quote:"Ik ben - in alle bescheidenheid - nog steeds de beste persoon om het wereldvoetbal te leiden", zei hij donderdag in interviews met diverse Europese kranten.
Zijn schorsing ziet de vedette als een poging hem uit de race te houden. "Mensen willen me ervan weerhouden mee te doen omdat ze weten dat ik alle kans heb om te winnen." Hij zegt "naar alle sport- en civiele gerechtsinstanties te gaan om me te verdedigen".
De schorsing maakt het hem wel moeilijk te strijden om de post van FIFA-president. Andere kandidaten hebben daardoor betere middelen. "Ik voel me als een ridder uit de Middeleeuwen die voor een kasteel staat. Ik probeer binnen te komen en het voetbal terug te brengen maar in plaats daarvan giet men kokende olie over me heen."
Wat een nobele knaap is het tochquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:59 schreef nostra het volgende:
Platini is een Middeleeuwse ridder:
[..]
twitter:SportsMole twitterde op vrijdag 06-11-2015 om 17:47:57BREAKING: Suspended FIFA president Sepp Blatter undergoing "medical evaluation" due to stress. More: https://t.co/DbbB60xHjk reageer retweet
MedischCorrupt.quote:Op vrijdag 6 november 2015 17:49 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:SportsMole twitterde op vrijdag 06-11-2015 om 17:47:57BREAKING: Suspended FIFA president Sepp Blatter undergoing "medical evaluation" due to stress. More: https://t.co/DbbB60xHjk reageer retweet
Tijd om de popcorn erbij te pakkenquote:Voormalig vicevoorzitter van werelvoetbalbond FIFA Eugenio Figueredo heeft toegegeven dat er in het Zuid-Amerikaanse voetbal sprake is geweest van een groot corruptienetwerk.
Dat heeft de openbaar aanklager Juan Gómez vrijdag in Montevideo bekendgemaakt. Figueredo was een dag eerder door de Zwitserse justitie uitgeleverd aan zijn vaderland waar hij meteen in hechtenis werd genomen.
Figueredo heeft toegegeven dat hij "grote sommen geld'' heeft ontvangen, verklaarde Gómez. Dat geld investeerde hij elders.
Figueredo was twintig jaar vicevoorzitter van de Zuid-Amerikaanse voetbalbond Comnebol, in 2013 en 2014 was hij voorzitter. Hij hoorde bij de zeven FIFA-functionarissen die op 27 mei, twee dagen voor de voorzittersverkiezing van de FIFA, in Zürich werden opgepakt door de Zwitserse politie. Dat gebeurde op verzoek van justitie in de Verenigde Staten.
Amerika wilde de Uruguayaan graag uitgeleverd zien, maar de Zwitserse justitie besloot hem naar zijn vaderland te sturen omdat daar de aanklachten tegen hem nog zwaarder zijn
Hier verderquote:Op vrijdag 8 januari 2016 08:38 schreef tong80 het volgende:
Het is uitgesloten dat Michel Platini op 26 februari de nieuwe voorzitter van de FIFA wordt. l'Equipe meldt dat de 60-jarige Fransman zijn kandidatuur voor de hoogste post bij de wereldvoetbalbond in. De Franse sportkrant publiceerde een interview met de oud-topvoetballer.
[ afbeelding ]
"Ik trek me terug uit de verkiezingsstrijd", laat Platini weten in het vraaggesprek. 'Het ontbreekt mij simpelweg aan de tijd die nodig is om bondgenoten bij elkaar te krijgen. Ik moet me richten op mijn verweer. Ik wil ervoor zorgen dat mijn naam wordt gezuiverd."
De kans dat Platini de nieuwe baas van de FIFA zou worden was toch al verkeken. De huidige FIFA-voorzitter, Sepp Blatter, en Platini werden in december voor acht jaar geschorst door de ethische commissie van de FIFA. In die tijd mogen ze helemaal geen enkele voetbal-gerelateerde activiteiten ondernemen.
Platini werd door de ethische commissie van de FIFA geschorst wegens een dubieuze betaling van Blatter aan zijn adres. Hij kreeg 1.8 miljoen euro van de Zwitser.
http://www.telegraaf.nl/t(...)kt_zich_terug__.html
Dag Brutus.....tot nooit.
Tuurlijk.quote:"Ik trek me terug uit de verkiezingsstrijd", laat Platini weten in het vraaggesprek. 'Het ontbreekt mij simpelweg aan de tijd die nodig is om bondgenoten bij elkaar te krijgen.
Het zouden zo namen van James Bond schurken kunnen zijn...quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:22 schreef tong80 het volgende:
De Duitse voetbalbond heeft zijn keuze gemaakt voor de opvolging van FIFA-voorzitter Sepp Blatter. De bond van de wereldkampioen voetbal stemt op het verkiezingscongres op 26 februari op de Zwitser Gianni Infantino, meldde de DFB woensdag. ,,Hij is de beste kandidaat. Door zijn werk als algemeen secretaris van de FIFA kent hij alle aspecten van het spel, hij heeft uitmuntende internationale contacten en spreekt zes talen'', lichtte voorzitter Reinhard Rauball de keuze van de Duitse bond toe.
[ afbeelding ]
Er zijn vijf kandidaten voor het voorzitterschap. Naast Infantino zijn dat de Jordaanse prins Ali bin Al-Hussein, de Fransman Jérôme Champagne, de Zuid-Afrikaan Tokyo Sexwale en sjeik Salman bin Ebrahim al Khalifa uit Bahrein.
Infantino is voorstander van een WK met veertig deelnemende landen en sprak zich deze week ook uit voor een eindronde die in meerdere landen kan worden afgewerkt.
De Nederlandse KNVB heeft nog niet bekendgemaakt welke kandidaat de bond gaat steunen.
http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)eunt-Infantino.dhtml
Ze zijn geen van allen onbevlekt. Dus Duitsland wil een voorzitter met nauwe banden met Blatter.quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:24 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Het zouden zo namen van James Bond schurken kunnen zijn...
Puur op naam zou ik gaan voor Tokyo Sexwale. Maar inderdaad, het zijn gewoon een paar van de 40 rovers.quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ze zijn geen van allen onbevlekt. Dus Duitsland wil een voorzitter met nauwe banden met Blatter.
Zo win je stemmetjesquote:Op woensdag 20 januari 2016 15:30 schreef hafcfan het volgende:
WK met 40 landen over de hele wereld....
volgens mij meer in regio's. En ik kan me best voorstellen dat je een WK van 40 landen met poules van 5 (zo begrijp ik het) in meerdere landen tegelijk houdtquote:Op woensdag 20 januari 2016 15:30 schreef hafcfan het volgende:
WK met 40 landen over de hele wereld....
Straks maar even die verkiezingsregelingen opzoeken hoe dat in zijn werk gaatquote:Prins Ali bin Al-Hussein wil dat volgende week bij de verkiezing van een nieuwe voorzitter voor wereldvoetbalbond FIFA transparante stemhokjes worden gebruikt. Dit om te voorkomen dat afgevaardigden van de 209 landen stiekem een foto maken van hun stembriefje.
Het verkiezingscomité van de FIFA onder leiding van Domenico Scala wees dat opvallende verzoek van de Jordaanse prins echter direct af.
Volgens Jérôme Champagne, net als prins Ali kandidaat voor de opvolging van Sepp Blatter, staan sommige landen onder grote druk om op een bepaalde kandidaat te stemmen. De Fransman beweert dat die landen ook bewijs moeten leveren dat ze daadwerkelijk een kruisje hebben gezet bij de naam van die kandidaat, bijvoorbeeld een foto. Prins Ali pleitte daarom voor 'open' stemhokjes in Zürich. 'Hiermee kunnen we volledige transparantie van de verkiezing waarborgen', aldus de Jordaniër.
Het verkiezingscomité benadrukte in een reactie echter dat de stemming geheim is. Volgens Scala moeten de 209 stemmers hun mobiele telefoons en andere opnameapparatuur inleveren voordat ze het hokje in gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |