abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 juni 2015 @ 15:11:55 #1
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_153858092
OP van vorig topic.

quote:
Ruim drie weken geleden heb ik een online een nieuwe laptop besteld. Deze zou, samen met een ander - en veel minder waardevol - pakket bezorgd worden tussen 13.30 en 15.30 uur. De laptop is aangetekend verstuurd en zou alleen op het huisadres bezorgd mogen worden Om 15.45 nog geen bezorger gezien, en ik moest werken dus ik dacht, dat bezorgen ze dan wel bij het afhaalpunt hier vlakbij. Toen ik 's nachts thuis kwam, zag ik een briefje in de bus dat ze het bezorgd hebben bij de bovenburen. Ik dacht dat ze het tweede pakket alleen bezorgd hadden, maar via de app zag ik dat er voor mijn laptop getekend was door ene Arie. De volgende ochtend ga ik naar de buurman en hij zegt dat alleen het tweede pakket bij hem is afgegeven en dat hij nergens voor getekend heeft.
Goed, PostNL gebeld om m'n beklag te doen, bedrijf gebeld om alles uit te leggen en het bedrijf heeft een onderzoek gestart. Meer dan twee weken later kreeg ik te horen dat de bezorger flink op z'n kop heeft gekregen, maar dat hij zegt dat het pakket toch echt daadwerkelijk bij de buren moet liggen en ik het dus nog een keer moet proberen. Als het mij niet lukt, halen ze de politie erbij.

Het zit me nu niet helemaal lekker. De buurman zei dat hij echt nergens voor getekend heeft en we zijn nu ruim drie weken verder. Kijk, ik woon hier echt prima, heb redelijk normaal contact met de buren en wil die verstandhouding graag goed houden zonder dat de politie het huis van de buren zomaar overhoop gaat halen. En als de buurman het pakket wel gehad zou hebben, dan kan dat natuurlijk via allerlei kanalen allang verkocht zijn of iets dergelijks. De fout ligt bij PostNL want het had daar helemaal niet afgegeven mogen worden.

En nu? Ja, dat vraag ik me ook af. Het bedrijf bellen en zeggen dat het echt niet bij de buurman ligt en dat zij het maar met de politie moeten uitzoeken? Eisen dat ik per direct een andere laptop toegestuurd krijg? M'n geld terugeisen? (inb4 storneren)
Ik ben gelukkig wel zo slim geweest om het met m'n creditcard te betalen en ik weet dat ik via m'n cc verzekerd ben tegen dit soort dingen, maar ik weet nu even niet meer hoe ik het beste kan handelen. Hopelijk hebben jullie tips!
Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 15:16:12 #2
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_153858209
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 14:48 schreef Uitgebloed het volgende:

[..]

Dit vind ik wel een aardige suggestie om na te gaan. Ik vind dat je dit niet kan maken als bedrijf zijnde en helemaal niet als PostNL toe heeft gegeven of overduidelijk is dat hetpakket elders bezorgd zou zijn terwijl dat niet had gemogen gezien de verzendwijze.
Jullie hebben allemaal wel een goed punt hoor. Ik denk dat ik het bedrijf sowieso nog even een korte mail stuur dat ik het bij dezen overdraag aan m'n creditcardmaatschappij.
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 26 juni 2015 @ 15:18:51 #3
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_153858278
Ik denk dat dat een hele nette melding is om te geven aan het bedrijf.
En nu hopen dat de CC maatschappij mooi snel tot dezelfde conclusie komt als jij bent gekomen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  vrijdag 26 juni 2015 @ 15:29:28 #4
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_153858561
Wil eigenlijk nog wel een sneer maken naar ze door te zeggen dat 10 dagen niet van je laten horen niet strookt met 'we zullen spoedig contact met u opnemen'.
pi_153858686
quote:
18s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 15:29 schreef Chloroform het volgende:
Wil eigenlijk nog wel een sneer maken naar ze door te zeggen dat 10 dagen niet van je laten horen niet strookt met 'we zullen spoedig contact met u opnemen'.
doe dat dan.
ik vind dat je sowieso al erg geduldig bent.
niet van je gewend ;)
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 26 juni 2015 @ 15:35:35 #6
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_153858710
quote:
18s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 15:29 schreef Chloroform het volgende:
Je kunt hem netter maken,

Ondanks de belofte 'we zullen spoedig contact met u opnemen' is er na 10 dagen totaal geen reactie gekomen. Ik vind dit van een beschamend niveau.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  vrijdag 26 juni 2015 @ 15:41:56 #7
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_153858878
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 15:35 schreef Nizno het volgende:

[..]

Je kunt hem netter maken,

Ondanks de belofte 'we zullen spoedig contact met u opnemen' is er na 10 dagen totaal geen reactie gekomen. Ik vind dit van een beschamend niveau.
Beste heer/mevrouw,

Na eerdere beloften vanuit uw kant om spoedig contact op te nemen met mij, is er wederom een ruime tijd verstreken. Inmiddels heb ik nog steeds niets van jullie vernomen. Ondanks mijn eerdere verzoek om samen tot een oplossing te komen, is er vanuit jullie kant totaal geen bereidwilligheid getoond om deze zaak daadwerkelijk tot een oplossing te brengen.

Ik wil jullie via deze weg dan ook kenbaar maken dat ik jullie bij dezen in gebreke stel, deze zaak hierbij zal doorspelen naar mijn creditcardmaatschappij en hen zal verzoeken het geld terug te storten.

Met vriendelijke groet,

Zoiets is wel netjes toch? :)
  vrijdag 26 juni 2015 @ 15:43:50 #8
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_153858916
Ik zou concreter zijn, zo van op xx juni werd gezegd dat er spoedig contact op zou worden genomen. We zinn inmiddels ruim 10 dagen verder en ik heb nog steeds niets van jullie vernomen. Etc.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 26 juni 2015 @ 15:46:21 #9
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_153858979
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 15:41 schreef Chloroform het volgende:

[..]

Beste heer/mevrouw,

Na eerdere beloften vanuit uw kant om spoedig contact op te nemen met mij, is er wederom een ruime tijd verstreken. Inmiddels heb ik nog steeds niets van jullie vernomen. Ondanks mijn eerdere verzoek om samen tot een oplossing te komen, is er vanuit jullie kant totaal geen bereidwilligheid getoond om deze zaak daadwerkelijk tot een oplossing te brengen.

Ik wil jullie via deze weg dan ook kenbaar maken dat ik jullie bij dezen in gebreke stel, deze zaak hierbij zal doorspelen naar mijn creditcardmaatschappij en hen zal verzoeken het geld terug te storten.

Met vriendelijke groet,

Zoiets is wel netjes toch? :)
Ik zou de laatste zin iets aanpassen

quote:
Ik meld jullie via deze weg dan ook dat ik jullie hierbij in gebreke stel, Ik heb dit doorgezet naar mijn creditcard maatschappij om gebruik te maken van mijn aankoopverzekering wegens het feit dat jullie niet mee werken in het zoeken naar een oplossing en jullie zeer passieve houding.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 15:51:45 #10
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_153859123
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 15:41 schreef Uitgebloed het volgende:

[..]

Zullen ze vast van onder de indruk zijn..

Ik wil namen horen. Zo ga je gewoon niet met klanten om.
Ik waardeer je bloeddorstigheid. Wat zijn de regels in WGR voor name shaming?
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 26 juni 2015 @ 15:53:30 #11
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_153859166
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 15:51 schreef Chloroform het volgende:

[..]

Ik waardeer je bloeddorstigheid. Wat zijn de regels in WGR voor name shaming?
doen we niet aan.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 15:57:02 #12
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_153859255
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 15:53 schreef Nizno het volgende:

[..]

doen we niet aan.
Helaas voor jullie.
  Admin vrijdag 26 juni 2015 @ 16:15:08 #13
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_153859682
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 15:57 schreef Chloroform het volgende:

[..]

Helaas voor jullie.
Je mag in geval van een echt probleem wel de naam noemen, maar houd er rekening mee dat het kan zijn dat die later verwijderd moet worden. Wat NIET is toegestaan is allerlei google-bait in het topic gooien of doelbewust het bedrijf zwart maken natuurlijk. Omdat dat vaak wel gebeurt is het in de meeste gevallen verstandiger om de naam NIET te melden.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_153859789
Je gaat je haast afvragen of het bedrijf er zelf niet meer van weet :')
  vrijdag 26 juni 2015 @ 16:21:45 #15
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_153859834
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 16:19 schreef Fokker89 het volgende:
Je gaat je haast afvragen of het bedrijf er zelf niet meer van weet :')
Dat ze de kennis missen hoe hiermee om te gaan? Of wat bedoel je?
pi_153859856
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 16:21 schreef Chloroform het volgende:

[..]

Dat ze de kennis missen hoe hiermee om te gaan? Of wat bedoel je?
Nou, dat sowieso.
pi_153865617
Heb je in de tussentjd de buurman al gesproken?
  vrijdag 26 juni 2015 @ 21:44:49 #18
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_153868114
Heb je het verstuurd?

Bedankt voor de update.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 01:00:33 #19
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_153873326
quote:
Beste heer ****,

Bedankt voor uw bericht. Inmiddels hebben wij vanuit PostNL vernomen dat uw pakketje is afgeleverd bij uw buren op ****straat 19.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Dat ze me na al dat contact aanspreken met 'heer' maakt me al woest, maar die algehele lakse houding ben ik nu ook wel zat.

Inmiddels alles doorgezet naar m'n cc. Ik ga niet eens meer in contact met ze. Wat een flapdrollen :')
  zaterdag 27 juni 2015 @ 01:03:10 #20
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_153873418
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 20:20 schreef Inbox het volgende:
Heb je in de tussentjd de buurman al gesproken?
Ja, hij beweert nog altijd niets ontvangen en nergens voor getekend te hebben.
pi_153873467
@srslymortaxx wil hier wel een tweet aan melden
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 27 juni 2015 @ 01:12:25 #22
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_153873627
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 01:00 schreef Chloroform het volgende:

[..]

Dat ze me na al dat contact aanspreken met 'heer' maakt me al woest, maar die algehele lakse houding ben ik nu ook wel zat.

Inmiddels alles doorgezet naar m'n cc. Ik ga niet eens meer in contact met ze. Wat een flapdrollen :')
dit is toch te erg voor woorden. :r
Gewoon geen energie meer in steken en nu geduldig wachten tot de CCmaatschappij het rond heeft en jij je geld terug krijgt.
pi_153874249
quote:

[..]

Bedrijf is dus heilig overtuigd dus dat het bij de buren ligt omdat PostNl dat zegt, ondanks dat het daar niet afgeleverd had mogen worden volgens de verzendwijze. Als ik dat bercht zo lees, zouden ze uit zichzelf geen contact meer hebben opgenomen denk ik en beschouwd PostNL het geval ook als afgerond?.Hetgeen ik opmerkelijk vind; toen ik een klacht had kwam de bezorger enkele dagen later aan de deur excuses maken en dit werd ook telefonsch nagevraagd of het opgelost was.

Zal leuk worden als de cc-maatschappij inderdaad het geld terugvordert. En eigenlijk hoop je dan dat PostNL niets aan ze vergoed ook, zelfs al zijn zij schuldig aan het verkeerd afleveren danwel niet leveren aan jou.

[ Bericht 23% gewijzigd door Inbox op 27-06-2015 01:49:00 ]
pi_153874359
quote:

[..]

Dit is dezelfde buurman als in het begin van het verhaaltje neem ik aan? Dezelfde waar jij al tevergeefs bij hun had aangegeven dat deze (claimt) hem niet te hebben ontvangen. En dan komen ze na al die weken weer met een 'hij ligt daar'. En daarmee pretty much een dus jouw probleem, niet de onze?

Niet meer mee in contact gaan, gewoon over de schutting gooien bij de ING, laat hen het maar terugstorten. Je kan nog 3 maanden heen en weer blijven gaan, er komt toch niets nieuws meer uit, die laptop is kwijt.

Slim dat je m via je CC gekocht heb en niet met Ideal of acceptgiro. Scheelt een hoop gezeik.

Enige juiste actie was geweest dat de winkel een nieuwe stuurde en een claim was gestart bij Postnl om daar zn geld terug te krijgen... Maar goed mijn ervaring is dat webwinkels zelden weten welke verplichtingen ze hebben... En dat is echt niet alleen bij de kleintjes. Ook de grote jongens maken er soms een zooi van. Al dan niet door ontwetendheid van de medewerkers zelf...
pi_153874372
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 16:15 schreef Danny het volgende:

[..]

Je mag in geval van een echt probleem wel de naam noemen, maar houd er rekening mee dat het kan zijn dat die later verwijderd moet worden. Wat NIET is toegestaan is allerlei google-bait in het topic gooien of doelbewust het bedrijf zwart maken natuurlijk. Omdat dat vaak wel gebeurt is het in de meeste gevallen verstandiger om de naam NIET te melden.
Enne, dit Chloroform :) Naam mag dus wel genoemd worden :)
Kan hooguit achteraf verwijderd worden, maar ik zou er wel blij mee zijn. Liever een euro'tje meer elders betalen, dan te maken krijgen met zo'n belabberd bedrijf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')