abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juli 2015 @ 11:38:45 #1
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_154026911
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 3 juli 2015 @ 16:21:14 #2
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_154033928
Benieuwd hoe het af gaat lopen met de school Exode!

Franny wat apart dat ze het hoedje nu wel wil :D fokwet? :P
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_154041391
Jaa, ik heb haar vandaag dus helemaal niet gezien. Dus weet niet of het gelukt is met het hoedje.
Op vrijdag brengt mijn vriend haar altijd naar het kdv, en ik had diploma uitreiking en daarna een spontane borrel met twee collega's (en mijn vriend die daar gelukkig relaxed op reageert en I ophaalt van kdv O+ ). O+ . Mijn sociale leven gaat echt goed deze week, met veel spontane afspraken en borrels. 8-) .

Hoe bevalt het werken, Chanty en gaat het nog goed op het kdv?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 3 juli 2015 @ 23:05:05 #4
52229 Chanty
pi_154044791
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 21:29 schreef Franny_G het volgende:
Jaa, ik heb haar vandaag dus helemaal niet gezien. Dus weet niet of het gelukt is met het hoedje.
Op vrijdag brengt mijn vriend haar altijd naar het kdv, en ik had diploma uitreiking en daarna een spontane borrel met twee collega's (en mijn vriend die daar gelukkig relaxed op reageert en I ophaalt van kdv O+ ). O+ . Mijn sociale leven gaat echt goed deze week, met veel spontane afspraken en borrels. 8-) .

Hoe bevalt het werken, Chanty en gaat het nog goed op het kdv?
Fijn he zo'n sociaal leven :D

Ik geniet echt van weer werken. Had dit gisteren op Facebook gezet:

De eerste twee werkweken zitten er alweer op! Tijd vliegt maar wat heb ik het naar mijn zin. Fijn om weer met data te kunnen prutsen in SPSS <3 Had verwacht dat ik zou moeten wennen aan de combinatie werken en moederschap maar zit al helemaal in het nieuwe ritme. En ook totaal geen moeite ermee dat ik Lucas nu iets minder zie. Hij doet het ook hartstikke goed op het kinderdagverblijf :) love my new life!
  zaterdag 4 juli 2015 @ 09:05:38 #5
52229 Chanty
pi_154052634
Twee weken geleden had ik een rare stekende pijn linksonder in mijn buik. Mijn man opperde dat het misschien iets met mijn cyclus te maken kon hebben. En gisteren ineens bloed en krampen. Ik ben weer voor het eerst ongesteld! Niet dat ik daar zo blij mee ben, maar mijn lichaam werkt *O* Ik ben zo benieuwd hoe mijn cyclus zich gaat ontwikkelen. Of die weer langer is, of die regelmatig is.
pi_154065026
Grappig Chanty, lijkt echt zo op hoe het bij mij ging, ook wat moment betreft.

Wij hebben vandaag zo genoten op het strand. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_154068947
En wat betreft het hoedjes verhaal. Vandaag ging ze er met mijn hoed vandoor. Dat was pas echt leuk natuurlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 22:06:52 #8
52229 Chanty
pi_154070827
Hahaha die tweede foto :D _O-
pi_154071336
Hoihoi, ik kom hier voorzichtig binnenschuivelen met mijn jarige meid! O+

Vorig jaar nog een pasgeboren smurf van 1,5 kilo, nu een echte grote, jarige dame:
SPOILER
Zij ligt al lekker vanaf 8 uur te slapen en wij zijn nog steeds de zooi op aan het ruimen :P Maar we hebben een supergezellige dag gehad en vanaf morgen probeer ik meer bij te lezen ;) (ik zag al dat het hier niet zo hard gaat als in het babytopic)
pi_154071356
Wat een gedoe weer exode, ik hoop dat het in jullie voordeel uitpakt. Goed dat je vrouw voet bij stuk houdt!

Fijn dat je lichaam het nog doet Chanty *O*
En fijn dat werken fijn is *O*

Wat een diva op de 2e foto Franny O+

Hier wilde S gister en vandaag zelf haar hoedje op doen. Verkeerd om en scheef, maar als je ook maar met je hand in de buurt van het ding kwam werd ze boos :') Dus dan maar als malle eppie boordschappen doen oO<

SPOILER
Ze heeft sinds gister koorts. Zal wel combi tandjes/kiezen en warmte zijn. Ze drinkt iig goed en is vrolijk.
Ik geef wel paracetamol, want ben een beetje huiverig voor nog een koortsstuip ;(
pi_154071394
Gefeliciteerd met L Dyre *O*

Wat een leuke muts! echt de muts he, niet L oO< . Dat is een leuk meisje O+
pi_154071482
Het is ook soms wel een muts hoor O+

ik ben echt keilang bezig geweest met die muts (pokkewerk die confetti-1 :'( ) en stiekem ook wel een beetje trots. Rondom de muts allemaal fruitjes met een gaatje erin. Hele dag mee bezig geweest en natuurlijk wilde ze hem maar een halve seconde op :')
pi_154071540
Als dat trouwens voor malle eppie door moet gaan :o Hij zit in ieder geval op haar hoofd, dat lukt hier niet altijd meer :+
pi_154077603
Nog 20 min en dan ben ik thuis! Duurt echt het langst van de hele reis natuurlijk :')

Welkom Dyre! *O*
  zondag 5 juli 2015 @ 10:17:43 #15
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154078559
Dyre, gefeliciteerd *O*.
KuikenGuppy
  zondag 5 juli 2015 @ 10:40:49 #16
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_154078932
Gefeliciteerd Dyre en Blue! *G* Dreumesjes O+
pi_154081033
Verse dreumesjes!! Gefeliciteerd!!

Welkom thuis Dot. Lekker knuffelen met je mannen.
pi_154089481
Geweldige foto's Franny, geweldig met jouw hoed :)
Welkom en gefeliciteerd Dyre!
Welkom thuis Dot, fijn!

Wij hebben een erg fijn weekend gehad, gisterenochtend de vouwwagen op de dagcamping van de M'Veense Plassen neergezet. Hele dag gespeeld in het water en zand met B, mijn vrouw, zwager, schoonzus en hun kinderen. Was echt heel fijn. Vouwwagen in de schaduw dus prima. Vouwwagen laten staan en vandaag weer erheen tot middagslaap.

Zo leuk dat we zelfs serieus overwegen om een goedkope bungalowtent ofzo op de kop te tikken daar neer te zetten. Vakantiehuisje om te delen met familie. Zo leuk om de interactie van B met andere kindjes te zien en dan met name zijn grote neef en kleine nichtje :)
pi_154089890
Dat klinkt inderdaad heel erg leuk exode!

Ik kom zelf oorspronkelijk ook uit die richting, dus ben vroeger vaak op de plassen geweest, maar ik wist niet dat je daar gewoon voor 1 dagje met een tent/caravan kan staan. Klinkt ideaal!
pi_154090659
Wij wisten het ook niet Dyre terwijl mijn hele schoonfamilie er vandaan komt. Betreffende zwager en schoonzus wonen er ook nog eens erg dichtbij. Je mag er niet slapen maar wel je tent/caravan/vouwwagen laten staan. En het mooie is, je mag op dat stuk niet zomaar gaan 'liggen' dus het is er hartstikke rustig. Gisteren was het afgeladen en wij hadden enorm veel ruimte. Onze nieuwe vouwwagen laat ik er niet staan onder de bomen, maar een tweedehands tent is ideaal.

Ik zie nu de foto pas van Butter, koorts gezakt ondertussen?
pi_154095842
Dyre en Blue, van harte! Heerlijke foto's Dyre. O+ .

Dot, ik herken het, de terugreis duurde mij ook veel te lang (we liepen ook wat vertraging op met het vliegtuig, pfff). Welkom thuis, veel knuffelen. *; .
  zondag 5 juli 2015 @ 20:12:03 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154095939
Blue ook gefeliciteerd natuurlijk O+ *O*.
KuikenGuppy
pi_154101510
:W Long time, no see!

Dot heb je vandaag weer heerlijk geknuffeld met Stipje? O+

Franny wat een toffe foto's van I met de hoed. O+

Ik ben terug van "weggeweest". Ik ben de afgelopen week bezig geweest met het schilderen van de buitenkozijnen van ons huis. Best een enorme klus, maar ik vind schilderen echt ontspannend en doe het daarom graag. Het enige nadeel is dat er zoveel tijd in gaat zitten. ;) Ik ben inmiddels bijna klaar. Ik moet nog twee kozijnen, maar daar heb ik een steiger voor nodig, dus ik kan nog even niet verder.

Met mijn mannen gaat het goed. Ze maken momenteel beiden enorme stappen in hun ontwikkeling. S heeft zich helemaal op het lezen gestort en wil het liefst de hele dag op schoot zitten om boekjes te lezen. Ik vind dat zo gezellig dat ik er telkens mezelf meerdere keren per dag terugvind op de grond terwijl ik al een half uur boekjes aan het lezen ben met S (en T kijkt soms ook mee). S kiest zelf boekjes uit en komt met de boekjes in zijn hand aanlopen om te 'vragen' of ik met hem wil lezen, dat zijn echt heerlijke momenten.
En T heeft afgelopen vrijdag het lopen uitgevonden, dus ik heb nu twee lopende dreumessen. Het gaat allemaal nog een beetje stijfjes en hij is nog wat wankel, maar het begin is er. *O*
pi_154112486
Zo 2 lopende dreumessen Nikki, wat cool! En jeetje, jij schildert ff de hele buitenboel, respect. Wij hebben daar een 'mannetje' voor :P

Herkenbaar het lezen van S, B pakt steeds een boekje uit zijn boekenkist (flapjes heeft de voorkeur) en slaat dan op de bank zo van, kom we gaan hier zitten en lezen. 10 boekjes later is hij er klaar mee en gaat weer voetballen etc. O+ Dikke, vette genieten.

Ik zag net trouwens een hoektandje bij B :o , nu nog 3 hoektanden erbij en mijnheer heeft alle tanden, kiezen etc. Ik heb er dit keer niet heel veel van gemerkt eigenlijk.

KDV is geregeld....directie van school heeft een plaats op donderdag 'geregeld'. Alleen in november hebben ze 3 donderdagen echt geen plek. Dan moet ik dus extra vrij gaan nemen. Mijn vrouw gaat vandaag om financiele compensatie vragen bij school....ze gaat al minder verdienen omdat ze haar op woensdag hebben ingepland en dan dus ook ineens dubbele opvangkosten. Leuk hoor die nieuwe onderwijs CAO. Ze gaven ook aan bij het KDV dat ze veel klagende leerkrachten hebben, dagen omgegooid,salaris omlaag, maar wel de werkdruk omhoog.
pi_154116568
Lekker weer thuis Dot *O*

2 wandelaars Nikki, gezellig druk! En boekjes lezen O+

Fijn dat het bijna geregeld is Exode. Nu de compenstatie nog idd!

Ik heb me aangemeld bij de oudercommissie van ons kdv. Eerste vergadering is in september. Ben benieuwd!

Koorts is weg. Maar mw krijgt 2 kiezen en 1 hoektand tegelijkertijd, en is daarom een beetje huilie en hangerig :')

Slapen gaat ook wat minder nu. Gister heeft ze overdag 0 minuten geslapen. En 's avonds viel ze pas om 23.00 uur in slaap. Vanmorgen was ze dus met geen mogelijkheid wakker te krijgen.
Ze werd pas wakker toen ik haar aangekleed weer op ons bed legde. En toen had ze dus ook al een papfles op :')
pi_154124300
Nikki, ik maakte me al zorgen over waar je uithing! ;) .
Klinkt allemaal goed. Boekjes lezen samen vind ik ook zo genieten. O+ .

Wow, ik heb iets ontdekt vanavond... I had nog geen zin om te slapen. Ze lag er net in en was aan het jengelen/huilen. Toen werd er aangebeld, van schrik/verbazing hield ze op en daarna is ze kennelijk meteen in slaap gevallen, want niets meer gehoord.

Dus, wil je kind niet slapen, gewoon even iemand bij je laten aanbellen. :+ .
pi_154124938
Mijn kind is beschadigd -O-

SPOILER
Ik wil van de flessen af. Dus volgende week in de vakantie gaan we daar mee stoppen. Kijken of dat lukt.
pi_154127883
Zo, dat is een flinke krabbel -O-

Even een vraagje:
Wij hebben in september vakantie en willen een beetje beginnen met boeken. Maar we hebben geen idee hoe/wat/waarnaartoe.
L is dan 16 maanden. We willen liever nog niet met haar vliegen, en max 8 uur rijden met de auto ongeveer (met onderweg een overnachting bijvoorbeeld)

Ik vermaak me nog wel 3 weken in een huisje op Center Parcs, maar vriendje verveelt zich echt kapot als we 2 dagen achter elkaar hetzelfde moeten doen :+ Dus dat is best een probleem. Hij is ook niet zo van de campings, maar een hotelkamer is met een baby ook niet fijn natuurlijk.

Het is lastig zoeken als je alleen weet wat je níet wilt :P
Misschien hebben jullie leuke ideetjes?

Het maakt echt geen fluit uit waar, maar mooi weer is natuurlijk wel fijn en ik wil wel met L kunnen zwemmen (desnoods binnen).

Hebben jullie toevallig tips voor leuke vakantieplekjes met een baby dreumes?
pi_154135381
Dyre, hoe vindt L autorijden? Wij hebben laatst een rondreis Engeland gedaan, met elke dagen/2/3 dagen een nieuw huisje. Geboekt via Airbnb en altijd losstaande huisjes met eigen voorzieningen. Mijn man is namelijk net als de jouwe, dus dit was voor hem geweldig. Ellie vond het ook super, heeft genoten van het wandelen en nieuwe dingen bekijken.

BF, jeetje wat een kras!

Nikki, wat goed van T! *G*

Franny :D. Hier ook weer een moeilijk-inslapen-periode.

En sinds gisteren hebben we qua gedrag ineens een bijna-peuter... Niet luisteren, baldadig, niet slapen. Ik wist dat er rond 22 mnd weer een soort sprong zat. Nou, we zitten erin :')
Home is where the O+ is...
pi_154136020
Nou Butterflower,das best een behoorlijke kras zeg!
Hoeveel flessen heeft ze nu nog? Wij zijn iets na de eerste verjaardag cold turkey gestopt.(ze kreeg toen nog alleen flesje melk vh slapen gaan) en dat ging prima hier.
Succes ermee!

Wat tof dat beide jongens nu lopen Nikki

Dyre,Frankrijk is altijd leuk!
Of Belgie,wat minder ver maar ook erg leuk (vinden wij)
Hotelkamer vinden wij ook niet handig met kinderen.
Misschien is een stacaravan of bungalowhuisje op een camping een idee;heb je toch de gezelligheid van een camping maar wel lekker een beetje comfort en eigen sanitair.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_154136226
Dyre, camper huren een optie of is dat te veel camping? Wij hebben dat vorig jaar gedaan en dat was erg goed bevallen. (tip: camper huren Vianen, is van een kennis van ons. Stuk goedkoper dan andere sites)

Of ergens Glamping? In Frankrijk heb je dat best vaak, ga je op verschillende plekken.

Wij zaten in februari in Andalusie, erg fijn, mooi weer. Maar daar moet je voor vliegen....dus misschien niet zo'n goede tip :D

B krijgt nog 2 flesjes: 's ochtends 150 ml en voor het slapen 90 ml met 1 schepje poeder. Die avondfles is zo fijn :@ De ochtendfles is er weer in geslopen omdat hij ineens geen pap meer wilde. Afgelopen weekend melk uit een beker geprobeerd, dat vond hij erg vreemd. Water uit een beker prima, maar melk? Dat is raar! Wij hebben ook geen haast, wij drinken zelf nooit melk dus die poedermelk is een gemakskeuze.

Flinke kras Butter...
Leuk weer een nieuwe sprong Cwen. Is het weer zo'n lange van een week of valt de 22 maanden sprong mee?

Nog een KDV vraag: hoe groot zijn de KDV's waar jullie dreumes heen gaat? B ging dus alleen op vrijdag, dan zijn er steeds maar hoogstens 18 kinderen. Vanaf september dus op dinsdag en donderdag en dan zijn er 48 kinderen. :o We zijn op zich tevreden over het KDV maar vragen ons nu af of we dat niet veel te groot en druk vinden. We gaan uiteraard wel aankijken hoe B het gaat bevallen. Maar we kijken alvast rustig om ons heen voor een ander kleinere KDV met een grotere buitenruimte. Maar ja dinsdag en donderdag zijn overal de druktse (en volste) dagen. Ben benieuwd hoe jullie dreumessen een grote of juiste kleine KDV bevalt?
pi_154136406
Ze krijgt nu op maandag en dinsdagochtend nog een papfles (omdat dat minder tijd kost dan een boterham en wij allebei werken op ma/di. Vooral een gemakskeuze dus)

En in de avond voor het slapen gaan een papfles.
"vroeger" viel ze altijd na die fles in slaap, maar dat doet ze nu toch niet meer.
Dus dan kan ie er net zo makkelijk vanaf toch oO<

S zit op een groot kdv, van de organisatie Kern Kinderopvang. Ik weet niet of dat een landelijke organisatie is eigenlijk.
Maar ze zit wel in een eigen groep met max 10 kindjes en eigen leidsters. Dus ze heeft wel haar eigen plekje.
In het gebouw zitten nog 7 of 8 van dit soort groepen.
Ik vind het prima zo, en S ook wel geloof ik :P
pi_154136555
Ons kdv is groot, maar ze zitten ook in een groot pand met een groot plein erbij en ook een aangrenzend speeltuintje. Genoeg ruimte dus, en daardoor toch rust. Er zit BSO in het gebouw, en verder een verticale groep voor flexibele opvang, en horizontale groepen: een babygroep, dreumesgroep en peutergroep.

Het is allemaal goed georganiseerd waardoor de kinderen altijd toch de rust voelen van hun eigen groep. De leidsters zijn daarbij echt cruciaal. Op de babygroep en dreumesgroep zitten twee vaste leidsters die veel rust over zich hebben en dat merk je echt aan de sfeer. Ik merk dat I een groepje leeftijdsgenootjes heeft met wie ze eerst bij de baby's en nu bij de dreumesen zit en dat dat heel fijn werkt. Ze hebben het heel leuk met elkaar.

Ik vind het op zich goed werken. I vindt het sowieso allemaal heel gezellig. Het enige is dat toen ze kleiner was ze dat grote plein buiten behoorlijk overweldigend vond en het heeft even geduurd voor ze op haar gemak was daar. Het is echt een mengeling van het leuk maar ook spannend vinden. Tegelijk zie ik dat zoiets ook wel goed is, ze leert er ontzettend veel van, ook van het kijken naar andere kindjes.
pi_154136609
Wij zijn vanaf 1 jaar overgegaan van poedermelk naar koemelk en dat gaf geen problemen. Nu krijgt ze met het ontbijt melk in een beker en met de lunch een beker thee. Thee was eerst meer melk en toen langzaamaan steeds minder melk bij gedaan :)
Fles voor het slapen wilde ze al een poos niet meer dus dat was makkelijk!

Hier ook een redelijk groot kdv. Maar met veel verschillende groepen. Kaylee zit nu op de peuter 1 groep. Met max 12 kindjes dacht ik. Op rustige dagen is de peuter 1 en 2 groep gemengd.
pi_154137282
Ah thanks over de KDV's. Wij (met name ik) twijfelen ook omdat B op in 2 verschillende groepen komt. Dus andere kindjes en andere leidsters. De groepen zijn met 18 kindjes en eigen ruimtes. Maar dus 1 buitenruimte die niet zo heel groot is. Tenminste ik vind het klein ogen voor 48 kids.

Gedoe dus (ook omdat ze eind nov/begin dec 3 donderdagen geen plek hebben en ik dus vrij moet nemen).

Wel fijn om te lezen dat grotere KDV's bij jullie goed bevallen. Wij hebben dit KDV destijds echt gekozen vanwege de plaats (zelfde gebouw school van mijn vrouw) en omdat het er op vrijdag lekker rustig is.
pi_154137412
Eens kijken of jullie dit herkennen:

I zit nu in een fase dat ze alles zelf wil doen. Ze kijkt goed naar hoe anderen dingen doen en dan wil zij ook. Maar voor veel dingen is ze gewoon nog te klein. Zo wil ze bijvoorbeeld heel graag bij ons zelf de trap op lopen en zich dan vasthouden aan de leuning. Maar die zit te hoog voor haar, dus dat gaat gewoon niet. Daar wordt ze heel boos en verdrietig om. Als ik haar dan aanbied om mijn hand vast te houden, duwt ze die weg. Ze wil zelf de leuning vasthouden en niet mijn hand! En op de fiets houdt zij het stuur vast. Als ik dan mijn handen aan het stuur heb (wat toch vrij noodzakelijk is :+ ), wordt ze ook boos en verdrietig en wil ze steeds mijn handen wegduwen. Het is tegelijk schattig en sneu tegelijk. Het voelt zo oneerlijk voor haar, dat ze wel snapt wat de bedoeling is, maar het niet kan uitvoeren zoals ze wil.

Ik leg nu steeds de nadruk op dat we het dan samen doen. Dus fietsen doen we bijvoorbeeld samen en bij het stoplicht helpt ze me door op het knopje te drukken. O+ . Het is een schrale troost.
pi_154137518
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:18 schreef exode het volgende:
Ah thanks over de KDV's. Wij (met name ik) twijfelen ook omdat B op in 2 verschillende groepen komt. Dus andere kindjes en andere leidsters. De groepen zijn met 18 kindjes en eigen ruimtes. Maar dus 1 buitenruimte die niet zo heel groot is. Tenminste ik vind het klein ogen voor 48 kids.

Gedoe dus (ook omdat ze eind nov/begin dec 3 donderdagen geen plek hebben en ik dus vrij moet nemen).

Wel fijn om te lezen dat grotere KDV's bij jullie goed bevallen. Wij hebben dit KDV destijds echt gekozen vanwege de plaats (zelfde gebouw school van mijn vrouw) en omdat het er op vrijdag lekker rustig is.
Ik heb het gevoel dat het feit dat jullie het KDV hebben gekozen bij het werk van je vrouw in feite tegen jullie wordt gebruikt ivm die nieuwe werkdagen van je vrouw. Want schooldirectie is dus met het KDV gaan overleggen om dit 'op te lossen'. Maar deze oplossing is voor jullie dus eigenlijk helemaal niet ideaal. Ik weet niet, ik zou hier denk ik een vervelend gevoel bij krijgen, dat je werk overlegt met KDV en dat je dan voor voldongen feiten wordt gesteld zo ongeveer. (Of zie ik dat nu verkeerd?) Om die reden zou ik ook gaan nadenken over andere opvang. Dat vrij nemen wat jij dus zou moeten doen, gaat naar mijn idee veel te ver en dat je dan zelf moeten gaan vragen om financiele compensatie.

Ik weet dat het vanaf de zijlijn makkelijk gezegd is hoor, maar ik schrijf gewoon maar even op hoe dit op mij overkomt.
pi_154137551
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:23 schreef Franny_G het volgende:

I zit nu in een fase dat ze alles zelf wil doen. Ze kijkt goed naar hoe anderen dingen doen en dan wil zij ook. Maar voor veel dingen is ze gewoon nog te klein. Zo wil ze bijvoorbeeld heel graag bij ons zelf de trap op lopen en zich dan vasthouden aan de leuning. Maar die zit te hoog voor haar, dus dat gaat gewoon niet. Daar wordt ze heel boos en verdrietig om. Als ik haar dan aanbied om mijn hand vast te houden, duwt ze die weg. Ze wil zelf de leuning vasthouden en niet mijn hand! En op de fiets houdt zij het stuur vast. Als ik dan mijn handen aan het stuur heb (wat toch vrij noodzakelijk is :+ ), wordt ze ook boos en verdrietig en wil ze steeds mijn handen wegduwen. Het is tegelijk schattig en sneu tegelijk. Het voelt zo oneerlijk voor haar, dat ze wel snapt wat de bedoeling is, maar het niet kan uitvoeren zoals ze wil.

Ik leg nu steeds de nadruk op dat we het dan samen doen. Dus fietsen doen we bijvoorbeeld samen en bij het stoplicht helpt ze me door op het knopje te drukken. O+ . Het is een schrale troost.
Sac heeft dat ook.
pi_154138810
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:23 schreef Franny_G het volgende:

Hier is dat maar met een paar dingen. Winkelwagentje mag ik idd soms niet vasthouden, háár handen moeten daar! Maar de trap op gaat klauterend en dat is prima. Op vakantie heeft ze wel alle leuningen waar ze bij kon vastgehouden, maar het is geen punt als het niet kan. Ellie is vrij gemakzuchtig wat dat betreft, net als wij ;).
pi_154138970
Dank je wel Franny! Zo voelt het voor mij ook, maar dan denk ik steeds: ja wij kiezen voor kinderen en er zijn genoeg kinderen die 2 of meer dagen naar een KDV gaan.

Ik vind het echt niet fijn dat we in een situatie worden gedwongen waar wij helemaal niet achterstaan. Omdat het zo last minute is, kunnen wij ook niet meer een andere oplossing bedenken/uitzoeken/regelen. De formatie moest voor de mei vakantie rond zijn, dan hadden we tijd genoeg gehad voor een weloverwogen keuze met deze werkdagen. We weten het nu dus pas 1,5 week terwijl de opvang alweer vanaf 17 augustus geregeld moet zijn.

Ik denk dan ook steeds: het schooljaar daarna is het vast weer anders, zo blijven we bezig. Vorig jaar hadden we een ander KDV in ons hoofd, echt geweldig op een boerderij. Daar bieden ze alleen opvang aan bij 2 of meer dagen. Zij zitten nu overigens ramvol op dinsdag en donderdag }:| Hem op de wachtlijst zetten kan, maar ja, volgend schooljaar hebben we misschien weer 1 dag nodig ipv 2.

Sorry voor al het gezeik, maar ik baal echt enorm. Wij hebben keuzes gemaakt op het gebied van werk zodat B alleen op vrijdag naar het KDV hoeft (allebei 3 dagen gaan werken, ik masseer 's avonds etc) en dat wordt nu gewoon ongedaan gemaakt omdat het zo even uitkomt.
pi_154152193
Ellie is ziek ;(. Bijna 40 graden koorts, sneutje... Maar wat het nou is? :?
pi_154153150
Dat is wel gek als je niet weet wat het is. Hopelijk gaat het morgen beter!
pi_154155362
Wat naar Cwen, nog een kies of zo die er aan moet komen? Hopelijk zakt het snel.

Ik heb een slaapzak vraag:
Met die warme middag slaapjes, wat geven jullie dreumes dan aan? We hebben gemerkt dat hij zonder slaapzak (dus alleen in luier of romper) veel minder goed slaapt of helemaal niet slaapt. In zijn slaapzak slaapt hij gewoon goed maar dat is echt warm. We hebben de zomer slaapzak van de Hema. Een lakentje is geen optie, dat vindt hij ook al vreselijk.....
  dinsdag 7 juli 2015 @ 22:18:08 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154155680
Kuiken slaapt gewoon in z'n tshirt en luier, we doen voor 's middags nooit een slaapzak.

Beterschap voor Ellie, cwen! Wat vervelend dat je de oorzaak niet weet.

Dyre, je kan wel zo ons mee naar Kreta, maar das wel vliegen :+ ;).

Exode, was de maandag niet bespreekbaar op school? Wat gebeurt er als je vrouw haar poot stijf houdt?
KuikenGuppy
pi_154156024
Wat een grote KDV-groepen bij jullie. L zit 1 dag in de week (woensdag) bij Korein en haar groep heeft op dit moment 4, soms 5 baby's (met 1 leidster en een stagiaire)
Vinden wij heel erg fijn. Ze doet de hele dag haar eigen ding, maar krijgt wel de nodige aandacht indien gewenst ;)

Cwen, wat vervelend dat je meisje zo ziek is, beterschap!

L slaapt ook alleen maar in een slaapzakje. Met dit warme weer lekker alleen een luier aan, of een rompertje erbij. Als het frisser wordt een pyjamaatje.

Wij zijn weer een stapje verder in de vakantie-troubles-voorpret. Waarschijnlijk wordt het ergens in Frankrijk een soort bungalowhuisje, waar wel genoeg te doen is (zwembad/kinderboerderijtje/speeltuin), en waar in een straal van 1 uur rijden ook vriendje zich nog wel kan vermaken :')
Maar nu nog even kijken of dat bestaat en waar dan :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Dyre op 07-07-2015 22:54:25 ]
pi_154156381
Fijn dat je weer wat stappen verder bent met je vakantie plannen Dyre!
Dan heeft ze geen baan meer vrees ik Burdie :(

Zoektocht op Google leverde op dat de Hema slaapzak blijkbaar meer geschikt is voor voorjaar en herfst. Ik ga zo een slaapzak van Jollein bestellen, die blijkt een stuk luchtiger te zijn.
pi_154157778
I slaapt in zo'n dun mouwloos slaapzakje van de Hema. 's Nachts beetje afwisselend; de nachten zijn nu weer iets frisser en ons huis is ook best koel, dus ze slaapt nu wel in een zomerslaapzak met mouwen.
pi_154162810
Pfff... Ik heb nog geen uur geslapen vannacht. Nog steeds geen idee wat er is, maar ze voelt zich ellendig en heeft nog steeds koorts. Ook schrikt ze steeds wakker met zo'n schok. Zielig hoor.
  woensdag 8 juli 2015 @ 07:55:10 #49
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_154162828
Awwwh, arme Ellie ;(

Enige symptoom is flinke koorts? Je hebt toch zo'n kinderziekte dat begint met 3 dagen koorts en daarna vlekjes? 5e of 6e ziekte geloof ik.

Hopelijk voelt ze zich snel beter!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_154162841
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 07:55 schreef Sylver_ het volgende:
Awwwh, arme Ellie ;(

Enige symptoom is flinke koorts? Je hebt toch zo'n kinderziekte dat begint met 3 dagen koorts en daarna vlekjes? 5e of 6e ziekte geloof ik.

Hopelijk voelt ze zich snel beter!
Ja, 6e ziekte, maar die hebben we volgens mij al gehad. Nou ja, koorts is van 40 naar 38 gezakt, dus dat is fijn. De rest aan vlekjes e.d. zien we wel verschijndn dan - of niet.
pi_154162873
Sterkte vandaag Cwen ( c_/ ), en beterschap voor Ellie!
pi_154162875
Arme Ellie beterschap voor haar.

Sac slaapt sinds het zo heet is zonder slaapzak en dat gaat eigenlijk prima.
pi_154162889
Ik hoop dat Ellie zich snel beter gaat voelen!
Sterkte vandaag!
pi_154163178
Ah beterschap voor Ellie! Wel fijn dat het wat gezakt is.

We hebben een paar x geprobeerd zonder slaapzak maar dat was echt drama. Hij valt normaal snel in slaap, zonder gehuil, zonder protest. Maar zonder slaapzak was het nou ja, drama dus. Maar die van de Hema is nog best dik, dus maar een andere proberen.
pi_154163368
Wij hebben van de Wibra een slaapzak van tricot die best dun is. Het zijn wel twee laagjes tricot, maar alleen in een luier erin is prima. En volgens mij heeft de Prenatal slaapzakken van dun katoen, zonder vulling ertussen.

Beterschap Ellie!

Stip heeft allemaal ontstoken muggenbulten, zo sneu! Hij lijkt er geen last van de hebben, maar het ziet er niet uit :X Een op elke wang, een op zn oorschelp, waardoor hij nu een flapoor heeft, drie op zn ene arm en een op zn andere arm en dan nog twee op zn knie. We hebben zalf, want volgens de arts leek het meer op een bacterie die erin kwam dan op een allergie, dus hopelijk is het snel weg.
pi_154164275
Beterschap voor Ellie Cwen :* en hopelijk knappen Stip z'n muggenbulten snel op Dot.

Exode, wat onwijs vervelend hoe het nu allemaal loopt met werk en opvang. Hier een klein kdv met twee verticale groepen van 16 kindjes elk. Volgens mij vermaakt m'n kleine meid zich daar prima. Maar moeilijk als het anders gaat dan dat je zelf zou willen en vooral omdat je al een goed plan had dat nu ineens weggevaagd wordt. Ik ken het. Hier nog steeds geen vrede met hoe de weken gaan door de werkverandering met meer uren van m'n man. Hij is op zoek naar wat anders, want dit is het helaas niet. Jammer dat dat wel weer meer onzekerheid geeft en grote kans dat het fulltime gaat worden en dat heeft dan weer consequenties voor mijn uren. Kan ik niet zo goed tegen.

J slaap steeds beter, maar drinkt nu ook maar erg weinig. Ik vind het maar lastig.
Verder doet ze het prima. Staan is nu wel echt leuk, de onderste keukenlades leeghalen is geweldig en met de inhoud kan je heerlijk spelen. Verder is de 'verstop-ei-stoel' van Ikea echt een hit. Ze lijkt zo groot als ze erin zit.

Ik ben nu qua herstel zo ver dat ik zelfs al weer een heel klein beetje kan hardlopen en weer echt fatsoenlijk overal en nergens heen fiets. Zo fijn! Nu nog rust in m'n kop zien te krijgen, want ik wil heel veel (lijkt wel een combi van voorjaarsschoonmaak/nesteldrang/opruimwoede), maar kom nergens aan toe met een energielevel van niks en altijd wel een kind om me heen. Verder barst ik van de schuldgevoelens en blijft er maar in m'n hoofd hangen dat ik een stomme moeder ben. Als ik ze ergens mee naartoe neem, dan baal ik dat ze niet zelf lekker kunnen spelen en als ze zelf spelen dan verwijt ik mezelf dat ik niets met ze doe. Het is echt nooit goed. Hoe voelen jullie dat?
pi_154164823
Ah Dot, arme Stip. Dat zal er mooi uitzien :P Wij doen overigens altijd tijgerbalsem of menthol op muggebulten, werkt goed tegen het jeuken. (maar niet smeren als de bulten open of zoals nu bij Stip ontstoken zijn) Onze Wibra is een grote puinzooi, daar kan ik echt nooit iets vinden...ik was er een keer en toen stond een vrouw naast mij in haar ondergoed pyjama's te passen. :o En mij steeds vragen 'staat dit?'. Ik vermijd de winkel sindsdien. (8>

We hebben gisterenavond nog een heel gesprek over KDV etc gehad en besloten dat we binnenkort hier in de buurt gaan kijken bij een peutercentrum. Is 5 minuten lopen vanaf ons huis en onderdeel van een Jenaplan school. Opvang voor peuters is daar net (juni) gestart en de groep is max 16 peuters. Het is een soort van uitgebreide versie van een peuterspeelzaal. Opvang is elke dag van 08:00 tot 18:00. De kleuters van de school rennen er af en toe ook doorheen en ze worden langzaam voorbereid op school. Ze doen veel activiteiten met de kids zoals muziekles etc. Dat staat ons erg aan. We zien het maar als een kans dat we nu eigenlijk verplicht worden verder te kijken.

Opvang is pas vanaf 2 jaar, dus dat betekent dat B van september tot februari op het huidige KDV blijft. Dat is dan wel te overzien. Voordeel is dat het vlakbij huis is en ik dus ook halen en/of brengen. Ik vind het wel een voordeel om nu te gaan wijzigen ipv als hij wat ouders is en wellicht al vriendjes heeft gemaakt.

Bij jou ook gedoe eigenlijk Kursor! Wat naar zeg en onzekerheid is vreselijk. Ik merk aan B dat hij het heel fijn vindt zelf te spelen/rommelen/op avontuur te gaan maar wel met mij (of zijn andere mama) in de buurt. Ik laat hem dus heel erg gaan, lekker ontdekken. Zolang wij maar in het vizier zijn en ook beschikbaar voor knuffels. Zodra hij met een bal speelt, doe ik wel mee, lekker samen voetballen. Ook 'wegrennen' vindt hij erg leuk samen. Dus dat doen we regelmatig, maar echt spelen, laten we hem zoveel mogelijk zelf doen. Ik weet niet of je daar wat mee kan. :@
pi_154165862
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 10:20 schreef Kursor het volgende:
Beterschap voor Ellie Cwen :* en hopelijk knappen Stip z'n muggenbulten snel op Dot.

Exode, wat onwijs vervelend hoe het nu allemaal loopt met werk en opvang. Hier een klein kdv met twee verticale groepen van 16 kindjes elk. Volgens mij vermaakt m'n kleine meid zich daar prima. Maar moeilijk als het anders gaat dan dat je zelf zou willen en vooral omdat je al een goed plan had dat nu ineens weggevaagd wordt. Ik ken het. Hier nog steeds geen vrede met hoe de weken gaan door de werkverandering met meer uren van m'n man. Hij is op zoek naar wat anders, want dit is het helaas niet. Jammer dat dat wel weer meer onzekerheid geeft en grote kans dat het fulltime gaat worden en dat heeft dan weer consequenties voor mijn uren. Kan ik niet zo goed tegen.

J slaap steeds beter, maar drinkt nu ook maar erg weinig. Ik vind het maar lastig.
Verder doet ze het prima. Staan is nu wel echt leuk, de onderste keukenlades leeghalen is geweldig en met de inhoud kan je heerlijk spelen. Verder is de 'verstop-ei-stoel' van Ikea echt een hit. Ze lijkt zo groot als ze erin zit.

Ik ben nu qua herstel zo ver dat ik zelfs al weer een heel klein beetje kan hardlopen en weer echt fatsoenlijk overal en nergens heen fiets. Zo fijn! Nu nog rust in m'n kop zien te krijgen, want ik wil heel veel (lijkt wel een combi van voorjaarsschoonmaak/nesteldrang/opruimwoede), maar kom nergens aan toe met een energielevel van niks en altijd wel een kind om me heen. Verder barst ik van de schuldgevoelens en blijft er maar in m'n hoofd hangen dat ik een stomme moeder ben. Als ik ze ergens mee naartoe neem, dan baal ik dat ze niet zelf lekker kunnen spelen en als ze zelf spelen dan verwijt ik mezelf dat ik niets met ze doe. Het is echt nooit goed. Hoe voelen jullie dat?
Wat fijn dat het fysiek weer beter gaat! Dat herken ik, is hier ook zo. En dan het hoofd nog... Daar heb ik ook 1,5 jaar over gedaan. En nog steeds zijn er slechte momenten. Ik vraag me ook wel eens af of ik niet meer met haar moet doen, maar zolang ze zichzelf aan het vermaken is, lijkt het me wel goed. Ze moet nog zolang, zoveel leren dat lekker zelf spelen toch prima is?
pi_154179350
Fijn dat het wat beter met je gaat Kursor!

Dat klinkt als een ideale opvang Exode, jammer dat het pas vanaf 2 jaar is.

Mijn kind is kapot.
Ze heeft vandaag bijna de hele dag geslapen. Net bij het verschonen viel ze weer bijna in slaap, dus ik dacht ik doe je slaapzak aan en leg je in bed.
Klein beetje huils, maar ze slaapt nu weer :o
Ik ga zo ook maar naar bed, want dit belooft natuurlijk niet veel goeds voor de nacht :')
pi_154180602
Alvast succes voor de nacht butterflower!

Aah arme stip! Hoop voor hem dat het snel over is!

Over kdv: kaylee gaat 4 dagen naar het kdv en 1 dag naar oma. Ik werk 5 dagen per week en vriend onregelmatig maar vooral snachts. Kdv word volledig op mijn rooster afgestemd. Om de week ben ik een dag doordeweeks vrij, dat is vaak oma haar dag dus dan zijn we gewoon samen thuis en heeft oma het een stukje minder druk met maar 2 ipv 3 kleintjes. Als het op een kdv dag valt breng en haal ik haar op de uiterste breng en haal tijden.
Het is helaas niet anders. Kaylee heeft het er gelukkig onwijs naar haar zin en ik breng elke dag een tevreden meisje naar bed!

Vandaag was dus ook oma dag, en omdat mn vader ook vrij was zijn ze met zn alle naar de kermis geweest! Mw kwam thuis met een knal roze stokpaardje, een elledige trompet die alleen maar hysterisch vals kan, een mega grote voetbal waarvan ik nu al weet dat de tv eraan gaat een een buik vol patat en suikerspin ( wat ik ze van harte gun maar liever niet had gehad...)
pi_154198623
bf hoe is de nacht gegaan?
Aapie oma's en opa's zijn van het verwennen maar soms net te. Hoe bevalt je nieuwe werk? Is dat bij die gele supermarkt?
pi_154200302
Nacht is prima gegaan
Ze werd rond 8 uur vanmorgen wakker dus ze zal het wel nodig hebben gehad oO<
pi_154204796
Dan had ze het inderdaad nodig! Lekker, dat ze dan zo'n nacht maakt. Wat een kras had ze zeg! Nagels bijhouden is geen overbodige luxe. :P .

Wij hebben ook een zielige I. Ze heeft echt nog steeds last van doorkomende kiezen. Vanochtend had ze bloed op haar bedlakentje. Ze is er niet van wakker geworden, maar we hebben al eerder gehad dat ze bloedend tandvlees had van doorkomende tandjes. Vlak voordat ik haar ophaalde van het kdv viel ze zich ook nog een tand door de lip. ;( . Dus eten was een ramp, en ze is heel sneu steeds aan het huilen, dat is echt niets voor haar. Dus maar een zetpil gegeven, dat doen we vrijwel nooit, maar nu mag het wel eens, vond ik. Hopelijk gaat ze lekker slapen. Ze is nog even boekjes aan het lezen met papa. *; .
pi_154217576
:W Nog een dreumesmama hier!

Ik kom hier genieten van het rustige posten en bij kunnen lezen in vergelijking met de baby's :D
Ben nu nog niet bijgelezen maar dat komt wel.

Wil wel even met jullie delen dat sinds gisteren hier iemand bedacht heeft dat zelf staan heel goed kan!
Inclusief een voorzichtig danshupsje O+

vrijdag 10 juli 2015 @ 11:31:27 #65
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_154217767
Welkom nieuwe mama's met dreumessen.. :) O+

Wij hebben sinds gister ineens een lava-commode met lava-aankleedkussen. >:)

Als we haar neerleggen gaat ze hard huilen, omdat mevrouw wil staan. Op bed leggen enzo gaat prima.. :?
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_154219251
Welkom BE!

Dat is hier ook Rijst, Al maanden. Heb de hoop opgegeven dat het weer over gaat :')
Sorry oO<
pi_154243288
Blue kijk 'm staan je dreumes :o Met danshupsje O+ En met sokken aan nog wel :D

Franny & Cwen nog steeds zielige kindjes of alweer wat op aan het knappen?
  zaterdag 11 juli 2015 @ 10:37:56 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154243295
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 11:31 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Welkom nieuwe mama's met dreumessen.. :) O+

Wij hebben sinds gister ineens een lava-commode met lava-aankleedkussen. >:)

Als we haar neerleggen gaat ze hard huilen, omdat mevrouw wil staan. Op bed leggen enzo gaat prima.. :?
Hier is alles van lava, als je moet liggen :').
KuikenGuppy
pi_154245559
Hier is het ook al tijden drama bij verschonen, altijd huilen. Soms lukt haar afleiden wel een beetje, maar echt leuker kunnen we het geloof ik niet maken. Echt heel sneu is ze niet meer, we hebben volgens mij het ergste gehad met die kiezen. En ze heeft een dikke bovenlip, dat is ergens natuurlijk heel fashionable. :P .

Blue, wat een geweldig filmpje, en het is ook zo'n heerlijk jongetje. Wat een plezier hebben jullie. *; .

Wij hebben vanochtend even een rondje door de stad gemaakt, en spelen in de paleistuinen is helemaal te gek. Zodra we naar binnengaan daar begint ze al te schreeuwen van pret.

SPOILER
  zaterdag 11 juli 2015 @ 22:09:45 #70
73386 Fazz
onderweg
pi_154256530
Een héle late gefeliciteerd voor Blue & Dyre *O*

We zijn weer thuis, de auto bijna uitgepakt en kind dat eindelijk weer eens voor 10 slaapt :s) We hebben goed weer gehad en lekker gekampeerd. Een dagje in Reims was ook nog eens goed om toe te slaan in de Franse sale :9~
Fotospam *)
SPOILER
pi_154266991
Ah lieve F O+

En I O+
Wat lijkt ze groot op die foto!
pi_154267264
I.! Wat kijk je mooi O+

Wat een fijne spam Fazz! Welkom terug!

:W Hoi! Ik kom weer eens meer dan gluren hier! Hier ook verschoon/aankleeddrama! 8 van de 10 keer zo ongeveer.

Mijn dreumes wordt zo groot. Gisteren zei mijn moeder ineens dat het nog maar 4 maanden duurt voor hij twee wordt :X Nohhh dat kan niet!
Hoewel hij op het kdv ook meer tijd doorbrengt op de 2-4 groep dan op de 0-2 groep. En dat is te merken! Hij begint sinds afgelopen week steeds meer twee woorden te gebruiken. Dag papa/mama/oma/opa/wasmachine/schoenen/vogel/etc.. :') hadden we al een tijdje, maar van de week verbaasde hij me door 'drinken gevallen' te zeggen! :o Oké uiteraard niet helemaal duidelijk uitgesproken, sommige woorden 'zegt' hij nog door het aantal lettergrepen te 'huhhen' soms met en soms zonder duidelijk hoorbaar kloppende lettergreep. Maar wat gaat het hard ineens!
Gisteren zei hij:'Broodje eten' O+ en toen ik 'm vrijdag naar het kdv bracht wees hij naar een bord op de peutergroep en zei hij:'doh-huh-dat'. Hij bedoelde donderdag, toen was hij erbij toen ze het 'dagen-bord' door gingen nemen.

Iemand een idee voor een fijne onderweg-beker/fles? Mag rietjes zijn, maar ook zo'n sport(?)-tuitje ofzo. Echt echt echt anti-lek en iets dat tegen een stootje kan :P
pi_154268051
Wij hebben deze

Is al 3triljoen keer op de grond gevallen, maar nog steeds heel. En heeft, behalve toen het deksel scheef zat, nog nooit gelekt.
pi_154268630
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 13:57 schreef Butterflower het volgende:
Wij hebben deze [ afbeelding ]

Is al 3triljoen keer op de grond gevallen, maar nog steeds heel. En heeft, behalve toen het deksel scheef zat, nog nooit gelekt.
+1
Fedde/SloopKogelproof :')
pi_154268684
I en F foto's O+
Wat een heerlijke kindjes zijn ze toch!

En Mabawa je jochie al richting 2 :o
  zondag 12 juli 2015 @ 17:45:16 #76
73386 Fazz
onderweg
pi_154274499
Oeh, die rietjesbeker moet ik dus halen. Heb er nu 1 die steeds lekt :{

Wat praat M al goed Mabawa! O+

F loopt nu al hele stukken los, zo leuk om te zien! Ook zwaait hij zodra er 'dag' wordt gezegd. Alle dieren die we onderweg tegenkomen worden aangewezen en met een geluid van opwinding begroet :D
Hij wil veel en lang niet alles lukt. De frustratie hierin doet me af en toe echt verbazen; dat wordt hij opeens woest en smijt het weg, of hij doet de stervende zwaan :')
pi_154274620
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 13:57 schreef Butterflower het volgende:
Wij hebben deze [ afbeelding ]

+1!

Maar... Ze kan nu ook uit een gewone beker drinken! *O* Heel lang heeft ze geprobeerd haar tong óver haar tanden te leggen, net als bij de bv, maar nu snapt ze het :D.
pi_154274726
Yay voor Ellie!
Hier drinkt M tijdens de maaltijden ook uit een open bekertje. De rest van de dag staat er water in een rietjesbeker op tafel. Maar voor onderweg is iets zonder knoeien toch wel erg fijn! Ik ga eens kijken naar die avent! Dank!

Hahaha F, je klinkt als een echte dreumes :D Heerlijk!
pi_154279602
quote:
7s.gif Op zondag 12 juli 2015 17:45 schreef Fazzoletti het volgende:
De frustratie hierin doet me af en toe echt verbazen; dat wordt hij opeens woest en smijt het weg, of hij doet de stervende zwaan :')
Ja, heel herkenbaar hier. Vooral als ze een beetje moe is, is ze daar goed in.

Leuke foto's! Die pet is zo gaaf! O+ .

Mabawa, lijkt me zo tof als ze zinnetjes proberen te gaan maken! Ik kijk er echt naar uit.
I zegt sinds kort nee. Ze zegt het meer als 'neh' en ze zegt het met een bepaalde gedecideerdheid.
"Wil je nog iets eten, I?"
"Neh!" En dan haar hoofd opzij en afwerende hand. _O- .
pi_154279989
Ik kijk er trouwens nu toch wel naar uit dat I wat meer haar krijgt. Aan de achterkant is het inmiddels behoorlijk gegroeid en ze heeft zelfs een krul in haar nek, maar bovenop blijft het dun. Het voelt heel oppervlakkig om dat een beetje jammer te vinden, maar ik ben ook gewoon zo benieuwd hoe ze eruit zal zien met een bos(je) haar. :D .
pi_154281389
Ferarri werk inderdaad nu bij de gele supermarkt! Bevalt goed :)

Mabawa leuk dat hij begint te praten! Ik vind dat nu kaylee dat ook doet we elkaar zoveel meer begrijpen, soms als ze echt boos is gaat ze eerst nog wel gillen of huilen maar als ik dan vraag wat er aan de hand is geeft ze wel antwoord ( oke, soms niet dan blijft ze gillen :+ )

Franny als het aan de achterkant groeit komt het bovenop ook wel goed, kaylee haar haar ging echt lekker groeien nadat er voor het eerst de schaar in was geweest!

Cwen fijn dat ze nu uit een open beker drinkt! Gaat hier nu ook eindelijk goed haha.

Verder niet zoveel te melden, ik geniet me suf van ons kleine hypertje! Vanmorgen deden we een kussen gevecht ( lees, ik gooi een kussen naar haar, zij gilt het uit van de pret en zegt dan noggus mama)!
Volgende maand word ze alweer 2 jeetje..
pi_154283882
Ik geniet me gek van onze dreumes want wij hebben vakantie! Woensdag gaan we weg, morgen inpakken want dan is B bij opa en oma.

Hij zit wel in een sprong en ook nog eens hoektanden (1 door, 1 wit puntje en die andere 2 komen nu ook volgens mij) die doorkomen. Dus af en toe is het ff gillen en lastig doen. Maar vooral aan mama hangen (maakt niet uit welke van de 2).

Wat een geweldige foto's zag ik hier weer! Lekker vakantie foto's van Fazz en vrolijke dreumes bij Franny :)
pi_154284145
quote:
11s.gif Op zondag 12 juli 2015 20:58 schreef Franny_G het volgende:
Ik kijk er trouwens nu toch wel naar uit dat I wat meer haar krijgt. Aan de achterkant is het inmiddels behoorlijk gegroeid en ze heeft zelfs een krul in haar nek, maar bovenop blijft het dun. Het voelt heel oppervlakkig om dat een beetje jammer te vinden, maar ik ben ook gewoon zo benieuwd hoe ze eruit zal zien met een bos(je) haar. :D .
Sinds ik gelezen heb dat borstelen haargroei stimuleert borstel ik me suf bij Saar :+ ik wil staartjes enz... maar t wil nog niet echt :P
S. 2014
J. 2016
pi_154294446
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 23:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Sinds ik gelezen heb dat borstelen haargroei stimuleert borstel ik me suf bij Saar :+ ik wil staartjes enz... maar t wil nog niet echt :P
En dan heeft ze straks genoeg haar en dan wilt ze niet stilzitten voor een staartje :P

Hier is even mn klomp gebroken net, uitslag van kaylee haar bloedonderzoek was er. Er is dus gewoon geen allergie gevonden. Nu een afspraak bij de kinderarts want ik wil wel duidelijkheid, kind zwol niet voor de leuk op als een ballon door die rot walnoot
  maandag 13 juli 2015 @ 11:42:00 #85
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_154294774
Op deze leeftijd zijn die testen toch niet betrouwbaar? Misschien dat het daardoor komt?
pi_154295198
Ik weet het niet. Vind het wel typisch dat de huisarts zei dat het wel duidelijk was met deze uitslag. Maar weer afwachten dus
  maandag 13 juli 2015 @ 12:40:30 #87
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_154296298
Wat ik er van begreep is dat ze onder de 4 jaar vals negatief kunnen uitvallen.

Maar de kinderarts zou daar wel meer over weten.
pi_154296519
quote:
11s.gif Op zondag 12 juli 2015 20:58 schreef Franny_G het volgende:
http://www.ebay.com/itm/H(...)&hash=item542016b73f
:+
pi_154298102
Oh wat errug!
pi_154301305
Zijn er echt mensem die dat kopen? :P
  maandag 13 juli 2015 @ 16:08:27 #91
73386 Fazz
onderweg
pi_154301626
quote:
Die tekst erbij ook
quote:
“Hot Baby Gilr Head Band”
Nou Franny, de oplossing is gevonden :+

F krijgt ook een krul achter terwijl het bovenop nog niet zo lang is. M'n schoonmoeder opperde afscheren, is dat nou een fabeltje of niet?
pi_154302396
Kaylee werd al geboren met een lange pluk bovenop. Maar die heb ik zelf geknipt want vond het zon gek gezicht... het is helemaal goed gekomen

pi_154303768
quote:
11s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:08 schreef Fazzoletti het volgende:

F krijgt ook een krul achter terwijl het bovenop nog niet zo lang is. M'n schoonmoeder opperde afscheren, is dat nou een fabeltje of niet?
Lijkt me wel hoor.
Ik ga die krul achter wel even knippen, denk ik, omdat het verschil in lengte een beetje gek is.

We waren vanochtend in Blijdorp. Het begint steeds meer te leven voor haar. Ze zat de hele tijd de juichen in de Tula op mijn rug. En in Oceanium, waar je de vissen over je hoofd ziet gaan, leunde ze achterover in de Tula, deed ze haar handjes omhoog en riep ze steeds: ooooooooh!! En als we ergens weggingen, was het steeds daahaag en zwaaien naar de dieren.
O+ .
pi_154304209
S heeft gelukkig altijd al veel haar gehad!
Hele tijd van die fijne babyhaartjes (duh) maar ik merk sinds een tijdje dat het dikker en meer wordt.

Ik kom even de 'schoolfoto's' showen, ze zijn zo leuk O+ O+

SPOILER
pi_154304263
Heel leuk! Ze lacht zo lief en duidelijk op haar gemak.
  maandag 13 juli 2015 @ 17:46:48 #96
52229 Chanty
pi_154304748
Wat poseert ze mooi butter :D O+ Echt een topmodel op die eerste :+
pi_154305057
Haha, ja he. O+
Over die onderste zei ik tegen vriendje dat die zo uit een reclame voor Bunnies kan komen
pi_154305211
Ooh wauw BF wat een moppie! Ze lacht zo ontzettend lief!!

Omg Wup :X :')

Hier met een maand of 6 M z'n hoofd kaalgeschoren. Voor mij had het niet gehoeven maar het zag er echt niet uit Dat kale koppie ook niet :'( Hij had best wel haar bij de geboorte, wel minder dan 'verwacht', maar kreeg met een week of 6 echt vreselijke uitslag en met de korsten viel ook het haar eraf. :'(
Nu zit er toch best een bosje op. Afro on the way!

Wij hebben ook schoolfoto's O+
SPOILER
pi_154305222
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 17:24 schreef Butterflower het volgende:
S heeft gelukkig altijd al veel haar gehad!
Hele tijd van die fijne babyhaartjes (duh) maar ik merk sinds een tijdje dat het dikker en meer wordt.

Ik kom even de 'schoolfoto's' showen, ze zijn zo leuk O+ O+

SPOILER
Oh wat een poppetje O+ O+ en dat pakje O+
S. 2014
J. 2016
pi_154305241
Oj en mawaba ook al zo'n stoere kerel! En dan lijkt mijn tut toch ineens weer klein hoor :P

Over 2.5 week is ze een echte dreumes.
S. 2014
J. 2016
  maandag 13 juli 2015 @ 18:20:39 #101
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_154305501
Wat een mooi meisje bf! En die haartjes! Hier moeten we binnenkort naar de kapper. Even het matje op lengte laten knippen, dan komt het pluis misschien wel in model ;)

En mawaba ook al zulke leuke foto's!
pi_154306399
Oh Mabawa, die middelste. Wat een prachtig kind! O+
pi_154306586
BF en Mabawa, wat een geweldige foto's! 2 modelletjes :)
  maandag 13 juli 2015 @ 20:05:59 #104
73386 Fazz
onderweg
pi_154309228
Wat leuk die schoolfoto's O+ Ik ga eens navragen of er bij ons op de opvang ook eens een fotograaf komt :)
pi_154310354
Na wat lurken meld ik mij hier ook maar eens :) Erg trotse papa van 2 dames van 1,5 jaar oud (twee-eïig) :)
Barney Stinson: “There are only two reasons to date a girl you've already dated: breast implants.”
  maandag 13 juli 2015 @ 20:51:36 #106
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_154310714
Welkom Arnax, 2 meiden nog wel *O*
pi_154311212
Leuk Arnax, hoe bevalt het, twee van die meisjes?

Mabawa, wat een schitterend mooi jongetje is het.
pi_154312814
:W Arnax! Leuk, nog een tweelingouder hier. :)

Mabawa wat heb je toch een knapperd! O+

BF wat een heerlijk meisje heb je! O+

Mijn S heeft vandaag een kindje in zijn rug gebeten op het kdv. :{ Eerst is hij de afgelopen weken zelf 3 keer gebeten en nu heeft hij het blijkbaar afgekeken en ook gedaan. -O- Even later heeft hij zichzelf gebeten in zijn arm en toen werd hij héél héél boos. Planking, om zich heen slaan, gillen, the whole shebang. :') De juffen vertelden hem dat het bijten dus bij andere kindjes net zoveel pijn doet en toen werd hij nóg bozer. Ik hoop dat het feit dat hij zo van zichzelf is geschrokken hem ervan weerhoudt het weer te doen. Ik had ook echt niet verwacht dat S zou bijten, ik had het veel eerder verwacht van T.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 08:53:05 #109
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154321550
Arme S :')!
En wat een prachtige foto's komen er voorbij O+!

Ik zoek even een tip. Sinds een paar dagen komt kuiken zelf melden als hij heeft gepoept. Heel handig, maar ik weet niet goed wat ik er mee moet. Luier verschonen vindt hij verschrikkelijk stom, en de link met het potje heeft hij nog niet gelegd. Ik wil niet dat hij ophoudt met melden omdat hij daarvoor in zijn ogen 'gestraft' wordt met iets vervelends (schone luier) maar wil het ook niet negeren.
KuikenGuppy
  dinsdag 14 juli 2015 @ 08:53:10 #110
73386 Fazz
onderweg
pi_154321553
Welkom Arnax :)

Oei, vervelend van het bijten Nikki :{ Geen tips hier, die fase komt nog voor ons denk ik :+
Hoe gaat het met het lopen van S (of was het nu T? :@ )

F denk al dat ie kan rennen :')
pi_154321556
Leerzaam en sneu tegelijk, Nikki! ;( .

Ze nemen inderdaad echt veel dingen van elkaar over he? Zowel in het positieve als het negatieve. Hier is het geen bijten vooralsnog, wel een tijdje dat ze vaak ging slaan, ook baby's in de babygroep. ( :{ ). Dat is gelukkig snel weer overgegaan.
pi_154321585
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 08:53 schreef Burdie het volgende:

Ik zoek even een tip. Sinds een paar dagen komt kuiken zelf melden als hij heeft gepoept. Heel handig, maar ik weet niet goed wat ik er mee moet. Luier verschonen vindt hij verschrikkelijk stom, en de link met het potje heeft hij nog niet gelegd. Ik wil niet dat hij ophoudt met melden omdat hij daarvoor in zijn ogen 'gestraft' wordt met iets vervelends (schone luier) maar wil het ook niet negeren.
Misschien belonen met iets wat hij als heel positief ervaart? Dus het kijken naar zijn favoriete filmpje, of even samen met iets spelen? En dan doe je dat eerst en daarna die schone luier (kan ook best heel even wachten dan, vind ik, om te voorkomen dat het melden direct leidt tot iets onaangenaams. Of je doet het andersom: eerst verschonen en dan komt de 'beloning').
pi_154321653
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 08:53 schreef Fazzoletti het volgende:

F denk al dat ie kan rennen :')
En dan struikelen over z'n eigen beentjes? O+ .

Ik vind deze leeftijd toch zo leuk he. Geniet me echt suf van I. Vanochtend trok ik haar sokjes aan met een appel erop. Wees ze het aan en probeerde ze appel te zeggen. O+ . En het lijkt ook alsof ze *ineens* weer zoveel meer begrijpt.

Maar los lopen is nog altijd niet haar ding: het is of aan de hand lopen of kruipen. Mijn vriend en ik hebben nu afgesproken dat ze buitenshuis als ze met ons is niet meer 'mag' kruipen. Dan loopt ze dus bij ons aan de hand. We willen toch een beetje stimuleren dat ze het kruipen gaat afleren. En het is ook onpraktisch als ze kruipt over een speeltuinplein dat best smerig is. :X .
pi_154322021
Maar misschien vind ze loslopen gewoon nog erg eng Franny..
En kruipen in de speeltuin is met een oude broek niet zo heel erg toch? :@
S. 2014
J. 2016
pi_154322030
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 09:01 schreef Franny_G het volgende:

[..]

En dan struikelen over z'n eigen beentjes? O+ .

Ik vind deze leeftijd toch zo leuk he. Geniet me echt suf van I. Vanochtend trok ik haar sokjes aan met een appel erop. Wees ze het aan en probeerde ze appel te zeggen. O+ . En het lijkt ook alsof ze *ineens* weer zoveel meer begrijpt.

Maar los lopen is nog altijd niet haar ding: het is of aan de hand lopen of kruipen. Mijn vriend en ik hebben nu afgesproken dat ze buitenshuis als ze met ons is niet meer 'mag' kruipen. Dan loopt ze dus bij ons aan de hand. We willen toch een beetje stimuleren dat ze het kruipen gaat afleren. En het is ook onpraktisch als ze kruipt over een speeltuinplein dat best smerig is. :X .
Dat los lopen komt heus wel hoor! Ze moet gewoon nog even het vertrouwen vinden dat ze het echt kan. Neem anders een loopkar oid mee naar buiten, dat hielp hier heel goed. Het is echt een kwestie van tijd. Laat haar nog even kruipen als ze daar behoefte aan heeft.

Burd, lastig! Hier doet ze dat ook. Ik leg haar uit wat poep is en waarom we gaan verschonen. Vertel dat het heel fijn is dat ze het komt zeggen en we zwaaien de luier uit. Maar hier is verschonen geen punt, dat scheelt wel.

Mooie foto's Mabawa en BF! O+
  dinsdag 14 juli 2015 @ 09:36:58 #116
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154322077
Daar moet ik dan even over nadenken, Franny. Ik heb 'm nu een koekje gegeven en verschoond, dan vindt hij het wel prima. Ook omdat mijn man dan altijd heel hard 'puuuu!' roept, met zo'n wapperend handje (want de luier stinkt), en dat heeft kuiken overgenomen :D :').

Hier gaat het ontwikkelen ook zo snel, er valt elke dag wel een kwartje. Kuiken maakt sinds een week ook woorden van twee lettergrepen, combineert twee woorden, en speelt met intonatie. Zo'n leuke leeftijd dit O+!

Wij hebben overigens vanaf het moment dat kijken kon lopen de 'regel' ingevoerd: buiten gaan we lopen. Als kuiken dan naar kruiphouding wilde afzakken, hielpen we hem meteen weer overeind met de mededeling: buiten gaan we lopen. Dat kwartje viel ook razendsnel.
Edit: ik lees net de post van Cwen hierboven, het is maar net wat er bij je kind past, en wat de reden is voor het niet willen lopen. Voor kuiken was dit een goede manier, maar zoveel kinderen, zoveel manieren ;). Wij maakten er iig nooit een punt van, hebben hem nooit gedwongen ofzo.

Nikki wat ik me afvraag, doen ze bij het kdv ook iets om het bijten te voorkomen?
KuikenGuppy
pi_154322162
Wat hier echt de stap was naar los lopen was een middagje binnenspeeltuin. Daar was de grond natuurlijk heel zacht, dus was vallen niet zo erg en zo durfde hij ineens wel los te lopen en dat zette hij buiten ook door.

Handig burdie! Kun je staand verschonen? Is met poep natuurlijk wel een uitdaging, maar dat maakt het hier wel makkelijker. Ik heb ook van die luierbroekjes gekocht en dat vindt hij prima. En als je hem vraagt of je hem mag verschonen? Misschien wil hij dan nog even iets doen en vindt hij het dan goed?

Mooie foto's Mabawa en BF!

We hebben gisteren de intake gedaan op het nieuwe kdv en Stip vond het zo leuk! Meteen lekker spelen en mee aan tafel (ook op de tafel, onder de tafel, op de stoel en van de stoel). Heel trots dat hij uit een beker mocht drinken :) En hij wilde niet weg, want hij ging mooi naar ons zwaaien toen wij alvast onze jassen aan deden. Hij is wel echt nu al de rouwdouwer van de groep, want hij bleef niet zitten bij het appel eten en kukelde dus achterover van het stoeltje af :') Gelukkig zag ik hem aankomen en had ik mijn vriend al die kant op gestuurd, want de leidster die even inviel van het kantoor, zodat zn vaste leidster de intake kon doen bleef mooi herhalen dat ze het een beetje eng vond wat hij deed en of hij aub op zn kontje wilde gaan zitten.

Stip bijt overigens ook als hij boos is, blij is of enthousiast is. Hij pakt dan ook echt je arm of hand en brengt die naar zn mond, dus ik heb het idee dat het een behoefte is waarbij hij iets in zijn mond wil hebben. Ik geef hem dan dus maar zijn speen of een knuffel waar hij in mag bijten.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 09:50:12 #118
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154322245
Kuiken: poep!
Ik: hee, heb je gepoept?!
Kuiken kijkt trots ( :') )
Ik: zal mama een schone luier pakken?
Kuiken: nee! *loopt weg*

:').

Luierbroekjes heb ik aan zitten denken, maar wij gebruiken wasbare luiers en die zijn er geloof ik niet als broekje :).
KuikenGuppy
pi_154322259
Toen B stapjes los deed maar duidelijk nog een grens over moest, ben ik steeds met hem naar een grasveld gegaan en hem daar steeds zijn gang laten gaan. Hij viel erg vaak maar dat was niet erg want zachte val steeds. En ineens durfde hij het wel. En binnen liep hij de hele dag achter een stoofje of krukje lekker die beenspieren trainen. :)

Onze vouwwagen is gisteren helemaal ingepakt, koffers staan ook klaar. Nu vragen we ons af of het restant nog in de auto past. :D :P Wat neem je toch een hoop mee met zo'n kleine man. Gisteren zou de fietsendrager bezorgd worden zodat we onze fietsen mee kunnen nemen. Stond de chauffeur met pech. Waarschijnlijk (leuk zo'n antwoord) vandaag herkansing....Woendsdag besteld, duurt lang :(

Ik heb er echt zo'n zin in, die kleine man de hele dag buiten spelen, staat een zandbak op 10 meter van onze plaats en een klein speelhuisje. Veel speeltuinen op de camping en een binnen peuterbad (blijft Nederland he). De weersvoorspellingen zijn ook nog eens goed (droog!).

Ik zal meelezen maar niet zo vaak posten :) Ik geniet van al jullie verhalen hier, zo veel herkenning maar ook zoveel 'Oeh dat komt bij ons ook nog, leuk!'.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 09:51:12 #120
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154322262
Wat fijn van het kdv, Dot! Wanneer mag hij daar starten, of gewoon vanaf nu?
KuikenGuppy
pi_154322604
Vrijdag gaat hij nog een keer wennen en dan begint hij volgende week. We hebben dan 1 week overlap met het oude kdv, maar dat overleven we wel :+

Moet je dan eigenlijk ook trakteren? Ik snap dat je trakteert als een kind naar de basisschool gaat of naar een hogere groep ofzo, maar hij gaat weg omdat we niet tevreden zijn... En om nu alleen die ene leidster iets te geven waar we wel blij mee zijn is ook weer zo onaardig :P Hij heeft er ook maar een paar maanden gezeten natuurlijk (vanaf februari).

Lekker exode! Veel plezier alvast!
pi_154322794
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 09:50 schreef Burdie het volgende:

Luierbroekjes heb ik aan zitten denken, maar wij gebruiken wasbare luiers en die zijn er geloof ik niet als broekje :).
Ze zijn er wel, maar die absorberen minder. Als je handig bent kun je daar wel iets aan doen. Ik ken ze in elk geval van Alvababy. Moet voor Ellie nog bestellen, goed dat je me eraan herinnert!

Dot, fijn dat hij het leuk vindt! En nee, ik zou niet trakteren. Zeker op deze leeftijd niet, maken ze toch nog niet heel bewust mee.
pi_154322825
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 09:36 schreef Burdie het volgende:

Wij hebben overigens vanaf het moment dat kijken kon lopen de 'regel' ingevoerd: buiten gaan we lopen. Als kuiken dan naar kruiphouding wilde afzakken, hielpen we hem meteen weer overeind met de mededeling: buiten gaan we lopen. Dat kwartje viel ook razendsnel.
Eigenlijk dit dus.

Ik schreef het strenger op dan hoe het in de praktijk werkt. Toen ik laatst met haar in een speeltuin was en zag dat ze ging kruipen, ging ik naar haar toe en vroeg: I, zullen we lopen? En gaf haar mijn hand. Ze ging toen meteen staan en stapte parmantig met me rond. Dus ze vindt het ook echt leuk. En ik vertel haar dan ook dat ik het zo goed vind hoe ze dat doet. O+ . Het is juist ook bedoeld om haar positief te stimuleren en haar zelfvertrouwen te geven.

GM, het gaat mij ook niet om haar kleertjes. Die worden toch wel vies en raken versleten bij de knietjes, helemaal niet erg. Maar om waar ze met haar handjes in terechtkomt tijdens het kruipen. Er liggen gewoon wel eens kleine glasscherven, of er ligt poep. Nu is dat 'gevaar' er sowieso wel als ze aan het spelen zijn, maar kruipen is toch net even wat meer tricky vind ik.

En ze had vorige week na een dag buitenspelen op het kdv echt paarsblauwe knietjes (en dan doe ik haar al expres geen korte broekjes aan, maar toch wat dikkere langere broekjes). Zelf lijkt ze er niet om te geven, maar sneu vond ik het wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Franny_G op 14-07-2015 10:39:16 ]
pi_154322881
Dot, ik zou wel trakteren, maar gewoon iets kleins. Voor de leidsters een doosje bonbons of zo, en de kindjes bellenblaas of zoiets. Gewoon, omdat ik dat wel attent en aardig vind en om het positief af te sluiten. Het is geen verplichting natuurlijk!

Maar heel tof van je nieuwe kdv! En exode, heel veel plezier!
pi_154323040
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 09:50 schreef Burdie het volgende:

Wij hebben op dat punt een potje neergezet, en V. er regelmatig op laten zitten. Nu plast en poept ze op het potje, maar helemaal zonder luier geeft nog wel wat ongelukjes als ze druk aan het spelen is. Maar het gaat vaker goed dan fout, en ze wordt heel boos/verdrietig als we haar toch een luier aantrekken buiten het slaapje om.
pi_154323081
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 10:25 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Eigenlijk dit dus.

Ik schreef het strenger op dan hoe het in de praktijk werkt. Toen ik laatst met haar in een speeltuin was en zag dat ze ging kruipen, ging ik naar haar toe en vroeg: I, zullen we lopen? En gaf haar mijn hand. Ze ging toen meteen staan en stapte parmantig met me rond. Dus ze vindt het ook echt leuk. En ik vertel haar dan ook dat ik het zo goed vind hoe ze dat doet. O+ . Het is juist ook bedoeld om haar positief te stimuleren en haar zelfvertrouwen te geven.

GM, het gaat mij ook niet om haar kleertjes. Die worden toch wel vies en raken versleten bij de knietjes, helemaal niet erg. Maar om waar ze met haar handjes in terechtkomt tijdens het kruipen. Er liggen gewoon wel eens kleine glasscherven, of er ligt poep. Nu is dat 'gevaar' er sowieso wel als ze aan het spelen zijn, maar kruipen is toch net even wat meer tricky vind ik.
Oh jeetje, ja daar zou ik ook niet blij van worden.
S. 2014
J. 2016
pi_154323138
Ja, je ziet ineens dingen die je anders niet zo opvallen, met zo'n kruipende dreumes.

Wilde nog even zeggen dat ik het wel superknap van kuiken vind dat hij zelf aangeeft dat hij poep heeft. _O_ .
pi_154323145
Wordt er echt zoveel getrakteed in Nederland? Ik zou het zelf bij een klein lekkernijtje houden. Stuk fruit ofzo.

Mijn bijna-dreumes heeft ledikant-issues. Wil er niet in slaap vallen. We moeten er dan bij blijven en zelfs dat is voor haar de grens van kindermishandelung ver voorbij. Maar als we haar overdag in de buggy of wagen wegleggen, geeft ze geen kick en is ze zo weg. Zonder ons dus. Het lijkt er op dat ze het kleine en geborgene van dr wagen prettig vindt. Dus nu zit ik te bedrnken hoe ik dat geborgene kan evenaren in haar bedje, op een veilige manier. Babynest naaien in haar maat, "dakje" maken, kanten van het bed dichtmaken. Heeft iemand hier ervaring mee?

Tevens hoi en tot over twee weekjes :D
pi_154323147
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 08:53 schreef Burdie het volgende:

Ik loop tegen hetzelfde aan met Ow. Hij vindt verschonen verschrikkelijk, maar vertelt het wel netjes.
Ik geef hem nu zelf de regie. Hij mag naar mij toekomen als hij een schone luier wilt, want hij vindt het wel echt vies. Soms komt hij pas na een half uurtje, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat dat bij hem kan. Hij heeft eigenlijk nooit uitslag en geen gevoelige huid (daar ;) )
  woensdag 15 juli 2015 @ 10:33:56 #130
73386 Fazz
onderweg
pi_154353185
Room, wat heb je voor een bedje? Zitten de spijlen rondom? Ik heb bij een neefje wel meegemaakt dat ze zo'n Stokke bedje hadden waar hij heel slecht in sliep omdat dit te open was. Een ledikant met dichte voor & achterkant hielp daar veel.

Wat is een babynest, bedoel je van die bumpers?

F klom gisteren in een doos en zat vervolgens vast :')
SPOILER
pi_154353216
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juli 2015 10:33 schreef Fazzoletti het volgende:
Room, wat heb je voor een bedje? Zitten de spijlen rondom? Ik heb bij een neefje wel meegemaakt dat ze zo'n Stokke bedje hadden waar hij heel slecht in sliep omdat dit te open was. Een ledikant met dichte voor & achterkant hielp daar veel.

Wat is een babynest, bedoel je van die bumpers?

F klom gisteren in een doos en zat vervolgens vast :')
SPOILER
:D En dan eerste een foto maken he ;)

Stip zat laatst met zn voet vast in de mini-Poang, dus toen is mijn vriend met stoel en al naar de buren gelopen alwaar de buurjongen hem los heeft geschroefd :')
  woensdag 15 juli 2015 @ 10:36:25 #132
73386 Fazz
onderweg
pi_154353238
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 10:35 schreef Dot. het volgende:

[..]

:D En dan eerste een foto maken he ;)

Stip zat laatst met zn voet vast in de mini-Poang, dus toen is mijn vriend met stoel en al naar de buren gelopen alwaar de buurjongen hem los heeft geschroefd :')
Uiteraard, alles voor de foto :+

wat is een mini-poang?
pi_154354055

Zn loungestoel :)

Hij zat dus vast tussen de zitting en het balkje aan de voorkant...
  woensdag 15 juli 2015 @ 14:12:41 #134
73386 Fazz
onderweg
pi_154358943
:o hoe krijgt ie dat voor elkaar?! Uit elkaar schroeven :X dat zat hij goed vast! Niets aan over gehouden?

F heeft z'n 1e schram met bloed op z'n kin. Viel natuurlijk weer op de poot van een plastic krukje dat hij net 10 sec daarvoor had omgedraaid 8)7 M'n baby :'( ;) Ik vrees het begin van nog veel meer builen/schrammen en blauwe plekken gezien z'n onbesuisdheid :')
  woensdag 15 juli 2015 @ 15:48:49 #135
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_154361511
Hier ook een regelmatig lompe tante hoor Fazz..

Zeker nu ze het zelf op de bank klimmen, uit der stoel willen wurmen en soms ff een paar tellen los op de bank staan heeft ontdekt. Dat laatste is ze zó snel in dat ik der soms net op tijd kan pakken. :o

En hoera! We hebben eíndelijk een kies *)
pi_154362386
Mijn kleine meid wil ook graag mee doen met alle stunters hier. Staan is pas sinds een paar weekjes leuk, maar nu schuift ze een beetje langs de bank. En ze heeft gelijk maar even d'r eigen sportcircuit gemaakt in de woonkamer. Tripptrapp van d'r zus tegen de leuning van de bank schuiven, de tripptrapp op klimmen en je dan face forward op de bank storten, even heel hard lachen, voorzichtig weer van de bank en weer opnieuw, Ik kan nog niet zo goed kiezen tussen O+ en :X

Die kan ik dus ook niet meer even alleen beneden laten :')
  woensdag 15 juli 2015 @ 16:19:04 #137
73386 Fazz
onderweg
pi_154362441
hahaha Kursor, inventief zijn ze hè :+

Een kies voor rijstemini! Heeft ze er veel last van gehad?
pi_154362455
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:12 schreef Fazzoletti het volgende:
:o hoe krijgt ie dat voor elkaar?! Uit elkaar schroeven :X dat zat hij goed vast! Niets aan over gehouden?

F heeft z'n 1e schram met bloed op z'n kin. Viel natuurlijk weer op de poot van een plastic krukje dat hij net 10 sec daarvoor had omgedraaid 8)7 M'n baby :'( ;) Ik vrees het begin van nog veel meer builen/schrammen en blauwe plekken gezien z'n onbesuisdheid :')
Geeeen idee. Het is gewoon echt een jongensjongetje, dus hij heeft regelmatig blauwe plekken en krassen. Hij klimt echt op ALLES. We hebben in de speeltuin tegenover ons huis een toestelletje staan met aan de ene kant een trap, aan de andere kant een glijbaan en aan de derde kant een net en hij kan aan alle drie de kanten omhoog :')

Gelukkig komt hij er eigenlijk altijd ook netjes weer vanaf, maar we houden hem wel goed in de gaten, want hij maakte laatst ook een salto vanaf een stoel waar hij even heel leuk op wilde gaan staan wippen :X
  woensdag 15 juli 2015 @ 17:03:39 #139
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_154363758
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juli 2015 16:19 schreef Fazzoletti het volgende:
hahaha Kursor, inventief zijn ze hè :+

Een kies voor rijstemini! Heeft ze er veel last van gehad?
Wil je der luiers ruiken?! :X
Meeeen, dat is echt niet normaal :o

Vooral veel jammeren en soms onverklaarbaar veel huilen (voor haar doen)! En afgelopen maandag werd ze luid gillend wakker, met veel huils en snikken.. Hij is nog niet volledig door hoor, maar het is wel een stevige punt die uitsteekt boven het het tandvlees uit!

En T. is wel een flinke stuntelaar zeg Dot.. Ongelooflijk! :P en die van jouw ook Kursor, dat klimmen en vallen en weer opnieuw is nog niet ontdekt hier en hopelijk blijft dat ff zo!
  woensdag 15 juli 2015 @ 17:09:53 #140
73386 Fazz
onderweg
pi_154363994
Oeh dat beloofd wat dan... als ik het zo lees zijn er weinig (of geen?) dreumesen die geen last hebben van doorkomende kiezen -O- Vooralsnog houden we het bij 8 tanden hier *)

Dot, ik denk dat F net zo als jouw Stip is; overal op klimmen, heel nieuwsgierig en volop op ontdekkingstocht O+
pi_154364217
Heerlijk is het hoor Rijst! Ik ben er inmiddels ook al zo aan gewend, maar hij verbouwt bijvoorbeeld ook regelmatig de bank om een hut te bouwen. Dan verstopt hij zich achter de kussens enzo O+

Hier niet zo veel last van kiesjes! Wel veel gekwijl en gekauw, maar dat is bij elke tand. En regelmatig wakker worden doet ie ook zonder tandjes die doorkomen :P
pi_154373917
Stuntpilootboks!
Ik kom blauwe plekken tegen waarvan ik af en toe denk HOE :?
Laatst was hij heel sneu op een duploblokje onderuit gekukelt met zijn kontje. Net toen hij in romper ronddartelde.
Dus afdruk in bil die later blauwe plek werd.
Soms vraag ik me af wat het KDV wel niet denken kan :o
pi_154373992
Wat een brokkenpilootjes hier. :o

Mijn T kan er overigens ook wat van want het halve incidentenlogboek op het kdv staat vol met buitelingen/stoten etc. die T gemaakt heeft. En bij elk incident moeten de juffen angeven hoe het komt, wat ze eraan gaan doen om het te voorkomen in de toekomst etc. Ze hebben er bijna een dagtaak aan. :@
  woensdag 15 juli 2015 @ 22:41:11 #144
73386 Fazz
onderweg
pi_154374023
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 22:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat een brokkenpilootjes hier. :o
Heb jij daar geen 'last' van? :o
pi_154374074
Ik hoop dat alles wat hij nu stunt genoeg is om later niet op mijn werk gebeld te worden door de SEH dat ik weer naar beneden komen mag omdat m'n zoon er weer eens zit :')
pi_154374109
De kied hier kwam zonder al te veel gedoe door. Maar ze kwijlt ook niet van tanden, en ik merk weinig pijn bij haar.

Fazz, ze ligt in een lediaknt van ukea, met spijlen rondom. We hebben er wel zo'n gehaat zijkantending doorheeen gezigzagd, maar dat lijkt niet heel veel te helpen. Maar net als nu-leg haar in de wagen en geen zucht! Dus nu laten we haar in de wagen in slaap vallen en leggen haar over als wij naar bed gaan :D
  woensdag 15 juli 2015 @ 22:43:53 #147
73386 Fazz
onderweg
pi_154374128
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 22:42 schreef BlueEyes het volgende:
Ik hoop dat alles wat hij nu stunt genoeg is om later niet op mijn werk gebeld te worden door de SEH dat ik weer naar beneden komen mag omdat m'n zoon er weer eens zit :')
een pleister van z'n moeder O+

Duplo afdruk op bil is wel serieuze shizzle :')
pi_154374157
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juli 2015 22:41 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Heb jij daar geen 'last' van? :o
Zie mijn edit. ;)

T heeft standaard een bult op zijn hoofd en overal op zijn benen en kont blauwe plekken. De juffen hebben er weken over gedaan om een foto te maken voor het vaderdagcadeau, omdat er telkens een nieuwe bult op zijn hoofd zat. :+
pi_154374180
S heeft ook een prachtige paarse plek op haar hoofd omdat ze zich zaterdag optrok aan een tafeltje en met tafel en al omkukelde.
Letterlijk leren met vallen en opstaan :')
pi_154374187
Room ik zou ook voor de weg van de minste weerstand gaan en zo het doen hoor!
pi_154374230
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 22:44 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Zie mijn edit. ;)

T heeft standaard een bult op zijn hoofd en overal op zijn benen en kont blauwe plekken. De juffen hebben er weken over gedaan om een foto te maken voor het vaderdagcadeau, omdat er telkens een nieuwe bult op zijn hoofd zat. :+
Ghehe... zo had ik F ook met blauw ei op de 'schoolfoto'
Timingmonsters!
  woensdag 15 juli 2015 @ 22:47:03 #152
73386 Fazz
onderweg
pi_154374243
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 22:44 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Zie mijn edit. ;)

Ah, had ik idd gemist :P

F is weer toegetakeld door een stel muggen vannacht :X opeens 5 bulten :{

Room, als het zo werkt, dan maar zo toch :+
pi_154374296
Das ook zo sneu die bulten bij die kleintjes.
Wat smeer jij er op tegen de jeuk of heeft hij er geen last van?
pi_154374345
Ja we den ook, sinds we hier achter zijn, niet zo moeilijk meer in de avond. Ik ga haar niet laten brullen als ze het kennelijk niet prettig vibd in bed, en de wagen prima vindt. Maar t scheelt wel sjouwen als ze in bed zou slapen :P

Jeetje dat logboek Blue! Ben blij dat eij dat op mn werk niet hebben. Dan kan ik een extra medewerker aannemen :P Daarbij ben ik ook van mening dat niet elke stoot of struikel voorkomen zou moeten worden.
pi_154374362
De nieuwste rage hier in huis is op de bank klimmen en dan gaan staan. En als mijn broer het niet mag dan mag ik het vast wel is de gedachte van de jongens. :X }:| -O- Pfoeh, ik heb de afgelopen weken al heel wat hartaanval momentjes gehad. Ik ben mijn man ook aan het overhalen een EHBO cursus te gaan doen, want die gaan we vast en zeker nog nodig hebben voor onze twee mini's.
  woensdag 15 juli 2015 @ 22:50:47 #156
73386 Fazz
onderweg
pi_154374363
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 22:48 schreef BlueEyes het volgende:
Das ook zo sneu die bulten bij die kleintjes.
Wat smeer jij er op tegen de jeuk of heeft hij er geen last van?
Ik smeer niks, hij lijkt er ook geen last van te hebben. Het ziet er vooral niet uit :')
Vanavond dus wel z'n kamer gecheckt en mug-vrij verklaard ;)

Net heb ik weer een uurtje gebootcamped en nu heb ik me laten overhalen om een 10 km obstakel run te gaan doen. What was I thinking :X
pi_154374457
Fazz wat stoer dat je bootcampt! Is dat nou leuk eigenlijk, of vooral nuttig? Ik zou me ook wel weer eens fit willen voelen :P
pi_154374464
Room, als dit is wat op dit moment werkt voor haar (en voor jullie), dan zou ik het gewoon even zo laten. In haar eigen bed in slaap vallen komt dan vanzelf wel een keer.
  woensdag 15 juli 2015 @ 23:00:45 #159
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154374667
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 22:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
De nieuwste rage hier in huis is op de bank klimmen en dan gaan staan. En als mijn broer het niet mag dan mag ik het vast wel is de gedachte van de jongens. :X }:| -O- Pfoeh, ik heb de afgelopen weken al heel wat hartaanval momentjes gehad. Ik ben mijn man ook aan het overhalen een EHBO cursus te gaan doen, want die gaan we vast en zeker nog nodig hebben voor onze twee mini's.
Over EHBO gesproken, je stond op de folder die ik op t KDV kreeg voor de oudercursus! Herinnerde me ineen t verhaal van vorig jaar weer :D
Kwak
pi_154374931
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 23:00 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Over EHBO gesproken, je stond op de folder die ik op t KDV kreeg voor de oudercursus! Herinnerde me ineen t verhaal van vorig jaar weer :D
:D
  woensdag 15 juli 2015 @ 23:19:00 #161
73386 Fazz
onderweg
pi_154375254
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 22:53 schreef Roomsnoes het volgende:
Fazz wat stoer dat je bootcampt! Is dat nou leuk eigenlijk, of vooral nuttig? Ik zou me ook wel weer eens fit willen voelen :P
Beide eigenlijk wel :P Ik moest me er wel weer heen slepen vanavond maar eenmaal bezig en na afloop voelt het wel goed om weer (buiten) in beweging te zijn :)
pi_154376051
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 10:41 schreef Roomsnoes het volgende:
Wordt er echt zoveel getrakteed in Nederland? Ik zou het zelf bij een klein lekkernijtje houden. Stuk fruit ofzo.

Mijn bijna-dreumes heeft ledikant-issues. Wil er niet in slaap vallen. We moeten er dan bij blijven en zelfs dat is voor haar de grens van kindermishandelung ver voorbij. Maar als we haar overdag in de buggy of wagen wegleggen, geeft ze geen kick en is ze zo weg. Zonder ons dus. Het lijkt er op dat ze het kleine en geborgene van dr wagen prettig vindt. Dus nu zit ik te bedrnken hoe ik dat geborgene kan evenaren in haar bedje, op een veilige manier. Babynest naaien in haar maat, "dakje" maken, kanten van het bed dichtmaken. Heeft iemand hier ervaring mee?

Tevens hoi en tot over twee weekjes :D
Wij hebben ook zoiets.
Overdag slaapt S prima in haar eigen bed. Ik leg haar er in, ze huilt heel even en valt dan in slaap (vanmiddag nog van 11.30 tot 15.00 geslapen oO< )

In de avond doen we precies hetzelfde als in de middag maar ze stopt niet met huilen. Gaat zelfs hysterisch krijsen.
Zodra ze dan in ons bed wordt gelegd valt ze meteen in slaap.
Dit is nu al een paar weken zo.

Later overleggen in haar eigen bed is ook geen optie, want zodra haar kont het matras raakt is ze weer klaarwakker.

Het zal wel weer een fase zijn. Hebben meer dreumesen dit gehad?
En hoe lang duurt dit nog? -O-
pi_154380300
Ik lig helemaal in een deuk in bed nu.
Mijn vriend haalt nu F uit bed, en ik hoor via de babyfoon een hoop gegrinnik van F en gekokhals en gemopper van vriend.
F heeft zijn luier volledig vol gebaggerd en die schijnt weer eena goed te ruiken :')
  donderdag 16 juli 2015 @ 08:35:37 #164
73386 Fazz
onderweg
pi_154380626
Heerlijk he, als het net de luier-beurt is van vriend/man terwijl je je baby dreumes net daarvoor z'n luier hoort vol baggeren O+
pi_154380720
Ik riep al naar vriend toen hij in de douche stond dat ik een hoop gekreun hoorde wat niet veel goed voorspelde :D
pi_154380888
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juli 2015 07:48 schreef BlueEyes het volgende:
Ik lig helemaal in een deuk in bed nu.
Mijn vriend haalt nu F uit bed, en ik hoor via de babyfoon een hoop gegrinnik van F en gekokhals en gemopper van vriend.
F heeft zijn luier volledig vol gebaggerd en die schijnt weer eena goed te ruiken :')
F O+ :D
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 16 juli 2015 @ 09:10:48 #167
73386 Fazz
onderweg
pi_154381013
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 08:44 schreef BlueEyes het volgende:
Ik riep al naar vriend toen hij in de douche stond dat ik een hoop gekreun hoorde wat niet veel goed voorspelde :D
En dan ondanks de waarschuwing nog steeds kokken :+
pi_154381273
Ik zal niet zeggen dat het naar bosviooltjes ruikt :')
Maar het kokhalzen snap ik nou net weer niet.
pi_154381783
Ik zou ook helemaal in een deuk liggen als ik dat over een babyfoon zou horen. :D . Leedvermaak. O+ .
I had ook zulke enorme luiers toen haar kiezen net doorkwamen (vier tegelijk ;( ).

Brokkenpilootjes. O+ .
  donderdag 16 juli 2015 @ 10:12:10 #170
73386 Fazz
onderweg
pi_154381885
Ik vond net online de foto's van het kdv met modderdag een paar weken geleden. Dat F het leuk had gehad was wel te zien aan hoe hij z'n kleren eruit zagen (en de opgedroogde modder in z'n oor :') ), leuk om te zien hoe het er dan aan toe is gegaan :)

SPOILER
pi_154381998
Fje als moddermonster O+

Kiezen komen toch niet al bij net 1 jaar? Gezien afgelopen week met dramatische koorts (rond de 40 onder pcm in de avond) en kapotte billen en die poep.
Kon al geen tandjes extra voelen, op de 4 boven en 2 onder na die er al zitten.
Kiezen had ik nog niet over nagedacht.
pi_154382052
Geniaal Fazz O+

Mijn vriend kwam gisteren met een vraag en ik wist het eigenlijk niet zo goed. Hebben jullie misschien tips? Stip kan soms wat gewelddadig uit de hoek komen en doet ons of de poezen dan echt wel eens pijn door te knijpen, slaan of bijten. Tot nu toe zeggen we dan altijd dat hij ons pijn doet en leiden we hem af met iets anders, maar we zien geen verandering. En gisteren sloeg hij dus de poes een paar keer met een borstel en omdat mijn vriend niet direct in de buurt was heeft ze een paar rake tikken gekregen. Nu dacht ik te hebben gelezen dat ze op deze leeftijd nog geen benul hebben van wat pijn is en dat iemand het niet leuk vindt, maar het zou toch fijn zijn als we het wat kunnen minderen. En als het een fase is dan duurt hij al best wel lang :P
  donderdag 16 juli 2015 @ 10:34:38 #173
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154382251
Fazz, die modderfoto :D O+.

Dot, wij zeggen altijd dat kuiken lief en zachtjes moet doen, dan gaat hij daarna knuffelen ( O+ ). Soms wil hij gewoon slaan, dan gaan we samen op een kussen slaan tot de recalcitrante bui voorbij is.
Qua poes grijp ik niet zo vaak in, die slaat vanzelf wel een keer terug als het te gek wordt :@.
KuikenGuppy
pi_154382333
Wauw je dreumes staat ook meteen vrij stabiel en lang BlueEyes! Leuk filmpje

Das inderdaad een bos haar aapieannie,wat een leuke pasfoto.

Ooh mooie foto Butterflower,had idd zo een reclamefoto kunnen zijn

Wat issie al groot Mabawa.En ik vind dat mooi,kindjes met mooi verzorgd kroeshaar!

edit:mn foto doet t niet.
Maarre aan haar ook hier geen gebrek.

[ Bericht 17% gewijzigd door DustinHenderson op 16-07-2015 10:44:08 ]
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_154382375
Blue, O is vroeg met tanden maar die heeft al wat weken een kies. Kan dus vroeg! (O had met 7 mdn al 8 tanden :D)
pi_154382762
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 10:19 schreef BlueEyes het volgende:
Fje als moddermonster O+

Kiezen komen toch niet al bij net 1 jaar? Gezien afgelopen week met dramatische koorts (rond de 40 onder pcm in de avond) en kapotte billen en die poep.
Hier wel, M was nog geen 13 maanden. Alle 4 zo goed als tegelijk. Of naja de eerste twee waren begin december de puntjes van voelbaar en terwijl die halverwege waren kwam die andere twee ongeveer twee weken later.

F in de modder :D

Dot hier corrigeer ik dat gedrag direct naar hetgeen ik wil zien. Soms moet dat best hard even maar ik maak dan aaibewegingen. Nu hoef ik het de helft van de tijd maar te zeggen:'Je doet mama pijn en dat vind ik niet leuk. Wat mag je wel bij mama doen?' En dan zeggen we samen:'Aaaai aaaai aaaien' O+

Hoi Poppejans, wat lief dat je dat zegt. Ik wil het wel laten groeien, zou een afro wel gaaf vinden :P Maar wel verzorgd dan en geen onuitgekamde bos :D
Jammer dat je foto het niet doet, ben wel benieuwd naar jullie meisje nu! De laatste foto die ik zag was die met lange jurk (toch?) O+
pi_154382824
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 10:19 schreef BlueEyes het volgende:
Fje als moddermonster O+

S heeft al 4 kiezen, het zou dus wel kunnen hoor.
pi_154382970
Thanks! Ik zeg idd wel altijd als hij bij de poes is dat hij moet aaien en dan doet hij wel zachter terwijl hij aaaaaa roept :') Gaan we ook eens even doen bij onszelf :)
pi_154383084
Ik ga met gevaar voor vingers straks nog maar eens dat mondje in dus :D

Nu ben ik ook benieuwd naar de niet werkende foto Poppejans!

En ik had idd nog niet gereageerd op Mabawamini! Wat een hunk is hij!
En S van BF had ik al op FB bewonderd, ik vind haar zo leuk, ook in het echt O+)

Ik zag ook ergens een plaatje van I van Franny met haar mooie ogen!
pi_154383234
Die katten hebben wel een enorme aantrekkingskracht op die kleintjes he?
Ik vind het best wel eens moeilijk, zijn knuffels worden ook hardhandig aangepakt, en dan is voor hem een bewegende knuffel alsin poes ook verleidelijk zo aan te pakken.
Maar zacht/lief/aai krijg ik er niet in, ookal blijf ik herhalen.
We hebben nu wel afgesproken dat als de poezen liggen te slapen F ze met rust moet laten. Als ze rond lopen moeten ze zelf maar zorgen dat ze dekking zoeken of dat ze 'geknuffeld' worden op de F-manier
  donderdag 16 juli 2015 @ 11:43:10 #181
73386 Fazz
onderweg
pi_154383807
Hier haalt de kat uit als er iets gebeurt waar hij geen zin in heeft. Zo heeft hij al een keer in F z'n arm gehangen :o Niet dat hij er iets van had trouwens, zo was F gisteren heel erg z'n best aan't doen om de staart van kat te pakken te krijgen :') Ik laat ze maar, ze zijn duidelijk wel gek op elkaar! F gaat af en toe op z'n buik plat op de grond liggen en dan de poes kopjes geven O+
pi_154383842
Onze ene kat heeft hem al ooit gepakt, maar de ander is inmiddels zo ontzettend bang van hem dat ze niet meer in 1 kamer durft te zijn als hij er is :X
pi_154383970
De ene zoekt hem vrijwillig op en laat zich meesleuren als het gebeurd. Dat laat ik tot op zekere hoogte gebeuren.
De ander haalt wel nagelloos uit of blaast als het hem niet aanstaat en rent hard weg. Tenzij hij zich vergist en even geniet van de hardhandige aandacht.
Maar het zijn ook oudjes van 13jaar, wil ze wel een beetje in bescherming nemen.
pi_154384021
Ahh arme katten. De 18-jaar oude kat van mijn moeder heeft ook weleens uitgehaald, met nagels in. Maar dan had hij de LAATMEMETRUST-signalen al 100x gegeven maar pikt Maxim dat niet op.

Ohh kijk dit nou O+
SPOILER
  donderdag 16 juli 2015 @ 12:31:15 #185
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154384998
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2015 11:43 schreef Fazzoletti het volgende:
Hier haalt de kat uit als er iets gebeurt waar hij geen zin in heeft. Zo heeft hij al een keer in F z'n arm gehangen :o Niet dat hij er iets van had trouwens, zo was F gisteren heel erg z'n best aan't doen om de staart van kat te pakken te krijgen :') Ik laat ze maar, ze zijn duidelijk wel gek op elkaar! F gaat af en toe op z'n buik plat op de grond liggen en dan de poes kopjes geven O+
Haha, kuiken wil ook alles kopjes geven, geïnspireerd op de kat :').
Hij liep laatst ook dat beest aan dr staart achter zich aan mee te slepen. De rest van de wereld krijgt een mep als poeslief vindt dat je verkeerd kijkt, en kuiken mag bijna alles :').
KuikenGuppy
pi_154385189
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 11:49 schreef Mabawa. het volgende:
Ahh arme katten. De 18-jaar oude kat van mijn moeder heeft ook weleens uitgehaald, met nagels in. Maar dan had hij de LAATMEMETRUST-signalen al 100x gegeven maar pikt Maxim dat niet op.

Ohh kijk dit nou O+
SPOILER
Ohhh, jij hebt ook al zo'n teller! O+
Dat doet Ellie ook :D
pi_154385488
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 12:41 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ohhh, jij hebt ook al zo'n teller! O+
Dat doet Ellie ook :D
Ja nohh en zo gezellig! O+
Grappig wel dat hij de traptreden eerst altijd in Swahili telde maar nu sinds een aantal dagen niet meer. De fietsenrekken onderweg naar het kdv nog wel steeds.
pi_154387558
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 10:22 schreef Dot. het volgende:
En gisteren sloeg hij dus de poes een paar keer met een borstel en omdat mijn vriend niet direct in de buurt was heeft ze een paar rake tikken gekregen. Nu dacht ik te hebben gelezen dat ze op deze leeftijd nog geen benul hebben van wat pijn is en dat iemand het niet leuk vindt, maar het zou toch fijn zijn als we het wat kunnen minderen. En als het een fase is dan duurt hij al best wel lang :P
Moeilijk hoor. Maar je kunt gewoon echt niet meer doen dan elke keer heel duidelijk zeggen dat het niet mag, en dat je het niet leuk vindt.
Ik zie bij I nu wel een ontwikkeling in haar reactie daarop: eerst ging ze het dan juist nog een keer doen en er ook nog bij lachen. Tegenwoordig, als ik haar vertel dat het echt niet mag en dat ik het niet leuk vindt als ze dat doet, komt het veel meer binnen. Laatst kreeg ze zo'n trillend onderlipje nadat ze aan mijn haren had getrokken en ik haar duidelijk maakte dat ik dat echt vervelend vond. In die zin heb je wel fases geloof ik, waarbij ze steeds meer gaan socialiseren.
pi_154396960
Nou, wat een timing zeg. Vandaag is I ook gebeten door een ander kindje, maar wel op een gekke plek, namelijk bij haar oog. Echt er vlak naast. En van schrik trok ze zich terug en draaide ze zich met een ruk om waardoor ze ook nog hoofdje stootte. Dus nu heeft ze een blauw oog en de afdruk van tandjes ernaast. :') . De leidsters kwamen meteen op me af gesneld toen ik aan kwam om uit te leggen wat er was gebeurd.
pi_154397145
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 10:59 schreef Mabawa. het volgende:

Hoi Poppejans, wat lief dat je dat zegt. Ik wil het wel laten groeien, zou een afro wel gaaf vinden :P Maar wel verzorgd dan en geen onuitgekamde bos :D
Jammer dat je foto het niet doet, ben wel benieuwd naar jullie meisje nu! De laatste foto die ik zag was die met lange jurk (toch?) O+
aaah ja afro is te leuk!

Wij hebben een (pittig klein) hondje en kat
De kat haat de kinderen uit de weg.Hond geeft duidelijke waarschuwingssignalen af maar die probeer ik al te voorkomen als ik zie dat ze ernaartoe kruipt.
Ik leer haar dat ze alleen mag aaien over de honds rug door "aai aai" te zeggen en te aaien met haar hand over de rug van hond.
Maarja op deze leeftijd beseft ze nog niet echt dat ze soms wat lomp is

Poging 2: Eerste pasfoto van mn dreumes Voor op haar idkaart.
Vorige week gemaakt. 14,5 maanden is ze nu

pi_154397157
quote:
11s.gif Op donderdag 16 juli 2015 21:04 schreef Franny_G het volgende:
Nou, wat een timing zeg. Vandaag is I ook gebeten door een ander kindje, maar wel op een gekke plek, namelijk bij haar oog. Echt er vlak naast. En van schrik trok ze zich terug en draaide ze zich met een ruk om waardoor ze ook nog hoofdje stootte. Dus nu heeft ze een blauw oog en de afdruk van tandjes ernaast. :') . De leidsters kwamen meteen op me af gesneld toen ik aan kwam om uit te leggen wat er was gebeurd.
Jemig zul je net zien. Arme I.

S heeft iets nieuws, hij bijt ineens continue in zijn eigen arm en hij slaat zichzelf voor zijn hoofd. Het bijten deed hij op jet kdv dus dat heb ik nog niet gezien, maar het slaan wel. Ik pak dan zijn armpje vast en zeg hem dat het slaan niet fijn is. Dat vindt hij ook weer geen goed idee en dan wordt hij boos. -O- S zit echt weer even in een lastige fase. Ik vermoed dat het met het krijgen van twee kiezen te maken heeft, maar helemaal zeker ben ik er niet van. Ik vind het echt sneu om hem zo met zichzelf in de knoop te zien zitten en behalve er voor hem zijn is er niets wat ik kan doen voor hem. ;(

Poppejans wat een vrolijkerd! O+
pi_154407436
Ahh Poppejans wat een popje! En mooi haar zeker ja! O+
pi_154407930
Echt een popje inderdaad, Poppejans. Mooi en lief gezichtje!

Hebben jullie kindjes duidelijk favoriete filmpjes? I is echt helemaal gek op Kipper. Ik vind het zelf ook heel grappig, dus dat komt wel goed uit. Via netflix trouwens.

vrijdag 17 juli 2015 @ 09:06:17 #194
73386 Fazz
onderweg
pi_154407981
Ah wat een popje Poppejans O+

Mabawa, leuk dat tellen!

Franny, F kijkt helemaal geen tv dus (nog?) geen favorieten hier. Wanneer kijk je tv met I? Ik ben wel benieuwd welke 'momenten' dat zijn :) De tv staat zelden bij ons aan dus F ziet ons dat ook niet doen.
pi_154408117
We hebben niet perse vaste momenten. In principe kijken we niet overdag, alleen aan het eind van de middag of begin avond. En het hangt een beetje van I af. Soms is ze na een dag kdv echt moe van al het spelen. Als ik dan ga koken, kijkt mijn vriend bijvoorbeeld met haar.

Laatst had ze ontzettend veel last van haar doorkomende kiezen en was ze heel huilerig. Zodra we Kipper aandeden, was ze haar pijn en ongemak vergeten. Even gezellig samen lachen om Kipper. *; .

Toen ik maandag met I naar Blijdorp was geweest, moest mijn vriend overwerken. Toen heb ik I tijdens het koken naar "Nijntje gaat naar de dierentuin' laten kijken. Dat vond ze ook helemaal geweldig omdat ze daar alle dingen terug zag komen die wij die dag ook hadden gezien.

Dus eigenlijk: op momenten dat ze moe/sneu is, aan het einde van de dag, als afleiding, als ik moet koken en ook voor de gezelligheid van samen naar iets kijken.
pi_154408163
Mabawa wat is het een wijs jongetje zo O+

Poppejans wat een lief snoetje O+

Nikki vervelend zo'n periode, hoop dat jet gauw over is :*

Franny wat een gehavend I-tje heb je! Heeft ze er ook last van of is het puur cosmetisch?

Qua filmpjes is een Elmo filmpje helemaal leuk, daar gaat hij meteen bij meedansen.
En 10 voor .. van Sesamstraat zet ik nog wel eens op de tablet als ik hem even rustig wil hebben voor het eten na al het gestuiter door huis.
Duurt net lang genoeg en erna kan ik rustig eten met hem.
pi_154408239
Saartje is gebiologeerd door het zandkasteel aan zee... :') ze kijkt hier s'avonds na het eten en voor het bad/bed ritueel, of eigenlijk is het dus onderdeel van :) en soms als ze heel moe, jengelig en frusty is mag ze ook even kijken.

/en nu snel weer weg :P
S. 2014
J. 2016
pi_154408272
Had het filmpje van Mabawa nog niet gezien, maar wat schattig zeg! O+ .

Blue, ze heeft er volgens mij weinig last van gehad en haar oog zit niet dicht, het is wel blauw/paars naast haar oog, beetje soort bloeduitstorting. Thuis heeft ze lang aan de borst gelegen. Even bij mama bijkomen. O+ .

Het kdv ligt schuin tegenover ons huis. Dus ik kan het horen als ze buitenspelen. En ik dacht dus gisteren, vlak voordat ik haar ging ophalen, dat ik haar hoorde huilen. Ik had al de neiging om vanuit ons slaapkamerraam even te gaan loeren of ik haar kon zien op het plein, maar heb me maar ingehouden. Anders sta ik straks halve dagen uit mijn raam mijn kind in de gaten te houden en dat was niet het idee van die vrije dagen. :o . Achteraf had ik dus wel goed gehoord. :+ .
  vrijdag 17 juli 2015 @ 09:32:43 #199
73386 Fazz
onderweg
pi_154408277
Ah oke, ik herken die momenten voor het eten/tijdens het koken wel. Als ik alleen met hem ben zet ik hem met kinderstoel en al in de keuken om mee te kijken en om alvast hapjes te krijgen :9

Ik vraag me af of hij uberhaupt naar de tv zou blijven kijken, de laatste keer dat ik een filmpje liet zien was hij na 10 sec al weer op weg naar iets anders :') Boekjes lezen werkt wel goed, hij heeft een aantal spuuglelijke boekjes met dierentekeningen en die zijn helemaal de bom 8-)
pi_154408505
Hier kijkt ze max 10 tot 15 minuten, als ze het heel leuk vindt. Dan is het ook wel weer genoeg.
In de kinderstoel meekijken en hapjes eten, is ook leuk he? Maar dat houdt I niet lang vol, zeker niet als ze moe is, en de kans is aanwezig dat ze vervolgens geen zin meer heeft om te eten. Sowieso is lang in de kinderstoel zitten er niet bij, maar ik neem aan dat dat voor meer kindjes hier geldt? Stilzitten is gewoon booring! Ik vind het soms wel even lastig hoor, zo aan het eind van de dag. Want ze wil dan heel graag mijn aandacht (die ik haar zoveel mogelijk geef), alleen spelen kan ze dan niet goed, en ze raakt dan vrij snel gefrustreerd, met de dan bekende taferelen: op de grond liggen huilen en trappelen met de benen want het luuhuukt allemaal niehiet en alles is stom!

Ik herken wel een beetje wat Nikki schrijft over S.: I zit soms ook een beetje met zichzelf in de knoop. Tegelijk zie ik ook hoe snel ze zich ontwikkelt momenteel. En de momenten van samen boekjes lezen, zijn inderdaad ook zo geweldig. We hebben vorige week dit boek gekocht en die is nu echt favoriet.

En deze blijft ook geweldig. :P .

pi_154409550
Ik had bij de kinderboekenactie van Jumbo oa deze gekocht, en die is nu favoriet hier.

Boekjes lezen is zo leuk!

S kijkt hier ook wel eens tv. Meestal als ik alleen ben en moet koken of 's ochtends bij het ontbijt.
Ze kijkt dan naar babytv. Af en toe moet ze daarom schaterlachen, zo schattig vind ik dat O+

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:22 schreef BlueEyes het volgende:

Qua filmpjes is een Elmo filmpje helemaal leuk, daar gaat hij meteen bij meedansen.
En 10 voor .. van Sesamstraat zet ik nog wel eens op de tablet als ik hem even rustig wil hebben voor het eten na al het gestuiter door huis.
Duurt net lang genoeg en erna kan ik rustig eten met hem.
Ken jij de app Elmo Calls al? Dat vindt S erg leuk en denk dat F dat ook wel leuk zal vinden!
  vrijdag 17 juli 2015 @ 10:57:06 #202
52229 Chanty
pi_154409729
Zelfs hier lukt het me niet om de boel bij te houden :')

Dus ik doe net of dit een plaatjesboek is :P

Wat een geniale foto van F in de modder :D Neem aan dat ze daarna ook alle kindjes in bad deden? :P

En mabawa wat is M. groot geworden. Die meet waarop ik hem gezien heb was toch echt in januari toch :o En nu loopt hij tellend de trap af :o

Poppejans je hebt echt een popje :D

Nou… tot zover dus mijn bijleespost. Mijn kind is weer wakker }:|
pi_154410137
Bedankt voor de welkomberichtjes :)

Tot wanneer hebben jullie 's ochtends nog een flesje melk gegeven? De dames krijgen bij ons nog +/- 120ml in de ochtend, maar vaak binnen een uur erna ook al ontbijt (brood).
Zit er aan te denken om te stoppen met het ochtend flesje, maar geen idee of het verstandig is..
Barney Stinson: “There are only two reasons to date a girl you've already dated: breast implants.”
pi_154413885
Hier is iemand zijn verjaardagskado aan het testen!

vrijdag 17 juli 2015 @ 14:22:45 #205
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_154414532
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 11:18 schreef Arnax het volgende:
Bedankt voor de welkomberichtjes :)

Tot wanneer hebben jullie 's ochtends nog een flesje melk gegeven? De dames krijgen bij ons nog +/- 120ml in de ochtend, maar vaak binnen een uur erna ook al ontbijt (brood).
Zit er aan te denken om te stoppen met het ochtend flesje, maar geen idee of het verstandig is..
Arnax, ik moet vast even teruglezen maar hoe oud zijn je meiden?

Mijn dochter is nu bijna 16 maanden en krijgt sinds ze 1 is als ontbijt een bord Brintapap aangemaakt met koemelk en wat later op de ochtend een boterham of fruit met een bekertje karnemelk/melk/thee/water oid. Aangezien ze nog slaapt in de ochtend doet ze het daar prima op.

Is dat een idee? Mijn dochter krijgt trouwens geen fles meer. Alles gaat uit een bekertje of een rietjesbeker die staat de hele dag door tot haar beschikking :) of ik heb een rietjesbeker bij me als we de deur uitgaan. :)

En F. lekker aan het spelen met je watertafel :) hij staat hier ook klaar voor E.

Jaloersmakend Fazz, k ben op vrijdag altijd vrij en papa moest vandaag naar Assen, maar hij appt net dat hij alweer onderweg is naar huis O+

Nog 3,5 dag werken en dan lekker 3 weken vakantie!!! :)

Dat zichzelf slaan en meppen of anderen bijten kennen we hier (nog) niet. We hadden laatst wel een paar keer dat mevrouw aan der haren aan het trekken was. :{ hele plukken gewoon. Ze doet wel eens een ferme mep geven. Maar als we haar dan toespreken dan begint ze al snel te aaien oid en dan zegt ze ook al: 'aaaaaaai' we zeggen haar dat dat lief is. Vervolgens doet ze het niet meer.

[ Bericht 11% gewijzigd door Rijstebuiltje op 17-07-2015 14:36:40 ]
  vrijdag 17 juli 2015 @ 14:24:10 #206
73386 Fazz
onderweg
pi_154414576
Wat leuk Blue O+ dat gaat toch allemaal heel beheerst :P

Ik krijg leuke foto's door van mijn kind op een terras in de zon O+ terwijl ik hier op kantoor zit }:|
pi_154418572
Ik hoop dat je inmiddels aangesloten bent Fazz!

Hier is nu het grote stappen begonnen.
Voorzichtig wordt los gelaten waar hij staat en dan een pasje of 3/4 vooruit en bij mogelijkheid tot vallen staat hij stil en zakt door de beentjes en gaat hij zitten O+
Natuurlijk net elke keer als ik niet de camera in mijn handen heb :')
  vrijdag 17 juli 2015 @ 21:45:53 #208
73386 Fazz
onderweg
pi_154425889
Helaas Blue, geen terrastijd vandaag. Maar dit weekend genoeg tijd voor een herkansing ;)

1e stapjes!! Hier was het in een maand beklonken; van 1e stapjes tot alleen nog maar lopen. Succes :+

Hoe is het met I's oogje Franny? Nog steeds dik/blauw?
  vrijdag 17 juli 2015 @ 21:48:59 #209
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_154425982
Loslopen? Doen we hier niet aan ..
Overal langsstappen, achter de loopwagen of aan de hand.. Prima! Maar los?? Neuhh :6
  zaterdag 18 juli 2015 @ 09:50:43 #210
52229 Chanty
pi_154434051
Blue wat gaat hij hard zeg :o
  zaterdag 18 juli 2015 @ 11:40:16 #211
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154435158
Jaaaaa lopende F! Nu gaat het rap!

Ik heb gisteren een hoop speelgoed waar niet (meer) mee werd gespeeld in een klapkrat gegooid om naar zolder te doen. Raad eens waar kuiken nu mee aan het spelen is... :')!
KuikenGuppy
pi_154435265
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 11:40 schreef Burdie het volgende:
Jaaaaa lopende F! Nu gaat het rap!

Ik heb gisteren een hoop speelgoed waar niet (meer) mee werd gespeeld in een klapkrat gegooid om naar zolder te doen. Raad eens waar kuiken nu mee aan het spelen is... :')!
Haha, je dacht toch niet dat je alle speelgoed op kan ruimen >:)

Hier bewijs, let alleen niet op mijn getetter op de achtergrond :@

zaterdag 18 juli 2015 @ 11:58:55 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154435421
Awwwww, struikelen over de beer... Hij wil wel heel graag he, die loopt voor je 't erg hebt de marathon 8-).
KuikenGuppy
  zaterdag 18 juli 2015 @ 12:12:24 #214
52229 Chanty
pi_154435575
:D _O-

Maar super knap!
pi_154435702
Whoehoee go f *O*
pi_154435988
Goed zo F *O*
pi_154441806
Heerlijk dat slagveld in je kamer, Blue! (En herkenbaar) :D . Lekker bezig, F!

Wij waren vandaag met I op een groot terras en ze liep daar even aan mijn hand rond. Toen besloot ze dat ze los wilde lopen en daar ging ze. Met een trots koppie, parmantig, het hele terras keek toe. Vervolgens gingen een stuk of tien mensen voor haar klappen. :D . O+ . Ze viel natuurlijk van beduusdheid meteen om, maar begon meteen vrolijk mee te klappen. O+ .

Met haar oogje is het alweer een stuk beter, Fazz. Lief dat je het vraagt. Er zitten nog een paar blauwe plekjes maar het trekt snel weg.
  zaterdag 18 juli 2015 @ 19:43:09 #218
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_154444147
Knappe F en I :) *O*

Hier heb ik volgens mij zojuist kies 2 gespot *O*
pi_154447557
Loslopende dreumessen! *O*

En kiezen! *O*
pi_154447907
Mag ik me melden hier? Leek me wel gezellig.
Ik heb een dreumes (meisje) en een baby (jongen).
O+
pi_154451745
Welkom Beppiie!

Stappende I *O*

Gistermiddag en avond had S koorts wat 's avonds resulteerde in weer een koortsstuip. De 3e al in 6 maanden.
De huisarts zegt dat het vaak voorkomt bij kinderen van haar leeftijd, maar ik zie het nooit voorbij komen hier op fok!.
Moet ik hier nu iets mee? Ik ga maandag iig maar even de ha bellen voor telefonisch overleg.
En bij het avondeten heb ik de 2 hoofdverdachten die de koorts wrs hebben veroorzaakt ontdekt, 2 hoektanden aan de onderkant die zich een weg banen naar boven.
pi_154452409
Jeutje butter, heftig zeg! Zodra ze koorts heeft is t mis he of niet? Sneu zeg!

Ik lurk vast in halve stilte mee
S. 2014
J. 2016
pi_154457284
I aan de wandel O+
Ze koos haar publiek er duidelijk voor :D

Beppiie welkom.

BF wat ontzettend naar is dat en wat voel je je dan machteloos!
Hoop dat de HA je wat meer duidelijkheid geven kan. :*
pi_154457787
Het begint er idd op te lijken GM. Ik hoop toch niet dat dit de trend is tot haar 5e of 6e jaar :N

Ik hoop het ook Blue :*
Het is zo naar om te zien ;(
  zondag 19 juli 2015 @ 10:20:51 #225
73386 Fazz
onderweg
pi_154458009
Wat leuk dat klappende publiek voor I :D O+ Fijn dat de plekken bij haar oog goed helen :)

Butter, wat schrikken zeg! Ik heb geen idee hoe het eruit ziet maar lijkt me heel naar... Wat moet je doen in zo'n situatie??

Stappende F *O*

Ik werd net om 9:30 wakker van F :o *O* lekker zo onverwacht uitslapen... Kon ik wel gebruiken want ik was pas half 2 thuis vannacht :+
Het is hier wat bewolkt vandaag, hopelijk komt de zon nog door, we hebben een kinder verjaardag vanmiddag (buiten). Leuk om de kinderen van m'n vriendinnen weer bij allemaal bij elkaar te zien, meestal spreken we toch af zonder kinderen of met wie er spontaan kan :)
pi_154458243
Nou, ik kan dus duidelijk zelfs het dreumestopic niet bijhouden :')

Blue, kijk hem nou eens lopen O+
Ik moest ook een beetje gniffelen toen hij over de beer struikelde, maar wat een overgave zeg :D
'F, kom maar!'... Nee, ik trek lekker mijn eigen plan :D

Franny's meid ook al aan de wandel, knap hoor *O*

Beppiie welkom :W

Butt, dat lijkt me heel erg naar om te zien, zo'n koortsstuip. Sneu dat ze het zo vaak heeft -O-
  zondag 19 juli 2015 @ 11:03:06 #227
52229 Chanty
pi_154458488
Oh franny wat mooi dat al die mensen gingen klappen O+

En alweer een koortsstuip butter. Vervelend en geen idee wat normaal is maar zou idd even de huisarts contacten want dit is niet leuk.

Welkom beppie.

Ik ben weer eens sinds laaange tijd wezen stappen. En bij een vriendin blijven slapen dus man moest de nachtvoedingen doen. Dat is goed gegaan gelukkig. Soms wil hij de afgekolfde melk niet namelijk. En ik heb dus om vier uur zitten kolven. Duidelijk dat kolven en alcohol slecht samen gaan. Uiteindelijk (voor het eerst) met de hand gekolfd want dat ging beter ):O
pi_154458771
Ahw BF, dat lijkt me zo sneu om te zien. :* Ik ben er hier altijd bang voor want weleens ruim 41 graden koorts, maar het is nog gebeurd gelukkig.

Wat lief van F, Fazz om je uit te laten slapen ;)

Wat fijn dat het goed ging met L, Chanty!
pi_154470276
Wat naar Butterflower!
Stappende I en uitslapen voor Fazz en met kolven tussendoor ook voor Chanty. En dat jullie het redden om te gaan stappen...of ben ik zo bejaard ;).

M'n meiden samen zijn echt zo'n leuk stel O+, echt genieten als ze samen aan het spelen zijn. Heerlijk rondcrossen in/met de blokkenkar en lekker kletsen, torens bouwen, kroelen, om elkaars grapjes lachen. Het leeftijdsverschil is echt wel een stuk groter dan wat wij ooit voor ogen hadden, maar het is wel een heerlijk stel. Eigenlijk zijn ze ook alleen maar lief tegen elkaar. O+

En J heeft een licht rossige gloed in d'r haar. Het valt ineens iedereen op.
pi_154470617
Ah BF wat een schrik als je kindje weer een koortstuip krijgt.

Ik sluit mij aan bij dyre ik kan het ook niet bijhouden maar nu wel *O* vakantie *O*.

En Sac begint nu echt wel te praten nog lang niet alles is verstaanbaar en het zijn vooral woorden maar ze is nu wel echt ermee bezig. Ook wil ze nu wel gaan puzzelen dus d'r fijne motoriek gaat nu ook in de ontwikkeling. Zal ze dan eindelijk vinden dat ze wel goed genoeg kan lopen en rennen en dat er nog meer te doen is dan dat.
  zondag 19 juli 2015 @ 20:59:25 #231
52229 Chanty
pi_154471646
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:07 schreef Kursor het volgende:
Wat naar Butterflower!
Stappende I en uitslapen voor Fazz en met kolven tussendoor ook voor Chanty. En dat jullie het redden om te gaan stappen...of ben ik zo bejaard ;).

M'n meiden samen zijn echt zo'n leuk stel O+, echt genieten als ze samen aan het spelen zijn. Heerlijk rondcrossen in/met de blokkenkar en lekker kletsen, torens bouwen, kroelen, om elkaars grapjes lachen. Het leeftijdsverschil is echt wel een stuk groter dan wat wij ooit voor ogen hadden, maar het is wel een heerlijk stel. Eigenlijk zijn ze ook alleen maar lief tegen elkaar. O+

En J heeft een licht rossige gloed in d'r haar. Het valt ineens iedereen op.
Vriendin was jarig vandaar. Ik ga serieus 1 keer per jaar stappen, als ik geluk heb 2 keer per jaar :') Ook al voordat ik een kind had trouwens :P Oh en niks uitslapen…. een of andere stomme bromvlieg die me steeds wakker kwam maken :')

Wat lief dat ze zo leuk samen spelen O+
pi_154475956
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 23:50 schreef Butterflower het volgende:
Welkom Beppiie!

Stappende I *O*

Gistermiddag en avond had S koorts wat 's avonds resulteerde in weer een koortsstuip. De 3e al in 6 maanden.
De huisarts zegt dat het vaak voorkomt bij kinderen van haar leeftijd, maar ik zie het nooit voorbij komen hier op fok!.
Moet ik hier nu iets mee? Ik ga maandag iig maar even de ha bellen voor telefonisch overleg.
En bij het avondeten heb ik de 2 hoofdverdachten die de koorts wrs hebben veroorzaakt ontdekt, 2 hoektanden aan de onderkant die zich een weg banen naar boven.
Wat ontzettend naar! L van mij heeft er in totaal 3 gehad. Althans, 3 waar we bij geweest zijn. Wellicht heeft ze er 's nachts ook nog weleens een gehad, maar dat weten we natuurlijk niet. Ik had na de tweede stuip wel standaard Stesolid in huis. Ik was als de dood dat het zou gebeuren en ze erin zou blijven hangen. Wij hebben ook alledrie de keren 112 gebeld. :@ Niet omdat er blinde paniek was, maar wel zodat er hulp onderweg was als ze er niet zelf uit zou komen. Kindjes kunnen er gelukkig wel overheen groeien. Tussen 1 en 2 jaar schijnt een stuipje het vaakst voor te komen en vanaf 2 jaar neemt de kans erop af. L heeft het na haar 2e jaar nooit meer gehad, ik hoop dat jouw S er ook snel vanaf is, want het blijft elke keer weer schrikken ondanks dat je weet wat het is. :*

Chanty tof een avondje uit! :)

Wij gaan op dit moment door een mindere periode met T en vooral met S. -O- Het is echt zo erg dat (8> en ik er behoorlijk doorheen zitten. S is de laatste tijd standaard rond 5:30/6:00 uur wakker. Hij heeft dan eigenlijk niet voldoende geslapen en heeft een vreselijk slecht humeur. Elke actie ontaard in een driftbui waarbij hij gilt en slaat en over de grond dweilt. }:| Ook wordt er de hele dag door op de bank geklommen door beide jongens. Op zich geen probleem als ze erop zouden klimmen en dan zouden gaan zitten, alleen gaan ze er ook op staan en duwen en trekken ze aan elkaar. -O- Eten is ook een drama. Alles wordt op de grond gegooid, geplet, fijngeknepen en uitgespuugd om vervolgens weer opgegeten te worden.
Natuurlijk zijn er best leuke momenten gedurende de dag, maar de minder leuke overheersen momenteel en dat is echt niet tof. Als ik heel eerlijk ben vind ik het erg fijn dat ze tijdens onze vakantie ook gewoon naar het kdv gaan, want ik ben echt even toe aan rust in huis. :@ /einde klaagpost
pi_154476368
_NIKKI_ :*

Ik kan het zó goed begrijpen (of eigenlijk juist niet, want ik heb geen idee hoe het met 2 dreumessen én nog een grote zus erbij is), we hebben de afgelopen weken ook een wat lastigere periode met L gehad. Het gillen en vooral het gedoe met het eten is heel herkenbaar. Wij hebben het gelegd op doorkomende tanden, frustratie van het niet-kunnen-maar-wel-willen van dingen en pure honger omdat het eten zo slecht ging. Nu lijkt ze er weer een beetje overheen en gaat het eten sinds dit weekend weer iets beter. Meteen hebben we weer een wat vrolijkere L. Maar wat een onrust kan het geven in huis zeg...

Niks om je voor te schamen dus: ik kan me goed voorstellen dat je een dagje 'rust' in je vakantie juist wel extra verdiend hebt dan. En zo is het voor S en T ook fijn dat het normale ritme doorgaat.
Hopelijk keer de rust bij jullie ook weer snel terug :*
  maandag 20 juli 2015 @ 09:10:46 #234
73386 Fazz
onderweg
pi_154480399
Wat klinkt dat leuk Kursor, het samenspel van je meiden O+

Nikki, wat balen zo'n energie slurpende periode :* Ik kan me voorstellen dat je uitkijkt naar even rust, dat is toch niets om je voor te schamen? Mijn vriend is deze maand vrij maar F gaat ook gewoon naar de opvang, het geeft je gewoon tijd om dingen te doen waar je anders niet aan toe komt (tot rust komen is daarin ook een hele goede ;) )

En uitgaan, tja, ik zat gewoon op een terrasje met een vriendin te kletsen. Onder uitgaan versta ik nog altijd nachten doorhalen al dansend en drinkend; dat is wel al weer even geleden :+

Ik moet echt even deze foto delen van mijn mini-buddha met wielren-armpjes _O-
papa helpen met het doppen van de tuinbonen (dubbelgedopt :9~ )
SPOILER
pi_154480619
F wat een lekker bolletje zo :D

Kursor wat klinkt dat heerlijk!

Nikki }:| Ik snap helemaal dat je even bij moet komen.
Ik vind 1 dondersteen af en toe al vermoeiend en dat ik het even niet weet. Laat staan 2 in dezelfde leeftijd en nog eens zulke buien erbij.
Hoop dat je wat lucht krijgt als de jongens op het KDV zijn :*

'Vroeger' vond ik het altijd maar belachelijk, die ouders die op vrije dagen hun kroost naar go/kdv lieten gaan.
Dat was ook een goeie wacht maar achteraf :@
Als ik het doe, gebeurt het wel op uiterlijke brengtijd en sta ik ook vroeg op kdv om hem op te halen.
Maar gewoon even je huis en je momenten voor jezelf zijn zo belangrijk en fijn.
pi_154482811
Mooie Boedha fazz O+
Nikki deze fase kost ook heel veel energie hopelijk komen ze er snel door.

Hier zijn Ean en Sac vandaag ook naar de go en heb ik opgeruimd ed. Straks naar de schoonheidsspecialiste en dan kan ik ze weer ophalen. Voor hun is het ritme goed en voor mij ook wel even goed wat rust. :@
pi_154482913
Ik heb vakantie en S is vandaag ook naar het kdv, heerlijk!

Bedankt voor de reacties op de koortsstuip.
Ik hoop dat het bij S hetzelfde gaat als bij L Nikki. Dan was dit dus de laatste, hoop ik }:|

Kijk F eens zijn eigen boontjes doppen O+
pi_154483782
Had je de HA al gesproken BF?
Zag trouwens net fotootje bij de baby's, ze had toen al dat fijne snoetje O+

Ik zit beetje te sjaggerijnen hier :@
Vorige week een nieuwe telefoon besteld, en lang leve de PostNL staking :( zit ik nu nog te wachten tot 'ie bezorgt wordt.
Zie ik net een autootje van ze de straat doorrijden, er worden pakketjes her en der bezorgd, en rijdt de auto weer weg.
Geen pakketje voor mij }:|
En op de T&Tsite staat tijd en datum bezorging onbekend.
*grom*
pi_154483829
Niet leuk be. Waarschijnlijk ligt je pakketje nog ergens onder een heel grote berg.
pi_154483876
Daar ben ik ook bamg voor f_r, als ze een achterstand van 5 dagen moeten wegwerken.
Snap het ook wel dat ze staken, baal er alleen van
  maandag 20 juli 2015 @ 12:22:44 #241
73386 Fazz
onderweg
pi_154483951
oh buh Blue -O- balen dat je zo moet wachten...

het doet me opeens herinneren dat ik ook een pakketje onderweg heb maar die nog steeds niet geleverd is :@ online shoppen ftw oO<

Fijn toch FR die momenten voor jezelf! :)
pi_154483964
Even een niet-zo-frisse-Noobvraag :P

L eet steeds meer met onze pot mee en afgelopen donderdag was dat iets met mais. We grapten nog dat we de volgende dag de maiskorrels wel terug zouden vinden in haar luier :D Maar verder niet meer over nagedacht. Nou vind ik 4 dagen later ineens mais :+
Is het normaal dat het zo lang duurt? Ik had het idee dat het normaal na een dag, soms 2 toch wel verwerkt was allemaal. Nou snap ik dat maiskorrels niet zo goed verteerd worden, maar is dit iets waar ik nog even mee moet wachten tot ze wat ouder zijn of is het geen probleem verder dat het zo lang blijft 'hangen'?
pi_154484005
Geen idee Dyre. Het kan best dat sommige dingen wat langer onderweg zijn.

En mijn weegschaal is lief O+ sinds vorig jaar rond deze tijd is er -11 kilo f_r hopelijk volgend jaar weer -11 maar dat is een iets te nobel streven vrees ik heb nog steeds last van een blessure maar ga vanavond wel proberen te trainen.
pi_154484097
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 12:14 schreef BlueEyes het volgende:
Had je de HA al gesproken BF?

Op vakantie }:|
Ik vraag het over 2 weken wel op mn werk, zo'n spoed heeft het nou ook weer niet.
Balen van je pakketje!

Ik weet t ook niet Dyre, ik vind vaak dat soort dingen een dag later in de luier. Maar mijn kind kakt ook zo'n 3-4x per dag :')

Minder f_r *O*
Knap hoor, op naar de volgende 11!
pi_154484693
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 09:29 schreef BlueEyes het volgende:
'Vroeger' vond ik het altijd maar belachelijk, die ouders die op vrije dagen hun kroost naar go/kdv lieten gaan.
Dat was ook een goeie wacht maar achteraf :@
Als ik het doe, gebeurt het wel op uiterlijke brengtijd en sta ik ook vroeg op kdv om hem op te halen.
Maar gewoon even je huis en je momenten voor jezelf zijn zo belangrijk en fijn.
Dit vond ik zelfs nog toen ik alleen L had, ik ben er inmiddels toch wel op teruggekomen. :@ No-way dat ik L op het kdv liet als ik zelf vrij was. Maar L was dan ook echt een ontzettend makkelijk kind. Ze kon zichzelf prima even zelf vermaken en dan kwam ik gewoon nog aan wat huishoudelijke klusjes toe.
Maar de jongens... poeh wat vragen die een aandacht. Zelf spelen doen ze eventjes, maar daar is al snel de lol vanaf als mama niet meedoet, dus aan iets in huis doen kom ik echt niet toe. Ja, alleen als ik ze iets te eten geef, maar ik kan ze moeilijk de hele dag door iets te eten geven zodat ik iets in huis kan doen. :+

Fazz wat een heerlijk spekkie heb je daar! O+

Blue wat ruk van je telefoon. -O- Stomme PostNL staking ook. Ik las op mijn Facebook zelfs mensen die speciale babyvoeding voor prematuren te laat kregen.

Dyre ik heb geen idee hoe het zit met de stoelgang van dreumessen. Zou dat niet ook gewoon voor elke persoon anders zijn, het zijn net mensen tenslotte. ;)

FR wat goed -11 kilo! *O*

Kursor, wat lief dat je meiden zo fijn samenspelen. O+ Dat is wat ik juist wel prettig vind aan het verschil in leeftijd, dat er niet zo'n rivaliteit onderling is qua speelgoed en aandacht. De grote heeft interesse in ander speelgoed (over het algemeen), waardoor het spelen eigenlijk heel soepel verloopt. Wij hadden er in principe ook liever een jaar minder tussen gehad, maar nu er 4 jaar tussen zit vinden we het eigenlijk ook wel heel fijn. L is ook echt een grote zus die haar broertjes op haar manier probeert op te voeden. We horen haar regelmatig uitspraken doen die wij zelf ook zouden doen. :+
pi_154484769
Nikki, kan me ook goed voorstellen dat jullie er doorheen zitten. Vooral dat vroege wakker zijn met dan een humeurige kind is killing. Wij hadden vergelijkbaar met Dyre laatst ook een wat lastigere tijd, maar ja, er kwamen maar liefst 4 kiezen door, dus dat maakte wel dat ik het goed begreep. Het scheelt toch wel vind ik, als je de reden in de gaten hebt. Maar het dingen willen en nog niet kunnen, herken ik ook en ook dat begrijp ik. Ik merk wel dat bv geven in die lastige fases nog wel een uitkomst kan zijn. Het geeft ons allebei rust als ze op moeilijke momenten even aan de borst kan.

Veel sterkte en pak alle rust die je pakken kan.

In de 6 weken zomervakantie die ik heb, gaat I 5 weken gewoon 3 dagen per week naar de opvang. We zijn 1 hele week samen vrij. Ik vind het niets om me voor te verantwoorden eigenlijk (ze krijgt er immers ook genoeg aandacht, kan er spelen met andere kindjes, en heeft er altijd veel plezier). Op de dagen dat ik met I ben, ben ik er voor de volle 100% voor haar en op de dagen dat ze op de opvang is, kom ik inderdaad toe aan klusjes die anders blijven liggen of kan ik gewoon even lekker een boek lezen of alvast wat voorbereidend werk doen voor het nieuwe schooljaar.
  maandag 20 juli 2015 @ 13:02:32 #247
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_154484907
Dan zouden jullie hier gek worden meteeen hele dag een dreumes om je heen ;). Nu hebben wij een dreumes die goed zelf kan spelen en meestal rustig is. Nu is ze een draakje want er staan wat tanden op doorbreken. En vorige week was ze ineens ziek.

Maar toch zijn we blij als ze vanaf oktober naar de psz gaat. Ook voor haarzelf zal dat heel fijn zijn.
pi_154493994
Ik breng hem eigenlijk ook gewoon weg naar het kdv om wat consistentie in zijn leventje te houden. Volgens mij zijn twee weken geen kdv best wel een levensverandering voor zo'n klein hummeltje en dan moet je daarna ineens weer terug, terwijl je daarvoor lekker zoveel tijd had met mama!
  maandag 20 juli 2015 @ 19:06:16 #249
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154494495
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 18:49 schreef Dot. het volgende:
Ik breng hem eigenlijk ook gewoon weg naar het kdv om wat consistentie in zijn leventje te houden. Volgens mij zijn twee weken geen kdv best wel een levensverandering voor zo'n klein hummeltje en dan moet je daarna ineens weer terug, terwijl je daarvoor lekker zoveel tijd had met mama!
Precies, en voor een kindje is het geen straf denk ik ;).
KuikenGuppy
pi_154495613
Hoi vanuit Zeeland! :)
Onze B vindt het heerlijk op de camping en het strand. Hij zit wel weer duidelijk in een sprong en al zijn hoektanden komen door. Dus hij is wat sneller aangebrand dan anders.

Ik zag weer leuke foto's voorbij flitsen hier. Lief!

Wij brengen B overigens niet naar het KDV tijdens vakanties. Wij hebben 40 weken opvang. Scheelt een hoop geld. En als we een dag voor onszelf willen tijdens de vakantie gaat B naar opa en oma of naar oma of naar zijn tante. :)
pi_154496281
Ik moet bekennen dat ik stiekem best blij ben om te lezen dat ik niet de enige ben die de kinderen naar het kdv laat gaan tijdens de vakantie. Voor de kinderen is het inderdaad fijn als ze gewoon in hun normale ritme kunnen blijven, zo had ik het nog niet bekeken. Ik ga me er gewoon niet meer schuldig over voelen, want er wordt dat nrt zo goed voor ze gezorgd als thuis. :) Vandaag ben ik helemaal bijgekomen en ik moet ook heel eerlijk bekennen dat ik een stuk meer geduld heb met ze na even een dagje relatieve rust.

Exode wat fijn dat B het zo naar zijn zin heeft op de camping. Hopelijk komen de tandjes snel door. Geniet van jullie welverdiende vakantie!

S vindt figuurtjes op zijn rompers helemaal het einde. Zijn romper met auto's is helemaal de bom bijvoorbeeld, hij tilt voor iedereen zijn shirt op om zijn romper te showen. :D Nu kreeg hij vandaag een nieuwe romper met visjes aan en hij was op slag verliefd. Toen hij hem aan had liep hij gelijk naar zijn papa, wijzend naar zijn romper en "vis, vis" brabbelend met trotse blik in zijn oogjes. O+ Dat was wel weer even een genietmomentje. Ik moet maar eens kijken of ik nog meer rompers met toffe printjes voor hem kan scoren. Voor T maakt het overigens allemaal niets uit, die heeft nog nooit naar zijn romper omgekeken. :') Ik blijf het bijzonder vinden dat ze ook met dit soort dingen zo ontzettend verschillend zijn.
pi_154497292
Ah Nikki, lief! Figuurtjes :) en fijn dat een dag rust je zoveel goed doet!

Als wij 52 weken opvang hadden, zou ik B ook gewoon brengen. Groot gelijk dus. Volgens mij zitten aan beide manieren evenveel voor- als nadelen.

B gaat nu ook ineens veel meer woorden zeggen. Waar een camping niet allemaal goed voor is.

Op een camping is mensen 'gezinnen' kijken wel erg leuk. Naast ons staan mensen met een jongentje van 2 a 2,5 denken we en een meisje van 3,5. Papa en mama hangen de hele dag in hun stoel, geen idee hoe ze eruit zien want ik zie alleen de achterkant van hun mobiel. De kinderen worden volledig aan hun lot overgelaten. Wij laten B ook zoveel mogelijk zijn gang gaan en zelf spelen maar het is toch heerlijk om samen achter een bal aan te rennen etc? Ik geniet daar echt van :)

Ik leg mijn mobiel nu ook weer weg :p Eerste boek is bijna uit.
pi_154498359
Oh grappig Nikki en zo lief als ze zo trots zijn! I heeft gisteren thuis een tekening gemaakt (dwz zitten krassen op een vel papier) en die heb ik boven de eettafel gehangen. Zat ze vandaag ook trots steeds naar te wijzen.

Behalve 'nee' kan ze tegenwoordig ook 'mijnes' zeggen. Een heel handige combinatie. Vandaag was ze aan het spelen met de ipod van haar vader en toen ik hem weglegde, was het 'neh neh mijnes!'. Ze weet wel wat voor woorden ze leert, want zoiets als 'koe' krijgt ze maar niet voor elkaar. :P . O+ .

Exode, jaaa, mensen kijken en je lekker verwonderen over hoe zij dingen doen! :D . Geniet van de vakantie.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 08:53:29 #254
73386 Fazz
onderweg
pi_154506792
Wat leuk Nikki dat S die details zo opmerkt :)

Exode, mensen kijken is ook een favoriet tijdverdrijf van mij :9 :D Sterkte met de tanden!

'mijnes' is ook gewoon heel handig om te kunnen zeggen :+ Dat heeft I goed bekeken :P

F wilde de afgelopen 3 dagen niet tandenpoetsen, de reden is gisteren gespot. Er komt een kies door :o Hij heeft er wel pijn aan lijkt het, is een beetje huilerig :{ Hoe lang duurt het ongeveer totdat het goed door is en de pijn over is? Is dat een dag/dagen of een week? :?
  dinsdag 21 juli 2015 @ 10:04:16 #255
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_154507568
kan weken duren is hier de ervaring sorry ;)

Mijn dreumes moest vanmorgen even wachten in bed. Had ze maar besloten om haar romper en luier uit te doen _O- gelukkig had ze nog niet geplast :')
pi_154510731
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 08:53 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat leuk Nikki dat S die details zo opmerkt :)

F wilde de afgelopen 3 dagen niet tandenpoetsen, de reden is gisteren gespot. Er komt een kies door :o Hij heeft er wel pijn aan lijkt het, is een beetje huilerig :{ Hoe lang duurt het ongeveer totdat het goed door is en de pijn over is? Is dat een dag/dagen of een week? :?
Hier duurde het ongeveer een week. Maar ja, toen we zagen dat er een kies doorkwam, zagen we de dagen erna ineens op drie andere plekken ook kiezen door komen. Dat was echt wel sneu. Maar goed, zeker een week lang van slag geweest, inclusief bloedend tandvlees, en inderdaad niet willen tandenpoetsen. Dat laatste heeft trouwens langer geduurd, wel zo'n week of drie. Sinds een paar dagen vindt ze tandenpoetsen weer ok.

Het verschilt vast ook per kind!
pi_154512345
Ach gossie allemaal kiezen drama's dat dat zo'n pijn moet doen. Hopelijk zijn ze snel allemaal door en is de ellende weer voorbij.

Sac is ook (weer) baldadig alles wat ean wil moet en zal ze ook hebben en als dat niet lukt stort ze ter aarde en huilt heel zielig. Heeft dat geen effect dan gaat ze slaan en schoppen.

Ik leg haar telkens uit dat dat niet mag en dat het pijn doet. Probeer haar af te leiden met iets anders maar het helpt niet echt.
pi_154512651
Tanden en kiezen duren hier wéken tot maanden. Sorry. We zitten er nu ook weer in. Dag koorts, paar dagen niet - en dan die krengen steeds wat verder zien opschuiven. Maar doorkomen, ho maar.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 15:00:34 #259
73386 Fazz
onderweg
pi_154514091
Oh buh -O- afwachten dan maar tot het voorbij is...

Oma past vandaag weer op, ze had speciaal nog wat chocomel voor hem bewaard :X echt hoeveel keer moet je zeggen dat we hem zo min mogelijk suiker willen geven 8)7
  dinsdag 21 juli 2015 @ 16:15:14 #260
73386 Fazz
onderweg
pi_154515942
Hoe doen jullie dat eigenlijk met snoep/zoet? F is nu 14 maanden en ik merk wel dat we langzaam wat 'losser' worden maar als ik oma bijv niet zou instrueren komt hij gesuikerd terug :+ (wat dat is toch lekker :') )
pi_154516072
Zeggen dat hij diarree krijgt van teveel suiker :+

Nee, als hij al dingen krijgt die wij hem niet zouden geven zeggen ze het iig niet tegen ons. En soms krijg ik een smsje of hij iets mag :) Zo heeft mn vader hem aangeleerd dat je een ijshoorntje kunt dippen in een bakje met ijs nadat ik had gezegd dat hij een leeg hoorntje mocht }:|

Maar hij wordt ook gewoon heel erg blij van fruit en rozijntjes, dus ik zeg wel altijd dat hij die gewoon mag en dat iets zoeters niet nodig is.
pi_154516700
Ik ben inderdaad losser geworden. I is een goede eetster dus ze krijgt veel gezond spul binnen. Meestal zijn de tussendoortjes gezond, maar niet altijd. Mijn idee is eigenlijk dat ik haar wil opvoeden zoals ik zelf met eten omga. Namelijk: ik zorg dat de drie hoofdmaaltijden op een dag gezond zijn en daarom heen is er ook ruimte voor iets lekkers (met mate uiteraard, zoals dat met alles het geval is). Eten is er om van te genieten. O+ . Dus I krijgt af en toe een ijsje, zoals laatst in Blijdorp. Of ze snoept mee van een taartje als ik met haar ergens wat ga drinken. Of ze krijgt een glaasje appelsap (en dat staat bol van de suikers..) Ik heb die dingen niet standaard in huis, het zijn echt aparte momentjes, als 'verwennerij'. Daar geniet ze heel erg van, maar even later eet ze ook met veel liefde twee boterhammen met humus op en ze drinkt ook graag gewoon water.

Met oma's heb ik geen ervaring, want beide oma's passen niet op. Maar het zou er bij mij beetje vanaf hangen hoe vaak ze daar dan is. Als het standaard 1 dag in de week is, dan zou ik wel duidelijk 'instructies' geven.
pi_154518988
Ik ben wel streng. Geen suiker, geen snoep, geen ijs, geen chocolade. Ik vind het niet nodig, en ze vraagt er ook niet naar. Scheelt wel, want hele zoete dingen wil ze niet eens proeven. Komt later wel.
Ene oma wil wel graag suiker en friet geven en aangezien we het net een beetje hebben afgeleerd bij oma, ga ik nu nog geen groen licht geven. Pas rond een jaar of 4 gaan we de regels eens wat versoepelen.

Punt is, ik wil haar tandjes beschermen en haar laten wennen aan meer suikervrij leven. Ze krijgt wel snoep in de vorm van gedroogt fruit, groentechips en dadelballetjes of notenreepjes met honing. Ook krijgt ze wel koekjes, maar bio zonder geraffineerde suiker. Die vind ik zelf ook heel lekker, dus het is win-win hier. En tuurlijk halen we wel eens pizza of eten we friet, maar heel weinig.

Vanavond wel bijvoorbeeld, want moe... Al 3 nachten maar 2-4 uur slaap :O
pi_154519095
Als wij pizza eten eet Stip meestal brood met wat tomatensaus en dat vindt ie prima. Zo zaten we laatst bij de McDonalds met allebei gewoon een menu en hij was een banaan en tomaatjes aan het oppeuzelen :Y)

Maar ja, dat lukt waarschijnlijk niet meer als ze bijna 2 zijn :+

Ik sta er ook net zo in als Franny. Wij eten ook wel eens wat lekkers, dus hij mag dat ook, maar dat is dan wel iets minder heftigs voor hem. Gebak of cake heeft hij nog nooit op. Chips is van Goodies en dan niet een heel zakje, koekjes hebben we nooit en hij krijgt bij oma wel eens een koekje gezoet met druivensuiker of zo'n Nestle fruit- of graanreepje. Friet heeft hij 1x gehad en eten we zelf eigenlijk amper, dus dat is niet zo lastig gelukkig :) Je maakt hem wel echt enorm blij met opgebakken krieltjes met BBQ-kruiden ofzo en daar zit natuurlijk ook suiker in, maar dat eten we zelf ook graag, dus dat krijgt hij dan ook gewoon.
pi_154520085
Ik probeer er nu wel zo streng mogelijk in te zijn, vooral nu ze nog zo klein is vind ik het nergens voor nodig om 'troep' binnen te krijgen.

Maarja, ik eet ook wel eens een bastogne bij de koffie. Of ik pak een keer wat blokjes kaas als we een film kijken. Dus waarom zou L straks alleen maar gezonde en verantwoorde, biologisch, antroposofisch eten moet krijgen? :P
Ik vind namelijk ook dat eten niet alleen praktisch hoeft te zijn, maar er mag soms best wel eens genoten worden van iets lekker tussendoor, of een speciaal toetje. En dat er dan toevallig een keer suiker in zit, prima hoor.

Anders is het wanneer kindjes met zakjes chips en hele rollen prinskoeken naar school worden gestuurd :N

[ Bericht 0% gewijzigd door Dyre op 21-07-2015 19:28:40 ]
pi_154520138
Over dat tandenpoetsen trouwens: dat is hier echt iedere dag huilen. Ze mag eerst zelf poetsen (kauwen :P) en daarna poetsen we na, maar we moeten echt met 1 hand haar armpje naar beneden houden en dan kunnen we met de andere poetsen, tussen het gillen door :')

Van onze electrische tandenborstels is ze echt heel bang, dus dat is ook een slecht idee. Iemand tips toevallig of is dit een kwestie van doorbikkelen?
pi_154520454
Geen tips, hier is tandenpoetsen momenteel ook een gevecht. Wat wel helpt is het 'tandenpoetslied'. Ze weet dat het 3x gezongen wordt en dan klaar - dat helpt wel.
pi_154521978
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 18:30 schreef Dot. het volgende:
Als wij pizza eten eet Stip meestal brood met wat tomatensaus en dat vindt ie prima. Zo zaten we laatst bij de McDonalds met allebei gewoon een menu en hij was een banaan en tomaatjes aan het oppeuzelen :Y)

Maar ja, dat lukt waarschijnlijk niet meer als ze bijna 2 zijn :+

Ik sta er ook net zo in als Franny. Wij eten ook wel eens wat lekkers, dus hij mag dat ook, maar dat is dan wel iets minder heftigs voor hem. Gebak of cake heeft hij nog nooit op. Chips is van Goodies en dan niet een heel zakje, koekjes hebben we nooit en hij krijgt bij oma wel eens een koekje gezoet met druivensuiker of zo'n Nestle fruit- of graanreepje. Friet heeft hij 1x gehad en eten we zelf eigenlijk amper, dus dat is niet zo lastig gelukkig :) Je maakt hem wel echt enorm blij met opgebakken krieltjes met BBQ-kruiden ofzo en daar zit natuurlijk ook suiker in, maar dat eten we zelf ook graag, dus dat krijgt hij dan ook gewoon.
Het scheelt dat ik zelf bijvoorbeeld helemaal niet van pizza houd (behalve als ik in Italie ben :P ), en dat we ook nooit bij MacDonalds komen of zo en ook nooit zelf chips eten. Ik vind dat ik zelf een behoorlijk gezond eetpatroon heb, waarbij ik dus niet ingewikkeld doe over een keer een stuk taart of een ijsje.
Verder kies ik ook bewust voor 'gezonde' koekjes, zoals Cwen die ook neemt, waar nauwelijks suiker in zit. Maar als je dan toch een keer wel iets eet met suiker (zoals gebak of iets anders lekkers) dan moet je het ook maar gewoon goed doen en er flink van genieten, denk ik dan maar. En dat genieten, daar ben ik dus wel van. *) .

Maar goed, iedereen maakt dus individuele keuzes, maar ik denk wel dat het belangrijkste is dat je je kind een eetpatroon aanleert dat dicht zit op hoe je zelf ook eet, want anders wordt het wel heel ingewikkeld en verwarrend, zeker met ouder worden.

Wij moeten hier ook wel eens tegen haar zin in tanden poetsen. Keertje overslaan als het met kiezen doorkomen echt even heel naar was, kon wel een keertje, maar niet elke keer.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 20:25:36 #269
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154522236
Misschien eens van tandpasta wisselen, dat ze een andere smaak lekkerder vinden en poetsen daardoor minder erg?
KuikenGuppy
pi_154522458
Oh, dat is wel een goed idee inderdaad, ander smaakje. Het proberen waard in ieder geval :Y

We zingen al iedere keer het Dirk Scheele-tandenpoetsenlied, maar daar heeft ze nu een hekel aan denk ik ;)
pi_154524346
Mijn jongens krijgen naast de drie maaltijden vooral vers fruit, tomaatjes,rozijntjes, rijstwafels of goodies koekjes/chipjes. Suiker krijgen ze wel binnen, want brood met hartig krijg ik er gewoon niet in. Ik doe aan geprakte banaan op brood, aardbeien op brood etc, maar gewoon een plakje worst lukt niet. Dan gaat de worst op en het brood niet.
Veel andere smeersels zoals spreads of smeerworst willen ze ook niet. Er zit hier dus regelmatig pindakaas/jam/hagelslag/appelstroop/perenstroop op brood. Ik smeer dat wel superdun, maar suiker is suiker. Ik vind het echter belangrijk dat ze wel brood eten, dus mijn concessie is dat er dan wel iets met suiker op zit.

Verder drinken ze beiden geen water en slecht thee. Ik probeer ze voor de gek te houden met heel waterige limonade, maar daar trappen ze niet in. Vorige week kwam S eerst met zijn eigen beker terug, toen ik daar meer siroop in had gedaan liep hij naar T, gaf zijn beker aan T en kwam met de beker van T naar mij en daar moest ik ook meer siroop in doen. Ik vond het zo aandoenlijk om te zien dat hij ook zorgde dat zijn broer iets lekkers te drinken kreeg. O+

Verder eten de jongens wel heel goed hun avondeten op. Dat is vaak aardappel met groente of bijvoorbeeld pasta. Ik ben verder niet heel moeilijk qua eten, ik let goed op wat ze aangeboden krijgen, maar als ik zelf een stukje taart of een koekje eet dan krijgen ze wel een hapje als ze daarom vragen.

Wij gaan morgen een dagje naar Avifauna. Ik ben benieuwd of T en S de vogels al interessant zullen vinden. Zo niet, dan kunnen ze lekker ravotten in de speeltuin. :)
pi_154525196
De gewone Calvé pindakaas heeft geen suiker toegevoegd :) Dat is wmb dus ook hartig broodbeleg. En bij het ecobio schap van de AH staat ook jam zonder suiker. Van een of ander Italiaans merk. Appelstroop heb je ook zonder toegevoegde suikers, bijvoorbeeld van Zonnatura.

Drinken is hier ook echt wel zoetig trouwens. Hij krijgt hele waterige biologische diksap. Met water gaat ie klieren en komt ie zeuren om sap.

Veel plezier! Speeltuinen zijn altijd leuk he :) Hoe doe je dat eigenlijk met twee tegelijk? Of klimmen ze nergens op?
  dinsdag 21 juli 2015 @ 22:25:36 #273
52229 Chanty
pi_154526136
Ahwww nikki jouw knullen O+ dat is wel lief van S. En verder sterkte met de heftige periode.
pi_154526664
Op het kdv eten ze overigens 3 dagen per week wel hartig op brood (daar wel :')), dus de 1 of 2 dagen per week dat ze thuis iets met suiker op brood krijgen doe ik niet zo moeilijk. :@

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 22:01 schreef Dot. het volgende:
Veel plezier! Speeltuinen zijn altijd leuk he :) Hoe doe je dat eigenlijk met twee tegelijk? Of klimmen ze nergens op?
Ja ze klimmen inderdaad overal op. Morgen gaat mijn man toevallig mee omdat hij vakantie heeft, maar ik ga ook gerust zelf hoor. Het is alleen lastig als ze allebei een andere kant op gaan, maar ze zijn nog niet zo heel vlug gelukkig en ze luisteren redelijk goed. S iets beter dan T, maar het is tot nu toe nog goed te doen. Er komt vast wel een keer een moment dat ik in de speeltuin met ze ben en me afvraag waar ik in hemelsnaam aan begonnen ben, maar zo ver is het gelukkig nog niet. :D En ik heb meestal ook L bij me die vaak uit zichzelf al zorgt dat haar broers geen dingen doen die gevaarlijk zijn. De broers worden altijd goed onder de duim gehouden door haar. :+
pi_154527257
Ik heb nooit gevraagd eigenlijk wat ze op het kdv op brood krijgen. Ik hoor altijd netjes dat ze bijna 2 hele sneetjes wegwerkt :o, maar wat ze er dan op doen? Chocopasta? :P
misschien toch maar een keertje vragen :@ Aan de andere kant: het is wel zo'n alleen-gezonde-tussendoortjes en geen zoet trakteren-kdv

Veel plezier morgen _NIKKI_!
  woensdag 22 juli 2015 @ 12:35:30 #276
52229 Chanty
pi_154537845
Hier ben ik ook milder geworden omdat ik blij ben als hij eet en dat er dan appelstroop op brood zit, of dat hij weer banaan door zijn eten geprakt krijgt omdat hij anders geen groente eet,… so be it.

Maar de laatste tijd eet Lucas wel echt beter. De laatste dagen zelfs 2 tot 3 boterhammen per dag, een banaan en tussendoortje. s' avonds blijft moeilijk dus vaak eindigen we bij een zakje knijpfruit/groente of een boterham/ banaan. Wel eet hij altijd griekse yoghurt als toetje.

Ik ging dus net ook vol vertrouwen naar het CB om Lucas te wegen. Twee maanden geleden woog hij 7,7kg bij 71 cm. Ik was ervan overtuigd dat hij inmiddels ruim boven de 8 kg zou zitten…. Hij weegt dus nog steeds 7,7kg en nu 72 cm. Ik kan wel janken! Ik snap het gewoon echt niet! En de vpk (die echt heel lief was), snapte het ook niet. Over twee weken een afspraak bij de arts om te kijken hoe het dan is. Ik ben toch geneigd om een doorverwijzing naar de kinderarts te vragen als hij dan weer niet is aangekomen. Ik ben er een beetje klaar mee namelijk en wil in ieder geval van een kinderarts horen of er een probleem is.
pi_154538196
Oh Chanty, dat is wel een teleurstelling joh, vooral omdat hij dus echt beter eet nu. Je hebt nu met een vpk gesproken, is het een idee om op korte termijn terug naar cb te gaan en dan met een arts te praten daar, en je idee voor een bezoekje aan een kinderarts voor te leggen? Mijn ervaring is dat de artsen op het cb echt wat beter zijn in dit soort zaken. Toen ik eens twijfelde of I misschien eczeem had, riep de vpk er ook even een arts bij die mee keek en advies gaf. Maar goed, je kunt natuurlijk ook naar je huisarts gaan.

Oh wacht, ik moet beter lezen, je hebt al een afspraak over 2 weken. :') .
Het positieve nieuws is dat hij wel gegroeid is! ;) . :* .
  woensdag 22 juli 2015 @ 13:00:43 #278
52229 Chanty
pi_154538545
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juli 2015 12:48 schreef Franny_G het volgende:
Oh Chanty, dat is wel een teleurstelling joh, vooral omdat hij dus echt beter eet nu. Je hebt nu met een vpk gesproken, is het een idee om op korte termijn terug naar cb te gaan en dan met een arts te praten daar, en je idee voor een bezoekje aan een kinderarts voor te leggen? Mijn ervaring is dat de artsen op het cb echt wat beter zijn in dit soort zaken. Toen ik eens twijfelde of I misschien eczeem had, riep de vpk er ook even een arts bij die mee keek en advies gaf. Maar goed, je kunt natuurlijk ook naar je huisarts gaan.

Oh wacht, ik moet beter lezen, je hebt al een afspraak over 2 weken. :') .
Het positieve nieuws is dat hij wel gegroeid is! ;) . :* .
Ja maar slechts 1 cm…. dus ook geen groeispurt. Nu neem ik die lengtemeting niet zo heel nauw want daar zitten echt enorme meetfouten in. Maar duidelijk is wel dat hij geen enorme groeispurt te gemaakt heeft. En ik was ook op een ander cb dus mogelijk zit er wat verschil tussen de weegschalen maar ik ga ervan uit dat dat geen halve kilo zal schelen. Dus ook daarin kan ik concluderen dat hij nauwelijks is aangekomen. En het zijn wel 2 hele maanden die verstreken zijn.
pi_154538847
Ja, ik begrijp het, het is inderdaad lastig met dat meten.. Alleen de snelheid van groeien kan rond deze tijd wel wat afnemen he. Ik heb even de metingen van I erbij gehaald. Toen ze net 1 jaar was, woog ze 8,035 (bij 73 cm). Bijna drie maanden later woog ze 8,595 (bij 75 cm). Dat viel me toen ook tegen, want dacht dat ze wel meer richting 9 zou wegen inmiddels en ze at toen ook heel goed en was ook nog niet als een dolle aan het lopen of zo.. Ik wil het niet teveel relativeren, want ik zou me hier ook zorgen over maken als het mijn kindje was. Hoop dat ze je kunnen geruststellen of dat er verder onderzoek gedaan kan worden. :* .
pi_154539045
Kun je de curve laten zien, of doe je dat liever niet?
  woensdag 22 juli 2015 @ 13:24:53 #281
52229 Chanty
pi_154539133
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juli 2015 13:21 schreef Franny_G het volgende:
Kun je de curve laten zien, of doe je dat liever niet?
Ja dat zou ik graag willen doen maar de curves op borstvoeding.com doen het niet (systeem offline) :( En die van het CB gebruik ik liever niet want dan lijkt het helemaal dramatisch.
  woensdag 22 juli 2015 @ 13:37:34 #282
73386 Fazz
onderweg
pi_154539444
Oh Chanty :* wat een tegenvaller. Goed dat je snel de arts kunt zien, ben benieuwd wat die gaat zeggen.

Balen van die curves hè, wij zijn vanochtend ook geweest en ik was wel benieuwd naar F's curve -O-
Stats waren 76,5 cm bij 10,2 kg :)

Fijne dag Nikki! Ben benieuwd of ze de vogels leuk vinden :)
  woensdag 22 juli 2015 @ 13:56:14 #283
52229 Chanty
pi_154540017
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juli 2015 13:37 schreef Fazzoletti het volgende:
Oh Chanty :* wat een tegenvaller. Goed dat je snel de arts kunt zien, ben benieuwd wat die gaat zeggen.

Balen van die curves hè, wij zijn vanochtend ook geweest en ik was wel benieuwd naar F's curve -O-
Stats waren 76,5 cm bij 10,2 kg :)

Fijne dag Nikki! Ben benieuwd of ze de vogels leuk vinden :)
Ja en het lijkt er ook niet op dat het snel opgelost wordt :(

Mooie stats :)
pi_154541265
Mooie stats voor F *O* en helaas niet zulke mooie voor L -O-. Wat lastig weer :* (hoop zo dat er niets achter zit en dat hij net als m'n oudste gewoon klein en heel fijntjes is; pas sinds afgelopen winter trekt ze wat bij)

Eten ben ik niet zo vreselijk moeilijk mee heb ik het idee, maar eigenlijk ben ik best streng ;). Gelukkig heb ik een klein fruitmonster en 's avonds eet ze wat wij eten, maar wij eten best aardig gezond geloof ik. En ik vind het nog steeds wonderlijk dat ze sinds d'r verjaardag gewoon echt eet. Ik zag al helemaal een herhaling van de oudste voor me. Volgende week cb, ben wel benieuwd.

Sterkte Nikki met je drukke jongens met buien. En een fijne dag vandaag. Begrijp je wel hoor met even rust in huis en de jongens naar de opvang. :* hier komt het er nooit van dat het echt rustig is, want de oudste is dan wel thuis bijvoorbeeld. Misschien de eerste twee dagen kerstvakantie ;). Me-time vind ik echt het allermoeilijkste en de schuldgevoelens naar alles en iedereen blijven maar aanwezig. Ik doe eigenlijk niets goed of in ieder geval niet zoals ik het zou willen. Nog veel te leren ;). Pik hier en bij de baby's wel wijze lessen op!
pi_154541478
Balen Chanty! Wel goed dat ze een arts ff mee laten kijken . Groeien doen kleine kinderen namelijk op groeihormonen, niet op eten. Dus daar wil je problemen mee uitsluiten. Voor gewicht scheelt het natuurlijk wel iets, maar ook daarbij is het geen exacte wetenschap. Mijn heel kleine eter (1 boterham per dag) zit bovenin de curve, ten slotte.
Tegelijkertijd kan hij natuurlijk gewoon klein en fijn zijn, maar dan weet je dat zeker.
pi_154545613
Balen Chanty! Misschien een TMI, maar hoe ziet zijn poep eruit? Komt alles er nog 'heel' uit of lijkt het echt wel verteerd? Of heeft dat er niks mee te maken?

Kursor :* Zegt je man ook nooit dat je even naar de kapper moet ofzo? (en dan voor de me-time, niet omdat je haar er niet uit ziet :P) Ik merk dat ik me dan een heel stuk minder 'schuldig' voel dan wanneer ik (zoals nu) weer een week weg ben voor mn werk en hij het erg lastig heeft met een moeilijke Stip.... Gelukkig hielp Blijdorp heel erg en na een mega-poepluier krijg ik net een smsje dat hij weer vrolijk is O+
pi_154549105
Eten en drinken, mijn favoriete onderwerp :)

Wij hebben een gezondheidsfreak als zoon. Je maakt hem het gelukkigst met water, fruit en groente.

Maar af en toe iets 'slechts' moet kunnen toch? :) Wij koken 9 vd 10 keer en dan is het vers en gezond (niets uit pakjes etc) en die ene keer is het dan ook echt ongezond. Maar daar geeft B dus niet veel om.
pi_154550596
Chanty, wat balen! Juist nu L zoveel beter eet...dan wil en hoop je natuurlijk dat je dat terugziet op de weegschaal.

Bij ons is denk ik de verlatingsangst-fase begonnen. We hoeven haar bij het kdv meestal maar op de grond te zetten en dan bestaan we niet meer :P Maar vorige week was het grote paniek toen papa ging, en ook vandaag weer dikke tranen ;(
Gelukkig sturen ze dan 's middags wel een foto van een supervrolijke L door O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Dyre op 22-07-2015 22:36:20 ]
  donderdag 23 juli 2015 @ 09:34:42 #289
73386 Fazz
onderweg
pi_154560306
Vervelend weg gaan is dat dan he Dyre :'( Ik heb weken gehad dat ik niet eens ging zwaaien want dan was het brullen. Zodra hij binnen kwam meteen bij een leidster zetten met speelgoed, ik zei gedag en gaf een kus en liep dan weg. Dat zwaaien komt vanzelf wel weer :+

Gisteren heeft F z'n prikken ook gehad, afgezien van de schrik op het moment heb ik nog niets aan hem gemerkt. Hopelijk blijft dit zo :)
  donderdag 23 juli 2015 @ 09:42:43 #290
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154560432
Wij doen wel altijd zwaaien, ik wil niet dat kuiken gaat denken dat het op elk willekeurig moment kan gebeuren dat hij lekker gaat spelen, en ik ineens voor een hele dag weg ben als hij een paar minuten later opkijkt. Gelukkig doet kuiken meestal niet echt moeilijk bij afscheid nemen, maar ik heb hem ook wel eens huilend achter gelaten bij de GO ;(.

Hier ivm kiezen (denk ik) sinds gisteren een hangerig jochie, altijd zo sneu. Ik heb zelfs even met hem mee staan huilen, kon hij de pijn maar aan mij geven... ;(.
KuikenGuppy
  donderdag 23 juli 2015 @ 09:51:05 #291
73386 Fazz
onderweg
pi_154560567
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 09:42 schreef Burdie het volgende:
Wij doen wel altijd zwaaien, ik wil niet dat kuiken gaat denken dat het op elk willekeurig moment kan gebeuren dat hij lekker gaat spelen, en ik ineens voor een hele dag weg ben als hij een paar minuten later opkijkt. Gelukkig doet kuiken meestal niet echt moeilijk bij afscheid nemen, maar ik heb hem ook wel eens huilend achter gelaten bij de GO ;(.
Daarom zei ik wel tegen hem dat ik dat ik weg zou gaan ;) Normaal gesproken wordt er gezwaaid door het raam, maar dan moet ik dus eerst naar buiten en hij met leidster naar het uitzwaai raam. Toen hij daar steeds zo van slag door was deden we dat dus maar even niet :)

En :* voor de kiezen. Hier lijkt het alweer over de zijn, de last van de kiezen. Al met al heeft het dan een dag of 3 geduurd :)
  donderdag 23 juli 2015 @ 09:55:05 #292
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154560632
Nee precies, dat snap ik dan wel ;).
Kiezenleed duurt hier al even, maar nog niet eerder zo heftig als gisteren. Vandaag is hij weer vrolijk, iig tot nu ;).
KuikenGuppy
pi_154561105
Huuh die kiezen ik vind het maar naar klinken :X
Hier blijft het vooralsnog nog bij 4 tandjes boven en 2 onder.
De gekke koorts zijn we ook weer voorbij zonder een kies oid.
Gisteren wel ineens een knalrood wangetje dus vermoed wel iets.

F had afgelopen dinsdag bij mijn ouders even gespeeld in het speeltuintje met zijn 'grote' nicht.
En dan is het ineens heel duidelijk dat hij groot geworden is en écht geen babytje meer is

SPOILER
pi_154561709
:* voor kuiken

F O+, dat is inderdaad geen baby meer.

S huilt tegenwoordig ook als ik haar wegbreng. Naar vind ik dat ;(
Maar het is echt maar heel even, want in de tijd dat ik wegloop om haar vestje in haar bakje te leggen en weer terug ben is ze alweer gestopt.
Sinds 2 dagen heeft ze het lopen echt, echt ontdekt. En nu wil ze dus niet meer anders oO<
Ze loopt als een pinguïn, mijn baby O+
pi_154561762
Wat een bink is F. toch, Blue. Zo leuk om te zien. O+ .

I had laatst ook even wat verlatingsangst. Hier helpt het goed om haar bij het kdv echt even aan een leidster over te dragen. In de armen van een ander vertrouwd persoon kan ze het beter aan. O+ . En bij het naar bed gaan, had ze het ook van de week behoorlijk. Maar de oplossing van de laatste avonden is dat ze steeds 1 speeltje, waar ze die dag leuk mee heeft gespeeld, mee naar bed mag nemen (als het daar inderdaad ook wel geschikt voor is :') ). En dan maken we daar ook een soort feestje van, waarbij ik dat speeltje ook betrek in het verhaaltje voorlezen op haar kamer. Dat werkt nu heel goed. Volgende week vast niet meer. :D .

Wat ik echt minder vind: vanochtend zaten er weer behoorlijk bloedvlekken in haar lakentje. Het is ter hoogte van haar mondje, en we hebben het wel vaker gezien bij doorkomende tanden/kiezen. Ze slaapt er gewoon door heen, en ik zie verder ook niets bijzonder aan haar. Eten ging vanochtend ook normaal. Maar het is wel naar om te zien, ze zat er vanochtend in haar bedje zelf ook een beetje beteuterd bij te kijken. ;( . Volgende week ga ik weer naar het cb en dan zal ik er eens naar vragen.
pi_154562306
Maaaaanden oefenen met klap eens in je handjes en op je bolletje...
Tot het moment dat het te pas en te onpas wordt gedaan, het liefst met handjes vol eten/brood/plakkerige fruithandjes :')

Heb nu een jongetje met stijfstaand bananenhaar :D
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:13:11 #297
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154567032
Blue, herkenbaar :')

Cwen, zijn jullie nog bij Nijntje geweest?
KuikenGuppy
pi_154567065
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:13 schreef Burdie het volgende:
Blue, herkenbaar :')

Cwen, zijn jullie nog bij Nijntje geweest?
Nee... Koorts door stomme hoektandjes ;(. Als het nu goed gaat, gaan we morgen! :D

BE O+

Huilende kindjes ;(. Vind dat zo naar altijd, zeker bij tandjespijn!

Mijn dreumes is nu echt bijna een peuter, zeker ook in gedrag. Alles is 'wel' en dan weer 'niet', en daarna gillen en huilen. Standaard maakt ze nu 2 of 3 woordzinnetjes en we zijn de kleuren aan het leren. Haar favo kleur? Bruin _O-.
Zijn we in het zwembad vandaag, komt er een donker jongetje voorbij. Kijkt ze helemaal opgetogen aan (en wijzen natuurlijk): 'Mama, kindje bruin!' _O-
pi_154567540
Cwen :D

L was net zó leuk aan het spelen en de hele gang door aan het rausen. Ineens glijdt ze uit, precies met haar mondje op een drempel (zo eentje van steen :{ ) Huilenhuilenhuilen en bloeden natuurlijk. In een mond ziet dat er 5 keer erger uit dan het is, maar ze had zo'n verdriet ;(

Even snel gekeken en het lijkt alsof ze al haar tanden nog heeft, wel een donkerrood plekje bij 1 van de tanden. Voor de test een knijpfruitje gegeven en dat ging er toch wel goed in :D (als ze die ooit weigert weet ik dat ik de dokter moet bellen ;))

Ik heb nog niet gevoeld of er iets los zit, maar het lijkt zo hopelijk wel mee te vallen. Had iemand dit laatst niet ook? (Blue?)

Dit gaat nog wel vaker gebeuren met zo'n wervelwindje in huis ben ik bang :') O+
pi_154567933
Klopt Dyre, hier zat het tandje wel los incl gescheurd tandvlees }:|
Leverde hier een bezoekje tandarts op (zo'n leuk bezoekje rond 19u dat je kind al helemaal over de flos is van vermoeidheid én pijn in het snaveltje)
Is allemaal goed gekomen, tandje staat iets scheef.

Burdie :D een kuikenimitatie dus

Cwen jij kan je vast voorbereiden op een donkere/ bruine schoonzoon O+
  donderdag 23 juli 2015 @ 19:43:17 #301
52229 Chanty
pi_154576197
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:50 schreef Dot. het volgende:
Balen Chanty! Misschien een TMI, maar hoe ziet zijn poep eruit? Komt alles er nog 'heel' uit of lijkt het echt wel verteerd? Of heeft dat er niks mee te maken?

Kursor :* Zegt je man ook nooit dat je even naar de kapper moet ofzo? (en dan voor de me-time, niet omdat je haar er niet uit ziet :P) Ik merk dat ik me dan een heel stuk minder 'schuldig' voel dan wanneer ik (zoals nu) weer een week weg ben voor mn werk en hij het erg lastig heeft met een moeilijke Stip.... Gelukkig hielp Blijdorp heel erg en na een mega-poepluier krijg ik net een smsje dat hij weer vrolijk is O+
Volgens mij werkt dat wel, kan geen erwtjes, champignonnetjes ed meer onderscheiden :P

Verlatingsangst, dat is stom ja ;( Gelukkig brengt mijn man Lucas weg :+

En F.je jonguh :o Mijn kind is nog veel meer baby vind ik. Jij hebt al een echt jongetje blue.

Dyre wat sneu ;( Je kunt ze niet altijd beschermen maar wat zou ik graag alles in bubbelfolie willen pakken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')