Update:quote:Een arrestant is zondagavond overleden nadat hij een dag ervoor in een politieauto onwel was geworden. Bij zijn aanhouding werd door agenten geweld gebruikt. De Rijksrecherche is een onderzoek gestart en ook de familie van Mitch Henriquez vraagt getuigen zich te melden.
,,Met pijn in mijn hart moest ik vandaag afscheid nemen van mijn lieve neefje," schrijft Mary Jacopucci-Wilson op Facebook. Ze hoorde vanmiddag dat haar neef, een 42-jarige Arubaan, tijdens een uitje 'door de politie in elkaar geslagen is'. ,,Ik vind dit niet kunnen. Mensen die deze toetakeling hebben gezien en hebben gefilmd: aub neem contact met ons op."
Het slachtoffer was bij familie op bezoek en bezocht zaterdagavond in het Haagse Zuiderpark het drukke Night at the Park, de betaalde tegenhanger van Parkpop. Rond 21.45uur werd hij gearresteerd omdat hij zou hebben geroepen dat hij een wapen had.
Dat ging niet zonder slag of stoot. Henriquez verzette zich en politiemedewerkers gebruikten geweld om de man onder controle te krijgen. Onderweg naar het bureau werd hij in de politiewagen plotseling onwel. Agenten startten meteen reanimatie, een ambulance bracht hem vervolgens in zeer kritieke toestand naar het ziekenhuis, aldus het OM in een verklaring over het incident.
Op videobeelden is echter te zien dat Henriquez op het terrein van het festival al onwel leek te zijn geworden. De man overleed een dag na zijn arrestatie in het ziekenhuis.
In het onderzoek van de rijksrecherche zal gekeken worden naar de oorzaak van het plotselinge hartfalen en een mogelijk verband met het toegepaste geweld tijdens de arrestatie van de Arubaan. De politie roept op om mensen die de arrestatie hebben gefilmd de beelden in te sturen en getuigen zich te melden.
In een inmiddels opgedoken filmpje is te zien hoe Henriquez op het terrein van Night in the Park al onwel lijkt te zijn geworden.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)dood-arrestant.dhtml
Rooie reporter :https://twitter.com/rooiereporter - Voor livestreams via periscope.quote:Het is aannemelijk dat de Arubaanse arrestant Mitch Henriquez is overleden aan zuurstofgebrek, dat waarschijnlijk is veroorzaakt door het politieoptreden. Dat zei hoofdofficier Kitty Nooy van het Openbaar Ministerie in Den Haag. Zij geeft een toelichting op de voorlopige bevindingen van het Rijksrecherche-onderzoek naar zijn dood.
De vijf agenten die betrokken waren bij de aanhouding zijn buiten functie gesteld, zei het hoofd van de politie in Den Haag, Paul van Musscher.
Zondag overleed de 42-jarige Mitch Henriquez uit Aruba na zijn arrestatie in het Haagse Zuiderpark. Een dag later dook een video op van de aanhouding, waarbij de man door meerdere agenten in bedwang werd gehouden. Hij was in Nederland op familiebezoek en bezocht het muziekfestival Night at the Park.
Sinds het overlijden van Henriquez is het enkele nachten onrustig geweest in de Schilderswijk.
http://nos.nl/artikel/204(...)r-politiegeweld.html
Is een linkje van Fokker89.quote:Op donderdag 2 juli 2015 04:55 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Heb je een link van deze gebruiker?
quote:Op donderdag 2 juli 2015 04:56 schreef Grunge. het volgende:
Ik zal even de detective uithangen. Houd ik van.
Doe geen moeitequote:Op donderdag 2 juli 2015 04:56 schreef Grunge. het volgende:
Ik zal even de detective uithangen. Houd ik van.
Oh, ja, ik bedoel ik had je dat linkje zo kunnen gevenquote:Op donderdag 2 juli 2015 04:58 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Waarom niet?
Deze usert.
https://twitter.com/ritcharuba
Oh zo. Ach ja. Ik mag graag op onderzoek uitgaan, en deze keer was het erg makkelijk.quote:Op donderdag 2 juli 2015 04:59 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Oh, ja, ik bedoel ik had je dat linkje zo kunnen geven
Nietus, zeg ik in alle eerlijkheid en objectiviteit.quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:01 schreef Rickertman96 het volgende:
eerlijk is eerlijk, klinkt goed
refrein alleen derest is matig
jij bent een damequote:Op donderdag 2 juli 2015 05:02 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Nietus, zeg ik in alle eerlijkheid en objectiviteit.
Arrestatieteamquote:Op donderdag 2 juli 2015 05:04 schreef Tyr80 het volgende:
Klopt het dat de ME het best getrainde onderdeel van onze politiemacht zou moeten zijn? Ben niet zo bekend met de verschillende afdelingen.
Nee, dat is het AT.quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:04 schreef Tyr80 het volgende:
Klopt het dat de ME het best getrainde onderdeel van onze politiemacht zou moeten zijn? Ben niet zo bekend met de verschillende afdelingen.
Ah, ik zit mis!quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:04 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Dank je. Grappig compliment. Ik kleed me ernaar, dat mag gezegd.
Ik keek in FoBo, maar helaaschquote:Op donderdag 2 juli 2015 05:04 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Dank je. Grappig compliment. Ik kleed me ernaar, dat mag gezegd.
Oh, dus de faal had nog groter kunnen zijn. Valt me nog mee, dan.quote:
Heb ik ook gezien ja.quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:07 schreef Rickertman96 het volgende:
Ik keek trouwens een tijdje terug een programma met Lauren (eigenlijk alleen om haar) en toen ging het over arrestatieteams, best wel bijzonder werk, je moet vrijwel altijd klaar staan voor een oproep.
Dat zal best wel maar ze kunnen maar 1 trucje, met de botte bijl.quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:06 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Dat zijn jouw woorden. Gaat erom dat zij wel het best getraind zijn.
nou ik wil je wel horen als ze met 15 man je huis binnen stormenquote:Op donderdag 2 juli 2015 05:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat zal best wel maar ze kunnen maar 1 trucje, met de botte bijl.
Wie niet tegenwoordigquote:Op donderdag 2 juli 2015 05:08 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Heb ik ook gezien ja.
Om haar.
Viel wel tegen trouwens, haar. Slecht Engels ook.
Oh ja, dan krijg ik weer een banquote:Op donderdag 2 juli 2015 05:08 schreef Fokker89 het volgende:
Oke, maar dit verzand een beetje naar een SC, kunnen we beter hier verder gaan.
NWS / [SC] Kringrukken in zwolle
Nee, dan moet je wegwezen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:07 schreef Fokker89 het volgende:
[..]ja hoor, die mannen wil je echt niet tegenkomen als je wat stouts hebt gedaan
Wie niet? Twintigers, tieners? Ikzelf heb ook perfect Engels geleerd door series, boeken en films.quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:09 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Wie niet tegenwoordig
[..]
Oh ja, dan krijg ik weer een ban
Dat er ook niemand in z'n omgeving hem stopt, hé..quote:Op donderdag 2 juli 2015 04:54 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Ja, zoals deze uit topic één.
[ afbeelding ]
Dat zijn de ergsten, DonDruiper!
We gaan weer ontopic!quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:10 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Wie niet? Twintigers, tieners? Ikzelf heb ook perfect Engels geleerd door series, boeken en films.
Jajajaja.quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:11 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
We gaan weer ontopic!
Ben benieuwd of er vandaag weer rellen zijn! #Cleveland
Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog geen beelden heb gezien van de 'rellen'.quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:11 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Jajajaja.
Niemand in die hele Schilderswijk die z'n cameraatje nuttig gebruikt. Ik kan er niet bij.
Er was vanavond wel wat, maar dat was allemaal gefilmd met een mobieltje, dus niet echt heel boeiend.quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:12 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog geen beelden heb gezien van de 'rellen'.
Ach, ik ook maar even. Toen was de batterij op. De rest van de nacht was alleen maar verheugen, vertrouwen in de rooie en bier.quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:12 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog geen beelden heb gezien van de 'rellen'.
SCquote:Op donderdag 2 juli 2015 05:13 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Ach, ik ook maar even. Toen was de batterij op. De rest van de nacht was alleen maar verheugen, vertrouwen in de rooie en bier.
3x raden wat er met dronken Nederlander op Aruba gebeurd.quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:15 schreef Rickertman96 het volgende:
Trouwens, ik lees nu dat ie zich zou hebben verzet tegen z'n arrestatie. Ik ga dit geweld van de agenten niet goedkeuren ofzo maar werk gewoon mee man.
Krijgt een kusje?quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
3x raden wat er met dronken Nederlander op Aruba gebeurd.
Demonstreren? Het zijn gewoon ordinaire relschoppers.quote:Op donderdag 2 juli 2015 08:49 schreef Ringo het volgende:
Aan de comments hier kun je goed zien dat Hollanders het demonstreren volledig verleerd zijn. Allemaal rancuneuze braveburgers die de maatschappij louter willen bezien vanuit hun eigen achtertuin in McVinex. Er is al geen begrip voor deze collectieve uiting van woede en frustratie, maar men doet ook geen enkele moeite om die woede en frustratie te verklaren. De interesse is er gewoon niet; het is veel makkelijker om alle rellen op de grote hoop van hooliganisme te gooien, nog eens goed te vloeken op deze cultuurverrijkende oproerkraaiers en je schouders er verder over op te halen, pas op man! je neus bloedt.
Wat er met die Mitch is gebeurd? 'Vervelend incident.'
Is de politie schuldig? 'Die dikke neger zal het er wel naar gemaakt hebben.'
Is politiegeweld een structureel probleem? 'Geen idee, ik heb er geen last van dus ik geloof er niks van.'
Begrijpt u de woede van deze demonstranten? 'Vieze kutmarokkanen, allemaal oprotten.'
Laf en laaghartig gelabbekak.
Dat bedoel ik. Relschoppers en Marokkanen, dus /care. Jij hebt er geen enkel belang bij om deze rellen in een bredere context te plaatsen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 08:58 schreef Infection het volgende:
Demonstreren? Het zijn gewoon ordinaire relschoppers.
Het zijn ook gewoon relschoppers/marokkanen. Dus waarom zouden wij (de Hollanders zoals jij ze noemt) ons wat van deze 'demonstratie' aan moeten trekken?quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Relschoppers en Marokkanen, dus /care. Jij hebt er geen enkel belang bij om deze rellen in een bredere context te plaatsen.
Ik denk dat niet dat iemand het daarmee oneens is.quote:Op donderdag 2 juli 2015 05:15 schreef Rickertman96 het volgende:
Trouwens, ik lees nu dat ie zich zou hebben verzet tegen z'n arrestatie. Ik ga dit geweld van de agenten niet goedkeuren ofzo maar werk gewoon mee man.
Wat er met Mitchell is gebeurd? Erg vervelend incident, zou iedereen kunnen overkomen die tegenwerkt na zo'n grapje in deze gespannen tijdquote:Op donderdag 2 juli 2015 08:49 schreef Ringo het volgende:
Aan de comments hier kun je goed zien dat Hollanders het demonstreren volledig verleerd zijn. Allemaal rancuneuze braveburgers die de maatschappij louter willen bezien vanuit hun eigen achtertuin in McVinex. Er is al geen begrip voor deze collectieve uiting van woede en frustratie, maar men doet ook geen enkele moeite om die woede en frustratie te verklaren. De interesse is er gewoon niet; het is veel makkelijker om alle rellen op de grote hoop van hooliganisme te gooien, nog eens goed te vloeken op deze cultuurverrijkende oproerkraaiers en je schouders er verder over op te halen, pas op man! je neus bloedt.
Wat er met die Mitch is gebeurd? 'Vervelend incident.'
Is de politie schuldig? 'Die dikke neger zal het er wel naar gemaakt hebben.'
Is politiegeweld een structureel probleem? 'Geen idee, ik heb er geen last van dus ik geloof er niks van.'
Begrijpt u de woede van deze demonstranten? 'Vieze kutmarokkanen, allemaal oprotten.'
Laf en laaghartig gelabbekak.
Wat had ie moeten doen? Het leger met scherp laten schieten?quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:03 schreef de_boswachter het volgende:
van Aartsen is weer behoorlijk laf geweest lees ik vandaag.
Weg met die burgemeester, bah wat een lambal.
Klinkt als een oplossing.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat had ie moeten doen? Het leger met scherp laten schieten?
Buitengewoon correcte post AA, ik had het zelf niet beter kunnen verwoordenquote:Op donderdag 2 juli 2015 09:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Wat er met Mitchell is gebeurd? Erg vervelend incident, zou iedereen kunnen overkomen die tegenwerkt na zo'n grapje in deze gespannen tijd
Is de politie schuldig? Ben geen rechter, daar hebben we de rechtstaat voor. Hooguit durf ik te beweren dat ze schuldig zijn aan nalatigheid en onthouden van medische zorg
Politiegeweld structureel? Nee, als relschoppers zeg je natuurlijk van wel zodat je met fluwelen handschoenen aangepakt kan worden en zo over het gezag kan lopen.
Begrijp je de woede? Nee, totaal niet. Demonstreren tegen geweld en racisme met.....geweld en kankerjoden roepen, vernielingen aanrichten bij onschuldigen die zelf opdraaien voor de kosten. Net zolang door gaan met rellen tot Fajr begint om dan de vrome moslim uit te hangen.
Als het niet anders kan wel ja.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat had ie moeten doen? Het leger met scherp laten schieten?
van Aartsen is gewoon een slappe zak. Hij zorgt ervoor dat dit soort idioten denken dat ze het voor het zeggen hebben in dit land. Dat is pas racisme.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Wat er met Mitchell is gebeurd? Erg vervelend incident, zou iedereen kunnen overkomen die tegenwerkt na zo'n grapje in deze gespannen tijd
Is de politie schuldig? Ben geen rechter, daar hebben we de rechtstaat voor. Hooguit durf ik te beweren dat ze schuldig zijn aan nalatigheid en onthouden van medische zorg
Politiegeweld structureel? Nee, als relschoppers zeg je natuurlijk van wel zodat je met fluwelen handschoenen aangepakt kan worden en zo over het gezag kan lopen.
Begrijp je de woede? Nee, totaal niet. Demonstreren tegen geweld en racisme met.....geweld en kankerjoden roepen, vernielingen aanrichten bij onschuldigen die zelf opdraaien voor de kosten. Net zolang door gaan met rellen tot Fajr begint om dan de vrome moslim uit te hangen.
Lekker makkelijk scoren dit.quote:Op donderdag 2 juli 2015 08:51 schreef Blistering het volgende:
Ik vraag mij toch af waar deze kansenjongeren de tijd vandaan halen om tot diep in de nacht Den Haag onveilig te maken. Zouden ze niet vroeg op hoeven om te werken, of studeren wellicht?
Oh wacht..
Dat sowiesoquote:Op donderdag 2 juli 2015 09:11 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
van Aartsen is gewoon een slappe zak. Hij zorgt ervoor dat dit soort idioten denken dat ze het voor het zeggen hebben in dit land. Dat is pas racisme.
Jij luistert altijd braaf naar de burgemeester?quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:11 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
van Aartsen is gewoon een slappe zak. Hij zorgt ervoor dat dit soort idioten denken dat ze het voor het zeggen hebben in dit land. Dat is pas racisme.
Dat 'tegenwerken' wordt ook nogal makkelijk gezegd. Wanneer mensen op een dusdanige manier op je gaan zitten en jij geen adem kan halen kan het een natuurlijke (paniek)reactie zijn waarbij je koste wat het kost probeert om toch adem te gaan halen. Tevens is het soms zelfs mogelijk dat het opvolgen van orders (bijv.arm achter de rug) juist moeilijk of niet mogelijk is, doordat een andere agent dit (onbewust) blokkeert).quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Met harder optreden zullen ze wel twee keer nadenken voor ze zoiets nog een keer doen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:13 schreef wolferl het volgende:
Men kan toch moeilijk ontkennen dat het voor Marokkaanse tuig aldaar, weer een mooie aangelegenheid is om ongegeneerd te rellen. En nog het lef hebben om het te scharen in de categorie 'demonstratie tegen racisme' en vervolgens kankerjoden roepen alsof het je lieve lust is.
En wat hebben Marokkaanse relschoppers te maken met racisme? Wist niet dat zij opeens een ras zijn.
De politie mag dit zo hard als het mogelijk is aanpakken en de kop indrukken.
Door een tegendraadse mening te verkondigen? Als dat jouw definitie van internetheldendom is, dan maak ik me zorgen om jouw zelfbeeld.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:10 schreef Infection het volgende:
En wat doe jij dan? De internetheld uithangen? Zo zo.
Maar vertel dan eens, met je tegendraadse mening, hoe zouden wij - rancuneuze braveburgers - het moeten zien?quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:19 schreef Ringo het volgende:
[..]
Door een tegendraadse mening te verkondigen? Als dat jouw definitie van internetheldendom is, dan maak ik me zorgen om jouw zelfbeeld.
Nee. Door te zeggen dat wij een stel brave Hollanders zijn die het demonstreren verleerd zijn. Maar wat doe je zelf?quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:19 schreef Ringo het volgende:
[..]
Door een tegendraadse mening te verkondigen? Als dat jouw definitie van internetheldendom is, dan maak ik me zorgen om jouw zelfbeeld.
Was jij erbij gisteren?quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:21 schreef Infection het volgende:
[..]
Nee. Door te zeggen dat wij een stel brave Hollanders zijn die het demonstreren verleerd zijn. Maar wat doe je zelf?
Ik wel ja. Alleen tokkies vervallen in het idiote gedrag zoals in Den Haag gaande is.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Jij luistert altijd braaf naar de burgemeester?
Iedereen kan studeren in Nederland. Zelfs met het nieuwe leenstelsel.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:11 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Lekker makkelijk scoren dit.
De term 'kansenjongeren' (als in kansarme jongeren) zou toch al genoeg moeten zeggen?
Nee, maar ik loop ook niet te verkondigen dat Hollanders laf zijn. Overigens gaat het niet eens om een denonstratie maar om ordinair relschoppen.quote:
Excuus.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:29 schreef Infection het volgende:
[..]
Nee, maar ik loop ook niet te verkondigen dat Hollanders laf zijn. Overigens gaat het niet eens om een denonstratie maar om ordinair relschoppen.
Dat is mijn punt niet. Ik heb het hier niet over de schuldvraag.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:28 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Iedereen kan studeren in Nederland. Zelfs met het nieuwe leenstelsel.
quote:Ik vraag mij toch af waar deze kansenjongeren de tijd vandaan halen om tot diep in de nacht Den Haag onveilig te maken. Zouden ze niet vroeg op hoeven om te werken, of studeren wellicht?
Oh wacht..
Zoals ik al zei, gisteren in het zwembad in Amsterdam zaten er een paar heetgebakerden bij, die het ook op de autoriteiten gemunt hadden (badmeester), in dit geval een Arubaan maar dat terzijde.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hopelijk slaat deze gekte niet over naar andere steden komende nacht...
quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:34 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, gisteren in het zwembad zaten er een paar heetgebakerden bij, die het ook op de autoriteiten gemunt hadden (badmeester), in dit geval een Arubaan maar dat terzijde.
tijd voor het leger. Nu is het alleen nog maar rellen om het rellen. Dat moet na 3 nachten met harde hand aangepakt worden. Maar wel op een fatsoenlijke manier.quote:
Badmeesters zijn over het algemeen dan ook grote racisten, dat weet iedereen toch?quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:34 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, gisteren in het zwembad in Amsterdam zaten er een paar heetgebakerden bij, die het ook op de autoriteiten gemunt hadden (badmeester), in dit geval een Arubaan maar dat terzijde.
Ja maar ging dit om de omgekomen Arubaan of was het een ruzie die daar niks mee te maken had?quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:34 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, gisteren in het zwembad zaten er een paar heetgebakerden bij, die het ook op de autoriteiten gemunt hadden (badmeester), in dit geval een Arubaan maar dat terzijde.
Wat heeft het leger daar te zoeken?quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:35 schreef Toekito het volgende:
[..]
tijd voor het leger. Nu is het alleen nog maar rellen om het rellen. Dat moet na 3 nachten met harde hand aangepakt worden. Maar wel op een fatsoenlijke manier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |