SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Daar zijn ze op voorbereid, met hun bordjes .quote:Op zondag 5 juli 2015 12:51 schreef DemonRage het volgende:
Vrijdag kans op vorst aan de grond in delen België:
[ afbeelding ]
Die buien in het zuidwesten gaan liever de Noordzee op zo te zienquote:Op zondag 5 juli 2015 13:02 schreef roislecxe het volgende:
Benieuwd of we vandaag wel wat regen kunnen ontvangen. Zou wel eens lekker zijn een keer...
Ik reken ook nergens op, maar als ik buienradar zo zie is het wel een grote bende met al die rode vlekken enzo.quote:Op zondag 5 juli 2015 13:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die buien in het zuidwesten gaan liever de Noordzee op zo te zien
Ik zat rechtop xDquote:Op zondag 5 juli 2015 12:51 schreef Toto69 het volgende:
Werd rond 7.25 gewekt door een paar gigantische donders hierleek wel of 't twee keer in sloeg vlakbij.
Ik zit onder Rotterdam dus heb last van hetzelfdequote:Op zondag 5 juli 2015 13:04 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik reken ook nergens op, maar als ik buienradar zo zie is het wel een grote bende met al die rode vlekken enzo.
Hier weer precies zo'n warmte eiland met 28.5 graden...
Hoe heb je dat "met veel geweld" gedaan dan?quote:Op zondag 5 juli 2015 12:55 schreef roislecxe het volgende:
Vannacht met veel geweld het naar 26.4 weten af te koelen, komende vanaf 29.2.
Zoek wel met je mee...quote:Op zondag 5 juli 2015 13:06 schreef Burner82 het volgende:
Toch maar eens het uit-knopje voor het shield van Roermond zoeken...
Waaier buiten gezet op een kistje en een krat bier dat ie boven het raam uit kwam, verlengsnoer ervoor aangelegd en veel moeite gedaan om dat ding daar stabiel te krijgen.quote:Op zondag 5 juli 2015 13:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoe heb je dat "met veel geweld" gedaan dan?
Ik zet de boel open en als het koud genoeg is buiten koelt het wel af.
Het is dat plussen en minnen niet kan op het forum, ik had je een plusje gegeven, haha!quote:Op zondag 5 juli 2015 13:15 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Waaier buiten gezet op een kistje en een krat bier dat ie boven het raam uit kwam, verlengsnoer ervoor aangelegd en veel moeite gedaan om dat ding daar stabiel te krijgen.
Expres tegen dat het licht werd pas naar bed gegaan.
Het werkte wel, koele lucht naar binnen blazen.
Dat vind ik veel moeite.
Oh ja, ventilator aanzetten heb ik ook gedaanquote:Op zondag 5 juli 2015 13:15 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Waaier buiten gezet op een kistje en een krat bier dat ie boven het raam uit kwam, verlengsnoer ervoor aangelegd en veel moeite gedaan om dat ding daar stabiel te krijgen.
Expres tegen dat het licht werd pas naar bed gegaan.
Het werkte wel, koele lucht naar binnen blazen.
Dat vind ik veel moeite.
30 nu binnenquote:
Plusje voor het idee, minnetje voor het denken dat mn vriendin slim genoeg zou zijn de boel dicht te latenquote:Op zondag 5 juli 2015 13:18 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Het is dat plussen en minnen niet kan op het forum, ik had je een plusje gegeven, haha!
twitter:MeteoGroupWeer twitterde op zondag 05-07-2015 om 13:24:11Zodadelijk in het westen buiige regen, lokaal onweer. Elders oppoppende pittige(!) buien #windstoten #hagel #onweer http://t.co/X14TupJ4UW reageer retweet
Ik zit tussen Ehv en Limboland in. Als ik offline ga weet je dat het eraan komtquote:Op zondag 5 juli 2015 13:22 schreef DemonRage het volgende:
Nou begint het boven Noord Limburg te borrelen... hier in Eindhoven bij 28°C nog steeds niets.
Merk er iig niks vanquote:Op zondag 5 juli 2015 13:22 schreef DemonRage het volgende:
Nou begint het boven Noord Limburg te borrelen... hier in Eindhoven bij 28°C nog steeds niets.
Ook heel erg actief, al is de bui in het noorden ook een pittige, als ik het zo bekijk.quote:Op zondag 5 juli 2015 13:25 schreef heywoodu het volgende:
Die bui boven Duitsland is echt lomp groot
[ afbeelding ]
Ik kan dat kaartje een mooie paint geven om het kloppend te krijgen...quote:
Breda eruit shoppen?quote:Op zondag 5 juli 2015 13:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan dat kaartje een mooie paint geven om het kloppend te krijgen...
Wat een beest, niet normaal.quote:Op zondag 5 juli 2015 13:25 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Doe dat maar eens.quote:Op zondag 5 juli 2015 13:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zou een drama zijn voor het westen, het is gortdroog.quote:Op zondag 5 juli 2015 13:40 schreef roislecxe het volgende:
Als de buien vandaag hier dreigen te missen, gaan we naar de eerste helft van Juli zonder 1 druppel regen, want de vooruitzichten zijn ook erg droog.
Ik ben al blij met een klein zomers buitje zonder onweerquote:Op zondag 5 juli 2015 13:40 schreef RiKe het volgende:
Het zal wel weer niks worden voor Leiden als ik Buienradar mag geloven
Stofstormquote:Op zondag 5 juli 2015 13:43 schreef Rabieluh het volgende:
Komt een rare grijze muur op me af hier in souburg.
quote:Op zondag 5 juli 2015 13:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
het blokje verschoof ineens naar boven vlak voor saven.quote:Op zondag 5 juli 2015 13:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Almere bliksemhoofdstad van het westen
Ik heb nu echte regen bij middelburg.quote:Op zondag 5 juli 2015 13:56 schreef Fred0w het volgende:
Zeeland bewolkt,droog, en een aardig windje.
In zeeland dus wel weertwitter:TeamSky twitterde op zondag 05-07-2015 om 14:18:02It's raining heavily at the finish line at the moment, pretty windy as well. We're looking set for fireworks! #AllezTeamSky #TDF2015 reageer retweet
tegen 17 uur toch wel weer droogquote:Op zondag 5 juli 2015 14:19 schreef Burner82 het volgende:
In zeeland dus wel weertwitter:TeamSky twitterde op zondag 05-07-2015 om 14:18:02It's raining heavily at the finish line at the moment, pretty windy as well. We're looking set for fireworks! #AllezTeamSky #TDF2015 reageer retweet
Volgens windyquote:
heb je het uit-knopje gevonden dan?quote:Op zondag 5 juli 2015 14:23 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Volgens windy
zou het tussen 15:00 en 16:00 flink afkoelen in Limburg.
Lijkt er dus op dat er wat heftigs te gebeuren staat.
quote:Op zondag 5 juli 2015 14:23 schreef DemonRage het volgende:
Weet je wat ook erg is in deze hitte? Als je moet schijten!
Sommige mensen hebben een raampje op de wc waar nog frisse lucht door kan, maar als je dat niet hebt dan is het één grote ellende. Zit je daar in zo'n klein hokje waar de temperatuur al snel oploopt en na 2 minuten gutst het zweet al van je bakkes terwijl je er nog eentje uit aan't duwen bent. De bedampte strontlucht die het hok vult maakt het alleen maar oncomfortabeler en dan moet je nog beginnen met vegen.
Als je geluk hebt dan valt er niet veel af te vegen, maar met een beetje pech is het zo'n halfzachte zooi die je als pindakaas door je bezwete bilnaad smeert en van het drukke vegen om alles weg te krijgen, krijg je het alleen nog maar warmer.
Uiteindelijk als je klaar bent kom je snakkend naar frisse lucht dat hok weer uit en dan bedenk je je: het enige wat nog erger is, is als je in andermans gecreëerde strontsauna moet gaan zitten omdat je ook nodig moet.
Kan het kloppen dat ik hier enige frustratie opmerk?quote:Op zondag 5 juli 2015 14:23 schreef DemonRage het volgende:
Sommige mensen hebben een raampje op de wc waar nog frisse lucht door kan, maar als je dat niet hebt dan is het één grote ellende. Zit je daar in zo'n klein hokje waar de temperatuur al snel oploopt en na 2 minuten gutst het zweet al van je bakkes terwijl je er nog eentje uit aan't duwen bent. De bedampte strontlucht die het hok vult maakt het alleen maar oncomfortabeler en dan moet je nog beginnen met vegen.
Als je geluk hebt dan valt er niet veel af te vegen, maar met een beetje pech is het zo'n halfzachte zooi die je als pindakaas door je bezwete bilnaad smeert en van het drukke vegen om alles weg te krijgen, krijg je het alleen nog maar warmer.
Uiteindelijk als je klaar bent kom je snakkend naar frisse lucht dat hok weer uit en dan bedenk je je: het enige wat nog erger is, is als je in andermans gecreëerde strontsauna moet gaan zitten omdat je ook nodig moet.
quote:
quote:Op zondag 5 juli 2015 14:23 schreef DemonRage het volgende:
Novemberquote:
Ik zie hier een klein duiveltje in.quote:Op zondag 5 juli 2015 13:25 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb nooit het praktische nut gezien van een toilet in je badkamer.. Maar met wat jij omschrijft dan snap ik het.quote:Op zondag 5 juli 2015 14:23 schreef DemonRage het volgende:
quote:Op zondag 5 juli 2015 14:35 schreef -CRASH- het volgende:
Camera's ingepakt... En nog een 15 tal minuten aankijken wat de bewolking doet.
LOL de zon gaat net schuil achter de bewolking
Waarschijnlijk gebeurd er niet veeltwitter:L1weer twitterde op zondag 05-07-2015 om 14:38:14Optocht @OLS2015 volop bezig,drukkend warm, gelukkig bewolking voor zon Tot ca. 16 uur geen grote onweersdreiging #L1 http://t.co/7Czp40SArI reageer retweet
Dit benadert wel mijn grootste ergernis in dit weer jaquote:Op zondag 5 juli 2015 14:23 schreef DemonRage het volgende:
TOT circa 16:00quote:Op zondag 5 juli 2015 14:39 schreef Burner82 het volgende:
[..]Waarschijnlijk gebeurd er niet veeltwitter:L1weer twitterde op zondag 05-07-2015 om 14:38:14Optocht @OLS2015 volop bezig,drukkend warm, gelukkig bewolking voor zon Tot ca. 16 uur geen grote onweersdreiging #L1 http://t.co/7Czp40SArI reageer retweet
Ook buienradar geeft aan voor Winterswijk om 17.00 30 graden, en 18.00 23 graden. Klinkt logisch dat er wat gaat gebeuren inderdaad.quote:Op zondag 5 juli 2015 14:23 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Volgens windy
zou het tussen 15:00 en 16:00 flink afkoelen in Limburg.
Lijkt er dus op dat er wat heftigs te gebeuren staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |