Inmiddels weer gegroeid als koolquote:Op donderdag 3 september 2015 17:13 schreef MissMSX het volgende:
Mijn bloemkoolplantenexperiment op het balkon gaat voorlopig goed. Ze staan altijd in de schaduw, maar het is verder een vrij licht balkon. Benieuwd of en wanneer ik kan oogsten.
Die link verwijst naar het inlogscherm van Google. Dus niets kunnen zien.quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:26 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Inmiddels weer gegroeid als kool
[ afbeelding ]
Nu werkt hetquote:Op vrijdag 25 september 2015 17:12 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Die link verwijst naar het inlogscherm van Google. Dus niets kunnen zien.
Winterbloemkool? Die van mij zijn 4-5x groter trouwens, ik betwijfel of er volgend jaar in het voorjaar een bloemkool aankomt bij jou.quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:26 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Inmiddels weer gegroeid als kool
[ afbeelding ]
Ik geloof het wel ja. Ga het wel zien. Vind het al grappig dat het ueberhaupt groeit op dat plekjequote:Op vrijdag 25 september 2015 19:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Winterbloemkool? Die van mij zijn 4-5x groter trouwens, ik betwijfel of er volgend jaar in het voorjaar een bloemkool aankomt bij jou.
Verder heb ik net een boel winterwortels eruit gehaald. Eindelijk zijn ze gelukt, ze zijn ongeveer zo groot als in de winkel
IK heb 6 winterbloemkolen, waarvan er 1 ook zo klein is gebleven, die ga ik eruit trekken, want daar komt toch niks aan volgend voorjaar. Vorig jaar had ik dat ook en toen kwam er 1 wit bloempje aan, genoeg om 1x te kauwen.quote:Op zaterdag 26 september 2015 09:18 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik geloof het wel ja. Ga het wel zien. Vind het al grappig dat het ueberhaupt groeit op dat plekje
Tomaat?quote:Op dinsdag 29 september 2015 00:19 schreef Tuinfluitert het volgende:
Leuk en handig topic.
Wie herkent deze kruid van de A&H moestuintjes? Tijdens het verpotten zijn er naam kaartjes verwisseld of zoekgeraakt.
[ afbeelding ]
Tomatenplantjes op dit formaat hadden al lang verspeend moeten zijn. Eigenlijk geldt dit voor alle verspeenbare planten zodra het eerste echte bladpaar goed gegroeid is. De kiemplantjes beginnen met twee kiemblaadjes die geen "echt blad" zijn. Wortelplanten mogen niet verspeend worden en moeten ter plekke gezaid worden. Dat zijn planten als peen en biet.quote:Op dinsdag 29 september 2015 00:19 schreef Tuinfluitert het volgende:
Leuk en handig topic.
Wie herkent deze kruid van de A&H moestuintjes? Tijdens het verpotten zijn er naam kaartjes verwisseld of zoekgeraakt.
[ afbeelding ]
quote:
Is dus geen kruid. Kan me inderdaad herinneren dat er Cherrytomaatjes A&H moestuintjes bij waren, heb niets van de Cherrytomaatjes gezien. Volgend jaar opnieuw proberen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:01 schreef Teslynd het volgende:
Tomatenplantjes op dit formaat hadden al lang verspeend moeten zijn. Eigenlijk geldt dit voor alle verspeenbare planten zodra het eerste echte bladpaar goed gegroeid is. De kiemplantjes beginnen met twee kiemblaadjes die geen "echt blad" zijn. Wortelplanten mogen niet verspeend worden en moeten ter plekke gezaid worden. Dat zijn planten als peen en biet.
Mijn eerste peenzaai op balkon in de volle zon ging goed, maar bleef kort doordat het in een langwerpige dus niet erg diepe bloembak was. De 2e zaai is volledig mislukt (ik dacht door de steeds groter wordende dille, maar het zal de zomerzon geweest zijn) en de derde en vierde resp. matig en zeer matig.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:34 schreef Tuinfluitert het volgende:
[..]
[..]
Is dus geen kruid. Kan me inderdaad herinneren dat er Cherrytomaatjes A&H moestuintjes bij waren, heb niets van de Cherrytomaatjes gezien. Volgend jaar opnieuw proberen.
Zal me volgend jaar beter inlezen over verspenen etc, had nog geen ervaring ermee totdat ik moestuintjes bij de A&H kreeg.
-Wortelen gingen prima, waren wel mini wortelen, later las ik dat ze in de koude grond moesten en bij ons stonden ze in een flinke pot op het balkon en zelfs in de zon, daarom bleven ze misschien klein.
-Zes radijsjes gingen ook goed.
-Rucolaplant groeit prima.
-Selderij nog steeds goed.
-Bieslook knip ik regelmatig voor gebruik en groeit weer aan.
-Basilicum , twee potten groeien goed, Basilicum staan nu niet meer op het balkon maar op de vensterbank keuken.
Bedankt voor de reacties.
Als het cherrytomaatjes zijn, kan je ze nog uitdunnen en proberen binnen te laten groeien op een zonnige warme plek.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:34 schreef Tuinfluitert het volgende:
[..]
[..]
Is dus geen kruid. Kan me inderdaad herinneren dat er Cherrytomaatjes A&H moestuintjes bij waren, heb niets van de Cherrytomaatjes gezien. Volgend jaar opnieuw proberen.
Zal me volgend jaar beter inlezen over verspenen etc, had nog geen ervaring ermee totdat ik moestuintjes bij de A&H kreeg.
-Wortelen gingen prima, waren wel mini wortelen, later las ik dat ze in de koude grond moesten en bij ons stonden ze in een flinke pot op het balkon en zelfs in de zon, daarom bleven ze misschien klein.
-Zes radijsjes gingen ook goed.
-Rucolaplant groeit prima.
-Selderij nog steeds goed.
-Bieslook knip ik regelmatig voor gebruik en groeit weer aan.
-Basilicum , twee potten groeien goed, Basilicum staan nu niet meer op het balkon maar op de vensterbank keuken.
Bedankt voor de reacties.
Dan moet je voor goede verlichting zorgen. Die is nu veel te weinig door kortende dagen en zwakker wordend licht. Het is 's zomers vaak al niet licht genoeg in huis.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:46 schreef P4tje het volgende:
[..]
Als het cherrytomaatjes zijn, kan je ze nog uitdunnen en proberen binnen te laten groeien op een zonnige warme plek.
Dat is zeker relevant!quote:Op zondag 3 januari 2016 23:54 schreef Whenpigsfly het volgende:
Ik weet niet of het relevant is maar het is zandgrond.
Als je dicht bij Dordt woont: Vreeken. Het is maar een klein winkeltje met een nog kleiner plaatsje aan het eind/begin van de Voorstraat, vlak bij de Grote Kerk, maar ze zitten ook op internet als je verder weg woont. https://www.vreeken.nl/quote:Op zondag 3 januari 2016 23:54 schreef Whenpigsfly het volgende:
Wat is het stil hier. Heb net na 3 jaar wachttijd mijn volkstuin toegewezen gekregen. We zijn al flink aan het werk geweest, tuin was een beetje verwaarloosd. Bah... rottende kolen en zo.
Ik wil binnenkort zaden gaan bestellen, maar er is zoveel keuze. Hoop dat hier iemand wat rassen aan kan raden en leveranciers. O.a. sperziebonen, doperwten, snijbonen, courgette, wortels. Verschillende soorten bessenstruiken. Ik weet niet of het relevant is maar het is zandgrond.
Lijkt me erg aan de vroege kant?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik heb net mijn al tomaten, sla en rode kool gezaaid![]()
In februari zaai ik het weer, zo heb ik niet alles in 1 keer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |