quote:Op donderdag 9 juli 2015 19:47 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Is goed ga het morgen kopen. Vacht ziet er gewoon goed uit.
quote:Op donderdag 9 juli 2015 19:52 schreef Cat22 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik mag weerWist je trouwens dat je met je neus prima de fotoknop op een ipad kan induwen?
En er werd gevoetbaldMoedertje is zo tonnetjesrond, hopelijk duurt het niet te lang meer. Vandaag voor het eerst haar vlees niet helemaal op, wie weet spaart ze de maag voor de grote
![]()
![]()
![]()
Haha dat heb ik al een keer gehad, maar toen gebruikte ik de verkeerde kam en zag de DA bij de eerste aai met een vlooienkam vlooienquote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:07 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Zou jammer zijn als je naar een DA gaat en het blijken toch vlooien te zijn. Beterschap!
Ja, het kan schadelijk zijn, want een hond is geen koe. Een hond kan geen gras verteren, daarom komt het in zo'n slierten er weer eruit. Sommige grassprietjes kunnen best wel scherpe randjes hebben. Behalve dat het niet fijn is voor het slijmvlies van de slokdarm en de maag, is het zeker niet fijn voor het slijmvlies van zijn edeldarmquote:Op vrijdag 10 juli 2015 14:13 schreef TruusHenk het volgende:
Beste DDA,
een beetje een onsmakelijke vraag ben ik bang over onze geweldige hond Kevin (een labradormix). Wij wandelen hem altijd in een park hier om de hoek en er zijn daar stukken met behoorlijk lang gras. Kevin vindt dat om de een of andere reden heel smakelijk en hij eet ervan. Het probleem daarmee is dat het hem soms problemen met de stoelgang oplevert om het zo te zeggen.
Vandaag ook weer: er staat dan een nogal lang stuk uitwerpsel, zo'n 20-30 cm, op het programma (doordat de grashalmen er bijzitten) en die krijgt arme Kevin er niet zo goed uitgeperst. Ze komen er een groot deel uit maar dan lukt het niet verder meer, en dan probeert hij met een erg ongelukkige blik in z'n ogen op verschillende plaatsen weer te gaan zitten en nog maar eens te proberen.. Wij nemen dan een poepzakje en helpen hem een handje door er voorzichtig aan te trekken tot het eruit is. Dit is uiteraard het hoogtepunt van de wandeling!
.
Maar ik vraag me af of het geen kwaad kan: is er een risico dat er wat beschadigd raakt als we hem daarbij helpen? Is er evt. iets wat we kunnen doen om hem van zijn grasverslaving af te helpen?
Bedankt alvast!.
Direct naar je DA!!! Hernia????quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:21 schreef Vlinderbom het volgende:
Fijn, ik verwijder perongeluk mijn hele verhaal wat ik wou posten. Ik vat het even samen:
Onze teckel van 5 gedraagt zich sinds vanochtend 11 uur heel erg raar. Hij kan of wilt simpelweg niet meer lopen. Als je hem neerzet of lokt met een snoepje loopt hij nauwelijks tot niet en likt vervolgens direct aan zijn pootjes. Allemaal, vooral zijn achterpoten.
Zie bovenstaande, niet twijfelen, snel naar een DA. Hopelijk is er niks aan de hand, en heb ik je voor niks doorgestuurd, maar helaas is de kans op een hernia erg groot.quote:Hij is wel alert, eet en drinkt, en het ziet er niet naar uit alsof hij pijn heeft. Ook heb ik zijn pootjes en rug e.d nagekeken en gevoelt maar hij reageert nergens op. Erg raar dus. Wat hij wel net twee keer gedaan heeft is in zijn mandje zitten piepen. Alsof hij zijn zin niet krijgt.
Nu zal je als eerste denken dat dat typisch teckel gedrag is en dat hij zich aanstelt of dat hij gewoon beledigd is.
Maar zo ziet het er niet naar uit... hij heeft dit ook nog nooit eerder gehad. Het is lastig uit te leggen. Maar hij wilt of kan simpelweg nauwelijks lopen.
Iemand die een idee heeft wat dit kan zijn? Zijn rug misschien? Gr, J
Afspraak is gemaakt... half 6 kunnen we terecht.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:47 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Direct naar je DA!!! Hernia????
[..]
Zie bovenstaande, niet twijfelen, snel naar een DA. Hopelijk is er niks aan de hand, en heb ik je voor niks doorgestuurd, maar helaas is de kans op een hernia erg groot.
Wat zei de da ? Ik hoop dat t meevalt. Ben nogal een fan van teckeltjes.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:21 schreef Vlinderbom het volgende:
[..]
Afspraak is gemaakt... half 6 kunnen we terecht.
Hmm, ok, bedankt, dus het is wel degelijk iets dat vervelend kan uitpakken.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 14:46 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ja, het kan schadelijk zijn, want een hond is geen koe. Een hond kan geen gras verteren, daarom komt het in zo'n slierten er weer eruit. Sommige grassprietjes kunnen best wel scherpe randjes hebben. Behalve dat het niet fijn is voor het slijmvlies van de slokdarm en de maag, is het zeker niet fijn voor het slijmvlies van zijn edeldarm![]()
Waarom eet een hond gras? Niet alles wat een hond doet, is logisch of gezond. Een gemiddelde hond Labrador eet ook met smaak poep en dode vogels. Is potentieel niet gezond. Of sociaal acceptabel.
Sommige honden eten wel heel veel gras en gaan daarna overgeven. Maar het is niet altijd duidelijk: was de hond eerst misselijk --> gras eten --> overgeven of gras eten --> misselijk --> overgeven?
In ieder geval, als een hond plotseling erg veel gaat "grazen" en dat blijft doen, is het verstandig om dat na te laten kijken bij je dierenarts.
Kevin klinkt niet als een zieke hond, maar als een gewone Labrador. Dus voor Kevin is het belangrijk dat jullie zijn "gras"gedrag toch proberen te remmen. Misschien heeft hij toch behoefte aan meer plantaardige vezels in zijn dieet? Je kan hem wat groente gaan geven en/of Beaphar Darmreiniger (bevat psyllium vezels). Op straat toch blijven opletten en niet van die lange harde grassprieten laten eten. Ik weet, het is erg lastigHelaas daarom lopen ook sommige Labs continue met een muilkorf om omdat zij alles op straat opeten
Geen probleem, ik heb er een hoop!quote:Kevin pics?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poezenmannetje? Hond? Mens? Olifant?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 18:12 schreef _Dizzy_ het volgende:
Hallo beste dierenarts.
We hebben een 4 jarige mannetje.
Dat kwijlen moet je toch laten nakijken door je dierenarts. Kan een gebitsprobleem zijn of iets anders.quote:Hij kwijlt vaak en heeft steeds wondjes rond zijn nek, kan dit wat zijn?
We hebben frontline gebruikt een paar weken geleden, hier krijg hij een grote kale plek van.
Bedankt !
Misschien moet je dan de grasveldjes met jong kort gras uitkiezen.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 01:11 schreef TruusHenk het volgende:
[..]
Hmm, ok, bedankt, dus het is wel degelijk iets dat vervelend kan uitpakken.. Op straat gaat het goed, hij is gewend netjes naast ons/tussen ons in te lopen en daar eet hij niet, zelfs als er iets erg verleidelijks ligt luistert ie aardig goed als wij zeggen dat dat niet mag.
Het jammere is dat juist verreweg zijn favoriete spel is om de bal terug te vinden in het hoge gras in het park en hem dan terug te brengen, en daar neemt ie dan ook met enige regelmaat een hap of twee gras.
quote:Dan luistert ie niet/nauwelijks als we hem vertellen dat dat niet mag (de verleiding is blijkbaar erg groot!), en hij doet het meestal als ie een stukje weg van ons is (omdat hij weet dat wij gaan zeuren natuurlijk). Wij wonen in Engeland, ik heb hier (nog) geen Beapharproducten gezien (?), misschien is het het beste om even aan de lokale DA te vragen wat we zouden kunnen gebruiken bij zijn voedsel.
Met mate kan in principe alles. Liever geen uit, knoflook of avocado. Zeker geen druiven.quote:Groente zou ook zeker kunnen, zijn er specifieke groenten die hier het beste voor zijn en/of die we beter niet kunnen geven?
Dieetmaatregelen zijn inderdaad het belangrijkste bij diarree.quote:Kevin doet niet zo moeilijk, hij lust graag een stukje broccoli, kool, of een radijsje.. De enkele keer dat hij diarree heeft gehad hebben we hem rijst met stukjes kip gegeven, dat hielp altijd erg goed,
Verse groente is natuurlijk gewoon het beste.quote:zou het overstappen naar zo'n maal met groente het beste zijn, of gewoon groente toevoegen aan zijn huidige menu (vaste brok met een beetje Pedigree `jelly')?
quote:[..]
Geen probleem, ik heb er een hoop!
Heel schattig hondjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben trouwens faliekant tegen het geven van hertengewei aan een hond. Zie veel gebroken kiezen! Linkje UK collega's![]()
Mijn advies: nooit iets aan de hond geven wat je zelf met een snoeischaar niet door kan knippen.
Die gebruiken we ook, maar juist het lange gras vindt ie erg leuk, hij rent/springt er doorheen alsof ie een hert is met z'n staart op standje helikopter! Maar goed, we hebben er vanmorgen strikt op gelet (en dat ging goed), en dat gaan we blijven doen icm het geven van groente als eerste stap om hem van het gras eten af te helpen.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 11:04 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Misschien moet je dan de grasveldjes met jong kort gras uitkiezen.
Dat gaan we doen, bedankt. Maakt het qua koken nog uit, ik neem aan even lang als we het voor onszelf zouden koken?quote:Met mate kan in principe alles. Liever geen uit, knoflook of avocado. Zeker geen druiven.
Honden kunnen plantaardige vezels niet zo goed verteren als mens, dus liever niet meer dan 100 gram groente per keer geven (voor een Labrador). Eventueel kan je het langzaam opvoeren, als hij dat heel lekker vindt.
Wij vinden hem (ook) fantastisch.quote:Heel schattig hondje
Zo zeg.quote:Ik ben trouwens faliekant tegen het geven van hertengewei aan een hond. Zie veel gebroken kiezen! Linkje UK collega's![]()
Mijn advies: nooit iets aan de hond geven wat je zelf met een snoeischaar niet door kan knippen.
Onze hond is een fervent kauwer, opgerolde buffelhuid gaat in een kwartier naar binnen ect. We hebben nu een nylabone voor haar. Werkt geweldig en gaat superlang mee. Onze hond kauwt er dagelijks n uurtje of twee op denk ik en we kopen eens in de vier maanden een nieuwe omdat ie dan "op" is.quote:Op zondag 12 juli 2015 01:28 schreef TruusHenk het volgende:
[..]
Die gebruiken we ook, maar juist het lange gras vindt ie erg leuk, hij rent/springt er doorheen alsof ie een hert is met z'n staart op standje helikopter! Maar goed, we hebben er vanmorgen strikt op gelet (en dat ging goed), en dat gaan we blijven doen icm het geven van groente als eerste stap om hem van het gras eten af te helpen..
[..]
Dat gaan we doen, bedankt. Maakt het qua koken nog uit, ik neem aan even lang als we het voor onszelf zouden koken?
[..]
Wij vinden hem (ook) fantastisch..
[..]
Zo zeg.. Die link heeft het ook over hoe (natte en zanderige) tennisballen op de langere termijn serieuze gebitsproblemen kunnen veroorzaken, ook schuldig daaraan!
. We zijn destijds met de geweien begonnen omdat hij op alles kauwde wat los en vast zit: stukken tak kapot kauwen en opeten (kan toch ook niet lekker op de maag liggen...), stukken van zijn bed/deken enz. Het leek een goede manier om hem iets te kauwen te geven zonder nadelen, maar zo makkelijk ligt het dus niet. Nu hij volwassen is is het kauwen sowieso wel een heel stuk minder, dus we hebben de stukjes gewei die hij nog had vandaag weggelegd, kijken hoe dat gaat. Het enige kauwprobleem wat we nog wel zo nu en dan hebben is dat ie stukken van z'n deken opeet... We vervangen een deken waar ie van gegeten heeft meteen door een nieuwe, en dat gaat dan lange tijd goed maar er komt toch altijd weer een moment waarop er opeens weer een stukje deken verdwenen is... Mocht je nog een tip hebben hoe we dat kunnen voorkomen dan graag!
Hartstikke bedankt voor het geweldige advies!.
Welke groente moet je perse koken dan?quote:Op zondag 12 juli 2015 01:28 schreef TruusHenk het volgende:
Maakt het qua koken nog uit, ik neem aan even lang als we het voor onszelf zouden koken?
Zand is natuurlijk sowieso een schuurmiddel. Maar het velletje van de tennisballen bevat een soort metal of zo, waardoor de tanden ook heel erg van kunnen gaan slijten. Je kan speciale "honden"tennisballen kopen, die bevatten geen metal (maar zijn waardeloos om mee te tennissenquote:
Geen dekens laten etenquote:
Er zijn ergere dingen hoor dan een cryptorche reu. 1 op 100 reuen is cryptorch (meestal aan 1 bal).quote:Op zondag 12 juli 2015 09:54 schreef deedeetee het volgende:
Pup heeft 1 balletje dat nog niet goed te voelen was.Volgende week gaat de fokker weer ff met hem naar de da in de hoop dat t dan wel lukt.Hij is nu bijna 9 weken en was voor de 2e enting bij de da.
hoe zit t met de hormonen als dat ene balletje toch niet indaald. En het risico op kanker ?
( het zal s meezitten)
THNX voor het antwoord. Ik moet van mijn man mijn da morgen ff bellen om te horen wat die er van denkt. De fokker zegt het zijn piepkleine balletjes en die schieten zomaar van links naar rechts en terug. En na flink geknijp zwelt het scrotum op.... Die arme pupquote:Op zondag 12 juli 2015 21:05 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Er zijn ergere dingen hoor dan een cryptorche reu. 1 op 100 reuen is cryptorch (meestal aan 1 bal).
Geen paniek. Ten eerste kan de bal nog zakken. De kans na 2-3 maanden is wel klein en na 6 maanden zo goed als nihil. Ten tweede, tja, er is een zeer kleine kans op een bepaalde soort testikel-kanker of op een draaiing (torsie) van die bal. Maar de kans er op is niet zo groot.
Als je hem wel ooit wil laten castreren, dan wordt het wel duurder dan een "normale" castratie, want je dierenarts moet dan 1 bal ergens in de buik gaan zoeken (dus een buikoperatie of laproscopisch).
Qua hormonen: de testikel in de buik produceert wel gewoon testosteron, maar meestal geen sperma. De bal in zijn balzak maakt wel voldoende sperma aan om eventueel alle teefjes bij jullie in de buurt te bezwangeren, dus het blijft opletten (tenzij je veel alimentatie wil gaan betalen). Het is wel niet wenselijk om met een cryptorche reu te gaan fokken, want het is mogelijk erfelijk.
Als je twijfelt, moet je de hond natuurlijk niet nemen. Maar nogmaals, er zijn ergere dingen. En helemaal perfecte pups / honden bestaan niet. Misschien ooit in de toekomst, als je op bestelling een perfecte hond kan klonen of zo
Dat de balletjes heen en weer schieten is heel normaal op deze leeftijd, het lieskanaal is nog "open". Niet knijpen in de balletjesquote:Op zondag 12 juli 2015 21:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
THNX voor het antwoord. Ik moet van mijn man mijn da morgen ff bellen om te horen wat die er van denkt. De fokker zegt het zijn piepkleine balletjes en die schieten zomaar van links naar rechts en terug. En na flink geknijp zwelt het scrotum op.... Die arme pup![]()
We zien wel waar het schip strand, hij is nog niet eens 9 weken dus nog tijd genoeg om de boel te laten indalen.
Enne :
Nee dank je wel ik ben niet zo dol op klonen![]()
Het is zo'n leuk mannetje![]()
Groeit goed en met de tandjes is alles in orde
[ afbeelding ]
Kan niks zijn, of een pees die even heen en weer schiet (onschuldig) of toch bijv. artrose. Het is tegenwoordig bekend dat 30% van de poezels > 6 jaar oud artrose-veranderingen in hun gewrichten hebben. Bij de poezels > 12 jaar is het 90 %. Poezels met artrose lopen niet kreupel, dat zijn meer subtiele veranderingen (minder ver kunnen/willen springen, minder graag hun rug poetsen enz). Bij een oudere kat moet je daar rekening mee houden. Eventueel het gebruik van voedingsmiddelen zoals glucosamine, chondroitine, Omega 3 vetzuren overwegen om artrose veranderingen te remmen. Bij ergere klachten is het gebruik van pijnstillers vaak nodig (uiteraard voorgeschreven door je analoge DA), bij Harry zou je bijv. extra voorzichtig moeten zijn met de pijnstillers ivm zijn bizarre nieren-voorgeschiedenis. Hoe is het nu met Har?quote:Op zondag 12 juli 2015 22:17 schreef tonja het volgende:
Sinds enige tijd heeft Loes een knakgeluid in 1 van haar voorpootjes (ik vermoed haar linker) als ze zich er doorheen laat zakken als ze gaat zitten zeg maar. Ze reageert er zelf niet op, is niet kreupel en ik krijg nog regelmatig beessies (van de ah, voetbalgedoe heel lang geleden) van d'r. Is dit iets om in de gaten te houden? Of moet ik nu met gillende sirenes naar de DA ?
Maar DDA, bloemkool, brocolli, auberginem, courgette enz. zijn toch ranzig als je die zo rauw weg moet kauwen.quote:Op zondag 12 juli 2015 20:58 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Welke groente moet je perse koken dan?(ik eet zelf eigenlijk bijna alle groente of rauw of heel kort geroerbakt...)
Arme beesten... We doen ons best om het te voorkomen. Maar ja, dat is niet zo makkelijk, je wilt hem toch iets zachts geven om op te slapen en als je hond werkelijk alles wat van stof gemaakt is wegknabbelt/sabbelt/likt wat doe je dan?quote:Geen dekens laten etenIk heb al diverse honden moeten openmaken met een stukje deken/ sok/ ondergoed in hun darmen
Bedankt DDA en littledrummergirl, ik ga meteen een nylabone bestellen.quote:Wat LDG zegt: een nylabone of anders een zwarte Kong gevuld met iets lekkers. Bij beide moet je trouwens wel eerst kijken of je hond het niet kapot kan knagen. Bij 99,99% van de honden gaat het goed, maar is zijn altijd die enkelingen kruisingen T-rex met Witte haai, die een zwarte Kong kapot kunnen bijten.
Op de grond of in een hardplastic mand slapen?quote:Op zondag 12 juli 2015 22:52 schreef Queller het volgende:
[..]
Zorgen dat hij geen spullen van stof meer tot zijn beschikking heeft. Punt
Stukken beter dan opengesneden moeten worden om een darmblokkade op te heffenquote:Op zondag 12 juli 2015 23:37 schreef TruusHenk het volgende:
[..]
Op de grond of in een hardplastic mand slapen?.
Tja, dat is waar...quote:Op zondag 12 juli 2015 23:39 schreef Queller het volgende:
[..]
Stukken beter dan opengesneden moeten worden om een darmblokkade op te heffen
Hmmm dat geknak is wel iets van de laatste 8 weken ofzo. En ze zijn al bijna 11. Ze apenkooien nog wel steeds elke dag als een stel wilden. Ik zal er goed op letten (deed ik al eigenlijkquote:Op zondag 12 juli 2015 22:48 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Kan niks zijn, of een pees die even heen en weer schiet (onschuldig) of toch bijv. artrose. Het is tegenwoordig bekend dat 30% van de poezels > 6 jaar oud artrose-veranderingen in hun gewrichten hebben. Bij de poezels > 12 jaar is het 90 %. Poezels met artrose lopen niet kreupel, dat zijn meer subtiele veranderingen (minder ver kunnen/willen springen, minder graag hun rug poetsen enz). Bij een oudere kat moet je daar rekening mee houden. Eventueel het gebruik van voedingsmiddelen zoals glucosamine, chondroitine, Omega 3 vetzuren overwegen om artrose veranderingen te remmen. Bij ergere klachten is het gebruik van pijnstillers vaak nodig (uiteraard voorgeschreven door je analoge DA), bij Harry zou je bijv. extra voorzichtig moeten zijn met de pijnstillers ivm zijn bizarre nieren-voorgeschiedenis. Hoe is het nu met Har?
Smaken verschillen: ik heb het liever (bijna) rauw dan tot snot gekooktquote:Op zondag 12 juli 2015 22:50 schreef TruusHenk het volgende:
Maar DDA, bloemkool, brocolli, auberginem, courgette enz. zijn toch ranzig als je die zo rauw weg moet kauwen. .
Hondenbedje met een op maat gemaakte hondenmatras (dan kan hij niet makkelijk aan de randen gaan knagen) met een hoes van (nep)leer?quote:
Dat is best wel lang. Het kan alsnog artrose zijn, of misschien toch iets met een pees. Waar knakt het precies en op welke momenten?quote:Op zondag 12 juli 2015 23:52 schreef tonja het volgende:
Hmmm dat geknak is wel iets van de laatste 8 weken ofzo.
quote:Op zondag 12 juli 2015 23:52 schreef tonja het volgende:
Maar voorlopig gaat ie echt prima. Energiek, brutaal en knuffelig
kan ookquote:Op zondag 12 juli 2015 22:43 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Dat de balletjes heen en weer schieten is heel normaal op deze leeftijd, het lieskanaal is nog "open". Niet knijpen in de balletjes![]()
En een metalen rekje is geen geschikt kauwspeelgoed.Kan hij niet aan zijn broer/zus kauwen?
quote:Op maandag 13 juli 2015 09:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
kan ookHij bijt ook in balletjes, touwen, kleedjes, trek lapjes, het zwembad en in moeders natuurlijk
![]()
[ afbeelding ]
Moeders speelt ook volop met haar pups. Echt een schat van een hond. Kan niet anders of haar pups hebben ook een geweldig lief karakter.
Die is lastig, ik vermoed het linker voorpootje maar of het pols, elleboog of schouder is... geen idee. Het knakt als ze zich door haar voorpootjes laat zakken als ze gaat 'zitten'. Ik vind het als een pees klinken, ik heb zelf veel knakkende gewrichten en dat van Loes lijkt erop. Ik hoor het alleen als ze naast mijn hoofd op bed gaat zitten, het is geen luide knak. Op het moment dat ik dit typ lopen ze als gekken achter elkaar aan te racenquote:Op maandag 13 juli 2015 07:57 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Dat is best wel lang. Het kan alsnog artrose zijn, of misschien toch iets met een pees. Waar knakt het precies en op welke momenten?
[..]Pics van Har en Loes?
Ik heb net mijn eigen da gebeld en die is niet zo positief over als het balletje niet in daalt. Die had t over * kom zodra je de pup hebt maar even langs en dan kijken we en als er maar 1 balletje zit kun je hem meteen terug brengen naar de fokker. *quote:
Hoe meer mensen je erover vraagt, hoe meer meningen je krijgt. Bij twijfel gewoon niet doen! Je ben nu weer kansen aan het inschatten. Niemand kan je precies vertellen hoe het gaat verlopen.quote:Op maandag 13 juli 2015 11:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb net mijn eigen da gebeld en die is niet zo positief over als het balletje niet in daalt. Die had t over * kom zodra je de pup hebt maar even langs en dan kijken we en als er maar 1 balletje zit kun je hem meteen terug brengen naar de fokker. *En ook dat het er wel uit moet en dat de castratie dan duurder uitvalt omdat het een grotere ingreep is.
Andere da gebeld en die was minder negatief maar sprak wel over verhoogt risico. En ook dat er met injecties wellicht de bal te voorschijn kon komen maar dat ik me daar niet teveel van moest voorstellen. Klinisch gezien raadde ze me t af maar ze zei je hebt je er nu al op verheugt en dan spelen er ook andere zaken mee. Moeilijke keus vond ze.
Bloemkool en broccoli is prima rauw weg te knagen. Aubergine en courgette wil ik niet rauw. Ook geen rode/witte kool, die zijn daar niet voor bedoeld. Probeer in Zwitserland maar eens Salatteller. Dan krijg je een wagenwiel gevarieerde rauwkost.quote:Op zondag 12 juli 2015 22:50 schreef TruusHenk het volgende:
[..]
Maar DDA, bloemkool, brocolli, auberginem, courgette enz. zijn toch ranzig als je die zo rauw weg moet kauwen.. (...)
Zag dit weekend een filmpje van een graatmagere hond die niet at. De röntgenfoto liet van alles zien (stenen, takjes, stro) en de darmoperatie ook: darm her en der opensnijden en lange stukken stro vrij moeizaam uitslepen. Ik had hier al gelezen dat stro/lang gras voor snijschade zorgen kan.quote:Op zondag 12 juli 2015 23:39 schreef Queller het volgende:
[..]
Stukken beter dan opengesneden moeten worden om een darmblokkade op te heffen![]()
Ik wil gewoon erg graag dit pupje.quote:Op maandag 13 juli 2015 12:05 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Hoe meer mensen je erover vraagt, hoe meer meningen je krijgt. Bij twijfel gewoon niet doen! Je ben nu weer kansen aan het inschatten. Niemand kan je precies vertellen hoe het gaat verlopen.
De kans dat zijn balletje nog daalt na de leeftijd van 8 weken is klein, maar niet nul. De kans dat hij kanker krijgt in zijn testikel is theoretisch gezien iets groter dan bij een reu die wel beide ballen in zijn balzak heeft, maar de meeste reuen krijgen gewoon geen testikel kanker. Als je hem wil laten castreren, dat gaat het, zoals ik al gezegd heb, idd meer kosten omdat het dan een buik/liesoperatie is.
Maar als je twijfelt, dan kan je beter deze pup niet kopen. Anders blijf je alleen maar zorgen maken over zijn bal. Beter dan toch een pup kiezen die niet cryptorch is. Deze vindt toch vast en zeker een ander baasje?
kan je niet in het contract laten opnemen dat de fokker (deels) de kosten van de castratie op zich neemt?quote:Op maandag 13 juli 2015 12:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik wil gewoon erg graag dit pupje.Die da kan me de boom in. Bedankt voor je geduld.
Misschien een beetje een hart onder je riem, ik heb (uiteraard) mijn DA hier ook over gesproken, en hoewel hij normaal nogal van de oude stempel kan zijn was hij hier heel duidelijk over. De bal hoeft er niet uit, de kans dat er zich eventueel kanker oid zou ontwikkelen was volgens hem zo klein dat preventief 'laten helpen' echt niet nodig is. Hij noemde zelf een percentage van 1 à 2% kans dat er een tumor ontwikkeld als de hond ouder wordt (hij zei ergens na 7-8 jaar). Dus bij 98-99 van de 100 bikkels is er niets aan de handquote:Op maandag 13 juli 2015 12:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik wil gewoon erg graag dit pupje.Die da kan me de boom in. Bedankt voor je geduld.
Vlooienmiddel gegeven gisteren alleen viel het mij op dat ze een korstje heeft in haar nek van een wondje ofzo. Het heelt wel weer natuurlijk alleen volgens mij krabt ze het telkens openquote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:07 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Zou jammer zijn als je naar een DA gaat en het blijken toch vlooien te zijn. Beterschap!
Ik heb zojuist met nog een andere DA hier over gesproken (om morgen mijn pupkopers alles te kunnen vertellen wat ze eventueel nog willen weten) en hij bevestigde wat DiDA en mijn andere DA ook zeggen. Sowieso was volgens hem de kans -met 8 weken- nog redelijk groot dat het nog goed kwam. En daarnaast zei hij ook dat het amper extra risico met zich mee brengt en dat het -zolang het geen dek- of showreu betreft- verder geen probleem is. Maar hij noemde ook iets wat misschien voor jou wel interessant kan zijn als je het toch een eng idee vindt:quote:Op maandag 13 juli 2015 12:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als zij blijft krabben, toch even mee naar de analoge DA. Even goed laten nakijken waar de jeuk vandaan komt.quote:Op maandag 13 juli 2015 13:56 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Vlooienmiddel gegeven gisteren alleen viel het mij op dat ze een korstje heeft in haar nek van een wondje ofzo. Het heelt wel weer natuurlijk alleen volgens mij krabt ze het telkens open.
Is goed. Ze heeft trouwens wel vlooienallergie. Maar nog geen vlooien gezien.quote:Op maandag 13 juli 2015 14:45 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Als zij blijft krabben, toch even mee naar de analoge DA. Even goed laten nakijken waar de jeuk vandaan komt.
Tja, kan alsnog alles zijn, maar artrose is gezien de leeftijd niet uit te sluiten. Zo slank mogelijk houden, eventueel voedingsmiddelen "tegen" artrose proberen: glucosamine, chondroitine, groene lipmossel, Omega 3 vetzuren (hoogwaardige visolie). Onbelast bewegen is erg goed, dus zwemmen met Loesquote:Op maandag 13 juli 2015 14:18 schreef tonja het volgende:
Het is d'r pols. als ze van zitten met doorgezakte voorpootjes op de zooltjes van haar klauwen rustend naar op de onderarmen zeg maar rusten gaat, bij die beweging knakt het polsje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |