Bron: HLNquote:In de Tunesische stad Sousse is een aanslag gepleegd op een hotel waar toeristen verblijven. Dat melden lokale media en veiligheidsbronnen.
Het is nog niet duidelijk of er een explosie is geweest of dat er geschoten is. Of er slachtoffers zijn gevallen is eveneens niet duidelijk.
In Sousse, 140 kilometer ten zuiden van Tunis, vond al eerder een zelfmoordaanslag plaats. Op 30 oktober 2013 blies een man zichzelf op buiten het viersterrenhotel Riadh Palm. Securitypersoneel verhinderden hem toen het hotel te betreden.
Waarom gaan mensen in godsnaam naar een land wat geheel geel is (en zelfs grote delen rood!) op vakantie en denken zo een vaart zal het niet lopen of wat ken mij nou gebeuren?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 20:43 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Vooralsnog onveranderd.
[ afbeelding ]
bron: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/tunesie
Nog een in Frankrijk want die waren de vorige keer ook al de klosquote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:07 schreef banaantjeEE het volgende:
Aanslag in Frankrijk
Aanslag in Tunesië
What's next?
Jupiter?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:07 schreef banaantjeEE het volgende:
Aanslag in Frankrijk
Aanslag in Tunesië
What's next?
Elke dag aanslagen man, waar zit je met je hoofd?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:07 schreef banaantjeEE het volgende:
Aanslag in Frankrijk
Aanslag in Tunesië
What's next?
Ditquote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom gaan mensen in godsnaam naar een land wat geheel geel is (en zelfs grote delen rood!) op vakantie en denken zo een vaart zal het niet lopen of wat ken mij nou gebeuren?
Ik wil niet zeggen dat die mensen er zelf om gevraagd hebben, maar als je een beetje verstand in je knarretje hebt dan ga je toch gewoon NIET naar zo een land op vakantie!?
Kreeg er laatst nog een van de belastingdienst.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Elke dag aanslagen man, waar zit je met je hoofd?
Ik kan er echt met mijn verstand niet bij. Ook niet als zo een vakantie daar onder de streep 1000 euro goedkoper is dan elders. Ik bedoel het zijn van die luxe all inclusive hotels volgens mij. Die kun je ook in volledig groene landen boeken lijkt me.quote:
Ik kreeg een definitieve. Beat that.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kreeg er laatst nog een van de belastingdienst.
Alle landen waar islam de boventoon voert zou ik mijden als de pest. Al is het alleen al om die landen te straffen voor hun achterlijke religiequote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:14 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
beter naar Turkije op vakantie
Begint ook met Tu
vlag lijkt ook op elkaar
stranden neem ik aan ook
gastvrijheid hoeven we natuurlijk niet te discussiëren na wat er gebeurd is
Omdat ze nogal overdreven zijn met de veiligheidsadviezen. Heeft Frankrijk nu ook geel of rood dan?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik kan er echt met mijn verstand niet bij. Ook niet als zo een vakantie daar onder de streep 1000 euro goedkoper is dan elders. Ik bedoel het zijn van die luxe all inclusive hotels volgens mij. Die kun je ook in volledig groene landen boeken lijkt me.
Resorts met volop bewaking...quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik kan er echt met mijn verstand niet bij. Ook niet als zo een vakantie daar onder de streep 1000 euro goedkoper is dan elders. Ik bedoel het zijn van die luxe all inclusive hotels volgens mij. Die kun je ook in volledig groene landen boeken lijkt me.
Dan kom je niet verder dan Spanje, Portugal, Italië of Griekenland. West-kust van Marokko zou dan evntueel ook nog kunnen.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat ze nogal overdreven zijn met de veiligheidsadviezen. Heeft Frankrijk nu ook geel of rood dan?
Volledig groen, doch ook daar terroristische aanslagen. Oftewel het zegt allemaal geen enkele gekke henkie.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volledig groen. Dus als het geel of rood is zal hendig niet voor niks zijn lijkt me zo
Prima toch? Die hotels zijn verder toch allemaal hetzelfde. Gratis cocktailtjes klappen terwijl je met je enge lijf aan het zwembad of op het strand ligt te niksen.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:18 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan kom je niet verder dan Spanje, Portugal, Italië of Griekenland. West-kust van Marokko zou dan evntueel ook nog kunnen.
Islamitische landen zijn no go, wat mij betreft. En ja, hier kan het ook gebeuren, maar je kunt het ook op gaan zoeken natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat ze nogal overdreven zijn met de veiligheidsadviezen. Heeft Frankrijk nu ook geel of rood dan?
Het is wel duidelijk dat jij niet naar Islamitische landen wil gaan. Dat is heel fijn voor je, maar voor niemand interessant verder.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Islamitische landen zijn no go, wat mij betreft. En ja, hier kan het ook gebeuren, maar je kunt het ook op gaan zoeken natuurlijk.
Waarom zou je naar dat gore Marokko willen?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:18 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan kom je niet verder dan Spanje, Portugal, Italië of Griekenland. West-kust van Marokko zou dan evntueel ook nog kunnen.
Waarom zouden die 10 miljoen mensen per jaar dat willen inderdaad.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waarom zou je naar dat gore Marokko willen?
Jawel, ik hoop zo mensen te overtuigen dat Mordor links te laten liggen. De EU heeft veel te bieden qua vakantie, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat jij niet naar Islamitische landen wil gaan. Dat is heel fijn voor je, maar voor niemand interessant verder.
ik vertrek aankomende vrijdag voor 4 weken naar tunisquote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom gaan mensen in godsnaam naar een land wat geheel geel is (en zelfs grote delen rood!) op vakantie en denken zo een vaart zal het niet lopen of wat ken mij nou gebeuren?
Ik wil niet zeggen dat die mensen er zelf om gevraagd hebben, maar als je een beetje verstand in je knarretje hebt dan ga je toch gewoon NIET naar zo een land op vakantie!?
Dan ben je een roepende in de Sahara woestijn.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jawel, ik hoop zo mensen te overtuigen dat Mordor links te laten liggen. De EU heeft veel te bieden qua vakantie, bijvoorbeeld.
Geen idee. Ze zijn gestoord imhoquote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zouden die 10 miljoen mensen per jaar dat willen inderdaad.
Na vandaag zal het toerisme flink afnemen in die apenlanden.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan ben je een roepende in de Sahara woestijn.
Dat valt doorgaans altijd vies tegen. De meeste weten de landen niet eens op de kaart aan te wijzen. Laat staan dat ze er een verband tussen kunnen leggen.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Na vandaag zal het toerisme flink afnemen in die apenlanden.
Heb je een goede levensverzekering? Laat je kistje maar alvast klaarzettenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:22 schreef brambus het volgende:
[..]
ik vertrek aankomende vrijdag voor 4 weken naar tunis
Waarom?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:22 schreef brambus het volgende:
[..]
Maak je niet druk, zal een mooie ervaring wordenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:22 schreef brambus het volgende:
[..]
Toerisme in Tunesië is voorlopig kaput. Let maar opquote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat valt doorgaans altijd vies tegen. De meeste weten de landen niet eens op de kaart aan te wijzen. Laat staan dat ze er een verband tussen kunnen leggen.
Over een maandje is iedereen dit weer vergeten. Let maar op.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Toerisme in Tunesië is voorlopig kaput. Let maar op
Wat moet dit voorstellen? PVV-propaganda over de rug van dode Tunesiërs?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:27 schreef Kanjer het volgende:
En de linkse policor keek toe en zag dat het goed was.
Hoelang nog? Hoeveel bloed en verminkte lijken hebben ze nog nodig om in te zien, tot hier en niet verder?
De ondoorgrondelijke wegen van de linkse policor zijn geplaveid met lijken, de wegkijkers, de bagataliseerders, de 'islamofoob' roepers, heeft iemand al Wilders, de PVV, de tokkies of de bruinhemden al de schuld gegeven?, die niet willen of kunnen zien hoe groot het gevaar van deze zeer kwaadaardige ideologie is die, kost wat kost, gestopt moet worden.
Een ding is zeker, ze kunnen zich nooit, maar dan ook nooit beroepen op het feit dat ze het niet geweten hebben, de schuld ligt geheel en totaal bij de kwaadaardige ideologie de islam en haar helpers, de linkse policor.
Ga jullie schamen, nu het nog kan.
Moge die domme mensen dan maar kapot geschoten worden.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Over een maandje is iedereen dit weer vergeten. Let maar op.
twitter:mboudry twitterde op vrijdag 26-06-2015 om 19:32:57Such acts are un-Islamic, as during Ramadan, Islam allows the killing of infidels only after sunset. #TweetLikeAnApologist @RichardDawkins reageer retweet
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kreeg er laatst nog een van de belastingdienst.
Wat is het doel van dat filmpje? Om aan te tonen dat moslims belachelijke dingen geloven, ook de niet-extremistische?quote:
Haatbaarden dien je niet te bevechten, maar in brand te steken en daarna te overgieten met varkensbloedquote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:25 schreef Fokker101 het volgende:
Blijkt maar weer wat voor een geloof de islam is. Alsjeblieft zeg.. je zou toch bijna van plan zijn om tegen die haatbaarden te gaan vechten.
Kan ookquote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:33 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Haatbaarden dien je niet te bevechten, maar in brand te steken en daarna te overgieten met varkensbloed
Dit heeft natuurlijk alles met de Islam te maken. Maar iedereen moet zich natuurlijk wel blijven realiseren dat er een degelijk verschil zit tussen de gemiddelde Moslim uit de buurt en die achterlijke extremistische Moslim die zijn geloof iets te serieus neemtquote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:36 schreef Mortaxx het volgende:
Heeft iemand al gezegd dat dit niets met de islam te maken heeft
Dit precies.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:41 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Dit heeft natuurlijk alles met de Islam te maken. Maar iedereen moet zich natuurlijk wel blijven realiseren dat er een degelijk verschil zit tussen de gemiddelde Moslim uit de buurt en die achterlijke extremistische Moslim die zijn geloof iets te serieus neemt
Jup, teveel mensen hier die zeggen dat het alleen extremistische moslims zijn die op deze manier denken terwijl het een veel grotere groep is.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 23:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is het doel van dat filmpje? Om aan te tonen dat moslims belachelijke dingen geloven, ook de niet-extremistische?
Onzin.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:41 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Dit heeft natuurlijk alles met de Islam te maken. Maar iedereen moet zich natuurlijk wel blijven realiseren dat er een degelijk verschil zit tussen de gemiddelde Moslim uit de buurt en die achterlijke extremistische Moslim die zijn geloof iets te serieus neemt
Doodzwijgen en wegmoffelen, ze worden er steeds beter in.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:54 schreef Eenskijken het volgende:
nog steeds niets bekend over de slachtoffers/daders? Zeer apart dit.
twitter:rConflictNews twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 00:55:47#ISIS claims responsibility for the attack in #Tunisia says it was done by Abu Yahya Qayrawani - @Raqqa_Sl http://t.co/xRLpInrQ9W reageer retweet
Is het nou zo moeilijk om het onderscheid te maken tussen die vriendelijke buurman die toevallig Moslim is en die losgeslagen idioten van bijv. IS?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:54 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Onzin.
Dat is net zo iets als roepen dat er naast de extremistische nazi's ook wel gematigde nazi's waren.
Als je geen deel uit wil maken van een extreem wrede islamitische ideologie moet je ook hun fanclubblad de koran niet lezen of in huis hebben of naar hun bijeenkomsten gaan vijf keer per dag.
Dan kun je gewoon niet met droge ogen beweren dat je het allemaal niet wist of dat je er zo tegen bent.
Hypocritie ten top dit.
Er is geen extreme of gematigde islam.
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:54 schreef Eenskijken het volgende:
nog steeds niets bekend over de slachtoffers/daders? Zeer apart dit.
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:04 schreef crystal_meth het volgende:
At least five Britons are among the dead after an attack on a beach near the popular Tunisian resort town of Sousse, UK Foreign Secretary Philip Hammond has said.
Tunisians, Germans, Belgians and at least one Irish citizen are also among the dead. A further 36 people are injured, the health ministry said.
http://www.bbc.com/news/uk-33291475
Is het nou zo moeilijk om gewoon eerst goed te lezen voordat je gaat lopen brallen en je jezelf voor joker zet?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:58 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Is het nou zo moeilijk om het onderscheid te maken tussen die vriendelijke buurman die toevallig Moslim is en die losgeslagen idioten van bijv. IS?
Natuurlijk, de steun is vele malen groter dan de brallers hier willen doen geloven, bagataliseren is ook een kunst en sommigen beheersen het hier tot in de finesse.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 01:02 schreef Rabieluh het volgende:
Het begint er wel op te lijken dat veel moslims het allemaal ver vinden gaan maar het wel prima vinden. Natuurlijk zullen velen het zelf niet doen maar dat komt omdat het mietjes zijn, gewoon niet daadkrachtig zoals zo veel mensen niet zo ver gaan in hun ideeen en opvattingen om daadwerkelijk te moorden.
Vanuit de Westerse wereld bijvoorbeeld komen ook maar weinig mensen vrijwillig de Koerden helpen om ISIS aan flarden te schieten, als het al gebeurt zoals met die motorgasten, dan is het meteen wereldnieuws omdat het zo zeldzaam is.
Er zijn er ook genoeg die het allemaal verschrikkelijk vinden, kan ook niet anders met zoveel volgelingen. Maar er zijn ondertussen genoeg onderzoeken geweest waardoor het echt lijkt dat een flinke hoeveelheid het allemaal logisch vindt, aanslagen, moorden, erg jammer dit.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 01:11 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Natuurlijk, de steun is vele malen groter dan de brallers hier willen doen geloven, bagataliseren is ook een kunst en sommigen beheersen het hier tot in de finesse.
Tot nog niet zo heel lang geleden had het allemaal nog in goede banen geleid kunnen worden door directer, strenger en duidelijker op te treden.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 01:20 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Er zijn er ook genoeg die het allemaal verschrikkelijk vinden, kan ook niet anders met zoveel volgelingen. Maar er zijn ondertussen genoeg onderzoeken geweest waardoor het echt lijkt dat een flinke hoeveelheid het allemaal logisch vindt, aanslagen, moorden, erg jammer dit.
Anderzijds, als er een atheïstisch verbond opeens 30 bomaanslagen in het kalifaat pleegt en brand sticht in bewezen haatmoskeeën dan zou ik ondertussen ook denken: "ja, niet echt normaal maar...ja.. ik ga er zeker niet om klagen en ze doen maar, als de pers ernaar vraagt distantieer ik me wel van die acties".
twitter:RT_com twitterde op zaterdag 27-06-2015 om 01:40:11UPDATE: ISIS claims responsibility for Tunisia tourist beach massacre http://t.co/KQd5FNwhch http://t.co/hK9AAx2M1F reageer retweet
Aanslag in Koeweit.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:07 schreef banaantjeEE het volgende:
Aanslag in Frankrijk
Aanslag in Tunesië
What's next?
Oja bepaal jij dat? Doe niet zo arrogant.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:54 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Onzin.
Dat is net zo iets als roepen dat er naast de extremistische nazi's ook wel gematigde nazi's waren.
Als je geen deel uit wil maken van een extreem wrede islamitische ideologie moet je ook hun fanclubblad de koran niet lezen of in huis hebben of naar hun bijeenkomsten gaan vijf keer per dag.
Dan kun je gewoon niet met droge ogen beweren dat je het allemaal niet wist of dat je er zo tegen bent.
Hypocritie ten top dit.
Het is natuurlijk ook helemaal niet rationeel hoe mensen denken. Als je bang bent voor de dood dan stap je de auto ook niet in, heb je tig keer meer kans om in te overlijden dan een aanslag. Had je tijdje terug ook, nadat 2 vliegtuigen achter elkaar neer waren gestort. Ineens allemaal mensen 'ojee ik durf niet meer met het vliegtuig'quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bedoeld het waarschijnlijk goed, maar nuanceren wordt uiteraard steeds lastiger met zoveel gewelddadigheden.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 03:12 schreef ntm het volgende:
Echt dom dit weer... vorige week toen een blanke allemaal mensen neer had geschoten was het een verwarde man en niks aan de hand verder. Nuanceren kan dan ineens wel. Maar als het 'moslims' zijn die gekke dingen in hun hoofd halen, dan deugen ze allemaal ineens niet meer. Ik ben nu in Tunesië, weet je hoe erg mensen het hier vinden. Toerisme is kapot gemaakt, en het land is al niet zo welvarend. Het is echt bedoeld om een land kapot te maken, vergeet niet dat veel moslims zelf de dupe worden van terrorisme.
Dus we mogen er niks van vinden?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 03:12 schreef ntm het volgende:
Echt dom dit weer... vorige week toen een blanke allemaal mensen neer had geschoten was het een verwarde man en niks aan de hand verder. Nuanceren kan dan ineens wel. Maar als het 'moslims' zijn die gekke dingen in hun hoofd halen, dan deugen ze allemaal ineens niet meer. Ik ben nu in Tunesië, weet je hoe erg mensen het hier vinden. Toerisme is kapot gemaakt, en het land is al niet zo welvarend. Het is echt bedoeld om een land kapot te maken, vergeet niet dat veel moslims zelf de dupe worden van terrorisme.
http://www.nu.nl/buitenla(...)anzetten-geweld.htmlquote:Tunesië sluit tachtig moskeeën om aanzetten geweld
De regering van Tunesië gaat tachtig moskeeën sluiten waarin mensen worden aangezet tot geweld.
Dat heeft premier Habib Essid van dat land bekendgemaakt.
Het gaat om gebedshuizen waar de staat geen controle over heeft. De regering hoopt de sluitingen binnen een week te voltooien.
Het sluiten van de moskeeën is een maatregel die de regering neemt na de terreuraanslag op een hotel in de Tunesische stad Sousse vrijdag. Daarbij kwamen zeker 39 mensen om het leven, onder hen veel toeristen.
Zal ook wel in een burgeroorlog verzanden daar. Dit soort landen zijn verloren.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 04:00 schreef Smack10 het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)anzetten-geweld.html
Goed voorbeeld doet goed volgen zou ik zeggen.![]()
Dat soort landen heeft vaak een sterke strenge leider nodig, anders is het chaos.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 04:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zal ook wel in een burgeroorlog verzanden daar. Dit soort landen zijn verloren.
Ik denk dat de westerse wereld en Rusland eerst eens moet stoppen met het leveren van wapens en munitie aan de gehele regio. Zorgen dat het schaars wordt.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 04:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat soort landen heeft vaak een sterke strenge leider nodig, anders is het chaos.
Ik denk dat mensen tegenwoordig met een wrange nasmaak terugdenken aan de tijd van Saddam Hoessein en Khadaffi, vooral onze beleidsmakers.
Bommen kun je ook met behulp van huis, tuin en keukenmiddelen maken hoor.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 04:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik denk dat de westerse wereld en Rusland eerst eens moet stoppen met het leveren van wapens en munitie aan de gehele regio. Zorgen dat het schaars wordt.
En ja, een keihard regime is nodig daar
Ja, maar je maakt het ze veel moeilijker als ze hun AK47's niet meer kunnen gebruiken.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 04:13 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Bommen kun je ook met behulp van huis, tuin en keukenmiddelen maken hoor.
Joh, dat is handel, dat kan je niet uitbannen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 04:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, maar je maakt het ze veel moeilijker als ze hun AK47's niet meer kunnen gebruiken.
Ik vrees het ook ja. Mensen die aan die landen leveren zouden tegen de muur gezet moeten worden.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 04:17 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Joh, dat is handel, dat kan je niet uitbannen.
Alles dat verboden is daar is vraag naar dus is er een illegale markt voor, simple as that.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 04:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik vrees het ook ja. Mensen die aan die landen leveren zouden tegen de muur gezet moeten worden.
Dat snap ikquote:Op zaterdag 27 juni 2015 04:20 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Alles dat verboden is daar is vraag naar dus is er een illegale markt voor, simple as that.
Geen olie kopen meer van die achterlijke landen, kunnen ze ook geen haat verspreiden over de gehele wereld door salafistische moskeeën te bouwen en wapens aan terroristen te leveren.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 04:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik denk dat de westerse wereld en Rusland eerst eens moet stoppen met het leveren van wapens en munitie aan de gehele regio. Zorgen dat het schaars wordt.
En ja, een keihard regime is nodig daar
Goed verwoord!quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:54 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Onzin.
Hypocritie ten top dit.
Niet ook de Turkse schoonmaker van Samson hé.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:58 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Is het nou zo moeilijk om het onderscheid te maken tussen die vriendelijke buurman die toevallig Moslim is en die losgeslagen idioten van bijv. IS?
Je gaat totaal voorbij aan het bestaan van radicale moslimgroeperingen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 03:12 schreef ntm het volgende:
Dit is dus ook precies mijn ervaring met Tunesië een jaar of 10 geleden. Sindsdien ben ik ook nooit meer in een moslimland geweest, behalve dubai voor mijn werk.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 06:56 schreef hpeopjes het volgende:
Ik ben 15 jaar geleden wel eens in Tunesië op vakantie geweest. Wat een islamitisch grafland is dat, vol met leugenachtige, hatende moslims, die je allemaal een poot proberen uit te draaien en je vriendin proberen te versieren. Schietpartijtje of niet, daar moet je voor je plezier gewoon niet heen willen.
Zeg ik dat dan? Tuurlijk niet, iedereen mag iets vinden. En nee, maar mensen moeten ook niet denken dat het 'normaal' is binnen een cultuur om hoofden af te hakken.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 03:53 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dus we mogen er niks van vinden?
Als hoofden afgehakt worden en op hekken worden gezet moet dat allemaal maar kunnen want het is een cultuurverschil ofzo?
Wat wil je nu?
Er heerst veel chaos in de landen helaas. De revolutie leek een stap in de goede richting in de 1e instantie, maar nu lijkt het alleen nadelen te hebben. Er zijn ook heel veel Tunesiërs die Ben Ali (voormalig dictator) weer terug willen in het land. Door hem waren er wel sterke inlichtingendiensten die alles sterk in de gaten hielden en er was altijd en overal politie die af en toe zomaar je auto stoppen en controles hielden. Nu is de regering zwak en de grens bij Libië is ook niet goed beschermd, toch allemaal risicofactoren...quote:Op zaterdag 27 juni 2015 08:28 schreef Jigzoz het volgende:
Ik kan sowieso geen islamitisch land bedenken waar ik wel eens heen zou willen. Overal houden ze er allerlei middeleeuwse regels op na en overal hebben ze geen enkele boodschap aan mensenrechten.
Terwijl het land Ben Ali helemaal niet nodig had, onder Bourguiba ging het uitstekend.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 08:53 schreef ntm het volgende:
[..]
Er heerst veel chaos in de landen helaas. De revolutie leek een stap in de goede richting in de 1e instantie, maar nu lijkt het alleen nadelen te hebben. Er zijn ook heel veel Tunesiërs die Ben Ali (voormalig dictator) weer terug willen in het land. Door hem waren er wel sterke inlichtingendiensten die alles sterk in de gaten hielden en er was altijd en overal politie die af en toe zomaar je auto stoppen en controles hielden. Nu is de regering zwak en de grens bij Libië is ook niet goed beschermd, toch allemaal risicofactoren...
welke blanke bedoel je? bij een jongen die een slachtpartij in een zwarte kerk veroorzaakte is het alles behalve 'niks aan de hand verder'.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 03:12 schreef ntm het volgende:
Echt dom dit weer... vorige week toen een blanke allemaal mensen neer had geschoten was het een verwarde man en niks aan de hand verder.
Tuurlijk het ligt weer aan ons.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 08:53 schreef Leandra het volgende:
Het is een mooi land, maar de mensen hebben wat moeite gehad met die invasie van westerlingen die er duidelijk andere waarden op nahouden.
In Gouda gaan ze juist een zeer groot haatpaleis openen in de voormalige PWA kazerne met atoomschuilkelder...quote:Op zaterdag 27 juni 2015 04:00 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nee.. Ik zeg niet dat het aan ons ligt, maar toen het toerisme daar begon (mijn ouders gingen in 1976 al eens naar Tunesië) was het verschil toch echt wel heel groot en dat verschil is niet ineens in 40 jaar verdwenen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:04 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Tuurlijk het ligt weer aan ons.
Turkije is inderdaad wel wat beter. Maar er zijn nog zoveel andere vakantielanden op de wereld, waar de islam nog niet of nauwelijks poot aan de grond heeft gekregen en waar je dus als westerling veel respectvoller behandeld wordt, dat ik überhaupt niet snap waarom je die islamitische ellende nog moedwillig op zou zoeken.
Met zo'n kwaadaardige ideologie moet je dat ook wel zo inrichten, anders krijg je chaos. Tunesie kan wel inpakken met zijn toeristenindustrie. En wat blijft er dan over?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 08:53 schreef ntm het volgende:
[..]
Er heerst veel chaos in de landen helaas. De revolutie leek een stap in de goede richting in de 1e instantie, maar nu lijkt het alleen nadelen te hebben. Er zijn ook heel veel Tunesiërs die Ben Ali (voormalig dictator) weer terug willen in het land. Door hem waren er wel sterke inlichtingendiensten die alles sterk in de gaten hielden en er was altijd en overal politie die af en toe zomaar je auto stoppen en controles hielden.
Gewoon een islamitisch land: zand en mensonterende ellende.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:25 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Met zo'n kwaadaardige ideologie moet je dat ook wel zo inrichten, anders krijg je chaos. Tunesie kan wel inpakken met zijn toeristenindustrie. En wat blijft er dan over?
Dit inderdaad. Ik ben net een week terug van vakantie. In eerste instantie wilde ik naar Egypte of Tunesie maar toen het reisadvies bekeken en besloten dat het risico te groot is.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
De toekomst zal het uitwijzen...ik heb geen idee hoe het zich zal ontwikkelen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:25 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Met zo'n kwaadaardige ideologie moet je dat ook wel zo inrichten, anders krijg je chaos. Tunesie kan wel inpakken met zijn toeristenindustrie. En wat blijft er dan over?
Interessant; de regering wist dus al dat er 80 haatmoskeeën zijn (of is dat getal zomaar uit de lucht gegrepen?). Beetje de put dempen als het schaap verdronken is niet?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 04:00 schreef Smack10 het volgende:
De regering van Tunesië gaat tachtig moskeeën sluiten waarin mensen worden aangezet tot geweld.
[..]
Dat lijkt me juist niet, hier heb je veel betere inlichtingendiensten, daar is het los zand, de jihadisten komen ook met bosjes vanuit naburige landen binnen. Bovendien heb je er daar véél meer die dood en verderf willen zaaien dan in Europa.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:40 schreef Toga het volgende:
[..]
Interessant; de regering wist dus al dat er 80 haatmoskeeën zijn (of is dat getal zomaar uit de lucht gegrepen?). Beetje de put dempen als het schaap verdronken is niet?
En waar gaan deze mensen nu heen? Preken in de theehuisjes?
Je moet de haatimams en extremisten oppakken en vastzetten, in Tunesië lijkt me dat een stuk makkelijker dan in Europa.
Daar komt het wel op neer inderdaad.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:44 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat lijkt me juist niet, hier heb je veel betere inlichtingendiensten, daar is het los zand, de jihadisten komen ook met bosjes vanuit naburige landen binnen. Bovendien heb je er daar véél meer die dood en verderf willen zaaien dan in Europa.
Ze weten daar niet eens wie de dader is, kennen hem niet.
Niks. En dat is weer triest voor de welwillende bevolking. Al moet ik zeggen dat ze qua toeristen nog heel veel moeten leren in Tunesië.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:25 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Tunesie kan wel inpakken met zijn toeristenindustrie. En wat blijft er dan over?
Lekker op je resort blijven zeker? Zodra je je tussen de bevolking begeeft kom je er wel achter wat voor mensen dat zijn. Ze zijn uit op je geld en minachten jequote:Op zaterdag 27 juni 2015 08:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat een gelul man pff.. boek zo'n luxe all in clusive resort en je hebt helemaal nergens last van. Spreek uit ervaring, en ken amper mensen met negatieve ervaringen daar. En van die schietpartij dat kan overal gebeuren met die halve zolen
Dit inderdaad. Helemaal blonde vrouwen zijn daar losgelaten wild.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Lekker op je resort blijven zeker? Zodat je je tussen de bevolking begeeft kom je er wel achter wat voor mensen dat zijn. Ze zijn uit op je geld en minachten je
Zelfs die jonge ventjes van een jaar of 10 kijken al minachtend naar westerlingen. Eng volk.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:58 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Helemaal blonde vrouwen zijn daar losgelaten wild.
Tunesië kent juist veel Jihadisten die strijden voor IS en aanverwante groeperingen. IS heeft inmiddels de aanslag opgeëist.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:44 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat lijkt me juist niet, hier heb je veel betere inlichtingendiensten, daar is het los zand, de jihadisten komen ook met bosjes vanuit naburige landen binnen. Bovendien heb je er daar véél meer die dood en verderf willen zaaien dan in Europa.
Ze weten daar niet eens wie de dader is, kennen hem niet.
Ben zelf ook plannen aan het maken voor een paar mooie reizen volgend jaar. Kenia heeft veel moois qua natuurschoon, bazige safari's, dat soort dingen. Maar dat idee ook maar gelaten voor wat het is na het bekijken van het reisadvies.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:30 schreef Mafklapper het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik ben net een week terug van vakantie. In eerste instantie wilde ik naar Egypte of Tunesie maar toen het reisadvies bekeken en besloten dat het risico te groot is.
Snap dus werkelijk niet dat je de informatie bekijkt en denkt 'Mwah, moet kunnen'
Ze plegen dit soort aanslagen niet uit naam van het maanmannetje.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 00:36 schreef Mortaxx het volgende:
Heeft iemand al gezegd dat dit niets met de islam te maken heeft
Ik zie ze wel weer en masse zitten bij kassa en radar om schadevergoeding te vragen aan de grote boze reisorganisatiesquote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Die mensen denken waarschijnlijk: Als Arke het aanbiedt, dan zal het wel goed zijn.
Je denkt precies als een extremist.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 11:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
De regering in Tunesië moet dit extremisme keihard de kop indrukken en gewoon een zooi geradicaliseerde mannen openbaar tegen de muur zetten. Razzia's houden om een duidelijke boodschap af te geven aan dit soort figuren.
Hard, maar noodzakelijk
Hoe anders valt het te bestrijden dan?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |