Update:quote:Een arrestant is zondagavond overleden nadat hij een dag ervoor in een politieauto onwel was geworden. Bij zijn aanhouding werd door agenten geweld gebruikt. De Rijksrecherche is een onderzoek gestart en ook de familie van Mitch Henriquez vraagt getuigen zich te melden.
,,Met pijn in mijn hart moest ik vandaag afscheid nemen van mijn lieve neefje," schrijft Mary Jacopucci-Wilson op Facebook. Ze hoorde vanmiddag dat haar neef, een 42-jarige Arubaan, tijdens een uitje 'door de politie in elkaar geslagen is'. ,,Ik vind dit niet kunnen. Mensen die deze toetakeling hebben gezien en hebben gefilmd: aub neem contact met ons op."
Het slachtoffer was bij familie op bezoek en bezocht zaterdagavond in het Haagse Zuiderpark het drukke Night at the Park, de betaalde tegenhanger van Parkpop. Rond 21.45uur werd hij gearresteerd omdat hij zou hebben geroepen dat hij een wapen had.
Dat ging niet zonder slag of stoot. Henriquez verzette zich en politiemedewerkers gebruikten geweld om de man onder controle te krijgen. Onderweg naar het bureau werd hij in de politiewagen plotseling onwel. Agenten startten meteen reanimatie, een ambulance bracht hem vervolgens in zeer kritieke toestand naar het ziekenhuis, aldus het OM in een verklaring over het incident.
Op videobeelden is echter te zien dat Henriquez op het terrein van het festival al onwel leek te zijn geworden. De man overleed een dag na zijn arrestatie in het ziekenhuis.
In het onderzoek van de rijksrecherche zal gekeken worden naar de oorzaak van het plotselinge hartfalen en een mogelijk verband met het toegepaste geweld tijdens de arrestatie van de Arubaan. De politie roept op om mensen die de arrestatie hebben gefilmd de beelden in te sturen en getuigen zich te melden.
In een inmiddels opgedoken filmpje is te zien hoe Henriquez op het terrein van Night in the Park al onwel lijkt te zijn geworden.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)dood-arrestant.dhtml
Rooie reporter :https://twitter.com/rooiereporter - Voor livestreams via periscope.quote:Het is aannemelijk dat de Arubaanse arrestant Mitch Henriquez is overleden aan zuurstofgebrek, dat waarschijnlijk is veroorzaakt door het politieoptreden. Dat zei hoofdofficier Kitty Nooy van het Openbaar Ministerie in Den Haag. Zij geeft een toelichting op de voorlopige bevindingen van het Rijksrecherche-onderzoek naar zijn dood.
De vijf agenten die betrokken waren bij de aanhouding zijn buiten functie gesteld, zei het hoofd van de politie in Den Haag, Paul van Musscher.
Zondag overleed de 42-jarige Mitch Henriquez uit Aruba na zijn arrestatie in het Haagse Zuiderpark. Een dag later dook een video op van de aanhouding, waarbij de man door meerdere agenten in bedwang werd gehouden. Hij was in Nederland op familiebezoek en bezocht het muziekfestival Night at the Park.
Sinds het overlijden van Henriquez is het enkele nachten onrustig geweest in de Schilderswijk.
http://nos.nl/artikel/204(...)r-politiegeweld.html
Is een linkje van Fokker89.quote:Op donderdag 2 juli 2015 04:55 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Heb je een link van deze gebruiker?
quote:Op donderdag 2 juli 2015 04:56 schreef Grunge. het volgende:
Ik zal even de detective uithangen. Houd ik van.
Doe geen moeitequote:Op donderdag 2 juli 2015 04:56 schreef Grunge. het volgende:
Ik zal even de detective uithangen. Houd ik van.
Oh, ja, ik bedoel ik had je dat linkje zo kunnen gevenquote:Op donderdag 2 juli 2015 04:58 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Waarom niet?
Deze usert.
https://twitter.com/ritcharuba
Oh zo. Ach ja. Ik mag graag op onderzoek uitgaan, en deze keer was het erg makkelijk.quote:Op donderdag 2 juli 2015 04:59 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Oh, ja, ik bedoel ik had je dat linkje zo kunnen geven
Nietus, zeg ik in alle eerlijkheid en objectiviteit.quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:01 schreef Rickertman96 het volgende:
eerlijk is eerlijk, klinkt goed
refrein alleen derest is matig
jij bent een damequote:Op donderdag 2 juli 2015 05:02 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Nietus, zeg ik in alle eerlijkheid en objectiviteit.
Arrestatieteamquote:Op donderdag 2 juli 2015 05:04 schreef Tyr80 het volgende:
Klopt het dat de ME het best getrainde onderdeel van onze politiemacht zou moeten zijn? Ben niet zo bekend met de verschillende afdelingen.
Nee, dat is het AT.quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:04 schreef Tyr80 het volgende:
Klopt het dat de ME het best getrainde onderdeel van onze politiemacht zou moeten zijn? Ben niet zo bekend met de verschillende afdelingen.
Ah, ik zit mis!quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:04 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Dank je. Grappig compliment. Ik kleed me ernaar, dat mag gezegd.
Ik keek in FoBo, maar helaaschquote:Op donderdag 2 juli 2015 05:04 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Dank je. Grappig compliment. Ik kleed me ernaar, dat mag gezegd.
Oh, dus de faal had nog groter kunnen zijn. Valt me nog mee, dan.quote:
Heb ik ook gezien ja.quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:07 schreef Rickertman96 het volgende:
Ik keek trouwens een tijdje terug een programma met Lauren (eigenlijk alleen om haar) en toen ging het over arrestatieteams, best wel bijzonder werk, je moet vrijwel altijd klaar staan voor een oproep.
Dat zal best wel maar ze kunnen maar 1 trucje, met de botte bijl.quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:06 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Dat zijn jouw woorden. Gaat erom dat zij wel het best getraind zijn.
nou ik wil je wel horen als ze met 15 man je huis binnen stormenquote:Op donderdag 2 juli 2015 05:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat zal best wel maar ze kunnen maar 1 trucje, met de botte bijl.
Wie niet tegenwoordigquote:Op donderdag 2 juli 2015 05:08 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Heb ik ook gezien ja.
Om haar.
Viel wel tegen trouwens, haar. Slecht Engels ook.
Oh ja, dan krijg ik weer een banquote:Op donderdag 2 juli 2015 05:08 schreef Fokker89 het volgende:
Oke, maar dit verzand een beetje naar een SC, kunnen we beter hier verder gaan.
NWS / [SC] Kringrukken in zwolle
Nee, dan moet je wegwezen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:07 schreef Fokker89 het volgende:
[..]ja hoor, die mannen wil je echt niet tegenkomen als je wat stouts hebt gedaan
Wie niet? Twintigers, tieners? Ikzelf heb ook perfect Engels geleerd door series, boeken en films.quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:09 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Wie niet tegenwoordig
[..]
Oh ja, dan krijg ik weer een ban
Dat er ook niemand in z'n omgeving hem stopt, hé..quote:Op donderdag 2 juli 2015 04:54 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Ja, zoals deze uit topic één.
[ afbeelding ]
Dat zijn de ergsten, DonDruiper!
We gaan weer ontopic!quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:10 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Wie niet? Twintigers, tieners? Ikzelf heb ook perfect Engels geleerd door series, boeken en films.
Jajajaja.quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:11 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
We gaan weer ontopic!
Ben benieuwd of er vandaag weer rellen zijn! #Cleveland
Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog geen beelden heb gezien van de 'rellen'.quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:11 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Jajajaja.
Niemand in die hele Schilderswijk die z'n cameraatje nuttig gebruikt. Ik kan er niet bij.
Er was vanavond wel wat, maar dat was allemaal gefilmd met een mobieltje, dus niet echt heel boeiend.quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:12 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog geen beelden heb gezien van de 'rellen'.
Ach, ik ook maar even. Toen was de batterij op. De rest van de nacht was alleen maar verheugen, vertrouwen in de rooie en bier.quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:12 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog geen beelden heb gezien van de 'rellen'.
SCquote:Op donderdag 2 juli 2015 05:13 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Ach, ik ook maar even. Toen was de batterij op. De rest van de nacht was alleen maar verheugen, vertrouwen in de rooie en bier.
3x raden wat er met dronken Nederlander op Aruba gebeurd.quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:15 schreef Rickertman96 het volgende:
Trouwens, ik lees nu dat ie zich zou hebben verzet tegen z'n arrestatie. Ik ga dit geweld van de agenten niet goedkeuren ofzo maar werk gewoon mee man.
Krijgt een kusje?quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
3x raden wat er met dronken Nederlander op Aruba gebeurd.
Demonstreren? Het zijn gewoon ordinaire relschoppers.quote:Op donderdag 2 juli 2015 08:49 schreef Ringo het volgende:
Aan de comments hier kun je goed zien dat Hollanders het demonstreren volledig verleerd zijn. Allemaal rancuneuze braveburgers die de maatschappij louter willen bezien vanuit hun eigen achtertuin in McVinex. Er is al geen begrip voor deze collectieve uiting van woede en frustratie, maar men doet ook geen enkele moeite om die woede en frustratie te verklaren. De interesse is er gewoon niet; het is veel makkelijker om alle rellen op de grote hoop van hooliganisme te gooien, nog eens goed te vloeken op deze cultuurverrijkende oproerkraaiers en je schouders er verder over op te halen, pas op man! je neus bloedt.
Wat er met die Mitch is gebeurd? 'Vervelend incident.'
Is de politie schuldig? 'Die dikke neger zal het er wel naar gemaakt hebben.'
Is politiegeweld een structureel probleem? 'Geen idee, ik heb er geen last van dus ik geloof er niks van.'
Begrijpt u de woede van deze demonstranten? 'Vieze kutmarokkanen, allemaal oprotten.'
Laf en laaghartig gelabbekak.
Dat bedoel ik. Relschoppers en Marokkanen, dus /care. Jij hebt er geen enkel belang bij om deze rellen in een bredere context te plaatsen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 08:58 schreef Infection het volgende:
Demonstreren? Het zijn gewoon ordinaire relschoppers.
Het zijn ook gewoon relschoppers/marokkanen. Dus waarom zouden wij (de Hollanders zoals jij ze noemt) ons wat van deze 'demonstratie' aan moeten trekken?quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Relschoppers en Marokkanen, dus /care. Jij hebt er geen enkel belang bij om deze rellen in een bredere context te plaatsen.
Ik denk dat niet dat iemand het daarmee oneens is.quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:15 schreef Rickertman96 het volgende:
Trouwens, ik lees nu dat ie zich zou hebben verzet tegen z'n arrestatie. Ik ga dit geweld van de agenten niet goedkeuren ofzo maar werk gewoon mee man.
Wat er met Mitchell is gebeurd? Erg vervelend incident, zou iedereen kunnen overkomen die tegenwerkt na zo'n grapje in deze gespannen tijdquote:Op donderdag 2 juli 2015 08:49 schreef Ringo het volgende:
Aan de comments hier kun je goed zien dat Hollanders het demonstreren volledig verleerd zijn. Allemaal rancuneuze braveburgers die de maatschappij louter willen bezien vanuit hun eigen achtertuin in McVinex. Er is al geen begrip voor deze collectieve uiting van woede en frustratie, maar men doet ook geen enkele moeite om die woede en frustratie te verklaren. De interesse is er gewoon niet; het is veel makkelijker om alle rellen op de grote hoop van hooliganisme te gooien, nog eens goed te vloeken op deze cultuurverrijkende oproerkraaiers en je schouders er verder over op te halen, pas op man! je neus bloedt.
Is politiegeweld een structureel probleem? 'Geen idee, ik heb er geen last van dus ik geloof er niks van.'
Begrijpt u de woede van deze demonstranten? 'Vieze kutmarokkanen, allemaal oprotten.'
Wat had ie moeten doen? Het leger met scherp laten schieten?quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:03 schreef de_boswachter het volgende:
van Aartsen is weer behoorlijk laf geweest lees ik vandaag.
Weg met die burgemeester, bah wat een lambal.
Klinkt als een oplossing.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat had ie moeten doen? Het leger met scherp laten schieten?
Buitengewoon correcte post AA, ik had het zelf niet beter kunnen verwoordenquote:Op donderdag 2 juli 2015 09:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Wat er met Mitchell is gebeurd? Erg vervelend incident, zou iedereen kunnen overkomen die tegenwerkt na zo'n grapje in deze gespannen tijd
Is de politie schuldig? Ben geen rechter, daar hebben we de rechtstaat voor. Hooguit durf ik te beweren dat ze schuldig zijn aan nalatigheid en onthouden van medische zorg
Politiegeweld structureel? Nee, als relschoppers zeg je natuurlijk van wel zodat je met fluwelen handschoenen aangepakt kan worden en zo over het gezag kan lopen.
Begrijp je de woede? Nee, totaal niet. Demonstreren tegen geweld en racisme met.....geweld en kankerjoden roepen, vernielingen aanrichten bij onschuldigen die zelf opdraaien voor de kosten. Net zolang door gaan met rellen tot Fajr begint om dan de vrome moslim uit te hangen.
Als het niet anders kan wel ja.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat had ie moeten doen? Het leger met scherp laten schieten?
van Aartsen is gewoon een slappe zak. Hij zorgt ervoor dat dit soort idioten denken dat ze het voor het zeggen hebben in dit land. Dat is pas racisme.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Wat er met Mitchell is gebeurd? Erg vervelend incident, zou iedereen kunnen overkomen die tegenwerkt na zo'n grapje in deze gespannen tijd
Is de politie schuldig? Ben geen rechter, daar hebben we de rechtstaat voor. Hooguit durf ik te beweren dat ze schuldig zijn aan nalatigheid en onthouden van medische zorg
Politiegeweld structureel? Nee, als relschoppers zeg je natuurlijk van wel zodat je met fluwelen handschoenen aangepakt kan worden en zo over het gezag kan lopen.
Begrijp je de woede? Nee, totaal niet. Demonstreren tegen geweld en racisme met.....geweld en kankerjoden roepen, vernielingen aanrichten bij onschuldigen die zelf opdraaien voor de kosten. Net zolang door gaan met rellen tot Fajr begint om dan de vrome moslim uit te hangen.
Lekker makkelijk scoren dit.quote:Op donderdag 2 juli 2015 08:51 schreef Blistering het volgende:
Ik vraag mij toch af waar deze kansenjongeren de tijd vandaan halen om tot diep in de nacht Den Haag onveilig te maken. Zouden ze niet vroeg op hoeven om te werken, of studeren wellicht?
Oh wacht..
Dat sowiesoquote:Op donderdag 2 juli 2015 09:11 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
van Aartsen is gewoon een slappe zak. Hij zorgt ervoor dat dit soort idioten denken dat ze het voor het zeggen hebben in dit land. Dat is pas racisme.
Jij luistert altijd braaf naar de burgemeester?quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:11 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
van Aartsen is gewoon een slappe zak. Hij zorgt ervoor dat dit soort idioten denken dat ze het voor het zeggen hebben in dit land. Dat is pas racisme.
Dat 'tegenwerken' wordt ook nogal makkelijk gezegd. Wanneer mensen op een dusdanige manier op je gaan zitten en jij geen adem kan halen kan het een natuurlijke (paniek)reactie zijn waarbij je koste wat het kost probeert om toch adem te gaan halen. Tevens is het soms zelfs mogelijk dat het opvolgen van orders (bijv.arm achter de rug) juist moeilijk of niet mogelijk is, doordat een andere agent dit (onbewust) blokkeert).quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Met harder optreden zullen ze wel twee keer nadenken voor ze zoiets nog een keer doen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:13 schreef wolferl het volgende:
Men kan toch moeilijk ontkennen dat het voor Marokkaanse tuig aldaar, weer een mooie aangelegenheid is om ongegeneerd te rellen. En nog het lef hebben om het te scharen in de categorie 'demonstratie tegen racisme' en vervolgens kankerjoden roepen alsof het je lieve lust is.
En wat hebben Marokkaanse relschoppers te maken met racisme? Wist niet dat zij opeens een ras zijn.
De politie mag dit zo hard als het mogelijk is aanpakken en de kop indrukken.
Door een tegendraadse mening te verkondigen? Als dat jouw definitie van internetheldendom is, dan maak ik me zorgen om jouw zelfbeeld.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:10 schreef Infection het volgende:
En wat doe jij dan? De internetheld uithangen? Zo zo.
Maar vertel dan eens, met je tegendraadse mening, hoe zouden wij - rancuneuze braveburgers - het moeten zien?quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:19 schreef Ringo het volgende:
[..]
Door een tegendraadse mening te verkondigen? Als dat jouw definitie van internetheldendom is, dan maak ik me zorgen om jouw zelfbeeld.
Nee. Door te zeggen dat wij een stel brave Hollanders zijn die het demonstreren verleerd zijn. Maar wat doe je zelf?quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:19 schreef Ringo het volgende:
[..]
Door een tegendraadse mening te verkondigen? Als dat jouw definitie van internetheldendom is, dan maak ik me zorgen om jouw zelfbeeld.
Was jij erbij gisteren?quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:21 schreef Infection het volgende:
[..]
Nee. Door te zeggen dat wij een stel brave Hollanders zijn die het demonstreren verleerd zijn. Maar wat doe je zelf?
Ik wel ja. Alleen tokkies vervallen in het idiote gedrag zoals in Den Haag gaande is.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Jij luistert altijd braaf naar de burgemeester?
Iedereen kan studeren in Nederland. Zelfs met het nieuwe leenstelsel.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:11 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Lekker makkelijk scoren dit.
De term 'kansenjongeren' (als in kansarme jongeren) zou toch al genoeg moeten zeggen?
Nee, maar ik loop ook niet te verkondigen dat Hollanders laf zijn. Overigens gaat het niet eens om een denonstratie maar om ordinair relschoppen.quote:
Excuus.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:29 schreef Infection het volgende:
[..]
Nee, maar ik loop ook niet te verkondigen dat Hollanders laf zijn. Overigens gaat het niet eens om een denonstratie maar om ordinair relschoppen.
Dat is mijn punt niet. Ik heb het hier niet over de schuldvraag.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:28 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Iedereen kan studeren in Nederland. Zelfs met het nieuwe leenstelsel.
quote:Ik vraag mij toch af waar deze kansenjongeren de tijd vandaan halen om tot diep in de nacht Den Haag onveilig te maken. Zouden ze niet vroeg op hoeven om te werken, of studeren wellicht?
Oh wacht..
Zoals ik al zei, gisteren in het zwembad in Amsterdam zaten er een paar heetgebakerden bij, die het ook op de autoriteiten gemunt hadden (badmeester), in dit geval een Arubaan maar dat terzijde.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hopelijk slaat deze gekte niet over naar andere steden komende nacht...
quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:34 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, gisteren in het zwembad zaten er een paar heetgebakerden bij, die het ook op de autoriteiten gemunt hadden (badmeester), in dit geval een Arubaan maar dat terzijde.
tijd voor het leger. Nu is het alleen nog maar rellen om het rellen. Dat moet na 3 nachten met harde hand aangepakt worden. Maar wel op een fatsoenlijke manier.quote:
Badmeesters zijn over het algemeen dan ook grote racisten, dat weet iedereen toch?quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:34 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, gisteren in het zwembad in Amsterdam zaten er een paar heetgebakerden bij, die het ook op de autoriteiten gemunt hadden (badmeester), in dit geval een Arubaan maar dat terzijde.
Ja maar ging dit om de omgekomen Arubaan of was het een ruzie die daar niks mee te maken had?quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:34 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, gisteren in het zwembad zaten er een paar heetgebakerden bij, die het ook op de autoriteiten gemunt hadden (badmeester), in dit geval een Arubaan maar dat terzijde.
Wat heeft het leger daar te zoeken?quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:35 schreef Toekito het volgende:
[..]
tijd voor het leger. Nu is het alleen nog maar rellen om het rellen. Dat moet na 3 nachten met harde hand aangepakt worden. Maar wel op een fatsoenlijke manier.
Met hun fucking fluitje.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:35 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Badmeesters zijn over het algemeen dan ook grote racisten, dat weet iedereen toch?
Ik kwam er helaas te laat bij - kwam op het rumoer af - en weet niet wat de aanleiding was. In elk geval schreeuwde die Marokkaan iets van 'weet je wel met wie je te maken hebt' etc. Het was een enorm egotrippertje.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:36 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja maar ging dit om de omgekomen Arubaan of was het een ruzie die daar niks mee te maken had?
Lijkt me iets dat verder niks met het incident in Den Haag te maken heeft.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:38 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik kwam er helaas te laat bij - kwam op het rumoer af - en weet niet wat de aanleiding was. In elk geval schreeuwde die Marokkaan iets van 'weet je wel met wie je te maken hebt' etc.
Ja, Mirandabad, maar Flevoparkbad ging juist goed de laatste tijd.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:39 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Lijkt me iets dat verder niks met het incident in Den Haag te maken heeft.
En dat er vaak Marokkaanse jongeren (o.a. in zwembaden) ruzie zoeken is niks nieuws onder de zon.
Dat is waarschijnlijk het probleem, de politie wordt politiek aangestuurd door omhooggevallen patjepeeers.quote:
Je bedoelt dat je aanname gewoon helemaal nergens op sloeg?quote:Mijn excuses aan de nabestaanden trouwens, geen drugs in het spel, misschien iets te snel de vergelijking gezocht met die Turkse jongeman die op eenzelfde manier is overleden, die stond wel stijf van de coke.
Geef een vinger....quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Je bedoelt dat je aanname gewoon helemaal nergens op sloeg?
Wat beschaafd van je.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij krijgt er één inderdaad, alweer
Je had natuurlijk ook gewoon nog even kunnen wachten met dat soort voorbarige aannames. Maar goed, wat ik toen ook al aangaf: ik snap niet waar die drang vandaan komt om meteen al stellige conclusies te moeten trekken.quote:
Ok ok, je hebt gelijk. Mijn aanname dat de tokkies zouden gaan rellen was echter een schot in de roos. 1/2, ik ben tevree.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:56 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je had natuurlijk ook gewoon nog even kunnen wachten met dat soort voorbarige aannames. Maar goed, wat ik toen ook al aangaf: ik snap niet waar die drang vandaan komt om meteen al stellige conclusies te moeten trekken.
Er is een verschil tussen demonstreren en rellen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:18 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Marokkanen zijn nog de enigen die durven te demonstreren.
De rest gaat alleen met gay pride de straat op.
Heeft niks meer met demonstreren te maken. Het is "kankerjoooooduhh" roepen en alles slopen en jatten wat er voor hun voeten komt. Dat doen deze mannetjes het liefs fulltime, maar nu hebben ze deze gelegenheid aangegerepen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:18 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Rellen is dit. Walgelijk.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:18 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Rellen waarschijnlijk?quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:28 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik zie net zo'n beetje de beelden van gisteren. Wtf zijn ze aan het doen.
Wel eens voetbalwedstrijd van Ajax gezien?quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:21 schreef Ranjit het volgende:
[..]
Heeft niks meer met demonstreren te maken. Het is "kankerjoooooduhh" roepen en alles slopen en jatten wat er voor hun voeten komt. Dat doen deze mannetjes het liefs fulltime, maar nu hebben ze deze gelegenheid aangegerepen.
Die mensen zijn net zo kansloos, niemand die dat ontkent.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:31 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Wel eens voetbalwedstrijd van Ajax gezien?
Bijna alle clubs of zelfs misschien alle clubs die tegen Ajax spelen roepen dit.
Maar ja, zolang het geen Marokkanen zijn die het roepen moet het kunnen.
Ja dus dat.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:31 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Bijna alle clubs of zelfs misschien alle clubs die tegen Ajax spelen roepen dit.
En waarom precies die demonstraties? Juist, volgens hen, tegen racisme en discriminatie. Is het dan niet een beetje krom, zo'n leus?quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:31 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Hypocrisie ten top.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:34 schreef Voszje het volgende:
[..]
En waarom precies die demonstraties? Juist, volgens hen, tegen racisme en discriminatie. Is het dan niet een beetje krom, zo'n leus?
Neemt niet weg dat het zwaar kansloos is, wie het ook roept.
Bij ajax is het een geuzennaam. Er was een behoorlijke joodse popuatie in Amsterdam, vandaar dat woorden als mesjogge ook zo prominent daar aanwezig zijn. En als bekend voetbalclub, zorgt dat ook voor een bepaalde identiteit. Er zit echter geen echt anti-semitisch motief achter. Dat is in Den Haag wel iets anders, gezien de cultureel/etnisch achtergrond van de groep die het scandeert..quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:31 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Aldaar weet zelfs ik, de grootstse voetbalnoob in NL, dat "joden" een soort troetelnaam is voor Ajax, net zoals "kakkerlakken" is voor Feyenoord.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:31 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:36 schreef Bensel het volgende:
[..]
Bij ajax is het een geuzennaam. Er was een behoorlijke joodse popuatie in Amsterdam, vandaar dat woorden als mesjogge ook zo prominent daar aanwezig zijn. En als bekend voetbalclub, zorgt dat ook voor een bepaalde identiteit. Er zit echter geen echt anti-semitisch motief achter. Dat is in Den Haag wel iets anders, gezien de cultureel/etnisch achtergrond van de groep die het scandeert..
Ja. De rest niet gelezen van m'n post?quote:
Wanneer het warm is en verder geen reet te doen dan moet je toch wat.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja zo zag het er wel uit:p
Het is verschrikkelijk kansloos gedrag, ze winnen er niks mee.
Ja, met iets dat er een enorme populatie joden was in Amsterdam, en dat Marokkanen, o wacht.....quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:38 schreef Bensel het volgende:
[..]
Ja. De rest niet gelezen van m'n post?
Bovendien, was een van de arresterende politieagenten niet ook van Arubaanse afkomst?quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:35 schreef Infection het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Hypocrisie ten top.
Maakt niet uit. Er wordt niet 'gedemonstreerd' vanwege de dode Arubaan. Er word gereld omdat ze het leuk vinden.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:41 schreef Montagui het volgende:
[..]
Bovendien, was een van de arresterende politieagenten niet ook van Arubaanse afkomst?
Die zijn extra fel om er bovenop te springen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:41 schreef Montagui het volgende:
[..]
Bovendien, was een van de arresterende politieagenten niet ook van Arubaanse afkomst?
En verder? Je bent nog steeds niet bij de boodschap van mijn post aanbeland.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:41 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Ja, met iets dat er een enorme populatie joden was in Amsterdam, en dat Marokkanen, o wacht.....
neuh. geen zin in. ik ben de schaamte inmiddels wel voorbijquote:
Heeft geen zin denk ik. Dit soort situaties laat men liever gecontroleerd uitbranden. Zodra het zich buiten de wijk dreigt te verplaatsten zullen ze wel veel harder optreden.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:41 schreef Yasmin23 het volgende:
Weet iemand of er extra maatregelen zijn aangekondigd vanavond? Zou een avondklok bv mogen?
Volgens een zekere racisme huilie waren het geen 'rellen' maar 'uitingen van pijn en verzet':quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:44 schreef Infection het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Er wordt niet 'gedemonstreerd' vanwege de dode Arubaan. Er word gereld omdat ze het leuk vinden.
quote:Quinsy Gario @quinsyg · 21 u21 uur geleden
Is toch raar dat je uitingen van pijn en verzet tegen repressief politiebeleid 'rellen' noemt @BNDeStemBreda? @Sjouk1981 @timmermariette
quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
Volgens een zekere racisme huilie waren het geen 'rellen' maar 'uitingen van pijn en verzet':
[..]
Wat een afschuwelijk drol is het toch ook, zit op hetzelfde niveau als van Doorn en Appa. Grenzend aan staatsgevaarlijk. Ophitsen van de domme meute.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
Volgens een zekere racisme huilie waren het geen 'rellen' maar 'uitingen van pijn en verzet':
[..]
Is dat echt? Zo ja, wat is die Gario toch een uber troll.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
[..]
Echt, die gast heeft een extreme vorm van tunnelvisie.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat ie bloedserieus is, en buitengewoon geestelijk gestoord.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:59 schreef Gerolsteiner het volgende:
Quinsy is een troll mensen. Niet zo happen.
Klopt, maar zo dom is die niet. Hij heeft gewoon gezien hoeveel meer publiciteit en geld hij krijgt met z'n getroll. Net zoals Appa nooit zo populair is geweest voordat hij met een schuimende bek "fuck de talmoed" gilde tegen een meute barbaren.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Echt, die gast heeft een extreme vorm van tunnelvisie.
Feitelijk niet serieus te nemen, maar hij is hier wel vrij oprecht in inderdaad.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat ie bloedserieus is, en buitengewoon geestelijk gestoord.
Dan moet je hem helemaal negeren.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vervolgens gaat het ondervolk rellen en plunderen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een dronken Arubaan doet lastig en er springen wat politiemannen te hard bovenop.
Wow haha daar heb je een goed punt ineens man! Goed gedaan.quote:Op donderdag 2 juli 2015 08:51 schreef Blistering het volgende:
Ik vraag mij toch af waar deze kansenjongeren de tijd vandaan halen om tot diep in de nacht Den Haag onveilig te maken. Zouden ze niet vroeg op hoeven om te werken, of studeren wellicht?
Oh wacht..
Is er ook een übervolk?quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:07 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Vervolgens gaat het ondervolk rellen en plunderen.
Zo kennen we ze weer.
de mensen die niet gaan rellen om het rellen?quote:
quote:
quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:10 schreef Bensel het volgende:
[..]
de mensen die niet gaan rellen om het rellen?
Dat begint toch steeds meer op het afvoerputje van Nederland te lijkenquote:Op donderdag 2 juli 2015 11:09 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Minderjarig geteisem die de straten onveilig maken en vernielingen aanrichten. Ouders kinderbijslag afnemen en de schade laten betalen. Oprotten met dat geteisem uit de Schilderswijk.
Watjes zijn dat.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:10 schreef Bensel het volgende:
[..]
de mensen die niet gaan rellen om het rellen?
Een soort gestapo? Alle relschoppers één voor één van bed lichten en vervolgen. Wat zou dat mooi zijn.quote:
Begint?quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:12 schreef TLC het volgende:
[..]
Dat begint toch steeds meer op het afvoerputje van Nederland te lijken
Je en dan komen ze bij de rechter en die kan er weinig mee vanwege nogal weinig bewijs.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:15 schreef Infection het volgende:
[..]
Een soort gestapo? Alle relschoppers één voor één van bed lichten en vervolgen. Wat zou dat mooi zijn.
Daarom een zero-tolerance beleid invoeren.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je en dan komen ze bij de rechter en die kan er weinig mee vanwege nogal weinig bewijs.
Dat hebben die politieagenten toch gedaan. Die zijn ff de lul maar het was een ongelukje.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:18 schreef Infection het volgende:
[..]
Daarom een zero-tolerance beleid invoeren.
Idd. Zo herdenken we ook nog steeds asielzoekers die meer dan 10 jaar gelden bij de Schipholbrand zijn omgekomen (wrs. door een asielzoeker in brand gestoken). Als het Nederlanders waren geweest dan was het hun eigen schuld en waren we het allang weer vergeten.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:21 schreef indiaantje89 het volgende:
Probleem is dat zo'n incident 0,0 met racisme te maken heeft. Maar dat veel mensen het daar toch op gooien en dan dat als excuus gebruiken om te gaan rellen.
Ik denk zelfs dat het een soort van omgekeerde racisme is. Had dit een blank persoon overkomen dan hadden er denk ik geen rellen geweest in Den Haag.
Niet genoeg blijkbaar, zo was gisteravond wel weer te zien.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat hebben die politieagenten toch gedaan. Die zijn ff de lul maar het was een ongelukje.
Wel jammer van die paar goedwillende allochtonen en Nederlanders en ouderen die geen geld hebben om de wijk te verlaten. Een aso wijk inrichten zoals in Rotterdam is niet nodig, die is er alquote:Op donderdag 2 juli 2015 10:49 schreef Twiitch het volgende:
Heeft geen zin denk ik. Dit soort situaties laat men liever gecontroleerd uitbranden. Zodra het zich buiten de wijk dreigt te verplaatsten zullen ze wel veel harder optreden.
De politie moet het met steeds minder doen, dus ga je geen blanken en oude vrouwtjes controleren maar lichtgetinte mannen/jongens van 12 tot 30quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:30 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
De rellen zijn zeer kwalijk... maar blijkbaar zit het zo diep. Ik ben geen Marokkaan of allochtoon... ik kan niet invullen hoe zij constant worden benaderd door de politie. Ik kan wel de documentaires zien en verhalen lezen over de politie in o.a. Den Haag en de (discriminatie/racistische) sfeer die daar heerst.
En dat is een meer dan kwalijke zaak. Je kan (en mag) bij controles geen onderscheid maken tussen getint/niet getint. Dan moet je het apparaat gewoonweg omgooien (en niet letterlijk door middel van rellen maar binnen de organisatie uiteraard).quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:32 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De politie moet het met steeds minder doen, dus ga je geen blanken en oude vrouwtjes controleren maar lichtgetinte mannen/jongens van 12 tot 30
Dat is een voorbarige conclusie. Dat weet jij niet en dat weet ik niet en dat zal hopelijk uit onafhankelijk onderzoek blijken.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:21 schreef indiaantje89 het volgende:
Probleem is dat zo'n incident 0,0 met racisme te maken heeft.
Issie beiden.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dus oude vrouwtjes gaan controleren op drugs en wapenbezit ?quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:39 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
En dat is een meer dan kwalijke zaak. Je kan (en mag) bij controles geen onderscheid maken tussen getint/niet getint. Dan moet je het apparaat gewoonweg omgooien (en niet letterlijk door middel van rellen maar binnen de organisatie uiteraard).
Wat de politie doet is inderdaad niet altijd goed te praten. Maar het feit is wel dat er onder bepaalde bevolkingsgroepen meer criminele activiteiten plaats vinden en de politie daar dus extra alert op is. En dan is de kans helaas groot dat je als allochtoon al snel als verdachte wordt gezien.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:30 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
De rellen zijn zeer kwalijk... maar blijkbaar zit het zo diep. Ik ben geen Marokkaan of allochtoon... ik kan niet invullen hoe zij constant worden benaderd door de politie. Ik kan wel de documentaires zien en verhalen lezen over de politie in o.a. Den Haag en de (discriminatie/racistische) sfeer die daar schijnt te heersen.
Dat wat jij voorstelt is juist niet efficiënt. Op korte termijn niet omdat je niet op verdachte kenmerken let en alleen een aantal bevolkingsgroepen eruit licht. En op lange termijn niet omdat je self-fulfilling prophecies in de hand werkt.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:42 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dus oude vrouwtjes gaan controleren op drugs en wapenbezit ?
Het heeft niets met discriminatie te maken maar met efficiency
Dus het beboeten van hardrijders is zinloos omdat ze dan steeds harder gaan rijdenquote:Op donderdag 2 juli 2015 11:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat wat jij voorstelt is juist niet efficiënt. Op korte termijn niet omdat je niet op verdachte kenmerken let en alleen een aantal bevolkingsgroepen eruit licht. En op lange termijn niet omdat je self-fulfilling prophecies in de hand werkt.
Goeie stroman. Lees het nog eens.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:46 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dus het beboeten van hardrijders is zinloos omdat ze dan steeds harder gaan rijden
sorry, maar dat is bullshit. Dan zeg je eigenlijk ook dat je overdag net zoveel auto's moet aanhouden als snachts, om te controleren of er inbrekerwerktuigen in zit. Het is gewoon common sense dat je je richt op de zaken/mensen waarbij je de meeste kans hebt op overtredingen. Als ik snachts word aangehouden omdat ik over straat loop, dan zeur ik ook niet erover, maar begrijp dat er snachts gewoon meer schimmige zaken gebeuren. Het is ook heel duidelijk in de statistieken, ondanks het krampachtig proberen weg te moffelen, dat allochtonen relatief gezien meer strafbare feiten plegen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:39 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
[..]
En dat is een meer dan kwalijke zaak. Je kan (en mag) bij controles geen onderscheid maken tussen getint/niet getint. Dan moet je het apparaat gewoonweg omgooien (en niet letterlijk door middel van rellen maar binnen de organisatie uiteraard).
[..]
Dat is een voorbarige conclusie. Dat weet jij niet en dat weet ik niet en dat zal hopelijk uit onafhankelijk onderzoek blijken.
Dat zit er dik in. Ze hebben nu eindelijk wat te doen in deze warme nachten, daar gaan ze niet nu al mee stoppen. Misschien moet er eerst nog een dode vallen. Kunnen ze daarna weer gaan janken over racistisch politiegeweld.quote:
Nee, dat is het niet.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:50 schreef Bensel het volgende:
[..]
sorry, maar dat is bullshit. Dan zeg je eigenlijk ook dat je overdag net zoveel auto's moet aanhouden als snachts, om te controleren of er inbrekerwerktuigen in zit. Het is gewoon common sense dat je je richt op de zaken/mensen waarbij je de meeste kans hebt op overtredingen.
Als dat de oplossing is om deze waanzin te stoppen, best. Laat het dan maar wel zo'n uitvreter zijn die toch nooit iets zal toevoegen aan onze maatschappij dan bijvoorbeeld een gewone burger of politie-agent.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:57 schreef Twiitch het volgende:
Misschien moet er eerst nog een dode vallen. Kunnen ze daarna weer gaan janken over racistisch politiegeweld.
Lekker rellen tijdens de zwoele zomernachten.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:57 schreef Twiitch het volgende:
Ze hebben nu eindelijk wat te doen in deze warme nachten
Als ze vanavond echt met wapens komen opdagen, zoals iemand hier net zei (alhoewel, Twitterquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:02 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Als dat de oplossing is om deze waanzin te stoppen, best. Laat het dan maar wel zo'n uitvreter zijn die toch nooit iets zal toevoegen aan onze maatschappij dan bijvoorbeeld een gewone burger of politie-agent.
Vind het echt niet normaal dat de burgemeester dit geen halt toeroept. Wat een passieve droeftoeter.
quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:18 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Was het maar zo'n feest.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:03 schreef Twiitch het volgende:
Als ze vanavond echt met wapens komen opdagen, zoals iemand hier net zei (alhoewel, Twitter), dan lijkt het me onvermijdelijk dat er in ieder geval flink wat gewonden gaan vallen.
Let's face it.quote:Op donderdag 2 juli 2015 08:49 schreef Ringo het volgende:
Ik denk niet dat agenten zich wat gaan aantrekken van een burgemeester wanneer ze aangevallen worden met molotovs en kettingen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:04 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest.
Jozias
Zou me niets verbazen als ze de joden en-of Israel de schuld geven. Blijft grappig met dat gajes.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:42 schreef Infection het volgende:
[..]
Wat de politie doet is inderdaad niet altijd goed te praten. Maar het feit is wel dat er onder bepaalde bevolkingsgroepen meer criminele activiteiten plaats vinden en de politie daar dus extra alert op is. En dan is de kans helaas groot dat je als allochtoon al snel als verdachte wordt gezien.
Dat ze rellen uit woede durf ik niet te ontkennen, maar dan moet je niet antisemitische leuzen gaan roepen, dan ben je gewoon niet meer serieus te nemen.
Het is hun wijk niet. Dat willen ze ons wel doen geloven maar is uiteraard niet zo.quote:
Getuige het optreden van de ME en politie is dat juist wel gedaan.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:02 schreef de_boswachter het volgende:
Vind het echt niet normaal dat de burgemeester dit geen halt toeroept. Wat een passieve droeftoeter.
niet echt. Ja er zijn charges uitgevoerd, maar ze waren vrij passief. Het had ook voorkomen kunnen worden door een stevig ingrijpen. samenschool verbod na 21.00, en dat ook daadwerkelijk handhaven. Nu liep men achter de feiten aan.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Getuige het optreden van de ME en politie is dat juist wel gedaan.
Mitch dood -> Rellen. Dat is niet eens meer demonstreren. Het begon vredig, zo had het moeten blijven. Vernielingen hebben niets met een demonstratie te maken, dat is buiten alle proporties.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:11 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Is Mitch doodgemaakt omdat burgers gingen demonstreren , of was het andersom?
wij steunen de strijd tegen het repressieve staatsapparaat.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:11 schreef Fylax het volgende:
Mensen in dit topic die de rellen van vannacht goedkeuren/goespraten.Die zijn net zo achterlijk als de relschoppers.
Dan hadden ze precies hetzelfde moeten doen, ook de ME laten vegen en die figuren opjagen. Dus per saldo was het dan niet veel anders geweest.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:12 schreef Bensel het volgende:
[..]
niet echt. Ja er zijn charges uitgevoerd, maar ze waren vrij passief. Het had ook voorkomen kunnen worden door een stevig ingrijpen. samenschool verbod na 21.00
Ok.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:19 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Beter richt je op de oorzaak i.p.v de gevolgen.
In Nederland wordt wat meer waarde gehecht aan het proportionaliteitsbeginsel. Vandaar dat de agenten als verdachte worden aangemerkt. En de oorzaak daarvan is dat ze hun boekje te buiten gingen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:22 schreef Twiitch het volgende:
Oorzaak, Mitch had niet zo stoer moeten doen. Wanneer ik als toerist zoiets tegen de Guardia Civil of NYPD roep heb ik ook een groot probleem.
20 jaar geleden had ik je gelijk gegeven. Tijden veranderen, die mentaliteit ook.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
In Nederland wordt wat meer waarde gehecht aan het proportionaliteitsbeginsel.
Las gisteren juist dat er nu minder politiegeweld voorkomt dan 20 jaar geleden. Alleen geen idee waar ik dat gelezen heb...quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:34 schreef Twiitch het volgende:
[..]
20 jaar geleden had ik je gelijk gegeven. Tijden veranderen, die mentaliteit ook.
Is die verharding te danken aan de maatschappij of aan de politie?
20 jaar geleden waren rellen net zo heftig.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:34 schreef Twiitch het volgende:
[..]
20 jaar geleden had ik je gelijk gegeven. Tijden veranderen, die mentaliteit ook.
Sowieso komt geweld al minder voor dan 20 jaar geleden.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Las gisteren juist dat er nu minder politiegeweld voorkomt dan 20 jaar geleden. Alleen geen idee waar ik dat gelezen heb...
Ik heb het ook niet perse over rellen. Ik heb het over verhuftering. Iedereen heeft schijt aan elkaar, dat was "vroeger" misschien niet minder maar er was wel veel meer sociale controle. Dat heeft men totaal losgelaten.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
20 jaar geleden waren rellen net zo heftig.
Dus moet de politie er maar op los trappen terwijl geweld juist minder vaak voorkomt. Goeie insteek wel.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:38 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb het over verhuftering. Iedereen heeft schijt aan elkaar, dat was "vroeger" misschien niet minder maar er was wel veel meer sociale controle.
Dat zeg ik helemaal niet, maar goede troll weer jongen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus moet de politie er maar op los trappen terwijl geweld juist minder vaak voorkomt. Goeie insteek wel.
"Mitch had minder stoer moeten doen, dan was dit allemaal niet gebeurd"? Als de politie niet meer met stoere jongens om kan gaan is er wat mis met de politie.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:40 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet, maar goede troll weer jongen.
Ja die wurgen je daarna ook dood . Heel erg rechtvaardig om dan dodelijk geweld te gebruiken.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:22 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ok.
Een potje machogedoe is volgens De Ruijter de aanleiding geweest van het drama. Ze liep achter Mitch en diens vrienden het Zuiderpark uit. De Ruijter zag 'dat er een woordenwisseling was tussen Mitch en de agenten'. ,,Het begon ermee dat die agenten Mitch te lang aankeken. Toen zei hij zoiets van 'wat willen jullie, hier is m'n pistool'.''
Hij riep dat dus wel, van dat pistool. Ook Mitch' goede vriendin Yvonne Tromp, die eergisteren bij een herdenking in het Zuiderpark was, vertelt dat. ,,Toen riep hij dat van dat pistool en pakten ze hem met z'n allen,'' zegt Tromp
Oorzaak, Mitch had niet zo stoer moeten doen. Wanneer ik als toerist zoiets tegen de Guardia Civil of NYPD roep heb ik ook een groot probleem.
Stoer doen is kansloos maar an sich niks mis mee, jezelf linken aan een wapen wel. Je gaat toch ook geen BOM roepen op een luchthaven? Ja, die sukkels heb je nog steeds, en nog steeds verbaast doen wanneer ze uit de rij getrokken worden door de douane. Stoer doen ok, maar daar kunnen ook consequenties aan hangen. Moest die vent dood? Nee, maar hij nam wel een risico.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
"Mitch had minder stoer moeten doen, dan was dit allemaal niet gebeurd"? Als de politie niet meer met stoere jongens om kan gaan is er wat mis met de politie.
Zeggen dat je een pistool hebt is gewoon reden om direct tot aanhouding over te gaan.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
"Mitch had minder stoer moeten doen, dan was dit allemaal niet gebeurd"? Als de politie niet meer met stoere jongens om kan gaan is er wat mis met de politie.
Ik denk niet dat het de bedoeling was om dodelijk geweld te gebruiken, dan hadden ze wel hun eigen pistool getrokken namelijk. Het zijn net mensen, die agenten.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:43 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja die wurgen je daarna ook dood . Heel erg rechtvaardig om dan dodelijk geweld te gebruiken.
quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:43 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Stoer doen is kansloos maar an sich niks mis mee, jezelf linken aan een wapen wel.
Nog steeds geen reden voor de politie om iemand dood te wurgen. In bananenrepublieken wellicht.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeggen dat je een pistool hebt is gewoon reden om direct tot aanhouding over te gaan.
Tot een tijd terug kon je dat gewoon roepen hoor. Maar na de aanslagen is iedereen nog steeds in paniek. En dat veroorzaakt een hyper reactie.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:43 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Stoer doen is kansloos maar an sich niks mis mee, jezelf linken aan een wapen wel. Je gaat toch ook geen BOM roepen op een luchthaven? Ja, die sukkels heb je nog steeds, en nog steeds verbaast doen wanneer ze uit de rij getrokken worden door de douane.
Als je als politieagent iemand 'per ongeluk vermoord' tijdens een arrestatie doe je je werk niet bepaald goed.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:45 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het de bedoeling was om dodelijk geweld te gebruiken, dan hadden ze wel hun eigen pistool getrokken namelijk.
Ben ik met je eens.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
[..]
Nog steeds geen reden voor de politie om iemand dood te wurgen. In bananenrepublieken wellicht.
Is geen moord, hoogstens doodslag.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je als politieagent iemand 'per ongeluk vermoord' tijdens een arrestatie doe je je werk niet bepaald goed.
De kans dat je dood gaat door verstikking is erg groot in zo'n greep. Het heet niet voor niets WURGgreep.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:45 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het de bedoeling was om dodelijk geweld te gebruiken, dan hadden ze wel hun eigen pistool getrokken namelijk. Het zijn net mensen, die agenten.
Oh ok, daarom maar niks doen. We willen niet overdrijven natuurlijkquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Tot een tijd terug kon je dat gewoon roepen hoor. Maar na de aanslagen is iedereen nog steeds in paniek. En dat veroorzaakt een hyper reactie.
Alleen zijn we hier in Nederland, dan hoop je toch dat het wat luchtiger kan allemaal.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:22 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Wanneer ik als toerist zoiets tegen de Guardia Civil of NYPD roep heb ik ook een groot probleem.
Je kan hem dan aanhouden. Dat kan je ook op een geweldloze manier doen. Maar aangezien de agenten tegenwoordig niet goed getraind zijn in het omgaan met dat soort situaties escaleert het altijd.quote:
En toch is het doel van die greep niet om iemand te doden.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:48 schreef Chadi het volgende:
[..]
De kans dat je dood gaat door verstikking is erg groot in zo'n greep. Het heet niet voor niets WURGgreep.
Nou kom maar hier en kijken of je na 3 minuten nog wat kan zeggen als ik je strot zo fijn knijp.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:51 schreef Twiitch het volgende:
[..]
En toch is het doel van die greep niet om iemand te doden.
Ze probeerden hem aan te houden, hij werkte tegen, dan ga je met het oog op de veiligheid niet eerst met hem staan praten. Hij riep dat die gewapend was. En ze stonden niet ergens op een weiland maar op een druk bezocht festival.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je kan hem dan aanhouden. Dat kan je ook op een geweldloze manier doen. Maar aangezien de agenten tegenwoordig niet goed getraind zijn in het omgaan met dat soort situaties escaleert het altijd.
Goede redenering man.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:51 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou kom maar hier en kijken of je na 3 minuten nog wat kan zeggen als ik je strot zo fijn knijp.
Wat probeerden ze dan precies?quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:52 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ze probeerden hem aan te houden, hij werkte tegen, dan ga je met het oog op de veiligheid niet eerst met hem staan praten. Hij riep dat die gewapend was.
Beetje agressief weer dit om een volstrekt normale opmerking.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:51 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou kom maar hier en kijken of je na 3 minuten nog wat kan zeggen als ik je strot zo fijn knijp.
Allochtonen die problemen zoeken met alles en iedereen is ook geen goede ontwikkeling.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:50 schreef Specularium het volgende:
[..]
Alleen zijn we hier in Nederland, dan hoop je toch dat het wat luchtiger kan allemaal.
Want dit is natuurlijk geen goeie ontwikkeling.
Het is warm vandaag.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Beetje agressief weer dit om een volstrekt normale opmerking.
Goedkeuren of de achterliggende reden proberen te verklaren is nogal een verschil, maar blijkbaar is het zwart wit denken bon ton geworden wat dus ook weer een van de achterliggende redenen voor de rellen is.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:11 schreef Fylax het volgende:
Mensen in dit topic die de rellen van vannacht goedkeuren/goespraten.Die zijn net zo achterlijk als de relschoppers.
Ik had het over de agenten met hun overmatig geweld.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Allochtonen die problemen zoeken met alles en iedereen is ook geen goede ontwikkeling.
ja, maar dan moet je zelf ook luchtig zijn, en daar ontbreekt het echt wel aan. bij veel arrestaties word er dusdanig tegengestribbeld, dat je denkt dat de arrestant bang is om levenslang in de bak te gaan. En daar heb je als politie dagelijks mee te maken. En zoals het hoort bij werk, ga je geen onnodige risico's nemen. Eerst onschadelijk maken, daarna praten. Helaas is hier het onschadelijk maken iets te defnitief gebeurd.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:50 schreef Specularium het volgende:
[..]
Alleen zijn we hier in Nederland, dan hoop je toch dat het wat luchtiger kan allemaal.
Want dit is natuurlijk geen goeie ontwikkeling.
Dat is ook helemaal het probleem niet. Hij was fout en werd aangehouden. Tot zo ver geen probleem. Waar het fout ging is dat toen ze bemerkten dat hij er niet meer bij was, ze letterlijk met hun handen in hun zij hebben staan toekijken hoe hij lag te sterven. Vervolgens in een bus sleurden en gaan overleggen hoe ze de boel konden wegmoffelen. Het hele team dat daar bij betrokken was is schuldig. En dat als Politieman/vrouw. Leugenaars en moordenaars. Opsluiten, en lang ook. Als het niet allemaal gefilmd zou zijn, zouden die klootzakken er nog gewoon mee wegkomen ook. Als dat niet alsnog gebeurt, tenminstequote:Op donderdag 2 juli 2015 12:52 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ze probeerden hem aan te houden, hij werkte tegen, dan ga je met het oog op de veiligheid niet eerst met hem staan praten. Hij riep dat die gewapend was. En ze stonden niet ergens op een weiland maar op een druk bezocht festival.
Daarin zaten ze goed fout, dat betwist ik ook echt niet.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:57 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat is ook helemaal het probleem niet. Hij was fout en werd aangehouden. Tot zo ver geen probleem. Waar het fout ging is dat toen ze bemerkten dat hij er niet meer bij was, ze letterlijk met hun handen in hun zij hebben staan toekijken hoe hij lag te sterven. Vervolgens in een bus sleurden en gaan overleggen hoe ze de boel konden wegmoffelen. Het hele team dat daar bij betrokken was is schuldig. En dat als Politieman/vrouw. Leugenaars en moordenaars. Opsluiten, en lang ook. Als het niet allemaal gefilmd zou zijn, zouden die klootzakken er nog gewoon mee wegkomen ook. Als dat niet alsnog gebeurt, tenminste
Denk je dat deze agenten toen al wisten dat het fout was gegaan?quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:57 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat is ook helemaal het probleem niet. Hij was fout en werd aangehouden. Tot zo ver geen probleem. Waar het fout ging is dat toen ze bemerkten dat hij er niet meer bij was, ze letterlijk met hun handen in hun zij hebben staan toekijken hoe hij lag te sterven. Vervolgens in een bus sleurden en gaan overleggen hoe ze de boel konden wegmoffelen. Het hele team dat daar bij betrokken was is schuldig. En dat als Politieman/vrouw. Leugenaars en moordenaars. Opsluiten, en lang ook. Als het niet allemaal gefilmd zou zijn, zouden die klootzakken er nog gewoon mee wegkomen ook. Als dat niet alsnog gebeurt, tenminste
Als ze een juiste verklaring hadden afgelegd dan hadden ze niet zo de schijn tegen, ik weet het niet.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Denk je dat deze agenten toen al wisten dat het fout was gegaan?
Gezien het eerdere geweld lijkt e.e.a. wellicht verband te hebben.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:56 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik had het over de agenten met hun overmatig geweld.
Niet over die relmarokkanen. Dat is weer een ander, veel groter, probleem.
Ik weet niet of ze hebben overlegd hoe ze de boel konden wegmoffelen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:57 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik hoop op Rooie Reporter (quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:00 schreef Toefjes het volgende:
Zijn er nog goede webcams waar je vanavond live mee kunt kijken?
Dat zou wel echt te erg zijn namelijk.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:59 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Als ze een juiste verklaring hadden afgelegd dan hadden ze niet zo de schijn tegen, ik weet het niet.
Ik heb d'r op Twitter al toegevoegdquote:Op donderdag 2 juli 2015 13:00 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik hoop op Rooie Reporter () vanavond.
Daar ben ik van overtuigd. Ze hebben alemaal EHBO. Ook zie je in het filmpje dat ze op een gegeven moment merken dat het niet goed gaat. Ze checken de hartslag en merken dat hij niet meer bij bewustzijn is. Vervolgens laten ze de man gewoon sterven.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb eerder het idee dat ze totaal geen benul hadden hoe met deze onverwachte situatie om te gaan, en dat duidt op een matige tot slechte opleiding.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit. Daar waar Reporter John het op een lopen zet, loopt de Rooie Reporter gewoon door en maakt gezellig een babbeltje met de mensen. Topshow!quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:00 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik hoop op Rooie Reporter () vanavond.
ik denk dat niemand is die ontkent dat dat verkeerd is. Maar het zijn van die zaken, als je iets beter bekend met de situatie, ineens heel anders over kunnen komen. Vaak genoeg gezien dat iemand doet alsof ie out is, en 2 minuten later opspringt en alsnog iemand verwond. Om iemand meteen als leugenaar/moordenaar gaan te bestempelen is erg kort door de bocht. Wacht eerst het onderzoek af.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:57 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Dat is toch wat er gebeurd is? Als hij denkt dat dat niet de intentie is moet hij het uitproberen. Thuis mag ook scheelt hem een ritjequote:Op donderdag 2 juli 2015 12:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Beetje agressief weer dit om een volstrekt normale opmerking.
En als de hartslag sterk en goed was op moment van meten? Dan is ze niks te verwijten. je weet het niet, niet alvast gaan oordelenquote:Op donderdag 2 juli 2015 13:01 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Daar ben ik van overtuigd. Ze hebben alemaal EHBO. Ook zie je in het filmpje dat ze op een gegeven moment merken dat het niet goed gaat. Ze checken de hartslag en merken dat hij niet meer bij bewustzijn is. Vervolgens laten ze de man gewoon sterven.
Maar het is idd de vraag of ze niet wisten wat ze moesten doen of dat ze besloten om hem in het busje te zetten en dan een verhaal zouden verzinnen...quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:01 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Daar ben ik van overtuigd. Ze hebben alemaal EHBO. Ook zie je in het filmpje dat ze op een gegeven moment merken dat het niet goed gaat. Ze checken de hartslag en merken dat hij niet meer bij bewustzijn is. Vervolgens laten ze de man gewoon sterven.
Dan is er blijkbaar iets mis met dat onschadelijk maken. Het onschadelijk maken van iemand in zo'n situatie met deze gevolgen is zwaar overtrokken. En dan mag het in Bagdad vaker voorkomen maar dat is geen excuus.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:56 schreef Bensel het volgende:
[..]
ja, maar dan moet je zelf ook luchtig zijn, en daar ontbreekt het echt wel aan. bij veel arrestaties word er dusdanig tegengestribbeld, dat je denkt dat de arrestant bang is om levenslang in de bak te gaan. En daar heb je als politie dagelijks mee te maken. En zoals het hoort bij werk, ga je geen onnodige risico's nemen. Eerst onschadelijk maken, daarna praten. Helaas is hier het onschadelijk maken iets te defnitief gebeurd.
Maar dat betekend zeker niet dat je daar om moet gaan rellen. Het gaat weleens mis, maar in elk ander land net zo veel, zo niet veel meer, omdat ze daar iets minder van het praten en zach aanpakken zijn. Ik heb situaties meegemaakt waarbij een agent een uur lang ingepraat heeft op een gast die geweldadig was, en alsnog hem uiteindelijk met (gepast) geweld hebben moeten oppakken, omdat hij zich gewoon niet kon gedragen. Bij mij was na 5 minuten het geduld al op met die kerel.
Het is goed met je jongen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:03 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Dat is toch wat er gebeurd is? Als hij denkt dat dat niet de intentie is moet hij het uitproberen. Thuis mag ook scheelt hem een ritje
Ik denk het niet. Waarschijnlijk doen ze het vaker en loopt het altijd goed af voor ze.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dan is wurgen dus toch niet zo dodelijk hé.quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Waarschijnlijk doen ze het vaker en loopt het altijd goed af voor ze.
Waarom heeft niet één van die prutsers een reanimatiepoging gedaan? Waarom is er geen medische asstistentie ingeroepen? Waarom dat onbeholpen gesleep met een - bijna - dode? Waarom achteraf liegen dat 'ie in de bus onwel werd?quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:00 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze hebben overlegd hoe ze de boel konden wegmoffelen.
Denk dat ze zich ook helemaal de tering zijn geschrokken.
Daar heb ik het dan ook niet over.. Dat tuig mag de lange lat voelen en rennen voor de peerdjesquote:Op donderdag 2 juli 2015 13:02 schreef Bensel het volgende:
[..]
En dan nog zijn er voldoende manieren om het aan te kaarten. het is in het nieuws geweest, er word een onderzoek ingesteld, je kunt zelf de politiek ingaan om beleid te laten wijzigen. Het helpt echter op geen enkele manier de zaak om maar te gaan rellen.
Dat laatste lijkt me behoorlijk ver gezocht. Zoals ik al zei, het kan zijn dat hij gewoon een normale hartslag nog had op dat moment (bij compressie-asphyxia ga je out omdat de zuurstof gehalte in de hersenen te laag is, je hart pompt op dat moment nog gewoon door, omdat dat vanuit het autonoom zenuwstelsel aangestuurd word. Het out gaan is een verdedigingsmechanisme, een spaarstand, omdat je hersenen als ze actief zijn veel verbruiken. Duurt echter nog wel enkele minuten voordat het hart ook stopt. Op het moment dat ze de pols checken en deze is niet te voelen, gaat men op de automatische piloot reanimeren, dat is echt wel aangeleerd.quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar het is idd de vraag of ze niet wisten wat ze moesten doen of dat ze besloten om hem in het busje te zetten en dan een verhaal zouden verzinnen...
Hangt er vanaf hoe lang. Dat soort werk kan je beter overlaten aan Tempoteamquote:Op donderdag 2 juli 2015 13:07 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dan is wurgen dus toch niet zo dodelijk hé.
Er is ze van alles te verwijten. De man is dood en het was daar al te zien dat er een serieus probleem was. En dat wisten ze dondersgoed. Vandaar ook het wegmoffelen achteraf. "Oh kut, hier krijgen we gezeik mee"quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:03 schreef Bensel het volgende:
[..]
En als de hartslag sterk en goed was op moment van meten? Dan is ze niks te verwijten. je weet het niet, niet alvast gaan oordelen
Het verhaal zal in de loop van de dag verzonnen zijn.. misschien mbv een leidinggevende? Dat zal uit het onderzoek moeten blijken. Hopelijk komt er boven water welk licht dat geweest is...quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar het is idd de vraag of ze niet wisten wat ze moesten doen of dat ze besloten om hem in het busje te zetten en dan een verhaal zouden verzinnen...
Stel dat dit zo zou zijn he. Ik hoop het echt niet. Ze moesten toen toch wel hebben gezien dat mensen stonden te filmen en kijken?quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:12 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Het verhaal zal in de loop van de dag verzonnen zijn.. misschien mbv een leidinggevende? Dat zal uit het onderzoek moeten blijken. Hopelijk komt er boven water welk licht dat verzonnen heeft...
Daarom snap ik niet waarom dat verhaal de wereld in is geholpen... Alhoewel het een beetje de standaard is, ontkennen. Niet voor het eerst dat oom agent liegt in dit soort gevallen. Goddank is er beeldmateriaal.quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Stel dat dit zo zou zijn he. Ik hoop het echt niet. Ze moesten toen toch wel hebben gezien dat mensen stonden te filmen en kijken?
bekijk dit fimpje eens, om te zien wat er kan gebeuren in zulke situaties. Is van de britse politie, dit is de reden waarom je potentieel gevaarlijke mensen immobiliseert:quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:11 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Er is ze van alles te verwijten. De man is doood en het was daar al te zien dat er een serieus probleem was. En dat wisten ze dondersgoed. Vandaar ook het wegmoffelen achteraf. "Oh kut, hier krijgen we gezeik mee"
Iemand met een hartslag en ademhaling ga je niet reanimeren.quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:08 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Waarom heeft niet één van die prutsers een reanimatiepoging gedaan? Waarom is er geen medische asstistentie ingeroepen? Waarom dat onbeholpen gesleep met een - bijna - dode? Waarom achteraf liegen dat 'ie in de bus onwel werd?
Dat ze zich de tering zijn geschrokken, mag ik hopen... Het zou wat zijn als dit usance is... Nu de vraag: Hoe pak je dit aan als korpsleiding en politiek? Als je een hulpverlener iets aandoet is de straf zwaarder. Een diender heeft een voorbeeldfunctie en dient dus ook meer straf te krijgen als 'ie een kunstje flikt. Dus die hele ploeg opsluiten. Lang, langer langst
Nogmaals, dat die knaap onwel werd kan gebeuren. De actoes naderhand zijn walgelijk en beschamend. Een beschaafd land onwaardig.
Ik vind dat het onschadelijk maken van iemand die op een druk festival schreeuwt dat hij een wapen bezit geheel wenselijk. Let wel, onschadelijk, niet dood. Wat had jij dan verwacht? Dat ze rustig een praatje gaan maken met iemand die zegt vuurwapengevaarlijk te zijn, met alle gevaren voor omstanders?quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:05 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dan is er blijkbaar iets mis met dat onschadelijk maken. Het onschadelijk maken van iemand in zo'n situatie met deze gevolgen is zwaar overtrokken. En dan mag het in Bagdad vaker voorkomen maar dat is geen excuus.
Niet aan de orde. Het gaat er om dat de man bewust medische asstistentie is onthouden.quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:15 schreef Bensel het volgende:
[..]
bekijk dit fimpje eens, om te zien wat er kan gebeuren in zulke situaties. Is van de britse politie, dit is de reden waarom je potentieel gevaarlijke mensen immobiliseert:
twitter:omroepwest twitterde op donderdag 02-07-2015 om 13:19:06Van Aartsen: samenscholingsverboden, en verbod om meevoeren van gevaarlijke voorwerpen http://t.co/xt7Df2QMBL #Schilderswijk #Mitchhenriquez reageer retweet
Uiteraard. Maar de heren en dames hadden wel moeten inzien dat de man in nood was. Je kunt geen potentieel dodelijke houdingen toepassen als je niet bekend bent met de gevolgen. Dan krijg je dit. En dan met je handen in je zij staan toekijken hoe hij sterft en dan ook nog achteraf de verantwoordelijkheid proberen te ontkennen maakt je een lafhartige moordenaar.quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Iemand met een hartslag en ademhaling ga je niet reanimeren.
nee, dat maakt je niet bewust van het feit dat hij lag dood te gaan. Dat is hooguit dood door schuld, nog altijd geen moord, en kun je degene dus ook geen moordenaar noemen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:20 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar de heren en dames hadden wel moeten inzien dat de man in nood was. Je kunt geen potentieel dodelijke houdingen toepassen als je niet bekend met de gevolgen. Dan krijg je dit. En dan met je handen in je zij staan toekijken hoe hij sterft en dan ook nog achteraf de verantwoordelijkheid proberen te ontkennen maakt je een lafhartige moordenaar.
nee, dat is na de tijd. Dit gaat erom waarom die man uberhaupt geimmobiliseerd moest worden.quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:18 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Niet aan de orde. Het gaat er om dat de man bewust medische asstistentie is onthouden.
die woordvoerder heeft de juiste toon. Duidelijk en helder dat dit gedrag niet getolereerd wordt.quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
http://nos.nl/livestream/npo-nieuws
Wel als je achteraf ontdekt dat je fout was en gaat liegen om dat te verdoezelen. Dan ben je uitschot, tuig en ja, een moordenaar.. Niet volgens de letter der wet, maar moreel absoluut. Helemaal als je Poitieman bent. Waakzaam & dienstbaar, my ass.quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:21 schreef Bensel het volgende:
[..]
nee, dat maakt je niet bewust van het feit dat hij lag dood te gaan. Dat is hooguit dood door schuld, nog altijd geen moord, en kun je degene dus ook geen moordenaar noemen.
bewijs dat maar eerst eens dat het zo is. Want het onderzoek is nog niet afgelopen. En daar word echt wel gekeken naar verklaringen, en of deze overeenkomen met de situatie. Als dat niet zo is, mogen de agenten uit het ambt gezet worden en berecht worden hiervoor. Maar al zou dat zo zijn, dan nog zal het max dood door schuld zijn.quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:24 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Wel als je achteraf ontdekt dat je fout was en gaat liegen om dat te verdoezelen. Dan ben je uitschot, tuig en ja, een moordenaar.. Niet volgens de letter der wet, maar moreel absoluut. Helemaal als je Poitieman bent. Waakzaam & dienstbaar, my ass.
Dat de man onder controle gebracht moest worden staat buiten kijf. Echter, een verwurging is niet zomaar een greep. Je ziet wat de gevolgen zijn... En ook dat is geen probleem. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Echter, als het fout gaat, dan dien je je in te zetten om de man te helpen en niet als een labbekak staan toe te kijken hoe iemand doodgaat.quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:22 schreef Bensel het volgende:
[..]
nee, dat is na de tijd. Dit gaat erom waarom die man uberhaupt geimmobiliseerd moest worden.
Gek, ik heb nog nooit problemen gehad met de politie. Hoe zou dat nou toch komen?quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:24 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Wel als je achteraf ontdekt dat je fout was en gaat liegen om dat te verdoezelen. Dan ben je uitschot, tuig en ja, een moordenaar.. Niet volgens de letter der wet, maar moreel absoluut. Helemaal als je Poitieman bent. Waakzaam & dienstbaar, my ass.
Nou, poepoe !!quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:20 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:omroepwest twitterde op donderdag 02-07-2015 om 13:19:06Van Aartsen: samenscholingsverboden, en verbod om meevoeren van gevaarlijke voorwerpen http://t.co/xt7Df2QMBL #Schilderswijk #Mitchhenriquez reageer retweet
Je bent geen eckte.quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:27 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Gek, ik heb nog nooit problemen gehad met de politie. Hoe zou dat nou toch komen?
OM ook, maar D66 rechters zullen wel niks met de eis doenquote:Op donderdag 2 juli 2015 13:24 schreef Bensel het volgende:
[..]
die woordvoerder heeft de juiste toon. Duidelijk en helder dat dit gedrag niet getolereerd wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |