Eerst maar even het officiële politiebericht:
quote:
Twee verdachten aangehouden na beroving met vuurwapen in Rotterdam
Rotterdam - In de nacht van donderdag op vrijdag zijn twee verdachten aangehouden voor een beroving op de Asserweg. Daar bedreigden ze het slachtoffer met een vuurwapen en beroofden hem van zijn geld. Hij raakte hierbij niet gewond.
De twee Rotterdammers bedreigden rond kwart voor drie het slachtoffer. Het zou een bekende van het tweetal zijn. Het duo reed na de beroving weg in een personenauto en het slachtoffer belde de politie.
Agenten troffen het voertuig aan in de Jan Porcellistraat met daarin twee inzittenden. Vanwege de melding over het vuurwapen, werden deze twee aangehouden met de benaderingstechniek gevaarlijke verdachte (BTGV).
Nadat de verdachten van 14 en 26 jaar oud waren overgebracht naar het politiebureau, werden zij gefouilleerd. Bij één van de verdachten trof de politie de gestolen waar aan. Een vuurwapen werd vooralsnog niet gevonden. Het voertuig wordt vandaag verder onderzocht.
De jongste verdachte is in de loop van de ochtend heengezonden. De 26-jarige bestuurder zit nog vast.
Bron:
https://www.politie.nl/ni(...)en-in-rotterdam.htmlKortom: je bent pas 14 jaar en nu al betrokken bij criminele activiteiten. Maar dit verhaal eindigt hier niet, het
begint hier pas. Want de hysterische zus van de jongen heeft beelden gemaakt en trekt op legendarische en leugenachtige wijze van leer.
Het filmpje staat nog steeds online:
https://www.facebook.com/selma.yas/videos/1018420828191222/Kopie van de video op GeenStijl:
http://www.geenstijl.nl/m(...)oudt_11_14jarig.htmlZe roept tegen de agenten dat de jongen 11 is en dat agenten "misbruik maken van hun macht" door een 11-jarige onder schut te houden. "Zien jullie dit, wat ze doen? Hij is 11 jaar", schreeuwt ze nog eens. Onder de video plaatst ze deze tekst:
quote:
Dit is wat de politie doen met een verdomme 11 jarige jongen!!!!! Mijn kleine broertje!!! Is dit rechtvaardig!!! Is dit rechtvaardig! Aub deel dit allemaal!! Hoe kan je een 11 jarige dit aan doen om hem onderschot te houden! Arme jongen was net klaar met eten en wou naar binnen gaan om het fajr gebed te bidden
Tuuuuuuurlijk:') Hij ging net bidden ja. Even daarvoor nog bij een overval betrokken en daarna ineens bidden.
Maar guess what... ze loog over de leeftijd van haar broertje. De jongen is geboren in 2001, biecht ze later op:
quote:
Ik bedank iedereen voor de reacties en medeleven. Sorry mijn excuus, door de shock en de snelle gebeurtenis van de situatie heb ik mijn vergist in de leeftijd van mijn broertje.. Ik heb hem 11 jaar genoemd inplaats van 14.. Zijn geboorte datum is namelijk 24 februari 2001. De reden dat ik mij vast hield aan mijn verhaal dat hij 11 is komt door de snelle gebeurtenissen en alle vragen om mij heen.. Dit neemt niet weg dat de situatie nu minder erg is of minder serieus genomen moet worden. Ik wou alleen de wijziging door geven. De vragen werden mij te veel en kon niet helder nadenkend, waardoor ik mij vast hield dat hij 11 jaar is. Mijn excuses
Ook over het bovenstaande politiebericht heeft ze een mening:
quote:
Hoe zielig kunnen ze zijn om zoiets te plaatsen wauw!! 'Jongen 14 opgepakt voor straatroof in Rotterdam' maar word na een uur heengezonden. Serieus wauw, wist niet dat je voor een straatroof maar een uurtje hoefde te zitten en daarna worden je ouders gebeld dat je je kind mag komen ophalen. Stelletje hypocrieten!!!
En elders:
quote:
Nee (...) is gelogen is allemaal niet waar
Dan nu een bloemlezing uit de reacties op de video, vrijwel uitsluitend afkomstig van mensen met een allochtone achtergrond:
quote:
- Belachelijkkkk wat bezielt hun nou?
- Niet normaal
- Nu ik dit weer zie vind ik echt terecht wat hier in den haag met die kkrlijers gebeurd viezerikkee
- Wtf dit meen je niet deze mensen zijn helemaal gek geworden
- Teringlijers
- Dit is echt machtsmisbruik een kind van 14 kan zo een trauma oplopen! En wij moeten ons veilig voelen??
- Omggg dit kan echttt niet!!! Is nog maar n kind. Zijn ze helemaal gek geworden in hun bovenkamer stelletje randdebielen
- Ooh (...) wat erg!! Fit is echt te zot voor woorden!! ik zou ze aanklagen die handel, wat denken ze wel een 11 jarig jongetje onder schot houden.. Bah!!!
- Vuile hoerenkinderen is toch niet normaal joh
- Echt erg man. Ik wist echt niet dat het je broertje was kk honden zijn het wollah.
Uit de context van de reacties wordt trouwens duidelijk dat beide verdachten broers van deze meid zijn. Dat de politie de gestolen goederen inderdaad heeft aangetroffen in de auto, zegt zuslief ook niks.
quote:
ik zeg toch duidelijk dat het een valse verklaring is van een jonge man die beweert dat hij bestolen is
Meer informatie over dit onderwerp, tevens bron:
http://www.geenstijl.nl/m(...)s_onder_invloed.htmlSamenvattend: we zien een zus die willens en wetens liegt om de politie in een kwaad daglicht te stellen. Ze schroomt niet om de religie erbij te betrekken als dat even goed uitkomt ("hij wilde net gaan bidden") en we zien vooral het totale gebrek aan realiteitsbesef.
Niemand die inziet dat deze twee broers gewoon terecht zijn aangehouden omdat ze iemand hebben beroofd. Dat terwijl de gestolen spullen in de auto zijn aangetroffen. Alles wordt categorisch weggewimpeld en ontkend. Want die arme jongen is zo zielig en de politie deugt per definitie niet.
Nee, dom hysterisch wijf: je broers zijn crimineel. Daarom worden ze aangehouden.