abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154052449
Als ik langs kom gelopen dan neurieen ze eerder de tune van Alfred J Kwak :')

Wat was het weer warm he vannacht. Het went al een beetje :) Manlief zit alweer bij de zwemles met de oudste. blij dat ik niet hoef vandaag.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  zaterdag 4 juli 2015 @ 08:35:23 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_154052453
En dan denk je na de bevalling weer je hakken aan te doen, is je schoenmaat gegroeid :')

(Het is inmiddels weer goedgekomen hier, overigens. En ik kán inmiddels fysiek ook weer op hakken lopen.)

Toffe schoenen limone! En +1 op de weeën. Al denk ik dat het vlotte verloop daar bij ons beide ook wel debet aan was :P
disclaimer
  zaterdag 4 juli 2015 @ 08:42:21 #278
409579 LuDann
All the way
pi_154052497
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 08:19 schreef Limone het volgende:

[..]

Nee psies! Ik ben op deze schoenen getrouwd.

[ link | afbeelding ]

O+

*Mooi* *Stil is*

Ik kan helaas niet lopen op hakken. Normaal gesproken al niet,zwanger moet ik er al helemaal niet aan denken. :')
pi_154052506
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 08:32 schreef Skoap het volgende:
Krisvc er bestaan ook nog rug & been weeën die voel je amper in je buik :')

been weeën heb ik geen ervaring mee, rug weeën helaas wel. Ruk dingen
Ja, de bekkenfysio wees me er al op dat vrouwen met bekkenklachten vaker geen buikweeën hebben. So much to look forward to. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  zaterdag 4 juli 2015 @ 08:44:43 #280
409579 LuDann
All the way
pi_154052515
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 08:43 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Ja, de bekkenfysio wees me er al op dat vrouwen met bekkenklachten vaker geen buikweeën hebben. So much to look forward to. :P
Oh, fijn. :')
pi_154052521
Volgens de pufcursus voel je vaak weeën op dezelfde plek als waar je menstruatiekramp hebt (door hoe je baarmoederbanden lopen). Die heb ik altijd alleen in m'n rug, nooit in m'n buik. Dus rugweeën?? we gaan 't zien...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_154052577
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 08:19 schreef Limone het volgende:

[..]

Nee psies! Ik ben op deze schoenen getrouwd.

[ link | afbeelding ]

O+

En zomerschoenen met hakken. O+ Je ziet voorbijgangers altijd vol bewondering kijken als er een zwangere buik op hakken langs loopt! Ze wijken nog net niet uit elkaar terwijl ze zacht dezelfde hymne neurien.

---

Kris, for what's worth: ik* vond weeen het meest lijken op stevige darmkrampen. Dus dat kan je prima handelen. :*

*Ik he. Limone. Voor er 500 reacties komen met 'darmkrampen? :') :') :') het voelde bij meer alsof mijn buik van binnen werd opengesneden met 7 messen. :') :') :')
Wow!! Die schoenen! O+
Hakken: normaal ben ik er gek op, maar nu moet ik er niet aan denken.

En oh! Als weeen als darmkrampen voelen overleef ik ze wel! *voelt zich gerustgesteld.
pi_154052596
Je overleeft ze heus wel maar om ze nou te typeren als darmkrampen...geeft misschien een wat te rooskleurig beeld. Ik zou meer zeggen als een heftige menstruatie factor 1000 :)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_154052621
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 22:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik vond eigenlijk dat ik al teveel poezenthema had
Een baby heeft nooit te veel poezenthema :{w (Echt, ik ben gedoemd om een kattenhater te krijgen als ik zie wat ik allemaal aan babyspul heb met katten erop whehe :')) Ik heb nog even op de Hemawebsite gekeken en daar zie ik trouwens alleen nog maar de poezelsloffen (met een roze onderkant). Geen broekje, mutsjes, niks meer.

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 08:35 schreef Stormqueen het volgende:
En dan denk je na de bevalling weer je hakken aan te doen, is je schoenmaat gegroeid :')
-O-

Enneh, darmkrampen heb ik de laatste dagen ook steeds vaker. Ik had dat nog niet echt gelinkt met een potentiële voorbereiding op de bevalling :@ Het is wel een verademing om weer eens normaal te kunnen poepen btw :D
pi_154052686
HEMA POEZEN ALERT:

Ik ga vanmiddag kijken bij onze Hema. Daar hing dinsdag nog volop (alsof ze opnieuw aangevuld hadden??). Voor wie moet ik waar naar kijken? Ik meen dat er meer waren die nog wat zochten?

Sara: broekje maat 56 (of 62) en het mutsje

Wie weet is de afgelopen dagen het schap leeggekocht maar even gaan kijken is geen moeite. Zelf heb ik overigens niets met poezen of katten dus volgens mij is ons kind straks de enige zonder dat pakje. Moet ik nu op de lijst van meest ontaarde moeders?
pi_154052723
Ik heb het ook niet hoor :)
pi_154052764
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 09:13 schreef Malteser het volgende:
HEMA POEZEN ALERT:

Ik ga vanmiddag kijken bij onze Hema. Daar hing dinsdag nog volop (alsof ze opnieuw aangevuld hadden??). Voor wie moet ik waar naar kijken? Ik meen dat er meer waren die nog wat zochten?

Wie weet is de afgelopen dagen het schap leeggekocht maar even gaan kijken is geen moeite. Zelf heb ik overigens niets met poezen of katten dus volgens mij is ons kind straks de enige zonder dat pakje. Moet ik nu op de lijst van meest ontaarde moeders?
Voor mij ook graag t broekje en mutsje alsjeblieft, liefst in 56 maar 62 of 50 is ook goed. Dank voor t kijken alvast!

Ik ben trouwens kattenhater :) maar dit is een leuk en lekker zacht broekje!
pi_154052778
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 09:13 schreef Malteser het volgende:
HEMA POEZEN ALERT:

Haha dan sta je niet alleen op dat lijstje. De hema-poezenhype heb ik ook overgeslagen ;)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_154052779
Hier ook geen kattenpakje. En niet eens wegens gebrek aan. Dát is pas kindermishandeling. ;)

Ik vrees dat mijn kind opgezadeld word met mijn non-mode gevoel. Jammer dan.
pi_154052795
ik heb ook geen hema poezenspul. Ik heb niets met dieren :') sterker nog, mijn lijf heeft er heel hard iets tegen :P Magoe... die hema boerderij-dingen die ze 5 jaar geleden hadden ofzo vond ik wel leuk, het huidige poezenprintje is wat minder mijn ding. Maar ik ben dan ook een enorme zeikerd met kleding :Y)
:)
  zaterdag 4 juli 2015 @ 09:31:41 #291
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154052797
Jammer van het niet bevallen, Kris. :{w

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 08:56 schreef Estrys het volgende:
Je overleeft ze heus wel maar om ze nou te typeren als darmkrampen...geeft misschien een wat te rooskleurig beeld. Ik zou meer zeggen als een heftige menstruatie factor 1000 :)
Oh, dan voel ik waarschijnlijk nog steeds vrijwel niets. 0 x 1000 = 0, toch? *O*

Ik ben trouwens niet bang voor pijn of het handelen daarvan, wel dat het super lang duurt, dat de ontsluiting voor geen meter ( :') ) verstrijkt. Dat lijkt me enorm demotiverend.

Barbecue gisteren was superleuk. Ik heb iedereen aan m'n buik laten voelen, en dan met name de voetjes. :D het gekke is dat m'n buik eigenlijk niet meer als mijn buik aanvoelt. Het voelt niet gevoelloos aan (wel een beetje?), maar wel een beetje abstract.
Hoewel ik die grote buik wel een beetje zat ben, ga ik al die complimentjes wel missen. :P

Vandaag 38 weken!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_154052798
quote:

[..]

Is dat zo? Dat ging hier iig niet op. Heb volgens mij alleen buikweeen gehad. :+
pi_154052814
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 09:31 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Is dat zo? Dat ging hier iig niet op. Heb volgens mij alleen buikweeen gehad. :+
Geen idee, dat zei ze en ze kwam me heel professioneel over. :P

Ik typte zij ipv zei. Ik heb Nederlands gestudeerd en ik maak dit soort fouten. Ik moet een beetje huilen. Hitte en pregnancybrain. ;(
pi_154052844
Ik had zelf alleen buikweeën en die voelden echt als menstruatiekrampen.
Weet dat de weeën een begin en een einde hebben en dat er een opbouw in zit. Dat de wee een soort van opkomt, een top bereikt, en dan weer afzwakt tot het weer weg is. (In de meeste gevallen dan hè, er zijn uitzonderingen enzovoorts voordat iedereen hier zn eigen helse ervaring komt spuien ;) )

Het is de kunst vaak om te proberen om de wee te accepteren zoals hij is, dat de wee er aan komt zeg maar, tot het pijn dat het je echt te pijnlijk wordt, dan mee gaan zuchten en op moment dat de wee voor je gevoel zn hoogtepunt heeft bereikt, tel je in gedachten van 10 naar 0 langzaam terug. Meestal zul je zien dat het daarna weer te doen is. Op moment dat de wee weer begint te zakken adem je diep in door je neus en blaas je lang uit en probeer al je spieren dan een beetje los te laten en te laten hangen, schouders los enzo. En probeer daarna even helemaal niets te voelen want er is niets. op moment dat je geen wee hebt, heb je ook echt geen pijn, realiseer je dat goed!

Vaak zie ik dat wanneer vrouwen in paniek raken van de pijn van een wee, dat ze vanaf de eerste seconde de wee als hels ervaren tot de allerlaatste seconde dat de wee eigenlijk vooral nog een beetje nazeurt. En dat ze dan in de pauze tussen 2 weeën vooral gespannen zijn tot de volgende wee weer komt. Op het moment dat ze daar dan een beetje doorheen geholpen worden gaat het vaak een stuk beter en merken ze zelf dat de pauzes tussen de weeën wat langer lijken.

nogmaals, ja er zijn uitzonderingen, ja er zijn weeënstormen zonder pauzes enzovoorts. Maar echt, het merendeel van de vrouwen bevalt zonder weeënstorm en die komen met dit soort truken echt een heel eind, ook bij rugweeën enzo.
pi_154052871
Kan je eigenlijk ook vk zijn zonder dat je zelf kinderen hebt gehad? Ik bedoel, het kan natuurlijk wel, maar het lijkt me superlastig om een vrouw te begeleiden bij een bevalling als je het zelf nooit ervaren hebt.
pi_154052910
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 09:42 schreef SaskiaR het volgende:
Kan je eigenlijk ook vk zijn zonder dat je zelf kinderen hebt gehad? Ik bedoel, het kan natuurlijk wel, maar het lijkt me superlastig om een vrouw te begeleiden bij een bevalling als je het zelf nooit ervaren hebt.
Niet elke goede cardioloog heeft een hartaanval gehad ooit ;) De meesten niet volgens mij :P

Ja hoor dat kan.
Soms (vaak?) geeft het hebben van kinderen een andere dimensie aan je zorg en aan je inlevingsvermogen. Aan de andere kant is het voor sommige verloskundigen ook vreselijk moeilijk om hun eigen ervaringen los te laten en bij de deur te parkeren en volledig mee te gaan in de ervaringen van de vrouw op dat moment. Er is voor allebei iets te zeggen.

Ik denk persoonlijk dat vooral het stukje er na een verschil maakt qua of je wel of geen kinderen hebt gehad. Ik denk dat het, zonder kinderen, bijna onmogelijk is om je écht voor te stellen hoe enorm je wereld op zijn kop staat, hoe alles omvattend het gevoel kan zijn van een eigen kind hebben en alle zorgen en angsten die daarbij komen.

Maar evengoed zegt het hebben van kinderen niet alles, zo kan ik me dus gewoonweg niet voorstellen hoe het is om een kind op de couveuse-afdeling te hebben. Ik kan me er een voorstelling van maken, ik wéét hoe het er aan toe gaat, ik ken de feiten enzovoorts, maar het gevoel? Waar ouders exact doorheen gaan? Nee dat ken ik niet.
pi_154052945
Da's waar, en het helpt een vrouw met een lastige bevalling ook niet als de vk zelf een hele makkelijke gehad heeft en steeds daarover loopt te vertellen ofzo. Of andersom juist, als de vrouw het heftig vindt en de vk denkt dat het allemaal wel meevalt. Het is toch voor iedereen anders.
pi_154052955
Ik vind de vk die geen kinderen heeft in onze praktijk het fijnst. :P Nou heb ik nog geen bevalling meegemaakt, maar toch. :P
pi_154052977
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 09:50 schreef SaskiaR het volgende:
Da's waar, en het helpt een vrouw met een lastige bevalling ook niet als de vk zelf een hele makkelijke gehad heeft en steeds daarover loopt te vertellen ofzo. Of andersom juist, als de vrouw het heftig vindt en de vk denkt dat het allemaal wel meevalt. Het is toch voor iedereen anders.
Precies, dat bedoel ik inderdaad. En ook al heb je alles meegemaakt qua bevallingen en weet ik veel, kun je nog steeds een lompe zak hooi zijn :') Het draait meer om empathie en de kunst om iemand te kunnen geven wat zij op dat moment het meeste nodig hebben. People skills. De ene vrouw heeft het nodig dat je er constant bij bent en heel erg 'aanwezig' bent. Voor de andere vrouw is rust juist fijner, dat soort dingen kunnen aanvoelen is waardevoller. En soms is dat gewoon moeilijk en zijn mensen lastig te "lezen". Meestal vraag ik het dan gewoon maar even :P
pi_154053134
quote:

[..]

Dat herken ik helemaal niet. Net als het verhaal dat waar je last van hebt tijdens je menstruatie ook opgaat voor je bevalling. Gelukkig maar, anders had ik beenweeën gehad ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')