abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 juni 2015 @ 13:01:45 #1
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_153951060

Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL, vorm: leningen
KapitaalOpMaat (KOM), vanaf 25k eur, vorm: leningen
Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen
CrowdAboutNow (CAN), food, horeca, retail. Vorm: leningen
Kickstarter, daar is een ander topic voor
Horecacrowdfunding geeft leningen uit aan horeca van 30k tot 250k
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
Collin Crowdfund, leningen tussen de 50k en 2.5mil, met crowdfundcoach voor bedrijven
Doorgaan.nl, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen
The Dutch Deal, regionaal platform (Z-O Brabant)
Lendahand, investeer in opkomende economieën met rentepercentages tussen 3-4%

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom) en collincrowdfund (ccf) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" naar subscribe apenstaart cfmailserver punt nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" naar unsubscribe@cfmailserver.nl . Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Mislukte projecten:
SPOILER
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  dinsdag 30 juni 2015 @ 13:03:14 #2
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_153951104
Mijn posts in het vorige topic:
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:44 schreef Toekito het volgende:
Hi mensen. Ik heb een korte vraag. Ik heb een medisch hulpstuk nodig wat in geen zorgpakket in NL zit. Hierdoor moet ik zelf de duizend euro betalen. Die heb ik niet zo liggen.

Dus ik wil daar een crowdfunding voor starten. Nu weet ik wel hoe ik aandacht kan genereren. Maar moet ik qua belasting e.d. nog ergens rekening mee houden als ik een Crowdfunding start?

Graag advies van de crowdexperts van FOK!
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:56 schreef crowdiefunder het volgende:
Denk dat je dit bij Lendico kunt doen? Bedrag lijkt me vrij laag voor geldvoorelkaar. En inderdaad, kun je het niet lenen in de prive sfeer? Lijkt me gunstiger. Laat het weten als het ergens online staat, maken wij hem vol als het een beetje interessant is :)
Helaas ken ik niemand die die 1000 euro zomaar even kan lenen/missen. Daarom dat ik een ludieke crowdfunding wil starten. Die deel ik dan uiteraard hier.
Sporten voor Sophia
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2015 @ 13:05:10 #3
43556 miss_dynastie
pi_153951151
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:01 schreef Toekito het volgende:

[..]

Helaas ken ik niemand die die 1000 euro zomaar even kan lenen/missen. Daarom dat ik een ludieke crowdfunding wil starten. Die deel ik dan uiteraard hier.
Maar is het je insteek die mensen terug te betalen of wil je het in de vorm van een gift? En bij terugbetalen, tegen welk rentepercentage? Of regel je gewoon een leuke bbq voor de leners/ gevers. Voor beide zou ik overigens geen platform gebruiken, maar het zelf organiseren. Het moet op zich te doen zijn om bijv. 10 mensen te vinden die je 100 euro willen lenen. Of 20 die je 50 euro willen lenen. En is het nodig om het volledige bedrag te lenen/krijgen of kan je zelf wel 100 euro missen? Dat soort dingen zou ik ook even meenemen.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 13:08:55 #4
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_153951261
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:05 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar is het je insteek die mensen terug te betalen of wil je het in de vorm van een gift? En bij terugbetalen, tegen welk rentepercentage? Of regel je gewoon een leuke bbq voor de leners/ gevers. Voor beide zou ik overigens geen platform gebruiken, maar het zelf organiseren. Het moet op zich te doen zijn om bijv. 10 mensen te vinden die je 100 euro willen lenen. Of 20 die je 50 euro willen lenen. En is het nodig om het volledige bedrag te lenen/krijgen of kan je zelf wel 100 euro missen? Dat soort dingen zou ik ook even meenemen.
Als gift idd.

Moet even kijken hoeveel ik er exact aan mee kan betalen. 100 moet wel lukken minimaal. Maar hoop dat ik meer zelf kan betalen.

Maar wilde eerst even tips qua belastingen dat ik niet volgend jaar lekker aan het voetballen ben met die Pacepro en dat dan Oom Belasting dan langs komt.
Sporten voor Sophia
pi_153951280
wat mij dan weer interesseert.....wat voor hulpstuk?
pi_153951307
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:09 schreef bleyenburg het volgende:
wat mij dan weer interesseert.....wat voor hulpstuk?
Een Pacepro... wat dat dan ook mag zijn.
pi_153951315
Hmmja, gift, dan haak ik even af (niets persoonlijks uiteraard :)) Succes wel ermee! En als het onder de belastingvrije grens blijft is het geen probleem lijkt me.

@hierboven: https://www.livit.nl/nl-nl/catalog/orthopedie/pace_pro.aspx
pi_153951333
al gevonden....

Het is mogelijk om de Pace Pro vergoed te krijgen. De vergoeding verschilt per zorgverzekeraar en dient vooralsnog door de drager zelf aangevraagd te worden. We streven ernaar om het mogelijk te maken de Pace Pro direct bij uw zorgverzekering in te dienen. Dit is momenteel helaas nog niet mogelijk. Momenteel wordt de Pace Pro eerst aan Livit betaald en dan kunt u zelf de rekening indienen bij uw verzekering, werkgever, UWV of andere instantie.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 13:11:35 #9
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153951336
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:10 schreef MSR het volgende:

[..]

Een Pacepro... wat dat dan ook mag zijn.
zoiets
  dinsdag 30 juni 2015 @ 13:13:50 #10
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_153951391
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:11 schreef bleyenburg het volgende:
al gevonden....

Het is mogelijk om de Pace Pro vergoed te krijgen. De vergoeding verschilt per zorgverzekeraar en dient vooralsnog door de drager zelf aangevraagd te worden. We streven ernaar om het mogelijk te maken de Pace Pro direct bij uw zorgverzekering in te dienen. Dit is momenteel helaas nog niet mogelijk. Momenteel wordt de Pace Pro eerst aan Livit betaald en dan kunt u zelf de rekening indienen bij uw verzekering, werkgever, UWV of andere instantie.
Heb CZ gebeld en die vergoeden hem nooit. En zij beweren dat de info van Livit niet klopt en dat er zelden tot nooit vergoed wordt.

Is dat wel zo dat ik achteraf het geld terug krijg dan gaat dat uiteraard naar de mensen die ingelegd hebben. Verder ben ik nog met Stichting Hartekind aan het overleggen hoe zij dit in het verleden voor kinderen geregeld kregen.

Echter ben ik geen kind meer en zullen ze hem in elk geval nooit 100% vergoeden.
Sporten voor Sophia
  † In Memoriam † dinsdag 30 juni 2015 @ 13:16:24 #11
43556 miss_dynastie
pi_153951456
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:08 schreef Toekito het volgende:

[..]

Als gift idd.

Moet even kijken hoeveel ik er exact aan mee kan betalen. 100 moet wel lukken minimaal. Maar hoop dat ik meer zelf kan betalen.

Maar wilde eerst even tips qua belastingen dat ik niet volgend jaar lekker aan het voetballen ben met die Pacepro en dat dan Oom Belasting dan langs komt.
Al zou je hem van één iemand cadeau krijgen, dan nog heb je geen probleem met de belasting. Dus dat kan je van je lijstje afstrepen.

Het inkleden van je vraag om een gift moet je wel goed overdenken. Mensen gaan zich toch afvragen waarom je dat zelf niet bij elkaar gespaard krijgt binnen een redelijke termijn. En wat word je tegenprestatie? Enz :)
  dinsdag 30 juni 2015 @ 13:18:08 #12
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_153951510
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:16 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Al zou je hem van één iemand cadeau krijgen, dan nog heb je geen probleem met de belasting. Dus dat kan je van je lijstje afstrepen.
Oké dat beantwoord mijn vraag.

quote:
Het inkleden van je vraag om een gift moet je wel goed overdenken. Mensen gaan zich toch afvragen waarom je dat zelf niet bij elkaar gespaard krijgt binnen een redelijke termijn. En wat word je tegenprestatie? Enz :)
Daar ben ik nog over aan het brainstormen want het moet wel iets zijn waar men wat aan heeft.
Sporten voor Sophia
pi_153951974
Ik zou hem niet bij GVE neerzetten want dat kost je geld.

Er is een site waar je kleine wensen kan laten crowdfunden. Daar stond o.a. een kerel op die een miljoen op zijn bank wilde.

edit: gevonden http://www.dreamordonate.nl/crowdfunding
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_153951991
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:18 schreef Toekito het volgende:

[..]

Oké dat beantwoord mijn vraag.

[..]

Daar ben ik nog over aan het brainstormen want het moet wel iets zijn waar men wat aan heeft.
Bied je clouddiensten aan :+

quote:
99s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:36 schreef CaLeX het volgende:
Ik zou hem niet bij GVE neerzetten want dat kost je geld.

Er is een site waar je kleine wensen kan laten crowdfunden. Daar stond o.a. een kerel op die een miljoen op zijn bank wilde.
pi_153952107
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:37 schreef Moralitas het volgende:

[..]

[..]

Ik heb ook de kleine wens om te weten hoe het voelt om een miljoen op de bank te hebben :Y)
  dinsdag 30 juni 2015 @ 13:47:12 #16
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_153952273
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:37 schreef Moralitas het volgende:

[..]

Bied je clouddiensten aan :+

[..]

Clouddiensten? nee joh. Die heeft of iedereen al. Of wil ze niet.
Sporten voor Sophia
pi_153952769
ik heb dat ding even zitten bekijken, maar waarom moet dat ¤ 1000,00 kosten?
  dinsdag 30 juni 2015 @ 14:08:18 #18
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_153952812
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl//Installatiebedrijf-G-Sars
Naam: /Installatiebedrijf-G-Sars
Rente: 7,5%
Duur: 48 maanden
Benodigd: ¤ 40.000

Een bedrijf in groei wordt er gezegd.
De ratio's zijn niet denderend, maar de zekerheden bieden wel perspectief. Mits het pand en huis garant staan..
  dinsdag 30 juni 2015 @ 14:20:06 #19
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_153953129
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:13 schreef Toekito het volgende:

[..]

Heb CZ gebeld en die vergoeden hem nooit. En zij beweren dat de info van Livit niet klopt en dat er zelden tot nooit vergoed wordt.

Is dat wel zo dat ik achteraf het geld terug krijg dan gaat dat uiteraard naar de mensen die ingelegd hebben. Verder ben ik nog met Stichting Hartekind aan het overleggen hoe zij dit in het verleden voor kinderen geregeld kregen.

Echter ben ik geen kind meer en zullen ze hem in elk geval nooit 100% vergoeden.
Met alle respect, want je hebt zo'n Pace Pro alleen nodig als je een pacemaker oid hebt, maar als je dit ding wilt om te gaan voetballen, dan kun je blijkbaar nog fysieke inspanningen leveren. Waarom ga je dan niet werken om die ¤1000 bij elkaar te sparen?

Persoonlijk vind ik het niet meer dan terecht wanneer dit niet vergoed wordt door een zorgverzekeraar, want mijns inziens mag je alleen maar van het collectief claimen op het moment dat het rechtstreeks betrekking heeft op je gezondheid. Je (eventuele) operatie zal vast en zeker wel vergoed zijn door de zorgverzekeraar.

Maar goed, als dit jouw manier is dan wens ik je succes en hoop ik dat er voldoende Hart van Nederland publiek is mensen zijn die jou dit gunnen. En mocht je nog een schenker tegenkomen die nog meer kwijt wil, ik heb nog een mooie auto op het oog waar ik momenteel het geld niet voor heb liggen...
pi_153953406
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:08 schreef Gijsbertus het volgende:

De ratio's zijn niet denderend, maar de zekerheden bieden wel perspectief. Mits het pand en huis garant staan..
Niet denderend, is zacht gezegd. Negatief E.V. van 186K.
Maar de winst gaat verviervoudigen in 2015 _O-
Pecunia non olet
pi_153953411
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:08 schreef Gijsbertus het volgende:

Terechte vraag of het onderpand alleen voor crowdfunding is of ook voor andere schulden. Anyway, ik doe mee met een het minimale bedrag :Y

Over dat negatieve bedrag staat ook het een en ander beschreven overigens. Kijken of ze de weg omhoog weer vinden! Het is dan ook zeker een hoog risico.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 14:51:34 #22
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_153953801
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:20 schreef Coelho het volgende:

[..]

Met alle respect, want je hebt zo'n Pace Pro alleen nodig als je een pacemaker oid hebt, maar als je dit ding wilt om te gaan voetballen, dan kun je blijkbaar nog fysieke inspanningen leveren. Waarom ga je dan niet werken om die ¤1000 bij elkaar te sparen?

Persoonlijk vind ik het niet meer dan terecht wanneer dit niet vergoed wordt door een zorgverzekeraar, want mijns inziens mag je alleen maar van het collectief claimen op het moment dat het rechtstreeks betrekking heeft op je gezondheid. Je (eventuele) operatie zal vast en zeker wel vergoed zijn door de zorgverzekeraar.

Maar goed, als dit jouw manier is dan wens ik je succes en hoop ik dat er voldoende Hart van Nederland publiek is mensen zijn die jou dit gunnen. En mocht je nog een schenker tegenkomen die nog meer kwijt wil, ik heb nog een mooie auto op het oog waar ik momenteel het geld niet voor heb liggen...
Zoals je wellicht niet weet werk ik ook fulltime. Maar dan nog is 1000 euro niet iets dat ik zomaar heb liggen. Verder vind ik je kortzichtig maar bedankt voor je input ^O^
Sporten voor Sophia
pi_153953858
Ik denk dat het punt meer is: heb je het nu perse medisch nodig? Anders kun je natuurlijk gewoon even 1000 euro sparen in een paar maanden aangezien je werkt of eventueel alvast een deel zodat je minder nodig hebt. Om dan als gift te bedelen, sja, dat is wel lekker makkelijk :)
pi_153953864
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:51 schreef Toekito het volgende:

[..]

Zoals je wellicht niet weet werk ik ook fulltime. Maar dan nog is 1000 euro niet iets dat ik zomaar heb liggen. Verder vind ik je kortzichtig maar bedankt voor je input ^O^
Kun je dan niet sparen? Het is schijnbaar een luxe product dus ik zie niet waarom je daar niet een paar maanden voor wil werken :?
pi_153953911
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:33 schreef crowdiefunder het volgende:
Terechte vraag of het onderpand alleen voor crowdfunding is of ook voor andere schulden. Anyway, ik doe mee met een het minimale bedrag

Over dat negatieve bedrag staat ook het een en ander beschreven overigens. Kijken of ze de weg omhoog weer vinden! Het is dan ook zeker een hoog risico.
Ik laat deze lopen. Zeker als er geen zekerheid op de overwaarde van het onroerendgoed komt. De kans dat deze tzt omvalt bij wat tegenslag acht ik niet denkbeeldig.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 14:58:07 #26
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_153953912
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:54 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik denk dat het punt meer is: heb je het nu perse medisch nodig? Anders kun je natuurlijk gewoon even 1000 euro sparen in een paar maanden aangezien je werkt of eventueel alvast een deel zodat je minder nodig hebt. Om dan als gift te bedelen, sja, dat is wel lekker makkelijk :)
Ik ben blij dat jullie ineens op mijn rekening kunnen kijken. Ik wil het zo doen. En iedereen mag doneren. Ik vind het raar dat CZ het mensen met een geboren afwijking niet vergoeden. Ik kan er niks aan doen dat ik bijna dood was, 2 ICD's inmiddels versleten heb en niet kan voetballen op dit moment.

Ik ben sowieso elk jaar al de "sjaak" door de verplichte eigen risico. Maar laten we deze morele discussie niet in het topic hier houden. PM me, open er in LIF een topic over en dm me de link. Om het even. Maar hier lijkt de discussie me zinloos.
Sporten voor Sophia
pi_153953962
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:58 schreef Toekito het volgende:
Ik ben blij dat jullie ineens op mijn rekening kunnen kijken. Ik wil het zo doen. En iedereen mag doneren. Ik vind het raar dat CZ het mensen met een geboren afwijking niet vergoeden. Ik kan er niks aan doen dat ik bijna dood was, 2 ICD's inmiddels versleten heb en niet kan voetballen op dit moment.

Ik ben sowieso elk jaar al de "sjaak" door de verplichte eigen risico. Maar laten we deze morele discussie niet in het topic hier houden. PM me, open er in LIF een topic over en dm me de link. Om het even. Maar hier lijkt de discussie me zinloos.
Mee eens, laten we deze discussie sluiten en ons weer met projecten CF bezighouden op dit deel van het forum..
pi_153954007
quote:

[..]

Je zit wel enorm in de emotie en eigenbelang.

@all
Maar hij zit wel in het goede topic, dit is het crowdfunding topic. Dat gebeurt op verschillende manieren en donatie is daar een van. Ieder staat vrij om wel of niet te 'investeren'
pi_153954013
Zeker, nou als Toekito het als CF project op Lendico of GvE zet, dan komt het heus wel vol, maar dan is het een lening en ik dacht dat dat initieel de bedoeling was.

Anyway, vandaag al 2 betaaldverzoeken van GvE, maar dat vakantiepark Ameland op Zencap is al een tijdje volgeboekt, maar nog altijd geen betaalverzoek/afschrijving.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 15:14:24 #30
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_153954155
Ik heb antwoord op mijn vraag, veel geluk met jullie belegging en bedankt voor de antwoorden.
Voor een andere discussie zie ik wel een linkje naar het juiste topic :W
Sporten voor Sophia
  dinsdag 30 juni 2015 @ 15:17:04 #31
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_153954195
quote:

[..]

Dat wist ik inderdaad niet. Maar dat praat mijns inziens nog steeds niet goed dat je vind dat je dus maar je hand op kunt houden. Uiteraard is dat je goed recht en met het vinden van het juiste platform zul je vast en zeker je geld bij elkaar krijgen. Daarmee wens ik je oprecht succes. Maar nogmaals, het zou mijn manier niet wezen. Daarom vind IK dit onderwerp ook hier niet thuishoren, crowdfunden is naar mijn mening het financieren van LENINGEN.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 15:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Mee eens, laten we deze discussie sluiten en ons weer met projecten CF bezighouden op dit deel van het forum..
Dat bedoel ik dus ook. Verder staat het Toekito vrij om het Grote Giften topic te openen. Ik zal de eerste zijn die hem mooie potten voetbal toewenst mocht hij zijn financiering rond krijgen. Schluss.

edit: Ik had het iets minder scherp kunnen/moeten verwoorden in mijn eerste post. Het gaat me zeker niet om de persoon, maar juist om het principe.
pi_153954466
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 15:14 schreef Toekito het volgende:
Ik heb antwoord op mijn vraag, veel geluk met jullie belegging en bedankt voor de antwoorden.
Voor een andere discussie zie ik wel een linkje naar het juiste topic :W
@toekito, je zou eens met de FHF mods kunnen overleggen of dit via het forum kan. Uitgangspunt is natuurlijk dat er geen geld gedoneerd wordt , mss is daar in dit geval een mouw aan te passen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_153954668
https://www.indiegogo.com/projects/greek-bailout-fund#/story

Mensen!!! Trek de portomonnee!!!

[ Bericht 34% gewijzigd door Borstenzijngeweldig op 30-06-2015 15:55:41 ]
pi_153954718
Nieuwe :)

Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10531

Naam: StEyl
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 45.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 48 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,07

Deze skip ik.
pi_153954938
quote:
Vanavond gaan we een hapje eten bij de Griek. Ik zal 'm vragen om een deel van de omzet te doneren :)
Pecunia non olet
pi_153954986
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:00 schreef obligataire het volgende:

[..]

Vanavond gaan we een hapje eten bij de Griek. Ik zal 'm vragen om een deel van de omzet te doneren :)
Er zat ook een incentive bij voor diegene die de hele 1,6 biljoen doneerde, een Griekse eiland. Helaas vond Indiegogo dit geen goed idee omdat Griekenland hier dus geen toestemming voor had gegeven.
pi_153954989
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 15:49 schreef crowdiefunder het volgende:

Deze skip ik.
De achtergestelde lening en de 20K borg op de crowd lening van 45K maakt het aantrekkelijker. 48 maanden dus als hij het minimaal 2 jaar vol houdt krijg je je geld vermoedelijk wel terug.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 16:05:54 #38
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_153955058
20k borg van een kennis vind ik wel discutabel..
pi_153955095
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:05 schreef Gijsbertus het volgende:
Mee eens, tenzij er getekend wordt met bankgarantie. maar dat zal wel niet. Inderdaad laten lopen.
pi_153955516
5s +21jaar doen mij besluiten tot het laten lopen.
pi_153956808
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:05 schreef Gijsbertus het volgende:
Als het goed op papier zou staan had GvE dit wel laten toevoegen aan de overeenkomst/de officiële stukken. En aangezien ik daar niets over lees....
Ik pas ook.
pi_153956867
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:25 schreef CaLeX het volgende:
5s +21jaar doen mij besluiten tot het laten lopen.
Dat is leeftijd discriminatie 😉.
Het voordeel is wel dat je nog heel lang kunt proberen het geld binnen te harken als hij toch in de problemen mocht komen 😊
pi_153959696
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 15:49 schreef crowdiefunder het volgende:

Deze skip ik.
Het lijkt mij qua bedragen allemaal erg positief ingeschat. Verbouwen voor 6.500, een transportmiddel (is dat een auto?) voor 1.500, voor 2.500 aan marketing (paar keer adverteren in een lokale krant en het is op). En voor 24.600 aan voorraden, terwijl de omzet ingeschat is op 111.000 en er ook iets in de showroom zal moeten staan.
pi_153961790
Installatiebedrijf Sars op KoM is ook alweer vol.
pi_153961939
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:05 schreef crowdiefunder het volgende:
Welke gek noemt z'n installatiebedrijf naar een ziekte? :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2015 21:12:16 ]
pi_153962718
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:11 schreef k_man het volgende:

[..]

Welke gek noemt z'n installatiebedrijf naar een ziekte? :D
Wat kan die beste man er aan doen dat dit zijn achternaam is?
pi_153962764
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:05 schreef crowdiefunder het volgende:
Bij KoM is de mate van succes eerder afhankelijk van de snelheid van inschrijven in de eerste paar uur, dan van de kwaliteit van het project :)
Pecunia non olet
pi_153963007
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:45 schreef obligataire het volgende:

[..]

Bij KoM is de mate van succes eerder afhankelijk van de snelheid van inschrijven in de eerste paar uur, dan van de kwaliteit van het project :)
Nou, dat zie ik bij GvE ook wel terug :)
pi_153963138
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:45 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb af en toe het gevoel dat de meest degelijke projecten minder snel vollopen. Steekflens bijvoorbeeld is toch een degelijk bedrijf? Zelfde geldt voor Concept Food Service en Wi Care. Iemand een verklaring?
pi_153964020
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:58 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Ik heb af en toe het gevoel dat de meest degelijke projecten minder snel vollopen. Steekflens bijvoorbeeld is toch een degelijk bedrijf? Zelfde geldt voor Concept Food Service en Wi Care. Iemand een verklaring?
Wi Care ziet er inderdaad goed uit. 7,0% Rente is wellicht te laag voor een snelle 'volloop'. Die steekflens zit wel lastig met de zekerheden (geen hoofdelijke aansprakelijkheid als ik het goed heb) en CFS is met Aygodutch op een startend platform terecht gekomen. Ik snap best dat mensen daar nog niet instappen (ik ook niet).
pi_153965509
Zelfstroom fund een 2e ronde. Ik zit zelf al in de eerste en ben tevreden m.b.t. de voortgang en de informatie die ze verstrekken: https://www.symbid.nl/ide(...)ergiebedrijf-ronde-2

Pitch staat nog niet live maar is als het goed is gewoon via deze link toegangkelijk. Verder staat er ook een pitch op met oplaadpunten: https://www.symbid.nl/ideas/6817-netwerk-in-oplaadpunten. Ik laat hem lopen, als ik daarin zou willen investeren zou ik wel in Fastned investeren waar je een leven lang gratis stroom kan krijgen voor 25.000 (+dividend).

[ Bericht 31% gewijzigd door Moralitas op 30-06-2015 23:31:43 ]
pi_153966054
Hoe beoordeel je de waardering van zelfstroom?
  dinsdag 30 juni 2015 @ 23:30:25 #53
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153966060
Zencapprojecten melden als status "vertraagd door 3 dagen", maar het staat vanavond toch echt al wel op mijn rekening.
pi_153966280
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 23:30 schreef komrad het volgende:
Hoe beoordeel je de waardering van zelfstroom?

Reëel, heb vooral ook vertrouwen in het team erachter. Zie o.a. deze reactie over de waardering:

quote:
Beste Bram,

Als ik me niet vergis, dan hebben de ontwikkelingen in Q2 geen impact gehad op het midscenario dat jullie berekenen, terwijl het overkomt alsof de aanvragen en installaties boven verwachting zijn. Is dit correct? En zo ja, is het dan niet wijs om de recente positieve ontwikkelingen mee te nemen in het scenario, of in elk geval in het up/positieve scenario? Wat zou jullie inschatting qua rendement in dat geval zijn?

Groeten,
Remko
quote:
Hallo Remko,

De aanvragen zijn conform verwachting en hebben idd geen impact op het eerder getoonde scenario. De samenwerking met de energieleverancier heeft wel een positieve impact. De potentie hiervan is enkele honderden extra installaties in 2015. Uit voorzichtigheid hebben we de prognose voor 2015 met slechts 50 installaties verhoogd tov het vorige scenario. Daarnaast zijn er nog enkele kleine plusjes en minnen en is de prognose 'netto winst na belasting' voor 2015 met ¤ 34.000 gestegen (minder negatief). De upswing potentie is dus nog wat hoger, maar de realiteit is dat er ook wel eens dingen niet goed gaan en dus maken we bij voorkeur een voorzichtige planning. Zo hebben we bijvoorbeeld ook nog geen laadpalen opgenomen in de omzetcijfers.

Hopelijk is je vraag hiermee beantwoord en we houden je natuurlijk op de hoogte van de ontwikkelingen.

Een zonnige dag gewenst!
Bram
Ik kan het zelf uitermate waarderen dat ze gewoon eerlijk zijn over de prognose en de nodige voorzichtigheid in acht nemen. Vaak zie je een erg rooskleurig beeld wat naar alle waarschijnlijkheid niet waargemaakt kan worden maar dat lijkt mij hier niet het geval.
pi_153966355
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:43 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Wat kan die beste man er aan doen dat dit zijn achternaam is?
Ik plaats die PI's niet zomaar hè? :P
pi_153967912
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:29 schreef Camogli het volgende:

[..]

Wi Care ziet er inderdaad goed uit. 7,0% Rente is wellicht te laag voor een snelle 'volloop'. Die steekflens zit wel lastig met de zekerheden (geen hoofdelijke aansprakelijkheid als ik het goed heb) en CFS is met Aygodutch op een startend platform terecht gekomen. Ik snap best dat mensen daar nog niet instappen (ik ook niet).
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:58 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Steekflens is een redelijk project (zelf overigens niet meegedaan), CFS ook (wel ingeschreven) en Wi Care vind ik persoonlijk een hele leuke. Op het eerste gezicht wat risicovol door het grote leningbedrag ten opzichte van hun huidige omzet, daar heb ik via de site een vraag over gesteld en kreeg een uitvoerig antwoord van Collin met als conclusie dat het naar hun mening een verantwoorde investering is. 7,5% had mij een logischer rente geleken die qua risicoprofiel beter aansluit bij hun overige projecten, maar met 7% heb ik ook vrede, belangrijkste is dat ze hun verplichtingen nakomen en daar lijkt het wel op. Er is privé veel dekking.
Incentive vond ik veel te zuinig, pas vanaf 5.000 euro. Ik heb het idee dat veel mensen gevoelig zijn voor incentives.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 01-07-2015 00:43:47 ]
Pecunia non olet
pi_153968009
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 23:30 schreef crowd-fundi het volgende:
Zencapprojecten melden als status "vertraagd door 3 dagen", maar het staat vanavond toch echt al wel op mijn rekening.
Bij mij ook. Ik heb mailwisseling gehad, er werd gesproken over een bug in het systeem die ze zouden oppakken en de betaling zou daarvan het gevolg zijn.
Dus als ik het goed begrijp zijn ze voortaan altijd op tijd :)
Pecunia non olet
  woensdag 1 juli 2015 @ 08:24:45 #58
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153971229
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 00:33 schreef obligataire het volgende:

[..]

Bij mij ook. Ik heb mailwisseling gehad, er werd gesproken over een bug in het systeem die ze zouden oppakken en de betaling zou daarvan het gevolg zijn.
Dus als ik het goed begrijp zijn ze voortaan altijd op tijd :)
Reken er niet op...
Dezelfde ervaring met zus Lendico. Daar wordt onderscheid gemaakt tussen betaaldatum en boekdatum. Met betaaldatum bedoelen ze: de datum dat de lener betaalt, met boekdatum de datum waarop het naar de investeerder wordt overgemaakt. Die beide datums staan echter altijd op dezelfde dag! Verklaring van Lendico: bug in het systeem, boekdatum is 5 werkdagen na betaaldatum.
Na drie maanden is die bug er nog niet uit en dat je je geld pas na 5 werkdagen krijgt is me ook nog nooit ten deel gevallen.
pi_153972570
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 17:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat is leeftijd discriminatie 😉.
Het voordeel is wel dat je nog heel lang kunt proberen het geld binnen te harken als hij toch in de problemen mocht komen 😊
Het nadeel is dat er nog geen vermogen (huis en andere bezittingen) is opgebouwd ;)
pi_153973948
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 23:12 schreef Moralitas het volgende:
Ik laat hem lopen, als ik daarin zou willen investeren zou ik wel in Fastned investeren waar je een leven lang gratis stroom kan krijgen voor 25.000 (+dividend).
Ik vraag me af wat ze met 'een leven lang' bedoelen. Als ze te veel investeerders hebben die gratis stroom krijgen dan gaan ze failiet. En de schuldeisers zullen zich niet aan de aktie conformeren.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_153974144
Kijk, goed begin bij Lendico, bij de allereerste betaling die gedaan moest worden al een e-mail:

U ontvangt deze e-mail omdat één van onze kredietnemers met kredietproject 631254001 zijn/haar betalingsverplichting niet is nagekomen.

En een nieuwe op GvE:

Naam: Thiris
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Bedrag: 27.000 euro
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 2
Graydon rating: 1,75

[ Bericht 30% gewijzigd door crowdiefunder op 01-07-2015 11:58:07 ]
pi_153975296
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 11:30 schreef crowdiefunder het volgende:
Kijk, goed begin bij Lendico, bij de allereerste betaling die gedaan moest worden al een e-mail:

U ontvangt deze e-mail omdat één van onze kredietnemers met kredietproject 631254001 zijn/haar betalingsverplichting niet is nagekomen.

En een nieuwe op GvE:

Heb em meegepakt. Klein bedrag en prima ratings (1,75 PD had iets hoger gemogen, komt nu op BB uit toch?)
pi_153975358
quote:

Heb aantal leningen bij Lendico lopen, en krijg geregeld ook dergelijke berichten, tot op heden later alsnog voldaan... Op zich goed dat Lendico bij niet-betaling binnen de termijn meteen de investeerders informeren. Alhoewel ik vermoed dat ze zich verkeken hebben op de NL betalingsmoraal, en investeerders wat onnodig bestoken.
De uitbetaling en info door Lendico is zoals al gemeld weinig gestructureerd, iig altijd te laat. Daar laat de Duitse grundlichkeit behoorlijk te wensen over.
pi_153975400
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:20 schreef NB1908 het volgende:

[..]

Heb em meegepakt. Klein bedrag en prima ratings (1,75 PD had iets hoger gemogen, komt nu op BB uit toch?)
Snap van de PDrating ook niet dat deze 1.75 is. Maar heb hem gewoon meegepakt.
pi_153975412
Ik ook maar, 200 en is bijna vol :)

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:23 schreef ZeKraut het volgende:

[..]

Heb aantal leningen bij Lendico lopen, en krijg geregeld ook dergelijke berichten, tot op heden later alsnog voldaan... Op zich goed dat Lendico bij niet-betaling binnen de termijn meteen de investeerders informeren. Alhoewel ik vermoed dat ze zich verkeken hebben op de NL betalingsmoraal, en investeerders wat onnodig bestoken.
De uitbetaling en info door Lendico is zoals al gemeld weinig gestructureerd, iig altijd te laat. Daar laat de Duitse grundlichkeit behoorlijk te wensen over.
Bedankt voor de info, even aankijken.
pi_153975863
quote:

[..]

PD iets hoger??? Iets lager bedoel je vast.....
pi_153975875
En ik ben weer eens te laat.
Ik begin me af te vragen of die automatische berichtgeving dat er een nieuw project is niet beter een telefoontje kan zijn, ik zit gewoonweg niet de hele dag achter de pc.

Ha, ha, ik hoef in ieder geval niet bang te zijn dat ik teveel investeer :D
pi_153975951
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:47 schreef Zand60 het volgende:
Ik begin me af te vragen of die automatische berichtgeving dat er een nieuw project is niet beter een tekefiibthe kan zijn, ik zit gewoonweg niet de hele dag achter de pc.

Er komen nog nieuwe projecten zat. Nieuwe ronde nieuwe kansen 😊
pi_153975967
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:47 schreef Zand60 het volgende:
Ik begin me af te vragen of die automatische berichtgeving dat er een nieuw project is niet beter een telefoontje kan zijn, ik zit gewoonweg niet de hele dag achter de pc.

Ik zie de mails gewoon op mijn telefoon voorbij komen :) Soms ben ik ook te laat hoor, zeker bij de lagere bedragen.
pi_153976423
borg bij Steyl geldt exclusief voor GVE lening en komt ook op papier, aldus GVE bij navraag hieromtrent.
goed geregeld dus.
Onbegrijpelijk dat ie nog niet vol is
pi_153976573
Geldt de borgstelling voor de hele looptijd van de lening en ook voor de hele 20k tot einde looptijd ?
  woensdag 1 juli 2015 @ 13:19:57 #72
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153976619
Wanneer ging HiN nou betalen? Zou wel lekker zijn als dit op korte termijn binnen komt.
Hoop ook snel op een update van/over QB.
pi_153978096
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:46 schreef Horsemen het volgende:

[..]

PD iets hoger??? Iets lager bedoel je vast.....
Uiteraard. De Graydon hoger (richting AAA) en de PD lager.
pi_153978292
quote:

[..]

Vind het een raar verhaal. 1 medewerker, maar er wordt consequent over "wij" gesproken. Lage omzet, ook in z'n uppie. Zie het als eens starter.
pi_153978745
quote:
Te laat!
Wilde hem nog even bekijken, Niet te vinden. Wat is het projectnr kan ik die invullen om te zoeken.
  woensdag 1 juli 2015 @ 14:36:37 #76
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153978835
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Te laat!
Wilde hem nog even bekijken, Niet te vinden. Wat is het projectnr kan ik die invullen om te zoeken.
Is nog wel te vinden hoor. Kennelijk is het een heel oud project. Ergens uit november vorig jaar. Toen waren ze bezig met die serie 8700. Hier is Thiris
pi_153978889
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=8730

Ik ben ook groot voorstander om meteen een link te plaatsten als je een nieuwe meldt hier
pi_153978949
https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=8730

edit: te laat, zal voortaan link gelijk meeplaatsen.
pi_153978991
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:36 schreef crowd-fundi het volgende:
Is nog wel te vinden hoor. Kennelijk is het een heel oud project. Ergens uit november vorig jaar. Toen waren ze bezig met die serie 8700. Hier is Thiris
quote:
99s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:39 schreef CaLeX het volgende:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=8730

Ik ben ook groot voorstander om meteen een link te plaatsten als je een nieuwe meldt hier
Dank. Inderdaad een leuk project. wel vreemd dat hij zo lang op de plank heeft gelegen.
Op naar het volgende leuke project. :)
pi_153979074
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:12 schreef bleyenburg het volgende:
borg bij Steyl geldt exclusief voor GVE lening en komt ook op papier, aldus GVE bij navraag hieromtrent.
goed geregeld dus.
Ik kan er overheen lezen, maar hoe gaat hij in 2015 nog een omzet van meer dan een ton realiseren? Hij heeft nog niet eens een winkel volgens mij.

Verder hebben (luxere) meubelzaken het juist best wel lastig volgens mij. Ik heb er gewoon niet zo'n goed gevoel bij, ondanks de 20K garantie...
pi_153980139
Door de bank genomen vind ik het ook geen goed project. 21 jaar en iets te veel overmoed..........
Pecunia non olet
pi_153980231
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:12 schreef bleyenburg het volgende:
goed geregeld dus.
Dat is inderdaad positief en goed geregeld door GvE. Wat ik dan weer niet snap is dat GvE dit er zelf als note niet even duidelijk bij zet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Horsemen op 01-07-2015 20:49:19 ]
pi_153980335
Iemand die 20k voor je borg staat ....een kennis ?
pi_153980406
"Wat ik tevens geleerd heb tijdens het aanvraagproces bij Geldvoorelkaar is dat het plan zeer kritisch beoordeeld wordt waardoor ik na een aantal aanpassingen en externe adviezen nog meer inzicht heb gekregen in risico’s, kansen en financiële inhoud van mijn plan waardoor ik overtuigd ben van het succes van de onderneming".

Kortom hij wist nog nauwelijks waar hij aan begon..........wat ook blijkt uit dat hij de aanloopkosten véél te rooskleurig inschat.
In de liquiditeitsprognose teert hij minimaal 4 jaar achter elkaar in.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 01-07-2015 15:45:09 ]
Pecunia non olet
pi_153980448
4 uur geleden ¤ 25.000 door investeerder-5602

nog 7 van deze bedragen en We-Care is vol. Overgens ben ik het niet :)
pi_153980684
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 15:40 schreef obligataire het volgende:
In de liquiditeitsprognose teert hij minimaal 4 jaar achter elkaar in.

Dat is waar, maar in die 4 jaar lost hij ook zijn schuld bij GvE in.
pi_153981549
Ten opzichte van concurrenten als meubelboulevards en Ikea, die op grotere afstand wel te vinden zijn

Kwartiertje rijden schat ik zo in ben je bij Ikea in Zwolle.

111K in, laten we zeggen, sept-dec? Tussen de 50 en 100 bankstellen in Epe verkopen??
pi_153981835
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:28 schreef rockenfeller het volgende:
Ten opzichte van concurrenten als meubelboulevards en Ikea, die op grotere afstand wel te vinden zijn

111K in, laten we zeggen, sept-dec? Tussen de 50 en 100 bankstellen in Epe verkopen??
Nee hoor daar hoef je in de design wereld maar 11 bankstellen voor te verkopen. Dat moet de "Rockenfeller" toch weten. :)
  woensdag 1 juli 2015 @ 16:42:01 #89
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153981850
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:28 schreef rockenfeller het volgende:

32,3km in 24 minuten om precies te zijn ;)
Als het bij Hattemerbroek een beetje wil doorstromen tenminste
pi_153981932
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Nee hoor daar hoef je in de design wereld maar 11 bankstellen voor te verkopen. Dat moet de "Rockenfeller" toch weten. :)
_O-

Maar er staat betaalbaar en hij noemt Ikea (die te ver weg ligt om concurrent te zijn)
pi_153981972
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:42 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

32,3km in 24 minuten om precies te zijn ;)
Als het bij Hattemerbroek een beetje wil doorstromen tenminste
Is toch geen grote afstand? :)
pi_153982109
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:45 schreef rockenfeller het volgende:

Maar er staat betaalbaar en hij noemt Ikea (die te ver weg ligt om concurrent te zijn)
Als het een handige jongen is die leuk met 3d animaties interieur advies kan geven kan het misschien gaan lukken. Maar zo'n winkel moet natuurlijk niet in het Ikea sigment gaan zitten. Daar kan je natuurlijk nooit tegenop. :N
  woensdag 1 juli 2015 @ 17:03:20 #93
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153982334
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:46 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Is toch geen grote afstand? :)
Nee, zeker niet!
Hij komt ook nog als concurrent ten Cate tegen op 13,5 km in 18 minuten.
pi_153982515
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:03 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Nee, zeker niet!
Hij komt ook nog als concurrent ten Cate tegen op 13,5 km in 18 minuten.
ff googelen. Middelink in Epe is sinds twee maanden gesloten. Zal niet zijn omdat ze zoveel verdienden en de kluis te klein werd. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door rockenfeller op 01-07-2015 17:23:21 ]
pi_153982846
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:10 schreef rockenfeller het volgende:
ff googelen. Middelink in Epe is sinds twee maanden gesloten. Zal best niet zijn omdat ze zoveel verdiende dat de kluis te klein werd.
Mee eens.
Aan de andere kant als hij hier tussen zit AH, Deka markt, Action etc, Zou hij wel eens genoeg passanten kunnen krijgen.
http://www.fundainbusines(...)tplein/fotos/#foto-4

Moet hij de passanten alleen nog binnen krijgen en wat verkopen. :)
pi_153982956
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Mee eens.
Aan de andere kant als hij hier tussen zit AH, Deka markt, Action etc, Zou hij wel eens genoeg pasanten kunnen krijgen.
http://www.fundainbusines(...)tplein/fotos/#foto-4

Moet hij de passanten alleen nog binnen krijgen en wat verkopen. :)
Dan kunnen we alle marketingboekjes weggooien. Klanten van Wibra, Action en Dekamarkt die designmeubelen en interieuradvies vragen/kopen
pi_153983093
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:30 schreef rockenfeller het volgende:
Dat kunnen we alle marketingboekjes weggooien. Klanten van Wibra, Action en Dekamarkt die designmeubelen en interieuradvies vragen/kopen
1-0 voor Rockenfeller. Kortom hij gaat het volgens ons niet redden. :N
  woensdag 1 juli 2015 @ 18:04:02 #98
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153983657
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:30 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Dan kunnen we alle marketingboekjes weggooien. Klanten van Wibra, Action en Dekamarkt die designmeubelen en interieuradvies vragen/kopen
inderdaad, die gaan 19 km verderop naar Apeldoorn
pi_153983794
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 15:36 schreef Justme7005 het volgende:
Iemand die 20k voor je borg staat ....een kennis ?
Het betreft hierbij een goede kennis van de familie. Deze kennis is door GvE gescreend. De borg is afgegeven voor de volledige looptijd van de lening.
pi_153985656
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 11:23 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat ze met 'een leven lang' bedoelen. Als ze te veel investeerders hebben die gratis stroom krijgen dan gaan ze failiet. En de schuldeisers zullen zich niet aan de aktie conformeren.
Ik neem aan dat daar wel over nagedacht is. Ik weet er zelf de details niet precies van maar kan mij voorstellen dat een dergelijk project op den duur uit is gefinancierd. Bovendien zal het aantal personen wat een dergelijk bedrag wil en kan investeren beperkt zijn. Denk zelf dat het wel een mooie incentive is om extra kapitaal aan te trekken. Zolang die palen beter renderen dan wat de investeerder eruit haald kan het uit. Bovendien verwacht ik enkele grote spelers in de markt (vergelijkbaar met tankstations). Schaalvoordelen kunnen hier logischerwijs in je voordeel werken waardoor een snelle groei dus erg belangrijk is.

Edit: was net even tussen de afgeronde projecten van Symbid aan het kijken en zag dat Heppyfly ertussen stond. Heppyfly heeft momenteel ook weer een investeringsronde lopen. De waardering iets meer dan een jaar geleden was 0,5 miljoen en dit is ondertussen 1,5 miljoen. Nu is het volgende wel grappig om te zien, het verschil in de W&V van toen en die van nu. Boven is de huidige W&V en daaronder die van de eerste investeringsronde. Ze zijn praktisch hetzelfde! Het enige verschil zijn de kosten van de proefopstelling.

Eerste ronde Heppyfly: https://www.symbid.nl/ideas/3240-heppyfly
Tweede ronde Heppyfly: https://www.symbid.nl/ideas/6983-innovatie-op-het-herentoilet

Edit 2: ze gebruiken ook niet de normale waarderingsmethode zoals deze altijd opgesteld wordt door Equidam. Sterker nog, ze gebruiken precies hetzelfde document als in de investeringsronde. Wat mij betreft echt not done. Ik snap alleen nu nog steeds niet waar die waardegroei vandaan komt. Ik snap ook de waardering niet. Ik doe notabene een economische studie maar ik kan de denkwijze niet helemaal volgen :')

Hier ronde 1: https://www.symbid.nl/ideas/3240-heppyfly/attachments/5060
Hier ronde 2: https://www.symbid.nl/ide(...)et/attachments/12962

[ Bericht 17% gewijzigd door Moralitas op 01-07-2015 20:49:09 ]
pi_153986825
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juli 2015 18:10 schreef Horsemen het volgende:
Het betreft hierbij een goede kennis van de familie. Deze kennis is door GvE gescreend. De borg is afgegeven voor de volledige looptijd van de lening.
Als de borg echt goed afgedekt is, is de investering niet zo risicovol ondanks de grote twijfel of zij het gaat redden als meubel winkelier.
Immers 1 a 2 jaar zal zij het wel volhouden daarna is er de 20.000 euro borg als back-up voor de investeerder om de rest van de 4 jaar aflossing eventueel vol te maken.
Denk er nog even over na, ondanks dat ik de onderneming zelf als zeer risicovol bestempel.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 02-07-2015 09:33:13 ]
  woensdag 1 juli 2015 @ 20:46:53 #102
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_153987008
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:19 schreef leolinedance het volgende:
Wanneer ging HiN nou betalen? Zou wel lekker zijn als dit op korte termijn binnen komt.
Hoop ook snel op een update van/over QB.
September staat het nu op geloof ik. Zou idd wel lekker zijn. Kan er mooi die 2 omgevallen projecten voor een deel mee compenseren.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_153987118
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als de borg echt goed afgedekt is, is de investering niet zo risicovol ondanks de grote twijfel of hij het gaat redden als meubel winkelier.
Immers 1 a 2 jaar zal hij het wel volhouden daarna is er de 20.000 euro borg als back-up voor de investeerder om de rest van de 4 jaar aflossing eventueel vol te maken.
Denk er nog even over na, ondanks dat ik de onderneming zelf als zeer risicovol bestempel.
Bij twijfel niet inhalen zeg ik zelf altijd, dus laat ik mij daar dan ook nu maar aan houden.
  woensdag 1 juli 2015 @ 21:19:38 #104
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153987853
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:46 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

September staat het nu op geloof ik. Zou idd wel lekker zijn. Kan er mooi die 2 omgevallen projecten voor een deel mee compenseren.
Ik had vandaag gebeld met GvE en ook deze vraag even gesteld. Inderdaad waarschijnlijk in september.
pi_153987884
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:29 schreef Camogli het volgende:

[..]

Eventueel risico zit toch in projecten en niet in een platform??? Alhoewel GvE schijnt zonder derdenrekening te werken; dat noem ik pas risico.
pi_153988066
quote:

[..]

Als de borg echt goed afgedekt is, is de investering niet zo risicovol ondanks de grote twijfel of hij het gaat redden als meubel winkelier.
Immers 1 a 2 jaar zal hij het wel volhouden daarna is er de 20.000 euro borg als back-up voor de investeerder om de rest van de 4 jaar aflossing eventueel vol te maken.
Om precies te zijn moet hij het 29 maanden volhouden. Annuïteit he :)
pi_153989786
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:26 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Om precies te zijn moet hij het 29 maanden volhouden. Annuïteit he :)
De lener is een dame.
pi_153990029
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 18:04 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

inderdaad, die gaan 19 km verderop naar Apeldoorn
Maar ook daar krijgen ze het niet winstgevend: Twee meubelwinkels gesloten
  donderdag 2 juli 2015 @ 00:11:48 #109
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153992971
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:36 schreef Scooper het volgende:

[..]

Maar ook daar krijgen ze het niet winstgevend: Twee meubelwinkels gesloten
Ja, weet ik. Maar dat bericht is al meer dan twee jaar oud. Mevrouw ziet nu de economie aantrekken. Dat zal echter geen bomen tot in de hemel meer op gaan leveren, vermoed ik zo.
pi_153998084
quote:

[..]

Als de borg echt goed afgedekt is, is de investering niet zo risicovol ondanks de grote twijfel of zij het gaat redden als meubel winkelier.
Immers 1 a 2 jaar zal zij het wel volhouden daarna is er de 20.000 euro borg als back-up voor de investeerder om de rest van de 4 jaar aflossing eventueel vol te maken.
Ik hoef niet meer na te denken.
Steyl is Steylvol geworden afgelopen nacht!

[ Bericht 81% gewijzigd door NaRegenDeZon op 02-07-2015 10:02:35 ]
  donderdag 2 juli 2015 @ 10:30:54 #111
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_153998989
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik had vandaag gebeld met GvE en ook deze vraag even gesteld. Inderdaad waarschijnlijk in september.
Ik had GVE ook een mail gestuurd over HIN; idd zeggen ze nog steeds september. Ik blijf slecht gevoel houden. Die hele transactie komt amateuristisch over. Koper zou reeds bekend AFM lid zijn en dan is slechts korte hertoets nodig, meestal in paar weekjes geregeld. Zelfs als volle 13 weken nodig zijn, zou het nog in juli geregeld moeten kunnen worden.
pi_153999114
Ik kreeg te horen dat je een toezegging bij KoM niet meer kan terugdraaien (ook niet als het project nog niet vol is). Jammer, bij Zencap is dat wel mogelijk. Ik vind het maar niets dat Geenen zelf bezig is om nog een externe investeerder erbij te halen :)
pi_153999250
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 10:37 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik kreeg te horen dat je een toezegging bij KoM niet meer kan terugdraaien (ook niet als het project nog niet vol is). Jammer, bij Zencap is dat wel mogelijk. Ik vind het maar niets dat Geenen zelf bezig is om nog een externe investeerder erbij te halen :)
Ik zou me nog niet druk maken. Op het moment dat het lukt om extern een financier te strikken en het gaat buiten de KOM lening om, dan komt deze lening niet vol danwel veranderen de data van de Pitch en kan je er gewoon onderuit.
pi_153999284
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 10:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik zou me nog niet druk maken. Op het moment dat het lukt om extern een financier te strikken en het gaat buiten de KOM lening om, dan komt deze lening niet vol danwel veranderen de data van de Pitch en kan je er gewoon onderuit.
Helemaal mee eens.
pi_153999331
Ik zie hem inderdaad ook nog niet volkomen, het is verder ook niet zo schokkend, maar heb er weer wat van geleerd :)
pi_153999459
De vraag betreft een aanvullende financiering op de bestaande bancaire financiering. Die voor de ondernemer van belang is omdat hij hiermee zijn debiteuren sneller kan betalen en hiermee een mooie inkoopkorting kan realiseren. Deze korting kan oplopen tot 4% van de inkoopwaarde afhankelijk van de leverancier.

Geenen gaat de debiteuren sneller betalen _O-

Verder mis ik de "click and brick". Mooie winkel maar je kunt de collectie niet zien en niets online bestellen.
pi_153999581
Het lijkt me stug dat je er als particulier niet onderuit zou kunnen binnen een redelijke bedenktijd.
Daar hebben we hier al eens vaker over van gedachten gewisseld. Collin bijvoorbeeld noemt zelf een wettelijke bedenktijd na het vollopen van projecten van 14 dagen.

Daarnaast kun je natuurlijk ook wat druk zetten uit commercieel oogpunt. Als je al een paar dozijn projecten hebt lopen zien ze je niet graag gaan natuurlijk. :) Ik heb bij GvE ook al een paar projecten teruggetrokken, geen probleem maar ze willen alleen graag even weten waarom.......

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 02-07-2015 11:27:05 ]
Pecunia non olet
pi_154000193
Nieuwe Collin Rockstar ¤150.000 8,5% rente | 48 maanden | Investeerders: 19 | Reacties: 0
Zat bij plaatsing volgens mij al 30% vol.
pi_154000272
De gemiddelde Rockstar is 20-35 jaar oud en beseft dat een gezond lichaam én geest essentieel zijn in een lang en gelukkig leven.

Herman Brood was vast geen rockstar :)
Pecunia non olet
pi_154000319
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 11:32 schreef obligataire het volgende:
De gemiddelde Rockstar is 20-35 jaar oud en beseft dat een gezond lichaam én geest essentieel zijn in een lang en gelukkig leven.

Herman Brood was vast geen rockstar :)
_O-

Is toch een startende sportschool?
pi_154000480
Lijkt me een prima project aangezien alle drie de eigenaren een persoonlijke aansprakelijkheid tekenen voor het gehele bedrag. Maar bij het investeren zag ik pas op het laatste moment dat er direct met ideal betaald moet worden. Dus ik moet even overslaan aangezien dat kastje van de bank thuis ligt :)
pi_154000568
Ik vind het ook wel een "beetje" een gebakken lucht gehalte hebben met die voorgenomen uitrol naar Barcelona, Parijs, Berlijn en Londen, en daarna de overige metropolen..... _O_

Lijkt me een dure sportschool als je ook voor een tientje in de maand bij Basicfit e.d. terecht kunt. Maar blijkbaar is een deel van de doelgroep gevoelig voor dit soort bla bla verpakking.

Ik sla over, ik heb al veel betere (minder risicovol) gezien bij Collin. Wat die zekerheden waard zijn blijkt niet zo uit de tekst. Edit: uit hun overige toekomstige inkomsten kunnen ze de borgtocht nakomen. Blijkbaar hebben ze nu weinig eigen geld als je het van toekomstige inkomsten moet hebben.

[ Bericht 9% gewijzigd door obligataire op 02-07-2015 11:58:05 ]
Pecunia non olet
pi_154001041
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 11:34 schreef rockenfeller het volgende:
Is toch een startende sportschool?
Mee eens. Alleen ze hebben al wat klanten die ze als personal trainer bedienen bij derden in de sprortschool. Ik vind het ook veel bla bla........Ik stap hier niet in.
pi_154003290
Nog 1% beschikbaar :)

Het eerste exploitatiejaar wordt cash-flow neutraal afgesloten. De aflossingsverplichting in 2015 wordt opgevangen door de werkkapitaalfinanciering.

Nog zo'n leuke. Het eerste halfjaar aflossing betaal je zelf :)

Geen wonder dat er zo weinig defaults zijn in de eerste twee jaren....
Pecunia non olet
pi_154003388
Iemand hier ervaring met het platform The Dutch Deal? Ik heb geprobeerd te zoeken, maar kon het niet vinden. Zoals ik het begrijp zijn de kosten 0.9% (afgetrokken van eerste aflossing), plus 50 cent voor iedere terugboeking. Ik kan niet veel vinden over wat ze doen als een project mis loopt.
pi_154003618
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:48 schreef zyxxyz het volgende:
Iemand hier ervaring met het platform The Dutch Deal? Ik heb geprobeerd te zoeken, maar kon het niet vinden. Zoals ik het begrijp zijn de kosten 0.9% (afgetrokken van eerste aflossing), plus 50 cent voor iedere terugboeking. Ik kan niet veel vinden over wat ze doen als een project mis loopt.
Volgens mij geen ontheffing van de AFM?!

Overigens doen de meeste platforms erg luchtig over wat er geregeld is in geval van een default en hoe dan te handelen
pi_154003875
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:56 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Volgens mij geen ontheffing van de AFM?!

Overigens doen de meeste platforms erg luchtig over wat er geregeld is in geval van een default en hoe dan te handelen
Van de site dutch deal:
The Dutch Deal werkt samen met Intersolve. Intersolve EGI is een financiële instelling gespecialiseerd in het aanbieden van diensten op het gebied van afwikkeling van betalingsverkeer en elektronisch geld, onder toezicht van De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM).

Ik doe overgens geen investeringen via dit platform.
pi_154003991
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Van de site dutch deal:
The Dutch Deal werkt samen met Intersolve. Intersolve EGI is een financiële instelling gespecialiseerd in het aanbieden van diensten op het gebied van afwikkeling van betalingsverkeer en elektronisch geld, onder toezicht van De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM).

Ik doe overgens geen investeringen via dit platform.
Dat is voor de afhandeling van het betalingsverkeer. Ik kan nergens vinden dat ze voor de activiteiten de ontheffing hebben.
  donderdag 2 juli 2015 @ 14:37:33 #129
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_154004626
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:12 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Dat is voor de afhandeling van het betalingsverkeer. Ik kan nergens vinden dat ze voor de activiteiten de ontheffing hebben.
Heb je hier ook gezocht? Of lees ik nu verkeerd? Daar staat nl. dat ze onder toezicht van AFM/DNB opereren. Er wordt niet over een ontheffing gesproken.

Edit: In de algemene voorwaarden staat onder punt 2.10:
quote:
Als Investeerder bent u zich ervan bewust dat de Onderneming en de investeringen die u via de The Dutch Deal-website verricht niet onder toezicht staan van de Autoriteit Financiële Markten en De Nederlandsche Bank en dat het depositogarantiestelsel, de beleggerscompensatieregeling, noch enige andere garantieregeling van toepassing is op deze investeringen. Intersolve EGI die de derdenrekening beheert staat wel onder toezicht van AFM/DNB.

[ Bericht 27% gewijzigd door crowd-fundi op 02-07-2015 14:43:00 ]
pi_154005215
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:37 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Heb je hier ook gezocht? Of lees ik nu verkeerd? Daar staat nl. dat ze onder toezicht van AFM/DNB opereren. Er wordt niet over een ontheffing gesproken.

Edit: In de algemene voorwaarden staat onder punt 2.10:

[..]

Staan niet op het register van de AFM. Voor de activiteiten heeft men dus geen ontheffing.

https://www.kapitaalopmaat.nl/Over-ons/AFM-ontheffing
https://www.aygodutch.com/afm-ontheffing/
Collin zie helemaal onder aan de site
GVE schijnt er meerdere te hebben

[ Bericht 18% gewijzigd door rockenfeller op 02-07-2015 15:10:08 ]
pi_154007016
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:59 schreef rockenfeller het volgende:
Staan niet op het register van de AFM. Voor de activiteiten heeft men dus geen ontheffing.

https://www.kapitaalopmaat.nl/Over-ons/AFM-ontheffing
https://www.aygodutch.com/afm-ontheffing/
Collin zie helemaal onder aan de site
GVE schijnt er meerdere te hebben
hier is voor de liefhebber het hele register van vergunninghouders CF:

http://www.afm.nl/~/media(...)dfunders-260615.ashx
pi_154007352
Een nieuwe op Zencap:

Nakoming belasting- en/of premiesverplichtingen
¤ 50.000 Kredietbedrag
5 Jaar
¤ 1.024 Maandbedrag
8,44% Rentevoet
Categorie B
https://www.zencap.nl/loan-request/detail/1018

Ondernemer is reeds 6 jaar als zelfstandige aan het werk. De eerste twee jaar was er sprake van een aantal opstartproblemen en er is er veel tijd gegaan naar prive (kinderen gekregen). Hierdoor zijn achterstanden ontstaan bij de fiscus. Het bedrijf wil nu de achterstand in een keer aflossen om vervolgens binnen 5 jaar de investeerders bij Zencap terug te betalen. Hierdoor wordt het mogelijk om weer volledig te focussen op de business.

Ik neem hem denk ik maar niet mee.
pi_154007503
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

hier is voor de liefhebber het hele register van vergunninghouders CF:

http://www.afm.nl/~/media(...)dfunders-260615.ashx
Dat is nog makkelijker :) :)
pi_154008778
https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=9925

Nieuwe

ECO Worldwide
Project:9925 Zakelijk
Leendoel:Opstart onderneming
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,26
Creditsafe score:17
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 200.000
Geinvesteerd:¤ 100
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:9,0%
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:26:24 #135
132191 -jos-
Money=Power
pi_154009140
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:12 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

Nieuwe

ECO Worldwide
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Mooie, ik doe mee.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_154009704
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:21 schreef crowdiefunder het volgende:
Een nieuwe op Zencap:

¤ 50.000 Kredietbedrag
5 Jaar
¤ 1.024 Maandbedrag
8,44% Rentevoet
Categorie B

Ondernemer is reeds 6 jaar als zelfstandige aan het werk. De eerste twee jaar was er sprake van een aantal opstartproblemen en er is er veel tijd gegaan naar prive (kinderen gekregen). Hierdoor zijn achterstanden ontstaan bij de fiscus. Het bedrijf wil nu de achterstand in een keer aflossen om vervolgens binnen 5 jaar de investeerders bij Zencap terug te betalen. Hierdoor wordt het mogelijk om weer volledig te focussen op de business.

Klassiek verhaal.....zelfstandige 'eet' de winsten van de eerste jaren helemaal op en 'vergeet' de Fiscus. Puur wanbeleid. Ik zou zeggen tref maar een regeling met de Ontvanger. Die zijn echt niet zo moeilijk. Openbare verkoop van het bankstel en de flatscreen levert hun minder op dan een betalingsregeling. :)
Pecunia non olet
pi_154009947
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:21 schreef crowdiefunder het volgende:
Een nieuwe op Zencap:

¤ 50.000 Kredietbedrag
5 Jaar
¤ 1.024 Maandbedrag
8,44% Rentevoet
Categorie B

Als dat de voorbode is voor hoe hij met zijn CF investeerders omgaat!

Nog een kind er bij en hij lost helemaal niets meer af. Nee deze slaan we inderdaad over. Of zou zencap een steralisatie verklaring afgeven? :)

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 02-07-2015 18:18:59 ]
pi_154010106
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:12 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

Nieuwe

ECO Worldwide
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Wel wat anoniem. Geen website geen namen van de ondernemers.

Kan iemand kijken wie er achter Lima beheer B.V. en achter PF B.V. zit?

Zit er geld in die BV."'s?

Als ik het goed lees tekenen deze BV's voor de hoofdelijke aansprakelijkheid en niet de ondernemers zelf. Of zie ik dat verkeerd?

Veel vragen, maar wel een leuk product op het eerste gezicht.
pi_154010919
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 18:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als ik het goed lees tekenen deze BV's voor de hoofdelijke aansprakelijkheid en niet de ondernemers zelf. Of zie ik dat verkeerd?

PF = van de Water, Petrus Antonius Michaël

Vennootschap is opgericht op 23-2-2015. Lekkere zekerheid weer. NOT!

Mijns inziens lees je het goed dat de BV de zekerheid verstrekt.

Over 2 jaar paar miljoen winst. Yeah right
pi_154011453
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 18:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Lima = Lima, Sabino Joao

ook op 23-2-2105 opgericht
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:21:50 #141
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154012013
Overduidelijk dat ECO Worldwide gedoemd is om te mislukken. Zo'n groot bedrag, weinig zekerheid, net gestarte BV's etc. Ik stop er geen cent in.
pi_154013301
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:21 schreef leolinedance het volgende:
Overduidelijk dat ECO Worldwide gedoemd is om te mislukken. Zo'n groot bedrag, weinig zekerheid, net gestarte BV's etc. Ik stop er geen cent in.
Dat klinkt als een zeer wijze beslissing ^O^
Pecunia non olet
pi_154014547
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 18:43 schreef rockenfeller het volgende:
PF = van de Water, Petrus Antonius Michaël
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:03 schreef rockenfeller het volgende:
Lima = Lima, Sabino Joao
Van de Water is door mij niet te vinden op internet. Sabino Lima heeft een verkoop functie bij Karcher volgens linkedIn. Maar ook op het eerste gezicht niet veel over te vinden als ondernemer.
  donderdag 2 juli 2015 @ 20:49:15 #144
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154014555
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 20:05 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat klinkt als een zeer wijze beslissing ^O^
Jij doet dus ook niet mee begrijp ik. Loopt ook niet bepaald storm.

Hoe kan het G-PD percentage voor zo'n net gestart bedrijfje nou zo laag (=goed) zijn trouwens? Totaal geen zekerheid dat het gaat slagen toch?

En dan dit:

quote:
Wat is uw eigen vermogen ten opzichte van uw balanstotaal?
In aanvang is ons eigen vermogen nihil. De vooruitzichten zijn van dien aard dat wij verwachten dat binnen 1,5 jaar het eigen vermogen ruim 70% van het balanstotaal (ca. 3.300.000,-) zal zijn (zie bijgesloten Financieel Plan).
Dus niks erin stoppen en binnen 1,5 jaar 3,3 miljoen aan bezittingen. Ik kan het mij niet voorstellen.
pi_154015637
Ook ff bij de producent Ecoseals gekeken.

EV -14K
Balanstotaal 92K
pi_154016002
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 20:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Jij doet dus ook niet mee begrijp ik. Loopt ook niet bepaald storm.

Hoe kan het G-PD percentage voor zo'n net gestart bedrijfje nou zo laag (=goed) zijn trouwens? Totaal geen zekerheid dat het gaat slagen toch?

En dan dit:

[..]

Dus niks erin stoppen en binnen 1,5 jaar 3,3 miljoen aan bezittingen. Ik kan het mij niet voorstellen.
Doe niet zo flauw!

Prima plannetje, toch?!

;)

//Maar for real, ik had gehoopt op "een Hillblock", maar dat lijkt het niet bepaald. Ik sla het ook over.
pi_154016492
Kijk eens goed naar die voorbeeldfoto's: die zouden allemaal van verschillende locaties zijn maar foto 1 en 2 zijn toch van dezelfde locatie? De waterplekken/slijtplekken op die bak lijken mij precies gelijk. Plus nog wat andere toevalligheden. Ik krijg hier een steeds slechter gevoel over.

[ Bericht 11% gewijzigd door obligataire op 02-07-2015 21:59:12 ]
Pecunia non olet
pi_154017384
Ik zou graag willen weten hoe hard de projecten van 500.000 en 600.000 zijn en wat de winstmarges zijn. Want dan praat je al wel over 1,1 miljoen omzet. Als dat echt hard is, dan lijkt het wel iets wat potentie heeft. Maar met de summiere informatie die gegeven wordt en louter wat heel positieve groeitabelletjes en onbekende eigenaren is het wel heel speculatief. Jammer, want op zich vind ik het wel iets waar ik in zou willen investeren met meer zekerheden, als ze zeg maar kunnen bewijzen dat het geen luchtbel is.
pi_154018267
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 21:51 schreef obligataire het volgende:
Kijk eens goed naar die voorbeeldfoto's: die zouden allemaal van verschillende locaties zijn maar foto 1 en 2 zijn toch van dezelfde locatie? De waterplekken/slijtplekken op die bak lijken mij precies gelijk. Plus nog wat andere toevalligheden. Ik krijg hier een steeds slechter gevoel over.
Dat van die foto's was mij ook al opgevallen. Verder sluit ik mij helemaal aan bij jullie redenaties.
Ik pas ook.
pi_154019052
Ik weet niet of GvE hier meeleest, maar ik zou ze adviseren om dit project nog eens grondig tegen het licht te houden.
Pecunia non olet
  donderdag 2 juli 2015 @ 23:37:50 #151
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154019506
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 23:18 schreef obligataire het volgende:
Ik weet niet of GvE hier meeleest, maar ik zou ze adviseren om dit project nog eens grondig tegen het licht te houden.
Die lezen zeker mee hier.
pi_154020303
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 23:37 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Die lezen zeker mee hier.
Ja, ze zullen niet alles lezen maar zeker regelmatig.
pi_154023935
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:20 schreef wou het volgende:
Ik zou graag willen weten hoe hard de projecten van 500.000 en 600.000 zijn en wat de winstmarges zijn. Want dan praat je al wel over 1,1 miljoen omzet. Als dat echt hard is, dan lijkt het wel iets wat potentie heeft. Maar met de summiere informatie die gegeven wordt en louter wat heel positieve groeitabelletjes en onbekende eigenaren is het wel heel speculatief. Jammer, want op zich vind ik het wel iets waar ik in zou willen investeren met meer zekerheden, als ze zeg maar kunnen bewijzen dat het geen luchtbel is.
Heb net even op de site van de producent van de composiet vloeren gekeken. http://www.ecobv.com/
Vermoedelijk is eco ofwel ecoseals een eenmansbedrijf van een ingenieur.
Daar wordt het een en ander wel aardig uitgelegd. Waarschijnlijk is deze ingenieur voor zijn verkoop licentie met de verkeerde gelukzoekers in zee gegaan.

Van zo’n product had je toch een prachtige Pitch kunnen maken.

Met het huidige verhaal op de GVE site zal het nog lastig worden 200K binnen te halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 03-07-2015 08:57:01 ]
pi_154025105
Hoe denken jullie hier over:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11000
Bruna Venlo.

Hij staat er al een tijdje en loopt langzaam vol. Ik vind het een sympathiek project met geloofwaardige ondernemers en redelijke ratings (al valt daar bij een starter natuurlijk niet zoveel van te zeggen.)
Wat me een beetje tegenhoudt zijn de langere looptijd van 6 jaar en de wat magere rente van 7%. Venlo is geen Randstad natuurlijk maar de cijferhistorie ziet er goed uit en die klanten blijven toch wel komen. Ik zie er niet zoveel risico in, jullie wel?
Pecunia non olet
pi_154025333
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 10:15 schreef obligataire het volgende:
Bruna Venlo.

M.i. loopt bijna alles in het hele Bruna assortiment al jaren terug.

Postkaarten worden mailtjes/whatsapjes of een fototje op facebook.
Boeken gaan allemaal digitaal op de e-book.
Losse tijdschriften gaan ook minder.
Blijft over kantoor artikelen (wie koopt die zooi? :? ) en het sinterklaasinpakpapier....

Dan vind ik het risico wel wat hoger voor deze lange looptijd
pi_154025335
quote:
Hij staat er al een tijdje en loopt langzaam vol. Ik vind het een sympathiek project met geloofwaardige ondernemers en redelijke ratings (al valt daar bij een starter natuurlijk niet zoveel van te zeggen.)
Wat me een beetje tegenhoudt zijn de langere looptijd van 6 jaar en de wat magere rente van 7%. Venlo is geen Randstad natuurlijk maar de cijferhistorie ziet er goed uit en die klanten blijven toch wel komen. Ik zie er niet zoveel risico in, jullie wel?
De boekenbranche staat natuurlijk behoorlijk onder druk.
De omzet in boeken zal zeker niet groeien de komende jaren. Met rookwaren en misschien snoep erbij, zullen ze over de tijd (6 jaar) maximaal stabiliseren in omzet.
Daarnaast zit er misschien wat risico in het overnemen van de stock. Tegen welke prijs gebeurd dat wat is het percentage incourant?
Aan de andere kant steken ze er zelf 35K in dus ze zullen het wel goed bekeken hebben.
Per saldo denk ik dat je je geld wel terug krijgt tenzij het heel hard terug gaat lopen in de boeken en tijdschriften verkoop.
pi_154025554
quote:
Bruna Venlo.

Artikeltje in de telegraaf van een jaar geleden:

http://www.telegraaf.nl/d(...)tie_bij_Bruna__.html

Ik vraag me af waarom Bruna een filiaal wat 50K netto winst maakt verkoopt voor de voorraadwaarde van 105K

Cijfers zien er keurig uit. Hoop alleen dat het geen Hema/V&D gevalletje wordt; gebrek aan focus en identiteit.

Verder lijkt mij het een winkel waar je als eigenaar bovenop moet zitten. De ondernemers wonen in Waalre en moeten dus iedere dag op en neer. Dat is 6 dagen per week plus eventuele koopzondagen.
pi_154025678
Toevallig zit ik ook in een Bruna winkeltje in Amersfoort (vorig jaar) en die heeft tot dusver netjes betaald. Maar het is inderdaad hard werken voor een niet al te vette winst in een branche die last heeft van internet. Ze kunnen natuurlijk nog andere produkten toevoegen in de toekomst.
Pecunia non olet
pi_154025885
Voor mij is de branche bepaald niet vreemd. Sinds 1984 ben ik werkzaam geweest in de kantoor- boekhandel sector. Heb eigen zaken gehad en was de laatste tijd werkzaam als trainer/coach Project Cartridges bij de Bruna BV. Tevens ben ik nog vennoot bij een Bruna zaak. Ik ben in het bezit van alle benodigde vakdiploma’s en ben volledig gecertificeerd voor een Post NL en ING Servicepoint.

Hij weet dus wel waar hij zijn 35K in steekt. Dus ..........
pi_154025989
Ik zie bij winkels als Primera, Bruna, Readshop altijd veel mensen die komen om zaken te regelen bij het PostNL/ING/UPS service punt en sigaretten te kopen. Veel pakjes via het internet moeten toch weer terug gestuurd worden. Volgens mij zijn die boeken tegenwoordig maar bijzaak :) Toch doe ik ook mee met die Bruna via GvE :)
pi_154026084
Bruna Venlo is mi één van de beste projecten die de laatste tijd voorbij is gekomen. Ik laat hem louter en alleen lopen vanwege de 6 jaar looptijd en omdat ik mn 100 projectjes bijna al heb
pi_154026091
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 10:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Hij weet dus wel waar hij zijn 35K in steekt. Dus ..........
Er zijn genoeg voorbeelden te noemen dat mensen dit deden en alsnog over de kop gingen. Iets met te dicht op het vuur staan ;)
  vrijdag 3 juli 2015 @ 11:11:01 #163
332574 µ
alt-m
pi_154026244
Ook maar wat in de bruna gestopt, bedankt voor het linken ^O^.
జ్ఞ‌ా
pi_154026467
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:11 schreef µ het volgende:
Ook maar wat in de bruna gestopt, bedankt voor het linken ^O^.
300 of 900? :)

Zencap heeft ook weer een mooie actie met dat vakantiepark ameland, bedrag is bij alle investeerders 2x afgeschreven van de bankrekening...
pi_154026563
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:20 schreef crowdiefunder het volgende:
300 of 900?
Heb jij er dan 100 ingestopt! :)
pi_154026614
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Heb jij er dan 100 ingestopt! :)
Nee, maar die stond er al vanmorgen direct na het eerste bericht :) Ik had er al 400 ingestopt.
pi_154026728
quote:

[..]

Zencap heeft ook weer een mooie actie met dat vakantiepark ameland, bedrag is bij alle investeerders 2x afgeschreven van de bankrekening...
storneren :Y)
  vrijdag 3 juli 2015 @ 11:34:13 #168
332574 µ
alt-m
pi_154026793
quote:

[..]

Als ik dat zeg kan je precies zien wat ik allemaal geinvesteerd heb op alle projecten :+.
జ్ఞ‌ా
pi_154026837
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:34 schreef µ het volgende:

[..]

Als ik dat zeg kan je precies zien wat ik allemaal geïnvesteerd heb op alle projecten :+.
dat is met een keuze uit 2 investeerders vrij eenvoudig als we enige moeite doen en je postgeschiedenis teruglezen ;)
pi_154026840
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:34 schreef µ het volgende:

[..]

Als ik dat zeg kan je precies zien wat ik allemaal geinvesteerd heb op alle projecten :+.
Ha ja dat is waar, goed punt en niet over nagedacht. :) Ga ik dus zelf ook niet meer plaatsen...
pi_154027060
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:35 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Ha ja dat is waar, goed punt en niet over nagedacht. :) Ga ik dus zelf ook niet meer plaatsen...
Kan op zich wel maar dan moet het wel een snel vollopend project zijn. Bij een project van 3 inschrijvingen per dag kan je het beter niet of een paar dagen later melden. :) We hebben weer wat geleerd met z'n allen.
pi_154027207
Hahaha GvE leest mee. Privé aansprakelijkheid voor de heren van Eco worldwide. Heb maar ff gegoogled op het adres. Geloof niet dat daar zo'n grote overwaarde in zit.

Overigens: privé aansprakelijkheid of niet het is en blijft in mijn ogen een slecht project.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 11:56:21 #173
332574 µ
alt-m
pi_154027334
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:35 schreef komrad het volgende:

[..]

dat is met een keuze uit 2 investeerders vrij eenvoudig als we enige moeite doen en je postgeschiedenis teruglezen ;)
Sowieso goed te doen inderdaad :Y.
జ్ఞ‌ా
pi_154027366
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:50 schreef rockenfeller het volgende:
Hahaha GvE leest mee. Privé aansprakelijkheid voor de heren van Eco worldwide. Heb maar ff gegoogled op het adres. Geloof niet dat daar zo'n grote overwaarde in zit.

Overigens: privé aansprakelijkheid of niet het is en blijft in mijn ogen een slecht project.
Meelezen daar is opzich niets verkeerds aan denk ik. En voor de transparatie is in de note nu keurig opgenomen wat ze in de pitch veranderd hebben.
3 juli 2015 toevoeging privé aansprakelijkheid en foto project Hillegom geplaatst).

Dat is los van of je het project goed of slecht vindt pure vooruitgang.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 03-07-2015 12:17:44 ]
  vrijdag 3 juli 2015 @ 12:17:13 #175
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_154027838
quote:
bij mij is het nu 1x afgeschreven. Had ook niet de ruimte voor 2x ;).
Nu staat er nog een incasso gepland voor 8 juli. Maar die wordt geannuleerd volgens Zencap.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 12:27:16 #176
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_154028035
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 12:17 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

bij mij is het nu 1x afgeschreven. Had ook niet de ruimte voor 2x ;).
Nu staat er nog een incasso gepland voor 8 juli. Maar die wordt geannuleerd volgens Zencap.
Al een paar keer gehad dat er helemaal niets werd afgeschreven. ING meldde keurig "incasso wordt geweigerd". Het mocht van Zencap ook wel handmatig :) Nu lijken ze dat probleem opgelost te hebben zodat er zelfs twee keer wordt afgeschreven?
pi_154030188
Op zoek naar jullie input!

Ik ben Harm van Aygodutch.com. Ik zie op dit forum dat jullie actief en kritisch verschillende crowdfunding platforms volgen. Wij hebben een aantal mooie solide crowdfunding projecten, maar ik constateer dat deze veel te langzaam vollopen. Zeker als ik dat vergelijk met Geldvoorelkaar en Collin, terwijl ik ervan overtuigd ben dat de projecten op Aygodutch zeker niet onderdoen voor de projecten op die platforms. Ik zou het op prijs stellen als jullie de tijd zouden kunnen/willen investeren om eens kritisch naar aygodutch.com te kijken. Wellicht dat wij veel van jullie kunnen leren om de conversie te verbeteren.
Jullie input via een mailtje naar harm@aygodutch.com wordt op prijs gesteld!
pi_154030411
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Meelezen daar is opzich niets verkeerds aan denk ik. En voor de transparatie is in de note nu keurig opgenomen wat ze in de pitch veranderd hebben.
3 juli 2015 toevoeging privé aansprakelijkheid en foto project Hillegom geplaatst).

Dat is los van of je het project goed of slecht vindt pure vooruitgang.
Ja, helemaal de enige juiste manier.
Bedankt dames en heren van GvE, en........ ga door op deze ingeslagen weg ^O^
pi_154030716
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 13:49 schreef HarmAygodutch het volgende:

Ik ben Harm van Aygodutch.com. Ik zie op dit forum dat jullie actief en kritisch verschillende crowdfunding platforms volgen. Wij hebben een aantal mooie solide crowdfunding projecten, maar ik constateer dat deze veel te langzaam vollopen. Zeker als ik dat vergelijk met Geldvoorelkaar en Collin, terwijl ik ervan overtuigd ben dat de projecten op Aygodutch zeker niet onderdoen voor de projecten op die platforms. Ik zou het op prijs stellen als jullie de tijd zouden kunnen/willen investeren om eens kritisch naar aygodutch.com te kijken. Wellicht dat wij veel van jullie kunnen leren om de conversie te verbeteren.
Allereerst welkom hier Harm,
Zelf heb ik nog geen enkele ervaring met Aygodutch.com maar ik wil hier best eens naar kijken. Overigens ben ik persoonlijk erg blij met nieuwe en goed platforms, ook i.v.m. de spreiding. Tegelijkertijd ben ik wel terughoudend om met een nieuw platform, wat zich nog niet bewezen heeft, in zee te gaan omdat m.i. het grootste risico aan crowdfunding is een platform wat in de problemen komt. Ik denk dat verschillende mensen overigens wel hun visie willen geven. Zelf ben ik er dan een voorstander van omdat via dit platform (Fok) te doen, omdat dan niet alleen jullie er van kunnen leren maar wij allemaal.
pi_154030789
quote:
1e opmerking, looptijd 10 jaar, pffff
pi_154030806
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 14:16 schreef Horsemen het volgende:

[..]

En zeer hoog leenbedrag, ik ga even lezen en er over denken :)
pi_154030851
quote:

[..]

Poeh. Het verhaal zag er interessant genoeg uit om goed door te lezen maar 10 jaar is inderdaad wel erg lang.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 14:20:41 #184
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_154030872
quote:
Met incentive! Krijg ik als volwassene bij elk bezoek 50 cent of een euro? Volwassenen betalen geen entree. ;)
pi_154030930
Men gaat er van uit dat er veel meer mensen/kinderen komen omdat ze meer plek hebben na de uitbreiding.

Ik zit regelmatig in zo'n speelparadijs en het kan daar in het weekend vrij druk zijn en soms wel eens te druk (dan ga ik snel weer weg :)), maar ik heb nog nooit gezien dat er niet meer mensen in mochten, je kunt dus wel uitbreiden en misschien dat je dan meer verschillende mensen krijgt die eropaf komen, maar meer mensen simpelweg omdat je meer capaciteit hebt geloof ik niet zo in.

Maar uiteindelijk gaat het erom of ze mij kunnen terugbetalen en of daar genoeg zekerheden voor zijn, dus dat ga ik beoordelen en kijken of ik er wat in stop. 10 jaar is wel lang, ik verwacht dat ze over enkele jaren na deze uitbreiding nog een crowdfunding campagne gaan starten om deel 2 te realiseren zoals in hun plannen staat.

[ Bericht 22% gewijzigd door crowdiefunder op 03-07-2015 14:29:27 ]
pi_154031113
quote:

[..]

Wat mij verder nog opvalt dat is dat dit pas de eerste fase is van de uitbreiding. Voor de 2e face (waterpark) gaan ze dus opnieuw geld ophalen. Wel erg netjes dat ze dit reeds nu melden maar dit geeft op termijn wel een verhoging van het risico, zeker met die looptijd van 10 jaar. Als de looptijd 5 jaar was geweest had ik hem wel gedaan denk ik maar nu krap ik mij nog even achter de oren......

[ Bericht 2% gewijzigd door Horsemen op 03-07-2015 15:34:48 ]
pi_154032003
Wat ik nog een veel groter probleem vind, is de lage omzet per bezoeker. Ze draaien 110k op 25000 bezoekers. Als je er vanuit gaat dat je voor 150 kinderen/ouders toch snel 2 mensen rond hebt lopen, is dit meer hobby dat winstgevende bedrijfsvoering...
pi_154032446
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 15:11 schreef komrad het volgende:
Wat ik nog een veel groter probleem vind, is de lage omzet per bezoeker. Ze draaien 110k op 25000 bezoekers. Als je er vanuit gaat dat je voor 150 kinderen/ouders toch snel 2 mensen rond hebt lopen, is dit meer hobby dat winstgevende bedrijfsvoering...
Dat is inderdaad heel erg weinig. Volgens mij kunnen ze veel meer extra verdienen door iets van horeca er bij te doen (pannenkoeken, snacks, snoepgoed). ?? Of gewoon de entree wat omhoog gooien.
Ik vind het leenbedrag enorm ten opzichte van de jaaromzet. Ik snap best wel dat ze de lening daardoor in 10 jaar moeten aflossen.

Resultaat 2014 -11K
Resultaat 2015 +70K, wat een groot verschil?
Als je naar de ratio's kijkt zie je dat ze krap bij kas zitten. Ik denk dat dit initiatief uit nood geboren is en tevens een veel te kostbaar project.

[ Bericht 12% gewijzigd door obligataire op 03-07-2015 15:41:21 ]
Pecunia non olet
pi_154033217
25.000 bezoekers verdeeld onder 40% volw - 60% kinderen.

Dus wat waren 15.000 kinderen gemiddeld, op een capaciteit van 39.000 (150*5dagen in de week *52 weken).

Daarmee halen ze 38% bezetting, vind ik eigenlijk nog best netjes :@
pi_154033456
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 15:59 schreef CaLeX het volgende:
25.000 bezoekers verdeeld onder 40% volw - 60% kinderen.

Dus wat waren 15.000 kinderen gemiddeld, op een capaciteit van 39.000 (150*5dagen in de week *52 weken).

Daarmee halen ze 38% bezetting, vind ik eigenlijk nog best netjes :@
die kinderen zijn er niet allemaal de hele dag neem ik aan. En met jouw rekensommetje zie ik nog niet in hoe ze 90k extra omzet gaan genereren.

Zitten ze ook nog in een regio die aardig aan het vergrijzen is (of beter, de regio net zuidelijker is enorm aan het krimpen)
pi_154033788
En weer een KOM van 10 jaar
https://www.kapitaalopmaat.nl/BoX-XL
  vrijdag 3 juli 2015 @ 16:19:49 #192
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_154033894
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 16:16 schreef Dwarsindeweg het volgende:
Wel verpanding, geen hoofdelijke aansprakelijkheid. Gedurende de lange looptijd wat van de boxen verkopen om de investeerders te kunnen terugbetalen. Nee, ook deze wordt 't wat mij betreft niet.
pi_154033934
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 16:07 schreef komrad het volgende:

[..]

die kinderen zijn er niet allemaal de hele dag neem ik aan. En met jouw rekensommetje zie ik nog niet in hoe ze 90k extra omzet gaan genereren
klopt vast, in de zomer zijn ze meer open ook. En de meeste bezetting zal op woensdagmiddag en in het weekend gegenereerd worden.

Die 90k zie ik ook nog niet zitten, tenzij ze elk weekend dus stampesvol zitten nu
pi_154033940
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 16:19 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Wel verpanding, geen hoofdelijke aansprakelijkheid. Gedurende de lange looptijd wat van de boxen verkopen om de investeerders te kunnen terugbetalen. Nee, ook deze wordt 't wat mij betreft niet.
Helemaal mee eens. Dit is niet interessant en zou wel eens veel risicovoller kunnen zijn dan het in eerste instantie lijkt. Dan kun je beter een vastgoedfonds kopen (ondanks de overwaarderingen)
pi_154033992
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 16:19 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Dit lijkt idd een vrij zwakke voor KOM standaard. Ik pas.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 16:27:31 #196
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_154034100
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 16:23 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Dit lijkt idd een vrij zwakke voor KOM standaard. Ik pas.
Deze past bij het ietwat chauvinistische beleid van KOM: Westlanders zijn hardwerkende mensen en redden het altijd. :)
  vrijdag 3 juli 2015 @ 16:35:11 #197
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_154034329
En hoe zit dit dan? Als je beheerder bent van een complex, kun je dan eerlijk verklaren "de taxateur verklaart geen zakelijk belang bij opdrachtgever of objecten te hebben"?
pi_154034829
Die boxen ook relatief zwaar gefinancierd tov OZB waarde trouwens
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_154035365
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 14:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Allereerst welkom hier Harm,
Zelf heb ik nog geen enkele ervaring met Aygodutch.com maar ik wil hier best eens naar kijken. Overigens ben ik persoonlijk erg blij met nieuwe en goed platforms, ook i.v.m. de spreiding. Tegelijkertijd ben ik wel terughoudend om met een nieuw platform, wat zich nog niet bewezen heeft, in zee te gaan omdat m.i. het grootste risico aan crowdfunding is een platform wat in de problemen komt. Ik denk dat verschillende mensen overigens wel hun visie willen geven. Zelf ben ik er dan een voorstander van omdat via dit platform (Fok) te doen, omdat dan niet alleen jullie er van kunnen leren maar wij allemaal.
Hi Horsemen,
Dankje! Ik stel een kritische blik op prijs en ja je hebt een goed punt, via het forum levert meer kennis en inzicht, voor iedereen, op. Dus graag. Wat betreft je zorg mocht het platform in de problemen komen, verwijs ik je graag naar onze FAQ's, tweede bullet:

"Een lening wordt aangegaan tussen de ondernemer en de investeerder; Aygodutch is slechts faciliterend. Aygodutch werkt met een stichting derdengelden. Alle betalingen van de investeerders worden gedaan op de derdenrekening van de stichting. Ook de maandelijkse aflossing en rente betalingen komen binnen op de derdenrekening. Het geld wat op de derdenrekening staat behoort niet tot het vermogen van Aygodutch en is daarmee veilig. Verder is de tariefstructuur bij Aygodutch zo ingericht dat anderen de incassering en doorbetaling van de maandelijkse termijnen over kunnen nemen indien Aygodutch niet meer zou bestaan. Zie tarieven."

https://www.aygodutch.com/faq/
pi_154036567
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10484

Naam: UGO
Bedrag: 450.000 euro
Classificatie: 5
Graydon rating: 0,08
Schip ahoy!
pi_154036633
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 17:12 schreef HarmAygodutch het volgende:

[..]

Hi Horsemen,
Dankje! Ik stel een kritische blik op prijs en ja je hebt een goed punt, via het forum levert meer kennis en inzicht, voor iedereen, op. Dus graag. Wat betreft je zorg mocht het platform in de problemen komen, verwijs ik je graag naar onze FAQ's, tweede bullet:

"Een lening wordt aangegaan tussen de ondernemer en de investeerder; Aygodutch is slechts faciliterend. Aygodutch werkt met een stichting derdengelden. Alle betalingen van de investeerders worden gedaan op de derdenrekening van de stichting. Ook de maandelijkse aflossing en rente betalingen komen binnen op de derdenrekening. Het geld wat op de derdenrekening staat behoort niet tot het vermogen van Aygodutch en is daarmee veilig. Verder is de tariefstructuur bij Aygodutch zo ingericht dat anderen de incassering en doorbetaling van de maandelijkse termijnen over kunnen nemen indien Aygodutch niet meer zou bestaan. Zie tarieven."

Maar daar zie ik dit:
quote:
Tarieven

Geldlener:

Opstellen profielen en beoordelen stukken: ¤ 495,–. Betaling is geen garantie voor plaatsing van jouw campagne. Het betreft hier de vergoeding voor beoordelings- en analysekosten.
Succesfee van 3,5% over het totale bedrag. Deze fee wordt ingehouden bij de uitbetaling van de gelden.
Per kwartaal ¤ 200,– gedurende de looptijd van de lening.

Geldgever:

Succesfee van 0,9% over het uitgeleende bedrag. Deze succesfee wordt verrekend met de uitbetaling van de eerste termijn.

De succesfee wordt enkel in rekening gebracht indien het doelbedrag gehaald is.

De genoemde tarieven zijn vrijgesteld van btw.
Dat levert me niet weinig informatie op. Wat houdt het precies in? Ligt er een backupplan, of moeten de investeerders het zelf regelen. Want sec lees ik dat de boel overgenomen kán worden, niet dat het al geregeld is.

Overigens is dit een vraag die voor alle platforms geldt hoor, maar ik merk dat ik soms ook wat huiverig ben voor iets nieuws op het moment dat het nog klein is.
Schip ahoy!
  vrijdag 3 juli 2015 @ 19:12:46 #202
132191 -jos-
Money=Power
pi_154037889

aantal posts per uur van deze reeks
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_154039008
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 19:12 schreef -jos- het volgende:
[ afbeelding ]

aantal posts per uur van deze reeks
Leuk om te zien.
Ik kan mij zo voorstellen dat e.e.a. ook te maken heeft met de momenten dat er nieuwe projecten aangeboden worden.
pi_154039975
Precies, en de laatste GvE staat er nog niet eens bij hier :)

Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10484

Naam: UGO
Bedrag: 450.000 euro
Classificatie: 5
Graydon rating: 0,08

Taxi vervoer, niet mijn branche :)
pi_154040484
Ik had 'm wel al gepost, maar laat 'm ook lopen. Pas op de plaats is even verstandig.
Schip ahoy!
pi_154040693
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 20:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik had 'm wel al gepost, maar laat 'm ook lopen. Pas op de plaats is even verstandig.
Excuus, overheen gekeken... Stond ook zielig alleen onderaan een page en verder kwam er niets meer op :) Vandaag weinig soeps met de nieuwe projecten.
pi_154040793
Wel een paar aardige 4%'jes op Lendahand. Allemaal voor 6 of 12 maanden, dus een vlotte return. Daardoor echter ook een lage opbrengst.
Schip ahoy!
pi_154041152
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 21:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wel een paar aardige 4%'jes op Lendahand. Allemaal voor 6 of 12 maanden, dus een vlotte return. Daardoor echter ook een lage opbrengst.
Ja, duurt nog bijna een maand voordat ze gaan lopen, wel een nadeel. En ik zit eigenlijk wel een beetje aan m'n limiet daar. Ik wil wachten tot ik een eerste betaling van ze heb, of tot ze een nieuwe lokale partner hebben.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 21:36:52 #209
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_154041655
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 21:21 schreef troepjepdat het volgende:

[..]

Ja, duurt nog bijna een maand voordat ze gaan lopen, wel een nadeel. En ik zit eigenlijk wel een beetje aan m'n limiet daar. Ik wil wachten tot ik een eerste betaling van ze heb, of tot ze een nieuwe lokale partner hebben.
Inderdaad, nu betalen en 1 augustus begint het pas te lopen. Aan de andere kant: bij de grote jongens is het maar een fractie beter geregeld. Daar staat je geld ook zomaar twee weken renteloos. Bij GVE hoort dat waarschijnlijk ook bij het verdienmodel, bij anderen is de derdenrekening er goed mee. Bij Zencap krijg je tenminste nog een rentevergoeding voor die eerste paar weken, totdat het project echt gaat lopen.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 21:43:32 #210
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_154041885
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 20:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
Gedeelde hoofdelijke aansprakelijkheid. Nu keurig vermeld zodat je weet waar je aan begint. Of waarschijnlijk voor velen op dit forum: zodat je een extra reden hebt om er niet aan te beginnen.
pi_154042150
Wat mij vooral opvalt van aygodutch is de hoge kosten voor de lener, vergeleken bij de anderen is vooral het lenen van kleinere bedragen met een korte looptijd duur, en bij een langere tijdsduur eigenlijk ook
Ter vergelijk, de startkosten zijn al 100'euro hoger dan bij de anderen, en je moet altijd betalen ook al plaatsen ze niet, een echt probleem dus
3,5 % kosten, gelijk aan, 28 maanden gve, en daarna nog 800 per jaar, dan kom ik er op uit dat voor de vragende party onder de 100.000 voor korter dan een maand of 60 niet interesant is
Voor mij een doodgeboren kindje, stellen ze zichzelf hoofdelijk aansprakelijk voor als het mis gaat met aygodutch?
  vrijdag 3 juli 2015 @ 22:04:14 #212
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_154042513
quote:

Beste Harm,
Ik investeer voornamelijk via GVE, maar ook via KoM, Zencap, Lendahand.com en AygoDutch. Ik kan me voorstellen dat jij er een beetje moedeloos van wordt, zo langzaam als jullie projecten gaan. Of ik er een verklaring voor heb? Helaas niet echt, behalve dat mensen ware kuddedieren zijn. Op GvE zie je de investeerders soms bij dubieuze projecten als lemmingen de afgrond in springen. Kennelijk is het motto "liever met z'n allen ten onder, dan in mijn eentje iets nieuws proberen". Ik denk dat jullie projecten voor wat betreft kwaliteit gemiddeld zeker niet onder doen voor de andere platformen. Maar daar koop jij niets voor. Klanten willen pas investeren als ze een goed gevoel hebben, maar om een goed gevoel te kunnen geven moet je eerst klanten hebben. Kip en ei-situatie. Er zijn meer beginnende platformen die met hetzelfde probleem worstelen. Lendahand heeft hier onlangs op geanticipeerd door nieuwe klanten tijdelijk een investeringstegoed van ¤ 25 cadeau te doen. Tegoed bleef enkele dagen geldig en was alleen inwisselbaar bij minimale investering van ¤50. Volgens mij is dat best een dure actie geweest maar ik heb wel de indruk dat het platform sindsdien aan populariteit heeft gewonnen. Ondanks dat de rentepercentages slechts 3% en 4% is de gemiddelde tijd om een investering vol te krijgen tegenwoordig slechts 12 dagen.
Ik wens jou veel succes met AygoDutch. Aan mij zal het niet liggen, ik wacht met smart op mede-investeerder voor Infra-Unie. :-)
  vrijdag 3 juli 2015 @ 22:05:14 #213
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_154042538
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 21:51 schreef dick1201 het volgende:
Wat mij vooral opvalt van aygodutch is de hoge kosten voor de lener, vergeleken bij de anderen is vooral het lenen van kleinere bedragen met een korte looptijd duur, en bij een langere tijdsduur eigenlijk ook
Ter vergelijk, de startkosten zijn al 100'euro hoger dan bij de anderen, en je moet altijd betalen ook al plaatsen ze niet, een echt probleem dus
3,5 % kosten, gelijk aan, 28 maanden gve, en daarna nog 800 per jaar, dan kom ik er op uit dat voor de vragende party onder de 100.000 voor korter dan een maand of 60 niet interesant is
Voor mij een doodgeboren kindje, stellen ze zichzelf hoofdelijk aansprakelijk voor als het mis gaat met aygodutch?
Misschien is het ook wel goed dat die startkosten zo hoog zijn. Je houdt misschien een hoop gelukzoekers buiten de deur.
Ik ben intussen wel blij dat ik aan de andere kant zit. Die 0,9% wijkt niet af. Bij sommige platforms betaal je dat elk jaar weer.
pi_154042547
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 17:12 schreef HarmAygodutch het volgende:

[..]

Hi Horsemen,

Ik zal de site begin volgende week wel eens bekijken en dan kom ik er zeker op terug.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 22:33:09 #215
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_154043491
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 22:04 schreef InVestEerder het volgende:

[..]

Kennelijk is het motto "liever met z'n allen ten onder, dan in mijn eentje iets nieuws proberen".
Mooi hoe je het zegt _O_

En na aanleiding van je post ook maar eens even daar gekeken. Dat Infraunie project lijkt me ook wel wat.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 22:34:27 #216
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_154043541
quote:
Er zijn meer beginnende platformen die met hetzelfde probleem worstelen. Lendahand heeft hier onlangs op geanticipeerd door nieuwe klanten tijdelijk een investeringstegoed van ¤ 25 cadeau te doen. Tegoed bleef enkele dagen geldig en was alleen inwisselbaar bij minimale investering van ¤50. Volgens mij is dat best een dure actie geweest maar ik heb wel de indruk dat het platform sindsdien aan populariteit heeft gewonnen. Ondanks dat de rentepercentages slechts 3% en 4% is de gemiddelde tijd om een investering vol te krijgen tegenwoordig slechts 12 dagen.
Ik wens jou veel succes met AygoDutch. Aan mij zal het niet liggen, ik wacht met smart op mede-investeerder voor Infra-Unie. :-)
Deze actie werd afgelopen maand herhaald, maar nu met minimale investering van ¤ 100. Ik denk niet dat het een dure actie was. Het leverde 93 nieuwe uitleners op die ¤ 126600 uitleenden. Kosten bedroegen dus nog geen 2% van de extra inkomsten. In juli zijn de cijfers: 58 nieuwe uitleners die ¤ 89500 uitleenden. Nog minder kosten dus t.o.v. de extra inkomsten. (Cijfers zijn te vinden in de blogs)
Probleem voor Aygodutch zal zijn: bij Lendahand hadden ze de beschikking over een flink adressenmateriaal van potentiële klanten, mensen die ooit de nieuwsbrief aangevraagd hebben.
Met de projecten op Aygodutch is voor zover ik het kan zien niks mis.
pi_154044719
quote:

Hallo Harm,

Als eerste wil ik zeggen dat ik het stoer vind dat je deze vraag stelt. Ik ben nog niet zolang actief in crowdfunding en heb dus niet de ervaringen met de platforms als de meeste hier. Heb inmiddels een aantal investeringen waarvan 2 bij jullie. De bedoeling is dat de komende periode uit te breiden over de verschillende platforms. Ik zal ook kritisch kijken naar jullie website en mijn commentaar hier delen.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 23:17:56 #218
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_154045296
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:03 schreef rockenfeller het volgende:
Hallo Harm,

Als eerste wil ik zeggen dat ik het stoer vind dat je deze vraag stelt.
Eens. Ook mooi dat een forum zo een platform wordt voor alle platformen. Mogelijk kunnen nu ook de algemene vragen die hier ooit zijn gesteld beantwoord worden. Volgens mij is er bijv. ooit geopperd: waarom geen achtervang voor de platformen? Als de een omvalt kan de ander de administratie rond de betalingen overnemen. Zoals dat bij Aygodutch het geval lijkt te zijn.
pi_154047235
quote:

Harm, welkom op het forum. Zoals je met deze Google-query kunt zien, is de website AyGoDutch al eerder op dit forum genoemd. Om precies te zijn door Camogli op 24 april. De aanmeldingsprocedure voor een account verliep niet voor iedereen probleemloos. Maar de projecten die nu op het platform staan, zijn allemaal op dit forum besproken. AGD lijkt suggesties van potentiële investeerders goed op te pakken en ik vind het ook heel goed dat u hier actief participeert. Dat draagt bij aan de transparantie van het platform. Desondanks lopen de huidige projecten inderdaad te langzaam vol en dat is ook voor investeerders een probleem. Mij staat overigens ook niet scherp voor ogen wat AGD andersmaakt dan KOM of GVE.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 02:05:48 #220
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154049770
KoM gaat naar een looptijd van 10 jaar. Het moet niet gekker worden :P Zouden ze zelf ook zo'n terugverdientijd hanteren voor hun investeringen? Ik hoop het niet...
pi_154052600
quote:

[..]

Klopt, ik laat ze daarom nu ook even lopen. Ziet er geinig uit, maar je bent je geld al vier weken kwijt zonder dat er iets mee gebeurt (al is dat bij KoM en GvE vaak ook zo), maar ik ben ook wel benieuwd naar nieuwe partners.
Schip ahoy!
pi_154052973
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 21:43 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Gedeelde hoofdelijke aansprakelijkheid. Nu keurig vermeld zodat je weet waar je aan begint. Of waarschijnlijk voor velen op dit forum: zodat je een extra reden hebt om er niet aan te beginnen.
Hoe werkt dat met die gedeelde aansprakelijkheid? Ze zeggen dat beide directeuren voor een derde deel hoofdelijk aansprakelijk zijn. De gevraagde investering is 450.000, dus dan zouden ze voor 150.000 elk aansprakelijk zijn.

Stel nu dat de tent failliet gaat en er staat nog een bedrag open van 120.000. De ene directeur heeft geen rooie cent, de ander zit goed in de slappe was. Kan dan de volle 120.000 bij de ene directeur gehaald worden (want minder dan 150.000)? Of is-ie dan aansprakelijk voor een derde deel van de schuld, dus slechts voor 40.000?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2015 09:54:28 ]
  zaterdag 4 juli 2015 @ 10:00:08 #223
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_154053042
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 09:53 schreef k_man het volgende:

[..]

Hoe werkt dat met die gedeelde aansprakelijkheid? Ze zeggen dat beide directeuren voor een derde deel hoofdelijk aansprakelijk zijn. De gevraagde investering is 450.000, dus dan zouden ze voor 150.000 elk aansprakelijk zijn.

Stel nu dat de tent failliet gaat en er staat nog een bedrag open van 120.000. De ene directeur heeft geen rooie cent, de ander zit goed in de slappe was. Kan dan de volle 120.000 bij de ene directeur gehaald worden (want minder dan 150.000)? Of is-ie dan aansprakelijk voor een derde deel van de schuld, dus slechts voor 40.000?
Het laatste, lijkt me.
pi_154053753
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 09:53 schreef k_man het volgende:

[..]

Principe van hoofdelijke aansprakelijkheid is dat ieder van de vennoten voor het geheel aansprakelijk is. Dit houdt in dat op 1 vennoot het totale bedrag te halen is. Deze persoon krijgt dan wel een zogenaamde regresvordering op de andere vennoten. Bij een VOF is dit altijd het geval. Hiertegenover staat aansprakelijkheid voor gelijke delen waarbij ieder voor een gedeelte aansprakelijkheid zijn. Hoofdelijke gedeeltelijke aansprakelijkheid is daarom mijn inziens een beetje rare uitdrukking maar ik neem aan dat aansprakelijkheid voor gelijke delen de bedoeling is
pi_154056546
Die InfraUnie ziet er wel interessant uit, maar loop niet zo hard vol. Als ik het zo lees is het bedrag vooral voor de eerste periode nodig omdat ze daarna naar de bank kunnen in Duitsland, dat komt dan een beetje te laat op deze manier :)
  zaterdag 4 juli 2015 @ 15:43:43 #226
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_154060635
Nieuw op GVE: aanpassing woonhuis
Heel sympathiek project. Helaas: particulier die ook nog een hypotheek heeft. Dat gevoegd bij de ontwikkeling in de afname van zorgvergoedingen maakt dat ik zo mijn twijfel heb of dit wel haalbaar is met één inkomen.
Ga er toch over denken. Misschien wint mijn hart het wel van mijn verstand.

[ Bericht 6% gewijzigd door crowd-fundi op 04-07-2015 15:50:12 ]
pi_154061687
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 15:43 schreef crowd-fundi het volgende:
Heel sympathiek project. Helaas: particulier die ook nog een hypotheek heeft. Dat gevoegd bij de ontwikkeling in de afname van zorgvergoedingen maakt dat ik zo mijn twijfel heb of dit wel haalbaar is met één inkomen.
60 maanden tegen 4%. Dan kun je beter een deposito nemen.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 16:31:32 #228
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_154061957
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 16:23 schreef k_man het volgende:

[..]

60 maanden tegen 4%. Dan kun je beter een deposito nemen.
Zegt mijn verstand ook. Bovendien: ik heb met mezelf afgesproken de investeringen bij GVE af te bouwen. Maar mijn hart wil nog wel eens wat anders zeggen. Oftewel: de gunfactor. Zo hard zal hij niet gaan, dus ik heb nog wel even om na te denken. Morgen, als ik wat afgekoeld ben, beslis ik wel. Of is al voor mij beslist.
pi_154062814
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 15:43 schreef crowd-fundi het volgende:
Op zich ziet het er inderdaad goed uit en dat het een particulier is heb ik geen probleem mee. Echter de 4% dat is mij echt te laag,ook wat betreft het risico wat je toch loopt, mede omdat alles draait op een inkomen. Ik pas.
pi_154064460
quote:
[..]
Ja, duurt nog bijna een maand voordat ze gaan lopen, wel een nadeel.
Daar staat tegenover dat je bij GVE en KOM meestal toch ook één à twee weken verliest. Bovendien rekent Lendahand geen kosten. Het is waar dat ik 1 maand geen 1,25% rente op mijn spaargeld krijg, maar daarna krijg ik 6 maanden 4%. Dat compenseert het wat mij betreft voldoende. Hoewel minder renteverlies natuurlijk altijd beter is.
pi_154066591
En toch is je gemiddelde rente slechts 3,43%. Dit zal nooit mijn ding worden vrees ik.
Pecunia non olet
pi_154069082
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 19:27 schreef obligataire het volgende:
En toch is je gemiddelde rente slechts 3,43%. Dit zal nooit mijn ding worden vrees ik.
Niet echt je van het inderdaad, al is een deposito 2% op het moment voor 5 jaar, maar die is wel een stuk veiliger lijkt mij.
pi_154077812
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:01 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Niet echt je van het inderdaad, al is een deposito 2% op het moment voor 5 jaar, maar die is wel een stuk veiliger lijkt mij.
Een stuk, inderdaad....zeg dat wel. Op moment dat mensen bereid zijn hun geld, zonder harde garanties, voor 1,43% méér, naar de binnenlanden van Afrika te sturen, dan ruik ik een geldbubbel. Maar goed, ieder zijn ding en de verpakking is mooi en ideëel dus dat mag ook wat kosten als je daar voor gaat. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 05-07-2015 10:01:06 ]
Pecunia non olet
pi_154079481
Precies. Lendahand doe je ook best voor een deel voor de gunfactor en niet voor het rentepercentage.
Schip ahoy!
pi_154084283
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 16:31 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Zegt mijn verstand ook. Bovendien: ik heb met mezelf afgesproken de investeringen bij GVE af te bouwen. Maar mijn hart wil nog wel eens wat anders zeggen. Oftewel: de gunfactor. Zo hard zal hij niet gaan, dus ik heb nog wel even om na te denken. Morgen, als ik wat afgekoeld ben, beslis ik wel. Of is al voor mij beslist.
en?al besloten? Ik zit ook te dubben voor een klein bedrag.
Kan de leningvrager deze rente eigenlijk aftrekken van zijn IB?
pi_154085836
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 14:25 schreef Camogli het volgende:

[..]Kan de leningvrager deze rente eigenlijk aftrekken van zijn IB?
Lijkt mij wel.....de lening is voor aanpassing van de eigen woning bestemd en de betaling geschiedt op annuïtaire basis.
Pecunia non olet
pi_154086630
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:08 schreef obligataire het volgende:

[..]

Lijkt mij wel.....de lening is voor aanpassing van de eigen woning bestemd en de betaling geschiedt op annuïtaire basis.
dank!

Nieuwe op greencrowd: 2 jaar, 8%, terugbetaling aan eind, mestverwerker. Raar risicoverloop: van B3 naar C2 naar C1. Gemiddeld, volgens de eigen klassificatie.
Alweer herfinanciering van het gekoppelde bedrijf Greenspread.
Ik pas daarom: ik heb al vaker de herfinanciering van GS mede mogelijk gemaakt.
https://greencrowd.nl/pro(...)actorij-in-apeldoorn
pi_154088533
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 18:18 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Maar daar zie ik dit:

[..]

Dat levert me niet weinig informatie op. Wat houdt het precies in? Ligt er een backupplan, of moeten de investeerders het zelf regelen. Want sec lees ik dat de boel overgenomen kán worden, niet dat het al geregeld is.

Overigens is dit een vraag die voor alle platforms geldt hoor, maar ik merk dat ik soms ook wat huiverig ben voor iets nieuws op het moment dat het nog klein is.
Hallo Piet Piraat.

Dank voor je feedback. De procedure ingeval van wanbetaling ligt vast. Zowel geldlener als geldgever geven een machtiging af om de verpanding te regelen. Ook de procedure en stemrechten liggen vast. (zie concept volmacht). Hiervoor krijgt de volmachtnemer een recht op bij de geldlener 200 ¤ per kwartaal in rekening te brengen als zijnde de vergoeding voor doorstorten van de maandelijkse termijnen alsmede registeren van de pandrechten. Indien Aygodutch zelf dit niet kan doen is geregeld dat de stichting dit zal overnemen. Hiervan zijn wij persoonlijk bestuurder. Ik concludeer dat we dit dus beter moeten verduidelijken. Point taken ;-)
  zondag 5 juli 2015 @ 16:31:00 #239
332574 µ
alt-m
pi_154088836
Is er vanuit FOK! behoefte om Aygo toe te voegen als optie aan de mailer?
జ్ఞ‌ా
pi_154088862
quote:

[..]

Beste Harm,
Ik investeer voornamelijk via GVE, maar ook via KoM, Zencap, Lendahand.com en AygoDutch. Ik kan me voorstellen dat jij er een beetje moedeloos van wordt, zo langzaam als jullie projecten gaan. Of ik er een verklaring voor heb? Helaas niet echt, behalve dat mensen ware kuddedieren zijn. Op GvE zie je de investeerders soms bij dubieuze projecten als lemmingen de afgrond in springen. Kennelijk is het motto "liever met z'n allen ten onder, dan in mijn eentje iets nieuws proberen". Ik denk dat jullie projecten voor wat betreft kwaliteit gemiddeld zeker niet onder doen voor de andere platformen. Maar daar koop jij niets voor. Klanten willen pas investeren als ze een goed gevoel hebben, maar om een goed gevoel te kunnen geven moet je eerst klanten hebben. Kip en ei-situatie. Er zijn meer beginnende platformen die met hetzelfde probleem worstelen. Lendahand heeft hier onlangs op geanticipeerd door nieuwe klanten tijdelijk een investeringstegoed van ¤ 25 cadeau te doen. Tegoed bleef enkele dagen geldig en was alleen inwisselbaar bij minimale investering van ¤50. Volgens mij is dat best een dure actie geweest maar ik heb wel de indruk dat het platform sindsdien aan populariteit heeft gewonnen. Ondanks dat de rentepercentages slechts 3% en 4% is de gemiddelde tijd om een investering vol te krijgen tegenwoordig slechts 12 dagen.
Beste InVestEerder,

Bedankt voor je vertrouwen. Ik zal je suggestie voor een investeringstegoed met mn partners bespreken. We hebben overigens momenteel een aktie op facebook en twitter lopen. Ben ook wel benieuwd wat jullie daarvan vinden. ;-)
pi_154089040
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 00:14 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Harm, welkom op het forum. Zoals je met deze Google-query kunt zien, is de website AyGoDutch al eerder op dit forum genoemd. Om precies te zijn door Camogli op 24 april. De aanmeldingsprocedure voor een account verliep niet voor iedereen probleemloos. Maar de projecten die nu op het platform staan, zijn allemaal op dit forum besproken. AGD lijkt suggesties van potentiële investeerders goed op te pakken en ik vind het ook heel goed dat u hier actief participeert. Dat draagt bij aan de transparantie van het platform. Desondanks lopen de huidige projecten inderdaad te langzaam vol en dat is ook voor investeerders een probleem. Mij staat overigens ook niet scherp voor ogen wat AGD andersmaakt dan KOM of GVE.
Hi Groepfunder,

Wij proberen ons te onderscheiden door de persoonlijke en zorgvuldige intake van de ondernemers die funding zoeken. In de zin van 'eerst de vent, dan de tent'. We wensen dan ook iedere ondernemrs persoonlijk te spreken alvorens we een project plaatsen. Vanzelfsprekend moeten ook de financiele cijfers op orde zijn, maar we hechten ook veel belang aan de 'ondernemers genen'. Daarnaast hebben we veel zorg besteed aan het neerzetten van een solide zekerheids constructie voor de investeerders.

btw, leuk om te zien dat we een afkorting hebben, AGD! ;)
pi_154091402
quote:
5s.gif Op zondag 5 juli 2015 16:31 schreef µ het volgende:
Is er vanuit FOK! behoefte om Aygo toe te voegen als optie aan de mailer?
Graag zelfs! Er komen steeds meer serieuze platformen dus dit is een handig hulpmiddel (al ben ik bij AGD nog niet zo bang de boot te missen :) maar dat komt vast nog :Y )
Pecunia non olet
pi_154096479
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 21:51 schreef dick1201 het volgende:
Hi dick1201

Je hebt gelijk dat we niet het goedkoopste platform zijn. Overigens geldt dat met name voor de ondernemers en niet voor de investeerders. Een paar potentiële projecten hebben afgehaakt omdat ze 495 moesten betalen. Het is voor ons ook een drempel om te zorgen dat alleen serieuze aanvragen het proces ingaan. Verder hebben wij heel bewust gekozen voor een tariefstructuur welke gedeeltelijk verspreid is over de looptijd van de lening en niet alles upfront. Wij laten hiermede zien dat een welslagen van een project ook voor ons van groot belang is. Ook de zekerhedenconstructie is arbeidsintesiever (onder meer vanwege de regelmatige registratie)
  zondag 5 juli 2015 @ 22:34:47 #244
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_154101068
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 14:25 schreef Camogli het volgende:

[..]

en?al besloten? Ik zit ook te dubben voor een klein bedrag.
Kan de leningvrager deze rente eigenlijk aftrekken van zijn IB?
Ik hoef niet meer te beslissen. Het is hen gegund.
pi_154110478
Inmiddels heb ik een werkende account bij Trustbuddy (althans die indruk heb ik :) ), maar nu strand ik bij de volgende fase.

Je selecteert een land, met bijbehorend bedrag. In het geval van Denemarken is dat blijkbaar minimaal 50 euro, dus daar koos ik voor. Je zou vervolgens een mail moeten krijgen met alle betaalgegevens. Echter die mails komen bij mij niet binnen, ook niet in de spam map. Ik heb verschillende pogingen gedaan op verschillende dagen. Klinkt iemand dit bekend in de oren, en zo ja, hoe is dat opgelost?
Pecunia non olet
pi_154111110
Bij Wilma (Wi-care) stokt de inschrijving, deze komen mondjesmaat binnen. Blijkbaar zien de investeerders hier een hoog risico in. Ik denk dat het zou schelen als er wat meer openheid wordt gegeven over de balansratio's en over het privé garantievermogen.
Pecunia non olet
pi_154111162
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 12:02 schreef obligataire het volgende:
Inmiddels heb ik een werkende account bij Trustbuddy (althans die indruk heb ik :) ), maar nu strand ik bij de volgende fase.

Je selecteert een land, met bijbehorend bedrag. In het geval van Denemarken is dat blijkbaar minimaal 50 euro, dus daar koos ik voor. Je zou vervolgens een mail moeten krijgen met alle betaalgegevens. Echter die mails komen bij mij niet binnen, ook niet in de spam map. Ik heb verschillende pogingen gedaan op verschillende dagen. Klinkt iemand dit bekend in de oren, en zo ja, hoe is dat opgelost?
Minimum bedrag is hoger dan de 50 die jij zegt. Ik weet niet meer precies hoe het werkte, maar het minimum is niet 50 (ook al staat dat er wel). Voor Finland en Spanje was het 500 euro, voor andere landen meer.
pi_154111552
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 16:16 schreef Dwarsindeweg het volgende:
Net even de reacties (zie spoiler) op KOM gelezen die geplaatst zijn bij het box project. Ik denk dat dit project weinig kans heeft ooit nog succesvol te worden. Niet malse kritiek, antwoorden die kritiek niet goed weerleggen, kortom hier komen geen investeerders op. Dus terugtrekken of Pitch en voorwaarden substantieel aanpassen.
Totaal verkeerde inschatting van wat succesvol plaatsen is van de begeleiders van dit project.

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 06-07-2015 13:04:08 ]
pi_154112216
Ik heb net de eerste betalingen van Lendico ontvangen. Ik zie dat ze dit allemaal per stuk overboeken en niet verzamelen :) Dat worden allemaal kleine bedragen... Goed dat ik geen zakelijke rekening gebruik, anders gaat elke betaling direct op aan kosten voor de bijschrijving.
pi_154112296
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 12:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Net even de reacties (zie spoiler) op KOM gelezen die geplaatst zijn bij het box project. Ik denk dat dit project weinig kans heeft ooit nog succesvol te worden. Niet malse kritiek, antwoorden die kritiek niet goed weerleggen, kortom hier komen geen investeerders op. Dus terugtrekken of Pitch en voorwaarden substantieel aanpassen.
Totaal verkeerde inschatting van wat succesvol plaatsen is van de begeleiders van dit project.

SPOILER
Vooropgesteld dat ik al vrij snel besloten had om hieraan niet mee te doen zullen deze reacties, of eigenlijk het vooral niet reageren van de geldvrager, niet bijdragen aan het vollopen van dit project.
  maandag 6 juli 2015 @ 13:50:37 #251
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_154112709
quote:
14s.gif Op maandag 6 juli 2015 13:33 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Vooropgesteld dat ik al vrij snel besloten had om hieraan niet mee te doen zullen deze reacties, of eigenlijk het vooral niet reageren van de geldvrager, niet bijdragen aan het vollopen van dit project.
De geldvrager reageert niet omdat hij/zij zich dan bekend moet maken? Zou niet leuk zijn als dat de taxateur blijkt te zijn :?

De website van BoX-XL is ook al zo lekker actueel: slechts de reclamefolder uit 2011

Ook zo vreemd: dat ding moet er toch al lang staan? Waarom dan geen foto van dat gebouw, maar een reclametekening?

[ Bericht 7% gewijzigd door crowd-fundi op 06-07-2015 14:09:33 ]
  maandag 6 juli 2015 @ 14:53:39 #252
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_154114457
Kijk eens aan! Er begint een beetje beweging te komen. Nou ja: een rimpeling. Bij Geenen. Die wacht op de halfjaarcijfers. Bij Aygodutch: infraunie heeft sinds zaterdagavond drie nieuwe investeringen.
pi_154114726
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 12:35 schreef obligataire het volgende:
Bij Wilma (Wi-care) stokt de inschrijving, deze komen mondjesmaat binnen. Blijkbaar zien de investeerders hier een hoog risico in. Ik denk dat het zou schelen als er wat meer openheid wordt gegeven over de balansratio's en over het privé garantievermogen.
Ja, verbaast mij wel dat hij nog niet vol zit. Met de rating zit het wel goed en het bedrijf maakt op mij ook wel een goede indruk. De 7% rente is niet mega hoog, maar vind ik ook niet slecht. Met wat geduld loopt hij hopelijk nog wel vol.
pi_154115584
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 12:37 schreef lolnoob123 het volgende:

[..]

Minimum bedrag is hoger dan de 50 die jij zegt. Ik weet niet meer precies hoe het werkte, maar het minimum is niet 50 (ook al staat dat er wel). Voor Finland en Spanje was het 500 euro, voor andere landen meer.
Mijn interesse in TB was in principe welwillend maar het wordt steeds minder. Als daar 50 euro staat aangegeven moet je er toch vanuit kunnen gaan dat dit juist is? Ik kreeg geen foutmelding....... Ik peins er overigens niet over om gelijk met bedragen van 500 euro te gaan werken zonder enige ervaring met deze site. Ik wil eerst met een klein bedragje kunnen proefdraaien en dan zien we wel verder.

De info op de site (met name in het eigen account is minimaal. Het is dat ik weet dat ze beursgenoteerd zijn maar anders zou ik op basis van deze minimale informatieverstrekking NOOIT overwegen om hier ook maar ene cent in te steken. Zo ga je toch niet met investeerders om? Ze doen net of je blij mag zijn dat je daar geld mag achterlaten. Het schijnt dat ze enorm hebben geïnvesteerd in hun IT maar daar blijkt weinig van. Dat wat ik zie wekt geen vertrouwen.
Pecunia non olet
  maandag 6 juli 2015 @ 15:48:12 #255
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_154115671
Het is opnieuw mogelijk om in Student Stay te investeren.
pi_154115757
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 15:48 schreef crowd-fundi het volgende:
ter info het 2de project van hun:

SPOILER
pi_154115802
quote:
#3618 was hun eerste... maar ik bedank even voor de eer vanwege rente icm looptijd.
  maandag 6 juli 2015 @ 15:56:42 #258
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154115836
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 15:54 schreef aborren het volgende:

[..]

#3618 was hun eerste... maar ik bedank even voor de eer vanwege rente icm looptijd.
idem.
pi_154115842
quote:
Huh? Is de omzet gehalveerd?
  maandag 6 juli 2015 @ 15:57:26 #260
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_154115850
Weer lekker voor de vakantie...
pi_154116301
Even nog een paar verbeterpunten voor Aygodutch:

-Bij het invullen van een investeringsbedrag wordt een minimumbedrag gevraagd. Dit minimumbedrag is echter niet duidelijk weergegeven (hoeveel dan?)
-Bij GVE krijg je een overzicht van wat je maandelijks aan aflossing/rente kan verwachten. En ook het tarief dat je betaald. Dat zag ik niet terugkomen bij een project van AGD.
-Wat betreft de "zekerheden" en risicoclassificatie: een directe link of een stukje tekst uit de faq zal wel handig zijn.
-Een overzicht van de investeringsbedragen van overige funders kan net dat zetje zijn om zelf ook te investeren.

Ik denk nog even na over de infraunion-campagne.
pi_154116667
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 15:56 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Huh? Is de omzet gehalveerd?
lijkt het wel op! Echt professionals daar bij GvE om dat zonder enige toelichting te plaatsen (not).
Dit is de druppel: ik doe niets meer met GvE.
(Ik zit in die tweede pitch van Studentstay dus gelukkig is de omzet voor mij nog 100% 😉).

Overigens: classificatie is van 2 naar 3 gezakt, Graydon blijft BBB, rente daalt van 7 naar 6%, looptijd is van 36 (waarvan 10 zijn terugbetaald) naar 60 termijnen verhoogd.
pi_154116868
Volgens afspraak met Harm van Aygodutch.com net even de site bekeken van AyGoDutch (AGD), waarbij ik overigens niet alles gelezen heb. Op zich ziet het er wel helder uit maar ik heb nog wel wat puntjes die wat mij betreft voor verbetering vatbaar zijn. Als ze dit nu allemaal doorvoeren ontstaat een (bijna ;-) ) perfecte crowdfunding site.

1. Zo lees ik op de site, “wij hebben geen vooraf vastgestelde maatstaven maar beoordelen elk project afzonderlijk op haalbaarheid”. Dit klinkt mooi, maar ik hou mij toch liever vast aan vastgestelde maatstaven, dan weet iedereen hoe de vlag er voor hangt en kun je met een toelichting e.e.a. nog uitleggen als dit nodig is.
2. Ook lees ik “oprichters zijn ondernemers en geen oud-bankiers”. Ik weet niet of dit voor de risico inschatting van projecten nu per definitie een voordeel is aangezien ondernemers nog wel eens extra risico’s nemen om ergens te komen. Dat is natuurlijk heel goed maar als investeerder wil ik daar niet de rekening voor krijgen of anders op zijn minst een hogere beloning voor krijgen in de vorm van een hogere rente.
3. Iets wat voor mij betreft echt een sterk punt is van AGD is dat de investeerders hun investeringen kunnen volgen en op zijn minst jaarlijks inzage krijgen in de hoofdlijnen van de financiële stand van zaken. Wat ik dan weer mis is dat er, voor zover ik even snel kon zien, geen sancties zijn als de ondernemer niet met deze stukken op de proppen komt.
4. Ook lees ik op de site dat AGD kijkt of de ondernemer met een investeerder “matcht”. Hoe ze dit dan doen heb ik niet terug kunnen vinden.
5. Nog een sterk punt is dat de pitch bij een aanvraag door AGD gecontroleerd is op feiten en cijfers. Wat dan weer zwak is, dat is dat ze in hun alg. voorw. (art 5) hiervoor geen enkele aansprakelijkheid erkennen als ze dit niet goed gedaan hebben, lekker makkelijk.
6. Wat ook bij AGD niet is geregeld (net als bij de overige platformen) is een omlijste afspraak m.b.t. de terugkoppeling naar de investeerders op het moment dat er dingen spelen, zoals betalingsachterstanden.
7. Een sterk punt is weer dat er blijkbaar een deel op de site is waar geregistreerde leden elkaar virtueel kunnen ontmoeten. Ik heb het niet kunnen uitproberen omdat ik nog geen lid van de club ben.
8. Dan wat puntjes over de algemene voorwaarden. AGD geeft zichzelf 14 dagen de tijd om ontvangen rente en aflossing door te storten. Erg lang wat mij betreft. Die termijn moeten ze, net als voor de investeerders, gewoon op max 5 dagen zetten. Daarnaast maken ze ons het “werken” hier op Fok met artikel 6.1 wel bijna onmogelijk. Ik snap de achterliggende gedachte wel maar toch……
9. Een goed punt is weer dat ze werken met incentives.
10. Wat ik weer mis, dat is de getekende schuldbekentenis op het moment dat je je investering moet overmaken. Deze wil ik vooraf hebben en kunnen controleren en niet pas achteraf.
11. Ook mis ik in de pitch is de prive BKR notering van de aanvrager.
12. Wat ik verder mis, en dit is een belangrijk punt, dat is de hier al vaak besproken hoofdelijke aansprakelijkheid. Die is er dus niet, bij geen enkel project. In plaats daarvan hebben ze, zoals ze zelf aangeven, een ingenieuze zekerhedenconstructie opgezet. Volgens mij is dat een combinatie van pandrecht aangevuld met een eventuele prive borgstelling. Het zal vast een goed systeem zijn maar waar AGD zich in vergist dat is dat het overgrote deel van de investeerders hoofdelijke aansprakelijkheid willen zien. De beste oplossing zou volgens mij zijn een combinatie van pandrecht met hoofdelijke aansprakelijkheid. Ik denk dat dit het beste van twee werelden is. Wel snel de liquiditeiten (van het pandrecht) en als dat onverhoopt niet voldoende zou zijn heb je de hoofdelijke aansprakelijkheid nog. Ook verwacht ik dat de projecten dan veel sneller vollopen, wat ook voor de ondernemers prettig is.
pi_154116955
quote:
99s.gif Op maandag 6 juli 2015 15:52 schreef CaLeX het volgende:

[..]

ter info het 2de project van hun:

SPOILER
Ik zit ook in de tweede. In het kader van de risico spreiding ga ik mij dus helemaal niet in deze verdiepen.
  maandag 6 juli 2015 @ 16:23:38 #265
250643 FOOIJDONK
Een heer in het verkeer....
pi_154116984
3Sixty5 Abcoude

Project: 11078 Zakelijk
Classificatie: 1
G-PD percentage: 1,41
Creditsafe score: 65
Kredietbedrag: ¤ 25.000
Rente per jaar: 5,0%

https://www.geldvoorelkaa(...)steren.aspx?id=11078

Nieuwe oude bekende
LIEFF ZIJNN!!!
pi_154117130
quote:
Wel aardig... net knalt iemand er 4K in, dus staat al weer op 18% gevuld. Wat denken jullie?
pi_154117228
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 15:43 schreef obligataire het volgende:

[..]

Mijn interesse in TB was in principe welwillend maar het wordt steeds minder. Als daar 50 euro staat aangegeven moet je er toch vanuit kunnen gaan dat dit juist is? Ik kreeg geen foutmelding....... Ik peins er overigens niet over om gelijk met bedragen van 500 euro te gaan werken zonder enige ervaring met deze site. Ik wil eerst met een klein bedragje kunnen proefdraaien en dan zien we wel verder.

De info op de site (met name in het eigen account is minimaal. Het is dat ik weet dat ze beursgenoteerd zijn maar anders zou ik op basis van deze minimale informatieverstrekking NOOIT overwegen om hier ook maar ene cent in te steken. Zo ga je toch niet met investeerders om? Ze doen net of je blij mag zijn dat je daar geld mag achterlaten. Het schijnt dat ze enorm hebben geïnvesteerd in hun IT maar daar blijkt weinig van. Dat wat ik zie wekt geen vertrouwen.
Het is inderdaad een beetje een vage site. Ik heb mijn investering daarin ook stopgezet.

Wat je wel kunt doen is trouwens 500 storten en dan meteen weer 300 uit laten betalen (dat heb ik ook gedaan).

De helpdesk was behoorlijk snel en behulpzaam trouwens.
pi_154117911
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:23 schreef FOOIJDONK het volgende:
3Sixty5 Abcoude

Project: 11078 Zakelijk
Classificatie: 1
G-PD percentage: 1,41
Creditsafe score: 65
Kredietbedrag: ¤ 25.000
Rente per jaar: 5,0%

https://www.geldvoorelkaa(...)steren.aspx?id=11078

Nieuwe oude bekende
Ik doe mee maar enigszins schoorvoetend want de rente is erg laag. Ik heb wel de indruk dat dit bedrijf professioneel geleid wordt en dat het risico ook erg laag is. Bedrag is klein dus zou ook geen probleem moeten zijn.

Edit: eigenlijk heeft het er niets mee te maken maar ik zie net dat ik op een spaarrekening van mij (TEB) nu nog 0,80% rente krijg. Alles gaat omlaag inclusief crowdfunding.......
Pecunia non olet
  maandag 6 juli 2015 @ 16:59:21 #269
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_154118096
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 13:50 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

De geldvrager reageert niet omdat hij/zij zich dan bekend moet maken? Zou niet leuk zijn als dat de taxateur blijkt te zijn :?

De website van BoX-XL is ook al zo lekker actueel: slechts de reclamefolder uit 2011

Ook zo vreemd: dat ding moet er toch al lang staan? Waarom dan geen foto van dat gebouw, maar een reclametekening?
Pitch aangepast. Ondernemer maakt zich bekend.
pi_154119784
quote:
14s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:23 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zit ook in de tweede. In het kader van de risico spreiding ga ik mij dus helemaal niet in deze verdiepen.
Ik ook dus, net 25% (30% incl rente) van de inleg terug dus dat is nog niet voldoende om er weer aan mee te doen. Rente helpt ook niet mee.

Wel jammer, dit is m.i. best een okay project zo
pi_154121858
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:16 schreef Camogli het volgende:
Dit is de druppel: ik doe niets meer met GvE.
De voorzienigheid lijkt GvE ook een final warning gegeven te hebben ;)
https://www.geldvoorelkaa(...)eldvoorelkaarnl.aspx
pi_154122591
Pecunia non olet
pi_154123669
Alle betalingen van KoM weer onderweg, behalve die van Adobe Solar (alweer!) en Create Passion and Business.
Toch wel zorgwekkend..
pi_154125560
quote:
Leuk stukje.
  maandag 6 juli 2015 @ 21:32:46 #275
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154125737
Nog geen update mbt QB ontvangen. Ben wel benieuwd wat er nu gaat gebeuren!
  maandag 6 juli 2015 @ 21:51:33 #276
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_154126383
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:32 schreef leolinedance het volgende:
Nog geen update mbt QB ontvangen. Ben wel benieuwd wat er nu gaat gebeuren!
Denk dat we voorlopig nog niets horen als ik af moet gaan op mn 1e project wat het zelfde project is in gegaan daarvoor.
pi_154127398
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:51 schreef AQuila360 het volgende:
project
traject neem ik aan.
pi_154129785
Onlangs heb ik mijn auto laten wrappen bij een bedrijf in het zuiden van Nederland. Keurige afwerking! Stonden ook nog eens heel wat mooiere bolides dan de mijne...
Het lijkt me een degelijke ondernemer die al wat langer bestaat. Vanwege uitbreiding willen ze geld ophalen via crowdfunding. Voor een lening van 5 jaar krijg je 7% via een crowdfundingplatform. Dat is veel meer dan je bij de bank krijgt.
Wie kan me vertellen wat nu echt de risico's zijn. Een kan ik wel bedenken. De ondernemer gaat failliet maar dan heb je nog een borgstelling en pandrecht op de debiteuren. Waarom zou je dit niet proberen? Wie weet raad me hiervan te weerhouden of vindt dat je dit gerust kunt doen?

[ Bericht 5% gewijzigd door Nizno op 06-07-2015 23:48:27 ]
  dinsdag 7 juli 2015 @ 07:05:18 #279
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_154134729
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 23:20 schreef Investorrrr het volgende:
Onlangs heb ik mijn auto laten wrappen bij een bedrijf in het zuiden van Nederland. Keurige afwerking! Stonden ook nog eens heel wat mooiere bolides dan de mijne...
Het lijkt me een degelijke ondernemer die al wat langer bestaat. Vanwege uitbreiding willen ze geld ophalen via crowdfunding. Voor een lening van 5 jaar krijg je 7% via een crowdfundingplatform. Dat is veel meer dan je bij de bank krijgt.
Wie kan me vertellen wat nu echt de risico's zijn. Een kan ik wel bedenken. De ondernemer gaat failliet maar dan heb je nog een borgstelling en pandrecht op de debiteuren. Waarom zou je dit niet proberen? Wie weet raad me hiervan te weerhouden of vindt dat je dit gerust kunt doen?
Je noemt al heel wat argumenten pro.
Je zou er aan toe kunnen voegen: het leningbedrag is te overzien.
Argument contra zou kunnen zijn: onbekendheid. Onbekendheid van het platform. Onbekendheid van het carwrappen.
Het laatste geldt niet voor jou. Wat let je om een dashcam te verdienen?
Aan de onbekendheid van het platform wordt gewerkt. Lees alleen deze reeks maar terug.
Risico's zijn volgens de campagnebeschrijving minimaal.
pi_154135115
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:49 schreef obligataire het volgende:
Artikel op Z24!
http://www.z24.nl/onderne(...)ondering-meer-572806
Uit artikel:
“Je ziet dat banken dan zorgen voor een rekening courant krediet (flexibel, kort vreemd vermogen, red.) en de crowd zorgt voor de financiering voor de middellange termijn”, zegt Van Schelven. Hij juicht dergelijke constructies ook toe. “Zo’n rekening courant krediet, dat past goed bij de bank, maar met crowdfunding is dat lastiger.”

Dat is wat ik als investeerder nu niet zo graag zie. De bank gaat er met een klein krediet met alle zekerheden vandoor!
pi_154135132
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:26 schreef aborren het volgende:
De voorzienigheid lijkt GvE ook een final warning gegeven te hebben
https://www.geldvoorelkaa(...)eldvoorelkaarnl.aspx
_O- _O-

[ Bericht 95% gewijzigd door NaRegenDeZon op 07-07-2015 08:57:04 ]
pi_154135134
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 08:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Uit artikel:
“Je ziet dat banken dan zorgen voor een rekening courant krediet (flexibel, kort vreemd vermogen, red.) en de crowd zorgt voor de financiering voor de middellange termijn”, zegt Van Schelven. Hij juicht dergelijke constructies ook toe. “Zo’n rekening courant krediet, dat past goed bij de bank, maar met crowdfunding is dat lastiger.”

Dat is wat ik als investeerder nu niet zo graag zie. De bank gaat er met een klein krediet met alle zekerheden vandoor!
Precies. Bank verlaagt het risico door een gedeelte bij de crowd te laten halen en behoudt alle zekerheden en met name het 1e pandrecht op de debiteuren.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 08:55:34 #283
62913 Blik
The one and Only!
pi_154135221
Iemand al wat nieuws vernomen rondom HIN verzekeringen?
pi_154135248
Ze betalen nog steeds keurig op tijd en de aflossing staat nu in de agenda voor september is hier een paar keer gemeld.
pi_154136281
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 08:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]Dat is wat ik als investeerder nu niet zo graag zie. De bank gaat er met een klein krediet met alle zekerheden vandoor!
Inderdaad iets om heel alert op te zijn. Banken walsen alles plat als het gaat om hun eigen belangen veilig te stellen.

Zo zijn er in het recente verleden vastgoedmaatschappen, die voldoende bezet waren en keurig hun verplichtingen nakwamen, technisch in een default gedwongen waardoor de beleggers hun kapitaal kwijt waren. Ratten met stropdassen zijn het.
Pecunia non olet
pi_154136557
MBT de omzetverschillen in Studentstay:

SPOILER
pi_154136640
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 23:20 schreef Investorrrr het volgende:
Je bent toevallig ook niet een beetje familie of eigenaar of zo van deze winkel? :)
Pecunia non olet
pi_154136662
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 10:45 schreef CaLeX het volgende:

SPOILER
Keurig, een zeer acceptabele uitleg. Bedankt voor het delen!

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 07-07-2015 10:55:47 ]
pi_154136762
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 10:45 schreef CaLeX het volgende:

SPOILER
dank voor het navragen!
pi_154136929
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 10:48 schreef obligataire het volgende:

[..]

Je bent toevallig ook niet een beetje familie of eigenaar of zo van deze winkel? :)
Eerste wat ik dacht :')
pi_154137181
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 10:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Keurig, een zeer acceptabele uitleg. Bedankt voor het delen!
rockenfeller bedanken voor het opmerken ;)
pi_154137428
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:04 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Eerste wat ik dacht :')
Zou zo maar eens kunnen: :)

Investorrrr
ondertitel:

homepage:

voornaam:
achternaam:
geslacht: Niet ingevuld
opleiding:
beroep:
hobby's/interesses:

laatste bezoek: 12 uur geleden.
aantal posts: 1 (gemiddeld 1 per dag)
pi_154137478
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:15 schreef CaLeX het volgende:

[..]

rockenfeller bedanken voor het opmerken ;)
joer welkum
pi_154137589
Toch maar klein bedragje in die Student Stay dan :)
pi_154138002
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 11:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zou zo maar eens kunnen: :)

Investorrrr
ondertitel:

homepage:

voornaam:
achternaam:
geslacht: Niet ingevuld
opleiding:
beroep:
hobby's/interesses:

laatste bezoek: 12 uur geleden.
aantal posts: 1 (gemiddeld 1 per dag)

Ik heb inmiddels ook al DM contact gehad met Investorr/Nizno; ik denk niet dat we die nog terug zien hier.
Pecunia non olet
pi_154139137
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 10:48 schreef obligataire het volgende:

[..]

Jij zegt het, ik dacht het 😒.
pi_154139412
pitch studentstay aangepast inmiddels
pi_154139509
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 12:36 schreef CaLeX het volgende:
pitch studentstay aangepast inmiddels
👍
  dinsdag 7 juli 2015 @ 13:17:20 #299
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_154140290
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 22:21 schreef qajariaq het volgende:

[..]

traject neem ik aan.
Ja sorry :@

Als een project omvalt schrijf ik het meteen af en alles wat dan nog terug komt is mooi meegenomen.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 15:07:31 #300
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_154142939
Nieuwe op collin:

Leningaanvrager: Bar Bistro Brink 20
Doel van de lening: Werkkapitaal
Rente: 8,50 %

plus nu ook de collin app..
Even getest en best handig..
pi_154143231
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 15:07 schreef Gijsbertus het volgende:
Nieuwe op collin:

Leningaanvrager: Bar Bistro Brink 20
Doel van de lening: Werkkapitaal
Rente: 8,50 %

plus nu ook de collin app..
Even getest en best handig..
Voor mij sowieso geen horeca maar toch ff een opmerking

Prognose omzet 2016 1.260.000,-- Volgens misset is het gemiddelde bestedingsbedrag 16,40. Dt betekent bijna 80.000 gasten per jaar. Dat zijn er 220 per dag als ze iedere dag open zijn. Das veel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')