abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154008427
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:56 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Het zal verschillen waar je woont. En daar was het wellicht ongepast, ik heb het filmpje niet gezien weet ook niet of de man zich deed verzetten. Als ik werd opgepakt zou ik me gewoon laten oppakken dan is er geen nood mij te wurgen. Misschien deed de man het wel en werd hij alsnog gewurgd dat weet ik niet.

Maar ik zou me gewoon laten afvoeren en klaar zijn met het gezeik. Toch komen dit soort arrestaties met geweld in Nederland maar een x aantal keer per jaar voor. Niet weinig maar ook niet abnormaal veel.
Als je met zoveel man niet in staat bent een zich verzettende arrestant te arresteren zonder dat hij daarbij overlijdt ben je een amateuristische politieorganisatie.

Ik denk dat dergelijke arrestaties veel vaker voorkomen alleen dan is er geen filmpje beschikbaar en komen ze er mee weg.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:00:52 #102
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_154008483
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als je met zoveel man niet in staat bent een zich verzettende arrestant te arresteren zonder dat hij daarbij overlijdt ben je een amateuristische politieorganisatie.

Ik denk dat dergelijke arrestaties veel vaker voorkomen alleen dan is er geen filmpje beschikbaar en komen ze er mee weg.
Daarom zeg ik niet weinig, niet abnormaal veel.

Toch vind ik dat de politie gezag moet hebben. Het zit niet snor als dat er niet is. Dat zo'n arrestatie gedaan wordt met zoveel man en er gewurgd wordt is niet goed te praten. Maar als het gebeurt is het wel vaak in wijken met veel problemen en veel geweld, op de Veluwe zou zoiets nooit gebeuren.
Liefde voor God
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:00:57 #103
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_154008485
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon zorgen dat je niet gearresteerd hoeft te worden, kromme fucking logica elke keer.

En nee, hoe lief en aardig je ook bent, als jij gaat roepen dat je bewapend bent ben je gewoon per definitie niet lief en aardig.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:03:48 #104
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_154008552
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon zorgen dat je niet gearresteerd hoeft te worden, kromme fucking logica elke keer.

En nee, hoe lief en aardig je ook bent, als jij gaat roepen dat je bewapend bent ben je gewoon per definitie niet lief en aardig.
Dan snap ik wel waarom de politie agressief is, want nouja die willen hun eigen leven ook niet op het spel zetten om een crimineel zo netjes mogelijk in te pakken. Want als je bewapend bent, dan ben je al een crimineel neem ik aan.
Liefde voor God
pi_154008573
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zoals ik eerder zei kun je ook ten onrechte gearresteerd worden zoals mijzelf is overkomen.

En moeten we het maar accepteren dat als je gearresteerd wordt je het risico loopt gewurgd te worden en de politie dat onder het tapijt probeert te vegen?
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:05:29 #106
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_154008595
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:03 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Dan snap ik wel waarom de politie agressief is, want nouja die willen hun eigen leven ook niet op het spel zetten om een crimineel zo netjes mogelijk in te pakken. Want als je bewapend bent, dan ben je al een crimineel neem ik aan.
Tuurlijk. En ja, ik vind ook dat de politie beter moet worden opgeleid en uitgerust, en betaald.

Maar het is en blijft gewoon de wereld omdraaien, geef geen aanleiding om gearresteerd te worden en er overkomt je niets.
Get woke, go broke!
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:07:13 #107
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_154008628
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zoals ik eerder zei kun je ook ten onrechte gearresteerd worden zoals mijzelf is overkomen.

En moeten we het maar accepteren dat als je gearresteerd wordt je het risico loopt gewurgd te worden en de politie dat onder het tapijt probeert te vegen?
Als jij ten onrechte gearresteerd wordt, raak je al je vermogen tot logisch nadenken kwijt?

Als jij je gaat lopen verzetten, zullen ze je heus niet ineens laten gaan. Ze zullen je slechts steviger aanpakken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_154008641
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Tuurlijk. En ja, ik vind ook dat de politie beter moet worden opgeleid en uitgerust, en betaald.

Maar het is en blijft gewoon de wereld omdraaien, geef geen aanleiding om gearresteerd te worden en er overkomt je niets.
Onzin.ik ben door 4 agenten gearresteerd terwijl ik een biertje zat te drinken in de kroeg. Ik gaf geen enkele aanleiding.
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:07:38 #109
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_154008644
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Mij is daadwerkelijk nooit wat overkomen, een keer aangehouden omdat ik 20 km te hard reed. Uitgestapt en gevraagd 'wat is er aan de hand heren.' Uitgelegd dat ik in de war was, en dacht dat het hier 50 was niet 30, ze keken naar mijn rijbewijs, hebben papieren gecheckt en hebben me laten gaan. Zonder boete niks.

Het zijn echt geen monsters allemaal.
Liefde voor God
pi_154008666
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:07 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Als jij ten onrechte gearresteerd wordt, raak je al je vermogen tot logisch nadenken kwijt?

Als jij je gaat lopen verzetten, zullen ze je heus niet ineens laten gaan. Ze zullen je slechts steviger aanpakken.
Dus je geeft toe dat onterechte arrestaties voorkomen?
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:09:34 #111
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_154008703
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Onzin.ik ben door 4 agenten gearresteerd terwijl ik een biertje zat te drinken in de kroeg. Ik gaf geen enkele aanleiding.
Zodra ze je in de boeien hebben, kunnen ze misschien best met je praten, of in de auto. Maar zodra ze je arresteren zullen ze agressief zijn want dat hebben ze zo geleerd in hun boekje. Zodra jij geen gevaar bent, dan kun je wellicht praten of verhaal halen. Anders gewoon laten meevoeren, dat bespaard je een hoop ellende. Ze nemen je toch mee linksom of rechtsom.
Liefde voor God
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:10:38 #112
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_154008731
quote:

[..]

Hoe heeft deze vraag enige relevantie?
Ik vraag je of je bij arrestatie ineens verandert in een hersenloos beest.
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:10:44 #113
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_154008734
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:07 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Zoals mijn, inmiddels bedaarde maar vroeger bijna wekelijks in de bak zittende surinaamse collega zegt, verzetten heeft geen zin, ze winnen toch en dan ben je pas echt de lul.

Er is gewoon geen enkel excuus, ook al ben je onschuldig, dan is er toch ook niets aan de hand?
Get woke, go broke!
pi_154008738
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:09 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

[..]

Zodra ze je in de boeien hebben, kunnen ze misschien best met je praten, of in de auto. Maar zodra ze je arresteren zullen ze agressief zijn want dat hebben ze zo geleerd in hun boekje. Zodra jij geen gevaar bent, dan kun je wellicht praten of verhaal halen. Anders gewoon laten meevoeren, dat bespaard je een hoop ellende. Ze nemen je toch mee linksom of rechtsom.
agressie wekt agressie op. Dat staat dus zeker niet in hun boekje
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:12:36 #115
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_154008780
quote:

[..]

Ja, tuurlijk, mensen maken fouten, misschien leek je sprekend op iemand, of heeft iemand getipt dat crimineel X in cafe Y zit en leek je erop ofzo.

Maar als je je dus niet verzet is het natuurlijk kut, maar je wordt dan met excuses weer vrijgelaten. Zodra je je verzet ben je niet alleen meteen extra verdacht, maar ook gewoon METEEN strafbaar, want verzetten tegen een arrest is opzich al strafbaar.

Dus nee, hij was 0% onschuldig, want verzet tegen arrestatie. Klaar, verder nog vragen, nee dacht ik al :).
Get woke, go broke!
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:12:49 #116
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_154008782
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zoals mijn, inmiddels bedaarde maar vroeger bijna wekelijks in de bak zittende surinaamse collega zegt, verzetten heeft geen zin, ze winnen toch en dan ben je pas echt de lul.

Er is gewoon geen enkel excuus, ook al ben je onschuldig, dan is er toch ook niets aan de hand?
Klopt, maar normaal reageren is voor veel mensen al een brug te ver tegenwoordig.
Heb dan ook totaal geen medelijden met het harde aanpakken van zulke mensen.
pi_154008793
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:10 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Hoe heeft deze vraag enige relevantie?
Ik vraag je of je bij arrestatie ineens verandert in een hersenloos beest.
Jij reageerde op mijn reactie op heatwave die stelde dat je niet gearresteerd wordt als je zelf geen aanleiding geeft. Zijn we Het erover eens dat dat zeker wel kan?

Dan beantwoord ik jouw vraag.
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:14:00 #118
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_154008817
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:12 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Klopt, maar normaal reageren is voor veel mensen al een brug te ver tegenwoordig.
Heb dan ook totaal geen medelijden met het harde aanpakken van zulke mensen.
Ik ook niet, ik zou het ook kut vinden, en echt wel proberen de dialoog aan te gaan, maar ikga wel gewoon mee. Waarom? Omdat dat de wet is.
Get woke, go broke!
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:15:50 #119
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_154008857
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik ook niet, ik zou het ook kut vinden, en echt wel proberen de dialoog aan te gaan, maar ikga wel gewoon mee. Waarom? Omdat dat de wet is.
Dat is het hem, je kan je verzetten wat je wil. Denk je dat ze dan stoppen? Ze zullen je arresteren en meenemen, als het dan een misverstand is dat kan.

Die man die met de hond ging wandelen werd gewoon doodgeschoten omdat hij toevallig leek op iemand die voor een 'afrekening' bestemd was, zelfs criminele maken vergissingen, gelukkig is zo'n vergissing van de politie dan geen vergissing die je met je leven moet bekopen, werk je mee.
Liefde voor God
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:18:13 #120
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_154008918
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:15 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Dat is het hem, je kan je verzetten wat je wil. Denk je dat ze dan stoppen? Ze zullen je arresteren en meenemen, als het dan een misverstand is dat kan.

Die man die met de hond ging wandelen werd gewoon doodgeschoten omdat hij toevallig leek op iemand die voor een 'afrekening' bestemd was, zelfs criminele maken vergissingen, gelukkig is zo'n vergissing van de politie dan geen vergissing die je met je leven moet bekopen, werk je mee.
Nee, dan hebben ze namelijk al 1 100% reden tot arrest, namelijk je verzet. En natuurlijk gaan ze dan harder optreden, want wie weet wat ie verder nog bij zich heeft.

Er is echt geen agent die agressief reageert op "natuurlijk agent, mag ik vragen waar ik van verdacht wordt?"
Get woke, go broke!
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:18:27 #121
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_154008924
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Jij reageerde op mijn reactie op heatwave die stelde dat je niet gearresteerd wordt als je zelf geen aanleiding geeft. Zijn we Het erover eens dat dat zeker wel kan?

Dan beantwoord ik jouw vraag.
Dan vraag je zelf om zulke behandeling. Vrij simpel.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik zou inderdaad vragen waarom, wat er aan de hand is. En het verder op het bureau oplossen.
pi_154008948
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk, mensen maken fouten, misschien leek je sprekend op iemand, of heeft iemand getipt dat crimineel X in cafe Y zit en leek je erop ofzo.

Maar als je je dus niet verzet is het natuurlijk kut, maar je wordt dan met excuses weer vrijgelaten. Zodra je je verzet ben je niet alleen meteen extra verdacht, maar ook gewoon METEEN strafbaar, want verzetten tegen een arrest is opzich al strafbaar.

Dus nee, hij was 0% onschuldig, want verzet tegen arrestatie. Klaar, verder nog vragen, nee dacht ik al :).
Ik ben niet met excuus vrijgelaten. Ik werd vrijgelaten met: " je hebt geluk dat de getuige je niet herkend want weer weten allebei dat je het wel gedaan hebt"

En moet de politie met 5 man niet in staat zijn iemand die zich verzet te arresteren zonder hem te wurgen? Die wurggreep is niet voor niets verboden. Die toepassen is dus al fout en buiten het boekje.
pi_154008955
Berber = Barbaar

Die gasten kicken erop om 'rwina' te zetten. Je zou bijna denken dat het gewoon in hun aard zit om dit soort gedrag te vertonen.
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:19:38 #124
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_154008958
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, dan hebben ze namelijk al 1 100% reden tot arrest, namelijk je verzet. En natuurlijk gaan ze dan harder optreden, want wie weet wat ie verder nog bij zich heeft.

Er is echt geen agent die agressief reageert op "natuurlijk agent, mag ik vragen waar ik van verdacht wordt?"
Dat denk ik ook wel, ik denk dat een agent ook het adrealine door het bloed heeft pompen, met zo'n arrestatie. Wat heeft hij bij zich etc, het is toch een verdacht iemand die ze oppakken, die kan van alles hebben. Maar ik ben net zoals jou ervan overtuigd als je gewoon meewerkt zullen ze je redelijk behandelen.
Liefde voor God
pi_154009003
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:18 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dan vraag je zelf om zulke behandeling. Vrij simpel.

[..]

Ik zou inderdaad vragen waarom, wat er aan de hand is. En het verder op het bureau oplossen.
Dus verzet bekoop je met de dood? En dat is terecht volgens jou?

Dus iemand die gearresteerd wordt en zich uit schrik of domheid verzet bekoopt dat terecht met de dood?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')