abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154283864
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 22:50 schreef TruusHenk het volgende:
wat doe je dan?
Zorgen dat hij geen spullen van stof meer tot zijn beschikking heeft. Punt :)
pi_154285472
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 22:52 schreef Queller het volgende:

[..]

Zorgen dat hij geen spullen van stof meer tot zijn beschikking heeft. Punt :)
Op de grond of in een hardplastic mand slapen? ;(.
pi_154285532
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 23:37 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Op de grond of in een hardplastic mand slapen? ;(.
Stukken beter dan opengesneden moeten worden om een darmblokkade op te heffen -O-
pi_154285661
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 23:39 schreef Queller het volgende:

[..]

Stukken beter dan opengesneden moeten worden om een darmblokkade op te heffen -O-
Tja, dat is waar...
  zondag 12 juli 2015 @ 23:52:07 #130
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_154285965
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 22:48 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Kan niks zijn, of een pees die even heen en weer schiet (onschuldig) of toch bijv. artrose. Het is tegenwoordig bekend dat 30% van de poezels > 6 jaar oud artrose-veranderingen in hun gewrichten hebben. Bij de poezels > 12 jaar is het 90 %. Poezels met artrose lopen niet kreupel, dat zijn meer subtiele veranderingen (minder ver kunnen/willen springen, minder graag hun rug poetsen enz). Bij een oudere kat moet je daar rekening mee houden. Eventueel het gebruik van voedingsmiddelen zoals glucosamine, chondroitine, Omega 3 vetzuren overwegen om artrose veranderingen te remmen. Bij ergere klachten is het gebruik van pijnstillers vaak nodig (uiteraard voorgeschreven door je analoge DA), bij Harry zou je bijv. extra voorzichtig moeten zijn met de pijnstillers ivm zijn bizarre nieren-voorgeschiedenis. Hoe is het nu met Har?
Hmmm dat geknak is wel iets van de laatste 8 weken ofzo. En ze zijn al bijna 11. Ze apenkooien nog wel steeds elke dag als een stel wilden. Ik zal er goed op letten (deed ik al eigenlijk :P )

Harry.. tsja ik snap er geen hol van, hij weegt bijna 4 kilo, en is weer helemaal Harry. Wild lomp en grappig :)
Ik hou m goed in de gaten. Heb toch het gevoel dat ie een tijdbommetje is. Maar voorlopig gaat ie echt prima. Energiek, brutaal en knuffelig :)
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 13 juli 2015 @ 07:55:38 #131
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_154291172
quote:
Maar DDA, bloemkool, brocolli, auberginem, courgette enz. zijn toch ranzig als je die zo rauw weg moet kauwen. .
Smaken verschillen: ik heb het liever (bijna) rauw dan tot snot gekookt ;)
quote:
toch iets zachts geven om op te slapen
Hondenbedje met een op maat gemaakte hondenmatras (dan kan hij niet makkelijk aan de randen gaan knagen) met een hoes van (nep)leer?
  maandag 13 juli 2015 @ 07:57:52 #132
Powered by Beaphar
pi_154291191
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 23:52 schreef tonja het volgende:
Hmmm dat geknak is wel iets van de laatste 8 weken ofzo.
Dat is best wel lang. Het kan alsnog artrose zijn, of misschien toch iets met een pees. Waar knakt het precies en op welke momenten?
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 23:52 schreef tonja het volgende:
Maar voorlopig gaat ie echt prima. Energiek, brutaal en knuffelig
^O^ Pics van Har en Loes? O+
  maandag 13 juli 2015 @ 09:17:30 #133
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_154291836
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 22:43 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Dat de balletjes heen en weer schieten is heel normaal op deze leeftijd, het lieskanaal is nog "open". Niet knijpen in de balletjes }:|

En een metalen rekje is geen geschikt kauwspeelgoed. :N Kan hij niet aan zijn broer/zus kauwen? ;)
kan ook :P Hij bijt ook in balletjes, touwen, kleedjes, trek lapjes, het zwembad en in moeders natuurlijk :D

Moeders speelt ook volop met haar pups. Echt een schat van een hond. Kan niet anders of haar pups hebben ook een geweldig lief karakter. :)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 13 juli 2015 @ 10:19:17 #134
Powered by Beaphar
pi_154292776
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 09:17 schreef deedeetee het volgende:

[..]

kan ook :P Hij bijt ook in balletjes, touwen, kleedjes, trek lapjes, het zwembad en in moeders natuurlijk :D
[ afbeelding ]
Moeders speelt ook volop met haar pups. Echt een schat van een hond. Kan niet anders of haar pups hebben ook een geweldig lief karakter. :)
:D O+
  maandag 13 juli 2015 @ 11:26:07 #135
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_154294230
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 07:57 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Dat is best wel lang. Het kan alsnog artrose zijn, of misschien toch iets met een pees. Waar knakt het precies en op welke momenten?

[..]

^O^ Pics van Har en Loes? O+
Die is lastig, ik vermoed het linker voorpootje maar of het pols, elleboog of schouder is... geen idee. Het knakt als ze zich door haar voorpootjes laat zakken als ze gaat 'zitten'. Ik vind het als een pees klinken, ik heb zelf veel knakkende gewrichten en dat van Loes lijkt erop. Ik hoor het alleen als ze naast mijn hoofd op bed gaat zitten, het is geen luide knak. Op het moment dat ik dit typ lopen ze als gekken achter elkaar aan te racen :D

Pics volgen :)
  maandag 13 juli 2015 @ 11:36:59 #136
78780 deedeetee
pi_154294619
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 10:19 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

:D O+
Ik heb net mijn eigen da gebeld en die is niet zo positief over als het balletje niet in daalt. Die had t over * kom zodra je de pup hebt maar even langs en dan kijken we en als er maar 1 balletje zit kun je hem meteen terug brengen naar de fokker. * :X En ook dat het er wel uit moet en dat de castratie dan duurder uitvalt omdat het een grotere ingreep is.

Andere da gebeld en die was minder negatief maar sprak wel over verhoogt risico. En ook dat er met injecties wellicht de bal te voorschijn kon komen maar dat ik me daar niet teveel van moest voorstellen. Klinisch gezien raadde ze me t af maar ze zei je hebt je er nu al op verheugt en dan spelen er ook andere zaken mee. Moeilijke keus vond ze.

[ Bericht 7% gewijzigd door deedeetee op 13-07-2015 11:50:21 ]
  maandag 13 juli 2015 @ 12:05:48 #137
Powered by Beaphar
pi_154295408
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 11:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik heb net mijn eigen da gebeld en die is niet zo positief over als het balletje niet in daalt. Die had t over * kom zodra je de pup hebt maar even langs en dan kijken we en als er maar 1 balletje zit kun je hem meteen terug brengen naar de fokker. * :X En ook dat het er wel uit moet en dat de castratie dan duurder uitvalt omdat het een grotere ingreep is.

Andere da gebeld en die was minder negatief maar sprak wel over verhoogt risico. En ook dat er met injecties wellicht de bal te voorschijn kon komen maar dat ik me daar niet teveel van moest voorstellen. Klinisch gezien raadde ze me t af maar ze zei je hebt je er nu al op verheugt en dan spelen er ook andere zaken mee. Moeilijke keus vond ze.
Hoe meer mensen je erover vraagt, hoe meer meningen je krijgt. Bij twijfel gewoon niet doen! Je ben nu weer kansen aan het inschatten. Niemand kan je precies vertellen hoe het gaat verlopen.
De kans dat zijn balletje nog daalt na de leeftijd van 8 weken is klein, maar niet nul. De kans dat hij kanker krijgt in zijn testikel is theoretisch gezien iets groter dan bij een reu die wel beide ballen in zijn balzak heeft, maar de meeste reuen krijgen gewoon geen testikel kanker. Als je hem wil laten castreren, dat gaat het, zoals ik al gezegd heb, idd meer kosten omdat het dan een buik/liesoperatie is.
Maar als je twijfelt, dan kan je beter deze pup niet kopen. Anders blijf je alleen maar zorgen maken over zijn bal. Beter dan toch een pup kiezen die niet cryptorch is. Deze vindt toch vast en zeker een ander baasje?
pi_154295529
quote:

[..]

Maar DDA, bloemkool, brocolli, auberginem, courgette enz. zijn toch ranzig als je die zo rauw weg moet kauwen. ;(. (...)
Bloemkool en broccoli is prima rauw weg te knagen. Aubergine en courgette wil ik niet rauw. Ook geen rode/witte kool, die zijn daar niet voor bedoeld. Probeer in Zwitserland maar eens Salatteller. Dan krijg je een wagenwiel gevarieerde rauwkost.
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 23:39 schreef Queller het volgende:

[..]

Zag dit weekend een filmpje van een graatmagere hond die niet at. De röntgenfoto liet van alles zien (stenen, takjes, stro) en de darmoperatie ook: darm her en der opensnijden en lange stukken stro vrij moeizaam uitslepen. Ik had hier al gelezen dat stro/lang gras voor snijschade zorgen kan.
  maandag 13 juli 2015 @ 12:15:44 #139
78780 deedeetee
pi_154295638
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 12:05 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Hoe meer mensen je erover vraagt, hoe meer meningen je krijgt. Bij twijfel gewoon niet doen! Je ben nu weer kansen aan het inschatten. Niemand kan je precies vertellen hoe het gaat verlopen.
De kans dat zijn balletje nog daalt na de leeftijd van 8 weken is klein, maar niet nul. De kans dat hij kanker krijgt in zijn testikel is theoretisch gezien iets groter dan bij een reu die wel beide ballen in zijn balzak heeft, maar de meeste reuen krijgen gewoon geen testikel kanker. Als je hem wil laten castreren, dat gaat het, zoals ik al gezegd heb, idd meer kosten omdat het dan een buik/liesoperatie is.
Maar als je twijfelt, dan kan je beter deze pup niet kopen. Anders blijf je alleen maar zorgen maken over zijn bal. Beter dan toch een pup kiezen die niet cryptorch is. Deze vindt toch vast en zeker een ander baasje?
Ik wil gewoon erg graag dit pupje. :D Die da kan me de boom in. Bedankt voor je geduld. :)

[ Bericht 7% gewijzigd door deedeetee op 13-07-2015 12:47:05 ]
  maandag 13 juli 2015 @ 12:54:51 #140
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154296672
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 12:15 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik wil gewoon erg graag dit pupje. :D Die da kan me de boom in. Bedankt voor je geduld. :)
kan je niet in het contract laten opnemen dat de fokker (deels) de kosten van de castratie op zich neemt?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_154296705
Ik zou het niet zo boeiend vinden hoor.
pi_154296737
quote:

[..]

Misschien een beetje een hart onder je riem, ik heb (uiteraard) mijn DA hier ook over gesproken, en hoewel hij normaal nogal van de oude stempel kan zijn was hij hier heel duidelijk over. De bal hoeft er niet uit, de kans dat er zich eventueel kanker oid zou ontwikkelen was volgens hem zo klein dat preventief 'laten helpen' echt niet nodig is. Hij noemde zelf een percentage van 1 à 2% kans dat er een tumor ontwikkeld als de hond ouder wordt (hij zei ergens na 7-8 jaar). Dus bij 98-99 van de 100 bikkels is er niets aan de hand :)

Qua castratie had hij het over bijkomende kosten van rond de 250 euro (als richtlijn, maar dat is natuurlijk erg verschillend) omdat het langer duurt en een buikoperatie wordt. Daar zou ik in jou geval iets over afspreken met je fokker.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 13 juli 2015 @ 13:04:01 #143
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154296884
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 12:56 schreef Isegrim het volgende:
Ik zou het niet zo boeiend vinden hoor.
ik ook niet
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_154297745
Mijn ouder hebben een golden retriever met 1 ingedaalde testikel. Die hebben wel een heel gevecht met de fokker gehad omdat hun dierenarts het wel op zijn papieren had aangekruist alszijnde aanwezig.mijn ouders kwamen er tijdens controle bij hun eigen da achter dat het balletje niet op de juiste plek zat. Ze hebben nu afgesproken met de fokker dat mochten zich medische problemen voordoen die daardoor worden veroorzaakt dat de fokker dan de kosten daarvoor betaalt.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_154298087
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 10:07 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

^O^ Zou jammer zijn als je naar een DA gaat en het blijken toch vlooien te zijn. Beterschap!
Vlooienmiddel gegeven gisteren alleen viel het mij op dat ze een korstje heeft in haar nek van een wondje ofzo. Het heelt wel weer natuurlijk alleen volgens mij krabt ze het telkens open :? .
  maandag 13 juli 2015 @ 14:18:41 #146
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_154298500
Het is d'r pols. als ze van zitten met doorgezakte voorpootjes op de zooltjes van haar klauwen rustend naar op de onderarmen zeg maar rusten gaat, bij die beweging knakt het polsje.
pi_154298958
quote:

[..]

Ik heb zojuist met nog een andere DA hier over gesproken (om morgen mijn pupkopers alles te kunnen vertellen wat ze eventueel nog willen weten) en hij bevestigde wat DiDA en mijn andere DA ook zeggen. Sowieso was volgens hem de kans -met 8 weken- nog redelijk groot dat het nog goed kwam. En daarnaast zei hij ook dat het amper extra risico met zich mee brengt en dat het -zolang het geen dek- of showreu betreft- verder geen probleem is. Maar hij noemde ook iets wat misschien voor jou wel interessant kan zijn als je het toch een eng idee vindt:

In zijn kliniek opereren ze namelijk soms een reutje met een binnenbal al na 6 maanden (als 99,9% zeker is dat die bal niet meer terug komt) laproscopisch (dus met 2 kleine sneetjes) om de binnenbal weg te halen. De andere bal blijft dan gewoon zitten, en die maakt nog steeds testosteron aan dus de hond hoeft geen geslachtshormoon te missen. Ze adviseren normaal aan mensen om het gewoon zo te laten, maar hij gaf aan dat sommige mensen het toch een eng idee vinden dat die bal daar binnen ergens zit. Dus vandaar dat ze die met 6 maand al kunnen verwijderen, de pup heeft er dan volgens hem relatief weinig last van en die bal kan 100% zeker nooit meer een tumor ontwikkelen. Volgens hem liggen de kosten daarvoor rond de 250 euro (maar dat kan ook alleen voor een Lab zijn omdat ik het daar over had, misschien is een spanieltje wel goedkoper). Misschien dat je daar iets over af kan spreken met jouw fokker, dat zij eventueel zoiets vergoedt mocht dat nodig blijken?

edit: ik weet verder trouwens niet of en zo ja hoeveel invloed zo'n halve castratie heeft op de hormoonhuishouding. Of de hormoonproductie geheel opgevangen wordt of dat er toch minder wordt gemaakt dan bij 1 gewone en 1 binnenbal, of bij 2 gewone ballen. Dus misschien heeft het alsnog wel enige invloed op de vacht e.d, misschien dat DiDA dat kan vertellen?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 13 juli 2015 @ 14:45:05 #148