Hmm ja. Twijfel nu in ieder geval als ik het wel niet ga doen. Het klonk beter dan het nu lijktquote:Op maandag 6 juli 2015 12:41 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Ik houd mijn lijstje gewoon aan alleen verdeel ik het dan niet meer onder in onbijt, lunch, avond eten en iets voor het slapen gaan. Ik ga gewoon eten wanneer ik honger heb en dat dan tussen 1200-2000 of 1300-2100
Eh, nee. Want hetzelf "knap" vinden dat je al 4 weken alcohol vrij bent is gewoon problematisch. Netzoals je het knap zou vinden dat je 4 weken mcd vrij bent.quote:Op maandag 6 juli 2015 13:27 schreef Lonaa het volgende:
Als je bewust kiest om geen crap meer te eten, maar wel zin hebt in McD of andere shit, dat is toch hetzelfde?
Vechten vind ik, voor mezelf, een groot woord. Ik heb wel met regelmaat zin in een drankje. Tegenwoordig kies ik er vaker voor dit niet te doen omdat loze kcal en is me niet waard (ergo, bewuste keuze), maar als je me vraagt of ik dat dan wel eens lastig vind, ja, dat vind ik. Was laatst uit eten en had 1 glas wijn, als ik zonder nadenken had gedronken had ik er minimaal 3 gehad, dus ja, dan kost het me wel 'moeite' ofzo. Geen alcohol is altijd makkelijker voor mij dan 'een beetje alcohol'. Gewoon helemaal niet drinken gaat me wel steeds makkelijker af, dus dat is een plus.quote:Op maandag 6 juli 2015 14:48 schreef Qwea het volgende:
[..]
Eh, nee. Want hetzelf "knap" vinden dat je al 4 weken alcohol vrij bent is gewoon problematisch. Netzoals je het knap zou vinden dat je 4 weken mcd vrij bent.
Als je ergens bewust voor kiest om te nemen, prima. Maar er tegen moeten vechten en er moeite mee hebben is toch raar hoor. En ja, ik heb in het verleden meer dan genoeg gezopen ook.
Dat ligt meer aan jouw vrienden / omgeving dan aan de algehele mensheid. Plus, dan nog. Lekker laten kijken. Je bepaald toch zelf wat je wel en niet drinkt?quote:Op maandag 6 juli 2015 13:30 schreef sandertjuh het volgende:
Alcohol is daarbij ook nog eens een maatschappelijk goedje.. het zit zo bij iedereen ingeburgerd om te drinken dat je vaak raar word aangekeken als je het eens een keer niet doet.
Dan leer je die gewoonte afquote:Daarbij heb ik geen moeite om het te laten staan maar ik lust een koud biertje net zo goed als dat ik een koud glas cola lust. Het is vaak meer de gewoonte die problemen geeft dan de alcohol zelf..
Maar waarom? Want wat is de meerwaarde van alcohol dan?quote:Op maandag 6 juli 2015 14:52 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Vechten vind ik, voor mezelf, een groot woord. Ik heb wel met regelmaat zin in een drankje. Tegenwoordig kies ik er vaker voor dit niet te doen omdat loze kcal en is me niet waard (ergo, bewuste keuze), maar als je me vraagt of ik dat dan wel eens lastig vind, ja, dat vind ik.
Maar als je het ook zonde vind waarom stop je er dan niet helemaal mee?quote:Maar ik vind het, in mijn geval, niet problematisch ofzo. Ik snap wel wat je probeert te zeggen, maar alcoholhoudende drank is voor mij niet per se anders dan nonalcoholisch. Maar dat vind ik ook vaak zonde van m'n kcal.
Soms vind ik het prima. De meerwaarde van alcohol is het sociale aspect en de smaak van de desbtreffende drankjes.quote:Op maandag 6 juli 2015 17:02 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar waarom? Want wat is de meerwaarde van alcohol dan?
[..]
Maar als je het ook zonde vind waarom stop je er dan niet helemaal mee?
Mo!quote:Op maandag 6 juli 2015 17:18 schreef motorbloempje het volgende:
Alcoholische drankjes![]()
Zouden ze hetzelfde met dezelfde smaak weten te fabriceren zónder alcohol, dan zou ik dat drinken. Helaas is de enige een beetje okaye alcoholvrije drank op dit moment Erdinger voor mij. Drink 't niet voor de alcohol zelf, maar voor de smaakMaargoed, ik drink dat ook niet ladingen, dat scheelt.
Ik snap het sociale aspect aan alcohol niet. Je bent net zo sociaal met een water/cola/sapje/whateverquote:Op maandag 6 juli 2015 17:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Soms vind ik het prima. De meerwaarde van alcohol is het sociale aspect en de smaak van de desbtreffende drankjes.
Jup, en van al die dingen prefereer ik alcohol in smaak. Water drink ik thuis wel, fris vind ik niet lekker en sap hoef ik eigenlijk ook niet.quote:Op maandag 6 juli 2015 18:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik snap het sociale aspect aan alcohol niet. Je bent net zo sociaal met een water/cola/sapje/whatever
Maar je geeft in je ene post aan dat de meerwaarde zowel het sociale aspect is als de smaak. Nogmaals, ik snap het sociale aspect dus niet. Wat maakt alcohol sociaal?quote:Op maandag 6 juli 2015 18:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Jup, en van al die dingen prefereer ik alcohol in smaak. Water drink ik thuis wel, fris vind ik niet lekker en sap hoef ik eigenlijk ook niet.
Je hoeft t niet met me eens te zijn ook hoor, ik heb mijn alcoholgebruik danig geminderd en ik ben best blij met hoe het nu gaat.
Ik ga met enige regelmaat gezellig wat drinken. (Het sociale aspect) en zonet gezegd dat ik niet gezellig wat ga drinken op het terras omdat fris/sap/water ik niet lekker vind.quote:Op maandag 6 juli 2015 18:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar je geeft in je ene post aan dat de meerwaarde zowel het sociale aspect is als de smaak. Nogmaals, ik snap het sociale aspect dus niet. Wat maakt alcohol sociaal?
Vind jij jezelf gezellig?quote:Op maandag 6 juli 2015 19:46 schreef Ryuuzen het volgende:
Mja ik vind de discussie nutteloos eerlijk gezegd.
Ik heb er voor gekozen om geen alcohol meer te drinken ivm het sporten. Ik snap het niet dat smaak of het sociale aspect....ik ben net zo gezellig met of zonder alcohol. ..
Het zal wel moeten ik heb geen vrienden meer sinds ik niet meer drinkquote:
quote:Op maandag 6 juli 2015 20:30 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
Het zal wel moeten ik heb geen vrienden meer sinds ik niet meer drink
Dus je gaat niet voor de gezelligheid met je vrienden, maar voor de gezelligheid van drank?quote:Op maandag 6 juli 2015 19:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ga met enige regelmaat gezellig wat drinken. (Het sociale aspect) en zonet gezegd dat ik niet gezellig wat ga drinken op het terras omdat fris/sap/water ik niet lekker vind.
Dat. Ik ben altijd kei leukquote:Op maandag 6 juli 2015 19:46 schreef Ryuuzen het volgende:
Ik heb er voor gekozen om geen alcohol meer te drinken ivm het sporten. Ik snap het niet dat smaak of het sociale aspect....ik ben net zo gezellig met of zonder alcohol. ..
Je verdraaid m'n woorden en trekt er conclusies uit die ik helemaal niet genoemd heb.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dus je gaat niet voor de gezelligheid met je vrienden, maar voor de gezelligheid van drank?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |