ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Nee, maar dat is de enige sport waarbij het denkbaar is. De superbowl in japan? De marathon van New york in Rotterdam? Of je maakt er een europese rit van of je blijft lekker in knoflook land.
Klopt, buitenlandse start is ontstaan doordat er in '54 een Europa Tour georganiseer zou worden als tegenhanger van de Tour de France. De tour wilde voorkomen dat ze hun status als hét wielerevent zouden verliezen en hebben dus bedacht om in '54 in Amsterdam te starten.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Het levert 32 miljoen op heh. Gewoon zo hup de Nederlandse en vooral Utrechtse economie in.
Dat Nederlandse gezeik altijd over wat het allemaal wel niet kost.
Zegt wie? Gaan we 20 mio verdienen aan biertjes op het terras en t-shirts? Bovendien, dan ben je dus gemeenschapsgeld aan het gebruiken om horecabazen te speken. Ook niet echt wenselijk.
Zegt wie? Gaan we 20 mio verdienen aan biertjes op het terras en t-shirts? Bovendien, dan ben je dus gemeenschapsgeld aan het gebruiken om horecabazen te speken. Ook niet echt wenselijk.
Komt vast wel weer terug bij de "Gemeenschap" immers word er ook meer btw betaald wat direct terugvloeit naar de "Gemeenschap". Vergeet daarbij niet dat er geen hotel te vinden meer is Utrecht en dat dat allemaal weer toeristenbelasting oplevert.
Apeldoorn is verder een buitengewoon treurig oord, en ik ben altijd weer blij als ik de trein naar een andere stad kan pakken. Maar goed, geboren en getogen enzo
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Zegt wie? Gaan we 20 mio verdienen aan biertjes op het terras en t-shirts? Bovendien, dan ben je dus gemeenschapsgeld aan het gebruiken om horecabazen te speken. Ook niet echt wenselijk.
Was laatst een artikel over op nu.nl, zocht het al maar kon het even niet vinden..
Komt vast wel weer terug bij de "Gemeenschap" immers word er ook meer btw betaald wat direct terugvloeit naar de "Gemeenschap". Vergeet daarbij niet dat er geen hotel te vinden meer is Utrecht en dat dat allemaal weer toeristenbelasting oplevert.
Ik lees een raming van 22.3 mio aan opbrengsten vanuit het publiek.
De rest komt dus uit andere zaken. Veel bedrijven hebben sponsorcontracten etc. etc. afgesloten. Maar ik geloof dat jij je mening hierover niet gaat bijstellen
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Apeldoorn is verder een buitengewoon treurig oord, en ik ben altijd weer blij als ik de trein naar een andere stad kan pakken. Maar goed, geboren en getogen enzo
De rest komt dus uit andere zaken. Veel bedrijven hebben sponsorcontracten etc. etc. afgesloten. Maar ik geloof dat jij je mening hierover niet gaat bijstellen
Ik haal dit uit jouw bron. Daaruit blijkt dat de overheid 10 mio lapt van die 32 mio aan opbrengsten.
Ik haal dit uit jouw bron. Daaruit blijkt dat de overheid 10 mio lapt van die 32 mio aan opbrengsten.
Je hebt helemaal gelijk . Geloof alleen dat die 10 miljoen voor een groot gedeelte wel weer terugvloeit naar de overheid. Bovendien is het niet verkeerd dat de overheid mee investeert als dat voor anderen weer geld oplevert. Maar dit wordt een eindeloze discussie geloof ik.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Je hebt helemaal gelijk . Geloof alleen dat die 10 miljoen voor een groot gedeelte wel weer terugvloeit naar de overheid. Bovendien is het niet verkeerd dat de overheid mee investeert als dat voor anderen weer geld oplevert. Maar dit wordt een eindeloze discussie geloof ik.
Kijk even los van dat ik vind dat de tour de france geen plek heeft in Nederland (en wielrennen een flutsport vind) ben ik absoluut voor feestjes in alle soorten en maten. Maarja, gaat het werken? Bovendien schatten ze dit soort dingen altijd veel te positief in. Jij gelooft de overheid nog als ze zeggen dat iets geld gaat opleveren?
Niet verlengen? Ik kan het uiteraard niet voor de andere trajecten zien, maar naar Hoek van Holland wordt er inmiddels met dubbele stellen gereden (dus de sprinters naar Vlaardingen worden gebruikt om de andere treinen te versterken).
Driek, ik ben wel eens in Zwitserland geweest terwijl het frisjes was; de treinen daar (inclusief lokale treinen die meer als een soort tram dienen) reden gewoon (sneeuwschuiver op de voorkant en gaan, door ongeveer een halve meter sneeuw). Ik ben er in de herfst geweest; een stationschef nodigde mij uit een blaadje op de rails te leggen zodat ik kon zien hoe ze er daar op reageren (niet; de treinen rijden dan gewoon). Ik ben er in een hete zomer geweest (en daar is het dan écht heet; tussen de heuvels zonder ook maar een suggestie van een briesje) en de treinen .... reden gewoon.
Onze grootste railsvervoerder grijpt volgens mij élk mogelijk excuus aan om onder de maat te kunnen presteren; dan is het niet hun schuld (en komt hun bonus dus niet in gevaar) maar overmacht.
Ja goed idee, laten we op alle treinen in Nederland sneeuwschuivers zetten en voor een miljard alle gaswisselverwarmingen vervangen door elektrische. En blad is door heel Europa een probleem, ik denk dat Nederland daar als een van de weinige landen heel veel aan doet en ook nog eens op een gigantisch succesvolle manier.
Op donderdag 2 juli 2015 17:08 schreef Darkwing_Duck het volgende: Nu staat er wel op de NS site 'minder sprinters ditdat', maar gaat het probleem dan om de sprinters zelf, of de sprinterdiensten...?
Hoeveel Nederlanders kunnen een SGM van een ICM onderscheiden, denk je?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op donderdag 2 juli 2015 18:21 schreef Viezze het volgende: Als we nou een lobby opstarten om Hoogeveen geheel over te slaan. Die is vast groter dan alle inwoners van Hoogeveen
Ik ben voor.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hé Fles hou je stadsgenoten es in bedwang Spotte net 8 ME busjes en een politie touringcar in Emmen. Go Ahead kwam tegen een balletje trappen. Barbaren
Op donderdag 2 juli 2015 19:37 schreef derLudolf het volgende: Hé Fles hou je stadsgenoten es in bedwang Spotte net 8 ME busjes en een politie touringcar in Emmen. Go Ahead kwam tegen een balletje trappen. Barbaren
Dat zeg je maar tegen iemand uit Budapest. Die hun stadsgenoten zijn het. Or well, "fans". Door dat schorem mag er van hier niemand mee naar Hongarije EINDELIJK eens een Europese uitwedstrijd, mag er niemand mee Behalve Über-fan Henk de Haan met zijn vrouw, die voor de gelegenheid interim-bestuurslid gemaakt is
Volgens mij was er bij station Ommen ook een overwegstoring vanmiddag: om 17.17 en 18.17 zat de overweg al dicht, terwijl de trein uit Mariënberg pas om x.15 daar vertrekt, en om x.22 in Ommen aankomt. De overweg lag dus beide keren al dik 4 minuten dicht.
En ja, dat is belangrijk want daardoor kreeg lijn 81 vertraging, en zat ik langer in die snikhete bus
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 2 juli 2015 20:34 schreef dennistd het volgende: Volgens mij was er bij station Ommen ook een overwegstoring vanmiddag: om 17.17 en 18.17 zat de overweg al dicht, terwijl de trein uit Mariënberg pas om x.15 daar vertrekt, en om x.22 in Ommen aankomt. De overweg lag dus beide keren al dik 4 minuten dicht.
En ja, dat is belangrijk want daardoor kreeg lijn 81 vertraging, en zat ik langer in die snikhete bus
Het is wat.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Op donderdag 2 juli 2015 20:34 schreef dennistd het volgende: Volgens mij was er bij station Ommen ook een overwegstoring vanmiddag: om 17.17 en 18.17 zat de overweg al dicht, terwijl de trein uit Mariënberg pas om x.15 daar vertrekt, en om x.22 in Ommen aankomt. De overweg lag dus beide keren al dik 4 minuten dicht.
En ja, dat is belangrijk want daardoor kreeg lijn 81 vertraging, en zat ik langer in die snikhete bus
Ook Leuk om zelf te besturen. elk jaar zit ik minstens een uur achter het stuur van zo'n grote touringcar . Genieten
Vakantiegevoel diesgek
Koffie uit een plestik mok, getik van de regen op je tent. Met een pleerol onder je arm een grasveld oversteken. DAT is vakantiegevoel. Bussen zijn pure aids.
Op donderdag 2 juli 2015 22:21 schreef derLudolf het volgende: Lol, bus met ZZ kenteken, zijn het zulke dikzakken in Utrecht Kende die categorie alleen van hele zware diepladers en grotere kranen
Groningen heeft ook 3 25-meters en 9 20-meters op ZZ-kenteken rondrijden.
Ik vind die Mercedessen in Utrecht eigenlijk veel lekkerder rijden. Geweldige cabine, erg stil en zeer comfortabele stoel die je kan - kantelen - draaien - verstellen in hoogte - rugleuning kan kantelen - hoofdsteun kan kantelen - stoel krapper of wijder maken - iets in je onderrug kan duwen - iets in je middenrug kan duwen - naar voren en naar achteren kan zetten - twee armleuningen (waarvan je de hoek kan aanpassen)
Nooit geweten dat dat met een stoel kon. Verder kun je het hele dashboard met 1 knop verstellen in hoek, afstand en hoogte.
De besturing van het treinverkeer in Utrecht en omgeving is uitgevallen. Daardoor kunnen er geen treinen rijden van, naar en via Utrecht. Op dit moment is nog zeer weinig aanvullende informatie bekend. Zodra er meer duidelijkheid is melden we dat hier. Wij raden u aan om zo mogelijk uw reis uit te stellen.
Ook morgen rijden hier en daar minder treinen vanwege de hitte.De NS zet na de ochtendspits op zeven trajecten minder Sprinters in,vooral rond Utrecht en Rotterdam en in Noord-Holland.Zo zit er meer 'lucht' in de dienstregeling en kunnen de NS en ProRail beter inspelen op sein- en wisselstoringen en uitval van treinen door de hitte.
Er zit daar echt fundamenteel een steekje los bij die mensjes.
De besturing van het treinverkeer in Utrecht en omgeving is kortstondig uitgevallen. Dat zorgt voor ontregeling van het treinverkeer van, naar en via Utrecht. Op dit moment proberen we te zorgen dat er zoveel mogelijk treinen kunnen blijven rijden. Let u goed op de schermen met actuele informatie en de omroepberichten. Gaat u nog op reis, dan raden wij u aan om zo mogelijk uw reis op een ander moment te maken.
Hopelijk klopt hun voorspellende gave niet morgen naar Utrecht en terug
Er rijden in ieder geval minder sprinters morgen rond Utrecht want het wordt warm/koud/nat/droog/winderig/willekeurige andere reden waarom de NS het nodig acht om treinen te schrappen.
Ja. Ik was bij de opening, een paar weken geleden. Alles dubbel uitgevoerd. Ook de stroomvoorziening. Want dan ging het niet stuk.
Tsja...
Als je geen idee hebt waar je over praat, hou dan je bek, dat geldt zowel voor jou als voor de idioten die dat verkondigen want je weet fucking donders goed dat ALLES stuk kan gaan.
Als je geen idee hebt waar je over praat, hou dan je bek, dat geldt zowel voor jou als voor de idioten die dat verkondigen want je weet fucking donders goed dat ALLES stuk kan gaan.
Als je geen idee hebt waar je over praat, hou dan je bek, dat geldt zowel voor jou als voor de idioten die dat verkondigen want je weet fucking donders goed dat ALLES stuk kan gaan.
Een systeem is zo sterk als de zwakste schakel. We kennen allemaal de verhalen van serverruimtes waar een schoonmaker een stekker uit het stopcontact haalt om te kunnen stofzuigen...
Een systeem is zo sterk als de zwakste schakel. We kennen allemaal de verhalen van serverruimtes waar een schoonmaker een stekker uit het stopcontact haalt om te kunnen stofzuigen...
Daar heb ik letterlijk drie voorbeelden van, lokaties die rond half vier opeens onbereikbaar werden gedurende vijf minuten.
Wij hebben nu een mooie, het koelsysteem van onze serverruimte schakelt zich uit bij buitentemperaturen die langdurig boven de 35 graden blijven. Dat gebeurt in Nederland nooit zo lang als vandaag. Net gered vandaag....
Op donderdag 2 juli 2015 23:41 schreef DeaDLocK2K het volgende: Wij hebben nu een mooie, het koelsysteem van onze serverruimte schakelt zich uit bij buitentemperaturen die langdurig boven de 35 graden blijven. Dat gebeurt in Nederland nooit zo lang als vandaag. Net gered vandaag....
En dat systeem was ook niet handmatig weer in te schakelen?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 2 juli 2015 23:43 schreef DeaDLocK2K het volgende: Onze eigen schuld want een systeem dat het tot 40 graden bleef doen was ruim twee keer duurder...
Dan begrijp ik wel om die keuze te maken. Zo vaak gebeurt het niet dat het 35+ wordt.
Als je geen idee hebt waar je over praat, hou dan je bek, dat geldt zowel voor jou als voor de idioten die dat verkondigen want je weet fucking donders goed dat ALLES stuk kan gaan.
En dat systeem was ook niet handmatig weer in te schakelen?
Ja hoor, maar het heeft geen zin, die beveiliging zit er in om ervoor te zorgen dat de temperaturen in de kasten niet boven de 30 graden uitkomt. James leg dit eens even nuchter uit.
Ja hoor, maar het heeft geen zin, die beveiliging zit er in om ervoor te zorgen dat de temperaturen in de kasten niet boven de 30 graden uitkomt. James leg dit eens even nuchter uit.
Ik ben een softwareontwikkelaar, geen sysadmin die serveradmins inricht, dus ik zit er vast naast.
Maar als de airco niet voldoende koelen (omdat het systeem het vermogen niet kan leveren) worden de servers in die kasten te warm waardoor ze slechter gaan presteren of ook gaan uitschakelen.
Ondertussen heb ik mijn nuchterheid iets hervonden; De lucht die op de servers geblazen wordt, is zo warm dat er niet meer gekoeld wordt maar verwarmd. Dus inderdaad dat ja.
Op donderdag 2 juli 2015 23:49 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ondertussen heb ik mijn nuchterheid iets hervonden; De lucht die op de servers geblazen wordt, is zo warm dat er niet meer gekoeld wordt maar verwarmd. Dus inderdaad dat ja.
Ah, op die manier. Ik dacht dat anders de onderdelen van de airco zouden beschadigen vanwege een te hoge inlaat-temperatuur, en dat ie daarom vanzelf afsloeg.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ah, op die manier. Ik dacht dat anders de onderdelen van de airco zouden beschadigen vanwege een te hoge inlaat-temperatuur, en dat ie daarom vanzelf afsloeg.
Dat is wel een gevolg trouwens. Eentje die tegenwoordig volautomagisch is omdat er geen RJ11 kabeltjes meer zijn die een server zeggen dat 'ie uit moet als het te warm wordt.
Blikseminslag Deventer-Apeldoorn. Kon je op wachten, gaat flink tekeer hiero
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: bomen op het spoor bij Teuge, door de bliksem.
[ Bericht 5% gewijzigd door Prins_Pils op 03-07-2015 00:39:55 ]
Op donderdag 2 juli 2015 23:41 schreef DeaDLocK2K het volgende: Wij hebben nu een mooie, het koelsysteem van onze serverruimte schakelt zich uit bij buitentemperaturen die langdurig boven de 35 graden blijven. Dat gebeurt in Nederland nooit zo lang als vandaag. Net gered vandaag....
Sproeier op het dak tegen de dakunit aanlaten sproeien dus
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: bomen op het spoor bij Teuge, door de bliksem.
quote:
TWELLO - Ter hoogte van de spoorwegovergang bij het Hartelaar tussen Twello en Teuge is donderdagavond een trein gestrand als gevolg van een blikseminslag. De machinist is hierbij gewond geraakt. Hij is met spoed naar het ziekenhuis vervoerd. Volgens een woordvoerder heeft de machinist de trein stopgezet nadat vermoedelijk de bliksem insloeg op de voorruit van het treinstel. Getuigen melden dat de voorruit stuk is.
Hulpdiensten uit de regio zijn na de melding massaal uitgerukt. In de trein zaten 35 reizigers. Zij worden met noodvervoer naar Deventer gebracht. Tussen Deventer en Apeldoorn rijden geen treinen. De extra reistijd is meer dan 60 minuten. De NS verwacht dat de storing tot 2.00 uur aanhoudt.
Aanvankelijk luidde de melding dat er twee treinen gestrand waren. De trein die uit de tegenovergestelde richting kwam, kon kort na het incident de route weer vervolgen.
Op vrijdag 3 juli 2015 07:49 schreef WhiteJoker het volgende: Tussen Deventer en Apeldoorn rijden geen treinen. De extra reistijd is meer dan 60 minuten. De NS verwacht dat de storing tot 2.00 uur aanhoudt.
Dus daarom vielen de treinen van 6:32 naar Den Haag en 6:48 naar Enkhuizen uit...
Op vrijdag 3 juli 2015 08:02 schreef DriekOplopers het volgende: Dat preventief ruimen van treinseries. Dat is niet preventief. Materieeltekort door hoge defectenstand!
En die geweldige tot september durende koffie-actie van de Kiosk kampt ook met chronisch materieeltekort. Kennelijk is het drukken van spaarkaarten en zegeltjes al teveel gevraagd.
Op vrijdag 3 juli 2015 08:10 schreef Dr_Flash het volgende: En die geweldige tot september durende koffie-actie van de Kiosk kampt ook met chronisch materieeltekort. Kennelijk is het drukken van spaarkaarten en zegeltjes al teveel gevraagd.
Nee, die Kioskmedewerkers in Deventer zijn een categorie dommer dan in overige plaatsen. In Zwolle en overige plaatsen is er een intelligentere teamleider en kunnen ze bestellingen wél doen, daar zijn dus nog kaartjes in overvloed.
De conducteur van deze SLT heeft zijn roeping als voice over gemist. Hij doet met veel enthousiasme het werk van de computerstem bij het wegrijden na een stop.
Nee, die Kioskmedewerkers in Deventer zijn een categorie dommer dan in overige plaatsen. In Zwolle en overige plaatsen is er een intelligentere teamleider en kunnen ze bestellingen wél doen, daar zijn dus nog kaartjes in overvloed.
er schijnt een levertijd van drie weken op te zitten
Ja en een slimme Kioskmedewerker die vraagt aan een railcateringmiep die komt bijvullen of ze even een stapel uit Utrecht of Anusfoort of weetikveelwaar willen meenemen. Maar ze werken natuurlijk niet voor niets bij de Kiosk.
Denk je, ik ga op tijd naar het station om af te koelen in de trein, staat de trein gewoon dood langs het perron. Als ze nou even de trein aanslingeren...
Op vrijdag 3 juli 2015 07:49 schreef WhiteJoker het volgende: Hulpdiensten uit de regio zijn na de melding massaal uitgerukt. In de trein zaten 35 reizigers. Zij worden met noodvervoer naar Deventer gebracht.
quote:
19 passagiers uit de trein waar de bliksem was ingeslagen werden met vervangend vervoer naar Apeldoorn gebracht. Door het incident was er enkele uren geen treinverkeer mogelijk op het traject.
Was gisteren bij RTL Nieuws of Editie NL een documantaire over de uitval van treinen bij dit weer. Ik heb er wel wat kritiek op. Allereerst wordt er een vergelijking gegeven met Italië, waarom daar de treinen wel rijden. Dat is gewoon een valse vergelijking. Allereerst zijn daar deze temperaturen normaal, terwijl het hier uitzonderlijk is. Daarnaast rijden er daar veel minder treinen.
Echt man, wij hebben als land heel goed spoorvervoer en toch wordt al altijd geklaagd over blaadjes (hefst), sneeuw en ijs (winter) en hitte (zomer) waardoor de treindienstregeling niet goed werkt. Dat van die blaadjes is volgens mij al haast opgelost, maar de hitte is gewoon uitzonderlijk en daar kan men niks aan doen. En trouwens, in Nordrhein-Westfalen was er eveneens veel vertraging en uitval van treinen. Daar is het niets anders.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Op vrijdag 3 juli 2015 11:00 schreef Erno-BE het volgende: Was gisteren bij RTL Nieuws of Editie NL een documantaire over de uitval van treinen bij dit weer. Ik heb er wel wat kritiek op. Allereerst wordt er een vergelijking gegeven met Italië, waarom daar de treinen wel rijden. Dat is gewoon een valse vergelijking. Allereerst zijn daar deze temperaturen normaal, terwijl het hier uitzonderlijk is. Daarnaast rijden er daar veel minder treinen.
Zet hier een paar spoorfappers langs de baan dan, is het ook zo wit.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Nog een vraag: is het verstandig om aanstaande zondag ivm het weer en verstoringen een dag in Duitsland met de trein te reizen of is het verstandiger om overmorgen thuus te blijven?
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Interessant. Ik vernam vandaag nog dat de persoon die afgelopen dinsdag achter mijn werk is gesprongen een jongen was die zijn examen niet had gehaald.
Collega van mij had hem zien liggen. Althans, wat er nog van hem over was. Matig allemaal.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Interessant. Ik vernam vandaag nog dat de persoon die afgelopen dinsdag achter mijn werk is gesprongen een jongen was die zijn examen niet had gehaald.
Collega van mij had hem zien liggen. Althans, wat er nog van hem over was. Matig allemaal.
Ja echt sneu is dat, verplaatsen in motieven van springers is onmogelijk, maar je zou toch denken dat het niet halen van je examen niet het einde van de wereld is
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ja echt sneu is dat, verplaatsen in motieven van springers is onmogelijk, maar je zou toch denken dat het niet halen van je examen niet het einde van de wereld is
Nee op zich niet, maar er kan van alles spelen he. Je weet bijvoorbeeld nooit wat druk vanuit huis met iemand doet.
Nee op zich niet, maar er kan van alles spelen he. Je weet bijvoorbeeld nooit wat druk vanuit huis met iemand doet.
nee precies, dat is ook zo, ik hoor die verhalen ook wel eens van leraren in mijn omgeving, dat sommige ouders de lat te hoog leggen, en een mindere prestatie niet accepteren....
blijft hoe dan ook treurig.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
nee precies, dat is ook zo, ik hoor die verhalen ook wel eens van leraren in mijn omgeving, dat sommige ouders de lat te hoog leggen, en een mindere prestatie niet accepteren....
blijft hoe dan ook treurig.
Die ouders zijn meer met zichzelf bezig dan dat ze om hun kinderen geven ...
In alle eerlijkheid, ondanks dat ik de afgelopen twee dagen iedere keer maar de halve treinlengte had paste het wel met het aantal passagiers én werkte de airco iedere keer. Dus ik mag niet klagen, maar ja, je moet wat met je Nederlands geboorterecht.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
In alle eerlijkheid, ondanks dat ik de afgelopen twee dagen iedere keer maar de halve treinlengte had paste het wel met het aantal passagiers én werkte de airco iedere keer. Dus ik mag niet klagen, maar ja, je moet wat met je Nederlands geboorterecht.
Mazzel. Ik heb mijn deel van de hinder wel in ontvangst mogen nemen hoor
Op vrijdag 3 juli 2015 21:40 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het viel mij op dat er geen DDZ meer reed in de IC Zwolle-Roosendaal sinds dinsdag en ik heb één VIRM met kapotte airco gehad.
Ik heb eerder deze week de combinatie DDZ-6+DDZ-4 zien rijden in een IC van Venlo naar Den Haag. Ongetwijfeld voor strandgasten uit Duitsland
De railcatering gaat deze zomer bij temperaturen boven de 28 graden standaard geen koffie en thee verkopen in de trein na 11:00 in de ochtend. Men loopt dan met de "ijstassen", en verkoopt alleen koude dranken en andere versnaperingen.
Op vrijdag 3 juli 2015 21:40 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het viel mij op dat er geen DDZ meer reed in de IC Zwolle-Roosendaal sinds dinsdag en ik heb één VIRM met kapotte airco gehad.
Dat, al had ik veel meer virms met geen airco.
Zag eerder vanavond zelfs ene 1700 met DDAR op de IC Zwolle - Roosendaal zitten. Aan het ijzer ligt het dus niet, denk ik dan
Op Facebook komt er veel geklaag bij over het DDAR, en de roep om ze met deze temperaturen niet in te zetten. MAT, SGM zou dan ook uit dienst moeten zeker? Een foto die voorbij kwam met de temperatuur vanmiddag:
Ja, het is heet... En ja, iedereen zou nu airco willen.....
[ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 03-07-2015 22:25:20 ]
Op vrijdag 3 juli 2015 22:18 schreef greavy het volgende: Op Facebook komt er veel geklaag bij over het DDAR, en de roep om ze met deze temperaturen niet in te zetten. MAT, SGM zou dan ook uit dienst moeten zeker? Een foto die voorbij kwam met de temperatuur vanmiddag: [ afbeelding ]
Nou, ik heb mee ook wel es heel slecht gevoeld in een Plan V toen het bloedheet was. Ik was erg blij dat ik toen kon zitten.
Opzichte moet inzet van dat materiaal geen probleem zijn, maar laten ze zorgen dat er dan water wordt uitgedeeld.
We gaan het morgen meemaken. 10 euro op dat het helemaal de soep inloopt rond Utrecht.
We zullrn zien. Ik moet einde van de middag naar Rotterdam, normale route is over Utrecht. Maar als het heibel ís kan ik ook via Amsterdam. En als de poep echt de ventilator raakt blijf ik thuis...
Wie o wie zei dat ik voor het lapje werd gehouden of/en met een kluitje het riet werd ingestuurd m.b.t. de DB Navigator app? Ik en o.a. Dennis vonden het vervelend dat je automatisch de engelse versie kreeg wanneer je niet een telefoon/tablet met originele Duitse instellingen had. Ik had daarop gereageerd en tada! Ik kreeg een reactie en in de nieuwe versie kan je zelf je taal kiezen: eat your hart out pussies. DB rulez!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
We gaan het morgen meemaken. 10 euro op dat het helemaal de soep inloopt rond Utrecht.
Daar durf ik het koude kistje Krombacher dat hier in de koelkast ligt ook wel op in te zetten
quote:
Op vrijdag 3 juli 2015 22:54 schreef bork het volgende: Wie o wie zei dat ik voor het lapje werd gehouden of/en met een kluitje het riet werd ingestuurd m.b.t. de DB Navigator app? Ik en o.a. Dennis vonden het vervelend dat je automatisch de engelse versie kreeg wanneer je niet een telefoon/tablet met originele Duitse instellingen had. Ik had daarop gereageerd en tada! Ik kreeg een reactie en in de nieuwe versie kan je zelf je taal kiezen: eat your hart out pussies. DB rulez!
Daar durf ik het koude kistje Krombacher dat hier in de koelkast ligt ook wel op in te zetten
[..]
Ich gehe gleich die neuen Version herunterladen!
Und marsch! Schnell!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Als de NS eerlijk is, is direct duidelijk dat ze niet voldoen aan de afspraken die overeen zijn gekomen bij het verlenen van de concessie. Wellicht hoopt men met liegen en draaien pijnlijke gevolgen te voorkomen.
Op vrijdag 3 juli 2015 22:54 schreef bork het volgende: Wie o wie zei dat ik voor het lapje werd gehouden of/en met een kluitje het riet werd ingestuurd m.b.t. de DB Navigator app? Ik en o.a. Dennis vonden het vervelend dat je automatisch de engelse versie kreeg wanneer je niet een telefoon/tablet met originele Duitse instellingen had. Ik had daarop gereageerd en tada! Ik kreeg een reactie en in de nieuwe versie kan je zelf je taal kiezen: eat your hart out pussies. DB rulez!
Goed nieuws, hoewel ik voor de telefoon (geroot) inmiddels een andere oplossing gevonden had (aparte telefooninstellingen per app).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat de praatjes van NS over "geen materieeltekort" niet kloppen, gaan we nog glashard aantonen..
Qua Utrecht: lullig voor de gedupeerde reizigers, maar de puinhoop kan mij niet groot genoeg worden. Dan staan we als land eens internationaal voor lul. Misschien dat dat eindelijk de boel eens in beweging krijgt. Op de Plesmanweg, aan het Moreelsepark en en op de Laan van Puntenburg.
Waarom maakt je dat een kutfiguur, waarom zou je zoveel extra geld uitgeven voor die twee keer in je leven dat zoiets gebeurt?
Ik krijg de indruk dat het aantal keren dat de NS de dienstregeling aanpast vanwege zogenaamd extreem weer de afgelopen jaren explosief gestegen is waardoor het tegenwoordig zo vaak gebeurt dat je nauwelijks nog van een extreme situatie kunt spreken.
Op vrijdag 3 juli 2015 23:30 schreef DriekOplopers het volgende: Dat de praatjes van NS over "geen materieeltekort" niet kloppen, gaan we nog glashard aantonen..
Qua Utrecht: lullig voor de gedupeerde reizigers, maar de puinhoop kan mij niet groot genoeg worden. Dan staan we als land eens internationaal voor lul. Misschien dat dat eindelijk de boel eens in beweging krijgt. Op de Plesmanweg, aan het Moreelsepark en en op de Laan van Puntenburg.
Waar slaat dit op? Het gras bij de buren (DB) is echt niet groener. Daar vallen de treinen ook uit bij 35+ graden celcius en ook daar rijden treinen zonder airco (n-wagen, oude dubbeldekker, br628). Ik hoop dat het morgen meevalt, maar ik vrees het ergste. Temperaturen boven de 35 graden celcius zijn uitzonderlijk voor Nederland en daarop is het spoor niet voorbereid em hoeft normaliter ook niet op voorbereid worden
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Op vrijdag 3 juli 2015 23:25 schreef Kansenjongere het volgende: Als de NS eerlijk is, is direct duidelijk dat ze niet voldoen aan de afspraken die overeen zijn gekomen bij het verlenen van de concessie. Wellicht hoopt men met liegen en draaien pijnlijke gevolgen te voorkomen.
Ja, ik probeerde ook onvoldoendes te verzwijgen toen ik 7 was. Maar dit is de grote-mensenwereld niewaar?
Ze weten heel goed de tarieven elk jaar te verhogen, ze weten heel goed de hele wereld een zwaar mismaakt traiefsysteen door de strot te duwen wat niemand wil, ze weten heel goed te frauderen met aanbestedingen, ze weten heel goed willens en wetens absurde bedragen voor HSL-concessies te bieden ze weten heel goed te liegen, bedriegen en misleiden met echt ALLES, van reisinformatie tot materieelinzet.
Op vrijdag 3 juli 2015 23:30 schreef DriekOplopers het volgende: Dat de praatjes van NS over "geen materieeltekort" niet kloppen, gaan we nog glashard aantonen..
Qua Utrecht: lullig voor de gedupeerde reizigers, maar de puinhoop kan mij niet groot genoeg worden. Dan staan we als land eens internationaal voor lul. Misschien dat dat eindelijk de boel eens in beweging krijgt. Op de Plesmanweg, aan het Moreelsepark en en op de Laan van Puntenburg.
Ik denk niet dat het veel verschil maakt/of je er op TV iets van merkt dat veel mensen met de trein zijn gestrand.
Als ik er heen had gewild met de trein had ik deze week wel wat anders geregeld qua vervoer.
Ja, ik probeerde ook onvoldoendes te verzwijgen toen ik 7 was. Maar dit is de grote-mensenwereld niewaar?
Als jouw ouders en leraren je elke keer dat jij beterschap beloofde een aai over de bol en een nieuwe spelcomputer gaven was je er misschien ook nog jaren mee doorgegaan. Zolang dat de reactie van de politiek is, verwacht ik dan ook geen enkele verandering.
Goed nieuws, hoewel ik voor de telefoon (geroot) inmiddels een andere oplossing gevonden had (aparte telefooninstellingen per app).
Dat gaat wel ver!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Als jouw ouders en leraren je elke keer dat jij beterschap beloofde een aai over de bol en een nieuwe spelcomputer gaven was je er misschien ook nog jaren mee doorgegaan. Zolang dat de reactie van de politiek is, verwacht ik dan ook geen enkele verandering.
Als jouw ouders en leraren je elke keer dat jij beterschap beloofde een aai over de bol en een nieuwe spelcomputer gaven was je er misschien ook nog jaren mee doorgegaan. Zolang dat de reactie van de politiek is, verwacht ik dan ook geen enkele verandering.
Op vrijdag 3 juli 2015 23:30 schreef DriekOplopers het volgende: Dat de praatjes van NS over "geen materieeltekort" niet kloppen, gaan we nog glashard aantonen..
Qua Utrecht: lullig voor de gedupeerde reizigers, maar de puinhoop kan mij niet groot genoeg worden. Dan staan we als land eens internationaal voor lul.
Gaat ook niet werken. Wijzen ze meteen naar Duitsland met hun achterlijke staakdebielen, en hun zogenaamde werkzaamheden bij Dinslaken die tot de derdevolgende IJstijd duren. En naar België waar een brand in een seinhuis in Herentals uiteindelijk de treinenloop voor een jaar of 3 gehinderd heeft of wat was het.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ja, ik probeerde ook onvoldoendes te verzwijgen toen ik 7 was. Maar dit is de grote-mensenwereld niewaar?
Ze weten heel goed de tarieven elk jaar te verhogen, ze weten heel goed de hele wereld een zwaar mismaakt traiefsysteen door de strot te duwen wat niemand wil, ze weten heel goed te frauderen met aanbestedingen, ze weten heel goed willens en wetens absurde bedragen voor HSL-concessies te bieden ze weten heel goed te liegen, bedriegen en misleiden met echt ALLES, van reisinformatie tot materieelinzet.
Hoe veel gekker moet het nog worden?
Het buitenland doet het geen haar beter, misschien wel met betrekking tot tariefintegratie en aanbestedingen maar die hebben weer andere mankementen waar Nederland beduidend beter in scoort, oa frequenties en punctualiteit. Het is allemaal kommer en kwijl bij de NS
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Het buitenland doet het geen haar beter, misschien wel met betrekking tot tariefintegratie en aanbestedingen maar die hebben weer andere mankementen waar Nederland beduidend beter in scoort, oa frequenties en punctualiteit. Het is allemaal kommer en kwijl bij de NS
Kan me geen ene tieves schelen hoe het in het buitenland gaat. Als ik maandag om half zeven het perron op loop en zie dat ik WEER niet om 8 uur op mijn werk kan zijn, dan zal het me echt de gesmeerde bliksem rotten of er in Oostenrijk een ICE wel op tijd is. Dat is gewoon totale onzin, irrelevant en geen argument. Hou daarmee op.
Kan me geen ene tieves schelen hoe het in het buitenland gaat. Als ik maandag om half zeven het perron op loop en zie dat ik WEER niet om 8 uur op mijn werk kan zijn, dan zal het me echt de gesmeerde bliksem rotten of er in Oostenrijk een ICE wel op tijd is. Dat is gewoon totale onzin, irrelevant en geen argument. Hou daarmee op.
Ik vind het vooral grappig dat hij het op ieder forum probeert.
Kan me geen ene tieves schelen hoe het in het buitenland gaat. Als ik maandag om half zeven het perron op loop en zie dat ik WEER niet om 8 uur op mijn werk kan zijn, dan zal het me echt de gesmeerde bliksem rotten of er in Oostenrijk een ICE wel op tijd is. Dat is gewoon totale onzin, irrelevant en geen argument. Hou daarmee op.
Blijkbaar ontbreekt er een realiteitsbesef bij je. De NS wil ook graag dat er conform de dienstregeling gereden wordt, maar door externe omstandigheden ook wel overmacht genoemd zoals extreem hoge temperaturen (boven de 35 graden celsius) lukt dat eenmaal niet altijd. Daar kan niemand wat aan doen, behalve god.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Blijkbaar ontbreekt er een realiteitsbesef bij je. De NS wil ook graag dat er conform de dienstregeling gereden wordt, maar door externe omstandigheden ook wel overmacht genoemd zoals extreem hoge temperaturen (boven de 35 graden celsius) lukt dat eenmaal niet altijd. Daar kan niemand wat aan doen, behalve god.
Als jij vier banden onder jouw auto nodig hebt en de bandenboer heeft er maar drie, dan zeg je doe mij die drie maar en ik rij wel op drie wielen verder?
Op vrijdag 3 juli 2015 23:59 schreef Erno-BE het volgende: Ik wil hier een serieuze discussie voeren. Ik vind: NS is geen slechte vervoerder en je kunt de NS niet overal de schuld aan geven.
Op vrijdag 3 juli 2015 23:59 schreef Erno-BE het volgende: Ik wil hier een serieuze discussie voeren. Ik vind: NS is geen slechte vervoerder en je kunt de NS niet overal de schuld aan geven.
Mag je vinden, zo'n hippieland is dit ook wel weer.
Op vrijdag 3 juli 2015 23:59 schreef Erno-BE het volgende: Ik wil hier een serieuze discussie voeren. Ik vind: NS is geen slechte vervoerder en je kunt de NS niet overal de schuld aan geven.
Kloon van Klaasje denk ik dan
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 3 juli 2015 23:59 schreef Erno-BE het volgende: Ik wil hier een serieuze discussie voeren. Ik vind: NS is geen slechte vervoerder en je kunt de NS niet overal de schuld aan geven.
Eens, NS is ook geen slechte vervoerder. Maar ze maken zich er soms wel te gemakkelijk vanaf, en gaan bijzonder ver in hun pogingen om concurrenten buiten de deur te houden.
Zelfs SNCF zou niet zo ver gaan als wat NS in Limburg heeft geflikt.
NS heeft het over "on-Nederlandse" temperaturen, maar in Nederland is toch pakweg alles tussen de +40 en -20 enigszins te verwachten? Het klinkt alsof NS materieel bestelt dat bewust uit kostenoverwegingen slechts is berekend om 360 dagen in het jaar te functioneren, maar de gevolgen daarvan zijn dan natuurlijk eigen schuld en geen overmacht.
Op zaterdag 4 juli 2015 00:03 schreef Igen het volgende: NS heeft het over "on-Nederlandse" temperaturen, maar in Nederland is toch pakweg alles tussen de +40 en -20 enigszins te verwachten? Het klinkt alsof NS materieel bestelt dat bewust uit kostenoverwegingen slechts is berekend om 360 dagen in het jaar te functioneren, maar de gevolgen daarvan zijn dan natuurlijk eigen schuld en geen overmacht.
Amen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De NS heeft altijd wel een reden waarom het niet is gelukt. Ze hebben in elk geval een grote fantasie bij de communicatie afdeling. Jammer, dat dit niet hun werkelijke werk betreft.
Eens, NS is ook geen slechte vervoerder. Maar ze maken zich er soms wel te gemakkelijk vanaf, en gaan bijzonder ver in hun pogingen om concurrenten buiten de deur te houden.
Zelfs SNCF zou niet zo ver gaan als wat NS in Limburg heeft geflikt.
Kijk daar heb je wel gelijk in, maar sommigen als Fles zien de NS als een soort boeman dat alles bewust fout doet.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Op zaterdag 4 juli 2015 00:03 schreef Igen het volgende: NS heeft het over "on-Nederlandse" temperaturen, maar in Nederland is toch pakweg alles tussen de +40 en -20 enigszins te verwachten? Het klinkt alsof NS materieel bestelt dat bewust uit kostenoverwegingen slechts is berekend om 360 dagen in het jaar te functioneren, maar de gevolgen daarvan zijn dan natuurlijk eigen schuld en geen overmacht.
Maar 4 juli 2015 is eigenlijk gewoon een bijzonder ongelukkige loop van omstandigheden, extreem weer en een groot internationaal sportevenement
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Maar 4 juli 2015 is eigenlijk gewoon een bijzonder ongelukkige loop van omstandigheden, extreem weer en een groot internationaal sportevenement
op beide kun je voorbereid zijn. Het is niet zo dat de Tour aan komt waaien en zowel het materieel als het spoor zou bestand moeten zijn tegen een paar warme dagen
op beide kun je voorbereid zijn. Het is niet zo dat de Tour aan komt waaien en zowel het materieel als het spoor zou bestand moeten zijn tegen een paar warme dagen
Het wordt morgen extreem warm (dus niet zomaar warm), echt 100% voorbereiding daarop lukt nooit. Als er toevallig een spoorspatting op een traject naar Utrecht plaatsvindt is dat buitengewoon vervelend maar daar kan niemand wat aan doen, ook NS en ProRail niet.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Het zijn in beginsel twee losstaande dingen. De temperatuur wordt niet hoger door een sportevenement en er komen ook niet meer treinreizigers door een hogere temperatuur.
Nee, op 4 juli verwachtten we inderdaad normaliter sneeuwval. O, wacht, dan rijden de treinen ook niet.
Temperaturen tot 35 graden celcius zijn gebruikelijk in juli. Daar moet de NS ook mee rekeing houden. Ook dat er wel eens een internationaal sportevenement wordt georganiseerd. Ook de combinatie. Maar, morgen wordt het boven de 35 graden celcius en dat is ongebruikelijk voor Nederland.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Temperaturen tot 35 graden celcius zijn gebruikelijk in juli. Daar moet de NS ook mee rekeing houden. Ook dat er wel eens een internationaal sportevenement wordt georganiseerd. Ook de combinatie. Maar, morgen wordt het boven de 35 graden celcius en dat is ongebruikelijk voor Nederland.
Het KNMI zegt:
quote:
Landelijk is het sinds het begin van de metingen in 1901 op 36 dagen voorgekomen dat het ergens in het land (op minstens één van de vijf hoofdstations van het KNMI) 35,0 graden of warmer was. In De Bilt is het in de afgelopen ruim honderd jaar op zes dagen warmer geworden dan 35,0 graden.
Tja, is 36 dagen in ruim 100 jaar nou heel uitzonderlijk of niet?
Het wordt morgen extreem warm (dus niet zomaar warm), echt 100% voorbereiding daarop lukt nooit. Als er toevallig een spoorspatting op een traject naar Utrecht plaatsvindt is dat buitengewoon vervelend maar daar kan niemand wat aan doen, ook NS en ProRail niet.
nee, maar betekent dat dat je maar preventief moet gaan ruimen? Nee, want je weet niet of er iets gebeurt en als er iets gebeurt waar en wanneer het zal zijn.
Temperaturen tot 35 graden celcius zijn gebruikelijk in juli. Daar moet de NS ook mee rekeing houden. Ook dat er wel eens een internationaal sportevenement wordt georganiseerd. Ook de combinatie. Maar, morgen wordt het boven de 35 graden celcius en dat is ongebruikelijk voor Nederland.
Volgens weerplaza komt de temperatuur morgen in Utrecht niet boven de 31 graden uit.
Wel is het bijzonder, dat ze telkens door belachelijke beslissingen, gelieg en gedraai de bietenbrug opgaan.
Daarmee zetten ze zichzelf te kakken, jagen ze de reizigers weg en helpen ze het imago van het OV om zeep.
En dat met een hele etage PR- en voorlichtingsvolk.
Best knap.
Maar de HSL en Limburg hebben niks, maar dan ook niks met hitte of Tour de France te maken. Ik hoop gewoon dat morgen alles rijdt en dat er weinig incidenten zijn.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Nee hoor, de gemiddelde temperatuur voor juli ligt zo'n 10 graden lager. 30+ is echt wel uitzonderlijk.
Temperatuurgemiddelden zeggen niet zo heel veel, want temperaturen zijn ook heel wisselend. In een groot deel van Nederland heb je elk jaar gemiddeld zo'n 2 à 4 dagen met 30+, dat is dus zeker wel iets om rekening mee te houden.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2015 00:24:41 ]
Temperatuurgemiddelden zeggen niet zo heel veel, want temperaturen zijn ook heel wisselend. In een groot deel van Nederland heb je elk jaar gemiddeld zo'n 2 à 4 dagen met 30+, dat is dus zeker wel iets om rekening mee te houden.
Klopt, maar je hebt ook weken met temperaturen die niet boven het vriespunt uitkomen en die soms zelfs zakken tot onder -10. En ook daar moet je weer rekening mee houden.
Neemt niet weg dat ik geen voorstander ben van preventief schrappen 'om erger te voorkomen': je zadelt reizigers op met minder treinen (en dus langere reistijden) terwijl je helemaal niet zeker weet dát het nodig is.
Neemt niet weg dat ik geen voorstander ben van preventief schrappen 'om erger te voorkomen'
Volgens mij heeft "preventief schrappen 'om erger te voorkomen'" bij de NS nog nooit gewerkt. Optie 1: Het bleek niet nodig, de treinen zijn ten onrechte geschrapt. Optie 2: Erger kon niet worden voorkomen, bij de eerste tegenslag viel ook de aangepaste dienstregeling direct om.
Op zaterdag 4 juli 2015 00:27 schreef Prins_Pils het volgende: Nu zeiken we, maar als er wél volop gereden wordt en de pleuris breekt uit zeiken we ook.Het is nooit goed
Dat is waar.
En als de NS zegt van, okee, dan maken we van heel Nederland één groot metronet met een rondje rond de kerk, vaste corridors en geen cross-platform-overstaps zodat elke lijn op elk knooppunt kan keren in noodgevallen, dan is het (uiteraard) ook weer niet goed.
Op zaterdag 4 juli 2015 00:27 schreef Prins_Pils het volgende: Nu zeiken we, maar als er wél volop gereden wordt en de pleuris breekt uit zeiken we ook.Het is nooit goed
Als de pleuris uitbreekt zeiken we als duidelijk is dat het aan een logistieke janboel ligt. Een IC van Amsterdam naar Dordrecht die niet kan rijden omdat de conducteur uit Eindhoven moet komen en de machinist uit Amersfoort, dat soort gedoe.
We zeiken niet als een vrachtwagen de bovenleiding stuktrekt (nouja, we zeiken wel op de chauffeur) en ook niet als bliksem een relaishuis sloopt.
Ik snap dat sommigen misschien kosten op de VIRM of er zeeziek van worden, maar om nu een hele fucking coupe onder te kotsen... Zit nu boven, ruik het nog steeds.
Op zaterdag 4 juli 2015 00:38 schreef ZwarteKater het volgende: Ik snap dat sommigen misschien kosten op de VIRM of er zeeziek van worden, maar om nu een hele fucking coupe onder te kotsen... Zit nu boven, ruik het nog steeds.
Op zaterdag 4 juli 2015 00:40 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik had er vanmiddag een waar een fijne diarreelucht uit de volgende bak kwam als de tussenschuifdeuren opengingen <#
Ik ging een keer ergens zitten en wilde een papiertje weggooien. Er hing al een nare lucht, toen ik het prullenbakje opendeed trof ik een poepluier aan...
ik sta morgen in de Metro waarschijnlijk. Ben sneakysneaky gefotografeerd door een meid met grote tieten die mijn powerbank + USB-ventilator in de kippensmurf eigenlijk wel lachen vond. Stay tuned