Ik dacht dat je het iets voor achterlijke mensen vond die niet 'met hun tijd meegaan'/blind achter elk nieuwlichterij aanhollen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:42 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Waarom zou hij dat doen dan?
Ik heb niks tegen aanbakpannen hoor. Net als Fixers.
Ik vraag me af hoe idioot dat is als producenten bijvoorbeeld teflon woks verkopen. Ik vind het niet zo duidelijk dat ze niet geschikt zijn voor hoog vuur.quote:Ik heb alleen iets tegen idioten die hun teflonpannen te heet stoken en dan klagen dat ie kapot gaat.
Of idioten die zo'n stukje van tefal schrijven of geloven. "Het materiaal van de anti-aanbaklaag is zelfs zo veilig voor de gezondheid, dat het in de medische sector veel wordt gebruikt als bekleding van pacemakers en buisjes ter vervanging van slagaders. Het wordt ook gebruikt bij chirurgische ingrepen voor patiënten met een ernstige nieraandoening en er zijn gewrichtsprotheses die voor een deel met PTFE zijn bekleed." Dat is net zoiets als dat bij TellSell iemand in een witte jas komt opdraven, als de dokter het zegt is het goed. Je kunt van alles onderzoeken, maar je kunt ook van alles niet onderzoeken.quote:Of erger, mongolen die denken dat je er tumoren van krijgt, met als argument dat de wetenschap ooit dacht dat de aarde plat was en er dus nu ook best naast kan zitten, of zoiets.
Welnee, alleen professionele chefs die nooit een tefalpan op het vuur zetten. Want dat was de vraag. Waarom die mensen bestaan. Nou, daarom.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het iets voor achterlijke mensen vond die niet 'met hun tijd meegaan'/blind achter elk nieuwlichterij aanhollen.
Serieus, jij denkt dat dat gelogen is?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Of idioten die zo'n stukje van tefal schrijven of geloven. "Het materiaal van de anti-aanbaklaag is zelfs zo veilig voor de gezondheid, dat het in de medische sector veel wordt gebruikt als bekleding van pacemakers en buisjes ter vervanging van slagaders. Het wordt ook gebruikt bij chirurgische ingrepen voor patiënten met een ernstige nieraandoening en er zijn gewrichtsprotheses die voor een deel met PTFE zijn bekleed." Dat is net zoiets als dat bij TellSell iemand in een witte jas komt opdraven, als de dokter het zegt is het goed. Je kunt van alles onderzoeken, maar je kunt ook van alles niet onderzoeken.
Nee, ik weet dat het niks zegt dat het voor medisch gereedschap wordt gebruikt. Dat is net zoiets als zeggen dat asbest veilig is omdat het zo goed tegen hitte kan. Maar mensen trappen daarin zoals ze in een doktersjas trappen bij TellSell. Het is in feite het weerleggen van een hypothese die niemand geponeerd heeft en die totaal irrelevant is.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 12:20 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Serieus, jij denkt dat dat gelogen is?![]()
En dat Tefal daarmee weg komt?![]()
Nee, dat is helemaal niet als zeggen dat asbest veilig is omdat het zo goed tegen hitte kan. En het is helemaal niet als in TellSell trappen omdat daar iemand een doktersjas aan heeft.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 12:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als zeggen dat asbest veilig is omdat het zo goed tegen hitte kan.
De logica waar wat aan schort is dat gebruik in medisch gereedschap zou betekenen dat het veilig is om dat materiaal sterk te verhitten. Dan kun jij hier lekker je eigen keukenwaarheden universeel verklaren zoals je wel vaker met de nodige agressie doet, erg slim komt het niet over.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 14:56 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal niet als zeggen dat asbest veilig is omdat het zo goed tegen hitte kan. En het is helemaal niet als in TellSell trappen omdat daar iemand een doktersjas aan heeft.
Er schort iets aan jouw logica.Ik ben er klaar mee.
Geloof lekker wat je wilt. Maar ik neem je niet meer serieus.
quote:Wanneer deeltjes worden ingeslikt, is dat absoluut onschadelijk voor het lichaam. Net als bij alle vezels het geval is, wordt de stof niet in het lichaam opgenomen, maar afgevoerd. Het materiaal van de anti-aanbaklaag is zelfs zo veilig voor de gezondheid, dat het in de medische sector veel wordt gebruikt als bekleding van pacemakers en buisjes ter vervanging van slagaders. Het wordt ook gebruikt bij chirurgische ingrepen voor patiënten met een ernstige nieraandoening en er zijn gewrichtsprotheses die voor een deel met PTFE zijn bekleed.
"Het materiaal is zelfs zo veilig voor de gezondheid dat.... " Dat is dus de onzin waar jij kennelijk maar wat graag intrapt omdat je het fijne pannen vindt. Dat het veilig is bij een heel andere toepassing zegt natuurlijk niks over de veiligheid bij de toepassing waarvoor die gebruikt gaat worden.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 19:54 schreef RobinOok het volgende:
Man, man, man, man, man. Dat was ook niet het punt dat gemaakt werd he?
Het wordt niet aangehaald om te bewijzen dat dampen van achterlijke gebruikers die hun pan achterlijk hoog opstoken onschadelijk is. Het wordt aan gehaald om te bewijzen dat het opeten van losbladderende deeltjes onschadelijk is.
[..]
Wat kost zoiets? Als hij lang mee gaat is het de investering wel waard denk ik. Maar hoe zit het met het handvat. Wat is dat voor materiaal? Zit dat gelast aan de pan?quote:Op maandag 13 juli 2015 21:00 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]
Uit ellende na een falende greenpan, dit ding maar gekocht. RVS heeft betere anti-aanbak eigenschappen dan keramiek. Het kan in de vaatwasser en niet bang voor een schuursponsje.
Kostte wat, maar hopelijk gaat ie de rest van mijn leven mee. Mijn Demeyere wok is ieder geval nog als nieuw na alle jaren. Die is zeker wel 1000x de vaatwasser in geweest, met schuurspons bewerkt, superverhit....
Dat van die kankerverwekkende dampen is echt een beetje een non issue. Een beetje keuken heeft tegenwoordig wel een afzuigkap. Dus dan krijg je alleen een beetje dodelijke damp binnen als de stroom uitvalt. En zo vaak gebeurd dat niet.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:54 schreef RoofingBurner het volgende:
Wij hebben ook 3 RVS pannen van Demeyere. Nooit meer anders, wel wennen in het begin. Maar je kunt er in snijden, schuursponzen enz en ze blijven goed. Volgens mij krijg je 30 jaar garantie bij aanschaf. En het belangrijkste, je weet zeker dat je geen kankerverwekkende ellende binnenkrijgt. Wat wel het geval is met teflon én met 'keramisch' wat ook gewoon een soort teflon coating is.
Ik klaag dat we godverdomme mensen op de maan kunnen zetten, foto's van pluto kunnen maken, harttransplantaties uit kunnen voeren en weet ik wat al dies meer zij, maar dat we klaarblijkelijk niet in staat zijn om een koekenpan te maken die en niet aanbakt en gewoon heet kan worden zonder meteen stuk te gaan.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:42 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb alleen iets tegen idioten die hun teflonpannen te heet stoken en dan klagen dat ie kapot gaat.
Ongetwijfeld een domme vraag, maar wordt dat handvat dan niet gruwelijk heet als de pan op het vuur staat?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:49 schreef kipje123 het volgende:
Handvat is ook RVS en zit idd gelast (geen klinknagels), hele pan kan in de oven desgewenst
Waar staat dat ik het heb over dampen? Moet je eens na een paar jaar kijken als je in de pan hebt lopen roeren met metalen voorwerpen. En zeg niet dat dat niet gaat gebeuren, soms staat iemand anders in je pan te roeren. Kinderen, oma's enz. Allemaal beschadigingen en dat loop je gewoon op te eten.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:40 schreef borbit het volgende:
[..]
Dat van die kankerverwekkende dampen is echt een beetje een non issue. Een beetje keuken heeft tegenwoordig wel een afzuigkap. Dus dan krijg je alleen een beetje dodelijke damp binnen als de stroom uitvalt. En zo vaak gebeurd dat niet.
Je moet natuurlijk wel zorgen dat je niet met je hoofd tussen de pan en de afzuigkap komt. Dan is er niks aan de hand.
Laat je mensen die er niet mee om kunnen gaan ook aan je gitaren, auto, modeltreinen, boeken of andere dure zaken zitten? Met mijn pannen dien je fatsoenlijk om te gaan, als je dat niet kan heb je ook niets te zoeken in mijn keuken. Mijn pannen zijn gebruiksvoorwerpen, maar dat betekent niet dat ik ze aan een stel hooligans overlaat.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 23:17 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Waar staat dat ik het heb over dampen? Moet je eens na een paar jaar kijken als je in de pan hebt lopen roeren met metalen voorwerpen. En zeg niet dat dat niet gaat gebeuren, soms staat iemand anders in je pan te roeren. Kinderen, oma's enz. Allemaal beschadigingen en dat loop je gewoon op te eten.
Die pannen bestaan al heel lang, zijn van ingewerkt plaatstaalquote:Op vrijdag 17 juli 2015 17:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik klaag dat we godverdomme mensen op de maan kunnen zetten, foto's van pluto kunnen maken, harttransplantaties uit kunnen voeren en weet ik wat al dies meer zij, maar dat we klaarblijkelijk niet in staat zijn om een koekenpan te maken die en niet aanbakt en gewoon heet kan worden zonder meteen stuk te gaan.
Dat slaat toch nergens op!?
Daar klaag ik over.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |