quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:54 schreef BdR het volgende:
[..]
Ook eerste wat ik dacht, wordt een beetje moe van dit soort nieuws.Ik bedoel heel erg hoor enzo, maar ik kan er verder zo weinig mee.
Die nu.nl parodie van De Speld laatst vatte het goed samen: "moe.nl: Wat nu weer?"
[ afbeelding ]
Maar geen islam dus?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het extremisme binnen deze godsdienst moet erkend worden. Pas dan kan je het probleem oplossen. Laat dat nou een punt zijn waar PvdA en D66 moeite mee hebben.
Er was een islamitische vlag dus moet het IS zijn.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:54 schreef Ronaldsen het volgende:
In feite heeft die dader natuurlijk geen fuck te maken met IS, maar ja het is wel lekker makkelijk uit naam van IS zo'n aanslag te plegen.
Vroeger was het altijd Al-Qaeda wat de klok sloeg.
OK is dat een voordeel, dat het niet met IS te maken heeft?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:54 schreef Ronaldsen het volgende:
In feite heeft die dader natuurlijk geen fuck te maken met IS, maar ja het is wel lekker makkelijk uit naam van IS zo'n aanslag te plegen.
Vroeger was het altijd Al-Qaeda wat de klok sloeg.
Er was een IS-vlagquote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er was een islamitische vlag dus moet het IS zijn.
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een onthoofding is wel schokkend, voor de rest ook maar één dode (zoals het er nu naar uitziet), amateur.
Contributie betalen aan IS.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:59 schreef Oud_student het volgende:
[..]
OK is dat een voordeel, dat het niet met IS te maken heeft?
Bij mijn weten kun je geen lid worden van IS (formeel dan), deze terreur moslimgroepen inspireren alle andere moslims overal ter wereld. Dat maakt het zo gevaarlijk, anders zou je alleen maar de ledenadministratie in beslag hoeven nemen en deze lieden arresteren.
Tsja het westen heeft IS zelf gecreeerd. En voor 2001 dacht iedereen in Europa dat het een vredelievende religie was.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik bepleit niet graag een oorlog, maar hij is hard nodig in dit geval. Sterker nog: we zijn allang in oorlog met de radicale islam, alleen is het besef nog niet doorgedrongen.
De vraag is hoelang het duurt voordat Europa eindelijk eens adequaat en daadkrachtig gaat handelen. Vandaag zijn in Frankrijk weer mensen gedood en gewond geraakt die ongeschonden waren geweest als er daadkrachtiger tegen radicale moslims was opgetreden.
De dader is een bekende van de Franse veiligheidsdiensten, kortom: iemand die allang onder de radar was. Maar ja... de man had desondanks vrij spel en kon zijn terreurdaad plegen. We moeten de radicale islam echt veel harder gaan aanpakken.
Ja, laten we de rechtsstaat overboord gooien en mensen preventief vastzetten.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik bepleit niet graag een oorlog, maar hij is hard nodig in dit geval. Sterker nog: we zijn allang in oorlog met de radicale islam, alleen is het besef nog niet doorgedrongen.
De vraag is hoelang het duurt voordat Europa eindelijk eens adequaat en daadkrachtig gaat handelen. Vandaag zijn in Frankrijk weer mensen gedood en gewond geraakt die ongeschonden waren geweest als er daadkrachtiger tegen radicale moslims was opgetreden.
De dader is een bekende van de Franse veiligheidsdiensten, kortom: iemand die allang onder de radar was. Maar ja... de man had desondanks vrij spel en kon zijn terreurdaad plegen. We moeten de radicale islam echt veel harder gaan aanpakken.
Dus ze zijn nu allebei gepakt en 1 is dood.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:58 schreef Krakimolo het volgende:
De daders zouden hebben gezegd dat ze van IS waren. Een van hen is volgens een bron bij de politie gedood. De ander is aangehouden; het zou gaan om een dertiger die bekend was bij de veiligheidsdiensten.
http://nos.nl/artikel/204(...)ek-in-frankrijk.html
Er is geen politieke bereidheid in de meeste Europese landen om het extremistische karakter van de islam te erkennen. Je hoort elke keer hetzelfde, ontwijkende, politiek-'correcte' geneuzel: deze daad 'heeft niks met de islam te maken', bla di bla.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het extremisme binnen deze godsdienst moet erkend worden. Pas dan kan je het probleem oplossen. Laat dat nou een punt zijn waar PvdA en D66 moeite mee hebben.
Tegenwoordig kan iedereen een bom maken via internet, wapens kopen via internet (is schijnbaar ook niet zo lastig) en onder het mom van IS kan je je radicale ideeen nu prima uiten. Als je het allemaal niet meer ziet zitten kies je deze weg ipv zelfmoord of een psycholoog.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat nogal mee wat je hier beweert. En helemaal als het om d66 gaat.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een oorlog allemaal en goed en wel maar eentje op Europese bodem wil je toch niet lijkt me?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat een dwazen.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:52 schreef Frutsel het volgende:
Zo zo...
"Aanslag mogelijk begin van Europese oorlog"....
http://nieuws.nl/algemeen(...)nthoofd-en-gewonden/
Onzin, er zijn talloze extremistische islamitische groeperingen die niets met IS te maken (willen) hebben.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:59 schreef Oud_student het volgende:
[..]
OK is dat een voordeel, dat het niet met IS te maken heeft?
Bij mijn weten kun je geen lid worden van IS (formeel dan), deze terreur moslimgroepen inspireren alle andere moslims overal ter wereld. Dat maakt het zo gevaarlijk, anders zou je alleen maar de ledenadministratie in beslag hoeven nemen en deze lieden arresteren.
is die dode dan degene die onthoofd is en dus de dader?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:01 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dus ze zijn nu allebei gepakt en 1 is dood.
Blijf je dit roepen? Het westen heeft IS niet gecreëerd, het westen heeft het mogelijk gemaakt dat IS kon bestaan, dat is een subtiel maar heel belangrijk verschil. Het creëren hebben ze namelijk echt zelf gedaan in die zandbak.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tsja het westen heeft IS zelf gecreeerd.
Natuurlijk ligt daar de oorzaak. De volkeren is het Midden-Oosten en Noord-Afrika zijn overlopen door deze fanatieke Arabische woestijnideologie. En daar plukken wij, 7 miljard burgers, nu de wrange vruchten van.quote:
Alsof dat doorgewinterde profs zijn.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:02 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Die gasten zijn echt niet van IS, die hadden dit wel beter gedaan. Die hadden die hele fabriek opgeblazen.
Je laat je wel erg meeslepen. De Fransen hebben veel meer onschuldige mensen gedood met hun kruistochten in het Midden-Oosten en Noord-Afrika in de afgelopen 10 jaar.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit vroeg ik mij dus ook af.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
is die dode dan degene die onthoofd is en dus de dader?
of zijn er 2 doden?
Ook zo'n domme dooddoener. Het westen heeft IS niet gecreëerd. Het westen heeft wellicht bijgedragen aan een bepaalde voedingsbodem waardoor IS kon ontstaan, maar dat is wat anders dan actief een terreurorganisatie creëren.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tsja het westen heeft IS zelf gecreeerd. En voor 2001 dacht iedereen in Europa dat het een vredelievende religie was.
Misschien wel een gijzelaarquote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
of zijn er 2 doden?
De Tweede-Wereldoorlog draaide niet specifiek om de joden hoor.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:58 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als dit vaak genoeg gebeurd is het straks geen sensatie meer maar werkelijkheid.
Laat ik het zo zeggen: Voor WO2 was minder nodig. Joden pleegden geen aanslagen en waren niet barbaars @ random hoofden aan het afzagen .
Het is wellicht sensatie nu maar die oorlog komt er ben ik bang echt wel.
1 dode terrorist.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
of zijn er 2 doden?
Inderdaad ja. Laten we radicale moslims preventief vastzetten, cq. uitzetten, of wat dan ook. Heel goed.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, laten we de rechtsstaat overboord gooien en mensen preventief vastzetten.
Leuk dat subtiel verschil. Als het westen echter naar Assad en Rusland had geluisterd was dit niet ontstaan. En als het westen SA eens dumpt wordt de wereld een stuk vredelievender. Maarja, Rusland is stout en SA is de lieve vreedzame held. Aldus de geopolitieke logica van Washington en Brussel.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Blijf je dit roepen? Het westen heeft IS niet gecreëerd, het westen heeft het mogelijk gemaakt dat IS kon bestaan, dat is een subtiel maar heel belangrijk verschil. Het creëren hebben ze namelijk echt zelf gedaan in die zandbak.
Dat gaat helaas komen over een aantal jaren omdat er alsmaar geen maatregelen worden genomen.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:01 schreef Xa1pt het volgende:
Ja, laten we de rechtsstaat overboord gooien en mensen preventief vastzetten.
Klopt, dat maakt het bestrijden van terrorisme ook zo moeilijk. Het zijn hier vaak splinter groeperingen die op de publiciteit van IS willen meeliften.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzin, er zijn talloze extremistische islamitische groeperingen die niets met IS te maken (willen) hebben.
Zal eens tijd worden.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Laten we radicale moslims preventief vastzetten, cq. uitzetten, of wat dan ook. Heel goed.
Bron van dat bericht over die 2e dader is LeParisien... die zaten er bij CharlieHebdo nog wel eens naast, aldus Nederpelt van nu.nlquote:
Heeft Marcouch al gezegd dat dit gewoon kwajongens zijn?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dit viel gewoon te verwachten. Als je de geschiedenis van deze ideologie kent moet dit niet als een verrassing aankomen.
Toen ik de kop las dacht ik ook dat het om een republikein en een royalistisch nazaat van een edele zou gaan.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:02 schreef Zorro het volgende:
Misschien moeten de Fransen de guillotine maar weer van de zolder halen.
Ik denk dat het 'Westen' prima inziet wat voor ziek land SA wel niet is. Is gewoon eigenbelang (olie). Als SA eens zonder olie valt laten we ze vallen als een baksteen.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Leuk dat subtiel verschil. Als het westen echter naar Assad en Rusland had geluisterd was dit niet ontstaan. En als het westen SA eens dumpt wordt de wereld een stuk vredelievender. Maarja, Rusland is stout en SA is de lieve vreedzame held. Aldus de geopolitieke logica van Washington en Brussel.
Je moet die zandbak gewoon met rust laten. Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ook zo'n domme dooddoener. Het westen heeft IS niet gecreëerd. Het westen heeft wellicht bijgedragen aan een bepaalde voedingsbodem waardoor IS kon ontstaan, maar dat is wat anders dan actief een terreurorganisatie creëren.
En let wel: wat het westen ook doet, het is nooit goed. Grijpen we daar ergens in, dan mag dat niet, maar laten we het na, dan schreeuwen ze nog veel harder moord en brand.
Het werkt gelukkig iets anders.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Laten we radicale moslims preventief vastzetten, cq. uitzetten, of wat dan ook. Heel goed.
Als het westen meteen Assad de grond in had gebombardeerd was dit ook niet gebeurd, dus tja.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Leuk dat subtiel verschil. Als het westen echter naar Assad en Rusland had geluisterd was dit niet ontstaan. En als het westen SA eens dumpt wordt de wereld een stuk vredelievender. Maarja, Rusland is stout en SA is de lieve vreedzame held. Aldus de geopolitieke logica van Washington en Brussel.
Je kunt terreur nooit 100 procent uitsluiten. De terreurdaad in de VS afgelopen week is een goed voorbeeld; niemand zag dat aankomen. Maar deze Franse dader was een bekende van de veiligheidsdiensten, dus dat had je wel kunnen zien aankomen.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tegenwoordig kan iedereen een bom maken via internet, wapens kopen via internet (is schijnbaar ook niet zo lastig) en onder het mom van IS kan je je radicale ideeen nu prima uiten. Als je het allemaal niet meer ziet zitten kies je deze weg ipv zelfmoord of een psycholoog.
Dit soort 'eenlingen' (in dit geval mogelijk tweelingen) zul je nooit onder controle kunnen houden denk ik.
Iran heeft ook grote hoeveelheden olie maar dat land boycotten we wel. Waarom Iran wel en SA niet? Of waarom niet andersom?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:05 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik denk dat het 'Westen' prima inziet wat voor ziek land SA wel niet is. Is gewoon eigenbelang (olie). Als SA eens zonder olie valt laten we ze vallen als een baksteen.
Ik denk niet dat er iemand beweert dat SA vredelievend is. Wordt gewoon genegeerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |