abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154056383
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 13:08 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Je kan moeilijk een eigenaar buitensluiten. Dat is ook strafbaar.
Onzin als het pand verhuurd wordt.
pi_154056388
Lijkt me sterk dat het buitensluiten zwaarder weegt dan de intimidatie en gevoel van onveiligheid.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_154056424
Heel simpel: het is zijn huis. Ik mag de eigenaar niet de toegang ontzeggen tot zijn eigen woning. In mijn kamer zou hij echter niets te zoeken hebben.

Neemt niet weg dat ik weleens heb zitten denken om hem te intimideren, zodat hij zijn gezicht hier voorlopig niet durft te vertonen, maar dan lok ik de knokploeg uit.
pi_154056606
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 13:12 schreef Drieklank het volgende:
Heel simpel: het is zijn huis. Ik mag de eigenaar niet de toegang ontzeggen tot zijn eigen woning. In mijn kamer zou hij echter niets te zoeken hebben.

Neemt niet weg dat ik weleens heb zitten denken om hem te intimideren, zodat hij zijn gezicht hier voorlopig niet durft te vertonen, maar dan lok ik de knokploeg uit.
Je mag hem de toegang niet ontzeggen maar daarvoor hoeft hij geen sleutel te krijgen. Gezien de omstandigheden zou ik eerlijk gezegd voorstellen dat hij een afspraak maakt wanneer hij langs wil komen en waarom. Probeer in overleg met hem te komen want dat is voor beide partijen beter, bij verdere escalatie snijdt hij zichzelf ook in de vingers. Mogelijk is hij gevoelig voor het argument dat het ook in zijn eigen belang is dat dit redelijk wordt opgelost, zijn gedrag heeft nu al veel problemen veroorzaakt en nu blijkt dat hij de zaken niet voor elkaar heeft kan dat alleen erger worden. Als jullie er samen uit komen is dat ook in zijn belang.
pi_154056627
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 13:07 schreef 44rdbei het volgende:
Ts is al bedreigd door de verhuurder, kan je hem niet gewoon buitensluiten?
Als het te spraken komt bij de dagvaarding zeg je gewoon dat je bang was, dat is nog waar ook.
Ja en hoe bewijs je dat? :')
pi_154056681
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 13:22 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Ja en hoe bewijs je dat? :')
Dit topic, als het op Fok! Staat is het waar.
pi_154056986
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 12:58 schreef Nizno het volgende:

[..]

Ik geloof zoiets als dat je verplicht bent om de eigenaar te voorzien van een sleutel. Kan me ook nog zoiets herinneren van echtscheiding, sloten vervangen en als de ex langs komt er toch nog een sleutel gegeven moet worden zolang de ex nog op papier staat als mede-eigenaar.
Als dat al zo zou zijn, staat het de verhuurder vrij om aangifte te doen bij de politie of de sleutel in een gerechtelijke procedure te vorderen 8-)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_154057184
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 13:39 schreef r_one het volgende:

[..]

Als dat al zo zou zijn, staat het de verhuurder vrij om aangifte te doen bij de politie of de sleutel in een gerechtelijke procedure te vorderen 8-)
Zo denk ik stiekem ook, maar het doet wellicht afbreuk aan de sympathie die een rechter voor mij heeft, of hij mag de kosten voor een vervangend slot op mij verhalen.
pi_154057358
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 13:47 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Zo denk ik stiekem ook, maar het doet wellicht afbreuk aan de sympathie die een rechter voor mij heeft, of hij mag de kosten voor een vervangend slot op mij verhalen.
Als jij gepaste en proportionele maatregelen neemt tegen iemand die huisvrede pleegt, om herhaling te voorkomen, zal een rechter daar alleen maar sympathie voor kunnen opbrengen.

Jij hebt het recht om eigen huis en haard te beschermen tegen dit soort figuren.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_154057396
Ik zou de sleutel niet afgeven in zo'n situatie. Laat de eigenaar de politie maar bellen, eens kijken of de lange arm van de wet dan wél in actie komt.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 14:09:32 #111
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_154057793
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 12:46 schreef Nizno het volgende:

[..]

en dan dat hij het slot weer laat vervangen ?
Ik zou in dit stadium van de situatie zeker nu gewoon blijven en hem de sleutel geven zodra hij voor de deur staat.
Geen idee hoor, maar sta je niet gewoon in je recht als je hem eerst de rekening geeft van de slotenmaker, en bij ontvangst van de onkosten pas een sleutel overhandigt? TS heeft immers kosten moeten maken omdat de verhuurder bewust een fout maakt.
Ik vind TS trouwens wel een fricking eindbaas! Volhouden bij de Allamo!
pi_154057795
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 13:56 schreef Nemephis het volgende:
Ik zou de sleutel niet afgeven in zo'n situatie. Laat de eigenaar de politie maar bellen, eens kijken of de lange arm van de wet dan wél in actie komt.
Ik ben net bij het politiebureau geweest en ze gaan eindelijk de wijkagent vragen om langs te komen en met mij en misschien de verhuurder te praten.

De onderbezetting lijkt wel reëel: twee 'wagens' in een 'groot gebied'. Zwaardere delicten gaan voor.
pi_154057860
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 14:09 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ik ben net bij het politiebureau geweest en ze gaan eindelijk de wijkagent vragen om langs te komen en met mij en misschien de verhuurder te praten.

De onderbezetting lijkt wel reëel: twee 'wagens' in een 'groot gebied'. Zwaardere delicten gaan voor.
Met jou en misschien de verhuurder?

Ha gezellig, samen een kopje thee drinken c_/
.
pi_154057881
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 14:09 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Geen idee hoor, maar sta je niet gewoon in je recht als je hem eerst de rekening geeft van de slotenmaker, en bij ontvangst van de onkosten pas een sleutel overhandigt? TS heeft immers kosten moeten maken omdat de verhuurder bewust een fout maakt.
Ik vind TS trouwens wel een fricking eindbaas! Volhouden bij de Allamo!
Ik denk dat de verhuurder tript als je dat doet.
Beter niet misschien.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 14:13:34 #115
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_154057903
quote:

[..]

Als jij bang bent dat het uit de hand loopt maak je er zelf toch een zwaar delict van door de telefoon?
''Hij staat met een vuurwapen voor de deur en wil mij doodschieten''.
Hoppa, ineens heel wat meer dan 2 wagens in een groot gebied.
Naderhand kan je altijd nog zeggen dat je doodsangsten had en toch echt dacht een wapen te zien. Er zijn genoeg meldingen door jou gemaakt de afgelopen week om dat realistisch te laten zijn.
pi_154058000
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 14:13 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Als jij bang bent dat het uit de hand loopt maak je er zelf toch een zwaar delict van door de telefoon?
Naderhand kan je altijd nog zeggen dat je doodsangsten had en toch echt dacht een wapen te zien. Er zijn genoeg meldingen door jou gemaakt de afgelopen week om dat realistisch te laten zijn.
Een vuurwapen nog wel :D

Zeg dan gewoon dat je bang bent dat hij door het lint gaat.
pi_154058060
quote:

[..]

Ik moet niet mijn geloofwaardigheid verliezen, maar als zijn houding gevaarlijk is, dan mag ik meteen 112 bellen van de agent.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 4 juli 2015 @ 14:20:05 #118
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154058119
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 14:18 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ik moet niet mijn geloofwaardigheid verliezen, maar als zijn houding gevaarlijk is, dan mag ik meteen 112 bellen van de agent.
Ik wil even mijn oprechte complimenten geven voor hoe jij hier mee om gaat.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_154058134
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 14:20 schreef Nizno het volgende:

[..]

Ik wil even mijn oprechte complimenten geven voor hoe jij hier mee om gaat.
Ik wil me daarbij aansluiten ^O^
pi_154058208
quote:

[..]

Nou dat is tenminste iets.

Respect trouwens hoe je je hoofd koel houdt met dit warme weer ^O^
  zaterdag 4 juli 2015 @ 14:27:07 #121
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_154058354
Inderdaad respect dat je je niet laat wegpesten. _O_
pi_154058628
Ontzettend dapper dat je het zo kunt spelen TS. Je staat gewoon in je recht en eist het op. Ik krijg plaatsvervangende woede van wat die vent je probeert te flikken!

Gelukkig kun je politie makkelijk bellen, die hebben vast een aantekening gemaakt van de situatie op jouw adres en zijn dus op de hoogte. Ik neem aan dat je je advocaat verder op de hoogte hebt gesteld dat hij je (nota bene vers uit het ziekenhuis) dakloos heeft proberen te maken?

Een advocaat heeft mij ooit verteld dat je het plaatje zo compleet mogelijk moet proberen te maken. Een rechter zal er altijd vanuit gaan dat je niet alles verzonnen hebt, maar van het totaalbeeld. Probeer zoveel mogelijk te documenteren dus, alles wat je zwart op wit kunt krijgen is belangrijk.

Geluidsopnamen zijn ze dan weer niet zo blij mee heb ik begrepen omdat een opname niet laat horen wat ervoor gebeurd is (misschien heb je lopen opjutten, dat idee), maar ik heb ze tijdens een kort geding over een woning (agressieve ex-partner) wel kunnen gebruiken destijds. Moet ik wel bij zeggen dat die compleet van het padje af was en niet zo slim om te beseffen dat context niet veel afdoet aan hysterisch geraaskal met bedreigingen. Hoe ver gaat de huisbaas/familie in woordelijke bedreigingen?
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_154059086
quote:

[..]

Jij kijkt teveel films :')
pi_154059385
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 14:18 schreef Drieklank het volgende:
maar als zijn houding gevaarlijk is, dan mag ik meteen 112 bellen van de agent.
Wow! Je mag bellen. En dan?
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:44 schreef Drieklank het volgende:
Ik bel 112. Ze zetten de melding door, maar weten niet of ze iets kunnen doen. Ze komen niet.
Nogmaals en wellicht ten overvloede: dit was NIET jouw fout.
.
pi_154060139
quote:
Dat men niets doet om escalatie te voorkomen en preventief ingrijpen nalaat begrijp ik totaal niet. Als iets al is gebeurd is het leuk dat de politie snel komt maar dat helpt weinig meer. Het zijn inderdaad meer de gevolgen van politieke keuzes maar begrijpen doe ik het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')