Alleen jammer dat als het in de avond naar de 16 graden afkoelt buiten, het ook windstil is waardoor het huis niet doortocht.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:27 schreef INViCTuS het volgende:
Er staat nog wel eens een beetje wind, dus dat is wel vrij prettig
Even popcorn bestellenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:26 schreef humorduck28 het volgende:
[..]
Hoezo overdreven? De hitte komt eraan. En wij gaan eraan...![]()
Gewoon een uurtje met de deur zwaaienquote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:30 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Alleen jammer dat als het in de avond naar de 16 graden afkoelt buiten, het ook windstil is waardoor het huis niet doortocht.
De wind lijkt wel veranderd, vanochtend was het nog een lekker fris briesje, nu is het een vieze warme wind gewordenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:27 schreef INViCTuS het volgende:
Er staat nog wel eens een beetje wind, dus dat is wel vrij prettig
Beetje FOK! volgen is al lol genoegquote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:37 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Misschien is er wel een live-stream morgen, met beelden dat Nederland helemaal weg smelt.
Hier is het lokaal (West-Brabant) al 28+quote:
eehehehequote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:34 schreef LTVDK het volgende:
[..]
De wind lijkt wel veranderd, vanochtend was het nog een lekker fris briesje, nu is het een vieze warme wind geworden
Sorry man, chili gegeten gister....quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:34 schreef LTVDK het volgende:
[..]
De wind lijkt wel veranderd, vanochtend was het nog een lekker fris briesje, nu is het een vieze warme wind geworden
Eerst de mensen die klagen over de hitte.quote:
Nog steeds een koud briesje hier in Wageningen. Lekker.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:34 schreef LTVDK het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:59 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Eerst de mensen die klagen over de hitte.
Gevolgd door 20x het plaatje van de omgevallen tuinstoel na een onweersbui.
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:11 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Die stoel is omgestraald door de felle zon.
Klopt wel aardig, "ons" station geeft 28 graden aan, hier in de omgeving geeft de kaart 26 tot 33 graden aan, met de meesten rond 28-29 graden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:31 schreef Droopie het volgende:
https://www.netatmo.com/nl-NL/weathermap
Sommige mensen hebben het apparaat niet goed opgehangen volgens mij.
Maar geeft redelijk beeld van de temperaturen
Nog geen 10 meter van elkaar verwijdert is het temperatuurverschil wel heel hoog...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:31 schreef Droopie het volgende:
quote:Finale Wijkvoetbal Kampioenschap wordt uitgesteld ivm het warme weer. De finale wordt waarschijnlijk ingehaald in september. Hou facebook in de gaten voor de nieuwe datum.
Vandaag is het lekker ja, prima zomerweer!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik vind vandaag nog prima te doen.
Mij hoor je nu niet klagen. Die zaterdag hoeft van mij ook niet zo.
Op zich wel. Ik hoop gewoon dat het 'lekkere' zomerweer van een graad of 22/23 er gewoon inblijft en we niet meteen weer na een paar dagen hitte in kansloze herfst temperaturen belanden...quote:
GFS run van 06h is anders nog onverminderd warm tot volgende week donderdag. Dus nog niet zeker dat het gaat afkoelen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:51 schreef dick_laurent het volgende:
En hoppa, voorspelling alweer stuk omlaag bijgesteld.
Weerstatistieken ging net van een juli-gemiddelde van 20.4 naar 19.8 en na aanstaande zondag gaan we naar een graad of 22 a 23
Wedden dat ie morgen nog verder zakt en dat het uiteindelijk volgende week gewoon 18 graden is
Hahaquote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:17 schreef Klonk het volgende:
Dus ik moest vandaag naar het gemeentehuis van Venlo, even nieuwe ID kaart ophalen. Parkeren is duur dus gaat de prijsbewuste burger even op de fiets.
Probleem is dat ik aan de ene kant van de gemeente woon en het gemeentehuis een km of 10 verderop is. Geen probleem slokje water en alles is goed.
Dus ik na een epische reis vol hitte aangekomen in het gemeentehuis, lekker de airco in, neem een slokje water uit een bidon staat er gelijk een beveiligingsmannetje in mijn nek die zegt dat ik het bidon in de tas moest doen want het was verboden om in die ruimte te eten en te drinken![]()
En als bonus, op de infoschermen stonden tips hoe je met de warmte om moest gaan, een daarvan was voldoende drinken
Moet er weer zo'n ambtenaar uit zijn winterslaap komen om het op te dweilen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:21 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
HahaWat kut zeg, ja stel je voor dat ie dat ding laat vallen he, dan is de vloer nat
.
Op een vloer van mooi tapijt, vol met vlekkenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:21 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
HahaWat kut zeg, ja stel je voor dat ie dat ding laat vallen he, dan is de vloer nat
.
Geeft alles behalve een redelijke waarneming aanquote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:31 schreef Droopie het volgende:
Het duurde even voor ik doorhad dat er energiecentrales stond.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:26 schreef DemonRage het volgende:
Eindhoven krijgt er weer een graadje bij op zaterdag. Volgens buienradar nu 42°C met een gevoelstemperatuur van 50°C.
Tijd voor een spelletje:
[ afbeelding ]
Verhoogd watergebruik en brugstoring kun je al afkruizenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:26 schreef DemonRage het volgende:
Eindhoven krijgt er weer een graadje bij op zaterdag. Volgens buienradar nu 42°C met een gevoelstemperatuur van 50°C.
Tijd voor een spelletje:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:26 schreef DemonRage het volgende:
Tijd voor een spelletje:
[ afbeelding ]
quote:Blauwalg in Lekvijver Oost-Souburg
Op de Lekvijver in Oost-Souburg is een drijflaag van blauwalg aan het ontstaan. Een maatregel die nu wordt genomen, is dat de fontein 2 uur langer aan blijft staan. De gebruikelijke tijd is van 10.00 tot 22.00 uur, dit is aangepast naar 8.00-22.00 uur. Daarnaast houdt het Waterschap Scheldestromen de waterkwaliteit in de gaten. Als de drijflaag van blauwalg zich verder blijft ontwikkelen, dan zal gekeken worden naar andere maatregelen.
Voor vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met de afdeling Beheer Leefomgeving van de gemeente Vlissingen, bereikbaar via telefoonnummer 14 0118 en e-mail gemeente@vlissingen.nl.
quote:17:25 P1 Dorusakker 15 Warmenhuizen Bermbrand 5634
Brandweer - Noord-Holland Noord
Noord-Holland - Warmenhuizen - 1749 - Dorusakker 15, Warmenhuizen (hahaha)![]()
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:31 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
En er zijn vandaag vast wel een paar bejaarden overleden.
Deze ook al.quote:ETTEN-LEUR - Het Kenniscentrum Eikenprocessierups waarschuwt voor het tropisch warme weer.
De eikenprocessierups gaat door de warmte lager in de boom zitten waardoor de kans op contact met brandharen toeneemt.
'Meer stroomverbruik tijdens hittegolf'quote:
Tijd voor een spelletje:
[ afbeelding ]
twitter:vid twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 15:29:25Door de hitte staat de brug over de Vecht i n de #N201 in storing. De brug is in beide richtingen niet bruikbaar voor wegverkeer. reageer retweet
twitter:AT5 twitterde op maandag 29-06-2015 om 17:10:01Vanaf woensdag hitteplan Artis: visijsjes voor de zeeleeuwen en douches voor de olifanten. http://t.co/AguxoLL1O2 http://t.co/oAgZdh7jmg reageer retweet
visijsjes voor de zeeleeuwen ...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:vid twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 15:29:25Door de hitte staat de brug over de Vecht i n de #N201 in storing. De brug is in beide richtingen niet bruikbaar voor wegverkeer. reageer retweet
twitter:AT5 twitterde op maandag 29-06-2015 om 17:10:01Vanaf woensdag hitteplan Artis: visijsjes voor de zeeleeuwen en douches voor de olifanten. http://t.co/AguxoLL1O2 http://t.co/oAgZdh7jmg reageer retweet
Tijd voor een spelletje:
[ afbeelding ]
twitter:omroepbrabant twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 15:35:49Brabantse evenementen tobben met naderende hitte http://t.co/7mdXBYL1yh reageer retweet
Mochten we inderdaad de 40 graden halen in Nederland, dan stijgen we op de ranglijst van 'hoogste temperaturen ooit gemeten per land'.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:28 schreef dick_laurent het volgende:
btw, ik zou het echt vet vinden als zaterdag ergens in NL de 40 écht gehaald wordt.
Gewoon omdat het fucking extreem is en 40 een stuk beter staat als 38,6
Hoewel in elk geval België ook een prima kans lijkt te hebben om er overheen te gaan toch?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:44 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Mochten we inderdaad de 40 graden halen in Nederland, dan stijgen we op de ranglijst van 'hoogste temperaturen ooit gemeten per land'.
In dat geval zullen we de volgende landen voorbij gaan:
België
Cuba
Wit-Rusland
Zuid-Korea
Bhutan
En komen we net onder Malaysië te staan.
Past precies in de verhalen die ik al gehoord heb over gemeente(huis) venloquote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:17 schreef Klonk het volgende:
Dus ik moest vandaag naar het gemeentehuis van Venlo, even nieuwe ID kaart ophalen. Parkeren is duur dus gaat de prijsbewuste burger even op de fiets.
Probleem is dat ik aan de ene kant van de gemeente woon en het gemeentehuis een km of 10 verderop is. Geen probleem slokje water en alles is goed.
Dus ik na een epische reis vol hitte aangekomen in het gemeentehuis, lekker de airco in, neem een slokje water uit een bidon staat er gelijk een beveiligingsmannetje in mijn nek die zegt dat ik het bidon in de tas moest doen want het was verboden om in die ruimte te eten en te drinken![]()
En als bonus, op de infoschermen stonden tips hoe je met de warmte om moest gaan, een daarvan was voldoende drinken
Vissticksquote:
Serieus, Belgie? Volgens mij hebben die ooit wel eens de 40 aangetikt in de Kempen ergens dacht ik?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:44 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Mochten we inderdaad de 40 graden halen in Nederland, dan stijgen we op de ranglijst van 'hoogste temperaturen ooit gemeten per land'.
In dat geval zullen we de volgende landen voorbij gaan:
België
Cuba
Wit-Rusland
Zuid-Korea
Bhutan
En komen we net onder Malaysië te staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |