abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juli 2015 @ 11:38:45 #1
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_154026911
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 3 juli 2015 @ 16:21:14 #2
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_154033928
Benieuwd hoe het af gaat lopen met de school Exode!

Franny wat apart dat ze het hoedje nu wel wil :D fokwet? :P
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_154041391
Jaa, ik heb haar vandaag dus helemaal niet gezien. Dus weet niet of het gelukt is met het hoedje.
Op vrijdag brengt mijn vriend haar altijd naar het kdv, en ik had diploma uitreiking en daarna een spontane borrel met twee collega's (en mijn vriend die daar gelukkig relaxed op reageert en I ophaalt van kdv O+ ). O+ . Mijn sociale leven gaat echt goed deze week, met veel spontane afspraken en borrels. 8-) .

Hoe bevalt het werken, Chanty en gaat het nog goed op het kdv?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 3 juli 2015 @ 23:05:05 #4
52229 Chanty
pi_154044791
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 21:29 schreef Franny_G het volgende:
Jaa, ik heb haar vandaag dus helemaal niet gezien. Dus weet niet of het gelukt is met het hoedje.
Op vrijdag brengt mijn vriend haar altijd naar het kdv, en ik had diploma uitreiking en daarna een spontane borrel met twee collega's (en mijn vriend die daar gelukkig relaxed op reageert en I ophaalt van kdv O+ ). O+ . Mijn sociale leven gaat echt goed deze week, met veel spontane afspraken en borrels. 8-) .

Hoe bevalt het werken, Chanty en gaat het nog goed op het kdv?
Fijn he zo'n sociaal leven :D

Ik geniet echt van weer werken. Had dit gisteren op Facebook gezet:

De eerste twee werkweken zitten er alweer op! Tijd vliegt maar wat heb ik het naar mijn zin. Fijn om weer met data te kunnen prutsen in SPSS <3 Had verwacht dat ik zou moeten wennen aan de combinatie werken en moederschap maar zit al helemaal in het nieuwe ritme. En ook totaal geen moeite ermee dat ik Lucas nu iets minder zie. Hij doet het ook hartstikke goed op het kinderdagverblijf :) love my new life!
  zaterdag 4 juli 2015 @ 09:05:38 #5
52229 Chanty
pi_154052634
Twee weken geleden had ik een rare stekende pijn linksonder in mijn buik. Mijn man opperde dat het misschien iets met mijn cyclus te maken kon hebben. En gisteren ineens bloed en krampen. Ik ben weer voor het eerst ongesteld! Niet dat ik daar zo blij mee ben, maar mijn lichaam werkt *O* Ik ben zo benieuwd hoe mijn cyclus zich gaat ontwikkelen. Of die weer langer is, of die regelmatig is.
pi_154065026
Grappig Chanty, lijkt echt zo op hoe het bij mij ging, ook wat moment betreft.

Wij hebben vandaag zo genoten op het strand. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_154068947
En wat betreft het hoedjes verhaal. Vandaag ging ze er met mijn hoed vandoor. Dat was pas echt leuk natuurlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 22:06:52 #8
52229 Chanty
pi_154070827
Hahaha die tweede foto :D _O-
pi_154071336
Hoihoi, ik kom hier voorzichtig binnenschuivelen met mijn jarige meid! O+

Vorig jaar nog een pasgeboren smurf van 1,5 kilo, nu een echte grote, jarige dame:
SPOILER
Zij ligt al lekker vanaf 8 uur te slapen en wij zijn nog steeds de zooi op aan het ruimen :P Maar we hebben een supergezellige dag gehad en vanaf morgen probeer ik meer bij te lezen ;) (ik zag al dat het hier niet zo hard gaat als in het babytopic)
pi_154071356
Wat een gedoe weer exode, ik hoop dat het in jullie voordeel uitpakt. Goed dat je vrouw voet bij stuk houdt!

Fijn dat je lichaam het nog doet Chanty *O*
En fijn dat werken fijn is *O*

Wat een diva op de 2e foto Franny O+

Hier wilde S gister en vandaag zelf haar hoedje op doen. Verkeerd om en scheef, maar als je ook maar met je hand in de buurt van het ding kwam werd ze boos :') Dus dan maar als malle eppie boordschappen doen oO<

SPOILER
Ze heeft sinds gister koorts. Zal wel combi tandjes/kiezen en warmte zijn. Ze drinkt iig goed en is vrolijk.
Ik geef wel paracetamol, want ben een beetje huiverig voor nog een koortsstuip ;(
pi_154071394
Gefeliciteerd met L Dyre *O*

Wat een leuke muts! echt de muts he, niet L oO< . Dat is een leuk meisje O+
pi_154071482
Het is ook soms wel een muts hoor O+

ik ben echt keilang bezig geweest met die muts (pokkewerk die confetti-1 :'( ) en stiekem ook wel een beetje trots. Rondom de muts allemaal fruitjes met een gaatje erin. Hele dag mee bezig geweest en natuurlijk wilde ze hem maar een halve seconde op :')
pi_154071540
Als dat trouwens voor malle eppie door moet gaan :o Hij zit in ieder geval op haar hoofd, dat lukt hier niet altijd meer :+
pi_154077603
Nog 20 min en dan ben ik thuis! Duurt echt het langst van de hele reis natuurlijk :')

Welkom Dyre! *O*
  zondag 5 juli 2015 @ 10:17:43 #15
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154078559
Dyre, gefeliciteerd *O*.
KuikenGuppy
  zondag 5 juli 2015 @ 10:40:49 #16
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_154078932
Gefeliciteerd Dyre en Blue! *G* Dreumesjes O+
pi_154081033
Verse dreumesjes!! Gefeliciteerd!!

Welkom thuis Dot. Lekker knuffelen met je mannen.
pi_154089481
Geweldige foto's Franny, geweldig met jouw hoed :)
Welkom en gefeliciteerd Dyre!
Welkom thuis Dot, fijn!

Wij hebben een erg fijn weekend gehad, gisterenochtend de vouwwagen op de dagcamping van de M'Veense Plassen neergezet. Hele dag gespeeld in het water en zand met B, mijn vrouw, zwager, schoonzus en hun kinderen. Was echt heel fijn. Vouwwagen in de schaduw dus prima. Vouwwagen laten staan en vandaag weer erheen tot middagslaap.

Zo leuk dat we zelfs serieus overwegen om een goedkope bungalowtent ofzo op de kop te tikken daar neer te zetten. Vakantiehuisje om te delen met familie. Zo leuk om de interactie van B met andere kindjes te zien en dan met name zijn grote neef en kleine nichtje :)
pi_154089890
Dat klinkt inderdaad heel erg leuk exode!

Ik kom zelf oorspronkelijk ook uit die richting, dus ben vroeger vaak op de plassen geweest, maar ik wist niet dat je daar gewoon voor 1 dagje met een tent/caravan kan staan. Klinkt ideaal!
pi_154090659
Wij wisten het ook niet Dyre terwijl mijn hele schoonfamilie er vandaan komt. Betreffende zwager en schoonzus wonen er ook nog eens erg dichtbij. Je mag er niet slapen maar wel je tent/caravan/vouwwagen laten staan. En het mooie is, je mag op dat stuk niet zomaar gaan 'liggen' dus het is er hartstikke rustig. Gisteren was het afgeladen en wij hadden enorm veel ruimte. Onze nieuwe vouwwagen laat ik er niet staan onder de bomen, maar een tweedehands tent is ideaal.

Ik zie nu de foto pas van Butter, koorts gezakt ondertussen?
pi_154095842
Dyre en Blue, van harte! Heerlijke foto's Dyre. O+ .

Dot, ik herken het, de terugreis duurde mij ook veel te lang (we liepen ook wat vertraging op met het vliegtuig, pfff). Welkom thuis, veel knuffelen. *; .
  zondag 5 juli 2015 @ 20:12:03 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154095939
Blue ook gefeliciteerd natuurlijk O+ *O*.
KuikenGuppy
pi_154101510
:W Long time, no see!

Dot heb je vandaag weer heerlijk geknuffeld met Stipje? O+

Franny wat een toffe foto's van I met de hoed. O+

Ik ben terug van "weggeweest". Ik ben de afgelopen week bezig geweest met het schilderen van de buitenkozijnen van ons huis. Best een enorme klus, maar ik vind schilderen echt ontspannend en doe het daarom graag. Het enige nadeel is dat er zoveel tijd in gaat zitten. ;) Ik ben inmiddels bijna klaar. Ik moet nog twee kozijnen, maar daar heb ik een steiger voor nodig, dus ik kan nog even niet verder.

Met mijn mannen gaat het goed. Ze maken momenteel beiden enorme stappen in hun ontwikkeling. S heeft zich helemaal op het lezen gestort en wil het liefst de hele dag op schoot zitten om boekjes te lezen. Ik vind dat zo gezellig dat ik er telkens mezelf meerdere keren per dag terugvind op de grond terwijl ik al een half uur boekjes aan het lezen ben met S (en T kijkt soms ook mee). S kiest zelf boekjes uit en komt met de boekjes in zijn hand aanlopen om te 'vragen' of ik met hem wil lezen, dat zijn echt heerlijke momenten.
En T heeft afgelopen vrijdag het lopen uitgevonden, dus ik heb nu twee lopende dreumessen. Het gaat allemaal nog een beetje stijfjes en hij is nog wat wankel, maar het begin is er. *O*
pi_154112486
Zo 2 lopende dreumessen Nikki, wat cool! En jeetje, jij schildert ff de hele buitenboel, respect. Wij hebben daar een 'mannetje' voor :P

Herkenbaar het lezen van S, B pakt steeds een boekje uit zijn boekenkist (flapjes heeft de voorkeur) en slaat dan op de bank zo van, kom we gaan hier zitten en lezen. 10 boekjes later is hij er klaar mee en gaat weer voetballen etc. O+ Dikke, vette genieten.

Ik zag net trouwens een hoektandje bij B :o , nu nog 3 hoektanden erbij en mijnheer heeft alle tanden, kiezen etc. Ik heb er dit keer niet heel veel van gemerkt eigenlijk.

KDV is geregeld....directie van school heeft een plaats op donderdag 'geregeld'. Alleen in november hebben ze 3 donderdagen echt geen plek. Dan moet ik dus extra vrij gaan nemen. Mijn vrouw gaat vandaag om financiele compensatie vragen bij school....ze gaat al minder verdienen omdat ze haar op woensdag hebben ingepland en dan dus ook ineens dubbele opvangkosten. Leuk hoor die nieuwe onderwijs CAO. Ze gaven ook aan bij het KDV dat ze veel klagende leerkrachten hebben, dagen omgegooid,salaris omlaag, maar wel de werkdruk omhoog.
pi_154116568
Lekker weer thuis Dot *O*

2 wandelaars Nikki, gezellig druk! En boekjes lezen O+

Fijn dat het bijna geregeld is Exode. Nu de compenstatie nog idd!

Ik heb me aangemeld bij de oudercommissie van ons kdv. Eerste vergadering is in september. Ben benieuwd!

Koorts is weg. Maar mw krijgt 2 kiezen en 1 hoektand tegelijkertijd, en is daarom een beetje huilie en hangerig :')

Slapen gaat ook wat minder nu. Gister heeft ze overdag 0 minuten geslapen. En 's avonds viel ze pas om 23.00 uur in slaap. Vanmorgen was ze dus met geen mogelijkheid wakker te krijgen.
Ze werd pas wakker toen ik haar aangekleed weer op ons bed legde. En toen had ze dus ook al een papfles op :')
pi_154124300
Nikki, ik maakte me al zorgen over waar je uithing! ;) .
Klinkt allemaal goed. Boekjes lezen samen vind ik ook zo genieten. O+ .

Wow, ik heb iets ontdekt vanavond... I had nog geen zin om te slapen. Ze lag er net in en was aan het jengelen/huilen. Toen werd er aangebeld, van schrik/verbazing hield ze op en daarna is ze kennelijk meteen in slaap gevallen, want niets meer gehoord.

Dus, wil je kind niet slapen, gewoon even iemand bij je laten aanbellen. :+ .
pi_154124938
Mijn kind is beschadigd -O-

SPOILER
Ik wil van de flessen af. Dus volgende week in de vakantie gaan we daar mee stoppen. Kijken of dat lukt.
pi_154127883
Zo, dat is een flinke krabbel -O-

Even een vraagje:
Wij hebben in september vakantie en willen een beetje beginnen met boeken. Maar we hebben geen idee hoe/wat/waarnaartoe.
L is dan 16 maanden. We willen liever nog niet met haar vliegen, en max 8 uur rijden met de auto ongeveer (met onderweg een overnachting bijvoorbeeld)

Ik vermaak me nog wel 3 weken in een huisje op Center Parcs, maar vriendje verveelt zich echt kapot als we 2 dagen achter elkaar hetzelfde moeten doen :+ Dus dat is best een probleem. Hij is ook niet zo van de campings, maar een hotelkamer is met een baby ook niet fijn natuurlijk.

Het is lastig zoeken als je alleen weet wat je níet wilt :P
Misschien hebben jullie leuke ideetjes?

Het maakt echt geen fluit uit waar, maar mooi weer is natuurlijk wel fijn en ik wil wel met L kunnen zwemmen (desnoods binnen).

Hebben jullie toevallig tips voor leuke vakantieplekjes met een baby dreumes?
pi_154135381
Dyre, hoe vindt L autorijden? Wij hebben laatst een rondreis Engeland gedaan, met elke dagen/2/3 dagen een nieuw huisje. Geboekt via Airbnb en altijd losstaande huisjes met eigen voorzieningen. Mijn man is namelijk net als de jouwe, dus dit was voor hem geweldig. Ellie vond het ook super, heeft genoten van het wandelen en nieuwe dingen bekijken.

BF, jeetje wat een kras!

Nikki, wat goed van T! *G*

Franny :D. Hier ook weer een moeilijk-inslapen-periode.

En sinds gisteren hebben we qua gedrag ineens een bijna-peuter... Niet luisteren, baldadig, niet slapen. Ik wist dat er rond 22 mnd weer een soort sprong zat. Nou, we zitten erin :')
Home is where the O+ is...
pi_154136020
Nou Butterflower,das best een behoorlijke kras zeg!
Hoeveel flessen heeft ze nu nog? Wij zijn iets na de eerste verjaardag cold turkey gestopt.(ze kreeg toen nog alleen flesje melk vh slapen gaan) en dat ging prima hier.
Succes ermee!

Wat tof dat beide jongens nu lopen Nikki

Dyre,Frankrijk is altijd leuk!
Of Belgie,wat minder ver maar ook erg leuk (vinden wij)
Hotelkamer vinden wij ook niet handig met kinderen.
Misschien is een stacaravan of bungalowhuisje op een camping een idee;heb je toch de gezelligheid van een camping maar wel lekker een beetje comfort en eigen sanitair.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_154136226
Dyre, camper huren een optie of is dat te veel camping? Wij hebben dat vorig jaar gedaan en dat was erg goed bevallen. (tip: camper huren Vianen, is van een kennis van ons. Stuk goedkoper dan andere sites)

Of ergens Glamping? In Frankrijk heb je dat best vaak, ga je op verschillende plekken.

Wij zaten in februari in Andalusie, erg fijn, mooi weer. Maar daar moet je voor vliegen....dus misschien niet zo'n goede tip :D

B krijgt nog 2 flesjes: 's ochtends 150 ml en voor het slapen 90 ml met 1 schepje poeder. Die avondfles is zo fijn :@ De ochtendfles is er weer in geslopen omdat hij ineens geen pap meer wilde. Afgelopen weekend melk uit een beker geprobeerd, dat vond hij erg vreemd. Water uit een beker prima, maar melk? Dat is raar! Wij hebben ook geen haast, wij drinken zelf nooit melk dus die poedermelk is een gemakskeuze.

Flinke kras Butter...
Leuk weer een nieuwe sprong Cwen. Is het weer zo'n lange van een week of valt de 22 maanden sprong mee?

Nog een KDV vraag: hoe groot zijn de KDV's waar jullie dreumes heen gaat? B ging dus alleen op vrijdag, dan zijn er steeds maar hoogstens 18 kinderen. Vanaf september dus op dinsdag en donderdag en dan zijn er 48 kinderen. :o We zijn op zich tevreden over het KDV maar vragen ons nu af of we dat niet veel te groot en druk vinden. We gaan uiteraard wel aankijken hoe B het gaat bevallen. Maar we kijken alvast rustig om ons heen voor een ander kleinere KDV met een grotere buitenruimte. Maar ja dinsdag en donderdag zijn overal de druktse (en volste) dagen. Ben benieuwd hoe jullie dreumessen een grote of juiste kleine KDV bevalt?
pi_154136406
Ze krijgt nu op maandag en dinsdagochtend nog een papfles (omdat dat minder tijd kost dan een boterham en wij allebei werken op ma/di. Vooral een gemakskeuze dus)

En in de avond voor het slapen gaan een papfles.
"vroeger" viel ze altijd na die fles in slaap, maar dat doet ze nu toch niet meer.
Dus dan kan ie er net zo makkelijk vanaf toch oO<

S zit op een groot kdv, van de organisatie Kern Kinderopvang. Ik weet niet of dat een landelijke organisatie is eigenlijk.
Maar ze zit wel in een eigen groep met max 10 kindjes en eigen leidsters. Dus ze heeft wel haar eigen plekje.
In het gebouw zitten nog 7 of 8 van dit soort groepen.
Ik vind het prima zo, en S ook wel geloof ik :P
pi_154136555
Ons kdv is groot, maar ze zitten ook in een groot pand met een groot plein erbij en ook een aangrenzend speeltuintje. Genoeg ruimte dus, en daardoor toch rust. Er zit BSO in het gebouw, en verder een verticale groep voor flexibele opvang, en horizontale groepen: een babygroep, dreumesgroep en peutergroep.

Het is allemaal goed georganiseerd waardoor de kinderen altijd toch de rust voelen van hun eigen groep. De leidsters zijn daarbij echt cruciaal. Op de babygroep en dreumesgroep zitten twee vaste leidsters die veel rust over zich hebben en dat merk je echt aan de sfeer. Ik merk dat I een groepje leeftijdsgenootjes heeft met wie ze eerst bij de baby's en nu bij de dreumesen zit en dat dat heel fijn werkt. Ze hebben het heel leuk met elkaar.

Ik vind het op zich goed werken. I vindt het sowieso allemaal heel gezellig. Het enige is dat toen ze kleiner was ze dat grote plein buiten behoorlijk overweldigend vond en het heeft even geduurd voor ze op haar gemak was daar. Het is echt een mengeling van het leuk maar ook spannend vinden. Tegelijk zie ik dat zoiets ook wel goed is, ze leert er ontzettend veel van, ook van het kijken naar andere kindjes.
pi_154136609
Wij zijn vanaf 1 jaar overgegaan van poedermelk naar koemelk en dat gaf geen problemen. Nu krijgt ze met het ontbijt melk in een beker en met de lunch een beker thee. Thee was eerst meer melk en toen langzaamaan steeds minder melk bij gedaan :)
Fles voor het slapen wilde ze al een poos niet meer dus dat was makkelijk!

Hier ook een redelijk groot kdv. Maar met veel verschillende groepen. Kaylee zit nu op de peuter 1 groep. Met max 12 kindjes dacht ik. Op rustige dagen is de peuter 1 en 2 groep gemengd.
pi_154137282
Ah thanks over de KDV's. Wij (met name ik) twijfelen ook omdat B op in 2 verschillende groepen komt. Dus andere kindjes en andere leidsters. De groepen zijn met 18 kindjes en eigen ruimtes. Maar dus 1 buitenruimte die niet zo heel groot is. Tenminste ik vind het klein ogen voor 48 kids.

Gedoe dus (ook omdat ze eind nov/begin dec 3 donderdagen geen plek hebben en ik dus vrij moet nemen).

Wel fijn om te lezen dat grotere KDV's bij jullie goed bevallen. Wij hebben dit KDV destijds echt gekozen vanwege de plaats (zelfde gebouw school van mijn vrouw) en omdat het er op vrijdag lekker rustig is.
pi_154137412
Eens kijken of jullie dit herkennen:

I zit nu in een fase dat ze alles zelf wil doen. Ze kijkt goed naar hoe anderen dingen doen en dan wil zij ook. Maar voor veel dingen is ze gewoon nog te klein. Zo wil ze bijvoorbeeld heel graag bij ons zelf de trap op lopen en zich dan vasthouden aan de leuning. Maar die zit te hoog voor haar, dus dat gaat gewoon niet. Daar wordt ze heel boos en verdrietig om. Als ik haar dan aanbied om mijn hand vast te houden, duwt ze die weg. Ze wil zelf de leuning vasthouden en niet mijn hand! En op de fiets houdt zij het stuur vast. Als ik dan mijn handen aan het stuur heb (wat toch vrij noodzakelijk is :+ ), wordt ze ook boos en verdrietig en wil ze steeds mijn handen wegduwen. Het is tegelijk schattig en sneu tegelijk. Het voelt zo oneerlijk voor haar, dat ze wel snapt wat de bedoeling is, maar het niet kan uitvoeren zoals ze wil.

Ik leg nu steeds de nadruk op dat we het dan samen doen. Dus fietsen doen we bijvoorbeeld samen en bij het stoplicht helpt ze me door op het knopje te drukken. O+ . Het is een schrale troost.
pi_154137518
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:18 schreef exode het volgende:
Ah thanks over de KDV's. Wij (met name ik) twijfelen ook omdat B op in 2 verschillende groepen komt. Dus andere kindjes en andere leidsters. De groepen zijn met 18 kindjes en eigen ruimtes. Maar dus 1 buitenruimte die niet zo heel groot is. Tenminste ik vind het klein ogen voor 48 kids.

Gedoe dus (ook omdat ze eind nov/begin dec 3 donderdagen geen plek hebben en ik dus vrij moet nemen).

Wel fijn om te lezen dat grotere KDV's bij jullie goed bevallen. Wij hebben dit KDV destijds echt gekozen vanwege de plaats (zelfde gebouw school van mijn vrouw) en omdat het er op vrijdag lekker rustig is.
Ik heb het gevoel dat het feit dat jullie het KDV hebben gekozen bij het werk van je vrouw in feite tegen jullie wordt gebruikt ivm die nieuwe werkdagen van je vrouw. Want schooldirectie is dus met het KDV gaan overleggen om dit 'op te lossen'. Maar deze oplossing is voor jullie dus eigenlijk helemaal niet ideaal. Ik weet niet, ik zou hier denk ik een vervelend gevoel bij krijgen, dat je werk overlegt met KDV en dat je dan voor voldongen feiten wordt gesteld zo ongeveer. (Of zie ik dat nu verkeerd?) Om die reden zou ik ook gaan nadenken over andere opvang. Dat vrij nemen wat jij dus zou moeten doen, gaat naar mijn idee veel te ver en dat je dan zelf moeten gaan vragen om financiele compensatie.

Ik weet dat het vanaf de zijlijn makkelijk gezegd is hoor, maar ik schrijf gewoon maar even op hoe dit op mij overkomt.
pi_154137551
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:23 schreef Franny_G het volgende:

I zit nu in een fase dat ze alles zelf wil doen. Ze kijkt goed naar hoe anderen dingen doen en dan wil zij ook. Maar voor veel dingen is ze gewoon nog te klein. Zo wil ze bijvoorbeeld heel graag bij ons zelf de trap op lopen en zich dan vasthouden aan de leuning. Maar die zit te hoog voor haar, dus dat gaat gewoon niet. Daar wordt ze heel boos en verdrietig om. Als ik haar dan aanbied om mijn hand vast te houden, duwt ze die weg. Ze wil zelf de leuning vasthouden en niet mijn hand! En op de fiets houdt zij het stuur vast. Als ik dan mijn handen aan het stuur heb (wat toch vrij noodzakelijk is :+ ), wordt ze ook boos en verdrietig en wil ze steeds mijn handen wegduwen. Het is tegelijk schattig en sneu tegelijk. Het voelt zo oneerlijk voor haar, dat ze wel snapt wat de bedoeling is, maar het niet kan uitvoeren zoals ze wil.

Ik leg nu steeds de nadruk op dat we het dan samen doen. Dus fietsen doen we bijvoorbeeld samen en bij het stoplicht helpt ze me door op het knopje te drukken. O+ . Het is een schrale troost.
Sac heeft dat ook.
pi_154138810
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:23 schreef Franny_G het volgende:

Hier is dat maar met een paar dingen. Winkelwagentje mag ik idd soms niet vasthouden, háár handen moeten daar! Maar de trap op gaat klauterend en dat is prima. Op vakantie heeft ze wel alle leuningen waar ze bij kon vastgehouden, maar het is geen punt als het niet kan. Ellie is vrij gemakzuchtig wat dat betreft, net als wij ;).
pi_154138970
Dank je wel Franny! Zo voelt het voor mij ook, maar dan denk ik steeds: ja wij kiezen voor kinderen en er zijn genoeg kinderen die 2 of meer dagen naar een KDV gaan.

Ik vind het echt niet fijn dat we in een situatie worden gedwongen waar wij helemaal niet achterstaan. Omdat het zo last minute is, kunnen wij ook niet meer een andere oplossing bedenken/uitzoeken/regelen. De formatie moest voor de mei vakantie rond zijn, dan hadden we tijd genoeg gehad voor een weloverwogen keuze met deze werkdagen. We weten het nu dus pas 1,5 week terwijl de opvang alweer vanaf 17 augustus geregeld moet zijn.

Ik denk dan ook steeds: het schooljaar daarna is het vast weer anders, zo blijven we bezig. Vorig jaar hadden we een ander KDV in ons hoofd, echt geweldig op een boerderij. Daar bieden ze alleen opvang aan bij 2 of meer dagen. Zij zitten nu overigens ramvol op dinsdag en donderdag }:| Hem op de wachtlijst zetten kan, maar ja, volgend schooljaar hebben we misschien weer 1 dag nodig ipv 2.

Sorry voor al het gezeik, maar ik baal echt enorm. Wij hebben keuzes gemaakt op het gebied van werk zodat B alleen op vrijdag naar het KDV hoeft (allebei 3 dagen gaan werken, ik masseer 's avonds etc) en dat wordt nu gewoon ongedaan gemaakt omdat het zo even uitkomt.
pi_154152193
Ellie is ziek ;(. Bijna 40 graden koorts, sneutje... Maar wat het nou is? :?
pi_154153150
Dat is wel gek als je niet weet wat het is. Hopelijk gaat het morgen beter!
pi_154155362
Wat naar Cwen, nog een kies of zo die er aan moet komen? Hopelijk zakt het snel.

Ik heb een slaapzak vraag:
Met die warme middag slaapjes, wat geven jullie dreumes dan aan? We hebben gemerkt dat hij zonder slaapzak (dus alleen in luier of romper) veel minder goed slaapt of helemaal niet slaapt. In zijn slaapzak slaapt hij gewoon goed maar dat is echt warm. We hebben de zomer slaapzak van de Hema. Een lakentje is geen optie, dat vindt hij ook al vreselijk.....
  dinsdag 7 juli 2015 @ 22:18:08 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154155680
Kuiken slaapt gewoon in z'n tshirt en luier, we doen voor 's middags nooit een slaapzak.

Beterschap voor Ellie, cwen! Wat vervelend dat je de oorzaak niet weet.

Dyre, je kan wel zo ons mee naar Kreta, maar das wel vliegen :+ ;).

Exode, was de maandag niet bespreekbaar op school? Wat gebeurt er als je vrouw haar poot stijf houdt?
KuikenGuppy
pi_154156024
Wat een grote KDV-groepen bij jullie. L zit 1 dag in de week (woensdag) bij Korein en haar groep heeft op dit moment 4, soms 5 baby's (met 1 leidster en een stagiaire)
Vinden wij heel erg fijn. Ze doet de hele dag haar eigen ding, maar krijgt wel de nodige aandacht indien gewenst ;)

Cwen, wat vervelend dat je meisje zo ziek is, beterschap!

L slaapt ook alleen maar in een slaapzakje. Met dit warme weer lekker alleen een luier aan, of een rompertje erbij. Als het frisser wordt een pyjamaatje.

Wij zijn weer een stapje verder in de vakantie-troubles-voorpret. Waarschijnlijk wordt het ergens in Frankrijk een soort bungalowhuisje, waar wel genoeg te doen is (zwembad/kinderboerderijtje/speeltuin), en waar in een straal van 1 uur rijden ook vriendje zich nog wel kan vermaken :')
Maar nu nog even kijken of dat bestaat en waar dan :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Dyre op 07-07-2015 22:54:25 ]
pi_154156381
Fijn dat je weer wat stappen verder bent met je vakantie plannen Dyre!
Dan heeft ze geen baan meer vrees ik Burdie :(

Zoektocht op Google leverde op dat de Hema slaapzak blijkbaar meer geschikt is voor voorjaar en herfst. Ik ga zo een slaapzak van Jollein bestellen, die blijkt een stuk luchtiger te zijn.
pi_154157778
I slaapt in zo'n dun mouwloos slaapzakje van de Hema. 's Nachts beetje afwisselend; de nachten zijn nu weer iets frisser en ons huis is ook best koel, dus ze slaapt nu wel in een zomerslaapzak met mouwen.
pi_154162810
Pfff... Ik heb nog geen uur geslapen vannacht. Nog steeds geen idee wat er is, maar ze voelt zich ellendig en heeft nog steeds koorts. Ook schrikt ze steeds wakker met zo'n schok. Zielig hoor.
  woensdag 8 juli 2015 @ 07:55:10 #49
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_154162828
Awwwh, arme Ellie ;(

Enige symptoom is flinke koorts? Je hebt toch zo'n kinderziekte dat begint met 3 dagen koorts en daarna vlekjes? 5e of 6e ziekte geloof ik.

Hopelijk voelt ze zich snel beter!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_154162841
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 07:55 schreef Sylver_ het volgende:
Awwwh, arme Ellie ;(

Enige symptoom is flinke koorts? Je hebt toch zo'n kinderziekte dat begint met 3 dagen koorts en daarna vlekjes? 5e of 6e ziekte geloof ik.

Hopelijk voelt ze zich snel beter!
Ja, 6e ziekte, maar die hebben we volgens mij al gehad. Nou ja, koorts is van 40 naar 38 gezakt, dus dat is fijn. De rest aan vlekjes e.d. zien we wel verschijndn dan - of niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')