Hij zei dat hij de afwas doet, niet dat hij het met de hand doet. Mijn man vind ook dat hij de afwas doet.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 15:33 schreef Bram_van_Loon het volgende: Bill Gates wast gewoon met de hand af.
Het zou niet mijn woordkeuze zijn.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hij zei dat hij de afwas doet, niet dat hij het met de hand doet. Mijn man vind ook dat hij de afwas doet.
Ik wilde het hier eigenlijk wel uitsluitend over het weer hebben.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hij zei dat hij de afwas doet, niet dat hij het met de hand doet. Mijn man vind ook dat hij de afwas doet.
In de schaduw?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 15:51 schreef crystal_meth het volgende:
Hier 32.7° binnen, 34.9° in de tuin...
Wat een nonsens Bram. Net als je post iets later dat het KNMI alleen maar rekening houdt met De Bilt. En dat je oprecht geloofde dat de 40 graden tweemaal gehaald ging worden.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met airco waar ze verblijven! Zo kan ik het ook. Het menselijk lichaam heeft enige warmteadaptatie maar 40 graden Celsius is te warm om aangenaam te zijn, hoezeer je lichaam ook is aangepast aan de warmte. Dat is een fysiologisch feit.
Jij overtuigt echt de mensen met 0 argumenten.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 15:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat een nonsens Bram. Net als je post iets later dat het KNMI alleen maar rekening houdt met De Bilt. En dat je oprecht geloofde dat de 40 graden tweemaal gehaald ging worden.
Heb ik de wens jou te overtuigen dan?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 15:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij overtuigt echt de mensen met 0 argumenten.
Ik zie je zo zitten. Ijszak op het hoofd. En dan gewoon een beetje mopperen.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 15:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ontopic, ik zit nu met mijn voeten in een bak met water, er zal 20-25 liter in zitten, na een half uur is het water al lauw.
Geen ijszak op het hoofd, momenteel slechts de voeten in het water, straks misschien de ventilator aan. Ik mopper niet maar ik ben blij dat het vanaf woensdag weer normaal weer wordt.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:04 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik zie je zo zitten. Ijszak op het hoofd. En dan gewoon een beetje mopperen.
Duurt deze ellende nog tot woensdag ja?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Geen ijszak op het hoofd, momenteel slechts de voeten in het water, straks misschien de ventilator aan. Ik mopper niet maar ik ben blij dat het vanaf woensdag weer normaal weer wordt.
Je moet hem voor het goeie ook gewoon aan laten staan. Het is ook weer niet zo'n wondermiddel dat ie de temperatuur zo maar 10 graden omlaag brengt. Het gaat geleidelijk vanzelf.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:09 schreef Geralt het volgende:
Afgelopen nacht voor het eerst de airco aangehad op de slaapkamer. Vannacht weer denk ik.
Duurt lang in mijn appartement voordat de hits erin zit, maar eenmaal erin duurt het ook erg lang voordat ie weer eruit is en omdat we 2 katten hebben die niet buiten kunnen/mogen is het ook lastig om deuren tegen elkaar open te zetten
Heeft heel de nacht aangestaan. Was goed toeven in de slaapkamer. Zo goed dat er zelfs goddank seks mogelijk was deze ochtend. Zonder airco was dat niet te doen geweestquote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je moet hem voor het goeie ook gewoon aan laten staan. Het is ook weer niet zo'n wondermiddel dat ie de temperatuur zo maar 10 graden omlaag brengt. Het gaat geleidelijk vanzelf.
Nog 2 hete dagen. De voorspellingen voor volgende week veranderen minstens 1 keer per dag. Dan weer 23, dan weer 28. Even afwachten. Ik hoop dat het wat koeler wordt zodat ik weer wat beter kan sporten.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Duurt deze ellende nog tot woensdag ja?
Mooi kut. 25 is warm zat
De talloze voordelen daarvan. Good for you en voor je vrouw.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Heeft heel de nacht aangestaan. Was goed toeven in de slaapkamer. Zo goed dat er zelfs goddank seks mogelijk was deze ochtend. Zonder airco was dat niet te doen geweest
Sex is momenteel idd een zweterige bedoening, als ze zich proberen vrij te worstelen.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Heeft heel de nacht aangestaan. Was goed toeven in de slaapkamer. Zo goed dat er zelfs goddank seks mogelijk was deze ochtend. Zonder airco was dat niet te doen geweest
Het was met mijn vriendin, dus er kwam geen dwang aan te pas hoorquote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:17 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Sex is momenteel idd een zweterige bedoening, als ze zich proberen vrij te worstelen.
Zoals Bart aangeeft doe jij dat verkeerd. Als je een airco gebruikt dan moet je die heel de dag aan laten staan, anders heeft het weinig effect. Je moet die aanzetten zo gauw het warm begint te worden, niet pas als het al warm is.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:09 schreef Geralt het volgende:
Afgelopen nacht voor het eerst de airco aangehad op de slaapkamer. Vannacht weer denk ik.
Duurt lang in mijn appartement voordat de hits erin zit, maar eenmaal erin duurt het ook erg lang voordat ie weer eruit is en omdat we 2 katten hebben die niet buiten kunnen/mogen is het ook lastig om deuren tegen elkaar open te zetten
Het een sluit het ander niet uit.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het was met mijn vriendin, dus er kwam geen dwang aan te pas hoor
Ik ga geen 3500watt de hele zomer 24 uur per dag laten stoempenquote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoals Bart aangeeft doe jij dat verkeerd. Als je een airco gebruikt dan moet je die heel de dag aan laten staan, anders heeft het weinig effect. Je moet die aanzetten zo gauw het warm begint te worden, niet pas als het al warm is.
Natuurlijk niet, je doet dat tijdens de weken dat het zo warm wordt, hooguit een week of 4 bij elkaar. Als je dat ding nu langer aan laat staan en op een lager vermogen dan haal je meer resultaat dan met wat je nu doet.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik ga geen 3500watt de hele zomer 24 uur per dag laten stoempen
Ik zag zojuist in een ander topic dat ik een airlock 100 of iets moet hebben.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, je doet dat tijdens de weken dat het zo warm wordt, hooguit een week of 4 bij elkaar. Als je dat ding nu langer aan laat staan en op een lager vermogen dan haal je meer resultaat dan met wat je nu doet.
Dat gebruikt ie alleen in het begin, als ie hard aan het werk moet. Daarna stelt het niets voor.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik ga geen 3500watt de hele zomer 24 uur per dag laten stoempen
Je moet ook niet een airco plaatsen zonder een fatsoenlijke manier om de warmte die het apparaat maakt af te voeren. Voor een open raam is niet een fatsoenlijke manier!quote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:34 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik zag zojuist in een ander topic dat ik een airlock 100 of iets moet hebben.
Die kan mooi het raam afdichten want ik heb geen fatsoenlijke afvoer. Op een lager vermogen zetten nu heeft geen zin denk ik, want de warme lucht komt dan te snel weer binnen door het open raam.
Ik ga zo een ding kopen denk ik
Daarom overweeg ik om voor volgend jaar ook een airco te nemen, zo veel kost het niet en wat ik bezuinig op warmte door minder te stoken in de rest van het jaar is een veelvoud. Ik draag namelijk wel een trui in de winter bij mij thuis.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat gebruikt ie alleen in het begin, als ie hard aan het werk moet. Daarna stelt het niets voor.
Ik had Airco in mijn vorige huis en als je de rekening uitsmeert over het hele jaar dan kost het 2 a 3 euro per dag voor die warme dagen. Een paar tientjes per jaar, zo moet je dat zien. Als dat het verschil is tussen WEL seks en GEEN seks...
Ik zou dan meteen een echte nemen. Met de koelunit buiten.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daarom overweeg ik om voor volgend jaar ook een airco te nemen, zo veel kost het niet en wat ik bezuinig op warmte door minder te stoken in de rest van het jaar is een veelvoud. Ik draag namelijk wel een trui in de winter bij mij thuis.
Vraag aan een professioneel installatiebedrijf welke modellen zij aanraden.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:40 schreef Geralt het volgende:
Het raam staat open en de slang gaat naar buiten.
Dat dat niet optimaal is weet ik, maar hij koelt op volle toeren wel voldoende af om het merkbaar koeler te krijgen in de slaapkamer.
Zit nu te kijken naar die airlock 100, dat zou een perfecte oplossing zijn. Ware het niet dat die tot maximaal 400cm raamomtrek gaat en het raam in mijn slaapkamer 430cm omtrek heeft
Ik woon in een huurhuis, ik denk niet dat ze er blij mee zijn als ik een gat in de muur wil laten maken.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:48 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik zou dan meteen een echte nemen. Met de koelunit buiten.
Daikin en Mitsubishi zijn volgens mij de toppers in deze.
Een no-name van de bouwmarkt kan ook (want kost minder dan de helft) maar levert begrijpelijk hier en daar problemen op. Je moet daar mazzel mee hebben.
Dat kan gewoon. Net als het plaatsen van antenne's vroeger. De rechten van de mens.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik woon in een huurhuis, ik denk niet dat ze er blij mee zijn als ik een gat in de muur wil laten maken.
Dit, zou ik ook aanraden.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:48 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik zou dan meteen een echte nemen. Met de koelunit buiten.
Daikin en Mitsubishi zijn volgens mij de toppers in deze.
Een no-name van de bouwmarkt kan ook (want kost minder dan de helft) maar levert begrijpelijk hier en daar problemen op. Je moet daar mazzel mee hebben.
Een goeie Split unit kan je ook als warmtepomp andersom gebruiken, dan maakt hij de buitenlucht koud en binnen warm, kan je in de herfst/voorjaar als het niet heel koud is gebruiken ipv stoken.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daarom overweeg ik om voor volgend jaar ook een airco te nemen, zo veel kost het niet en wat ik bezuinig op warmte door minder te stoken in de rest van het jaar is een veelvoud. Ik draag namelijk wel een trui in de winter bij mij thuis.
Kan dat netjes dicht worden gemaakt zodat muggen niet naar binnen kunnen?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:53 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat kan gewoon. Net als het plaatsen van antenne's vroeger. De rechten van de mens.
Het gaat over kleine gaatjes die je ook zo weer dichtmaakt.
Verbruik je dan niet meer energie dan met een radiator? Een radiator is extreem efficiënt.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 17:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een goeie Split unit kan je ook als warmtepomp andersom gebruiken, dan maakt hij de buitenlucht koud en binnen warm, kan je in de herfst/voorjaar als het niet heel koud is gebruiken ipv stoken.
Je hebt gelijk, hier in Anholt is het 35 graden buiten, binnen 22quote:Op zaterdag 4 juli 2015 15:47 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik wilde het hier eigenlijk wel uitsluitend over het weer hebben.
Hier in Krommenie (NH) 27 graden binnen. Buiten ook. Met een best fris briesje.
Sterkte gewenst voor de collega's in het zuidoosten.
Het lijkt erop dat de buien oplossen voordat zij land bereiken. Jammer.
Ik vond je al zo verdacht fris overkomen.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 17:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, hier in Anholt is het 35 graden buiten, binnen 22
Je bedoeld een CV?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 17:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Verbruik je dan niet meer energie dan met een radiator? Een radiator is extreem efficiënt.
Moet er trouwens niet aan denken de airco wekenlang aan te hebben, nogal wat stroomverbruikquote:Op zaterdag 4 juli 2015 17:06 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik vond je al zo verdacht fris overkomen.
Nee. Die dingen zijn geweldig. Alleen bij bepaalde onder nul temperaturen werken ze niet meer. Dat is wel iets om rekening mee te houden. Zie hiervoor tweakers. Zij hebben dat reeds lang geleden uitgezocht.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 17:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Verbruik je dan niet meer energie dan met een radiator? Een radiator is extreem efficiënt.
Ik heb het niet over een stand alone verwarming.quote:
Ja, voor de doorsnee klant gaat het om de prijs maar is stroom goedkoper dan gas per 'watt' die je benut?quote:of het efficienter is als een hoog rendement cv weet ik niet, efficiëntie is ook niet het issue maar vooral de prijs denk ik. Een warmtepomp is iig voor verwarming heel efficient omdat hij meer energie aan warmte afgeeft dan er aan stroom in gaat, omdat er een groot deel van de warmte uit de buitenlucht gehaald wordt
Dat is heel erg dicht bij de grens.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 17:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, hier in Anholt is het 35 graden buiten, binnen 22
Geen idee.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 17:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een stand alone verwarming.
[..]
Ja, voor de doorsnee klant gaat het om de prijs maar is stroom goedkoper dan gas per 'watt' die je benut?
Lekker smorgens autobahn racen naar A12quote:Op zaterdag 4 juli 2015 17:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is heel erg dicht bij de grens.
Waarschijnlijk, het is prima uit te rekenen maar het is best wel bewerkelijk voor een CV.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 17:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen idee.
Is op tweakers vast wel eens uitgezocht
Dat is wel een hele korte race.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lekker smorgens autobahn racen naar A12
Als het nog steeds over zo'n Airco gaat die ook kan verwarmen: het is geen cv. Als het vriest in NL doet ie het niet. Het is geen volledige vervanging.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 17:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk, het is prima uit te rekenen maar het is best wel bewerkelijk voor een CV.
Het gaat mij er om wat goedkoper en minder milieubelastend (vermoedelijk de CV) is, dat je een airco omgekeerd kan gebruiken spreekt voor zich, of althans dat je het zo kan configureren dat dat kan.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 17:40 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als het nog steeds over zo'n Airco gaat die ook kan verwarmen: het is geen cv. Als het vriest in NL doet ie het niet. Het is geen volledige vervanging.
Vermoedelijk niet. Omdat je hem niet voor koelen kunt gebruiken.quote:
Het punt is dat er een punt moet zijn om die airco daarvoor te gebruiken aangezien je al overal in huis een radiator (als onderdeel van een CV) hebt staan. Ik ken niemand in Nederland die niet in elke ruimte een radiator heeft. Misschien in een beperkt aantal studentenkrotten van huisjesmelkers.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 17:48 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Vermoedelijk niet. Omdat je hem niet voor koelen kunt gebruiken.
Dus eigenlijk is het geen vergelijk, in die zin dat de airco koelen heel efficiënt doet en verwarmen ook.
Dat laatste helaas niet onder alle omstandigheden. Zodat je inderdaad beide nodig hebt voor de uitzonderingen.
Nee. Zo'n ding blaast koude lucht. Of warme lucht op verzoek. Maar dus niet onder alle omstandigheden. Voor gebieden waar het nooit onder de 10 graden komt is het wel een machtige optie dacht ik.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 17:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het punt is dat er een punt moet zijn om die airco daarvoor te gebruiken aangezien je al overal in huis een radiator (als onderdeel van een CV) hebt staan. Ik ken niemand in Nederland die niet in elke ruimte een radiator heeft. Misschien in een beperkt aantal studentenkrotten van huisjesmelkers.
Met uiteraard bijzonder teleurstellend resultaat. De bekende volksverlakkerij van deze krant.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 18:41 schreef -Hakuna- het volgende:
Voor de niet handige doe het zelvers is hier een handleiding waarmee je zelf op een zeer eenvoudige manier een airco kunt maken,
Benodigdheden.
Koelbox
Kleine ventilator
Kunststof PVC bocht
http://www.telegraaf.nl/t(...)__Zo_gemaakt___.html
Ik hoorde wel positieve verhalen over deze methode.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 19:34 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Met uiteraard bijzonder teleurstellend resultaat. De bekende volksverlakkerij van deze krant.
Als je zoiets wilt dan moet je dat overlaten aan de professional.
Verder heb je het doorgaans niet nodig voor die paar dagen per jaar.
Jawel, warmste nacht ooit in België (of beter gezegd, hoogste minimumtemperatuur). Tenzij het de volgende 4u 20 min plots significant afkoelt.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 18:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En mensen: back to normal. Warmterecords zijn niet gebroken en het ziet daar voorlopig ook niet naar uit.
Het hele ding slaat natuurlijk als kut op Dirk.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 19:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik hoorde wel positieve verhalen over deze methode.
Je baseert je mening of dit wel of niet werkt op een filmpje zonder het geluid aan te zetten?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 19:46 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het hele ding slaat natuurlijk als kut op Dirk.
En dan had ik het geluid ook nog uit staan.
Ok. Gekeken met geluid. Je moet een koelbox slopen (als je die al had).quote:Op zaterdag 4 juli 2015 19:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Duh. Van het geluid erbij worden we ook niet echt wijzer, of wel?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 19:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je baseert je mening of dit wel of niet werkt op een filmpje zonder het geluid aan te zetten?
Het hoeft niet per se op deze manier. Ipv een koelbox kun je ook gewoon een kartonnen doos gebruiken. Koelpacks of ijsblokjes kan iedereen wel aan komen verder, lijkt me.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 19:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ok. Gekeken met geluid. Je moet een koelbox slopen (als je die al had).
En hoe kom je aan zo'n gigantisch ijsblok?
En hoelang houd zo'n ijsblok het vol? Dat zagen we volgens mij niet in het filmpje.
Ongeschikt, dat is mijn voorlopige oordeel.
Dat meen je toch niet serieus?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het hoeft niet per se op deze manier. Ipv een koelbox kun je ook gewoon een kartonnen doos gebruiken. Koelpacks of ijsblokjes kan iedereen wel aan komen verder, lijkt me.
Ligt aan de overige maatregelen, maar het draagt zeker bij. Ik heb genoeg oplossingen voorbij zien komen vandaag met ventilatoren + koud water / ijs.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:05 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat meen je toch niet serieus?
Kan je met zoiets de kamertemperatuur ook maar een graadje omlaag krijgen?
Het biedt hooguit wat verkoeling in het kruis gedurende een uurtje.
De temperaturen in huis zijn niet echt te manipuleren met een koelpack of een zakje ijsblokjes.
Dat gaat om volkomen andere grootheden.
Heeeeeel misschien werkt het ook met kleine ijsblokjes. kun je bij de blokker kopen om allemaal leuke vormpjes mee te maken enzo, heel leuk.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 19:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En hoelang houd zo'n ijsblok het vol? Dat zagen we volgens mij niet in het filmpje.
Allemaal homeopathie en placebo.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ligt aan de overige maatregelen, maar het draagt zeker bij. Ik heb genoeg oplossingen voorbij zien komen vandaag met ventilatoren + koud water / ijs.
Ja Jodocus, ik ben gewoon serieus. Jij duidelijk niet. En bovendien heb ik verstand van dit soort zaken en ken ik de onderliggende principes en natuurwetten.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:09 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Heeeeeel misschien werkt het ook met kleine ijsblokjes. kun je bij de blokker kopen om allemaal leuke vormpjes mee te maken enzo, heel leuk.
Ik heb dit zelf nog nooit gemaakt, dus kan er (nog) geen mening over geven. Maar het resultaat zal natuurlijk nooit het zelfde zijn als een echte airco. Maar de meeste compacte mobiele airco met een slang die door een raamkier moet werkt meestal ook niet naar tevredenheid. Vandaar dat deze na iedere hittegolf met massa te koop worden aangeboden op marktplaats. De enig airco die wel wat doet is een met een aparte buiten unit.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 19:34 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Met uiteraard bijzonder teleurstellend resultaat. De bekende volksverlakkerij van deze krant.
Als je zoiets wilt dan moet je dat overlaten aan de professional.
Verder heb je het doorgaans niet nodig voor die paar dagen per jaar.
En waar kan ik die positieve verhalen dan lezen? En komt er echt een koude luchtstroom uit die buis en hoelang gaat een gemiddeld ijsblok mee bij een koelsessie?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 19:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Weet ik. Dat is de enige juiste methode die echt werkt, de koelunit behoort buiten anders werkt het niet of nauwelijks.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:16 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Ik heb dit zelf nog nooit gemaakt, dus kan er (nog) geen mening over geven. Maar het resultaat zal natuurlijk nooit het zelfde zijn als een echte airco. Maar de meeste compacte mobiele airco met een slang die door een raamkier moet werkt meestal ook niet naar tevredenheid. Vandaar dat deze na iedere hittegolf met massa te koop worden aangeboden op marktplaats. De enig airco die wel wat doet is een met een aparte buiten unit.
Daar heb je dan weer tot ver in december iets aan wat stookkosten bespaart.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:23 schreef Duikbril112 het volgende:
Het is nu buiten heerlijk! Effe alle ramen en deuren maar open gezet hier. Maar de warmte wordt ook wel lekker vast gehouden door onze huizen!
In de USA hebben ze gigantisch grote koelkasten en diepvriezen, daar kopen ze dan ook verpakkingen drank (water met een kleurstofje en een smaakstofjequote:Op zaterdag 4 juli 2015 19:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als het ijsblok snel smelt dan komt er gedurende korte tijd erg koude lucht uit. Als ie langzaam smelt dan komt er gedurende langere tijd minder koude lucht uit. Doe er je voordeel mee.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:18 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
En waar kan ik die positieve verhalen dan lezen? En komt er echt een koude luchtstroom uit die buis en hoelang gaat een gemiddeld ijsblok mee bij een koelsessie?
Echt dom dan dat hij er een heel filmpje aan wijdt en het zo slecht werkt dat media het overnemen. Ik verwacht op korte termijn van slimme mensen als jij wel iets dat goed werkt.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:12 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja Jodocus, ik ben gewoon serieus. Jij duidelijk niet. En bovendien heb ik verstand van dit soort zaken en ken ik de onderliggende principes en natuurwetten.
Maar ik zal even lachen om je.
Als je gewoon voor 5 euro een kaartje voor het zwembad koopt. Of gewoon in de vaart springt, dat is een stuk efficiënter.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In de USA hebben ze gigantisch grote koelkasten en diepvriezen, daar kopen ze dan ook verpakkingen drank (water met een kleurstofje en een smaakstofje) van 3-5 liter in plaats van 1 liter. Wellicht omdat het daar niet extreem is dat je een uur moet rijden om naar een supermarkt te gaan? Mensen die thuis een vrieskist hebben staan kunnen ook gemakkelijk zo'n ijsblok maken, in een diepvriesvak van een koelkast wordt het natuurlijk lastiger. In dat geval zou dit inderdaad redelijk goed moeten werken. Koude lucht door het ijs, de koude blijft relatief goed die koelbox (geen perfecte afsluiting maar goed genoeg) en de ventilator blaast die koude naar je toe. Of dat het een grote ruimte drastisch doet afkoelen weet ik niet maar waar je zit zal het goed werken.
Als je geen airco kan betalen dan moet je je behelpen.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:32 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als je gewoon voor 5 euro een kaartje voor het zwembad koopt. Of gewoon in de vaart springt, dat is een stuk efficiënter.
Media zijn dom en doen geen research. Ze schrijven de grootste onzin en onnozelheid.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Echt dom dan dat hij er een heel filmpje aan wijdt en het zo slecht werkt dat media het overnemen. Ik verwacht op korte termijn van slimme mensen als jij wel iets dat goed werkt.
Het zal er tussen in zitten. Het zal niet snel smelten aangezien het redelijk goed geïsoleerd ligt maar aangezien de openingen niet perfect afsluiten zal er genoeg warme lucht in die doos komen dat het ijs wel smelt. Het is behelpen maar voor een poor man's airco vind ik het wel aardig al is het een beetje simpel.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:30 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als het ijsblok snel smelt dan komt er gedurende korte tijd erg koude lucht uit. Als ie langzaam smelt dan komt er gedurende langere tijd minder koude lucht uit.
1. Niet met een vriesvak maar een met vrieskist wat in de USA heel erg normaal is en waar ze fors groter zijn en wat ook in Nederland redelijk gebruikelijk is.quote:De vraag blijft hoe je zo'n gigantisch ijsblok maakt. Als dat in je eigen vriesvak gaat dan heeft de vriezer al ruimschoots de warmte opgewekt die je met het ijsblok weer probeert te verdrijven.
Ja, de wetten van de thermodynamica blijven gelden maar jij ziet bepaalde nuances over het hoofd. Zie punt 2.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Media zijn dom en doen geen research. Ze schrijven de grootste onzin en onnozelheid.
Verder heb ik aangegeven wat echt werkt: de split airco, met de koelunit buiten.
Die knutselwerkjes kunnen niet werken omdat zij niet het vermogen hebben of ergens vandaan kunnenhalen (in kilowatts) om een ruimte een graad te verwarmen of af te koelen. Gewoon natuurkunde is dat. Er bestaat helaas geen magie in deze. En dit soort filmpjes zijn gewoon niet-serieus entertainment.
Ik geniet van temperaturen van rond of boven de 40 graden. Net als vele andere mensen. Derhalve de rest van je post niet gelezen. Met je kulargumenten.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 15:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij overtuigt echt de mensen met 0 argumenten.
Lees eens een biologieboek, dan zou je begrijpen dat het voor het lichaam te warm is als een mens zweet en dat de temperatuur waarbij dat gebeurt niet de ideale temperatuur kan zijn voor het lichaam onder die omstandigheden. Ik stel dat de KNMI een ouderwetse definitie hanteert van hittegolf door te stellen dat het om de temperatuur in De Bilt gaat. We leven in 2015, sinds 20-30 jaar zijn er de middelen voor een organisatie zoals de KNMI om voor heel Nederland de temperatuur bij te houden en dus had de KNMI al lang per plaats moeten spreken van een hittegolf in plaats van te doen alsof dat ene plaatje het voor heel Nederland bepaalt. Jij mag daar iets anders over vinden maar jij zal toch iets meer moeten doen dan te roepen dat jij het onzin vindt alvorens jouw mening interessant is.
Maar goed, ik ben nu een trol aan het voederen dus ik zet jou maar op de negeerlijst vanaf nu.
Nee. Ik heb mij post nog wat aangevuld.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
a, de wetten van de thermodynamica blijven gelden maar jij ziet bepaalde nuances over het hoofd. Zie punt 2.
De meeste video's die je op Telegraaf ziet worden gewoon van youtube gehaald. Dat doe ik doorgaans zelf ook. Als je zoekt op airco home made, kom je weer dezelfde zelfbouwer tegen waarin hij een airco gemaakt heeft van een grote plastic emmer en er een soort elektronische temperatuur meter bij houdt.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik vind het trouwens vooral fout dat De Telegraaf er haar logo op doet terwijl het filmpje niet van haar is.
Het is over het algemeen dat men over, ook waar natuurkundige wetten in het spel zijn, erg makkelijk denkt over technologie.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Bespaar je de moeite Dven, ik lees het niet. Het is dat ik je avatar zag.
Het is prima als de Telegraaf verwijst naar zo'n filmpje maar daar niet naar verwijzen en vervolgens je eigen merk er op plakken alsof je zelf ook maar iets met het filmpje te maken hebt is nogal bedenkelijk. Eigenlijk zouden we eens contact moeten opnemen met die jongen, eens zien of dat De Telegraaf een bedrag heeft betaald voor het gebruik van die video, daar ben ik nu wel benieuwd naar.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:43 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
De meeste video's die je op Telegraaf ziet worden gewoon van youtube gehaald. Dat doe ik doorgaans zelf ook. Als je zoekt op airco home made, kom je weer dezelfde zelfbouwer tegen waarin hij een airco gemaakt heeft van een grote plastic emmer en er een soort elektronische temperatuur meter bij houdt.
Dat heb ik niet beweerd! Ik ben een van de laatste mensen in Nederland die dat zou beweren. Ik heb gesteld dat we nog nauwelijks de mogelijkheden van de batterij hebben ontgonnen aangezien nu pas de technologie en inzichten ontwikkeld worden waarmee we veel krachtigere batterijen kunnen gaan maken en dat het een kwestie van tijd is voordat die ontwikkeld worden. Ik heb dat juist gesteld omdat ik een beetje verstand heb van batterijen. Als je ervoor zorgt dat in eenzelfde hoeveelheid materiaal veel meer lading kan worden opgeslagen door het materiaal sterk te plooien dan krijg je met hetzelfde gewicht en hetzelfde volume veel meer capaciteit. Als je ervoor zorgt dat in eenzelfde hoeveelheid materiaal veel meer lading kan worden opgelagen door het materiaal op een bepaalde manier te bewerken...quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:45 schreef Bart2002 het volgende:
Het is denk ik verloren gegaan maar je beweerde dat de ontwikkeling van accutechniek net zoiets was als de wet van Moore. Dat is niet zo en het lijkt er niet op. Not even close zelfs.
Het is energietechnisch trouwens net zo iets als je kamer in de winter proberen te verwarmen met een aansteker. In die orde van grootte moet je het zien. Je merkt wel iets, zoveel is zeker.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Echt dom dan dat hij er een heel filmpje aan wijdt en het zo slecht werkt dat media het overnemen. Ik verwacht op korte termijn van slimme mensen als jij wel iets dat goed werkt.
Eerder een flink aantal kaarsen. Bij mijn weten zitten veel mensen op 1 plaats, als je geen professionele airco kan betalen en je lichaam kan op die ene plaats flink afkoelen dan is het veel beter dan geen oplossing.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:52 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is energietechnisch trouwens net zo iets als je kamer in de winter te verwarmen met een aansteker. In die orde van grootte moet je het zien.
Een "standaard kaars" levert 80 watt, een theelichtje levert minder energie, ongeveer 34 W.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eerder een flink aantal kaarsen.
Niet slecht voor een kaars.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 21:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Een "standaard kaars" levert 80 watt, een theelichtje levert minder energie, ongeveer 34 W.
http://www.thenakedscientists.com/HTML/questions/question/1857/
http://www.quora.com/How-(...)light-candle-produce
Ik kan hem zo voor je quoten. Don't push me Bram!quote:
Het wordt morgen en dinsdag nog 30 graden dus we zullen in onze huizen nog even met die hitte opgescheept zitten.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 21:03 schreef Toefjes het volgende:
Maar, het koelt nu af. Is dit niet een beetje mosterd na de maaltijd?
En nu dit weer:quote:Op zaterdag 4 juli 2015 21:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het wordt morgen en dinsdag nog 30 graden dus we zullen in onze huizen nog even met die hitte opgescheept zitten.
Ah, ik zit in Rotterdam, morgen 26 en dinsdag 28 graden, morgen een lichte bui waar ik van ga genieten op een festivalquote:Op zaterdag 4 juli 2015 21:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het wordt morgen en dinsdag nog 30 graden dus we zullen in onze huizen nog even met die hitte opgescheept zitten.
Citeer het maar, daar staat hetzelfde verhaal in als wat ik hier nu heb gehouden.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 21:03 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik kan hem zo voor je quoten. Don't push me Bram!![]()
Het onderzoek naar batterijen kan nog heel erg lang verder gaan zonder een nieuw briljant inzicht. Gewone PhD's kunnen daar nog heel erg veel aan bijdragen in de komende jaren.quote:We moeten het inderdaad hebben van briljante mensen met geniale inzichten.
Niet vanzelf! Jij hebt er blijkbaar geen idee van hoe groot die onderzoekssector op dit moment is! Vergelijk eens het aantal toepassingen waarvoor je batterijen nodig hebt tussen nu en 20 jaar geleden en hoeveel extra vermogen je hiervoor nodig hebt. Dan krijg je een beetje een idee over hoeveel geld er momenteel besteed wordt aan dat onderzoek. De inzichten zijn, de manipulatiemogelijkheden zijn fors toegenomen en het geld en de onderzoekers zijn er, wat resteert is heel erg veel variaties uitproberen op een systematische manier, met de resultaten hiervan weer van alles leren en zodoende weer wat efficiënter verder zoeken. Dat komt allemaal wel goed, neem het rustig van mij aan, ik houd dat onderzoek naar batterijen aardig bij.quote:Maar het lijkt in deze vaak op wensdenken in de zin dat "ze" vanzelf wel weer iets uitvinden.
Ik had gehoopt morgen een flink stuk te kunnen fietsen. Als ik eerder had geweten wat voor mooi weer het sinds ongeveer 6 uur was vandaag dan zou ik het vandaag hebben gedaan. Ik hou trouwens van zware windstoten.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 21:08 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En nu dit weer:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ijk-weer-zondag.html
Blijft ons dan werkelijk niets bespaard? The horror!
Mensen die nadenken en daardoor de grootheden snappen. Zeer goed.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 21:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Een "standaard kaars" levert 80 watt, een theelichtje levert minder energie, ongeveer 34 W.
http://www.thenakedscientists.com/HTML/questions/question/1857/
http://www.quora.com/How-(...)light-candle-produce
Het wordt echter een probleem als je je blindstaart op die grootheden en niet kijkt naar de situationele context, daar zit het verschil tussen een natuurkundige en een ingenieur. De natuurkundige denkt: "die homemade airco levert meer warmte binnen dan dat het koelt". De ingenieur denkt: "weliswaar levert die airco binnen meer warmte dan dat het koelt maar die warmte komt voor het grootste deel in een andere binnenruimte terecht waar je niet lang in verblijft en waar die persoon zit wordt het koel."quote:Op zaterdag 4 juli 2015 21:10 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Mensen die nadenken en daardoor de grootheden snappen. Zeer goed.
Don't get me started. En de resultaten zijn om moedeloos van te worden vooralsnog. Maar dat is offtopic.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 21:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jij hebt er blijkbaar geen idee van hoe groot die onderzoekssector op dit moment is!
Er zijn best veelbelovende resultaten, alleen is dat nog in laboratoriumomstandigheden. Heb geduld.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 21:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Don't get me started. En de resultaten zijn om moedeloos van te worden vooralsnog. Maar dat is offtopic.
Mijn laatste offtopic post dan hier: het is inderdaad hopen, vertrouwen en geloven want anders hebben we een probleem. Er is echter geen enkele en ik herhaal geen enkele ontwikkeling in de laboratoria gaande die ook maar een sprankje hoop geeft op die ontwikkeling die wij eisen, verwachten en dringend nodig hebben. Het is vaak ook een kwestie van schaarse grondstoffen die bovendien heel duur zijn om te winnen. Noem mij 1 ontwikkeling met wereldwijde potentie.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 21:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er zijn best veelbelovende resultaten, alleen is dat nog in laboratoriumomstandigheden. Heb geduld.
Hoop trouwens maar dat die doorbraken er komen in de komende decennia want anders hebben wij een heel erg groot probleem wanneer die fossiele brandstoffen te schaars worden.
Met de huidige primitieve technologie wel, met nanotechnologie, het sterk plooien van molecuen met de juiste ruimtelijke structuur en op de juiste plaatsen geladen deeltjes, is het wel mogelijk.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 21:52 schreef Bart2002 het volgende:
Het is vaak ook een kwestie van schaarse grondstoffen die bovendien heel duur zijn om te winnen.
Ik heb ze niet opgeslagen maar ik ben in de afgelopen jaren diverse veelbelovende concepten tegengekomen. Je moet een beetje geduld hebben.quote:Noem mij 1 ontwikkeling met wereldwijde potentie.
Je kan dan beter gaan wandelen in de volle zon dan zonnen, in ieder geval heb je dan normaal gesproken niet een uur lang die UV-stralen met volle intensiteit op exact dezelfde plaatsen.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 22:55 schreef Duikbril112 het volgende:
Ik heb deze zomer voor het eerst proefondervindelijk ondervonden dat die eerste dagen jezelf gewoon vol die zon in gooien (in volle zon anderhalf uur gaan zonnen, ook al trek je het niet) helpt om daarna ook gelijk goed tegen die hitte te kunnen. Ik trek de warmte van de afgelopen dagen behoorlijk goed. Vind het zelfs wel lekker eigenlijk. Dat is wel eens anders geweest.
quote:Op zaterdag 4 juli 2015 21:52 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Mijn laatste offtopic post dan hier: het is inderdaad hopen, vertrouwen en geloven want anders hebben we een probleem. Er is echter geen enkele en ik herhaal geen enkele ontwikkeling in de laboratoria gaande die ook maar een sprankje hoop geeft op die ontwikkeling die wij eisen, verwachten en dringend nodig hebben. Het is vaak ook een kwestie van schaarse grondstoffen die bovendien heel duur zijn om te winnen. Noem mij 1 ontwikkeling met wereldwijde potentie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |