no shitquote:Op woensdag 1 juli 2015 00:50 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Griekenland kan de acceptgyros niet betalen.
MacBook.quote:Op woensdag 1 juli 2015 04:58 schreef Rickertman96 het volgende:
Wat gebruiken jullie om te schrijven tijdens de colleges? Ouderwets pen en papier? Tablet? Laptopje?
Zit nog te twijfelen
In ieder geval geen pen en papier. Eerste 2 weken gedaan, toen werd ik gek. Typen is sneller maar neem je wel minder snel op.quote:Op woensdag 1 juli 2015 05:40 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
bijna-goedemorgen!
Classy hoor, dat is me iets te duur
Jup, het zal wel een laptopje worden denk ik. Op zich kan ik wel uren schrijven (zie mn examens bijv met een vak als geschiedenis) maar na jaren wordt het tijd om te typenquote:Op woensdag 1 juli 2015 05:48 schreef Etsu het volgende:
[..]
In ieder geval geen pen en papier. Eerste 2 weken gedaan, toen werd ik gek. Typen is sneller maar neem je wel minder snel op.
Plus dat de colleges best wel snel gaan. Probeer dat maar eens bij te houden.quote:Op woensdag 1 juli 2015 05:56 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Jup, het zal wel een laptopje worden denk ik. Op zich kan ik wel uren schrijven (zie mn examens bijv met een vak als geschiedenis) maar na jaren wordt het tijd om te typen
Nu maar hopen dat je niet ondertussen op netflix zit.quote:Op woensdag 1 juli 2015 06:23 schreef Etsu het volgende:
[..]
Plus dat de colleges best wel snel gaan. Probeer dat maar eens bij te houden.
Er zijn mensen die dat kunnen, maar ik kan dat niet.En ken ook genoeg die dat niet kunnen.
Typen
Blijf dan maar idd thuis.quote:Op woensdag 1 juli 2015 06:23 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat je niet ondertussen op netflix zit.
Nu pas?quote:Op woensdag 1 juli 2015 06:25 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Komt goed, Etsu!
Tijd om mn bed te zoeken, adios
Ah, we hebben een nieuwe Ties02! Dag en nacht omdraaien, ook tijdens de tentamens.quote:Op woensdag 1 juli 2015 06:29 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Ja, is mn slaapritme elke vakantie
Acerquote:Op woensdag 1 juli 2015 09:40 schreef Yreal het volgende:
De goedkoopste acer laptop en een hema notitieblokje
Acerquote:Op woensdag 1 juli 2015 09:40 schreef Yreal het volgende:
De goedkoopste acer laptop en een hema notitieblokje
Goede koop dus.quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:15 schreef Yreal het volgende:
Tja. Facebook en word draaien overal wel op. Van het verschil kon ik nog een ps4 halen, uit eten en nog geld over hebben...
Schrijven is niet chill. Je kan op een laptop/tablet namelijk ook sheets erbij pakken, dingen op blackboard zoeken en facebook checken.quote:Op woensdag 1 juli 2015 04:58 schreef Rickertman96 het volgende:
Wat gebruiken jullie om te schrijven tijdens de colleges? Ouderwets pen en papier? Tablet? Laptopje?
Zit nog te twijfelen
Een MacBook á 1500 euro om tekstverwerkers te draaien is natuurlijk onzin. Daarnaast is OSx gigantisch kut.quote:Op woensdag 1 juli 2015 05:40 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
bijna-goedemorgen!
Classy hoor, dat is me iets te duur
quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:15 schreef Yreal het volgende:
Tja. Facebook en word draaien overal wel op. Van het verschil kon ik nog een ps4 halen, uit eten en nog geld over hebben...
Ik heb het afgelopen jaar de eerste 6 maanden met een rMBP gewerkt, werkte voortreffelijk. De laatste 6 maanden heb ik met een iPad Mini met een draadloos toetsenbordje (zie V&Aquote:Op woensdag 1 juli 2015 10:56 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Schrijven is niet chill. Je kan op een laptop/tablet namelijk ook sheets erbij pakken, dingen op blackboard zoeken en facebook checken.
Je moet er het hele jaar meer, dus hou rekening met:
- gewicht, dat moet je slepen
- accuduur, soms zit je niet in de buurt van een stopcontact
- duurzaamheid, als jij 3/4 jaar met dezelfde laptop wil doen, dan wellicht niet zo'n plastic rommel kopen
- gemak: een iPad met een bluetooth toetsenbordje is echt aids
- geluid: neem geen stofzuiger
Nou en baklap.quote:Op woensdag 1 juli 2015 11:04 schreef Paxcon het volgende:
Ik heb in het begin geschreven maar dat was echt kut en alles wordt een chaos
Klopt, maar office op een iPad is immer behelpen, plus dat je gewoon geen fatsoenlijk toetsenbord kan krijgen. Je ziet ook mensen een tobo van een iMac gebruiken, maar dat past weer niet lekker met de iPad en die zit dan op zo'n flut standaard en valt weer om.. het is het allemaal net niet.quote:Op woensdag 1 juli 2015 11:00 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik heb het afgelopen jaar de eerste 6 maanden met een rMBP gewerkt, werkte voortreffelijk. De laatste 6 maanden heb ik met een iPad Mini met een draadloos toetsenbordje (zie V&A) gewerkt. Dat werkt an sich ok, maar typen gaat echt héél kut. Ik kon goed m'n opdrachten erbij houden, en switchen naar de PowerPoints, maar zodra ik iets erbij moest schrijven of extra aantekeningen moest maken, dan was dat echt problematisch.
Dus nu weer een rMBP voor volgend jaar. Moet zeggen dat het niet echt uitmaakt wat je haalt, zolang Office maar goed draait en je een fatsoenlijk toetsenbord hebt. Het is dat ik een merkenslet ben, anders had ik ook wel iets goedkopers gehaald.
Oude stempel he!quote:Op woensdag 1 juli 2015 11:01 schreef Maharbal het volgende:
Altijd geschreven.
En doe ik nog steeds, voor zover ik schrijf tijdens een cursus.
Surface is ideaal inderdaad. Ik heb de 1, 2 en nu de pro 3 gehad. Pro 3 vind ik toch wel relaxeter omdat het scherm een slag groter is en hij volledige windows draait.quote:Op woensdag 1 juli 2015 11:04 schreef Mr_White4321 het volgende:
Wat ik echt helemaal perfect vind is een Microsoft Surface. Zit Microsoft office standaard op en handige apps om je aantekeningen op bij te houden en eventueel meteen te verwerken in je opdrachten. Ik vind het beter typen dan een normale laptop. Sinds ik dit heb studeer ik echt 100 keer zo makkelijk en heb alles bij elkaar. Je hebt ook andere soorten met een Android besturingssysteem.
Helemaal mee eens. Merk je een groot verschil tussen een Pro en een normale Surface?quote:Op woensdag 1 juli 2015 11:09 schreef Boterbartje het volgende:
Conclusie: lekker op een surface typen. Splitscreen word en slides/pdf. Ideaal.
- groter scherm, hogere resolutiequote:Op woensdag 1 juli 2015 11:11 schreef Mr_White4321 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Merk je een groot verschil tussen een Pro en een normale Surface?
Jammer joh, Surface (pro 3 of 4) is ideaal. Lekker windows 10 draaien straks (wat sws superieur is aan die OSx rommel).quote:Op woensdag 1 juli 2015 11:15 schreef Blistering het volgende:
Surface is ook prima inderdaad, mooi apparaatje. Had er bijna eentje gekocht, totdat ik een aanbieding voor een rMBP kreeg die ik niet kon laten schieten.
Alsof je wat je typt, niet kan schrijvenquote:Op woensdag 1 juli 2015 11:27 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hoe zijn je aantekeningen voor FAR ooit compleet als je dat opschrijft?
Jaartje een Nexus 7 + bt tobo gebruikt om alle aantekeningen over te typen. Jaren erna nog immer hetzelfde moeten aanhoren dus gewoon mijn getypte aantekeningen erbij gepaktquote:Op woensdag 1 juli 2015 11:27 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hoe zijn je aantekeningen voor FAR ooit compleet als je dat opschrijft?
Dit dus. Veel beter dan dat oerwoud aan papier waar je doorheen moet bladeren om iets terug te vinden.quote:Op woensdag 1 juli 2015 11:29 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Jaartje een Nexus 7 + bt tobo gebruikt om alle aantekeningen over te typen. Jaren erna nog immer hetzelfde moeten aanhoren dus gewoon mijn getypte aantekeningen erbij gepakt
Jup, maar tablet + bt tobo is waardeloos.quote:Op woensdag 1 juli 2015 11:34 schreef Mr_White4321 het volgende:
[..]
Dit dus. Veel beter dan dat oerwoud aan papier waar je doorheen moet bladeren om iets terug te vinden.
Zekersssssquote:Op woensdag 1 juli 2015 11:37 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jup, maar tablet + bt tobo is waardeloos.
huhquote:Op woensdag 1 juli 2015 11:40 schreef Mr_White4321 het volgende:
[..]
Gozer, ben jij dat op die foto? Hahaha. Lekker een selfie gemaakt?
Is zeker relaxt typen, want volwaardig tobo. Maar tis mij te overpriced voor wat je krijgt. Voor dat geld haal ik liever een leuke pc in huis om te gamen en cheapass tab plus bt tobo. Typt rot, maar volstaat. Kwestie van gewenning.quote:
Tja, je krijgt een volledige PC in tablet jasjequote:Op woensdag 1 juli 2015 11:42 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Is zeker relaxt typen, want volwaardig tobo. Maar tis mij te overpriced voor wat je krijgt. Voor dat geld haal ik liever een leuke pc in huis om te gamen en cheapass tab plus bt tobo. Typt rot, maar volstaat. Kwestie van gewenning.
Ja, maar GTA etc jewait.quote:Op woensdag 1 juli 2015 11:48 schreef Mr_White4321 het volgende:
Kan ook een bewuste keuze zijn om juist niet voor een desktop te gaan waar op je kan gamen. Heb dat al genoeg gedaan in m'n leven.
ook gefeliciteerdquote:Op woensdag 1 juli 2015 14:18 schreef Tchock het volgende:
7,5 voor mijn bacheloressay en presentatie. Lachen.
Gefeliciteerd tjokquote:Op woensdag 1 juli 2015 14:18 schreef Tchock het volgende:
Ik heb beide gedaan en je blijheid is terecht. Oefenrechtbank is veel leuker.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:24 schreef Henrys het volgende:
Wat ben ik blij dat de RUG studentenrechtbank heeft ipv bachelorscriptie
Gefeliciteerd Tsjok!quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:18 schreef Tchock het volgende:
quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:24 schreef Henrys het volgende:
Wat ben ik blij dat de RUG studentenrechtbank heeft ipv bachelorscriptie
Ik vond zelf mijn bacheloressay voor strafrecht van vorig jaar veel beter, en daar had ik ook een 7,5 voor. Dus ja, wel tevreden. Commentaar krijg ik later per mail, begeleiders moesten nog meerdere verdedigingen van masterstudenten doen vandaag.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:30 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Tsjok!
Wat was je onderwerp en commentaar van begeleider?
Tevreden mee?
Ah ok. Tof dan, nogmaals gefeliquote:Op woensdag 1 juli 2015 14:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vond zelf mijn bacheloressay voor strafrecht van vorig jaar veel beter, en daar had ik ook een 7,5 voor. Dus ja, wel tevreden. Commentaar krijg ik later per mail, begeleiders moesten nog meerdere verdedigingen van masterstudenten doen vandaag.
een 8quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat heb jij? Niet echt bijgelezen afgelopen week.
Het is maar wat je er van maakt. Ik vond het bepaald geen drama om te schrijven.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:27 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Wacht maar tot je masterscriptie, wat een hel.
Wel bijna klaar nu, begeleider is tevreden tot dusver, maar die heeft nog niet alles gezien. Zal wel een 7'tje worden oid.
Je moet er ook tijd voor hebben. Als het tussen allerlei tentamens en verplichtingen doorfiets is het niet relaxed.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:22 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Het is maar wat je er van maakt. Ik vond het bepaald geen drama om te schrijven.
een gemiddelde laptop van tegenwoordig houdt heus wel een college vol lijkt mequote:Op woensdag 1 juli 2015 10:56 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Schrijven is niet chill. Je kan op een laptop/tablet namelijk ook sheets erbij pakken, dingen op blackboard zoeken en facebook checken.
Je moet er het hele jaar meer, dus hou rekening met:
- gewicht, dat moet je slepen
- accuduur, soms zit je niet in de buurt van een stopcontact
- duurzaamheid, als jij 3/4 jaar met dezelfde laptop wil doen, dan wellicht niet zo'n plastic rommel kopen
- gemak: een iPad met een bluetooth toetsenbordje is echt aids
- geluid: neem geen stofzuiger
[..]
Een MacBook á 1500 euro om tekstverwerkers te draaien is natuurlijk onzin. Daarnaast is OSx gigantisch kut.
[..]
Ik had dan een PS4 en een laptop gehaald. Ik snap dat je geen Mac haalt voor 1500 euro, maar een beetje fatsoenlijk apparaat is wel een must hoor.
Soms heb je ook zes uur achter elkaar collegequote:Op woensdag 1 juli 2015 15:48 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
een gemiddelde laptop van tegenwoordig houdt heus wel een college vol lijkt me
Non stop?quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:49 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Soms heb je ook zes uur achter elkaar college
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |