Fijn he zo'n sociaal levenquote:Op vrijdag 3 juli 2015 21:29 schreef Franny_G het volgende:
Jaa, ik heb haar vandaag dus helemaal niet gezien. Dus weet niet of het gelukt is met het hoedje.
Op vrijdag brengt mijn vriend haar altijd naar het kdv, en ik had diploma uitreiking en daarna een spontane borrel met twee collega's (en mijn vriend die daar gelukkig relaxed op reageert en I ophaalt van kdv).
. Mijn sociale leven gaat echt goed deze week, met veel spontane afspraken en borrels.
.
Hoe bevalt het werken, Chanty en gaat het nog goed op het kdv?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zij ligt al lekker vanaf 8 uur te slapen en wij zijn nog steeds de zooi op aan het ruimenMaar we hebben een supergezellige dag gehad en vanaf morgen probeer ik meer bij te lezen
(ik zag al dat het hier niet zo hard gaat als in het babytopic)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze heeft sinds gister koorts. Zal wel combi tandjes/kiezen en warmte zijn. Ze drinkt iig goed en is vrolijk.
Ik geef wel paracetamol, want ben een beetje huiverig voor nog een koortsstuip![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil van de flessen af. Dus volgende week in de vakantie gaan we daar mee stoppen. Kijken of dat lukt.
Ik heb het gevoel dat het feit dat jullie het KDV hebben gekozen bij het werk van je vrouw in feite tegen jullie wordt gebruikt ivm die nieuwe werkdagen van je vrouw. Want schooldirectie is dus met het KDV gaan overleggen om dit 'op te lossen'. Maar deze oplossing is voor jullie dus eigenlijk helemaal niet ideaal. Ik weet niet, ik zou hier denk ik een vervelend gevoel bij krijgen, dat je werk overlegt met KDV en dat je dan voor voldongen feiten wordt gesteld zo ongeveer. (Of zie ik dat nu verkeerd?) Om die reden zou ik ook gaan nadenken over andere opvang. Dat vrij nemen wat jij dus zou moeten doen, gaat naar mijn idee veel te ver en dat je dan zelf moeten gaan vragen om financiele compensatie.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:18 schreef exode het volgende:
Ah thanks over de KDV's. Wij (met name ik) twijfelen ook omdat B op in 2 verschillende groepen komt. Dus andere kindjes en andere leidsters. De groepen zijn met 18 kindjes en eigen ruimtes. Maar dus 1 buitenruimte die niet zo heel groot is. Tenminste ik vind het klein ogen voor 48 kids.
Gedoe dus (ook omdat ze eind nov/begin dec 3 donderdagen geen plek hebben en ik dus vrij moet nemen).
Wel fijn om te lezen dat grotere KDV's bij jullie goed bevallen. Wij hebben dit KDV destijds echt gekozen vanwege de plaats (zelfde gebouw school van mijn vrouw) en omdat het er op vrijdag lekker rustig is.
Sac heeft dat ook.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:23 schreef Franny_G het volgende:
Eens kijken of jullie dit herkennen:
I zit nu in een fase dat ze alles zelf wil doen. Ze kijkt goed naar hoe anderen dingen doen en dan wil zij ook. Maar voor veel dingen is ze gewoon nog te klein. Zo wil ze bijvoorbeeld heel graag bij ons zelf de trap op lopen en zich dan vasthouden aan de leuning. Maar die zit te hoog voor haar, dus dat gaat gewoon niet. Daar wordt ze heel boos en verdrietig om. Als ik haar dan aanbied om mijn hand vast te houden, duwt ze die weg. Ze wil zelf de leuning vasthouden en niet mijn hand! En op de fiets houdt zij het stuur vast. Als ik dan mijn handen aan het stuur heb (wat toch vrij noodzakelijk is), wordt ze ook boos en verdrietig en wil ze steeds mijn handen wegduwen. Het is tegelijk schattig en sneu tegelijk. Het voelt zo oneerlijk voor haar, dat ze wel snapt wat de bedoeling is, maar het niet kan uitvoeren zoals ze wil.
Ik leg nu steeds de nadruk op dat we het dan samen doen. Dus fietsen doen we bijvoorbeeld samen en bij het stoplicht helpt ze me door op het knopje te drukken.. Het is een schrale troost.
Hier is dat maar met een paar dingen. Winkelwagentje mag ik idd soms niet vasthouden, háár handen moeten daar! Maar de trap op gaat klauterend en dat is prima. Op vakantie heeft ze wel alle leuningen waar ze bij kon vastgehouden, maar het is geen punt als het niet kan. Ellie is vrij gemakzuchtig wat dat betreft, net als wijquote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:23 schreef Franny_G het volgende:
Eens kijken of jullie dit herkennen:
I zit nu in een fase dat ze alles zelf wil doen. Ze kijkt goed naar hoe anderen dingen doen en dan wil zij ook. Maar voor veel dingen is ze gewoon nog te klein. Zo wil ze bijvoorbeeld heel graag bij ons zelf de trap op lopen en zich dan vasthouden aan de leuning. Maar die zit te hoog voor haar, dus dat gaat gewoon niet. Daar wordt ze heel boos en verdrietig om. Als ik haar dan aanbied om mijn hand vast te houden, duwt ze die weg. Ze wil zelf de leuning vasthouden en niet mijn hand! En op de fiets houdt zij het stuur vast. Als ik dan mijn handen aan het stuur heb (wat toch vrij noodzakelijk is), wordt ze ook boos en verdrietig en wil ze steeds mijn handen wegduwen. Het is tegelijk schattig en sneu tegelijk. Het voelt zo oneerlijk voor haar, dat ze wel snapt wat de bedoeling is, maar het niet kan uitvoeren zoals ze wil.
Ik leg nu steeds de nadruk op dat we het dan samen doen. Dus fietsen doen we bijvoorbeeld samen en bij het stoplicht helpt ze me door op het knopje te drukken.. Het is een schrale troost.
Ja, 6e ziekte, maar die hebben we volgens mij al gehad. Nou ja, koorts is van 40 naar 38 gezakt, dus dat is fijn. De rest aan vlekjes e.d. zien we wel verschijndn dan - of niet.quote:Op woensdag 8 juli 2015 07:55 schreef Sylver_ het volgende:
Awwwh, arme Ellie![]()
Enige symptoom is flinke koorts? Je hebt toch zo'n kinderziekte dat begint met 3 dagen koorts en daarna vlekjes? 5e of 6e ziekte geloof ik.
Hopelijk voelt ze zich snel beter!
Wat fijn dat het fysiek weer beter gaat! Dat herken ik, is hier ook zo. En dan het hoofd nog... Daar heb ik ook 1,5 jaar over gedaan. En nog steeds zijn er slechte momenten. Ik vraag me ook wel eens af of ik niet meer met haar moet doen, maar zolang ze zichzelf aan het vermaken is, lijkt het me wel goed. Ze moet nog zolang, zoveel leren dat lekker zelf spelen toch prima is?quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:20 schreef Kursor het volgende:
Beterschap voor Ellie Cwenen hopelijk knappen Stip z'n muggenbulten snel op Dot.
Exode, wat onwijs vervelend hoe het nu allemaal loopt met werk en opvang. Hier een klein kdv met twee verticale groepen van 16 kindjes elk. Volgens mij vermaakt m'n kleine meid zich daar prima. Maar moeilijk als het anders gaat dan dat je zelf zou willen en vooral omdat je al een goed plan had dat nu ineens weggevaagd wordt. Ik ken het. Hier nog steeds geen vrede met hoe de weken gaan door de werkverandering met meer uren van m'n man. Hij is op zoek naar wat anders, want dit is het helaas niet. Jammer dat dat wel weer meer onzekerheid geeft en grote kans dat het fulltime gaat worden en dat heeft dan weer consequenties voor mijn uren. Kan ik niet zo goed tegen.
J slaap steeds beter, maar drinkt nu ook maar erg weinig. Ik vind het maar lastig.
Verder doet ze het prima. Staan is nu wel echt leuk, de onderste keukenlades leeghalen is geweldig en met de inhoud kan je heerlijk spelen. Verder is de 'verstop-ei-stoel' van Ikea echt een hit. Ze lijkt zo groot als ze erin zit.
Ik ben nu qua herstel zo ver dat ik zelfs al weer een heel klein beetje kan hardlopen en weer echt fatsoenlijk overal en nergens heen fiets. Zo fijn! Nu nog rust in m'n kop zien te krijgen, want ik wil heel veel (lijkt wel een combi van voorjaarsschoonmaak/nesteldrang/opruimwoede), maar kom nergens aan toe met een energielevel van niks en altijd wel een kind om me heen. Verder barst ik van de schuldgevoelens en blijft er maar in m'n hoofd hangen dat ik een stomme moeder ben. Als ik ze ergens mee naartoe neem, dan baal ik dat ze niet zelf lekker kunnen spelen en als ze zelf spelen dan verwijt ik mezelf dat ik niets met ze doe. Het is echt nooit goed. Hoe voelen jullie dat?
Hier is alles van lava, als je moet liggenquote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:31 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Welkom nieuwe mama's met dreumessen..![]()
Wij hebben sinds gister ineens een lava-commode met lava-aankleedkussen.![]()
Als we haar neerleggen gaat ze hard huilen, omdat mevrouw wil staan. Op bed leggen enzo gaat prima..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+1quote:Op zondag 12 juli 2015 13:57 schreef Butterflower het volgende:
Wij hebben deze [ afbeelding ]
Is al 3triljoen keer op de grond gevallen, maar nog steeds heel. En heeft, behalve toen het deksel scheef zat, nog nooit gelekt.
+1!quote:Op zondag 12 juli 2015 13:57 schreef Butterflower het volgende:
Wij hebben deze [ afbeelding ]
Is al 3triljoen keer op de grond gevallen, maar nog steeds heel. En heeft, behalve toen het deksel scheef zat, nog nooit gelekt.
Ja, heel herkenbaar hier. Vooral als ze een beetje moe is, is ze daar goed in.quote:Op zondag 12 juli 2015 17:45 schreef Fazzoletti het volgende:
De frustratie hierin doet me af en toe echt verbazen; dat wordt hij opeens woest en smijt het weg, of hij doet de stervende zwaan
Sinds ik gelezen heb dat borstelen haargroei stimuleert borstel ik me suf bij Saarquote:Op zondag 12 juli 2015 20:58 schreef Franny_G het volgende:
Ik kijk er trouwens nu toch wel naar uit dat I wat meer haar krijgt. Aan de achterkant is het inmiddels behoorlijk gegroeid en ze heeft zelfs een krul in haar nek, maar bovenop blijft het dun. Het voelt heel oppervlakkig om dat een beetje jammer te vinden, maar ik ben ook gewoon zo benieuwd hoe ze eruit zal zien met een bos(je) haar..
En dan heeft ze straks genoeg haar en dan wilt ze niet stilzitten voor een staartjequote:Op zondag 12 juli 2015 23:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Sinds ik gelezen heb dat borstelen haargroei stimuleert borstel ik me suf bij Saarik wil staartjes enz... maar t wil nog niet echt
http://www.ebay.com/itm/H(...)&hash=item542016b73fquote:Op zondag 12 juli 2015 20:58 schreef Franny_G het volgende:
Ik kijk er trouwens nu toch wel naar uit dat I wat meer haar krijgt. Aan de achterkant is het inmiddels behoorlijk gegroeid en ze heeft zelfs een krul in haar nek, maar bovenop blijft het dun. Het voelt heel oppervlakkig om dat een beetje jammer te vinden, maar ik ben ook gewoon zo benieuwd hoe ze eruit zal zien met een bos(je) haar..
Die tekst erbij ookquote:Op maandag 13 juli 2015 12:48 schreef WupWup het volgende:
[..]
http://www.ebay.com/itm/H(...)&hash=item542016b73f
Nou Franny, de oplossing is gevondenquote:“Hot Baby Gilr Head Band”
Lijkt me wel hoor.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:08 schreef Fazzoletti het volgende:
F krijgt ook een krul achter terwijl het bovenop nog niet zo lang is. M'n schoonmoeder opperde afscheren, is dat nou een fabeltje of niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 13 juli 2015 17:24 schreef Butterflower het volgende:
S heeft gelukkig altijd al veel haar gehad!
Hele tijd van die fijne babyhaartjes (duh) maar ik merk sinds een tijdje dat het dikker en meer wordt.
Ik kom even de 'schoolfoto's' showen, ze zijn zo leuk![]()
Oh wat een poppetjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
en dat pakje
S. 2014
J. 2016
Misschien belonen met iets wat hij als heel positief ervaart? Dus het kijken naar zijn favoriete filmpje, of even samen met iets spelen? En dan doe je dat eerst en daarna die schone luier (kan ook best heel even wachten dan, vind ik, om te voorkomen dat het melden direct leidt tot iets onaangenaams. Of je doet het andersom: eerst verschonen en dan komt de 'beloning').quote:Op dinsdag 14 juli 2015 08:53 schreef Burdie het volgende:
Arme S!
En wat een prachtige foto's komen er voorbij!
Ik zoek even een tip. Sinds een paar dagen komt kuiken zelf melden als hij heeft gepoept. Heel handig, maar ik weet niet goed wat ik er mee moet. Luier verschonen vindt hij verschrikkelijk stom, en de link met het potje heeft hij nog niet gelegd. Ik wil niet dat hij ophoudt met melden omdat hij daarvoor in zijn ogen 'gestraft' wordt met iets vervelends (schone luier) maar wil het ook niet negeren.
En dan struikelen over z'n eigen beentjes?quote:
Dat los lopen komt heus wel hoor! Ze moet gewoon nog even het vertrouwen vinden dat ze het echt kan. Neem anders een loopkar oid mee naar buiten, dat hielp hier heel goed. Het is echt een kwestie van tijd. Laat haar nog even kruipen als ze daar behoefte aan heeft.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:01 schreef Franny_G het volgende:
[..]
En dan struikelen over z'n eigen beentjes?.
Ik vind deze leeftijd toch zo leuk he. Geniet me echt suf van I. Vanochtend trok ik haar sokjes aan met een appel erop. Wees ze het aan en probeerde ze appel te zeggen.. En het lijkt ook alsof ze *ineens* weer zoveel meer begrijpt.
Maar los lopen is nog altijd niet haar ding: het is of aan de hand lopen of kruipen. Mijn vriend en ik hebben nu afgesproken dat ze buitenshuis als ze met ons is niet meer 'mag' kruipen. Dan loopt ze dus bij ons aan de hand. We willen toch een beetje stimuleren dat ze het kruipen gaat afleren. En het is ook onpraktisch als ze kruipt over een speeltuinplein dat best smerig is..
Ze zijn er wel, maar die absorberen minder. Als je handig bent kun je daar wel iets aan doen. Ik ken ze in elk geval van Alvababy. Moet voor Ellie nog bestellen, goed dat je me eraan herinnert!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:50 schreef Burdie het volgende:
Kuiken: poep!
Ik: hee, heb je gepoept?!
Kuiken kijkt trots ()
Ik: zal mama een schone luier pakken?
Kuiken: nee! *loopt weg*.
Luierbroekjes heb ik aan zitten denken, maar wij gebruiken wasbare luiers en die zijn er geloof ik niet als broekje.
Eigenlijk dit dus.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:36 schreef Burdie het volgende:
Wij hebben overigens vanaf het moment dat kijken kon lopen de 'regel' ingevoerd: buiten gaan we lopen. Als kuiken dan naar kruiphouding wilde afzakken, hielpen we hem meteen weer overeind met de mededeling: buiten gaan we lopen. Dat kwartje viel ook razendsnel.
Wij hebben op dat punt een potje neergezet, en V. er regelmatig op laten zitten. Nu plast en poept ze op het potje, maar helemaal zonder luier geeft nog wel wat ongelukjes als ze druk aan het spelen is. Maar het gaat vaker goed dan fout, en ze wordt heel boos/verdrietig als we haar toch een luier aantrekken buiten het slaapje om.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:50 schreef Burdie het volgende:
Kuiken: poep!
Ik: hee, heb je gepoept?!
Kuiken kijkt trots ()
Ik: zal mama een schone luier pakken?
Kuiken: nee! *loopt weg*.
Luierbroekjes heb ik aan zitten denken, maar wij gebruiken wasbare luiers en die zijn er geloof ik niet als broekje.
Oh jeetje, ja daar zou ik ook niet blij van worden.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:25 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Eigenlijk dit dus.
Ik schreef het strenger op dan hoe het in de praktijk werkt. Toen ik laatst met haar in een speeltuin was en zag dat ze ging kruipen, ging ik naar haar toe en vroeg: I, zullen we lopen? En gaf haar mijn hand. Ze ging toen meteen staan en stapte parmantig met me rond. Dus ze vindt het ook echt leuk. En ik vertel haar dan ook dat ik het zo goed vind hoe ze dat doet.. Het is juist ook bedoeld om haar positief te stimuleren en haar zelfvertrouwen te geven.
GM, het gaat mij ook niet om haar kleertjes. Die worden toch wel vies en raken versleten bij de knietjes, helemaal niet erg. Maar om waar ze met haar handjes in terechtkomt tijdens het kruipen. Er liggen gewoon wel eens kleine glasscherven, of er ligt poep. Nu is dat 'gevaar' er sowieso wel als ze aan het spelen zijn, maar kruipen is toch net even wat meer tricky vind ik.
Ik loop tegen hetzelfde aan met Ow. Hij vindt verschonen verschrikkelijk, maar vertelt het wel netjes.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 08:53 schreef Burdie het volgende:
Arme S!
En wat een prachtige foto's komen er voorbij!
Ik zoek even een tip. Sinds een paar dagen komt kuiken zelf melden als hij heeft gepoept. Heel handig, maar ik weet niet goed wat ik er mee moet. Luier verschonen vindt hij verschrikkelijk stom, en de link met het potje heeft hij nog niet gelegd. Ik wil niet dat hij ophoudt met melden omdat hij daarvoor in zijn ogen 'gestraft' wordt met iets vervelends (schone luier) maar wil het ook niet negeren.
quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:33 schreef Fazzoletti het volgende:
Room, wat heb je voor een bedje? Zitten de spijlen rondom? Ik heb bij een neefje wel meegemaakt dat ze zo'n Stokke bedje hadden waar hij heel slecht in sliep omdat dit te open was. Een ledikant met dichte voor & achterkant hielp daar veel.
Wat is een babynest, bedoel je van die bumpers?
F klom gisteren in een doos en zat vervolgens vast
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan eerste een foto maken he
Stip zat laatst met zn voet vast in de mini-Poang, dus toen is mijn vriend met stoel en al naar de buren gelopen alwaar de buurjongen hem los heeft geschroefd![]()
Uiteraard, alles voor de fotoquote:Op woensdag 15 juli 2015 10:35 schreef Dot. het volgende:
[..]En dan eerste een foto maken he
Stip zat laatst met zn voet vast in de mini-Poang, dus toen is mijn vriend met stoel en al naar de buren gelopen alwaar de buurjongen hem los heeft geschroefd
Geeeen idee. Het is gewoon echt een jongensjongetje, dus hij heeft regelmatig blauwe plekken en krassen. Hij klimt echt op ALLES. We hebben in de speeltuin tegenover ons huis een toestelletje staan met aan de ene kant een trap, aan de andere kant een glijbaan en aan de derde kant een net en hij kan aan alle drie de kanten omhoogquote:Op woensdag 15 juli 2015 14:12 schreef Fazzoletti het volgende:
hoe krijgt ie dat voor elkaar?! Uit elkaar schroeven
dat zat hij goed vast! Niets aan over gehouden?
F heeft z'n 1e schram met bloed op z'n kin. Viel natuurlijk weer op de poot van een plastic krukje dat hij net 10 sec daarvoor had omgedraaidM'n baby
![]()
Ik vrees het begin van nog veel meer builen/schrammen en blauwe plekken gezien z'n onbesuisdheid
Wil je der luiers ruiken?!quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:19 schreef Fazzoletti het volgende:
hahaha Kursor, inventief zijn ze hè![]()
Een kies voor rijstemini! Heeft ze er veel last van gehad?
een pleister van z'n moederquote:Op woensdag 15 juli 2015 22:42 schreef BlueEyes het volgende:
Ik hoop dat alles wat hij nu stunt genoeg is om later niet op mijn werk gebeld te worden door de SEH dat ik weer naar beneden komen mag omdat m'n zoon er weer eens zit
Zie mijn edit.quote:
Ghehe... zo had ik F ook met blauw ei op de 'schoolfoto'quote:Op woensdag 15 juli 2015 22:44 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Zie mijn edit.![]()
T heeft standaard een bult op zijn hoofd en overal op zijn benen en kont blauwe plekken. De juffen hebben er weken over gedaan om een foto te maken voor het vaderdagcadeau, omdat er telkens een nieuwe bult op zijn hoofd zat.
Ah, had ik idd gemistquote:Op woensdag 15 juli 2015 22:44 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Zie mijn edit.![]()
T heeft standaard een bult op zijn hoofd en overal op zijn benen en kont blauwe plekken. De juffen hebben er weken over gedaan om een foto te maken voor het vaderdagcadeau, omdat er telkens een nieuwe bult op zijn hoofd zat.
Ik smeer niks, hij lijkt er ook geen last van te hebben. Het ziet er vooral niet uitquote:Op woensdag 15 juli 2015 22:48 schreef BlueEyes het volgende:
Das ook zo sneu die bulten bij die kleintjes.
Wat smeer jij er op tegen de jeuk of heeft hij er geen last van?
Over EHBO gesproken, je stond op de folder die ik op t KDV kreeg voor de oudercursus! Herinnerde me ineen t verhaal van vorig jaar weerquote:Op woensdag 15 juli 2015 22:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
De nieuwste rage hier in huis is op de bank klimmen en dan gaan staan. En als mijn broer het niet mag dan mag ik het vast wel is de gedachte van de jongens.![]()
![]()
Pfoeh, ik heb de afgelopen weken al heel wat hartaanval momentjes gehad. Ik ben mijn man ook aan het overhalen een EHBO cursus te gaan doen, want die gaan we vast en zeker nog nodig hebben voor onze twee mini's.
quote:Op woensdag 15 juli 2015 23:00 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Over EHBO gesproken, je stond op de folder die ik op t KDV kreeg voor de oudercursus! Herinnerde me ineen t verhaal van vorig jaar weer
Beide eigenlijk welquote:Op woensdag 15 juli 2015 22:53 schreef Roomsnoes het volgende:
Fazz wat stoer dat je bootcampt! Is dat nou leuk eigenlijk, of vooral nuttig? Ik zou me ook wel weer eens fit willen voelen
Wij hebben ook zoiets.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:41 schreef Roomsnoes het volgende:
Wordt er echt zoveel getrakteed in Nederland? Ik zou het zelf bij een klein lekkernijtje houden. Stuk fruit ofzo.
Mijn bijna-dreumes heeft ledikant-issues. Wil er niet in slaap vallen. We moeten er dan bij blijven en zelfs dat is voor haar de grens van kindermishandelung ver voorbij. Maar als we haar overdag in de buggy of wagen wegleggen, geeft ze geen kick en is ze zo weg. Zonder ons dus. Het lijkt er op dat ze het kleine en geborgene van dr wagen prettig vindt. Dus nu zit ik te bedrnken hoe ik dat geborgene kan evenaren in haar bedje, op een veilige manier. Babynest naaien in haar maat, "dakje" maken, kanten van het bed dichtmaken. Heeft iemand hier ervaring mee?
Tevens hoi en tot over twee weekjes
Fquote:Op donderdag 16 juli 2015 07:48 schreef BlueEyes het volgende:
Ik lig helemaal in een deuk in bed nu.
Mijn vriend haalt nu F uit bed, en ik hoor via de babyfoon een hoop gegrinnik van F en gekokhals en gemopper van vriend.
F heeft zijn luier volledig vol gebaggerd en die schijnt weer eena goed te ruiken
En dan ondanks de waarschuwing nog steeds kokkenquote:Op donderdag 16 juli 2015 08:44 schreef BlueEyes het volgende:
Ik riep al naar vriend toen hij in de douche stond dat ik een hoop gekreun hoorde wat niet veel goed voorspelde
Hier wel, M was nog geen 13 maanden. Alle 4 zo goed als tegelijk. Of naja de eerste twee waren begin december de puntjes van voelbaar en terwijl die halverwege waren kwam die andere twee ongeveer twee weken later.quote:Op donderdag 16 juli 2015 10:19 schreef BlueEyes het volgende:
Fje als moddermonster
Kiezen komen toch niet al bij net 1 jaar? Gezien afgelopen week met dramatische koorts (rond de 40 onder pcm in de avond) en kapotte billen en die poep.
Kon al geen tandjes extra voelen, op de 4 boven en 2 onder na die er al zitten.
Kiezen had ik nog niet over nagedacht.
S heeft al 4 kiezen, het zou dus wel kunnen hoor.quote:Op donderdag 16 juli 2015 10:19 schreef BlueEyes het volgende:
Fje als moddermonster
Kiezen komen toch niet al bij net 1 jaar? Gezien afgelopen week met dramatische koorts (rond de 40 onder pcm in de avond) en kapotte billen en die poep.
Kon al geen tandjes extra voelen, op de 4 boven en 2 onder na die er al zitten.
Kiezen had ik nog niet over nagedacht.
Haha, kuiken wil ook alles kopjes geven, geïnspireerd op de katquote:Op donderdag 16 juli 2015 11:43 schreef Fazzoletti het volgende:
Hier haalt de kat uit als er iets gebeurt waar hij geen zin in heeft. Zo heeft hij al een keer in F z'n arm gehangenNiet dat hij er iets van had trouwens, zo was F gisteren heel erg z'n best aan't doen om de staart van kat te pakken te krijgen
Ik laat ze maar, ze zijn duidelijk wel gek op elkaar! F gaat af en toe op z'n buik plat op de grond liggen en dan de poes kopjes geven
quote:Op donderdag 16 juli 2015 11:49 schreef Mabawa. het volgende:
Ahh arme katten. De 18-jaar oude kat van mijn moeder heeft ook weleens uitgehaald, met nagels in. Maar dan had hij de LAATMEMETRUST-signalen al 100x gegeven maar pikt Maxim dat niet op.
Ohh kijk dit nouOhhh, jij hebt ook al zo'n teller!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat doet Ellie ook
Home is where the O+ is...
Ja nohh en zo gezellig!quote:Op donderdag 16 juli 2015 12:41 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ohhh, jij hebt ook al zo'n teller!
Dat doet Ellie ook
Moeilijk hoor. Maar je kunt gewoon echt niet meer doen dan elke keer heel duidelijk zeggen dat het niet mag, en dat je het niet leuk vindt.quote:Op donderdag 16 juli 2015 10:22 schreef Dot. het volgende:
En gisteren sloeg hij dus de poes een paar keer met een borstel en omdat mijn vriend niet direct in de buurt was heeft ze een paar rake tikken gekregen. Nu dacht ik te hebben gelezen dat ze op deze leeftijd nog geen benul hebben van wat pijn is en dat iemand het niet leuk vindt, maar het zou toch fijn zijn als we het wat kunnen minderen. En als het een fase is dan duurt hij al best wel lang
aaah ja afro is te leuk!quote:Op donderdag 16 juli 2015 10:59 schreef Mabawa. het volgende:
Hoi Poppejans, wat lief dat je dat zegt. Ik wil het wel laten groeien, zou een afro wel gaaf vindenMaar wel verzorgd dan en geen onuitgekamde bos
Jammer dat je foto het niet doet, ben wel benieuwd naar jullie meisje nu! De laatste foto die ik zag was die met lange jurk (toch?)
Jemig zul je net zien. Arme I.quote:Op donderdag 16 juli 2015 21:04 schreef Franny_G het volgende:
Nou, wat een timing zeg. Vandaag is I ook gebeten door een ander kindje, maar wel op een gekke plek, namelijk bij haar oog. Echt er vlak naast. En van schrik trok ze zich terug en draaide ze zich met een ruk om waardoor ze ook nog hoofdje stootte. Dus nu heeft ze een blauw oog en de afdruk van tandjes ernaast.. De leidsters kwamen meteen op me af gesneld toen ik aan kwam om uit te leggen wat er was gebeurd.
Ken jij de app Elmo Calls al? Dat vindt S erg leuk en denk dat F dat ook wel leuk zal vinden!quote:Op vrijdag 17 juli 2015 09:22 schreef BlueEyes het volgende:
Qua filmpjes is een Elmo filmpje helemaal leuk, daar gaat hij meteen bij meedansen.
En 10 voor .. van Sesamstraat zet ik nog wel eens op de tablet als ik hem even rustig wil hebben voor het eten na al het gestuiter door huis.
Duurt net lang genoeg en erna kan ik rustig eten met hem.
Arnax, ik moet vast even teruglezen maar hoe oud zijn je meiden?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 11:18 schreef Arnax het volgende:
Bedankt voor de welkomberichtjes
Tot wanneer hebben jullie 's ochtends nog een flesje melk gegeven? De dames krijgen bij ons nog +/- 120ml in de ochtend, maar vaak binnen een uur erna ook al ontbijt (brood).
Zit er aan te denken om te stoppen met het ochtend flesje, maar geen idee of het verstandig is..
Haha, je dacht toch niet dat je alle speelgoed op kan ruimenquote:Op zaterdag 18 juli 2015 11:40 schreef Burdie het volgende:
Jaaaaa lopende F! Nu gaat het rap!
Ik heb gisteren een hoop speelgoed waar niet (meer) mee werd gespeeld in een klapkrat gegooid om naar zolder te doen. Raad eens waar kuiken nu mee aan het spelen is...!
Vriendin was jarig vandaar. Ik ga serieus 1 keer per jaar stappen, als ik geluk heb 2 keer per jaarquote:Op zondag 19 juli 2015 20:07 schreef Kursor het volgende:
Wat naar Butterflower!
Stappende I en uitslapen voor Fazz en met kolven tussendoor ook voor Chanty. En dat jullie het redden om te gaan stappen...of ben ik zo bejaard.
M'n meiden samen zijn echt zo'n leuk stel, echt genieten als ze samen aan het spelen zijn. Heerlijk rondcrossen in/met de blokkenkar en lekker kletsen, torens bouwen, kroelen, om elkaars grapjes lachen. Het leeftijdsverschil is echt wel een stuk groter dan wat wij ooit voor ogen hadden, maar het is wel een heerlijk stel. Eigenlijk zijn ze ook alleen maar lief tegen elkaar.
En J heeft een licht rossige gloed in d'r haar. Het valt ineens iedereen op.
Wat ontzettend naar! L van mij heeft er in totaal 3 gehad. Althans, 3 waar we bij geweest zijn. Wellicht heeft ze er 's nachts ook nog weleens een gehad, maar dat weten we natuurlijk niet. Ik had na de tweede stuip wel standaard Stesolid in huis. Ik was als de dood dat het zou gebeuren en ze erin zou blijven hangen. Wij hebben ook alledrie de keren 112 gebeld.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 23:50 schreef Butterflower het volgende:
Welkom Beppiie!
Stappende I
Gistermiddag en avond had S koorts wat 's avonds resulteerde in weer een koortsstuip. De 3e al in 6 maanden.
De huisarts zegt dat het vaak voorkomt bij kinderen van haar leeftijd, maar ik zie het nooit voorbij komen hier op fok!.
Moet ik hier nu iets mee? Ik ga maandag iig maar even de ha bellen voor telefonisch overleg.
En bij het avondeten heb ik de 2 hoofdverdachten die de koorts wrs hebben veroorzaakt ontdekt, 2 hoektanden aan de onderkant die zich een weg banen naar boven.
Op vakantiequote:
Dit vond ik zelfs nog toen ik alleen L had, ik ben er inmiddels toch wel op teruggekomen.quote:Op maandag 20 juli 2015 09:29 schreef BlueEyes het volgende:
'Vroeger' vond ik het altijd maar belachelijk, die ouders die op vrije dagen hun kroost naar go/kdv lieten gaan.
Dat was ook een goeie wacht maar achteraf![]()
Als ik het doe, gebeurt het wel op uiterlijke brengtijd en sta ik ook vroeg op kdv om hem op te halen.
Maar gewoon even je huis en je momenten voor jezelf zijn zo belangrijk en fijn.
Precies, en voor een kindje is het geen straf denk ikquote:Op maandag 20 juli 2015 18:49 schreef Dot. het volgende:
Ik breng hem eigenlijk ook gewoon weg naar het kdv om wat consistentie in zijn leventje te houden. Volgens mij zijn twee weken geen kdv best wel een levensverandering voor zo'n klein hummeltje en dan moet je daarna ineens weer terug, terwijl je daarvoor lekker zoveel tijd had met mama!
Hier duurde het ongeveer een week. Maar ja, toen we zagen dat er een kies doorkwam, zagen we de dagen erna ineens op drie andere plekken ook kiezen door komen. Dat was echt wel sneu. Maar goed, zeker een week lang van slag geweest, inclusief bloedend tandvlees, en inderdaad niet willen tandenpoetsen. Dat laatste heeft trouwens langer geduurd, wel zo'n week of drie. Sinds een paar dagen vindt ze tandenpoetsen weer ok.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:53 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat leuk Nikki dat S die details zo opmerkt![]()
F wilde de afgelopen 3 dagen niet tandenpoetsen, de reden is gisteren gespot. Er komt een kies doorHij heeft er wel pijn aan lijkt het, is een beetje huilerig
Hoe lang duurt het ongeveer totdat het goed door is en de pijn over is? Is dat een dag/dagen of een week?
Het scheelt dat ik zelf bijvoorbeeld helemaal niet van pizza houd (behalve als ik in Italie benquote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:30 schreef Dot. het volgende:
Als wij pizza eten eet Stip meestal brood met wat tomatensaus en dat vindt ie prima. Zo zaten we laatst bij de McDonalds met allebei gewoon een menu en hij was een banaan en tomaatjes aan het oppeuzelen![]()
Maar ja, dat lukt waarschijnlijk niet meer als ze bijna 2 zijn
Ik sta er ook net zo in als Franny. Wij eten ook wel eens wat lekkers, dus hij mag dat ook, maar dat is dan wel iets minder heftigs voor hem. Gebak of cake heeft hij nog nooit op. Chips is van Goodies en dan niet een heel zakje, koekjes hebben we nooit en hij krijgt bij oma wel eens een koekje gezoet met druivensuiker of zo'n Nestle fruit- of graanreepje. Friet heeft hij 1x gehad en eten we zelf eigenlijk amper, dus dat is niet zo lastig gelukkigJe maakt hem wel echt enorm blij met opgebakken krieltjes met BBQ-kruiden ofzo en daar zit natuurlijk ook suiker in, maar dat eten we zelf ook graag, dus dat krijgt hij dan ook gewoon.
Ja ze klimmen inderdaad overal op. Morgen gaat mijn man toevallig mee omdat hij vakantie heeft, maar ik ga ook gerust zelf hoor. Het is alleen lastig als ze allebei een andere kant op gaan, maar ze zijn nog niet zo heel vlug gelukkig en ze luisteren redelijk goed. S iets beter dan T, maar het is tot nu toe nog goed te doen. Er komt vast wel een keer een moment dat ik in de speeltuin met ze ben en me afvraag waar ik in hemelsnaam aan begonnen ben, maar zo ver is het gelukkig nog niet.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:01 schreef Dot. het volgende:
Veel plezier! Speeltuinen zijn altijd leuk heHoe doe je dat eigenlijk met twee tegelijk? Of klimmen ze nergens op?
Ja maar slechts 1 cm…. dus ook geen groeispurt. Nu neem ik die lengtemeting niet zo heel nauw want daar zitten echt enorme meetfouten in. Maar duidelijk is wel dat hij geen enorme groeispurt te gemaakt heeft. En ik was ook op een ander cb dus mogelijk zit er wat verschil tussen de weegschalen maar ik ga ervan uit dat dat geen halve kilo zal schelen. Dus ook daarin kan ik concluderen dat hij nauwelijks is aangekomen. En het zijn wel 2 hele maanden die verstreken zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:48 schreef Franny_G het volgende:
Oh Chanty, dat is wel een teleurstelling joh, vooral omdat hij dus echt beter eet nu. Je hebt nu met een vpk gesproken, is het een idee om op korte termijn terug naar cb te gaan en dan met een arts te praten daar, en je idee voor een bezoekje aan een kinderarts voor te leggen? Mijn ervaring is dat de artsen op het cb echt wat beter zijn in dit soort zaken. Toen ik eens twijfelde of I misschien eczeem had, riep de vpk er ook even een arts bij die mee keek en advies gaf. Maar goed, je kunt natuurlijk ook naar je huisarts gaan.
Oh wacht, ik moet beter lezen, je hebt al een afspraak over 2 weken..
Het positieve nieuws is dat hij wel gegroeid is!.
.
Ja dat zou ik graag willen doen maar de curves op borstvoeding.com doen het niet (systeem offline)quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:21 schreef Franny_G het volgende:
Kun je de curve laten zien, of doe je dat liever niet?
Ja en het lijkt er ook niet op dat het snel opgelost wordtquote:Op woensdag 22 juli 2015 13:37 schreef Fazzoletti het volgende:
Oh Chantywat een tegenvaller. Goed dat je snel de arts kunt zien, ben benieuwd wat die gaat zeggen.
Balen van die curves hè, wij zijn vanochtend ook geweest en ik was wel benieuwd naar F's curve![]()
Stats waren 76,5 cm bij 10,2 kg![]()
Fijne dag Nikki! Ben benieuwd of ze de vogels leuk vinden
Daarom zei ik wel tegen hem dat ik dat ik weg zou gaanquote:Op donderdag 23 juli 2015 09:42 schreef Burdie het volgende:
Wij doen wel altijd zwaaien, ik wil niet dat kuiken gaat denken dat het op elk willekeurig moment kan gebeuren dat hij lekker gaat spelen, en ik ineens voor een hele dag weg ben als hij een paar minuten later opkijkt. Gelukkig doet kuiken meestal niet echt moeilijk bij afscheid nemen, maar ik heb hem ook wel eens huilend achter gelaten bij de GO.
Nee... Koorts door stomme hoektandjesquote:Op donderdag 23 juli 2015 14:13 schreef Burdie het volgende:
Blue, herkenbaar
Cwen, zijn jullie nog bij Nijntje geweest?
Volgens mij werkt dat wel, kan geen erwtjes, champignonnetjes ed meer onderscheidenquote:Op woensdag 22 juli 2015 16:50 schreef Dot. het volgende:
Balen Chanty! Misschien een TMI, maar hoe ziet zijn poep eruit? Komt alles er nog 'heel' uit of lijkt het echt wel verteerd? Of heeft dat er niks mee te maken?
KursorZegt je man ook nooit dat je even naar de kapper moet ofzo? (en dan voor de me-time, niet omdat je haar er niet uit ziet
) Ik merk dat ik me dan een heel stuk minder 'schuldig' voel dan wanneer ik (zoals nu) weer een week weg ben voor mn werk en hij het erg lastig heeft met een moeilijke Stip.... Gelukkig hielp Blijdorp heel erg en na een mega-poepluier krijg ik net een smsje dat hij weer vrolijk is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |