abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154016235
Heel erg bedankt Gerhardt en FOK!
Ik ben heel erg benieuwd naar het boek en ik hoop er wat van op te steken. Als ik 'm uit heb zal ik een review tikken hier!
pi_154017563
Gefeliciteerd! Nu wachten tot ik hem illegaal van internet kan trekken. :T
Nee grapje, ik zal hem binnenkort bestellen!
  donderdag 2 juli 2015 @ 22:31:15 #103
395200 deadprez
One more rail
pi_154017767
Tof topic.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  Admin zondag 5 juli 2015 @ 10:51:38 #104
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_154079115
Leuk om alles zo eens na te lezen, erg leuk dat u zo uitgebreid antwoord heeft gegeven :)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_154109169
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 10:03 schreef GerhardtMulder het volgende:

[..]

Tot-sinas
De Oude garde is momenteel buitenspel gezet of houden zich gedeisd door het Liquidatie of Passage-proces. Wanneer die achter de rug zijn, dan zien we wel of er en wederopstanding volgt.
Momenteel zijn het vooral de Marokkaanse Nederlanders.
(Wat een cultwoord: Of je bent Nederlander of Marokkaan. Ik heb veel met die jongens gesproken en het valt me op dat ze, wanneer het in hun kraam te pas komt, even makkelijk van Nationaliteit wisselen als van onderbroek. Maar dat terzijde.)
Overigens , het boek is al 3 weken geleden uitgekomen.
Bedankt voor het antwoord ! Ik zal het voordat ik op vakantie ga aanschaffen als leesvoer :)
De ballen en tot sinas.
  maandag 6 juli 2015 @ 15:16:53 #106
445591 verified  GerhardtMulder
Auteur Amsterdamse Penoze
pi_154114964
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juli 2015 20:33 schreef Nostalgist het volgende:
Dank je Gerhardt, leerzame antwoorden :D En mijn ega is helemaal gelukkig.. ^O^
Ik begrijp het niet Nostalgist, als ik je foto zie lijk je me een knappe vrouw, maar wat betekent dan dat mannenicoontje voor je naam?
  maandag 6 juli 2015 @ 15:18:50 #107
pi_154115014
quote:
14s.gif Op zondag 5 juli 2015 10:51 schreef yvonne het volgende:
Leuk om alles zo eens na te lezen, erg leuk dat u zo uitgebreid antwoord heeft gegeven :)
Ik ben duidelijk een man van het Vraag & Antwoordspel, maar je mag wel JE zeggen, zo oud ben ik nu ook weer niet! ;)
  maandag 6 juli 2015 @ 15:21:44 #108
pi_154115097
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:25 schreef Stompzinnig het volgende:
Gefeliciteerd! Nu wachten tot ik hem illegaal van internet kan trekken. :T
Nee grapje, ik zal hem binnenkort bestellen!
Deadprez
Daar reken ik op. Je zult er echt geens pijt van hebben, Is het wel het geval, dan krijg je een boek van me gratis. www.showroom.nl
  maandag 6 juli 2015 @ 15:23:33 #109
pi_154115144
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juli 2015 21:44 schreef Nemephis het volgende:
Heel erg bedankt Gerhardt en FOK!
Ik ben heel erg benieuwd naar het boek en ik hoop er wat van op te steken. Als ik 'm uit heb zal ik een review tikken hier!
Nemephis,
Ik kijk er naar uit! Succes met het lezen, vergeet niet dat ik als ijsmaker ook jong ben geweest. 8-)
  maandag 6 juli 2015 @ 15:26:22 #110
pi_154115218
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 20:17 schreef Isegrim het volgende:
Het is hier ook hartstikke leuk en je bent al lid! *O*
Ja, dat is waar ook. Waar zo'n vraaggesprek je al toe kan brengen. Maar ik BLIJF lid, moet alleen nog uitzoeken hoe zo'n forum werkt. Je ligt er trouwens lui bij Isegrim. :D
pi_154115484
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 15:16 schreef GerhardtMulder het volgende:

[..]

Ik begrijp het niet Nostalgist, als ik je foto zie lijk je me een knappe vrouw, maar wat betekent dan dat mannenicoontje voor je naam?
Je kan zelf kiezen welk plaatje (user icon) je gebruikt. Dat is (bijna nooit) de gebruiker zelf. Ik ben namelijk ook niet Boulahrouz. ;)
BFF met GGMM
pi_154141045
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 15:16 schreef GerhardtMulder het volgende:

[..]

Lol.. Die knappe vrouw is Alanis Morissette. Ik ben de man van Leandra :D

Het boek is goed aangekomen. Dank je dat je het wilde signeren ^O^
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  dinsdag 7 juli 2015 @ 14:54:07 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154142607
Wat mijn man zegt; het boek is gesigneerd en wel aangekomen, mijn dank :*

Oh, mijn plaatje is overigens wel op mij gebaseerd, maar dat was een plaatje uit de tijd dat we collectief boos waren op FOK!, en half FOK! had een (door dezelfde user) getekend plaatje met een "not amused" blik.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 8 juli 2015 @ 11:56:24 #114
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154166005
Boek hier inmiddels ook binnen.. top! _O_
pi_154167738
Ook ik heb 'm binnen gekregen, heel erg bedankt Gerhardt en FOK!
pi_155461215
Ik heb het boek inmiddels uit dus tijd voor een review. Is mijn eerste dus hopelijk is het wat :s)

Het boek is geschreven in de ik-vorm, Gerhardt neemt ons mee op een wandeling door Amsterdam en vertelt op bepaalde lokaties wat er in het verleden aan misdaad is voorgevallen. Het leest lekker weg, ga dit boek niet lezen voor het slapen gaan, je denkt telkens 'ach nog één hoofdstuk..'

Elk hoofdstuk begint op een bepaalde bekende lokatie. Als boer uit de provincie had ik daarbij af en toe geen idee waarover het ging, een foto erbij zou een goede aanvulling zijn geweest.

We maken we kennis met kleine en grote misdadigers en leren we wat hun achtergronden waren, hoe ze in het leven stonden en hoe ze in de misdaad verzeilt raakten. Allerlei soorten misdaad passeren de revue, moord en doodslag, prostitutie, afpersing, drugs. Voor iemand die hier totaal niet in thuis is, zoals mij, gaat er een wereld voor je open.

Het boek is niet helemaal objectief geschreven, soms vertelt Gerhardt zijn eigen mening. Door het boek heen vertelt hij op luchtige wijze ook over zijn eigen achtergrond waardoor je beter begrijpt hoe die standpunten vorm hebben gekregen.

Conclusie: Gerhardt vertelt op een levendige manier, beschrijft details, zet een bepaalde sfeer neer die prima aansluit bij de onderwerpen waarover vertelt wordt. In gedachten waan je je zo met hem in zo'n typisch Amsterdams café. Voor iemand die wat meer wil weten over de historie van de onderwereld in onze hoofdstad is dit boek een echte aanrader!
pi_155966778
:(

Goftedomme.

Eindelijk een kwaliteits-user die met aantoonbaar verstand van zaken dingen kan vertellen,
iemand die bijna in de buurt zou kunnen komen van mijn ongeevenaarde schrijfstijl.
Een man met kennis, en het lef om die niet te verbergen, er openlijk mee voor den dag komt,
een echte auteur, een schrijver, iemand die weet hoe het voelt om een lege bladzijde te vullen,
iemand die het dilemma kent van de ondraagelijke keuze uit een veelheid aan synoniemen,
die de onvermijdelijke gedachtenloop die dat ene woord op gang zal brengen bij de lezer vooraf inziet,
linksom of rechtsom, feitelijk dezelfde betekenis, maar een totaal andere context,
andere sfeer, ander gevoel, andere insteek en ander oogpunt,
en dan toch weloverwogen de knoop doorhakt en precies de juiste keuze maakt,
aan het ene pad voorbijgaat, je dwingend oplegt om het andere te volgen,
naar een punt dat je niet zag aankomen, niet verwachtte, en zonder dwang nooit had ontdekt,
een persoon met gezond verstand, geduld, inzicht en relativeringsvermogen,
die feilloos een sfeer weet neer te zetten, van taktiek, romantiek, en daadkracht met de botte bijl,
iemand die wetshandhaving groot zag worden, met vallen en opstaan, met macht en onmacht,
een weg zag zoeken in de wereld van de mensen waar we allen soms van dromen,
van daad die leidt naar overdaad, van grof vermoordde mensen, en ingevulde wensen,

:|W

... en ik heb het gemist.

}:|

Voordelen van de techniek en moderne tijd zijn vaak genoeg beschreven,
maar de nadelen zie je altijd pas in als het te laat is.

[ Bericht 0% gewijzigd door mannenkokengewoonbeter op 10-09-2015 09:48:09 ]
bivd kijkt met u mee.
pi_156069932
Kent u heer Olivier? Ik heb zijn boeken gelezen en denk dat hij nogal een hoop (vermakelijke) onzin schrijft, volgens mij is hij er namelijk helemaal niet zo rijk van geworden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')