SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
zo dan, boven lichaamstemeratuur al vandaag dusquote:Op woensdag 1 juli 2015 15:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Weerplaza heeft de schaal in ieder geval aangepast, vanmiddag was het nog wit bij Westdorpe.twitter:Weerplaza twitterde op woensdag 01-07-2015 om 15:42:05We zijn nu echt klaar voor de hitte! http://t.co/NmsPDspkUg De legenda gaat tot 43 graden, dus kom maar op! #hitte http://t.co/zaqkd2XRQR reageer retweet
Als je plat op de grond gaat liggen wel ja.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:55 schreef Re het volgende:
[..]
zo dan, boven lichaamstemeratuur al vandaag dus
oh dat miste ik dan weerquote:Op woensdag 1 juli 2015 15:56 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Als je plat op de grond gaat liggen wel ja.
Ik liep gisteren nog rond met 40 graden koorts, dus wat dat betreft ben ik vroeg ingeleid met deze temperaturen. Het wordt voor mij alleen maar aangenamer.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:55 schreef Re het volgende:
[..]
quote:Woensdag is warmste 1 juli sinds 1901
Het is woensdag met 31,7 graden Celsius de warmste 1 juli sinds de officiële weermetingen in 1901. De temperatuur werd rond 14.20 uur gemeten in De Bilt.
Daarmee is het record van het jaar 1961 gebroken. Dat meldt Weeronline woensdag.
De verwachtig is dat het uiteindelijk 33 graden gaat worden in De Bilt. Elders in Nederland is het al warmer. Zo is de hoogste temperatuur tot nu toe gemeten in Hoek van Holland. Daar werd het 34,5 graden.
Er worden voor de komende dagen alleen maar tropische temperaturen verwacht. Volgens Weeronline is de kans zeer groot dat er opnieuw weerrecords worden gebroken.
Het record voor de warmste 2 juli is namelijk 33,6 graden. Ook het record van de warmste juli-temperatuur van 35,7 komt de aankomende dagen in zicht. Of het absolute warmterecord van 38,6 graden wordt verbroken, is volgens Weeronline nog twijfelachtig.
Waar zie jij dat het aan de kust het warmst is.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:00 schreef Norrage het volgende:
Bizar dat het aan de kust zelfs het warmst is
Dit plaatje:quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:01 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Waar zie jij dat het aan de kust het warmst is.
Met een heel lang rietje?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:01 schreef ieniminimuis het volgende:
[ afbeelding ]
Jezelf ingraven in de grond onder gras is aan te raden voor verkoeling. Hoe je dan ademhaalt en hoe het zit met druk van het zand moet jezelf maar uitzoeken.
Hoeft nietquote:Op woensdag 1 juli 2015 15:55 schreef Re het volgende:
[..]
Misschien moeten we buienradar voor temperaturen tot prognosis non grata veroordelen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
Buienradar heeft voor volgende week dinsdag ook 41 graden voor Eindhoven in de verwachting.... Gevoelstemperatuur ~50 graden.
Overigens zit de verwachting van WeatherPro-app een stuk lager.
Ik woon op de 3e verdieping van 4. Als we dus op het dak van de verdieping boven mij gras leggen, is het lekker koel bij mij?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:01 schreef ieniminimuis het volgende:
[ afbeelding ]
Jezelf ingraven in de grond onder gras is aan te raden voor verkoeling. Hoe je dan ademhaalt en hoe het zit met druk van het zand moet jezelf maar uitzoeken.
Het is idd best te doen zoquote:
Ik heb wel wat jaquote:Op woensdag 1 juli 2015 15:32 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Kun je dat ding niet uitrusten met een anti-vogel iets?
Wel nog wat leuks kunnen filmen?
Uhm nee. Deze temperaturen zijn voor een heel gaaf grasveld op zo'n 1 km van mijn huis. Maar ik gok dat soortgelijke temperaturen gehaald kunnen worden in andere weilanden als je je maar ingraaft.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik woon op de 3e verdieping van 4. Als we dus op het dak van de verdieping boven mij gras leggen, is het lekker koel bij mij?
Dat is niet zo heel verrassendquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:00 schreef Norrage het volgende:
Breda 37 op de hertog jan laan. Mwa... Denk dat we dat niet echt halenquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:13 schreef heywoodu het volgende:
Wat is ook alweer die site waar mensen hun eigen meetstationnetje hebben?
Edit: Gevonden, dat ging makkelijk
https://www.netatmo.com/nl-NL/weathermap
aflandige stroming!quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:00 schreef Norrage het volgende:
Hertog Janquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:15 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Breda 37 op de hertog jan laan. Mwa... Denk dat we dat niet echt halen
twitter:MeteoGroupWeer twitterde op woensdag 01-07-2015 om 16:17:36En ja hoor... the winner is Woensdrecht, als eerste #35graden dit jaar! http://t.co/jAqrPcYvW1 reageer retweet
Bij mij inmiddels de 25 voorbij. Wil niet weten hoe warm de slaapkamer isquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:19 schreef GekkePoes het volgende:
Temp in huis is net de 23 gepasseerd... dat duurt normaal een week om die er weer onder te krijgen.
26 voorbij hier...quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:21 schreef bondage het volgende:
[..]
Bij mij inmiddels de 25 voorbij. Wil niet weten hoe warm de slaapkamer is
Op 31 juni zekerquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:24 schreef sacha het volgende:
mijn weerstation is door de hitte bevangen![]()
het is volgens de klok 16.77 uur
Een groen dak (gras en andere beplanting) kan inderdaad voor een koeler huis in de zomer zorgen. En stel dat je hetzelfde doet voor een hele stad, dan zal de gemiddelde temperatuur in die stad zeker een paar graden lager liggen dan in een stad zonder groene daken.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik woon op de 3e verdieping van 4. Als we dus op het dak van de verdieping boven mij gras leggen, is het lekker koel bij mij?
Klopt, maar ik had het meer over zoden op het dak leggen als easy solutionquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:25 schreef Angry_Bird het volgende:
Een groen dak (gras en andere beplanting) kan inderdaad voor een koeler huis in de zomer zorgen. En stel dat je hetzelfde doet voor een hele stad, dan zal de gemiddelde temperatuur in die stad zeker een paar graden lager liggen dan in een stad zonder groene daken.
Heb net een thermometer in m'n kont gestoken. 37.4 gaf 'ie aan.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:26 schreef Rabieluh het volgende:
27,8 in mn kamer, thermometer die ik voor de lol in de zon heb gehangen zit op 46,4 graden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |