abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154014446
Nav de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

pi_154014560
Jongetjes zijn sowieso wat later met zindelijk worden toch?

Billy vindt het potje wel interessant, maar hij voelt de aandrang nog niet. Blote kont lopen resulteerde hier in meerdere plasjes op de grond; ''Kijk mem, nat! Schoonmaken?'' :')

Hoe kan ik hem stimuleren? Of is het gewoon afwachten tot hij er klaar voor is? En hoe merk je dat?
pi_154014710
OMG Spirit :X :X :X

Son, leuk stel! O+

Poes, ik denk dat je dan beter even kan afwachten. Zo te lezen is hij er nog niet aan toe. Ik zou hem over een paar weekjes weer een keer in zijn blote billen (of met een onderbroekje aan) laten rondlopen en kijken hoe het dan gaat.
pi_154014744
Als ze niet steeds op de grond plassen :P
Althans ik word niet vrolijk van steeds alles moeten wassen en schoonmaken, maar mijn kind ook niet. Ik zou het idd nog even laten

En mijn tweetal, ze zijn zo leuk O+ (meestal dan ;))
pi_154014813
Ik laat het nog wel even :Y
Had mooi gekund nu met het mooie weer, maar als hij er niet klaar voor is houdt het op natuurlijk.

Hoe trekken jullie peuters de warmte verder?
pi_154014864
Hier eigenlijk best redelijk. Mits ze hun verkoeling in het badje zoeken.
pi_154014895
Poes gewoon afwachten inderdaad. Jongens zijn vaak later hoor.

Spannend Son!!!
pi_154014936
Hier gaat het ook best goed! Ze zit alleen nu op de bank want ze kan niet slapen.
pi_154014960
Hier prima. Ze zijn wat hangerig en krijgen in de avond energie. Vanmiddag hingen ze met zijn 2-en op mij. Lekker plakken :D
  donderdag 2 juli 2015 @ 21:03:54 #10
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154014966
Peuter heeft eigenlijk geen last van de warmte :). in tegenstelling tot baby ;(

Oh en Spirit :X
pi_154014977
Ja mijn ransbak heeft er ook weinig last van, maar zodra het even kan loopt die in haar blote kont rond en ze eet de hele dag door waterijs. Zo zou ik het ook prima volhouden :P
Sarcasme. Herken het.
pi_154015031
Hier trekken ze de warmte best goed eigenlijk.
Kleuter was alleen in slaap gevallen (meer buiten spelen op school en warmte is natuurlijk ook vermoeiend), was ook niet wakker te krijgen :')
De kamer van peuter is wel heel erg warm, dat ze er kan slapen is me een raadsel :D
pi_154015032
Kinderen zijn lichamelijk toe aan zindelijk worden rond 3 jaar uitzonderingen daar. Jan is er nog niet helemaal aan toe zit prima op de wc, potje is leuk etc maar er niet helemaal aan toe komt wel
pi_154015304
Dat snap ik ook niet Son! Ik doe geen oog dicht met die hitte, maar Isa slaapt juist beter als het zo warm is. Ze is dan ook zeiknat van het zweet en moet perse onder haar dekbed :') Zodra ze slaapt verwissel ik dat voor een lakentje. Raar kind.
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 2 juli 2015 @ 21:18:26 #15
378192 -mandy-
I am who I am
pi_154015399
Hier een paar weken geleden ook nog geen interesse in zindelijkheid, als de ergste warmte weg is. Ga ik hem eens in onderbroek laten lopen en kijken of het dan wil.

D wilde perse met dunne slaapzak aan slapen, onder zijn dekbed 8)7 . Zonder dekbed was geen optie voor D.
Dat resulteerde dus net in een huilend kind met kletsnatte haartjes. Nu ligt ie tevreden onder een lakentje. Dekbed hebben we maar even aan de kant gelegd.

Jeetje Omen, wat zal dat schrikken zijn geweest.

Mooie stats Shandaly!

Oh en mannetje is vandaag naar de kapper geweest, van lang haar en krullen naar een fris kort zomerkoppie.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_154015436
Ze slapen hier ook prima! Jan idd ook onder zijn dekbed verwisselen lukt niet dus dan maar zelf weten
2 slaapjes zelfs en slaapt direct waar hij normaal wel moeilijk doet
pi_154015450
Mandy, wat een lekker bolleke O+

Peuters zijn in het algemeen dus aardig hitteproof hoor ik zo.
Alleen maar beter :Y

Billy heeft vrijdag de waterpokken gekregen, hij is sindsdien wat lamlendig en het eten wil ook niet zo. Vanmiddag heeft hij van 13.00 tot 17.00 (oeps) geslapen in z'n verschrikkelijk hete kamer (34gr vanmiddag).
Dus of het door de warmte of de waterpokken komt?

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2015 21:20:56 ]
pi_154015867
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 21:15 schreef Spirit82 het volgende:
Dat snap ik ook niet Son! Ik doe geen oog dicht met die hitte, maar Isa slaapt juist beter als het zo warm is. Ze is dan ook zeiknat van het zweet en moet perse onder haar dekbed :') Zodra ze slaapt verwissel ik dat voor een lakentje. Raar kind.
:D daar moet je toch niet aan denken!
Ik heb bij Elise gisteren alleen het dekbedovertrek op haar bed gelegd en dat vond ze wel prima, had meer weerstand verwacht haha.
Nat van het zweet is ze wel, haar haar krult er helemaal van :D
  donderdag 2 juli 2015 @ 21:40:26 #19
378192 -mandy-
I am who I am
pi_154016106
Ik voorspel hier een onrustige nacht met veel wakker worden. D kan niet best slapen met dit weer, en helemaal ongelijk geef ik hem ook niet.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_154017581
Oh Spirit, wat smerig zeg :X

Sonnetje, ik ben benieuwd of ze morgen droog is. Of vannacht wakker wordt om te plassen.

Hier redt Riley het ook redelijk met de warmte. Ze vindt het zwembadje helemaal geweldig.

Mandy, wat een liefje O+

Hier wil Riley wel elke avond de slaapzak aan. Maar soms trekt ze hem dan zelf uit. Nu heeft ze hem nog aan :D

Zindelijk worden gaat het hier echt nog niet worden. Ze voelt de drang wel merkte ik vandaag. Maar zitten op het potje of toilet om te plassen wil ze niet. Zwembad is een veel betere plek voor plasjes :o
pi_154020470
Ah gatver Spirit! Dat is wel echt heel smerig :X

Son wie weet? Eva zei dat in januari ook. En ze heeft maar 1x een ongelukje gehad (de nacht voor haar 1e schooldag dus nog verklaarbaar ook). En ik mocht haar ook nooit wakker maken. Deed ik dat wel dan had ik een poepsacherijnig kind die uit dwarsheid toch niet ging plassen. Dus gauw mee gestopt.

Ze kunnen hier aardig goed tegen de warmte. Alleen Rosalie kon vanmiddag echt niet slapen dus die heeft een uur in bed liggen zingen enzo en tien er maar weer uitgehaald. Ze heeft het heel goed gedaan, maar rond het avondeten was de koek op.

Ze liggen nu allebei zo diep te slapen dat ik echt een tijd heb staan kijken en luisteren om een ademhaling te ontdekken.
pi_154022644
O Spirit :r wat smerig!!
Iedereen ligt hier heerlijk in dromenland, Jolietje ging uiteindelijk om een uur of 10 toch lekker in haar eigen bedje slapen, wil ook per se haar slaapzak aan!
Wbt het zindelijk worden, vorige maand(toen was ze 2jaar en 8 mnd) gaf ze zelf aan dat ze op het potje wilde plassen, toen hebben we maar direct doorgepakt en nu is ze overdag zindelijk.
Mijn ervaring is idd dat meiden er sneller aan toe zijn als jongetjes, haar broer was precies een jaar ouder toen hij interesse kreeg!
Ieder op zn eigen tempo!
pi_154022964
Het is toch niet uit te houden binnen ;(

Eva heeft nergens last van overigens. Ik kan het me bijna niet voorstellen maar ze speelt alsof er niks aan de hand is en gaat direct heerlijk slapen.
Ze heeft alleen vijf poepluiers gehad vandaag :o

Nohhh Mandy, wat heeft hij een heerlijk snuutje O+
E.
pi_154023081
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 03:37 schreef .Sparkling. het volgende:
Het is toch niet uit te houden binnen ;(

Eva heeft nergens last van overigens. Ik kan het me bijna niet voorstellen maar ze speelt alsof er niks aan de hand is en gaat direct heerlijk slapen.
Ze heeft alleen vijf poepluiers gehad vandaag :o

Nohhh Mandy, wat heeft hij een heerlijk snuutje O+
Aiden hier ook.
Hoezo warm? :?

Hij slaapt nu alleen in een boxer (en luier) en een t-shirt. Hij heeft wel een deken maar daar ligt ie nooit onder.
pi_154023340
Spirit dat snap ik wel, ik moet ook altijd onder een dekbed slapen ook met dit weer :D

En son was ze droog?

Hier slapen ze alleen in boxer inderdaad. En allang geen middagdutjes dus dat scheelt dan wel.
Verder slapen ze prima hier. Alleen ik maak korte nachten helaas :O
pi_154023420
Jan kwam om half 7 had gepoept gelukkig had ik een onderbroekje om de luier want het zat daar ook in 😔

Dus die heb ik nu afgehaald, jan zo goed en zo kwaad het ging schoongepoetst (hele benen zaten er onder omdat ik er te laat achter kwam) onder de douche gezet toen hij schoon was baby badje op de grond en ik douchen.

Bed net afgehaald nu zo wassen
pi_154023480
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 21:18 schreef -mandy- het volgende:
Hier een paar weken geleden ook nog geen interesse in zindelijkheid, als de ergste warmte weg is. Ga ik hem eens in onderbroek laten lopen en kijken of het dan wil.

D wilde perse met dunne slaapzak aan slapen, onder zijn dekbed 8)7 . Zonder dekbed was geen optie voor D.
Dat resulteerde dus net in een huilend kind met kletsnatte haartjes. Nu ligt ie tevreden onder een lakentje. Dekbed hebben we maar even aan de kant gelegd.

Jeetje Omen, wat zal dat schrikken zijn geweest.

Mooie stats Shandaly!

Oh en mannetje is vandaag naar de kapper geweest, van lang haar en krullen naar een fris kort zomerkoppie.
[ afbeelding ]

Leuk kapsel. Heb je ook een voor foto? Ik weet nog steeds niet wat ik nou met kyan zijn kapsel aan moet.
pi_154023643
Stoer kapsel mandy!

Daan heeft weinig last van de warmte. Slaapt ook prima (in boxershort, half onder zijn dekbed). En dan heeft hij de warmste kamer. De oudste heeft meer last, kan niet in slaap komen en lekker mopperig.

Zindelijk wil hier ook niet. Daan zegt niks, als er iets in zijn luier zit. Laatst 3 dagen zonde luier gedaan. Als we hem naar de wc sturen dan gaat het redelijk, maar dat is niet zindelijk zijn, en Daan had er ook steeds minder zin in. Dus maar gestopt en gaan na onze vakantie wel weer proberen. We hebben nog een half jaar ;)

Vanmiddag laatste keer peuterspeelzaal voor de zomervakantie, en dan kunnen we hopelijk de slaaptijden nog wat opschuiven. Vorige vakantie zaten op nachten van 9 tot 8. Ipv 8 tot 7.. Voor ons ook lekker ;)
  vrijdag 3 juli 2015 @ 08:33:06 #29
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_154023767
Wat een leukerd Mandy O+

Anouk is deze ochtend bij een vriendinnetje spelen (ivm dat mijn zus even rustig aan moet doen), voor het eerst dus. Lief haalt haar tegen 12 uur weer op, die vond het niet erg om met deze warmte een middag vrij te nemen. Vind het wel spannend.

En ze heeft wat opgepikt ergens; gisteren zei ze in ene "houd je bek" :@ Iemand op kinderdagverblijf denk ik (ze zei het vriendinnetje waar ze nu is, maar dat heb ik even nagevraagd zojuist), wij zeggen het in ieder geval niet. Ben ik lekker mee, ze schreeuwde het gisteren dus in de tuin :@
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_154023928
Irritant he, zo riep Ow nu een paar keer: mama ik wil vechten :')
Dat heeft hij ook echt niet van ons! (En volgens mij heeft hij geen idee wat het is ;) )
  vrijdag 3 juli 2015 @ 10:14:36 #31
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_154025090
Hier vliegen de scheldwoorden ons af en toe ook om de oren. Niet leuk idd. Hier praat ze dr broers na....

4Daagse foto;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154026227
Oh nog een tip voor ijsjes trouwens, als jullie ze het nog niet kennen. Je hebt van die langwerpige ijsjes van de aldi enzo die je zelf moet invriezen? Die kun je doormidden knippen en dan heb je een perfect peutersize ijsje waar ze niet zo mee kunnen knoeien. Zag het op het kdv en vond het zo ideaal!
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 11:21:08 #33
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_154026476
Die ijsjes in die plastic zakjes bedoel je?
pi_154026529
Ja precies! Die langwerpige plastic zakjes die je zelf moet invriezen. Als ze bevroren zijn en je knipt ze doormidden, heb je 2 ijsjes die precies groot genoeg zijn, athans, voor mijn 2 jarige. En het scheelt zoveel geklieder vergeleken met een ijsje op een stokje en het is lekker koud in hun handjes. Ik ben helemaal fan!
Sarcasme. Herken het.
pi_154026654
PE, wow, met dit weer vierdaagse :'( Leuk zo'n actiefoto!

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:23 schreef Spirit82 het volgende:
Ja precies! Die langwerpige plastic zakjes die je zelf moet invriezen. Als ze bevroren zijn en je knipt ze doormidden, heb je 2 ijsjes die precies groot genoeg zijn, athans, voor mijn 2 jarige. En het scheelt zoveel geklieder vergeleken met een ijsje op een stokje en het is lekker koud in hun handjes. Ik ben helemaal fan!
Die vrieslollies bedoel je? Die je ook vloeibaar kan kopen?

Goed idee! Ook omdat die druif van mij ijs op een stokje weigert. Of mama dat even met een lepel eraf wil schrapen in een bakje, en liefst ook nog wil voeren, kthnxbye 8)7 Wat denk je zelf?

Maar in een zakje wil hij misschien wel !
  vrijdag 3 juli 2015 @ 11:33:47 #36
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154026785
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:23 schreef Spirit82 het volgende:
Mijn tweejarige eet zo een hele (full-size, volwassen) magnum op, dus een heel waterijsje is ook niet zo'n probleem voor 'm vrees ik...

ps. nee, die mega magnum krijgt ie natuurlijk niet (1 keer gebeurd, papa dacht een waterijsje voor m te kopen en zelf een magnum te eten, what was he thinking!). Hij krijgt af en toe zo'n mini, maar die heeft ie zo weggewerkt... >:) :Y)
pi_154026788
Ja vrieslollies, haha, geen idee hoe ik ze moet omschrijven. Misschien had ik een beter een plaatje erbij kunnen plakken :P

Sarcasme. Herken het.
pi_154026800
Jammie!
Lekker :D
  vrijdag 3 juli 2015 @ 11:38:07 #39
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154026894
Ha, die heb ik hier ook in de vriezer liggen. 50 cent voor 10 stuks bij de Jumbo, ik zeg goede deal ^O^
pi_154026910
MM, ik zeg ook niet dat Isa maar 1 halfje opeet he, maar het scheelt hier enorm veel geklieder en als ze dan TWEE ijsjes krijgt, is dat natuurlijk helemaal de bom, dat snap je wel :7
Sarcasme. Herken het.
pi_154027196
Dat splitsen moet ik dan wel even buiten beeld doen, want twee halve dingen zijn natuurlijk niet net zo goed als één hele. NIET IN STUKJES MAMAAAAAA!!!! :'( :'( :'( :'( :'(

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:33 schreef mousemicky het volgende:

[..]

ps. nee, die mega magnum krijgt ie natuurlijk niet (1 keer gebeurd, papa dacht een waterijsje voor m te kopen en zelf een magnum te eten, what was he thinking!). Hij krijgt af en toe zo'n mini, maar die heeft ie zo weggewerkt... >:) :Y)
Haha ja, die tijden dat je rustig voor jezelf iets anders kon kopen dan voor je kind zijn voorbij :D
Alles moet gedeeld worden en dat geldt uiteraard niet alleen voor het eten dat hij krijgt, maar vooral voor die lekkere dingen die jij eet. Want mijn groente hoeft niet gedeeld te worden met hem hoor.

Grappig vind ik dat, dat ze van onbekende nieuwe etenswaren meteen weten of dat lekker is of niet. Taart of borrelhapjes zijn reden om op schoot te klimmen, maar een onbekende nieuwe groente op je bord wordt achterdochtig bekeken alsof het vergif is. Het zal de setting wel zijn denk ik.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 11:56:35 #42
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_154027340
Jammer is dat idd, dat ze dan de groente of whatever weer niet van je willen. :(
pi_154027655
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 00:12 schreef danic het volgende:
Ah gatver Spirit! Dat is wel echt heel smerig :X

Son wie weet? Eva zei dat in januari ook. En ze heeft maar 1x een ongelukje gehad (de nacht voor haar 1e schooldag dus nog verklaarbaar ook). En ik mocht haar ook nooit wakker maken. Deed ik dat wel dan had ik een poepsacherijnig kind die uit dwarsheid toch niet ging plassen. Dus gauw mee gestopt.

Ze kunnen hier aardig goed tegen de warmte. Alleen Rosalie kon vanmiddag echt niet slapen dus die heeft een uur in bed liggen zingen enzo en tien er maar weer uitgehaald. Ze heeft het heel goed gedaan, maar rond het avondeten was de koek op.

Ze liggen nu allebei zo diep te slapen dat ik echt een tijd heb staan kijken en luisteren om een ademhaling te ontdekken.
Zoals ik gedacht had niet droog gebleven. Maar ze heeft gewoon door geslapen :')
Om 6 uur was ze wakker (met de warmte niet heel gek). Daarna wel gelijk op het potje geplast.
pi_154028538
Jammer!
Wel bijzonder dat ze er niet wakker van is geworden. Ze slaapt iig lekker diep dus :D
Ik vind dat hele verschonen van het bed niet zo erg, maar die lucht :X
Ik werkte in een kindertehuis en daar moest ik iedere avonddienst wel 3 bedden verschonen :r
Dan had ik liever een ziek kind. Brrrr
  vrijdag 3 juli 2015 @ 14:42:28 #45
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154031343
Oh ja, die diepvrieslolly's zijn wel een goed idee. Dat hadden wij vroeger ook thuis.
pi_154034643
PE, wat een leuke foto O+

Spirit, goede tip. Waterijsje op een stokje wil ze ook niet vasthouden. Een minimagnum op stokje uiteraard wel :D

Sonnetje, jammer dat ze niet droog is gebleven. Wel lekker dat ze doorgeslapen heeft.
pi_154037781
Wij hadden net poep overal :')
Mevrouw had lekker staan te poepen en had jeuk aan dr billen en heel dr handen onder die ze dan maar even aan dr buik en luier afsmeerde :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_154038351
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:10 schreef Spirit82 het volgende:
Oh nog een tip voor ijsjes trouwens, als jullie ze het nog niet kennen. Je hebt van die langwerpige ijsjes van de aldi enzo die je zelf moet invriezen? Die kun je doormidden knippen en dan heb je een perfect peutersize ijsje waar ze niet zo mee kunnen knoeien. Zag het op het kdv en vond het zo ideaal!
Die hebben wij hier standaard ook te koop bij de plus enzo vaak onderin het schap bij de aanmaak limonades
Servetje ofzo er om voor koude handjes
pi_154038551
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 12:49 schreef danic het volgende:
Jammer!
Wel bijzonder dat ze er niet wakker van is geworden. Ze slaapt iig lekker diep dus :D
Ik vind dat hele verschonen van het bed niet zo erg, maar die lucht :X
Ik werkte in een kindertehuis en daar moest ik iedere avonddienst wel 3 bedden verschonen :r
Dan had ik liever een ziek kind. Brrrr
Ik was ook verbaasd, ik had me ingesteld op een keer eruit vannacht, maar niet dus.
Oej dat klinkt ook niet fijn :x die lucht is idd niet lekker, bluh.

Ook zo schattig vandaag, ik was de oudste van school halen en dat zit naast de psz. Waren de kindjes van haar groep (althans een groot gedeelte gaat 4 dagen) in de hal aan het spelen. Ik stond even met de juf te praten en een aantal kindjes gingen Elise gedag zeggen :D ze vonden het maar gek dat ze er niet was. Leuk om te zien :D een zo'n meisje kwam echt aangelopen om hoi tegen haar te zeggen.

Ijsjes zijn ze hier dol op... En een half ijsje zouden ze niet pikken geloof ik :+ (ze kennen die ijsjes ;))
pi_154040655
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 19:08 schreef Tally het volgende:
Wij hadden net poep overal :')
Mevrouw had lekker staan te poepen en had jeuk aan dr billen en heel dr handen onder die ze dan maar even aan dr buik en luier afsmeerde :')
Wat is dag met al dat gepoep
  vrijdag 3 juli 2015 @ 21:37:32 #51
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154041681
Nog een poepverhaal voor het slapen gaan :Y)?

E. heeft net op het potje gepoept voor het eerst 😃. Ze was nog boekjes aan het lezen in bed (want megamiddagdut gedaan) en riep ons ineens (doet ze eigenlijk nooit). Mijn man kwam boven en die dacht 'wat stinkt het hier' :'). En ja hoor! Luier op bed, grote drol in het potje, mega trotse E ❤! Ze heeft meteen het beloofde cadeau gekregen en daar nog even mee gespeeld.

Trots O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Tante_Soesa op 03-07-2015 21:58:51 ]
pi_154042335
Dat is een beter poep verhaal! *O*
pi_154043027
Oh Tally. Smerig gewoon :X

Sonnetje, leuk dat ze haar zo misten. Echt lief O+

T. Soesa, wat knap *O*
  vrijdag 3 juli 2015 @ 22:45:10 #54
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154043987
Soesa, wat knap!

Over poep kunnen wij ook meepraten. 3 peuters zonder luier in een zwembad.... het moest eens mis gaan natuurlijk :')
pi_154044205
Nena zegt dat dit een peutersize is en jullie je kindjes niet in de maling moeten nemen.
pi_154044394
Oh jee. Door al die poepverhalen en mijn naaktloopster word ik ook een beetje huiverig :X

Troeta, :D
Hoe zag ze er uit toen ze het ijsje op had? :D
pi_154045104
Dat ijsje is haast groter als het meisje! Heeft ze hem helemaal op :9 )?
En al die poep :9 :9 :9 :Y) :Y) :Y) gelukkig gebeurt dat hier nu op de wc! Jolie had vanochtend haar knuffels tussen haar natte luier gestopt 8)7 :') dus die hebben maar weer eens een rondje meegedaan in de wasmachine!
pi_154049551
Soesa! Wat knap *O*

Een :X voor de overige poep en plas verhalen.
Ik houd m'n hart vast voor de tijd dat wij ook gaan potjetrainen.

Poep en plas trek ik wel, maar braaksel.. :r Hij mag mij elke dag de boel onderplassen, maar overgeven is toch wel het ergste wat hij mij kan ''aandoen''.
pi_154051944
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 01:54 schreef Poesopstokje het volgende:

Poep en plas trek ik wel, maar braaksel.. :r Hij mag mij elke dag de boel onderplassen, maar overgeven is toch wel het ergste wat hij mij kan ''aandoen''.
+1. Overgeven kan ik ook echt niet tegen
pi_154054155
Wauw soesa, super knap!!

Dat ijsje :D hopelijk heeft hij gesmaakt!

Gadget Tally. Wat kunnen peuters goch vieze wezentjes zijn :D

Eva kon vannacht voor het eerst niet slapen sinds de warmte. We hadden haar alleen een luier aangedaan en bij ons in bed, daar is het wat koeler.
Nu heb ik de halve nacht wakker gelegen omdat ik haar zo schattig vind in alleen een luier. Dat kleine zachte buikje, ik moest er de hele tijd kusjes op geven :@
E.
pi_154055620
Haha Spark herkenbaar! Dat bolle peuterbuikje, ik kan m wel opvreten dan O+
  zaterdag 4 juli 2015 @ 13:17:10 #62
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154056517
+1!! O+

E lag vannacht ook bij mij in bed, ze was om 1:00 gillend wakker geworden :? Maar ze had volgens mij jeuk (eczeem + warmtebultjes, wat een ongenadige combinatie zeg) dus bleef erg wakker; ze heeft tot minstens 3:30 liedjes liggen zingen naast me :') O+
  zaterdag 4 juli 2015 @ 14:08:57 #63
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154057771
Peuters in luiers O+
Zingende peuters O+ (liever wel op een ander tijdstip) :* voor de jeuk :'(
pi_154058005
Hier heb ik ook warmtebultjes gespot, vooral op haar buik. Is er iets dat je daaraan moet doen? Weet ik het, poeder of een zalfje, of hebben ze daar geen last van?
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 14:21:48 #65
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154058173
Mja niet echt een remedie geloof ik... je kunt het alleen proberen te voorkomen. Niks teveel aan, alleen katoen, en dan maar duimen dat ze er geen last van heeft :{
pi_154058852
Spark, peuters in luiers O+
Hoe lief ik het ook vind, ik sliep laatst ook gewoon toen ze in luier lag :@

LB, liedjes zingen midden in de nacht O+

Warmtevlekjes heeft Riley ook. Nu met de zo'n worden het er meer. Ze lijkt geen jeuk of pijn te hebben

Vandaag lekker vooral in het badje. Daarna twee uur geslapen en toen weer in het badje gegaan. En ze loopt alleen in ondergoed. Dus ook een paar keer naar het toilet gegaan. Alleen nog geen plasje
  zaterdag 4 juli 2015 @ 20:33:41 #67
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154068313
Oh, zei ik warmtebultjes? ;( Inmiddels lijkt het verdacht veel op waterpokken.....

Kindje lag supervroeg in bed, gebadderd in havermout, daarna ingesmeerd met kidsclin en nu maar duimen voor de nacht.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 20:36:33 #68
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154068408
Ohja en dit weer zorgt hier wel voor grote stappen mbt zindelijkheid! Ik zette haar vandaag op het potje toen ze verbaasd naar wat druppels op de grond keek, waarna ze keurig verdr plaste op het potje ^O^ En later zag ik dat ze moest poepen, dus net op tijd op t potje gezet en daarna onder luid gejubel alles in de wv gekiept :'

Ze begint zich er bewuster van te worden :Y
pi_154069023
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 14:16 schreef Spirit82 het volgende:
Hier heb ik ook warmtebultjes gespot, vooral op haar buik. Is er iets dat je daaraan moet doen? Weet ik het, poeder of een zalfje, of hebben ze daar geen last van?
De mijnes zaten heel vaak onder de warmtebultjes en hebben er nooit last van gehad. Nu lekker vaak bloot laten lopen. Als je dr kleding aangeeft kan het gaan schuren en dan jeuken.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 21:48:09 #70
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154070403
Bram moet opeens op de wc poepen en plassen. :')

Goed 3 natte broeken verder en ik had qua onderbroeken aantal niet echt gerekend op zindelijkheidtraining deze 3 weken. Gelukkig wel een wasmachine.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154072225
Hier wel bijna de hele dag in blote kont gelopen, maar plassen deed ze alleen toen ze luier aanhad. Dus luierzindelijk is ze :D
pi_154072481
Goed bezig alle zindelijke peuters to be! *O*
pi_154072877
Iedereen is hier idd wel opeens bezig met zindelijkheid zeg!
Wel wel knap van iedereen ;)

Ow vertelt het wel dat hij aan het plassen/poepen is. Maar luier uit en op het potje/wc daar doen we niet aan :')
  zaterdag 4 juli 2015 @ 23:32:34 #74
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154072940
Wij waren overnachten in een jeugdherberg. Dus ik vanmorgen met kinderen naar de wc en douche. En meiden dus naar de wc, dat moest bram ook.
Dus ik zet m erop. Niks.... "Mama niet klaar! Mama niet klaar". Prima schat blijf maar zitten. Daar was ik opzich wel blij mee, dat scheelde me een vieze luier tot zn nek. :D
Dus sinds vanmorgen is bram een grote jongen en plassen doe je op de "C".
pi_154072975
Wij zijn er niet meer mee bezig. Toen mijn peuter deze week in de tuin poepte en er vervolgens doorheen liep en vrolijk verder ging met zijn bezigheden begon mij te dagen dat hij er nog niet echt aan toe is.

Verder zitten wij al dagen op het strand met onze jongens. Van die zongebruinde beachboys met warrig haar die het water niet uit te slaan zijn, I'm lovin' it O+

(Edit: ik bedoel mijn eigen kinderen he, ik ben geen pubers aan het versieren op het strand ;( )
  zaterdag 4 juli 2015 @ 23:33:58 #76
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154072993
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 23:30 schreef Loj het volgende:
Iedereen is hier idd wel opeens bezig met zindelijkheid zeg!
Wel wel knap van iedereen ;)

Ow vertelt het wel dat hij aan het plassen/poepen is. Maar luier uit en op het potje/wc daar doen we niet aan :')
Oh dat heeft bram erg lang gehad hoor. Ikke poepen, incl moeilijk gezicht. Maar zodra op wc huilen en niet leuk.

Tot opeens vandaag dus.
pi_154073196
Femke (en wij) is helemaal nog niet met zindelijkheid bezig. Maar goed, ze is ook nog maar 25,5 maand oud... Tijd zat!!
Het lijkt trouwens wel of ze heeft zitten afluisteren bij het CB van de week. Waar ik daar nog eerlijk mijn hart luchtte over dat ze nog zo weinig zei, begint ze nu ineens ons de oren van de kop te kletsen! Trutje! ;) Plaatjes in boekjes benoemen enzo O+
pi_154073307
L-E, jouw beachboys. Eigenlijk wil foto's zien van jouw hunks O+

Shandaly, O+
pi_154073455
Klinkt heerlijk LE!

En het komt idd wel, volg je kind is ff regel toch :)
En het is zoals Ow is, hij beslist.

Trouwens, Ow is zo tof momenteel! Js heeft precies deze hittegolf uitgekozen om in een heel vervelend sprongetje te zitten. En toch stiekem erg vervelend omdat ik hem niet in de draagdoek doe met deze temperaturen en hij dus de helft van de tijd huilt. Maar wat doet mijn grote jongen: mama, ga maar met Js spelen. Hij moet huilen, Ow kan zelf spelen. O+
pi_154077529
Loj, dat is echt heel lief O+
pi_154078292
Ach gos Loj, da's wel erg lief van hem O+

Wij hebben straks onze verjaardag. Het lijkt er nu op dat van de 25 man die doorgaans komen en uitgenodigd zijn, nu alleen mijn ouders en schoonouders komen :')
Wij eten dus de komende 3 dagen taart...
Maar goed, de helft heeft niet geageerd op de uitnodiging dus misschien worden we verrast..

(Is het raar dat ik het niet netjes vind om niet te reageren op een uitnodiging? Wat de reactie dan ook zal zijn...maar gewoon helemaal niks...)
pi_154078372
Is niet raar ik zet er meestal onder kom je niet? Laat het even weten.

Wij zijn onderweg naar Utrecht de tour kijken, kids zijn bij oma die heeft een bolderkar gekocht dus gaat naar het park met ze.
pi_154079059
Ik vraag het meestal nog ff als ik niets heb gehoord.
Ik laat meestal wel ff weten of ik kom :) maar in ieder geval, fijne verjaardag Danic :)
pi_154079192
Fijne verjaardag Danic.
En ik zou het ook laten weten of ik wel of niet kom

Goitske, veel plezier vandaag
pi_154080178
Als ik op een uitnodiging niks hoor, ga ik ervan uit dat die mensen komen. Afzeggen als je niet kunt vind ik wel zo beleefd.

De bultjes, ze lijkt er niet echt last van te hebben gelukkig. Ik zag ze gisteren ineens toen ik haar zwempakje uittrok. We zaten aan een strandje in de buurt en ik dacht dat het misschien ook van het water kon komen. Ze heeft vannacht bij opa en oma geslapen (en uit het grote bed daar gevallen :') ), dus ik zal straks eens kijken als ze weer hier is.
Sarcasme. Herken het.
pi_154082436
Ik zet er meestal bij laat even weten of je komt. Ik hoop dat jullie aangenaam verrast worden danic en gefeliciteerd.

Hier ook een verjaardag vandaag en ean liet 2 stukken taart vallen dus net nog even naar de supermarkt gelopen voor een extra stukje.

Ik lees hier al stiekem mee want sac is meer een peuter dan een dreumes vind ik.

L-e klinkt super van je boys zeg.
  zondag 5 juli 2015 @ 14:15:43 #87
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154083999
Danic, veel plezier vandaag!

Spirit, kan even een reactie op t badpakje zijn, t was natuurlijk ook hartstikke warm. Fijn dat ze er geen last van heeft!

Mijn waterpokkenmeiske is wel echt sneu; oogjes permanent op half 12, hartstikke moe, en vraagt de hele dag of je haar rug wilt kriebelen. Daar zitten ook de meeste plekjes, al zitten haar buik en gezicht er ook onder. Zag ook 3 flinke pokken onder dr haar, en wat kleintjes op dr schaamlippen :X
pi_154084633
Oh sneu LB dat ze waterpokken heeft :( Hier viel het me eigenlijk best mee. Ze had wel plekjes, maar heeft er niet veel last van gehad gelukkig. Kidsclin (geen idee of je het zo schrijft) hielp erg goed. Ik vond ook die plekjes tussen haar billen en in haar haar zo sneu ;(
Sarcasme. Herken het.
  zondag 5 juli 2015 @ 14:38:10 #89
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154084732
Ja kidsclin hadden wij ook in huis, gekregen van een vriendin bij wie de waterpokken al langs waren geweest. Prima spul, al moet E er niet veel van hebben. Die komt al vragen om kokosolie :')

/geitenwollensok
  zondag 5 juli 2015 @ 16:03:37 #90
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_154087909
Als die kokosolie de jeuk weghaalt, waarom niet? Sterkte met je moppie.
  zondag 5 juli 2015 @ 16:06:10 #91
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154087986
Kokosolie smeren we doorgaans om haar huid vet te houden, maar tegen de pokken doet het denk ik niet zo veel. Kidsclin lijkt aardig te helpen.

Ze ligt nu ook alweer een tijd te slapen, daar ben ik wel heel blij mee! Is vast goed voor dr.
pi_154095778
Ach gossie LB, wat sneu dat E waterpokken heeft.. ;( sterkte!

Fijne verjaardag Danic! zijn er nou veel mensen niet gekomen? Ik vind dat wel aso, ik zou het zelf laten weten als ik niet kan.
Toen wij gingen trouwen hadden we op de kaart staan dat mensen even voor een bepaalde datum moesten laten weten of ze kwamen en bij zeker de helft moesten we daar zelf alsnog achteraan bellen. En daar waren dan nog mensen bij die dus niet van plan waren te komen. En dat terwijl we vooraf aan moesten geven hoeveel mensen er kwamen en voor die mensen moesten betalen. Dat vind ik echt aso, het is een kleine moeite even te bellen/mailen.
E.
pi_154096175
Dat is ook aso Sparkling. Zeker als het om een huwelijk gaat en het echt een flinke kostenpost is.
Degenen waar we niks van hoorden belden op het laatste moment. Er zou al 2 km file staan voor het pontje (vandaag de enige manier om bij ons te komen ivm de tour de France). Dus ik constateerde dat mijn ouders op dat moment ook in die file zouden staan.
Komen ze aan, was het niet eens druk langs de route :')

Een ander komt nu net binnen...
Mijn zusje is ziek.

En nou ja....iemand taart :+ ?
pi_154097494
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 20:20 schreef danic het volgende:

Naahh wat lullig zeg :N

Ondanks dat; gefeliciteerd met jullie verjaardagen :)
pi_154097694
Lekker taart :9~ ! En wat jammer dat mensen het zo hebben laten afweten, alsnog van ♡te gefelicitaart!
En sterkte met je pokkenmeisje LB! Zo sneu!
pi_154097873
Zelfs voor de crematie van Elva namen sommigen niet de moeite zich af te melden. Treurig wel.
pi_154097890
En gefeliciteerd danic! :*
  zondag 5 juli 2015 @ 21:14:17 #98
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154097925
Jammer Danic! En gefeliciteerd!

L-E, dat vind ik helemaal bot :(

Beterschap voor E LB! :*

Mijn meisje ging koeien tellen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.... 2 koeien! :')
pi_154097983
Haha Kyara O+ Hier is ook alles twee ja!
pi_154097993
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 21:13 schreef L-E het volgende:
Zelfs voor de crematie van Elva namen sommigen niet de moeite zich af te melden. Treurig wel.
Ik neem aan dat die mensen inmiddels niet meer bij jullie kennissenkring/vriendengroep horen?
  zondag 5 juli 2015 @ 21:20:53 #101
378192 -mandy-
I am who I am
pi_154098177
Gefeliciteerd Danic!

Beterschap met je meisje LB :*

Hoe onbeleefd is dat. afmelden is toch een kleine moeite?

[ Bericht 18% gewijzigd door -mandy- op 05-07-2015 21:38:12 ]
pi_154098503
Gefelicitaart Danic!
Over de categorie 'rare slaapplekken' kan ik voortaan ook meepraten

Je peuter al slapende aantreffen in een totaal andere hoek van haar kamertje. Op de grond. Kitty kussen erbij ..Mickey Mouse stevig vast, foetushoyding .... get the picture? :+

Geen foto's durven maken want was bang dat ze dan wakker zou worden. Nu konden we haar zo terug in bed leggen.

En niet reageren op een uitnodiging vind ik zelf ook vrij aso. Voordat ik boodschappen ga doen daarvoor informeer ik nog even bijde mensen waarvan ik niets gehoord heb. En anders jammer dan.. dan geen taart voor jou :@ (gelukkig nog nooit gehad ocerigens)

Ik ga geen eten en taart en zulks inslaan met het risico dat ik een hoop weg kan knikkeren.
pi_154099232
Dat is de overtreffende trap van aso LE.. Dat vind ik echt heel erg.

Wat stom Danic, en dan ook nog een smoes verzinnen :{ hopelijk was het verder wel gezellig..

Schattig Twinkle! Ik had wel een foto gemaakt denk ik :D
E.
pi_154099768
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 21:16 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik neem aan dat die mensen inmiddels niet meer bij jullie kennissenkring/vriendengroep horen?
Die deur zit wel dicht idd.
pi_154099879
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 22:01 schreef L-E het volgende:

[..]

Die deur zit wel dicht idd.
Begrijpelijk! Wat ongelooflijk harteloos!
pi_154099974
Hopelijk was het nog wel gezellig Danic? Gefeliciteerd! Enkom maar door met de taart :9

LE, wat ongelooflijk bot!!

LB wat sneu waterpokken met dit weer ook nog ;(. Beterschap!

Hier ook een zindelijke peuter! *O* Tot dit weekend was het meer 'we zetten je regelmatig op de wc en dan gaat het goed' maar nu voelt hij het ook echt aankomen rent dan naar de wc! Plas ophouden kan hij ook echt heel lang. Alles nu ook op de wc zonder verkleiner. Liefst doet hij alles alleen met de deur dicht :D :'). Morgen kdv, kijken of hij het daar ook zo goed kan!

Hij zit wel erg met zichzelf in de knoop. Hij was de hele dag al dwars. Vlak voor het eten zat hij op schoot en leek ik eindelijk een beetje met hem te kunnen praten. Zegt hij opeens dat 2 kindjes op het kdv zeggen dat hij klein is. En dat hij dat niet leuk vindt. Geen idee wat de context is, maar het had iig indruk op hem gemaakt. Later bij het naar bed brengen zei hij ook nog dat hij blij is als ik bij hem blijf als hij in bed ligt, maar verdrietig is als ik beneden ben. En dat hij zijn broertje heel lief vindt, maar soms niet lief.

Sneu jochie... Ik vind het soms wel overweldigend, bang dat ik hem niet goed genoeg kan begeleiden bij wat er allemaal in hem omgaat ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_154100387
Phaidra ;( Dat kereltje is nog veel te klein om zich met zulke dingen bezig te houden..
Maar een *O* voor de zindelijkheid!
pi_154100493
Nee ijsje ging niet helemaal op, En ze zat lekker onder idd.

Wat goed al die zindelijke peuters *O* *O* *O* Hier begint het een piepklein beetje te komen, maar ze moet nog 3 worden, heeft geen haast.

Meld iedereen zich hier altijd af voor een crematie of begrafenis? :@ Dat is toch niet echt nodig? Het is toch ook een soort kennisgeving dat iemand is overleden?
Als ik een rouwkaart krijg en ik kan niet ga ik niet even opbellen dat ik niet kan. Uiteraard stuur ik wel een kaartje, maar gewoon met Sterkte erop. Geen verhaal van, ik moest werken, sorry!

Maar als een beste vriendin ofzo gewoon niet komt zonder wat te zeggen is het natuurlijk wel vreemd!
pi_154100688
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 22:16 schreef Troeta het volgende:

Meld iedereen zich hier altijd af voor een crematie of begrafenis? :@ Dat is toch niet echt nodig? Het is toch ook een soort kennisgeving dat iemand is overleden?
Als ik een rouwkaart krijg en ik kan niet ga ik niet even opbellen dat ik niet kan. Uiteraard stuur ik wel een kaartje, maar gewoon met Sterkte erop. Geen verhaal van, ik moest werken, sorry!

Maar als een beste vriendin ofzo gewoon niet komt zonder wat te zeggen is het natuurlijk wel vreemd!
IMO = kaart = uitnodiging.

Rouwadvertentie is meer een algemene kennisgeving.

Een kaart stuur je vaak alleen naar mensen die dichtbij je staan en wie je graag bij je wilt hebben die dag.
pi_154100764
Nee het was geen kennisgeving. Het was een mail met een uitnodiging met het uitdrukkelijk verzoek te laten weten of je er bij zou zijn.

Los daarvan vind ik het overlijden van een baby wel een tikje anders dan wanneer oudtante Agaath van 96 niet meer wakker wordt (en ook dan zou ik iets laten weten, kom op.. mensen verliezen iemand, toon wat fatsoen)
pi_154100904
Dat vind ik écht heel erg :N
pi_154101036
Bij de rouwkaarten die ik heb gekregen zag ik dat toch anders. Bijvoorbeeld een rouwkaart die op werk hing, of van een jong iemand en de ouders kennen je niet of verre familie waar je in het adresboek staat.

Dat is idd heel anders LE, onbeschoft van die mensen zeg!
pi_154101074
Je wordt in sommige kringen wel de paria, met je dode baby. Mensen die met een boog om ons heen bewegen omdat ze niet weten wat ze hier mee moeten.

Enniehoe, Phaidra, heftig en herkenbaar klinkt dat. Is hij zo gevoelig?
  zondag 5 juli 2015 @ 22:36:16 #114
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154101114
Och Phaidra, jouw jochie is ook wel met dingen bezig zeg..... ik zou er ook over wakker liggen hoe ik dat het beste aan zou kunnen pakken.

Mijn meisje heeft zich vandaag heel aardig door de dag heen geslagen. Vanochtend was ze op ons bed weer in slaap gevallen terwijl ik onder de douche stond en mijn vriend zich daar aan het aankleden was. Heeft ze nog 3 kwartier liggen tukken :o Prima ochtendje gehad, beetje rondgescharreld, en al gauw weer naar bed. Ze heeft 3,5 uur geslapen, en toen werd ze echt heel sneu wakker. Drie keer zoveel pokjes als 's ochtends, en ze had er een al flink kapotgekrabd ;( Daarna gelukkig weer opgeknapt en vrolijk gespeeld, lekker gegeten en toen weer in een havermoutbadje en naar bed.

Ben echt blij dat ze goed slaapt. Al hoop ik niet dat ik morgen een compleet opengekrabd kind aantref :X Er zitten flink wat pokjes op haar gezicht.....
pi_154101243
Wat sneu LB, dat ze er zo'n last van heeft.. Beterschap!
pi_154101278
Ohh LB wat sneu allemaal! Veel beterschap :*
pi_154101310
Jemig wat bot L-E :N

Wij hebben een leuke dag gehad hoor. Was geen klacht ofzo.
Maar ik ben wel heel blij met jullie reacties. Want ik had het er afgelopen donderdagavond met mijn ouders over.
Zij vinden dat ik niet van genodigden mocht verwachten een reactie te sturen. Want daarmee maakte ik de uitnodiging niet meer vrijblijvend....
Ik snap dat niet en heb dat ook gezegd. Je bent welkom en uiteraard niet verplicht om te komen. Maar het is wel fijn als je een reactie geeft! Al was het maar 'bedankt voor de uitnodiging'
Vind ik een stuk netter dan 2 blauwe vinkjes in WhatsApp :')
Dus vroeg me af of ik nou zo star was hier....
Niet dus :+

Maar de volgende keer komt er een rsvp onderaan de uitnodiging ^O^
pi_154101399
Och LB ze klinkt echt heel sneu.
Beterschap voor je meiske :*
pi_154101418
Lastig LE. Ik heb het nog niet van dichtbij mee gemaakt, dus ik kan je niet zeggen hoe ik er mee om zou gaan. Het is ook moeilijk.
Ik ken wel een vrouw van school die een baby heeft verloren voor ik haar kende en zij praat er heel open over. En zover ik weet vind niemand in haar omgeving het lastig om zo'n onderwerp op te gooien door haar houding.
Ik weet niet of ik dat zou kunnen als ik haar was en het is natuurlijk al wat langer geleden voor haar.

Verjaardagen zijn hier ook best wel open, kijk maar of je komt, maar als er bij staat of je het even wil laten weten reageert iedereen wel.
pi_154101488
En nog gefeliciteerd danic!
pi_154101903
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 22:35 schreef L-E het volgende:
Je wordt in sommige kringen wel de paria, met je dode baby. Mensen die met een boog om ons heen bewegen omdat ze niet weten wat ze hier mee moeten.

Enniehoe, Phaidra, heftig en herkenbaar klinkt dat. Is hij zo gevoelig?
Ja behoorlijk. Ik probeer maar duidelijk te maken dat hij altijd bij ons mag komen om te praten en dat hij tof is zoals hij is. Maar op zo'n dag dat hij zo onbereikbaar dwars is (hele dag lollig doen als we proberen te praten en overal 'neuj' op zeggen (of neuj poepie! Jij bent een poepie!)), heb ik het idee dat we elkaar volledig 'kwijt' zijn. En dat maakt me intens verdrietig -O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_154102091
L-E, wat onbeschoft dat sommige mensen zelfs toen niet hebben laten weten dat ze niet aanwezig zouden zijn

Kyara, wat grappig dat tellen :D
Riley telt heel apart. Die telde vandaag de traptreden: "1, 10, 5"

Twinkle, mooie slaapplek O+

Phaidra, *O* voor je zindelijke peuter
En wat zielig dat hij zo met zichzelf in de knoop zit. Wel knap dat hij het zo mooi al kan zeggen :*

LB, hopelijk is je meisje morgen opgeknapt :*

Danic, fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad O+
  maandag 6 juli 2015 @ 09:07:15 #123
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_154107871
Danic, jammer dat ze dan niet reageren.. Onhandig ook. Ik merk dat het per familie verschilt wat de gebruiken zijn. Voor de ene is het "als je niks hoort kom ik niet" voor de andere "als je niks hoort kom ik wel". Zou het daaraan liggen?

In het geval van een rouwkaart laat ik wel iets horen. Ik stuur een kaartje als het iemand is die verder weg staat. Staan ze dichterbij dan ga ik naar de begrafenis. Er moet wel iets heel belangrijks tussen komen, wil ik niet gaan. Een keertje gehad door problemen met oppas. Maar ook toen wel even naar de condoleance geweest..

Daan is ook fanatiek met cijfers de laatste dagen. Ook het herkennen van cijfers, alle bordjes in de supermarkt, kassanummes, thuis met spelletjes etc. Tot 5 herkend hij ze meestal wel. Tellen tot 14 lukt ook.

LB, hopelijk is het vandaag al beter!

Phaidra, fijn voor de zindelijkheid. Wel vervelend dat hij zo'n last van de denksels in zijn hoofd heeft. Het komt vast wel goed en leert hij er goed mee omgaan(zoals mijn oudste denkertje ook wel deed), maar nu is het wel vervelend.
pi_154108127
Gefeliciteerd Danic!

Wat verdrietig dat mensen niets van zich laten horen als je hen zo nodig hebt LE.

Beterschap LB! Hier zijn nog steeds geen pokken geweest, en hoe ouder ze zijn hoe meer last, hoezee....

quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 22:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja behoorlijk. Ik probeer maar duidelijk te maken dat hij altijd bij ons mag komen om te praten en dat hij tof is zoals hij is. Maar op zo'n dag dat hij zo onbereikbaar dwars is (hele dag lollig doen als we proberen te praten en overal 'neuj' op zeggen (of neuj poepie! Jij bent een poepie!)), heb ik het idee dat we elkaar volledig 'kwijt' zijn. En dat maakt me intens verdrietig -O-.
Ik herken het heel erg wat je schrijft, zowel de moeilijke gedachten als het druk en onbereikbaar zijn. Moeilijk :* wij hadden zoals ik laatst schreef dus een moeilijk en verdrietig gesprek over doodgaan. Dan breekt mijn hart, ik gun het mijn kleintje zo om op zijn derde nog niet na te hoeven denken over alle moeilijk en zware zaken in het leven ;(

Ik denk dat er geen quick fix is en dat het een lang proces is om te leren hoe je je kunt uiten. Maar kijk jouw I toch eens, hoe knap hij nu al kan vertellen wat hij voelt. "Ik vind mijn broertje soms lief en soms niet", ik vind het zo mooi en oprecht verteld O+ Er zijn genoeg volwassenen die hun gevoel nog niet zo onder woorden kunnen brengen. En met ouders die naar hem luisteren en hem horen wordt het echt steeds een stukje makkelijker om te vertellen wat hij voelt. En hoe moeilijk het ook is als hij onbereikbaar is, je weet dat zulk gedrag betekent dat er iets achter zit. Dat is al zo'n winst! ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 6 juli 2015 @ 12:04:47 #125
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154110543
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 09:26 schreef Clubsoda het volgende:
Beterschap LB! Hier zijn nog steeds geen pokken geweest, en hoe ouder ze zijn hoe meer last, hoezee....

Het enige voordeel van nu / iets ouder vind ik dat je nu wel uit kunt leggen dat krabben zeer doet, en dat de zalf die ik smeer helpt.

T is helaas nog niet minder vandaag. Jemig wat kan zo'n kindje eronder zitten zeg :X ;( Ik voel ook heel dikke bulten door haar haar heen....

Gelukkig werd ze vandaag wel heel vrolijk en energiek wakker :Y Net wel alweer flinke verhoging en toen kon ik haar zo met instemming in bed leggen.
  maandag 6 juli 2015 @ 17:14:13 #126
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154118449
Vraagje he, dit is dag 3 van de waterpokken en er zijn wat plekjes flink ontstoken (grote rode vlek eromheen). E heeft nu ook koorts (39+ graden). Moet er dan een huisarts bij of gewoon uitzieken?
pi_154118578
Op de website thuisarts (mijn iPad maakte er wel een heel vreemd woord van :? ) staat dat je contact op moet nemen als de koorts drie dagen aanhoudt

In deze gevallen. Van thuisarts.nl

Wanneer contact opnemen bij waterpokken?

Over het algemeen hoeft u uw huisarts niet te bellen als uw kind waterpokken heeft.

Bel wel als:
uw kind jonger is dan drie maanden;
u twijfelt of als u het niet vertrouwt;
u merkt dat uw kind steeds zieker wordt;
de koorts na drie dagen niet weggaat,
uw kind niet of te weinig drinkt,
uw kind steeds braakt,
uw kind suf wordt,
uw kind benauwd wordt of heel snel gaat ademen,
uw kind blijft huilen of gaat kreunen,
de huidskleur grauw wordt.
u zwanger bent en vroeger geen waterpokken heeft gehad en niet gevaccineerd bent.
pi_154118722
Ik zou denk ik wel even bellen om te vragen wat je ermee moet. Niet de spoedpost, maar morgen je eigen huisarts.
Sarcasme. Herken het.
  maandag 6 juli 2015 @ 17:41:22 #129
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_154119316
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 17:14 schreef LadyBlack het volgende:
Vraagje he, dit is dag 3 van de waterpokken en er zijn wat plekjes flink ontstoken (grote rode vlek eromheen). E heeft nu ook koorts (39+ graden). Moet er dan een huisarts bij of gewoon uitzieken?
Had Noor ook. Die heeft ook drie dagen hoge koorts gehad. Je zou morgen ff het telefonisch spreekuur kunnen bellen oid.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_154119475
Luuk had ook in een hittegolf waterpokken, en stopte met drinken. Hij had hoge koorts. Een aantal pokken waren ontstoke n. Bij de hap kregen we een zalfje voor de ontstoken pokken.
*poef* nu is het weg
pi_154120930
OMG echt een full blown driftbui hier. Ze is erg moe, heeft even een moeilijke periode, maar mijn hemel wat kan dat kind drifitg worden. Gillen, om zich heen slaan, amper ademhalen... Van mij mag ze al 3 zijn...
Sarcasme. Herken het.
pi_154121088
Zou dat helpen denk je? :') :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_154121200
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 09:26 schreef Clubsoda het volgende:
Gefeliciteerd Danic!

Wat verdrietig dat mensen niets van zich laten horen als je hen zo nodig hebt LE.

[..]

Ik herken het heel erg wat je schrijft, zowel de moeilijke gedachten als het druk en onbereikbaar zijn. Moeilijk :* wij hadden zoals ik laatst schreef dus een moeilijk en verdrietig gesprek over doodgaan. Dan breekt mijn hart, ik gun het mijn kleintje zo om op zijn derde nog niet na te hoeven denken over alle moeilijk en zware zaken in het leven ;(

Ik denk dat er geen quick fix is en dat het een lang proces is om te leren hoe je je kunt uiten. Maar kijk jouw I toch eens, hoe knap hij nu al kan vertellen wat hij voelt. "Ik vind mijn broertje soms lief en soms niet", ik vind het zo mooi en oprecht verteld O+ Er zijn genoeg volwassenen die hun gevoel nog niet zo onder woorden kunnen brengen. En met ouders die naar hem luisteren en hem horen wordt het echt steeds een stukje makkelijker om te vertellen wat hij voelt. En hoe moeilijk het ook is als hij onbereikbaar is, je weet dat zulk gedrag betekent dat er iets achter zit. Dat is al zo'n winst! ^O^
O+ (ik moest zelfs even een traantje wegpinken). Ik had gelezen over jullie gesprek. Lijkt me ook heel verdrietig. Is hij er nog op teruggekomen?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_154122830
LB wat sneu van je meisje! Bellen als je het niet vertrouwt.

Ander vraagje. Billie lijkt bevangen door de warmte van afgelopen dagen. Meer peutertjes last van?
Zo hangerig, overgeven vanmorgen en beetje diarree ook.. en zó hangerig. dat zei ik al hè, maar hij is dan ook wel heel hangerig. Wil niks, loopt wat doelloos rond.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_154123009
quote:
2s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:55 schreef Kuukske het volgende:
LB wat sneu van je meisje! Bellen als je het niet vertrouwt.

Ander vraagje. Billie lijkt bevangen door de warmte van afgelopen dagen. Meer peutertjes last van?
Zo hangerig, overgeven vanmorgen en beetje diarree ook.. en zó hangerig. dat zei ik al hè, maar hij is dan ook wel heel hangerig. Wil niks, loopt wat doelloos rond.
Ja, mijn Billy is ook hangerig en allround lamlendig. Vandaag weer wat actiever.

Hij heeft afgelopen week ook waterpokken gehad, daar kan het ook mee te maken hebben natuurlijk. Hij slaapt ook VEEL, héél VEEL.
Vanmiddag van 13.30 tot 17.30 geslapen :@

Van het weekend heeft hij ook overgegeven bij z'n vader, op zaterdag, toen het écht heel vies warm weer was. Eten wil ook niet zo best, maar volgens mij eet niemand veel met dit weer.
pi_154123225
Ook al waterpokken! Jeetje.. en dat ook nog met die warmte. Sneu hoor!

Wij eten ook wat minder merk ik. Zelf ook. Op het werk wel wat normaler maar daar is de temperatuur ook wel oké. Gelukkig drinkt het menneke wel genoeg.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 6 juli 2015 @ 20:30:13 #137
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154123768
Hier ook minder eetlust inderdaad.

Met die warmte dan. Nu ook, obviously.

Bedankt voor de reacties. Enorme aha-erlebnis, ik wist zelf eigenlijk ook wel dat je moet bij sufheid of uitdroging. Maar mn meisje is zo zielig, hangerig en heeft zoveel JEUK, dat ik t even niet meer wist :{
pi_154123784
quote:
14s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:09 schreef Kuukske het volgende:
Ook al waterpokken! Jeetje.. en dat ook nog met die warmte. Sneu hoor!

Wij eten ook wat minder merk ik. Zelf ook. Op het werk wel wat normaler maar daar is de temperatuur ook wel oké. Gelukkig drinkt het menneke wel genoeg.
Vorige week vrijdag begonnen, zaterdag zat hij er helemaal onder.
Ze zijn inmiddels meerendeels weg, een paar korstjes zitten er nog.
Gelukkig geen jeuk van gehad, scheelt weer met littekens.
  maandag 6 juli 2015 @ 20:51:15 #139
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154124339
Echt geen jeuk?? :o

E werd net half waanzinnig van de jeuk in haar luier, dus ik heb het helemaal volgespoten met kidsclin en dat hielp godzijdank :{

Nu ligt ze met een zetpil (want t was 40+ koorts geworden) en onder de kidsclin in bed, en er komt een scala aan liedjes voorbij... Maffe mix :') O+
pi_154125142
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:51 schreef LadyBlack het volgende:
Echt geen jeuk?? :o

E werd net half waanzinnig van de jeuk in haar luier, dus ik heb het helemaal volgespoten met kidsclin en dat hielp godzijdank :{

Nu ligt ze met een zetpil (want t was 40+ koorts geworden) en onder de kidsclin in bed, en er komt een scala aan liedjes voorbij... Maffe mix :') O+
Nee, niks :@ (Voel me bijna schuldig :o )
  maandag 6 juli 2015 @ 21:28:59 #141
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154125593
Nah, fijn juist! Ik wist alleen helemaal niet dat het kon, waterpokken zonder jeuk :') Tenzij misschien bij een heel jong baby'tje.
pi_154125889
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:28 schreef LadyBlack het volgende:
Nah, fijn juist! Ik wist alleen helemaal niet dat het kon, waterpokken zonder jeuk :') Tenzij misschien bij een heel jong baby'tje.
Ik bereide me ook voor op het ergste hoor :o :D Ik wou bij de epidemie op het kdv 2 maand terug al een voorraad havermout en smeersels inslaan :')
Geluk gehad kennelijk.
pi_154127343
Poes, fijn dat jouw peuter geen last heeft gehad en nu weer opgeknapt is :*

Spirit, lastig zulke fases. :*

LB, geef jij pas een zetpil bij 40+?
Wel ontzettend sneu dat je meisje zo last heeft van de waterpokken. :*
En liedjes zingen O+

Mijn peuter is zo O+
Ze is momenteel in de ban van moedervlekken. Wijst ze aan en geeft er een kusje op. Wijst dan naar precies dezelfde plek op haar arm en zegt dan heel trots dat zij ook een moedervlek heeft O+
pi_154127689
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 22:20 schreef Omentielvo het volgende:

LB, geef jij pas een zetpil bij 40+?

Ik wel iig, koorts is in principe goed. Lekker uitzieken.
Maar bij pijn geef ik wel altijd.
pi_154127860
Ja. Zo doe ik het ook. Als ze koorts heeft en verder in goede doen, dan geef ik niet. Maar als ze beroerd is dan geef ik wel een zetpil.
  maandag 6 juli 2015 @ 22:34:39 #146
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154127890
Phaidra, je jongetje O+ maar wel fijn dat hij het zo goed zelf onder woorden kan brengen. Soms moeilijk peilen wat er zoal in die peuterkoppies omgaat he.

Elfje met pokjes :'( Zo sneu.
M heeft er ook weinig last van gehad vorig jaar. Maar die had er ook niet zoveel. D had er wel veel last van maar niet zo erg als E geloof ik. Die kon haar verhaal ook wel kwijt bij d'r zus denk ik.

Omen, die moedervlekperiode hebben hebben wij ook (al een tijdje, heb er 2 op mijn borst dus die worden bij het drinken ook steevast aangewezen en benoemd). Ze weten ook dat J er eentje op haar rug heeft en D een "aardbeienmoedervlek" op haar bil heeft :D

quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 18:59 schreef Clubsoda het volgende:
Zou dat helpen denk je? :') :+
:D

Oh en M is ook best lamlendig met deze warmte. Maar die drinkt dan ook te weinig en wil niet in het badje. Mijn remedie is om met hem in het badje te gaan staan en hem er dan in te zetten (en als ie dan wel gaat spelen dan ontdoe ik hem wel van kleding en luier). Eenmaal erin heeft hij de grootste lol en wil hij er niet meer uit maar er zelf in gaan :N (volgens mij is hij bang voor vieze voeten of zo).
  maandag 6 juli 2015 @ 22:45:21 #147
378192 -mandy-
I am who I am
pi_154128256
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 07:59 schreef As1981 het volgende:

[..]

Leuk kapsel. Heb je ook een voor foto? Ik weet nog steeds niet wat ik nou met kyan zijn kapsel aan moet.
Zonder bij te lezen.

Ik zie je quote nu maar pas O+
Dit is een voor-foto. Mijn telefoon is bijna leeg, betere lukt nu niet.
  maandag 6 juli 2015 @ 22:50:01 #148
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154128472
Oh en druif & druif zijn vandaag maar met kleding en al in het zwembad geklommen. Ik was even in de keuken en voor ik het wist zaten ze er al in. Niet eerst even pootje baden of zo, neem, meteen gaan zitten :D

En ze hebben 2 kleine popjes en die hebben ze een naam gegeven. Samen besloten dat allebei de popjes Siffie (of Sieffie) heten. O+ O+
pi_154129285
Kyara, fijn voor M dat her vandaag wat betere temperaturen zijn. Sneu dat hij zo lamlendig is :*
En met kleding en al in bad klimmen als je even naar de keuken loopt :D
Superlief van die namen O+

Mandy O+
pi_154134818
Phaidra lastig zulke gesprekken, maar wel belangrijk. Ik herken ze wel van mijn oudste.

Lb hopelijk gaat het vandaag beter met de jeuk. Hier had de oudste er ook geen last van.

Kyara had de foto gezien van het badje. Lekkere meiden.

Mandy vond dat lange ook wel leuk hoor.

Hier hadden we gister het kinderfeestje van zijn grote broer. Hij deed niet onder voor die grote jongens. Deed lekker mee waar hij kan. Bij het flessenspel stond hij te roepen met de bal in zijn handen. "Jongend ik moet die fles omgooien". En zodra hij om ging riep hij "ja gewonnen". Zijn eigen fles verdedigen snapte hij dan weer niet.

Leuk ook om te zien dat iedereen het prima vond dat hij mee deed. Toen we ze ophaalde bij school vroegen ze zelfs waar is kyan.

Wel in de middag 100 jaar ouder geworden. Mijn moeder was bij ons maar nog wat vergeten bij haar thuis (woont om de hoek). Ik zag dat er een slinger los was dus liep de tuin in om die op te hangen. Kom ik binnen (max 30 sec) zie ik dat de deur open staat en kyan weg is. Was hij gewoon naar mijn ouders gelopen. Boef
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')