Het is te hopen dat de grexit er komt. Beter voor de EU en Griekenland.quote:Griekenland verlaat waarschijnlijk de eurozone en de Europese Unie als er geen akkoord over de schuldenkwestie wordt bereikt.
Dat stelt de Griekse centrale bank woensdag.
Het mislukken van een akkoord leidt volgens de Bank of Greece tot het begin "van een pijnlijk verloop dat in eerste instantie zal leiden tot een Grieks faillissement en uiteindelijk tot een vertrek van het land uit de eurozone en hoogstwaarschijnlijk uit de Europese Unie".
De centrale bank noemt het bereiken van een nieuw akkoord met de geldschieters "van het grootste belang om de directe gevaren voor de economie af te wenden, de onzekerheid te verminderen en zich te verzekeren van een duurzame groei".
Bank of Greece denkt dat de huidige schuldencrisis dan snel verandert in een oncontroleerbare crisis, met grote risico's voor de bankensector en financiële stabiliteit.
Diepe recessie
"Een vertrek uit de eurozone zal de toch al ongunstige situatie alleen maar verergeren, omdat de daaruit voortvloeiende wisselkoerscrisis de inflatie zal laten stijgen", aldus de centrale bank.
Dat zal dan leiden tot een diepe recessie, drastische inkomensdalingen, een grote groei van de werkloosheid en een grote economische terugval. "Vanuit zijn positie als belangrijk lid van de EU, zal Griekenland zichzelf gedegradeerd zien naar de rang van een arm land in Zuid-Europa."
Daarom heeft Bank of Greece de stellige overtuiging dat het bereiken van een akkoord "een historische noodzaak" is die niet genegeerd kan worden.
Tot nu toe lijkt het er volgens de centrale bank op dat er een compromis is bereikt over de belangrijkste voorwaarden van het akkoord. De kloof tussen de partijen zou klein zijn.
Levensvatbaar
"Wat we nu nodig hebben is een levensvatbaar akkoord", schrijft Bank of Greece. Maar wel een akkoord waarbij toekomstige generaties zoveel mogelijk worden ontzien, "omdat we geen recht hebben om ze daarmee op te zadelen".
Ondertussen halen Grieken weer veel geld van hun bankrekeningen. Op maandag en dinsdag zouden ze volgens Griekse media gezamenlijk 850 miljoen euro hebben opgenomen, meldt Het Financieele Dagblad.
http://www.nu.nl/economie(...)d-wordt-bereikt.html
twitter:RT_com twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 00:18:33BREAKING: Greece to hold national referendum on debt deal http://t.co/oJEKR2uriP http://t.co/ygxKTfDjXx reageer retweet
Het vertrouwen in Tsipras en Syriza als een betrouwbare onderhandelingspartner in Duitsland is compleet foetsch. Merkel formuleerde dat gisteren door te zeggen dat de deur open staat voor onderhandelingen met Griekenland. Het moge impliciet duidelijk zijn dat daarmee niet wordt verwezen naar de huidige griekse regering.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:02 schreef SureD1 het volgende:
Ah... Geruchten melden nu dat Tsipras niet ingaat op het voorstel van Juncker, maar dat er, na druk van regeringsleden, gewerkt wordt aan een Grieks tegenvoorstel...vast weer allesomvattend en ultiem
Nee dat denk ik ook... En in hoeverre spreekt Juncker voor de troika? M.a.w. wordt Juncker's voorstel gesteund door de rest of niet?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:15 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het vertrouwen in Tsipras en Syriza als een betrouwbare onderhandelingspartner in Duitsland is compleet foetsch. Merkel formuleerde dat gisteren door te zeggen dat de deur open staat voor onderhandelingen met Griekenland. Het moge ipliciet duidelijk zijn dat daarmee niet wordt verwezen naar de huidige griekse regering.
quote:Zo zullen Dijsselbloem en Co de geschiedenis in gaan
Het zijn van die dagen dat je je afvraagt wat historici later zullen schrijven.
Wat zullen ze zeggen over de politici die jarenlang beweerden dat we de Grieken hebben ‘gered,’ terwijl 90 procent van het ‘reddingsgeld’ is doorgesluisd naar Noord-Europese banken.
Wat zullen ze schrijven over de journalisten die het hadden over de ‘luie Griek,’ terwijl Griekenland in werkelijkheid de langste werkweek van Europa heeft?
Wat zullen ze beweren over Noord-Europa, dat zelf al jaren zijn lonen matigt, veel te weinig importeert en nu Zuid-Europa verwijt dat het zo weinig exporteert?
Wat zullen ze vinden van Duitsland, dat na de Tweede Wereldoorlog profiteerde van de grootste kwijtschelding in de geschiedenis, maar nu koste wat kost zijn centen terug wil?
Wat zal hun oordeel zijn over de Nederlandse fiscalisten, die op grote schaalde belastingontwijking van rijke Grieken faciliteren?
Wat zullen ze opmerken over het IMF, dat nog altijd door wil gaan met het bezuinigingsprogramma dat nu zelfs door de eigen onderzoekers is gekraakt?
Wat zullen ze schrijven over Nout Wellink, de vorige baas van De Nederlandsche Bank, die beweerde
dat al het 'reddingsgeld' terug zou komen, met rente nog wel?
Wat zullen ze schrijven over Jean-Claude Trichet, de voormalige president van de Europese Centrale Bank, die in 2010 nog beweerde dat het ‘een fout is te geloven dat bezuinigingen een gevaar zijn voor de groei en werkgelegenheid?’
Wat zullen ze schrijven over de 'sociaal-democraat' Jeroen Dijsselbloem, die de deurwaarder van Europa is geworden en naar eigen zeggen geen politieke kleur meer heeft?
Wat zullen ze schrijven over Jean-Claude Juncker, die als voorzitter van de Europese Commissie klaagt over hoe weinig de Griekse belastingdienst doet tegen belastingontduiking, terwijl hij er als premier van Luxemburg alles aan deed om het eigen belastingparadijs – waar talloze rijke Grieken gebruik van maken – in stand te houden?
Wat zullen ze schrijven over Wolfgang Schäuble, de Duitse minister van Financiën, die stelde
dat ‘verkiezingen niets veranderen’ toen Syriza een verpletterende overwinning boekte?
Wat zullen ze concluderen over de Noord-Europese leiders die, iedere keer als een Griekse premier een referendum aankondigt, moord en brand schreeuwen?
Het zijn van die dagen dat je je afvraagt hoe historici zullen oordelen over al die ‘redelijke’ politici en journalisten die de voorstellen tot kwijtschelding, hogere belastingen op de allerrijksten en meer democratie wegzetten als ‘onredelijk’ en ‘radicaal.’
Wat zullen ze zeggen over de ‘democraten’ die bij monde van Wouter Koolmees (D66) een Grieks referendum een ‘panieksprong’ vinden?
Wat zullen ze schrijven over de ‘sociaal-democraten’ die bij monde van Henk Nijboer (PvdA) het Griekse verzet tegen nog meer bezuinigingen ‘onverantwoord’ noemen?
Wat zullen ze concluderen over de ‘liberalen’ die bij monde van Mark Harbers (VVD) het ‘schandalig’ vinden hoeveel tijd er is ‘verspild om hervormingen door te voeren’ - terwijl er geen land is dat zo gruwelijk heeft 'hervormd' als Griekenland, met een explosie aan daklozen, zelfmoorden en kindersterftes tot gevolg?
Het zijn van die dagen dat je je afvraagt hoe het toch mogelijk is dat de euro - die onze democratie had moeten versterken, de band tussen de Europese landen had moeten verstevigen en de welvaart van heel Europa had moeten vergroten - is ontaard in een technocratisch, polariserend en verarmend gedrocht.
Wat zullen de historici schrijven over de economen en andere 'experts' die zich nu liever ergeren aan de ‘flamboyante’ minister Yanis Varoufakis en de onervaren persvoorlichters van zijn partij Syriza, dan dat ze zich zorgen maken over de helft van de Griekse jongeren die werkloos aan de kant staan, de 40 procent van de Griekse kinderen die onder de armoedegrens leven en de honderden, misschien wel duizenden Grieken die doodgaan omdat ze geen toegang meer hebben tot basale medische zorg?
Niemand weet hoe het nu verder moet. Maar één ding weet ik vrij zeker: het oordeel van historici over deze generatie van politici, technocraten en 'experts' zal vernietigend zijn.
Bron: decorrespondent.nl
Junker en Schulz begeven zich wel vaker op glad ijs door dingen te suggeren die ze niet waar kunnen maken. Tsja, dan loop je het risico te worden teruggefloten en gezichtsverlies te lijden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:17 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Nee dat denk ik ook... En in hoeverre spreekt Juncker voor de troika? M.a.w. wordt Juncker's voorstel gesteund door de rest of niet?
http://www.telegraph.co.u(...)-Greece-suicide.htmlquote:In a rambling and self-pitying address in Brussels, Mr Juncker railed against Mr Tsipras’s “betrayal” and accused the “egotist, populist” of jeopardising “my major life’s work”.
“I will never let the Greek people go down, never, and I know that the Greek people don’t want to let down the European Union,” he said. “I have done everything, and we don’t deserve all the criticism being heaped upon us.”
Mr Juncker, who in a previous crisis said, “When the going gets tough, you have to lie” – was accused of a “preposterous lie” after claiming that the proposed bail-out contained no pension cuts.
Ik durf hier als pro EU-er wel te zeggen dat als Tsipras gevaarlijk is voor de EU, dan is Juncker op zijn minst net zo gevaarlijk, zo niet gevaarlijker.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:24 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)-Greece-suicide.html
goed bezig..
bron: De Standaardquote:Ik heb nooit eerder een depressie meegemaakt die zo bewust is uitgelokt en die zulke catastrofale gevolgen heeft gehad
Het is schokkend dat de trojka elke verantwoordelijkheid daarvoor afwijst of weigert toe te geven hoe slecht hun prognoses zijn geweest. Maar nog ontstellender is dat de Europese leiders er niet eens iets hebben uit geleerd. De trojka eist nog steeds dat Griekenland tegen 2018 een primair begrotingsoverschot (exclusief rentebetalingen) van 3,5 procent van het bbp boekt. Economen overal ter wereld vonden dat een repressieve doelstelling omdat ze onvermijdelijk tot een nog diepere recessie zal leiden. Sterker nog, zelfs als de Griekse schuld grondiger wordt herschikt dan ooit iemand voor denkbaar had gehouden, dan nog zal het land in een depressie blijven, mochten de kiezers volgend weekend akkoord gaan met het voorstel.
..
Een ja-stem zou een depressie zonder weerga betekenen. Misschien dat een geruïneerd land, dat al zijn activa heeft verkocht en waarvan de getalenteerde jonge mensen zijn geëmigreerd – ooit eens kwijtschelding van schulden krijgt. Misschien dat het ooit eens hulp van de Wereldbank krijgt, nadat het eerst is verschrompeld tot een middelloonland. Misschien gebeurt dat allemaal ooit eens, in het volgende decennium, of in het decennium erna.
Een nee-stem aan de andere kant zou in ieder geval de mogelijkheid openlaten dat Griekenland, met zijn sterke democratische traditie, zijn lot in eigen handen neemt. De Grieken zouden de kans kunnen grijpen om hun toekomst vorm te geven. Een toekomst die misschien niet zo welvarend is als in het verleden, maar wel veel meer hoop geeft dan de buitensporige marteling van het heden.
Ik weet hoe ik zou stemmen.
Die had ik net al geshared.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:42 schreef crystal_meth het volgende:
Joseph Stiglitz, nobelprijs economie laureaat, ooit hoofd econoom van de wereldbank:
[..]
bron: De Standaard
De odds op een 'oxi' stemmen hoopvol.quote:Wedden op uitslag Grieks referendum
Goklustigen kunnen zondag geld verdienen met het Griekse referendum over het accepteren van financiële hulp of niet.
Bij wedkantoor Ladbrokes kan ingezet worden op een 'nai' (ja) of 'oxi' (nee) van de Grieken bij het referendum aanstaande zondag. Dat referendum is uitgeschreven door de Griekse premier Tsipras, met een negatief stemadvies. Het wedkantoor denkt dat veel Grieken zijn stemadvies zullen opvolgen, gezien de 'odds' die bij de weddenschap staan. Gokkers die 8 euro inzetten, krijgen 15 terug bij een Grieks 'ja'. Gokkers die inzetten op een Grieks 'nee' maken 3 euro verlies op een inzet van 11 euro.
Wil dat niet gelijktijdig zeggen dat Juncker al eerder een voorstel heeft gedaan, de Grieken naar Brussel zijn gekomen voor jan lul omdat Juncker weer eens op eigen houtje heeft gedaan?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:46 schreef SureD1 het volgende:
Geen idee wat er van waar is, maar Bild heeft iets meer achtergrond over het spel tussen Juncker en Tsipras van vandaag. In essentie weer een potje chicken.
Juncker zegt: als jullie zwart op wit ja zeggen tegen het voorstel van zaterdag en jullie volledig inzetten voor een ja bij het referendum dan komt er weer een eurogroupmeeting (waar hij geen zak over te zeggen heeft tenzij hij het heeft kortgesloten met Dijsselbloem). In die meeting kan de troika dan schijnbaar bewegen. Wat en hoeveel is hem door Juncker vannacht telefonisch meegedeeld. Geen idee of die bewegingsruimte dan wordt voorgesteld door de Commissie of dat alle partners aan EU zijde die ruimte ook zien.
Tsipras zegt: schrijf dat nieuwe aanbod maar op en stuur het maar officieel, dan wil ik praten.
Doel lijkt duidelijk: wie kan straks zeggen dat de ander bewogen, en dus verloren heeft.
Ahum, de huizencrash en de opvolgende crisis waren wel ff wat heftiger. De vraag is of zulke crises bewust worden uitgelokt. Ook die crash werd voorspeld en je zou dus kunnen stellen dat het bewust werd uitgelokt omdat er geen tegenmaatregelen werden genomen. Het heeft volgens mij weinig met bewust te maken. De politiek&corporate elite maakt er gewoon gebruik van om hun macht en rijkdom te vergroten omdat zij als insiders handig gebruik kunnen maken van hun voorkennis.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:42 schreef crystal_meth het volgende:
Joseph Stiglitz, nobelprijs economie laureaat, ooit hoofd econoom van de wereldbank:
[..]
bron: De Standaard
Leuk stuk. Vat eigenlijk wel samen hoe ik er ook zo ongeveer over denk.quote:
Het is akelig stil in Berlijn en Parijs, ook van Dijsselbloem niets gehoord. Die speech van Juncker gisteren kwam niet van een speechwriter (als dat wel zo is moet hij ontslagen wordenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:49 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wil dat niet gelijktijdig zeggen dat Juncker al eerder een voorstel heeft gedaan, de Grieken naar Brussel zijn gekomen voor jan lul omdat Juncker weer eens op eigen houtje heeft gedaan?
Het wordt aan alle kanten smerig gespeeld.
Ik zie iedereen zeggen dat de Griekse crisis erger is dan de depressie in de VS in de jaren dertig, maar goed, jij zal het wel beter weten dan nobelprijswinnaars, economen van het IMF etc...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:52 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ahum, de huizencrash en de opvolgende crisis waren wel ff wat heftiger.
Het voorstel van Junker is wel aan de voorwaarde geknoopt dat Tsipras voor het voorstel gaat werven tav as referendumquote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:54 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Het is akelig stil in Berlijn en Parijs, ook van Dijsselbloem niets gehoord. Die speech van Juncker gisteren kwam niet van een speechwriter (als dat wel zo is moet hij ontslagen worden) Ik gok er voorlopig op dat het Juncker dun door de broek loopt (veelzeggend dat hij het gisteren over 'my life's work' had. Vergeet niet, hij sloeg destijds het voorzitterschap van de Commissie af omdat hij president van Europa wilde worden onder de Grondwet) en hij als min of meer ongeleid projectiel probeert te redden wat er te redden valt.
Als ik Tsipras was zou ik op zijn minst sonderen hoe Berlijn en Parijs hierin staan...Juncker vraagt hem om 180 graden te draaien, en dan blijkt straks dat de hem voorgehouden worst toch niet bestaat omdat Juncker de zaak verkeerd inschatte of zo...
+0.05% nuquote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:54 schreef SureD1 het volgende:
[..]
De AEX staat inmiddels weer in de min...
Ja, alléén voor Griekenland natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik zie iedereen zeggen dat de Griekse crisis erger is dan de depressie in de VS in de jaren dertig,
Wat kan er dan?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:24 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Hoe groot was die meerderheid van Syriza? Samaras is niet voor niks weggestemd. Sowieso wordt de vraag zondag heel technisch gesteld: willen jullie dit voorstel? Daarbij wordt gezegd: hoe harder we nee zeggen hoe beter we staan... Als het volk die boodschap oppakt dan wordt het een NEE.
Tsipras gooit alles op geruststelling: de enige die marchandeert is Juncker...als jullie ja zeggen dan kunnen we praten over schuldsanering... Oh, als het dan toch kan, waarom kon het dan vorige week niet?!
Nee, praten over herstructurering van de schuld. Dat was tot nu toe 'no-go' voor de EU.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:01 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat kan er dan?
Ik praat dagelijks over het weer krijg ik dan het weer wat ik hebben wil?
Dan ben ik benieuwd waar ik terecht kan om de invoerrechten die ik betaald heb terug te vorderen?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
ik heb het nog even nagekeken, voor computerhardware betaal je geen invoerrechten.
Voor de mensen die het treft zeker, geen twijfel over. Maar ook in de VS zijn mensen bijna alles kwijtgeraakt en hebben soms in tenten en campers moeten overleven. Het domino effect opvolgend aan het klappen van die huizenbubble leidde uiteindelijk tot een systeemcrisis waar mensen over de hele wereld onder hebben moeten leiden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik zie iedereen zeggen dat de Griekse crisis erger is dan de depressie in de VS in de jaren dertig, maar goed, jij zal het wel beter weten dan nobelprijswinnaars, economen van het IMF etc...
Ik begrijp het wel hoor, maar hij zegt op voorhand toch niks toe of wel, hij heeft het alleen over praten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:02 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Nee, praten over herstructurering van de schuld. Dat was tot nu toe 'no-go' voor de EU.
Iets dat in 2012 beloofd was, en dat komt nu plots weer op tafel? Ik vermoed dat het even plots van de tafel verdwijnt als Tsipras ja zegt tegen de maatregelen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:02 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Nee, praten over herstructurering van de schuld. Dat was tot nu toe 'no-go' voor de EU.
Dat laatste zou nu weer kunnen gebeuren.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:03 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Voor de mensen die het treft zeker, geen twijfel over. Maar ook in de VS zijn mensen bijna alles kwijtgeraakt en hebben soms in tenten en campers moeten overleven. Het domino effect opvolgend aan het klappen van die huizenbubble leidde uiteindelijk tot een systeemcrisis waar mensen over de hele wereld onder hebben moeten leiden.
En wiens schuld is dat dan?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:07 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat laatste zou nu weer kunnen gebeuren.
Ja dat denk ik ook! Tsipras moet 100% (150% als je de gepassioneerde ja campagne meetelt die verwacht wordt) tegemoet komen en dan blijkt die worst die hem over de telefoon werd voorgehouden niet te bestaan. Dat is iets wat voor iedereen die ook maar enige notie heeft van onderhandelen zo duidelijk als wat dat dat een honey trap is.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Iets dat in 2012 beloofd was, en dat komt nu plots weer op tafel? Ik vermoed dat het even plots van de tafel verdwijnt als Tsipras ja zegt tegen de maatregelen.
http://www.firstpost.com/(...)-greece-2319446.htmlquote:Obama calls Francois Hollande to discuss ways to help debt-ridden Greece
Washington: US President Barack Obama and his French counterpart Francois Hollande have agreed to combine their efforts to work on a package that will return the financial crisis-hit Greece to the path of recovery.
In a telephone call to Hollande, Obama yesterday discussed the ongoing Greece crisis and also offered his condolences to him in the wake of a terror attack last week near Lyon.
"The two leaders agreed on the importance of restarting work to reach agreement on a package of reforms and financing that will allow Greece to return to growth and debt sustainability within the Eurozone," the White House said.
The two leaders said their economic teams were in close contact and are monitoring developments in Greece and the broader financial markets, it said in a statement.
Hij is dus slim genoeg, dat had ik nog nergens vernomen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:10 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Daarom zegt hij ook logischerwijs: schrijf me die gouden bergen maar op en geef ze me zwart op wit...
Lijkt mij niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
En wiens schuld is dat dan?
Die van de Grieken?
Volgens mij ook niet, als achteraf blijkt dat ik gebakken lucht gekocht heb, waar kan ik dan terecht?quote:
Ik denk dat het begrip herstructurering en kwijtschelding soms verward worden. Je kan schulden ook herstructureren door rente% en looptijd te wijzigen. Wat mogelijk beter zou zijn is een stukje kwijtschelding in ruil voor concrete hervormingen. Lastig is wel dat je dat dan ook voor alle landen moet toepassen en met terugwerkende kracht. Wat inhoudt dat Portugal, Spanje en Ierland dus ook afgetikt moeten worden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:02 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Wie buiten die zou er nog meer een nummertje willen trekken?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:14 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik denk dat het begrip herstructurering en kwijtschelding soms verward worden. Je kan schulden ook herstructureren door rente% en looptijd te wijzigen. Wat mogelijk beter zou zijn is een stukje kwijtschelding in ruil voor concrete hervormingen. Lastig is wel dat je dat dan ook voor alle landen moet toepassen en met terugwerkende kracht. Wat inhoudt dat Portugal, Spanje en Ierland dus ook afgetikt moeten worden.
Daar kwam de Bild dus mee (fwiw)quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hij is dus slim genoeg, dat had ik nog nergens vernomen.
Dat zal niet gaan want met name de "sterkere" landen het moeten betalen. Voordeel is dat het eindig is. De meeste regelingen lopen kapot op tijdelijke subsidies die permanent worden zoals de voorbeelden Landerausgleich, Fokker, RSV. Voor een subsidie zijn de criteria eindigheid en leiden tot structurele verbetering essentieel omdat blijkt dat bij langdurig vertrekking er juist weer een effect van structurele verslechtering gaat optreden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:18 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wie buiten die zou er nog meer een nummertje willen trekken?
Zoui wel graag zien dat Nederland ook in die rij aansluit dan.
Wat bedoel je precies? Wie heeft er precies gebakken lucht gekocht, van wie?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij ook niet, als achteraf blijkt dat ik gebakken lucht gekocht heb, waar kan ik dan terecht?
Denk als het me hier zou gebeuren dat ik van de ene muur tegen de ander muur op zou lopen?
Kan ik niet beweren weet ik ook niet, ik geef dat maar als voorbeeld aan.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:32 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Wie heeft er precies gebakken lucht gekocht, van wie?
Als dat gebeurt is het binnen 10 jaar gewoon weer oorlog in Europa. Net als vroeger.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:22 schreef john2406 het volgende:
Hoe ik het ook bekijk, ik kom maar steeds tot dezelfde conclusie, en dan denk ik de EU valt uit mekaar!
Wie met vuur speelt kan zijn handen branden toch?
Okquote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kan ik niet beweren weet ik ook niet, ik geef dat maar als voorbeeld aan.
Hoeveel jaar geleden is de Euro ingevoerd, was er voordat die kwam oorlog?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:34 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Als dat gebeurt is het binnen 10 jaar gewoon weer oorlog in Europa. Net als vroeger.
Je had het over dat de EU uit elkaar valt. Niet over het uit elkaar vallen van de eurozone.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoeveel jaar geleden is de Euro ingevoerd, was er voordat die kwam oorlog?
Ik denk dat er alleen oorlog komt als er iemand is die Eruopa wil verenigen, Napoleon Hitler, waren er nog meer?
Ja ja je zult heus wel begrepen hebben wat ik bedoelde of niet?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:38 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Je had het over dat de EU uit elkaar valt. Niet over het uit elkaar vallen van de eurozone.
NRC kwam gisteren met dit artikel op de voorpagina, heb het niet gelezen, zit achter betaalmuur:quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:22 schreef john2406 het volgende:
Hoe ik het ook bekijk, ik kom maar steeds tot dezelfde conclusie, en dan denk ik de EU valt uit mekaar!
Wie met vuur speelt kan zijn handen branden toch?
Ik dacht dat je de EU bedoelde. Want dat stond er.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja ja je zult heus wel begrepen hebben wat ik bedoelde of niet?
Het gevaar was juist geweken, doordat landen als Spanje, Portugal en Ierland weer tegen normale tarieven geld kunnen ophalen, dacht ik.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:43 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik dacht dat je de EU bedoelde. Want dat stond er.
En ik vind het niet eens zo onrealistisch om te denken dat de EU op termijn uit elkaar zou lazeren, met al dit gedoe.
Er zal altijd iets van een integratie zijn, of het de EU is zoals we nu kennen, who knows...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:43 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik dacht dat je de EU bedoelde. Want dat stond er.
En ik vind het niet eens zo onrealistisch om te denken dat de EU op termijn uit elkaar zou lazeren, met al dit gedoe.
Is ook zo... De rentes van die landen bewogen niet of nauwelijks gisteren... Wellicht hadden Tsipras cs. gehoopt dat die als een raket omhoog zouden schieten zodat Dijsselbloem, Merkel en de rest huilend naar Athene waren gekomen om hem een blanco check te overhandigen...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het gevaar was juist geweken, doordat landen als Spanje, Portugal en Ierland weer tegen normale tarieven geld kunnen ophalen, dacht ik.
Je hoeft echt niet terug naar 1945 of nog verder richting 1814. als ik wat dichterbij kijk zijn er na 1945 genoeg oorlogen geweest. ik denk uiteraard aan de Balkanoorlog in Joegoslavië 1992-2001.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik denk dat er alleen oorlog komt als er iemand is die Eruopa wil verenigen, Napoleon Hitler, waren er nog meer?
Junckerquote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja en wat werd eraan gedaan?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:50 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Je hoeft echt niet terug naar 1945 of nog verder richting 1814. als ik wat dichterbij kijk zijn er na 1945 genoeg oorlogen geweest. ik denk uiteraard aan de Balkanoorlog in Joegoslavië 1992-2001.
de terreuroorlog tussen Ierland IRA en Engeland. En natuurlijk had je nog de aanslagen in Spanje met de Basken ETA wat ook zeer bloederig was. Niet zozeer een oorlog maar wel zeer triest was de ijzeren muur dat Oost en West Duitsland scheidt. En dan had je natuurlijk nog de koude oorlog, niet bloederig maar wel heel griezelig. Genoeg redenen waarom de EU belangrijk voor Europa is. Aangezien de Europese landen nogal vaak de nare eigenschap heeft elkaar in de haren te vliegen.
"Omdat het hoofdkantoor van het fonds huisvest in Washington DC, verloopt de precieze deadline om woensdagochtend 6.00 uur Nederlandse tijd." - Nu.nlquote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:45 schreef SureD1 het volgende:
Is het trouwens middernacht in Athene of middernacht in Brussel dat het huidige pakket afloopt, scheelt een uur namelijk...
Dat kan inderdaad nog heel interessant worden, aangezien er niets beschreven staat over een eventuele exit in de Europese wetgeving.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:49 schreef Molurus het volgende:
nu.nl: Griekenland dreigt met juridische stappen bij gedwongen vertrek EU.
Er is vrees ik nooit rekening gehouden met de mogelijkheid. Wat op zichzelf al veelzeggend is.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:57 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad nog heel interessant worden, aangezien er niets beschreven staat over een eventuele exit in de Europese wetgeving.
Nee dit gaat met name over de rust binnen de EU. Waar vroeger Europese lidstaten elkaar in de haren vlogen " zelfs Frankrijk, Engeland en Duitsland, je kunt het je bijna niet meer voorstellen" Zie je nu dat die landen eensgezind zijn. Dat is binnen de EU al een hele winst en een waardevolle verandering.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja en wat werd eraan gedaan?
Greep Nederland of Duitsland toen in?
Denk het niet, zouden ze dat in dit geval wel doen met de Eurozone, dan begrijp ik niet dat ze zich nog niet allemaal oppakken en richting IS stappen?
Uh okeequote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:00 schreef Ketchupcurry het volgende:
Weet niet of het al gepost was, crowdfunding actie:
Greek Bailout Fund
https://www.indiegogo.com/projects/greek-bailout-fund#/story
Teller vliegt omhoog met honderden euro's per minuut.
Wat een idee. Totaal niet serieus te nemen helaas.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:00 schreef Ketchupcurry het volgende:
Weet niet of het al gepost was, crowdfunding actie:
Greek Bailout Fund
https://www.indiegogo.com/projects/greek-bailout-fund#/story
Teller vliegt omhoog met honderden euro's per minuut.
Nee, het gaat om slechts 1,6 miljard.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:03 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Uh okee
Effe 1,6 miljard crowdfunden___________________________
Ik zat net even te rekenen... dit gaat hem echt nooit worden inderdaad. Leuke symboolpolitiek, maar verder niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:03 schreef Belabor het volgende:
[..]
Wat een idee. Totaal niet serieus te nemen helaas.
Was ik al tevreden mee, liet ik iedereen met rust. LOL.quote:
We zijn er bijna.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:07 schreef Ketchupcurry het volgende:
Nog maar 1,599,922,588 te gaan, stelletje pessimisten.
Ik zou zeggen, geef het goede voorbeeld. Al je spaarcenten doneren, dan wordt het doel in oktober misschien wel bereikt.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:07 schreef Ketchupcurry het volgende:
Nog maar 1,599,922,588 te gaan, stelletje pessimisten.
600 euro per Europeaan, inclusief bejaarden, kinderen en gehandicapten. Makkie.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:08 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
We zijn er bijna.
En daarna de resterende 298,4 miljard.
Ja, die pipo was van 1995 tot 2013 premier van Luxemburg en is de architect van de wel erg voordelige belastingdeals die gemaakt worden voor multinationals. Normaal betaal je in Luxemburg 29% vennootschapsbelasting, maar door die deals kon dit verminderd worden tot een comfotabele minder dan 1%.quote:
Zie ook:quote:Luxemburg: belastingparadijs in het hart van Europa?
27/06/2015
Dat klinkt misschien onwettelijk, maar is het eigenlijk niet. Het staat bedrijven vrij zich te vestigen in het land met de laagste vennootschapsbelasting. En in tegenstelling tot bij privé personen is de bewijslast voor bedrijven omgekeerd. Een privé persoon moet aan de fiscus bewijzen dat hij alles volgens de regels doet. Een vennootschap heeft die verplichting niet. Als de fiscus fraude vermoedt, zal hij dit zelf moeten bewijzen. Maar bedrijven maken gebruik van het bestaande kader. In Luxemburg richten ze bijvoorbeeld een dochteronderneming op. Daarvoor is een postbusadres al genoeg. Vervolgens belandt de winst van het bedrijf in die Luxemburgse onderneming, waar ze aan een veel lager tarief wordt belast. Dat is een vereenvoudigde voorstelling, want meestal loopt het geldspoor langs meerdere belastingvriendelijke landen en tussenstations. Lager dan een vennootschapsbelasting van 15% spreken we van een belastingparadijs.
Officieel geldt in Luxemburg een tarief van 29%, maar via vertrouwelijke rulings van de afdeling belastingvrijstelling kon dat aanzienlijk worden versoepeld, soms zelfs tot minder dan 1%. De topambtenaar die dit allemaal mogelijk maakte was Marius Kohl, die op zijn beurt verantwoording af te leggen had aan – u raadt het al – Jean-Claude Juncker. Het is in ieder geval een opmerkelijke situatie. De huidige baas van Europa gedoogde fiscale constructies die veel Europese lidstaten een doorn in het oog zijn. Het is de ironie van de geschiedenis dat net David Cameron, zijn grootste tegenstander, in dit geval wellicht een strategische bondgenoot is. De Kaaimaneilanden, Guernsey en Jersey zijn namelijk allemaal belastingparadijzen onder Britse vlag.
Bron: www.jeaninegoeseurope.nl
En dan komt de zorgtoeslag en die kan hij dan niet betalen, zou de deurwaarder dan komen of zou die rekening ermee houden dat hij zijn spaarcenten gedoneeerd heeft?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:09 schreef Belabor het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, geef het goede voorbeeld. Al je spaarcenten doneren, dan wordt het doel in oktober misschien wel bereikt.
Doen ze het in amerika niet zo dat ze de hackers systemen laten beveiligen?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, die pipo was van 1995 tot 2013 premier van Luxemburg en is de architect van de wel erg voordelige belastingdeals die gemaakt worden voor multinationals. Normaal betaal je in Luxemburg 29% vennootschapsbelasting, maar door die deals kon dit verminderd worden tot een comfotabele minder dan 1%.
[..]
Zie ook:
http://www.nrcq.nl/2014/1(...)uxleaks-erg-pijnlijk
Ik zeg toch spaargeld, niet de lopende rekening?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
En dan komt de zorgtoeslag en die kan hij dan niet betalen, zou de deurwaarder dan komen of zou die rekening ermee houden dat hij zijn spaarcenten gedoneeerd heeft?
Bij mij is spaargeld voor onvoorzienbare rekeningen, okee zorgtoeslag hoort daar niet bij, maar als ik jaren geen gebruik hoef te maken van mijn eigenrisico, kan het het volgende jaar zomaar gebeuren dat ik er wel onder val.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:14 schreef Belabor het volgende:
[..]
Ik zeg toch spaargeld, niet de lopende rekening?
Walk in the park, zeg ik je.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:10 schreef Molurus het volgende:
[..]
600 euro per Europeaan, inclusief bejaarden, kinderen en gehandicapten. Makkie.
En terwijl de EU lidstaten bezig zijn dat geld te verhalen op mensen in de bijstand die het makkelijk kunnen missen richten we gewoon een noodfonds op om de directe geldbehoefte van Griekenland te kunnen opvangen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:19 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Walk in the park, zeg ik je.
Niks aan het handje, move along.
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:22 schreef SureD1 het volgende:
The guardian suggereert dat Tsipras 'het nieuwe voorstel van de Troika heeft aangenomen' en vanavond nog naar Brussel vliegt.
Ze beroepen zich met name op Bild...die gingen niet zo ver en Bild
Ff kijken of anderen dit over gaan nemen...
Is Juncker weer aan het egotrippen?twitter:JakeM_1998 twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 14:22:01Merkel says unaware of any new European offer to #Greece; LIVE UPDATES http://t.co/a0phuBCdtj http://t.co/3KM3EdkY0t reageer retweet
Dit zegt de Guardian:quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:24 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]Is Juncker weer aan het egotrippen?twitter:JakeM_1998 twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 14:22:01Merkel says unaware of any new European offer to #Greece; LIVE UPDATES http://t.co/a0phuBCdtj http://t.co/3KM3EdkY0t reageer retweet
Sensatie schopperij. Het "programma" loopt vandaag af en zou zwz door de Bundestag ter goedkeuring moeten. De tijd om dat nog goed geïnformeerd en ordentelijk te laten verlopen is voorbij. Al zou er een "akkoord" zijn, het zal om genoemde redenen niet in stemming gebracht worden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:24 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]Is Juncker weer aan het egotrippen?twitter:JakeM_1998 twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 14:22:01Merkel says unaware of any new European offer to #Greece; LIVE UPDATES http://t.co/a0phuBCdtj http://t.co/3KM3EdkY0t reageer retweet
twitter:AFP twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 14:35:03#UPDATE Greek FM Varoufakis confirms country will not pay IMF on Tuesday http://t.co/MSi0p6jZta http://t.co/1v1cXlfqay reageer retweet
OMG DIE ZAG IK NIET AANKOMENquote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:37 schreef Ryan3 het volgende:
twitter:AFP twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 14:35:03#UPDATE Greek FM Varoufakis confirms country will not pay IMF on Tuesday http://t.co/MSi0p6jZta http://t.co/1v1cXlfqay reageer retweet
Dit bericht is onjuist.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:37 schreef Ryan3 het volgende:
Mijn god als ze dit verhaal nou uit zouden zenden ipv GTST zou het een prachtige avond worden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:37 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, klopt, ze kunnen het ook niet betalen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:39 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dit bericht is onjuist.
country can not pay IMF on Tuesday
ja dat lijkt me logischquote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, klopt, ze kunnen het ook niet betalen.
Overigens wat gaat er gebeuren dan? IMF stuurt een deurwaarder?
Helemaal niks, IMF ontvangt haar geld niet en boet in aan geloofwaardigheid.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Duitsers zijn grundlich. Merkel heeft allang te kennen gegeven aan Juncker dat er geen Bundestag zitting meer ingeplanned gaat worden. Es ist over (Schauble).quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:39 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Mijn god als ze dit verhaal nou uit zouden zenden ipv GTST zou het een prachtige avond worden.
Juncker die Tsiparas naar Brussel lokt met een akkoord, waarop Merkel meteen meldt ik weet van niets.
Wat is er toch allemaal aan de hand daar joh, die Juncker is helemaal aan het doordraaien geloof ik.
Ze gaan boetes heffen die Griekenland niet kan betalenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Helemaal niks, IMF ontvangt haar geld niet en boet in aan geloofwaardigheid.
Nee, ze vragen de VS enkele kernraketten met de coordinaten van Athene te voorzien. Daarna komt er een negatief reisadvies voor Griekenland en gaan we over tot de orde van de dag.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb wil Obama dat Hollande alsnog een deal maakt met Griekenland...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:45 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nee, ze vragen de VS enkele kernraketten met de coordinaten van Athene te voorzien. Daarna komt er een negatief reisadvies voor Griekenland en gaan we over tot de orde van de dag.
Nee, de vraag was of het niet goedkoper is franse kernraketten te gebruiken. Die kunnen immers volstaan met middellange-afstands raketten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb wil Obama dat Hollande alsnog een deal maakt met Griekenland...
Zodra Obama belt, zitten ze binnen 5min te vergaderen in Duitsland.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:42 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Duitsers zijn grundlich. Merkel heeft allang te kennen gegeven aan Juncker dat er geen Bundestag zitting meer ingeplanned gaat worden. Es ist over (Schauble).
Ehm, neequote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zodra Obama belt, zitten ze binnen 5min te vergaderen in Duitsland.
Wel btw (over het hele bedrag inclusief verzendkonsten) en inklaringskosten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
ik heb het nog even nagekeken, voor computerhardware betaal je geen invoerrechten.
Kan zoveel zijn... Er is hier gisteren ook een belastingoverleg uit elkaar gespat. Als we niet tot onze nek in de Griekse crisis zouden zitten zou dat alle headlines beheersen...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:06 schreef L3gend het volgende:
Dijsselbloem richting Brussel nu?
RTLZ meldt dat hij accute verplichtingen heeft en niet bij het wekelijks gesprek met de minister van financiën op RTLZ kan zijn
Prachtig dit computeronderdelen-invoer-subplot in dit topicquote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:07 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Wel btw (over het hele bedrag inclusief verzendkonsten) en inklaringskosten.
twitter:Reuters twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 15:31:53BREAKING: Greek government proposes two-year deal with ESM to cover financial needs with parallel restructuring of debt. reageer retweet
Juncker schijnt nogal wat wijn te lusten. I agree als Tsipras bij het kruisje tekent vandaag, stap 1 van Juncker zijn "weg naar de oplossing" wordt het referendum nog overbodiger dan het nu al is...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:22 schreef zalkc het volgende:
Welk gedeelte snap ik niet van het referendum?
De Griekse premier legt toch het voorstel van de EU voor aan de kiezer? En als ze voor het referendum akkoord willen gaan dan moeten ze gaan pleiten voor een "Ja"?
In mijn beeld is dat zoiets als vragen of je vriend(in) al wat gezien heeft op het menu, naar de ober gaan en gerecht A bestellen en dan teruggaan met de opmerking dat gerecht A best lekker is en dat ze dat maar moet bestellen?
Laten verschepen met lagere waarde op factuur of als cadeau, hoef je niks te dokken.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:16 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Prachtig dit computeronderdelen-invoer-subplot in dit topic. Ik mocht laatst 20 euro aftikken over twee tshirts van 15 dollar elk...Hoe dat kan? ¤13 euro inklaringskosten...
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:33 schreef L3gend het volgende:
twitter:Reuters twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 15:31:53BREAKING: Greek government proposes two-year deal with ESM to cover financial needs with parallel restructuring of debt. reageer retweet
twitter:Reuters twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 15:42:02BREAKING: Merkel says there will be no new developments on #Greece today: source reageer retweet
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dat niet is wat Juncker vannacht voorstelde... Dit lijkt me heel iets anders dan wat er vrijdag/zaterdag op tafel lag...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:33 schreef L3gend het volgende:
Nadat je al meerdere keren gefaald hebt in het willen afschrijven van je schuld gewoon iedere week weer opnieuw proberen. Zo werkt het ook bij de bank als je een betalingsachterstand hebt.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:46 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dat niet is wat Juncker vannacht voorstelde... Dit lijkt me heel iets anders dan wat er vrijdag/zaterdag op tafel lag...
Dit gaat niet meer om de inhoud van de voorstellen, dit gaat om wie, in de ogen van het Griekse volk, als laatste de deur dicht smijt.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nadat je al meerdere keren gefaald hebt in het willen afschrijven van je schuld gewoon iedere week weer opnieuw proberen. Zo werkt het ook bij de bank als je een betalingsachterstand hebt.
Met een plan waar niemand in zijn 'right mind' mee akkoord zou kunnen gaan.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:50 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dit gaat niet meer om de inhoud van de voorstellen, dit gaat om wie, in de ogen van het Griekse volk, als laatste de deur dicht smijt.
Tsipras zegt nu: kijk, ik stel nog iets voor op de laatste minuut om eruit te komen en ik krijg vol de deur in mijn gezicht.
Ik ook...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:51 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Met een plan waar niemand in zijn 'right mind' mee akkoord zou kunnen gaan.
Ik hoop dat de gemiddelde Griek dat snapt.
450quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:55 schreef Glazenmaker het volgende:
Hoeveel mensen die nu in de file staan voor een tankstation balen van hun keuze bij de laatste verkiezingen?
Je kan het altijd proberenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:33 schreef L3gend het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)teunpakket~a4091295/quote:Turkije is bereid al het mogelijke te doen om Griekenland in zijn financiële crisis te helpen. Dit zei de Turkse premier Ahmet Davutoglu vandaag op een bijeenkomst van zijn partij voor Rechtvaardigheid en Ontwikkeling (AK).
'We zijn bereid alles wat mogelijk is te doen om samen te werken, zoals op het gebied van toerisme, energie en handel, want we willen een sterk Griekenland en willen dat land helpen de crisis te overwinnen', verklaarde Davutoglu.
Turkije wil daar snel op hoog niveau overleg over met de aartsrivalen in Athene, meldde de Turkse krant Hürriyet. De AK-partij is niet de enige in Turkije die stelt het beste met de Griekse buren voor te hebben. De links-radicale pro-Koerdische Democratische Volkspartij (HDP) die in juni na de verkiezingen met tachtig zetels zijn entree in het parlement maakte, heeft eerder aangedrongen op solidariteit met het Griekse volk.
Er is olie zat i.i.g.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:55 schreef Glazenmaker het volgende:
Hoeveel mensen die nu in de file staan voor een tankstation balen van hun keuze bij de laatste verkiezingen?
Ahhh wat liev!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:09 schreef Infection het volgende:
Turkije wil Grieken helpen
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)teunpakket~a4091295/
in de ruil voor Cyprus of zo?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:09 schreef Infection het volgende:
Turkije wil Grieken helpen
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)teunpakket~a4091295/
Dat dacht ik ook direct.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:11 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ahhh wat liev!
(wat zou daar precies achter zitten?)
http://www.zerohedge.com/(...)ded-bailout-campaignquote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:04 schreef Infection het volgende:
Nou die schulden gaan ze wel afbetalen:
https://www.indiegogo.com/projects/greek-bailout-fund
De overheid bezit er nog een flink percentage van de grootste oliemaatschappij. Daar valt nog mooi wat te privatiseren.quote:
Nou wat wel bewust is dat we een monetair systeem hebben waarin dit soort crises evident zijn. Als het systeem (met banken die geld creeeren etc) niet wijzigt blijven we crises houden. En degene die het meest lijdt onder crises zijn de mensen aan de onderkant van de samenleving. De Junckers, Lagardes en Dijsselbloems hebben er niet zoveel last van. Die gaan gewoon verder met hun spelletjes (lees de EU).quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:52 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ahum, de huizencrash en de opvolgende crisis waren wel ff wat heftiger. De vraag is of zulke crises bewust worden uitgelokt. Ook die crash werd voorspeld en je zou dus kunnen stellen dat het bewust werd uitgelokt omdat er geen tegenmaatregelen werden genomen. Het heeft volgens mij weinig met bewust te maken. De politiek&corporate elite maakt er gewoon gebruik van om hun macht en rijkdom te vergroten omdat zij als insiders handig gebruik kunnen maken van hun voorkennis.
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:46 schreef Infection het volgende:
Nog eens 2 jaar de banken betalen, zijn ze wel goed bij hun hoofd?
Ik heb wel trek in een heerlijke griekse saladequote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:04 schreef Infection het volgende:
Nou die schulden gaan ze wel afbetalen:
https://www.indiegogo.com/projects/greek-bailout-fund
Heb ik toch liever die fles Ouzo.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:23 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik heb wel trek in een heerlijke griekse salade
Op een leuk eilandje, lekker genieten paar weken per jaar van lekkere wijn en goed eten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:22 schreef Chadi het volgende:
We kunnen allemaal een huis gaan kopen in Griekenland.
Inderdaad win-winquote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:33 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Op een leuk eilandje, lekker genieten paar weken per jaar van lekkere wijn en goed eten.
Kijken hoe serieus het voorstel istwitter:J_Dijsselbloem twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 16:30:18Extraordinary Eurogroup teleconference tonight 19:00 Brussels time to discuss official request of Greek government received this afternoon reageer retweet
Dan zijn er geen schulden meer.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:52 schreef Etsu het volgende:
Stel nou dat een of andere sjiek uit Dubai het geld genoeg heeft en alle schulden afbetaalt. Wat dan?
Dan verliest het internationaal islamitische terrorisme rond de 300 miljard aan omzet dit jaar.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:52 schreef Etsu het volgende:
Stel nou dat een of andere sjiek uit Dubai het geld genoeg heeft en alle schulden afbetaalt. Wat dan?
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:42 schreef L3gend het volgende:
Kijken hoe serieus het voorstel istwitter:J_Dijsselbloem twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 16:30:18Extraordinary Eurogroup teleconference tonight 19:00 Brussels time to discuss official request of Greek government received this afternoon reageer retweet
twitter:Reuters twitterde op dinsdag 30-06-2015 om 16:54:50BREAKING: Merkel told lawmakers Germany cannot consult on a new proposal before Greek referendum. reageer retweet
Het is zwz te laat. Het kan hooguit gaan om een nieuw akkoord. Wat een onbenullen daar in Griekenlandquote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:42 schreef L3gend het volgende:
wat is dat voor onoverzichtelijke bendequote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:59 schreef SureD1 het volgende:
The Guardian heeft een screenshot van de brief, die 1 a4-tje behelst. Apart lettertype ook..
http://www.theguardian.co(...)decision-for-tsipras
https://mobile.twitter.co(...)251938746369/photo/1quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:01 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
wat is dat voor onoverzichtelijke bende
Wasr staat dat a4 tje dan
Valt wel mee, gewoon het duitse journaal blijven volgen.quote:
Ben ik potdomme blij dat we die Duitsers nog hebben zeg. Die verrader van een Dijsselbloem is al weer op weg naar Brussel om te tekenen bij het kruisje.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:07 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Valt wel mee, gewoon het duitse journaal blijven volgen.
Tageschau 17:00h
1. verlenging technisch onmogelijk.
2. nieuwe aanvraag voldoet niet aan criteria, alleen van toepassing indien de gehele euzone of EU bedreigt worden door een systemisch risico.
Hij heeft nog niet door dat je met word opmaak kunt veranderen en paste daarom al die lettertypes door elkaar.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:09 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Thanks, wel een lekker beknopt voorstel... Is bijna 'tralalala geld'....
Waarom zou Griekenland dat wat uitmaken?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:46 schreef Infection het volgende:
Nog eens 2 jaar de Grieken betalen, zijn ze wel goed bij hun hoofd?
Dit.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:15 schreef Digi2 het volgende:
Als we het toch over paniek hebben, krijg ik nu toch de indruk dat die vooral in het Syriza kamp plaatsheeft![]()
Waarschijnlijk misten er een paar cruciale parameters en data in hun speltheorie model
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:13 schreef danos het volgende:
Dit filmpje maar weer eens teruggekeken, blijft een pareltje
DAX wel volatiel maar met slechts -0,28% verlies gesloten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:20 schreef 99.999 het volgende:
Heb het nieuws niet zo gevolgd vandaag maar zijn de beursen of de eurokoers vandaag wel in paniek geraakt of valt het wel weer mee?
Niet heel opwindend dus.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:22 schreef Digi2 het volgende:
[..]
DAX wel volatief maar met slechts -0,28% verlies gesloten.
Hoezo?quote:
Nou dat gekronkel is al een tijd aan de gang en mensen zijn het redelijk zat. Tijd dat we de Grieken echt gaan helpen in plaats van rente voor ze te betalen.quote:
wow, ze hebben de beurs in Duitsland voortijdig gesloten? Wat is er gebeurd?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:22 schreef Digi2 het volgende:
[..]
DAX wel volatief maar met slechts -0,28% verlies gesloten.
Speeltuin 12, bluf alleen als het geloofwaardig isquote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:15 schreef Digi2 het volgende:
Als we het toch over paniek hebben, krijg ik nu toch de indruk dat die vooral in het Syriza kamp plaatsheeft![]()
Waarschijnlijk misten er een paar cruciale parameters en data in hun speltheorie model
EURUSD koers is na het bericht van Merkel wel ingestort, krabbelt weer opquote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:22 schreef Digi2 het volgende:
[..]
DAX wel volatiel maar met slechts -0,28% verlies gesloten.
waarom?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:27 schreef Infection het volgende:
[..]
Die lijkt juist alleen maar verder weg sinds vandaag.
Ja duh, de EU werkt niet helemaal mee met hun spelletjes. lol.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:15 schreef Digi2 het volgende:
En niemand accepteert het nog .quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:30 schreef Infection het volgende:
[..]
Er is weer een nieuw voorstel ingediend.
En afgeschoten door de moffen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:30 schreef Infection het volgende:
[..]
Er is weer een nieuw voorstel ingediend door de Grieken.
Met ingestort, waar doel je dan op? Dezelfde instorting als gister/zondag?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:28 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
EURUSD koers is na het bericht van Merkel wel ingestort, krabbelt weer op
DAX staat op dit moment (17:30) op - 0.91%, in tegenstelling tot wat Digi2 vanuit een alternatief universum meldt...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:22 schreef Digi2 het volgende:
[..]
DAX wel volatiel maar met slechts -0,28% verlies gesloten.
Minder nog, maar het grafiekje gaat plotsklaps naar beneden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met ingestort, waar doel je dan op? Dezelfde instorting als gister/zondag?
Nee maar zij kunnen wel besluiten niet akkoord te gaan. Dan houdt het alweer op. Of gaat dan iedereen behalve Duitsland aan het ESM meedoen?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:31 schreef Infection het volgende:
[..]
Klopt. Helaas zijn de 'moffen' niet de hele EU.
Op dit moment ff wel want zij houden hun hoofd koel en hebben hun due diligence goed gedaan.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:31 schreef Infection het volgende:
[..]
Klopt. Helaas zijn de 'moffen' niet de hele EU.
Intraday staat op -0,86%quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met ingestort, waar doel je dan op? Dezelfde instorting als gister/zondag?
Dat is het doorrollen van schulden en heel gebruikelijk. Het gebeurt ook met hypotheken bijv.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:33 schreef wolfrolf het volgende:
het gegeven dat ze geld lenen om andere schulden af te lossen blijft toch briljant
Ook niks aan de hand dus.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:32 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Minder nog, maar het grafiekje gaat plotsklaps naar beneden.
Name Kurs Änderungquote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:40 schreef crystal_meth het volgende:
hey Digi2, de DAX, die volgens jou "afsloot" met slechts 0.28% verlies, staat nu op -1.25%. enig commentaar?
Waar haal jij die -1,25% vandaan?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:40 schreef crystal_meth het volgende:
hey Digi2, de DAX, die volgens jou "afsloot" met slechts 0.28% verlies, staat nu op -1.25%. enig commentaar?
Het is nog net geen Comic Sans...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:33 schreef L3gend het volgende:
[..]
Brief ziet er er ook chaotisch, staat symbool voor de gang zaken
Ok genoeg internet voor vandaag.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:13 schreef danos het volgende:
Dit filmpje maar weer eens teruggekeken, blijft een pareltje
Was de DAX niet vroegtijdig gesloten door de Duitsers?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Binckbank
DAX Index10.944,97-138,23(-1,25%)17:42:50
De realisatie dat een knoflookland het financiële stelsel niet kan omtrekken.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
wtf, zit iedereen op een andere planeet?
yep, dat is met 15 minuten vertraging.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:47 schreef BarryOSeven het volgende:
http://www.beurs.nl/indices/dax
Koers DAX (-0,91%)
Oke dan. Dacht alquote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
yep, dat is met 15 minuten vertraging.
Schiet al op met die miljarden dus.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:50 schreef Infection het volgende:
Bijna 2 ton in 1 dag: wordt Griekenland gered met crowdfunding?
http://www.volkskrant.nl/(...)rowdfunding~a4091581
Tuurlijk niet in deze tempo hebben ze max 800.000 er moeten echte serieuze miljardairs komenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:50 schreef Infection het volgende:
Er heeft al één iemand 5000 euro gedoneerd zag ik.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:56 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet in deze tempo hebben ze max 800.000 er moeten echte serieuze miljardairs komen
Doneren is niet eens het juiste woord hiervoor. Geld verbranden is het.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:58 schreef Infection het volgende:
[..]
Er heeft al één iemand 5000 euro gedoneerd zag ik.
Op deze planeet wordt al jaren gedaan alsof beurskoersen belangrijk zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
wtf, zit iedereen op een andere planeet?
Belangrijk is wat je bijdrage is aan deze wereld, wat is de jouwe?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Op deze planeet wordt al jaren gedaan alsof beurskoersen belangrijk zijn.
Ik kan nu ook eventjes 100.000 doneren aangezien ze het niet gaan halen ( neem ik aan ) dan krijg je je geld gewoon terugquote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:58 schreef Infection het volgende:
[..]
Er heeft al één iemand 5000 euro gedoneerd zag ik.
Ja, eigenlijk moet je je als miljardair nu de ogen uit de kop schamen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:56 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet in deze tempo hebben ze max 800.000 er moeten echte serieuze miljardairs komen
paywallquote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:08 schreef SureD1 het volgende:
Duiding van de brief van Tsipras:
http://blogs.ft.com/bruss(...)sting-a-3rd-bailout/
Die Bill Gates kan zo Griekenland helemaal schuldenvrij verklaren maar neequote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:09 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk moet je je als miljardair nu de ogen uit de kop schamen.
Jij kan samen met je vriendjes dat land uit de brand helpen, je ziet miljoenen mensen creperen.
Maar kijkt lekker geil naar je banksaldo.
Weer iemand die niet snapt dat vermogen niet gelijk staat aan geld op de bank.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:09 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk moet je je als miljardair nu de ogen uit de kop schamen.
Jij kan samen met je vriendjes dat land uit de brand helpen, je ziet miljoenen mensen creperen.
Maar kijkt lekker geil naar je banksaldo.
Dat snap ik wel, maar dat zijn wel de mensen die iets zouden kunnen doen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:10 schreef mtk het volgende:
[..]
Weer iemand die niet snapt dat vermogen niet gelijk staat aan geld op de bank.
Het pauper proletariaat is door zijn enorme omvang nu juist de groep dit dit wel kan opbrengen. Helaas liet Griekenland deze groep geen belasting betalen en daardoor zijn deze problemen nu ontstaan.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:11 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar dat zijn wel de mensen die iets zouden kunnen doen.
Niet het pauper proletariaat.
Doe dan 1.000.000quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:08 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik kan nu ook eventjes 100.000 doneren aangezien ze het niet gaan halen ( neem ik aan ) dan krijg je je geld gewoon terug
Het proletariaat heeft toch juist wel belasting betaald?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:12 schreef mtk het volgende:
[..]
Het pauper proletariaat is door zijn enorme omvang nu juist de groep dit dit wel kan opbrengen. Helaas liet Griekenland deze groep geen belasting betalen en daardoor zijn deze problemen nu ontstaan.
Tsja, en de regering kan ze ook niet uit de brand helpen want platzakquote:FAZ
Athener Rentenkasse zahlt nur die Hälfte aus
Pensionskasse für Freiberufler hat akute Zahlungsprobleme
Ja waarschijnlijk hebben ze intern de huishoudboekjes ook weer niet op orde en blijkt er ineens veel minder geld te zijn dan in de boeken stond.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:18 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Tsja, en de regering kan ze ook niet uit de brand helpen want platzak
Het blijft een vreemde vertoning. Zouden ze bij Syriza werkelijk het idee hebben dat er tijdens het zomerreces binnen korte tijd een nieuw "programma" bekrachtigd zou kunnen worden. Ik kan dat eigenlijk nauwelijks geloven?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:28 schreef crystal_meth het volgende:
na het met rode inkt verbeterde voorstel wordt er zelfs met lettertypes gevochten...
De grondwet ookquote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:33 schreef J.B. het volgende:
Ik las vandaag in de NRC dat de Griekse grondwet het belasten van winsten uit scheepvaart blijkbaar verbiedt, die grote Griekse rederijen betalen mede daardoor dus nauwelijks belastingen; wat een klucht
zou Europa de werledeconomie op spel zetten wegens het zomerreces? ik kan dat jammer genoeg wel geloven...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:31 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het blijft een vreemde vertoning. Zouden ze bij Syriza werkelijk het idee hebben dat er tijdens het zomerreces binnen korte tijd een nieuw "programma" bekrachtigd zou kunnen worden. Ik kan dat eigenlijk nauwelijks geloven?
Klopt waarschijnlijk helemaal, maar een doorzichtige poging het Griekse probleem een elite-probleem te laten zijn. Om echt geld binnen te halen moet de middenklasse belasting betalen! De rest is voor de bühne.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:33 schreef J.B. het volgende:
Ik las vandaag in de NRC dat de Griekse grondwet het belasten van winsten uit scheepvaart blijkbaar verbiedt, die grote Griekse rederijen betalen mede daardoor dus nauwelijks belastingen; wat een klucht
De wereldeconomie op het spel zettenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
zou Europa de werledeconomie op spel zetten wegens het zomerreces? ik kan dat jammer genoeg wel geloven...
Hoe zou de wereldeconomie hiermee op het spel gezet worden?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
zou Europa de werledeconomie op spel zetten wegens het zomerreces? ik kan dat jammer genoeg wel geloven...
Er wordt geen groot systemisch risico gezien in Griekenland. Ik zie dat anders, zeker op langere termijn mja.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Griekenland is economisch ongeveer zo belangrijk als de provincie Zuid Holland.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wat een vreemd artikel. De grens is gezet op 1.6 miljard. Dat redden ze toch never nooit niet, en dat weet iedereen die doneert ook. Die centen krijgen ze allemaal terug.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:50 schreef Infection het volgende:
yep, en vertrouwen in de euro is onbelangrijk...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Griekenland is economisch ongeveer zo belangrijk als de provincie Zuid Holland.
Best knap om dan de rest van de wereld zo gek te krijgen 350 miljard euro aan je te lenen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Griekenland is economisch ongeveer zo belangrijk als de provincie Zuid Holland.
We verlangen van alle Eurolanden begrotingsdiscipline. Dat gebeurt dus al.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:41 schreef Ryan3 het volgende:
Waarom verlangen we van alle EU-landen niet dezelfde austerity maatregelen die de Eurogroep van Griekenland verlangt, eigenlijk? Ook een vorm van solidariteit? Of blijven huidige politici niet lang meer politici dan?
Helemaal voor. Voor Nederland zou dat een paar jaar pijn doen, maar daarna zijn dubbele groeicijfers niet uitgesloten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:41 schreef Ryan3 het volgende:
Waarom verlangen we van alle EU-landen niet dezelfde austerity maatregelen die de Eurogroep van Griekenland verlangt, eigenlijk? Ook een vorm van solidariteit? Of blijven huidige politici niet lang meer politici dan?
Ja, als je economie met een kwart krimpt dan zijn dubbele groeicijfers daarna misschien niet uitgesloten nee.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:44 schreef mtk het volgende:
[..]
Helemaal voor. Voor Nederland zou dat een paar jaar pijn doen, maar daarna zijn dubbele groeicijfers niet uitgesloten.
Dat is dus exact de reden waarom de EU zon log faal project is geworden. Wat ze nu in pakweg twintig jaar hebben gedaan had in, bijv, 50 jaar moeten gebeuren.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:34 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
De grondwet ookMijn god wat moet daar nog een hoop gebeuren voordat ze capabel zijn zeg.
Hmm, daar kan je flink mee op je plaat gaan. Genoeg filantrope miljardairs die nog 1 uur van te voren het bedrag wat ze tekortkomen ff zouden kunnen bijschrijven. Dat zou wel een bak zijn zegquote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:43 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Wat een vreemd artikel. De grens is gezet op 1.6 miljard. Dat redden ze toch never nooit niet, en dat weet iedereen die doneert ook. Die centen krijgen ze allemaal terug.
Ik denk niet dat een donatie aan indigogo belastingvoordelen heeft, dus die miljardairs blijven lekker op hun geld zitten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:47 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Hmm, daar kan je flink mee op je plaat gaan. Genoeg filantrope miljardairs die nog 1 uur van te voren het bedrag wat ze tekortkomen ff zou kunnen bijschrijven. Dat zou wel een bak zijn zeg
De EU is geen puur economisch project. Daarom was het juist belangrijk dat deze landen betrokken werden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is dus exact de reden waarom de EU zon log faal project is geworden. Wat ze nu in pakweg twintig jaar hebben gedaan had in, bijv, 50 jaar moeten gebeuren.
Landen als Griekenland, Spanje, Italië, Portugal, etc, hadden veel langer buiten de EU gehouden moeten worden.
Bij een gezond land lopen de investeerders niet weg dus de economie zal niet met een kwart krimpen, maar hooguit met een paar procent.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:45 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ja, als je economie met een kwart krimpt dan zijn dubbele groeicijfers daarna misschien niet uitgesloten nee.
In welke eu landen vinden 'we' het wel oké dat men met 45 jaar met pensioen gaatquote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:41 schreef Ryan3 het volgende:
Vertrouwen in de Euro wordt eerder geschaad door het halfzachte optreden tegen Griekenland en het continue toegeven, pappen en nathouden en geen harde beslissingen nemen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
yep, en vertrouwen in de euro is onbelangrijk...
doen luchtmachtofficieren dat niet?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
In welke eu landen vinden 'we' het wel oké dat men met 45 jaar met pensioen gaat
Wat is er met dat wijf gebeurd?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:49 schreef wolfrolf het volgende:
ipv aan griekenland doneer ik liever aan esmee denters
http://pledgemusic.com/esmeedenters
Dat is al redelijk afgedekt maar een van de recente voorstellen van de Trojka is inderdaad dat de pensioenleeftijd op termijn naar 67 gaat (en ik meen 60 jaar voor vrouwen) of 40 werkzame jaren met uitzonderingen voor mensen in zware beroepen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
In welke eu landen vinden 'we' het wel oké dat men met 45 jaar met pensioen gaat
Dat haalt alleen een select clubje wrs.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
We verlangen van alle Eurolanden begrotingsdiscipline. Dat gebeurt dus al.
Knap nietwaar van die analysten en specialisten van pensioenfondsen en banken.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:43 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Best knap om dan de rest van de wereld zo gek te krijgen 350 miljard euro aan je te lenen.
Nee, gewoon met 67.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:52 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
doen luchtmachtofficieren dat niet?
Daar betaal je ze dan ook riant voor, al die zgn. "toppers".quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Knap nietwaar van die analysten en specialisten van pensioenfondsen en banken.
Echt, vooral om dat toen de Grieken de euro binnen kwamen je in alle kranten kon lezen dat ze niet aan de eisen voldeden. Soort van World Online in het groot.
In Nederland al lang niet meer. Dat was jaren terug al minstens 55.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:52 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
doen luchtmachtofficieren dat niet?
Gedumpt door platenmaatschappijquote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:52 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Wat is er met dat wijf gebeurd?Ze was toch met Justin Timberlake muziek aan het maken?
Ondanks veel sterkere vergrijzing talmen ze zelfs nogal met het afschaffen van allerlei VUT-regelingen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:55 schreef mtk het volgende:
[..]
Nee, gewoon met 67.
In Nederland mag de pensioenleeftijd op papier wel van 65 naar 67 zijn gegaan, maar de praktijk is eerder van gemiddeld 60 naar 67. In een hele korte tijd, maar dat kunnen we van die arme Grieken toch echt niet verwachten hoor.
oh, watr is dan de pensioenleeftijd in Griekenland? Met bron graag...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:55 schreef mtk het volgende:
[..]
Nee, gewoon met 67.
In Nederland mag de pensioenleeftijd op papier wel van 65 naar 67 zijn gegaan, maar de praktijk is eerder van gemiddeld 60 naar 67. In een hele korte tijd, maar dat kunnen we van die arme Grieken toch echt niet verwachten hoor.
Dus de regeringen die wij hebben gehad de afgelopen jaren hadden gelijk met bezuinigen, begrotings niet uit de klauwen laten lopen, en hadden eigenlijk nog meer moeten doen?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat haalt alleen een select clubje wrs.
Hoe dan ook, ben benieuwd als EU-regeringen dezelfde maatregelen nemen als in Griekenland is genomen. Dat je ziet dat de helft van je jongeren werkloos is, dat van de volwassenen 25% werkloos is, dat mensen geen toegang meer hebben tot zorg die ze nodig hebben en kinderen onnodig sterven, dat zelfmoord explosief is gestegen, dat je AOWtje 25+% gekort wordt etc. etc. en dat zo'n Dijsselbloem dan zegt.... het is niet genoeg, vrienden. En Juncker.... jullie maken mijn levensproject kapot... en al het andere beschamende wat deze man over zijn lippen krijgt. De tering je zult maar de EMU ingenaaid zijn door je bloedeigen politici met medeplichtigheid van alle voorstaande EU-politici uit die tijd en dan zo weg komen...
+ tropenjaren die dubbel tellen. Schoonvader zaliger van mijn broer was marine officier, was al met pensioen op zijn 51ste.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In Nederland al lang niet meer. Dat was jaren terug al minstens 55.
Dergelijke regelingen zijn de afgelopen decennia al flink versoberd in Nederland.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
+ tropenjaren die dubbel tellen. Schoonvader zaliger van mijn broer was marine officier, was al met pensioen op zijn 51ste.
Op zijn minst de sociale voorzieningen afschaffen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus de regeringen die wij hebben gehad de afgelopen jaren hadden gelijk met bezuinigen, begrotings niet uit de klauwen laten lopen, en hadden eigenlijk nog meer moeten doen?
Gemiddeld ligt dat op 62 ofzo, net als in Nederland.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Echt waar?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dergelijke regelingen zijn de afgelopen decennia al flink versoberd in Nederland.
Grappig genoeg is daar bijna geen bron van te vinden, want de cijfers uit Griekenland zelf kloppen niet. De pensioenleeftijd is in ieder geval 61 maar als je deze bron leest dan springen de tranen je in de ogen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
oh, watr is dan de pensioenleeftijd in Griekenland? Met bron graag...
kom eens met cijfersquote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:00 schreef Twiitch het volgende:
Die "officiële" pensioenleeftijd van Griekenland is een papieren tijger. Het probleem is dat een gigantisch deel van de beroepsbevolking vervroegd met pensioen gaat. En dan niet een/paar jaar eerder, nee, bijna tien jaar eerder.
http://www.nrcq.nl/2015/0(...)-maar-werken-of-nietquote:
quote:Door strengere regels over de hoogte van de pensioenuitkering, ging die omlaag van 96 procent van het eindloon, naar nog maar 54 procent, schrijft The Economist. En de pensioenen waren al veel lager dan in Nederland:
Volgens mij zijn er helemaal geen betrouwbare cijfers.quote:
Al veel vaker neergezet hier, cijfers van een Griekse minister: http://greece.greekreport(...)oy-early-retirement/quote:
en hoe vergelijkt dat met de rest van europa?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:01 schreef mtk het volgende:
[..]
Grappig genoeg is daar bijna geen bron van te vinden, want de cijfers uit Griekenland zelf kloppen niet. De pensioenleeftijd is in ieder geval 61 maar als je deze bron leest dan springen de tranen je in de ogen.
91.6% van de bevolking gaat dus voor zijn 61ste met pensioen. Terwijl West-Europa tot zijn 67ste moet werken.
Wie moet er nu eigenlijk solidair zijn met wie!
De officiële leeftijd ja. Als daarna nog steeds 75% van de mensen met vervroegd pensioen gaan dan heeft dat ook geen zin hé.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
http://www.nrcq.nl/2015/0(...)-maar-werken-of-niet
Zat er paar jaar naast. Inmiddels is die pensioenleeftijd dus gewoon 67.
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)stijgt-635-jaar.htmlquote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:05 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
en hoe vergelijkt dat met de rest van europa?
http://www.nu.nl/economie(...)stijgt-635-jaar.htmlquote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:06 schreef Twiitch het volgende:
[..]
De officiële leeftijd ja. Als daarna nog steeds 75% van de mensen met vervroegd pensioen gaan dan heeft dat ook geen zin hé.
Cijfers van een Griekquote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:05 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Al veel vaker neergezet hier, cijfers van een Griekse minister: http://greece.greekreport(...)oy-early-retirement/
Ik vertrouw al die cijfers sws niet, ene keer lees je dit, andere keer dat.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:06 schreef Twiitch het volgende:
[..]
De officiële leeftijd ja. Als daarna nog steeds 75% van de mensen met vervroegd pensioen gaan dan heeft dat ook geen zin hé.
Ja maar officieel is waar ik vanuit kan gaan, niet van wat horror verhalen die niet te verifiëren zijn. Als snap ik je punt wel hoor.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:06 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Tel er voor de zekerheid nog maar ff een % of 10 bij opquote:
We zijn geen haar beter dan de Grieken wat dat betreft. Maar schoppen op een land onder druk is makkelijker dan een beetje zelfreflectie.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vertrouw al die cijfers sws niet, ene keer lees je dit, andere keer dat.
Dat het voor 2011 of zo allemaal soepeltjes ging voor ambtenaren was een feit, maar in NL ging het nog maar 12 jaar geleden ook erg soepeltjes, niet alleen bij ambtenaren. Als Philips weer eens ging reorganiseren dan gingen via allerlei leuke regeltjes honderden mensen met een leuke regeling met 57½ het prepensioen in... En daar stond Philips niet alleen in.
Tsja, dat is appels met peren vergelijken. Er zijn ook mensen die rentenieren zeker in rijkere landen of vrouwen die het huishouden doen waarvan alleen de man werkt.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:11 schreef crystal_meth het volgende:
Volgens het OECD (HRS, ELSA en SHARE studies), percentage werkenden in de leeftijdscategorieën 55-59; 60-64; 65-69; en 70+
Austria 39% 7% 1% 0%
Belgium 45% 12% 1% 0%
Cambodia 16% 1% 0% 0%
Denmark 77% 35% 9% 3%
France 51% 12% 1% 0%
Germany 61% 23% 3% 0%
Greece 65% 18% 4% 0%
Italy 26% 12% 1% 0%
Netherlands 53% 22% 3% 0%
Norway 74% 33% 7% 1%
Spain 46% 22% 0% 0%
Sweden 78% 58% 5% 1%
Switzerland 77% 46% 7% 2%
United Kingdom 69% 40% 10% 2%
United States 66% 43% 20% 5%
Niet in Griekenland in ieder geval....quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
De pre-pensioenen werden grotendeels door de werkgevers en werknemers gefinancierd en niet zozeer door de belastingbetaler. Later is volgens mij ook de fiscale aftrekbaarheid geheel weggenomen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vertrouw al die cijfers sws niet, ene keer lees je dit, andere keer dat.
Dat het voor 2011 of zo allemaal soepeltjes ging voor ambtenaren was een feit, maar in NL ging het nog maar 12 jaar geleden ook erg soepeltjes, niet alleen bij ambtenaren. Als Philips weer eens ging reorganiseren dan gingen via allerlei leuke regelingetjes honderden mensen met een leuke regeling met 57½ het prepensioen in... En daar stond Philips niet alleen in.
Geen zorgen, andere landen waar de lonen drie keer lager zijn dan in Nederland betalen even veel mee dus geen zorgen, je kan rustig slapen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:01 schreef mtk het volgende:
[..]
Grappig genoeg is daar bijna geen bron van te vinden, want de cijfers uit Griekenland zelf kloppen niet. De pensioenleeftijd is in ieder geval 61 maar als je deze bron leest dan springen de tranen je in de ogen.
91.6% van de bevolking gaat dus voor zijn 61ste met pensioen. Terwijl West-Europa tot zijn 67ste moet werken.
Wie moet er nu eigenlijk solidair zijn met wie!
Uit je eigen bron:quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:11 schreef crystal_meth het volgende:
Volgens het OECD (HRS, ELSA en SHARE studies), percentage werkenden in de leeftijdscategorieën 55-59; 60-64; 65-69; en 70+ (in 2005)
Austria 39% 7% 1% 0%
Belgium 45% 12% 1% 0%
Cambodia 16% 1% 0% 0%
Denmark 77% 35% 9% 3%
France 51% 12% 1% 0%
Germany 61% 23% 3% 0%
Greece 65% 18% 4% 0%
Italy 26% 12% 1% 0%
Norway 74% 33% 7% 1%
Spain 46% 22% 0% 0%
Sweden 78% 58% 5% 1%
Frankrijk, België en Luxemburg zijn geen ontwikkelde landen? Dank je...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:24 schreef mtk het volgende:
[..]
Uit je eigen bron:
De gemiddelde werkelijke pensioenleeftijd van EU-landen van mannen.
Portugal 68,4
Sweden 66,1
United States 65,0
Ireland 64,6
OECD 64,2
United Kingdom 63,7
Estonia 63,6
Netherlands 63,6
Denmark 63,4
Czech Republic 63,1
Slovenia 62,9
Spain 62,3
Poland 62,3
Germany 62,1
Greece 61,9
Austria 61,9
Finland 61,8
Italy 61,1
Slovak Republic 60,9
Hungary 60,9
France 59,7
Belgium 59,6
Luxembourg 57,6
Griekenland staat beduidend lager dan de ontwikkelde landen in Europa. Wat ook opvallend is dat de andere probleemlanden die hun problemen wel aanpakken (Spanje, Portugal en Ierland) vele malen hoger staan.
Van de PIGS landen hebben er dus drie de tering naar de nering gezet en eentje niet. Welke zit nu in de problemen en verdient alles behalve steun?
Heb je ook een lijstje met dr hardst werkende inwoners?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:11 schreef crystal_meth het volgende:
Volgens het OECD (HRS, ELSA en SHARE studies), percentage werkenden in de leeftijdscategorieën 55-59; 60-64; 65-69; en 70+ (in 2005)
Austria 39% 7% 1% 0%
Belgium 45% 12% 1% 0%
Cambodia 16% 1% 0% 0%
Denmark 77% 35% 9% 3%
France 51% 12% 1% 0%
Germany 61% 23% 3% 0%
Greece 65% 18% 4% 0%
Italy 26% 12% 1% 0%
Norway 74% 33% 7% 1%
Spain 46% 22% 0% 0%
Sweden 78% 58% 5% 1%
Frankrijk en Belgie economisch gezien niet en Luxemburg is een veredelde stadsstaat en daardoor statistisch niet interessant. Als wij enkel de Randstad zouden meenemen zouden we ook ineens een stuk rijker zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Frankrijk, België en Luxemburg zijn geen ontwikkelde landen? Dank je...
Dan kom je uit in Azie. In ieder geval niet in Nederland. Die zullen ergens onderaan staan.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heb je ook een lijstje met dr hardst werkende inwoners?
Met de nodige hulp van de fiscus.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:19 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De pre-pensioenen werden grotendeels door de werkgevers en werknemers gefinancierd en niet zozeer door de belastingbetaler. Later is volgens mij ook de fiscale aftrekbaarheid geheel weggenomen.
Werknemers hebben veel te verliezen. Als de bedrijven omvallen door de kapitaalrestricties worden ze waar getroffen omdat er max 1jr WW is en geen bijstand. Als je pech hebt krijg je dat jaar WW ook nog es ff uitbetaalt in drachmenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:31 schreef SureD1 het volgende:
Een pro EU demonstratie gaande nu in Athene klaarblijkelijk (volgens de Guardian) worden mensen door werkgevers gedwongen om mee te lopen...althans dat zegt de Arbeidsinspectie van het ministerie (dat neem ik aan Syriza gezind is)...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |