Vind het wel mooie folklore.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:27 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik blijf het toch maar een apart iets vinden die criterium.
Leuk om de renners van dichtbij te zien.quote:
Frankrijk ook wel volgens mijquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:36 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Leuk om de renners van dichtbij te zien.
Deze folklore kennen ze in Nederland, België, Denemarken en ik dacht Duitsland. Nog meer landen?
Is dit zo'n brevetten (?) koers (wel een extremequote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:21 schreef ultra_ivo het volgende:
Nu we de ronde voor langslapers gehad hebben kunnen de doorrijders weer aan de gang. In de nacht van vrijdag op zaterdag startte de transcontinental race in Geraardsbergen. De winnaar van de vorige twee edities rijdt dit jaar een koers in Rusland. Nummer 1 is daarmee niet vergeven. De 1e 2 controleposten (waaronder de Mont Ventoux) zijn door de koplopers al gepasseerd. De stand bij de 2e controlepost was:
James Hayde 2 dagen 7 uur
Josh Ibbett 2 dagen 10 uur
Ultan Coyle 2 dagen 12 uur
Alexandre Bourgeonnier 2 dagen 16 uur
Nelson Trees 2 dagen 18 uur
Samuel Becuwe 2 dagen 18 uur
Alex Metcalfe 2 dagen 19 uur
Tomas Navratil 2 dagen 19 uur
Jakub Vicek 2 dagen 19 uur
Ishmael Burdeau 2 dagen 19 uur
Hayden en Ibbett hebben in de Po-vlakte hun voorsprong fors uitgebreid en rijden bijna Slovenië in, dat terwijl de meeste rijders nog met de Alpen bezig zijn.
De volgende controle is in Vukovar, ik verwacht dat de eersten daar morgen aankomen.
Dan zit zijn seizoen erop.quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:23 schreef Ajacied422 het volgende:
Bertí Contador kan niet in San Sebastian meedoen want hij heeft koorts.
Damn, knap hoor. Is een GPS eigenlijk wel toegestaan?quote:Transcontinental Race linkt de Muur met Istanboel
GERAARDSBERGEN - Vrijdag 24 juli om middernacht starten 200 wielerfanaten van op De Muur een zware race naar de Turkse stad Istanboel: de Transcontinental Race. In Het Nieuwsblad van zaterdag 25 juli een interview met deelnemer Rudy Rollenberg.
De deelnemers moeten in amper twee weken maar liefst 4.220 kilometer door Europa afleggen. De snelsten worden al na 7 à 8 dagen aan de Bosporus verwacht. Er is geen vastgelegd parcours, er zijn enkel 4 verplichte controlepunten: de Mont Ventoux (Frankrijk), de Strada dell’ Assietta (Noord-Italië), Vukovar (Kroatië) en Mount Lovcen (Montenegro). De renners stippelen zelf hun route uit en mogen onderweg geen assistentie krijgen. Ze moeten zich redden met wat ze bij de start meenemen en onderweg kunnen kopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
Hebben ze niet gewoon de trein gepakt?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:21 schreef ultra_ivo het volgende:
Nu we de ronde voor langslapers gehad hebben kunnen de doorrijders weer aan de gang. In de nacht van vrijdag op zaterdag startte de transcontinental race in Geraardsbergen. De winnaar van de vorige twee edities rijdt dit jaar een koers in Rusland. Nummer 1 is daarmee niet vergeven. De 1e 2 controleposten (waaronder de Mont Ventoux) zijn door de koplopers al gepasseerd. De stand bij de 2e controlepost was:
James Hayde 2 dagen 7 uur
Josh Ibbett 2 dagen 10 uur
Ultan Coyle 2 dagen 12 uur
Alexandre Bourgeonnier 2 dagen 16 uur
Nelson Trees 2 dagen 18 uur
Samuel Becuwe 2 dagen 18 uur
Alex Metcalfe 2 dagen 19 uur
Tomas Navratil 2 dagen 19 uur
Jakub Vicek 2 dagen 19 uur
Ishmael Burdeau 2 dagen 19 uur
Hayden en Ibbett hebben in de Po-vlakte hun voorsprong fors uitgebreid en rijden bijna Slovenië in, dat terwijl de meeste rijders nog met de Alpen bezig zijn.
De volgende controle is in Vukovar, ik verwacht dat de eersten daar morgen aankomen.
quote:Op woensdag 29 juli 2015 12:29 schreef OProg het volgende:
[..]
Damn, knap hoor. Is een GPS eigenlijk wel toegestaan?Allicht mag een GPS, hoe wil je anders de weg vinden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit soort ondernemingen zijn het terrein van (enigszins zonderlinge) ultra atleten die met 2x een kwartiertje hazenslaap op een dag toekunnen. Die leveren niet zozeer hele zware prestaties, maar houden vooral een "normaal" prestatieniveau heel lang vol.
8 dagen fietsen over 4200 km is meer dan 500 per dag, daarvoor moet je alleen maar 17-18 uur per dag 30 km/uur fietsen. Das te doen.
Blijft er nog wat tijd over om af en toe te eten en slapen ook![]()
Parijs-Brest-Parijs is met slechts 1200 km nog 1 van de normale races in die categorie. Maar neem de RAAM (Race Across America) bijvoorbeeld, die doen ook 4800 km in 9 dagen ofzo.Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
Kaart? Hoe denk je dat mensen 20 jaar geleden hun weg konden vindenquote:Op woensdag 29 juli 2015 13:04 schreef Gripper het volgende:
[..]
Allicht mag een GPS, hoe wil je anders de weg vinden?
Een GPS is geen valsspelen ofzo. Het is gewoon een legitiem navigatiemiddel. En een stuk makkelijker dan zo'n papierhouder die flappert in de windquote:Op woensdag 29 juli 2015 13:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kaart? Hoe denk je dat mensen 20 jaar geleden hun weg konden vinden
Dat weet ik maar een discussie over wat menselijk wel en niet mogelijk is loopt al dagen elders op het forum, vandaar.quote:Op woensdag 29 juli 2015 13:04 schreef Gripper het volgende:
Dit soort ondernemingen zijn het terrein van (enigszins zonderlinge) ultra atleten die met 2x een kwartiertje hazenslaap op een dag toekunnen. Die leveren niet zozeer hele zware prestaties, maar houden vooral een "normaal" prestatieniveau heel lang vol.
8 dagen fietsen over 4200 km is meer dan 500 per dag, daarvoor moet je alleen maar 17-18 uur per dag 30 km/uur fietsen. Das te doen.
Dit vind ik anders een behoorlijk zware prestatie. 17-18u fietsen a 30kmh in de bergen, zijn niet veel die dat kunnen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 13:04 schreef Gripper het volgende:
[..]
Allicht mag een GPS, hoe wil je anders de weg vinden?
Blijft er nog wat tijd over om af en toe te eten en slapen ook![]()
Parijs-Brest-Parijs is met slechts 1200 km nog 1 van de normale races in die categorie. Maar neem de RAAM (Race Across America) bijvoorbeeld, die doen ook 4800 km in 9 dagen ofzo.
Niet eens op Sporza??quote:Op woensdag 29 juli 2015 13:50 schreef Maver24 het volgende:
Tour van Wallonië zometeen live op Eurosport om half 3
Daarom zijn die taaie randonneurs ook stiekum best topatleten. Het vraagt jaren training om je lichaam te laten wennen aan hele lange dagen op het zadel, weinig slaap, en altijd maar doorgaan in een gestaag tempo.quote:Op woensdag 29 juli 2015 13:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dit vind ik anders een behoorlijk zware prestatie. 17-18u fietsen a 30kmh in de bergen, zijn niet veel die dat kunnen.
quote:
Opzich niet onlogisch, meer aandacht als afgelopen Tour zullen ze niet snel meer krijgen, toen was het allemaal nog nieuw. Stoppen op je hoogtepunt toch?quote:
Bedankt...quote:Op woensdag 29 juli 2015 13:50 schreef Maver24 het volgende:
Dat is wel erg lang. Vind het wel vreemd dat zijn seizoen er nu al op zit. Het huidige seizoen duurt nog wel even met nog veel ritten.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:19 schreef rajknier het volgende:
Contador gaat nu 10 maanden trainen voor de TDF2016?
Ergens in November heb je nog de Tour of China toch?quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:29 schreef Cavaliers het volgende:
Hij koerste überhaupt al nooit veel en heeft er nu al twee grote ronden opzitten. Wat zou hij nog moeten rijden dan?
Ja klopt. Vorig jaar nog naar gekeken op Eurosport. Wat ik al zei. Seizoen duurt nog wel even.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:31 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ergens in November heb je nog de Tour of China toch?
Zijn laatste kunstje in principe. Wordt hoe dan ook lastig omdat er na-oorlogs nog nooit iemand 9 jaar (of meer) na zijn eerste Tourwinst nog een keer een TDF won.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:19 schreef rajknier het volgende:
Naar Beijing ga je toch ook niet voor je lol, dan zou ik ook lekker op het strand blijven liggen. Ik snap het wel. Volgend jaar z'n final act bovendien, nog een keer de Tour zou het wel afmaken voor Bert.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:31 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ergens in November heb je nog de Tour of China toch?
Volop. Eurosport, Sporza, L1..quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:40 schreef Maver24 het volgende:
Ik zie trouwens nergens op Eurosport iets staan over de Eneco Tour. Wordt dus nergens uitgezonden?
2013 t/m 2015 betere prestaties dan zijn gouden periode 2006-2008. In 2009 won hij dan nog wel de Vuelta maar was hij niet uizonderlijk goed in de klassiekers.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:35 schreef Maver24 het volgende:
Valverde koerst geloof ik het hele jaar door. Die zie je echt overal koersen.
Lollerpiti zal dadelijk in Richmond ook wel weer een manier vinden om podium te eindigen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:46 schreef Ericr het volgende:
[..]
2013 t/m 2015 betere prestaties dan zijn gouden periode 2006-2008. In 2009 won hij dan nog wel de Vuelta maar was hij niet uizonderlijk goed in de klassiekers.
Valverde is uitzonderlijk, zelfs al zou hij nog volledig gedopeerd rondrijden is zijn palmares ongekend voor een renner van zijn generatie. Start bijna in iedere grote wedstrijd en kan dan ook gelijk meestrijden voor het podium.
Ik zie alleen hoogtepunten van de Tourquote:Op woensdag 29 juli 2015 13:50 schreef Maver24 het volgende:
het is allemaal wel een beetje karig idd. Zal Tinkoff ook wel fijn vinden dat Contador niet meedoet aan het WK Ploegentrijdrit. Doe mij dan een renner als Valverde die koerst tenminste nog vanaf de voorjaarsklassiekers tot aan het WK. Alhoewel ik geen idee hebt of hij ook dit jaar mee doet aan het WKquote:Op woensdag 29 juli 2015 15:19 schreef rajknier het volgende:
ES 2quote:Op woensdag 29 juli 2015 16:17 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ik zie alleen hoogtepunten van de Tour
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |