abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154054430
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 11:33 schreef Drieklank het volgende:
Advocaat van de Duivel

De vraag is natuurlijk waarom ik daar zo graag had willen blijven. Natuurlijk, ik heb een overeenkomst voor onbepaalde tijd, ik mag hier lekker blijven wonen en waarom niet, als ik het hier naar mijn zin heb?

Maar er staat genoeg te huur in de buurt, voor een veel redelijke prijs, je werkt, je bent geen student meer, je vind het vast niet fijn om op 8 vierkante te wonen met huisgenoten, dus zeg nou eerlijk: ben je niet blij om te verhuizen?

Natuurlijk!

Maar wat is dan redelijkerwijs de schade die je hieronder lijdt? Geef eens redelijk de kosten an die je anders niet gemaakt zou hebben? Een aanhangwagen huren om te verhuizen? Dat deed je anders toch al.

----------

Zo kan hij en/of de rechter me pakken.
Wat een onzin zeg. Als ik een kamertje van 2 bij 2 wil huren, laat me gaan. Dit is geen reden.
pi_154054454
quote:
Advocaat van de Duivel

De vraag is natuurlijk waarom ik daar zo graag had willen blijven. Natuurlijk, ik heb een overeenkomst voor onbepaalde tijd, ik mag hier lekker blijven wonen en waarom niet, als ik het hier naar mijn zin heb?

Maar er staat genoeg te huur in de buurt, voor een veel redelijke prijs, je werkt, je bent geen student meer, je vind het vast niet fijn om op 8 vierkante te wonen met huisgenoten, dus zeg nou eerlijk: ben je niet blij om te verhuizen?

Natuurlijk!

Maar wat is dan redelijkerwijs de schade die je hieronder lijdt? Geef eens redelijk de kosten an die je anders niet gemaakt zou hebben? Een aanhangwagen huren om te verhuizen? Dat deed je anders toch al.

----------

Het lijkt me sterk dat een rechter zulke dingen meeneemt in zijn overweging. Ik sta wel open voor tegenbewijs, maar mijn onderbuik zegt dat zulke dingen niet meegenomen mogen worden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_154054489
quote:
Advocaat van de Duivel

Natuurlijk!

----------

Ik zie eigenlijk niet in hoe hij (of een rechter) je daarmee zomaar kan pakken. Hij had gewoon de correcte procedures moeten volgen wanneer hij jou uit de woning zou willen krijgen. En de rechter hoort enkel te toetsen of de verhuurder volgens de geldende wetgeving gehandeld heeft. Of jij het wel of niet fijn vind om op 8 vierkante meter te wonen zou daarbij totaal niet uit mogen maken.
pi_154054538
Ik zou durven te beweren dat de advocaat van de duivel dondersgoed weet dat hij de zaak gaat/waarschijnlijk gaat verliezen en daarom onzin gaat uitslaan om je bang te maken.

Huurbescherming is best goed in Nederland. Jammer voor de man in de kwestie.
pi_154054698
Maar zoals ik het steeds hoor gaat het niet zozeer om de letter van de wet of de overeenkomst en handelt een rechter ook niet zozeer als een arts. De rechter zal in deze zaak meer de rol aannemen van bemiddelaar. Hij gaat daarom kijken naar wat ''redelijk'' is. Een schadevergoeding van 2500 euro zou dat kunnen zijn. Maar ik kan het niet veel bonter maken dan dat.
pi_154054727
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 11:47 schreef Drieklank het volgende:
Maar zoals ik het steeds hoor gaat het niet zozeer om de letter van de wet of de overeenkomst en handelt een rechter ook niet zozeer als een arts. De rechter zal in deze zaak meer de rol aannemen van bemiddelaar. Hij gaat daarom kijken naar wat ''redelijk'' is. Een schadevergoeding van 2500 euro zou dat kunnen zijn. Maar ik kan het niet veel bonter maken dan dat.
Wie heeft jou dit verteld dan?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_154054733
quote:
De rechter kijkt toch gewoon naar de wet?

Anyway heb het topic een beetje gevolgd, wat een klote situatie.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 4 juli 2015 @ 11:50:12 #68
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154054751
quote:
Laat ik het zo zeggen, de rechter handelt binnen redelijkheid maar wel binnen de letters van de wet. Volgens de wet mag jij daar wonen, ongeacht klein inkomen medebewoners.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_154054807
Respect voor jou TS dat je je niet weg laat pesten ^O^ de enige die in deze situatie schuld betreft is de verhuurder!

Verder woonde je er toch prima voordat dit gezeik begon? Dan kun je dit toch ook aan de rechter vertellen? Als de verhuurder normaal was blijven doen had je er nog prima kunnen wonen dus het lijkt me dat je anders niet verhuisd zou zijn. Dat hij nou zo lomp gaat doen en dat jou noodzaakt om te vertrekken is jou niet te verwijten.
pi_154055118
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 11:49 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wie heeft jou dit verteld dan?
Advocaat van de rechtswinkel en een andere advocaat die ik nu heb.

Maandag volgt de dagvaarding, dus we zullen snel genoeg weten wat de rechter er van vindt. Als de verhuurder nog goed bij zijn hoofd was zou hij mij bellen om het goed te maken, stel ik me zo voor, maar blijkbaar wil hij alleen maar ruzie maken.
pi_154055151
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 12:09 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Advocaat van de rechtswinkel en een andere advocaat die ik nu heb.

Maandag volgt de dagvaarding, dus we zullen snel genoeg weten wat de rechter er van vindt. Als de verhuurder nog goed bij zijn hoofd was zou hij mij bellen om het goed te maken, stel ik me zo voor, maar blijkbaar wil hij alleen maar ruzie maken.
He wat naar... maar als je maandag al iets meer weet is dat natuurlijk mooi meegenomen. Ga je niet te druk maken met deze temperaturen!!
pi_154055241
Nee, ik ga maar het beste ervan maken vandaag.
pi_154055276
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 12:15 schreef Drieklank het volgende:
Nee, ik ga maar het beste ervan maken vandaag.
Heb ik het nu goed begrepen dat je nu alleen in dat huis zit?
pi_154055450
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 12:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Heb ik het nu goed begrepen dat je nu alleen in dat huis zit?
Ja, ik ben daar alleen op de kamer van mijn huisgenoot, die zijn deur open gelaten heeft voor zijn vakantie. Daar liggen mijn spullen verstopt in dozen onder het bed en de bank.

Dat kan niet lang duren, want als de verhuurder is langs geweest, dan draait hij alle deuren weer op slot. Mijn eigen kamerdeur heb ik na kosten-baten afwegingen niet open laten breken. Alleen de voordeur.
pi_154055510
Ik zou toch maar ff een honkbalknuppel achter de deur leggen, voor het geval dat...
pi_154055573
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 12:28 schreef bombmannl het volgende:
Ik zou toch maar ff een honkbalknuppel achter de deur leggen, voor het geval dat...
Hij kan beter een iets kopen zodat hij het gesprek kan opnemen, dan is er mogelijk meteen bewijs in strafrechtelijke zin van eventuele bedreigingen.
pi_154055575
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 12:25 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ja, ik ben daar alleen op de kamer van mijn huisgenoot, die zijn deur open gelaten heeft voor zijn vakantie. Daar liggen mijn spullen verstopt in dozen onder het bed en de bank.

Dat kan niet lang duren, want als de verhuurder is langs geweest, dan draait hij alle deuren weer op slot. Mijn eigen kamerdeur heb ik na kosten-baten afwegingen niet open laten breken. Alleen de voordeur.
Hoe groot is de kans dat hij langs komt?
pi_154055601
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 12:28 schreef bombmannl het volgende:
Ik eet graag appels en aardappels. Daar kun je je lelijk mee bezeren, zonder ernstige medische gevolgen. Misschien moet ik eerst met hem praten via het doucheraam, voordat ik de deur voor hem open doe.
pi_154055675
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 12:31 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoe groot is de kans dat hij langs komt?
Honderd procent. Twee keer per week zeker. Vaak op zaterdagen ook. Bezichtigingen, post ophalen, schoonmaken voor bezichtigingen etc.
pi_154055685
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 12:36 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Honderd procent. Twee keer per week zeker. Vaak op zaterdagen ook. Bezichtigingen, post ophalen, schoonmaken voor bezichtigingen etc.
En gaat hij dan checken of er mensen thuis zijn?
pi_154055749
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 12:33 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ik eet graag appels en aardappels. Daar kun je je lelijk mee bezeren, zonder ernstige medische gevolgen. Misschien moet ik eerst met hem praten via het doucheraam, voordat ik de deur voor hem open doe.
Dat lijkt me sws het slimst ja. Zie je meteen in wat voor staat hij verkeerd, en als hij met een familielid komt gewoon alleen hem binnenlaten.

Sterkte iig en laat je niet gek maken.
pi_154055761
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 12:37 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En gaat hij dan checken of er mensen thuis zijn?
Ja. Hij maakt dan alle deuren open. Zo'n bezoek duurt uren. Onderduiken is er niet bij. Nu het slot vervangen is ben ik ook verplicht om voor hem open te doen en hem een sleutel te geven.
pi_154055778
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 12:41 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ja. Hij maakt dan alle deuren open. Zo'n bezoek duurt uren. Onderduiken is er niet bij. Nu het slot vervangen is ben ik ook verplicht om voor hem open te doen en hem een sleutel te geven.
Das kut. Is het niet beter als je vandaag overdag niet thuis bent?
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 4 juli 2015 @ 12:46:36 #84
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_154055854
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 12:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

en dan dat hij het slot weer laat vervangen ?
Ik zou in dit stadium van de situatie zeker nu gewoon blijven en hem de sleutel geven zodra hij voor de deur staat.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_154055903
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 12:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Misschien, maar gezien het weer maakt hij misschien een uitzondering en komt hij 's avonds. Toen hij mij er had uitgezet, kwam hij ook speciaal 's avonds om mij te intimideren, want hij was 's middags al geweest. Na gesprek met mijn advocaat neem ik aan dat hij geconcludeerd heeft dat ik er toch nog ben.
pi_154055921
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 12:46 schreef Nizno het volgende:

[..]

en dan dat hij het slot weer laat vervangen ?
Ik zou in dit stadium van de situatie zeker nu gewoon blijven en hem de sleutel geven zodra hij voor de deur staat.
Ja klopt maar bedoelde het meer voor het geval de verhuurder geweld gaat gebruiken.
pi_154055939
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 12:48 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Misschien, maar gezien het weer maakt hij misschien een uitzondering en komt hij 's avonds. Toen hij mij er had uitgezet, kwam hij ook speciaal 's avonds om mij te intimideren, want hij was 's middags al geweest. Na gesprek met mijn advocaat neem ik aan dat hij geconcludeerd heeft dat ik er toch nog ben.
Oke. Mocht die komen hoop ik dat het alleen bij woorden blijft dan.
pi_154055986
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 12:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oke. Mocht die komen hoop ik dat het alleen bij woorden blijft dan.
Ik ook.
pi_154056001
Kan zijn dat ie al wat inbindt nu hij weet dat er een advocaat en kort geding achter zit.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_154056046
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 12:46 schreef Nizno het volgende:
Waarom hem de sleutel geven? :?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')