Helemaal eens, maar het is niet aan jou, aan mij of aan die buschauffeur om te bepalen wat mensen wel en niet mogen doen in naam van religie (zolang het ons niet schaadt).quote:Op donderdag 25 juni 2015 11:33 schreef Mystikvm het volgende:
Een boerka is natuurlijk een belachelijk kledingstuk en wordt uitsluitend gedragen door vrouwen die zich vrijwillig onderwerpen aan een achterlijke religie.
Aanname natuurlijk, maar ook dan zit de chauffeur harstikke fout.quote:Op donderdag 25 juni 2015 11:51 schreef NoXia het volgende:
Ik denk trouwens wel dat dit een vooropgezet plan is. Waarschijnlijk weer zo'n links grietje die iets wilt bewijzen (waarschijnlijk niet eens moslim). Gewoon uitlokking
Een boerka is natuurlijk ook een directe confrontatie met iemands meningquote:Op donderdag 25 juni 2015 11:49 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is een mening.
Mijn interesseert het geen reet wat iemand draagt en of ik die persoon kan zien. Zolang het geen wet is, verwacht ik dat iedereen zijn mening voor zich houdt.
Wat ik zelf van boerka's vind, het exponent van de waanzin die religie is, mag niet meewegen in het uitvoeren van mijn functie, als ik bijvoorbeeld buschauffeur zou zijn.
Wordt het ook. Vrouwen die een boerka dragen worden zogenaamd onderdrukt. En dat gaan wij verbieden door ze te onderdrukkenquote:Op donderdag 25 juni 2015 11:44 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zijn al overvallen door boerkadragers? Er is geen enkel precedent.
Ik heb het idee dat veiligheid hier als excuus gebruikt wordt om andere mensen hun eigen mening op te dringen. Hoe wanstaltig religie ook is, dat is gewoon niet OK.
Zo'n moslima moet toch lekker zelf weten of ze haar communicatie met anderen ernstig wil handicappen door haar gezicht te verbergen? Dat is toch geen reden om haar uit de bus te trappen?quote:Op donderdag 25 juni 2015 11:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja en? Er is ook nog zoiets als communicatie. Een wezenlijk onderdeel van communicatie is dat je ziet met wie je praat en met. Een Boerka past om die reden gewoon niet in het straatbeeld.
Precies wat ik zeg.quote:Op donderdag 25 juni 2015 11:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Helemaal eens, maar het is niet aan jou, aan mij of aan die buschauffeur om te bepalen wat mensen wel en niet mogen doen in naam van religie (zolang het ons niet schaadt).
Wat houdt je tegen?quote:Op donderdag 25 juni 2015 11:51 schreef DeLepelaar het volgende:
Mag je ook met een bivakmuts de bus in die zijn ook niet verboden.....
En als de buschauffeur, controleur of conducteur naar je vervoersbewijs vraagt om deze te bekijken zul je toch echt mee moeten werken en krijg je gewoon een boete als je de kaart van een ander gebruikt.quote:Op donderdag 25 juni 2015 11:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
En dus? Mijn kaart zit in mijn portomonnee, ik haal hem er niet eens uit bij het inchecken. Wie weet gebruik ik ook wel een gejat abonnement.
dit ja. Het wetsvoorstel is aangenomen maar is de wet al in werking getreden?quote:Op donderdag 25 juni 2015 11:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Misschien denkt de chauffeur dat het al verboden is omdat het verbod in het nieuws was?
Wetsvoorstel van Plasterk idd, maar nog niet door de Kamers heen gejaagd en gepubliceerd in Staatscourant. Wrs neemt deze chauffeur er al een voorschot op.quote:Op donderdag 25 juni 2015 11:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Misschien denkt de chauffeur dat het al verboden is omdat het verbod in het nieuws was?
Nee nog niet.quote:Op donderdag 25 juni 2015 11:58 schreef grimselman het volgende:
[..]
dit ja. Het wetsvoorstel is aangenomen maar is de wet al in werking getreden?
Nee, maar misschien heeft de buschauffeur zoals veel van zijn collega's geen abonnement op de staatscourant.quote:Op donderdag 25 juni 2015 11:58 schreef grimselman het volgende:
[..]
dit ja. Het wetsvoorstel is aangenomen maar is de wet al in werking getreden?
Dat lijkt mij ook duidelijk. Als je een religie aanhangt die je stevig onderdrukt dan is het natuurlijk wel erg lollig om je eens op een andere manier te buiten te gaan...quote:Op donderdag 25 juni 2015 11:51 schreef NoXia het volgende:
Ik denk trouwens wel dat dit een vooropgezet plan is. Waarschijnlijk weer zo'n links grietje die iets wilt bewijzen (waarschijnlijk niet eens moslim). Gewoon uitlokking
Nou ja, er was gister ergens ook al heibel om een ramadanpauze tijdens, naar ik meen, een gemeenteraadsvergadering. Moslims zien dit toch vooral als "emancipatie van moslims".quote:Op donderdag 25 juni 2015 11:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook duidelijk. Als je een religie aanhangt die je stevig onderdrukt dan is het natuurlijk wel erg lollig om je eens andere op manier te buiten te gaan...
bronquote:Op donderdag 25 juni 2015 11:44 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zijn al overvallen door boerkadragers? Er is geen enkel precedent.
Dus nu even afwachten of ze een gewone OV kaart heeft of niet.quote:Op een anonieme OV-chipkaart kunt u geen persoonsgebonden reisproducten zoals een abonnement voor uw woon-werkverkeer zetten. U kunt ook niet met leeftijdskorting reizen
Zo hé, zijn er serieuze consequenties voor mensen die zich als debielen gedragen?! Dat dit kan in Nederland!quote:Op donderdag 25 juni 2015 12:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, er was gister ergens ook al heibel om een ramadanpauze tijdens, naar ik meen, een gemeenteraadsvergadering. Moslims zien dit toch vooral als "emancipatie van moslims".
Arnoud van Doorn is met zijn meldpunt bezig de werkgevers te achterhalen van mensen die zich "islamofobisch" gedragen op internet en erop aan te dringen dat deze mensen ontslagen worden. Wat al in een stuk of 6 gevallen gelukt is, naar het schijnt. Ook onder het mom van "emancipatie van de islam".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |