quote:Ruim drie weken geleden heb ik een online een nieuwe laptop besteld. Deze zou, samen met een ander - en veel minder waardevol - pakket bezorgd worden tussen 13.30 en 15.30 uur. De laptop is aangetekend verstuurd en zou alleen op het huisadres bezorgd mogen worden Om 15.45 nog geen bezorger gezien, en ik moest werken dus ik dacht, dat bezorgen ze dan wel bij het afhaalpunt hier vlakbij. Toen ik 's nachts thuis kwam, zag ik een briefje in de bus dat ze het bezorgd hebben bij de bovenburen. Ik dacht dat ze het tweede pakket alleen bezorgd hadden, maar via de app zag ik dat er voor mijn laptop getekend was door ene Arie. De volgende ochtend ga ik naar de buurman en hij zegt dat alleen het tweede pakket bij hem is afgegeven en dat hij nergens voor getekend heeft.
Goed, PostNL gebeld om m'n beklag te doen, bedrijf gebeld om alles uit te leggen en het bedrijf heeft een onderzoek gestart. Meer dan twee weken later kreeg ik te horen dat de bezorger flink op z'n kop heeft gekregen, maar dat hij zegt dat het pakket toch echt daadwerkelijk bij de buren moet liggen en ik het dus nog een keer moet proberen. Als het mij niet lukt, halen ze de politie erbij.
Het zit me nu niet helemaal lekker. De buurman zei dat hij echt nergens voor getekend heeft en we zijn nu ruim drie weken verder. Kijk, ik woon hier echt prima, heb redelijk normaal contact met de buren en wil die verstandhouding graag goed houden zonder dat de politie het huis van de buren zomaar overhoop gaat halen. En als de buurman het pakket wel gehad zou hebben, dan kan dat natuurlijk via allerlei kanalen allang verkocht zijn of iets dergelijks. De fout ligt bij PostNL want het had daar helemaal niet afgegeven mogen worden.
En nu? Ja, dat vraag ik me ook af. Het bedrijf bellen en zeggen dat het echt niet bij de buurman ligt en dat zij het maar met de politie moeten uitzoeken? Eisen dat ik per direct een andere laptop toegestuurd krijg? M'n geld terugeisen? (inb4 storneren)
Ik ben gelukkig wel zo slim geweest om het met m'n creditcard te betalen en ik weet dat ik via m'n cc verzekerd ben tegen dit soort dingen, maar ik weet nu even niet meer hoe ik het beste kan handelen. Hopelijk hebben jullie tips!
Jullie hebben allemaal wel een goed punt hoor. Ik denk dat ik het bedrijf sowieso nog even een korte mail stuur dat ik het bij dezen overdraag aan m'n creditcardmaatschappij.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:48 schreef Uitgebloed het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een aardige suggestie om na te gaan. Ik vind dat je dit niet kan maken als bedrijf zijnde en helemaal niet als PostNL toe heeft gegeven of overduidelijk is dat hetpakket elders bezorgd zou zijn terwijl dat niet had gemogen gezien de verzendwijze.
doe dat dan.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 15:29 schreef Chloroform het volgende:
Wil eigenlijk nog wel een sneer maken naar ze door te zeggen dat 10 dagen niet van je laten horen niet strookt met 'we zullen spoedig contact met u opnemen'.
Je kunt hem netter maken,quote:Op vrijdag 26 juni 2015 15:29 schreef Chloroform het volgende:
Wil eigenlijk nog wel een sneer maken naar ze door te zeggen dat 10 dagen niet van je laten horen niet strookt met 'we zullen spoedig contact met u opnemen'.
Beste heer/mevrouw,quote:Op vrijdag 26 juni 2015 15:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
Je kunt hem netter maken,
Ondanks de belofte 'we zullen spoedig contact met u opnemen' is er na 10 dagen totaal geen reactie gekomen. Ik vind dit van een beschamend niveau.
Ik zou de laatste zin iets aanpassenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 15:41 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Beste heer/mevrouw,
Na eerdere beloften vanuit uw kant om spoedig contact op te nemen met mij, is er wederom een ruime tijd verstreken. Inmiddels heb ik nog steeds niets van jullie vernomen. Ondanks mijn eerdere verzoek om samen tot een oplossing te komen, is er vanuit jullie kant totaal geen bereidwilligheid getoond om deze zaak daadwerkelijk tot een oplossing te brengen.
Ik wil jullie via deze weg dan ook kenbaar maken dat ik jullie bij dezen in gebreke stel, deze zaak hierbij zal doorspelen naar mijn creditcardmaatschappij en hen zal verzoeken het geld terug te storten.
Met vriendelijke groet,
Zoiets is wel netjes toch?
quote:Ik meld jullie via deze weg dan ook dat ik jullie hierbij in gebreke stel, Ik heb dit doorgezet naar mijn creditcard maatschappij om gebruik te maken van mijn aankoopverzekering wegens het feit dat jullie niet mee werken in het zoeken naar een oplossing en jullie zeer passieve houding.
Ik waardeer je bloeddorstigheid. Wat zijn de regels in WGR voor name shaming?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 15:41 schreef Uitgebloed het volgende:
[..]
Zullen ze vast van onder de indruk zijn..
Ik wil namen horen. Zo ga je gewoon niet met klanten om.
doen we niet aan.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 15:51 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ik waardeer je bloeddorstigheid. Wat zijn de regels in WGR voor name shaming?
Helaas voor jullie.quote:
Je mag in geval van een echt probleem wel de naam noemen, maar houd er rekening mee dat het kan zijn dat die later verwijderd moet worden. Wat NIET is toegestaan is allerlei google-bait in het topic gooien of doelbewust het bedrijf zwart maken natuurlijk. Omdat dat vaak wel gebeurt is het in de meeste gevallen verstandiger om de naam NIET te melden.quote:
Dat ze de kennis missen hoe hiermee om te gaan? Of wat bedoel je?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 16:19 schreef Fokker89 het volgende:
Je gaat je haast afvragen of het bedrijf er zelf niet meer van weet
Nou, dat sowieso.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 16:21 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Dat ze de kennis missen hoe hiermee om te gaan? Of wat bedoel je?
Dat ze me na al dat contact aanspreken met 'heer' maakt me al woest, maar die algehele lakse houding ben ik nu ook wel zat.quote:Beste heer ****,
Bedankt voor uw bericht. Inmiddels hebben wij vanuit PostNL vernomen dat uw pakketje is afgeleverd bij uw buren op ****straat 19.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Ja, hij beweert nog altijd niets ontvangen en nergens voor getekend te hebben.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 20:20 schreef Inbox het volgende:
Heb je in de tussentjd de buurman al gesproken?
dit is toch te erg voor woorden.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 01:00 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Dat ze me na al dat contact aanspreken met 'heer' maakt me al woest, maar die algehele lakse houding ben ik nu ook wel zat.
Inmiddels alles doorgezet naar m'n cc. Ik ga niet eens meer in contact met ze. Wat een flapdrollen
Bedrijf is dus heilig overtuigd dus dat het bij de buren ligt omdat PostNl dat zegt, ondanks dat het daar niet afgeleverd had mogen worden volgens de verzendwijze. Als ik dat bercht zo lees, zouden ze uit zichzelf geen contact meer hebben opgenomen denk ik en beschouwd PostNL het geval ook als afgerond?.Hetgeen ik opmerkelijk vind; toen ik een klacht had kwam de bezorger enkele dagen later aan de deur excuses maken en dit werd ook telefonsch nagevraagd of het opgelost was.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 01:00 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Dat ze me na al dat contact aanspreken met 'heer' maakt me al woest, maar die algehele lakse houding ben ik nu ook wel zat.
Inmiddels alles doorgezet naar m'n cc. Ik ga niet eens meer in contact met ze. Wat een flapdrollen
Dit is dezelfde buurman als in het begin van het verhaaltje neem ik aan? Dezelfde waar jij al tevergeefs bij hun had aangegeven dat deze (claimt) hem niet te hebben ontvangen. En dan komen ze na al die weken weer met een 'hij ligt daar'. En daarmee pretty much een dus jouw probleem, niet de onze?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 01:00 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Dat ze me na al dat contact aanspreken met 'heer' maakt me al woest, maar die algehele lakse houding ben ik nu ook wel zat.
Inmiddels alles doorgezet naar m'n cc. Ik ga niet eens meer in contact met ze. Wat een flapdrollen
Enne, dit Chloroformquote:Op vrijdag 26 juni 2015 16:15 schreef Danny het volgende:
[..]
Je mag in geval van een echt probleem wel de naam noemen, maar houd er rekening mee dat het kan zijn dat die later verwijderd moet worden. Wat NIET is toegestaan is allerlei google-bait in het topic gooien of doelbewust het bedrijf zwart maken natuurlijk. Omdat dat vaak wel gebeurt is het in de meeste gevallen verstandiger om de naam NIET te melden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |