komen ze?
Geen idee, uit m'n hoofd Ghana en Mali. Ooit gekregen.

quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 23:56 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Volgens mij las ik dat de Grieken 44 uur per week werken, terwijl dat de Nederlanders er 41 uur per week werken.
Mompelt iets met arbeidsproductiviteit.
  maandag 6 juli 2015 @ 18:10:37 #142
165633 eriksd
The grand facade...
pi_154119979
Tchock, dit is pas muziek:

Met Phil op de drums _O_
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_154120055
Net een item over het leengedrag van studenten in het zesuurjournaal en het decor van het academiegebouw in Grunn
mag het weten
  maandag 6 juli 2015 @ 18:25:44 #144
258802 Yreal
henk..!
pi_154120289
quote:
6s.gif Op maandag 6 juli 2015 18:15 schreef Joosie200 het volgende:
Net een item over het leengedrag van studenten in het zesuurjournaal en het decor van het academiegebouw in Grunn
goed item _O_
  maandag 6 juli 2015 @ 18:26:41 #145
258802 Yreal
henk..!
pi_154120316
Al zijn ze draagkracht vergeten. Als je weinig verdient hoef je niet eens terug te betalen. :D
  maandag 6 juli 2015 @ 19:13:40 #146
167923 appelsjap
All the above
pi_154121456
Ik weet niet of ik hier goed zit maar heb een vraagje over dit stukje (gaat over het vak Inleiding recht, ik doe zelf Economie dus dit is een keuzevak en heb niet bepaald veel verstand van recht) ;)

quote:
Geen beroep kan worden ingesteld tegen een besluit waarbij het bestuursorgaan een algemeen verbindend voorschrift of een beleidsregel vaststelt, wijzigt of intrektart. 8:2 Awb. Dus als je deze week leest dat de gemeenteraad van Nijmegen besluit om een bepaald artikel op te nemen wat jou niet zint, en je wilt beroep in stellen. Dit kan dus niet. Dit kan niet bij de bestuursrechter doen (gewoon naar de rechtbank etc.). Zie 4): niet bestuursrechter dan burgerlijke rechter. Als je beboet wordt wegens het artikel en je voert hem aan bij de rechter, dan kan je altijd zeggen dit artikel is onverbindend want die is in strijd met een hogere regel. Als bepaalt wordt dat dit klopt, dan zal de rechter de boete nietig verklaren: geen verbindende kracht.
1. Als men een dergelijk besluit onrechtmatig acht, dan kan men dit geschil voorleggen aan de burgerlijke rechter (‘aanvullende rechtsbescherming’).
Wat ik zelf uit de stof en HC's heb begrepen is dat als een bestuursorgaan een besluit neemt en je bent het niet eens met het besluit je als eerste bezwaar maakt bij die instantie zelf, en daarna nog in beroep kan gaan bij een bestuursrechter.

Echter in de quote hierboven geven ze als voorbeeld dat als de gemeente besluit een artikel op te nemen je geen beroep kan instellen. Ik snap niet precies waarom niet.

De artikelen die hierbij horen:

quote:
Hoofdstuk 8. Bijzondere bepalingen over de wijze van procederen bij de bestuursrechter
Titel 8.1. Algemene bepalingen over het beroep in eerste aanleg
Afdeling 8.1.1. Bevoegdheid Artikel 8:1 Een belanghebbende kan tegen een besluit beroep instellen bij de bestuursrechter.
quote:
Artikel 8:2 1. Met een besluit wordt gelijkgesteld: a. een andere handeling van een bestuursorgaan waarbij de volgende personen, hun nagelaten betrekkingen of hun rechtverkrijgenden belanghebbende zijn: 1°. een ambtenaar als bedoeld in artikel 1 van de Ambtenarenwet als zodanig, 2°. een militair ambtenaar als bedoeld in artikel 1 van de Militaire Ambtenarenwet 1931 als zodanig, 3°. een lid van het personeel van een zelfstandig bestuursorgaan waarop ingevolge artikel 15 van de Kaderwet zelfstandige bestuursorganen de ambtelijke rechtspositieregels van overeenkomstige toepassing zijn als zodanig, 4°. een dienstplichtige als bedoeld in hoofdstuk 2 van de Kaderwet dienstplicht als zodanig, b. een andere publiekrechtelijke handeling van de Sociaal-Economische Raad. 2. Met een besluit wordt gelijkgesteld de schriftelijke beslissing, inhoudende de weigering van de goedkeuring van: a. een besluit, inhoudende een algemeen verbindend voorschrift of een beleidsregel of de intrekking of de vaststelling van de inwerkingtreding van een algemeen verbindend voorschrift of een beleidsregel, b. een besluit ter voorbereiding van een privaatrechtelijke rechtshandeling.
quote:
Artikel 8:3 1. Geen beroep kan worden ingesteld tegen een besluit: a. inhoudende een algemeen verbindend voorschrift of een beleidsregel, b. inhoudende de intrekking of de vaststelling van de inwerkingtreding van een algemeen verbindend voorschrift of een beleidsregel, c. inhoudende de goedkeuring van een besluit, inhoudende een algemeen verbindend voorschrift of een beleidsregel of de intrekking of de vaststelling van de inwerkingtreding van een algemeen verbindend voorschrift of een beleidsregel. 2. Geen beroep kan worden ingesteld tegen een besluit ter voorbereiding van een privaatrechtelijke rechtshandeling.
Alvast bedankt voor de hulp!
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_154121566
quote:
nu 0s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:13 schreef appelsjap het volgende:
Ik weet niet of ik hier goed zit maar heb een vraagje over dit stukje (gaat over het vak Inleiding recht, ik doe zelf Economie dus dit is een keuzevak en heb niet bepaald veel verstand van recht) ;)

[..]

Wat ik zelf uit de stof en HC's heb begrepen is dat als een bestuursorgaan een besluit neemt en je bent het niet eens met het besluit je als eerste bezwaar maakt bij die instantie zelf, en daarna nog in beroep kan gaan bij een bestuursrechter.

Echter in de quote hierboven geven ze als voorbeeld dat als de gemeente besluit een artikel op te nemen je geen beroep kan instellen. Ik snap niet precies waarom niet.

De artikelen die hierbij horen:

[..]

[..]

[..]

Alvast bedankt voor de hulp!
Een bestuursorgaan kan verschillende soorten besluiten nemen. Heel kort gezegd: tegen een beschikking, een besluit op één specifiek punt, staat bezwaar open voor belanghebbenden (dus niet voor iedereen). Een algemeen verbindend voorschrift is veel ruimer van strekking en daartegen staat geen direct beroep bij een bestuursrechter open.
  maandag 6 juli 2015 @ 19:46:10 #148
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_154122502
Wel stomme dat de nieuwe Kluwer al overal te koop is, en de VNW nog nergens is te bekennen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_154127845
Hoe zit het trouwens als ik in het 3e jaar alles haal behalve handelsrecht? Zou dan een heel jaar schoolgeld moeten betalen en vertraging oplopen voor 1 vak?
pi_154127919
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 22:33 schreef Henrys het volgende:
Hoe zit het trouwens als ik in het 3e jaar alles haal behalve handelsrecht? Zou dan een heel jaar schoolgeld moeten betalen en vertraging oplopen voor 1 vak?
Mondeling. En anders idd studievertraging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')