Ziet er goed uit! Hebben ze een inschatting gemaakt hoeveel behandelingen ze denken dat je nodig zal hebben ongeveer? Twee maanden tussentijd is ook gewoon prima.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:09 schreef riodejaneiro het volgende:
@donnarush - dankjewel voor je reactie! Ik heb onderstaand twee foto's geplaatst. De eerste is van voor ik begon (gisterochtend), de tweede dus 1 dag na de behandeling. Volgens mij ziet het er normaal uit? Als jullie iets geks zien hoor ik het graag.
Ik ga naar het laser center Rotterdam. Zij gebruiken de picosure laser en huren deze 1 dag per 2 maanden waarop ze iedereen laseren die van zijn of haar tattoo af wil. Ik heb het idee dat ze hem van het Laser Centrum (in Breda?) huren maar zeker weten doe ik het niet (ze zeiden bij de intake dat er maar 3 van deze lasers in NL waren). Is dit nou een beetje shady of niet? Zouden jullie nog navragen waar ze die laser precies huren?
De behandeling komt heel professioneel over en ze lijken goed te weten waar ze mee bezig zijn. Het is ook van 's ochtends vroeg tot 's avonds helemaal volgeboekt dus ik neem aan dat er vooralsnog niet heel veel klachten zijn. Zijn er nog andere forummers die naar dit laser center gaan?
13 oktober moet ik weer. I'll keep you posted.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarom wil je zo graag een operatieve verwijdering? Kan in principe alleen bij de kleinere tattoo's. Over welke grootte praten we?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 11:37 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
Weet iemand waar ze nog meer tatoeages operatief verwijderen behalve de Veldhoven kliniek?.
Ik woon zelf bij Dordt dus Veldhocen is de wereld niet uit maar misschien kennen jullie een kliniek die nog dichter bij zit? (en betrouwbaar is).
Goed om te horen. Ja dat aantal behandelingen leek mij ook realistisch.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 07:36 schreef riodejaneiro het volgende:
Matthijst, dank voor de welkom en blij te horen dat het er normaal uit ziet! Let wel, ik weet niet zeker dat de laser in Breda gehuurd wordt, ik zei dat ik dat dacht omdat ze aangaven dat er maar 3 van deze lasers in NL zijn en ik inderdaad weet dat ze die bij de drie vestigingen van Het Lasercentrum hebben. Ik ga het volgende keer als ik er ben navragen om het zeker te weten!
Blauwe Krokodil, ik heb eerst ook een tijd erover gedacht om operatief te laten verwijderen (zoals je ziet is mijn tattoo ook maar klein) maar toen ik eenmaal op intake was geweest in Veldhoven was ik wel van dat idee af. Ze raadden het daar ook sterk af, tenzij je écht een hele duidelijke reden hebt waarom je er meteen vanaf wil (bijv. als je op korte termijn met een stewardessenopleiding wil starten). De kans dat je er een litteken aan over houd is namelijk groot. Bij de pols (in mijn geval) was het sowieso geen optie omdat de huid daar te beweeglijk is en niet mooi kan genezen. Maar als je het echt wil denk ik dat je zoals BRZMR zegt het meeste kans hebt bij plastische chirurgie in het ziekenhuis. Of een gewone plastisch chirurgie kliniek?
BRZMR, in eerste instantie worden 7 behandelingen geschat, misschien 8. Ik wacht het nog even af omdat de tatoeage 2x is gezet (eerste keer waren de lijnen niet overal even dik). Het had ook nog wat te maken met wat voor soort inkt er was gebruikt en dit kan ik niet verifiëren. In Veldhoven dachten ze overigens ook dat ik met 7-8 behandelingen klaar zou zijn.
Zou betekenen dat ik volgend jaar rond oktober een heel eind moet zijn! Nu, 3 dagen na de behandeling, is de tatoaege in ieder geval een beetje grijzig en zitten er wat lichte bloeduitstortinkjes onder. Maar het ziet er heel kalm uit. So far so good!
Ziet er inderdaad goed uit! De eerste keren had ik ook van die 'bloedpuntjes' rondom de tattoo, hoort er bij.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:09 schreef riodejaneiro het volgende:
@donnarush - dankjewel voor je reactie! Ik heb onderstaand twee foto's geplaatst. De eerste is van voor ik begon (gisterochtend), de tweede dus 1 dag na de behandeling. Volgens mij ziet het er normaal uit? Als jullie iets geks zien hoor ik het graag.
Spannend, ben benieuwd naar je foto's! Er werd inderdaad gezegd dat je het altijd uit de zon moet houden (nu is dat bij binnenkant pols wat makkelijker dan bovenkant onderarm) en gedurende het héle lasertraject (en dan nog een aantal weken na de laatste behandeling) factor 50 zonnebrandcreme erop als je naar buiten gaat. Anders heb je blijkbaar nogal kans op pigmentverschil. Er zat ook een meisje voor me die eerst bij een andere kliniek een traject had doorlopen en wiens pigment nu helemaal verdwenen was omdat ze haar dus niet goed gelaserd én niet goed geïnstrueerd hadden... En dat ging jaren duren om te herstellenquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 08:41 schreef BRZMR het volgende:
[..]
Goed om te horen. Ja dat aantal behandelingen leek mij ook realistisch.
Ik heb hetzelfde. Wel een iets grotere tattoo, maar dat maakt in principe niet uit. Lijnen zijn twee keer gezet en met de meest zwarte inkt die er volgens de tattoerrder op de markt is, maar ook dat hoeft niet echt wat te zeggen. Misschien reageert de laser daar juist wel beter op?
Zal ook met name om de diepte gaan.
Gelukkig heb ik een hoop schaduw. Ik ga voor verwijdering van ongeveer 80-90%. Er komt weer een coverup overheen. Maar die coverup moet wel met redelijk lichte schaduw worden, wil die oude lijnen er niet doorheen gaan zien.
Ik begin eind oktober! Spannend.
Ik heb er nu met name last van dat deze op de bovenkant van mij onderarm is, ter hoogte van de pols. En is nu echt afschuwelijk, mede omdat er deels stukje schaduw overheen is gezet wat donkerder is dan de rest van mijn sleeve, valt dus direct op.
Hebben ze ook aangegeven dat het handig is om het uit de zon te houden? Als je het verbrand kan de laswr minder hoog. Ik heb een dikke armband gekocht om volgend jaar zomer om te doen, tijdens sporten een zweetbandje.
Niet ideaal, even wennen, maar dan valt het ook nog eens het minst op!
Succes!! Hou ons oo de hoogte. Vanaf eind oktober kom ik ook steeds met voor en na foto's.
Als dat dan het ergste is :-) Draag je er gewoon iets overheen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 19:15 schreef DonnaRush het volgende:
Ik heb altijd rode vlekken (lijkend op huiduitslag) en als het warm is buiten ook nog rode plekjes erbij. Ziet er niet uit! Maar is voor mij dus wel normaal.
Inderdaad waarvoor ik de oorspronkelijke afspraak had gemaakt + 1 deel extra (3 jaar oud).quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:25 schreef matthijst het volgende:
Dus je laat nu de tatoeage behandelen waar je oorspronkelijk een afspraak voor had gemaakt?
Die ene waar je 6 maanden voor moest wachten?
Hier gaat alles goed hoor! Toevallig vandaag weer wat mee aan het lezen maar na vorige keer weinig zin om actief mee te posten, maar goed... inmiddels zit behandeling 6 met de picoway er op. Ga in november weer. Tattoo begint goed te vervagen nu. Wel veel last van kleine blaartjes, meer dan de eerste x met de picoway (nu was de derde keer). Maar hij gaat langzaam weg... Blij dus! En voor de rest denk ik er niet teveel over na... kan het alleen maar meevallen.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:20 schreef matthijst het volgende:
Paar andere nieuwe posters uit topic 9, hoe gaat het daarmee nu?
forever-mp, rob83nl, Relative.
Ben wel benieuwd of er wat aan die verdikking te doen is. Denk dat veel mensen daar wat aan zullen hebben.
Dat klinkt wel erg goed! Je zit dus ook bij kliniek Veldhoven?quote:Op zondag 6 september 2015 16:23 schreef rob83nl het volgende:
[..]
Hier gaat alles goed hoor! Toevallig vandaag weer wat mee aan het lezen maar na vorige keer weinig zin om actief mee te posten, maar goed... inmiddels zit behandeling 6 met de picoway er op. Ga in november weer. Tattoo begint goed te vervagen nu. Wel veel last van kleine blaartjes, meer dan de eerste x met de picoway (nu was de derde keer). Maar hij gaat langzaam weg... Blij dus! En voor de rest denk ik er niet teveel over na... kan het alleen maar meevallen.
Al wat foto's kunnen maken vanmiddag?quote:Op zondag 6 september 2015 19:01 schreef BRZMR het volgende:
Dat klinkt wel erg goed! Je zit dus ook bij kliniek Veldhoven?
Nog niet kunnen doen, maar kom er zeker snel op terug. Dat beloof ik je.quote:Op zondag 6 september 2015 20:20 schreef matthijst het volgende:
[..]
Al wat foto's kunnen maken vanmiddag?
Ik heb ook flinke blaren op mijn tattoo gehad na een laserbehandeling. Na het laseren gelijk koelen met een icepack erop 2 uur lang. Dat heeft bij mij geholpen en daarna nooit meer last gehad van grote blaren.quote:Op dinsdag 22 september 2015 16:13 schreef Eefje1984 het volgende:
Ik heb 10 dagen geleden de eerste behandeling met de picosure gehad. Na een week kwamen blaren op de tattoo. Is dit normaal? Ik vind het er nu een beetje raar uitzien en hoop dat dit normaal is
Een foto plaatsen is simpel: uploaden naar imgur.com en vervolgende de url tussen [img] tags plaatsen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 16:20 schreef Eefje1984 het volgende:
Nu nog kleine blaasjes, waren 2 dikke blaren. Er blijft vocht uitkomen. Ik weet niet hoe ik een foto kan plaatsen
Waar ben je onder behandeling en met welke laser?quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:20 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Vandaag mijn eerste behandeling gehad. 7 november staat de 2e gepland.
Zullen en in totaal zo'n 6 worden voor er een nieuw stuk overheen komt.
Ze gaven aan dat de eerste behandeling in elk geval goed ging, dus hopelijk heb ik niet de volle 6 nodig
Zonde van je blaren! Zoals je op mijn foto's kunt zien heb ik maar 1 klein blaasje gehad in een stip van de dobbelsteen. Is dit bij jou écht vele malen erger/groter?quote:Op dinsdag 22 september 2015 16:20 schreef Eefje1984 het volgende:
Nu nog kleine blaasjes, waren 2 dikke blaren. Er blijft vocht uitkomen. Ik weet niet hoe ik een foto kan plaatsen
Bij tattoo joey in Geldrop. Ze gebruiken een yag laser.quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:59 schreef BRZMR het volgende:
[..]
Waar ben je onder behandeling en met welke laser?
Fijn dat je ook van start bent gegaan!
Ik kan niet wachten tot het allemaal weg is... maar dat duurt helaas nog even.
29 oktober de 2e behandeling en hoop in de laatste week van dit jaar behandeling 3 af te kunnen ronden. Dan staat 2016 in het teken van laseren (eind 2016 een behandeling of 8 gehad) en wellicht al klaar, anders begin 2017 afronden!! Ik zit vooral met de zomer.. omdat het op mijn onderarm is, winter is heerlijk.. met truien weer etc!
Succes!!
Bij mij moet er in principe 10 weken tussen zitten. Medisch gezien maakt het niet uit of je sneller gaat, kan geen kwaad. Maar voor de 10 weken is je lichaam nog bezig met het afvoeren van de inktseeltjes van de vorige sessie. Hierdoor heeft een lasersessie minder effect en heb je in totaliteit meer sessies nodig. Bij 10 weken of meer is de prijs/kwaliteitverhouding dus gewoon optimaal. Ik heb ivm vakanties zelf ervoor gekozen om mijn 2e sessie na 8 weken en m'n 3e sessie na 9 weken te gaan doen. Hierbij is wel aangegeven dat dit mijn eigen keus is.quote:Op vrijdag 25 september 2015 20:14 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Bij tattoo joey in Geldrop. Ze gebruiken een yag laser.
Hoeveel tijd moet er bij jou tussen zitten dan? Ook gewoon 6 tot 8 weken?
Goed om te horen! Haha, begrijp je zenuwen. Ik had zenuwen, maar toch ook heel veel zin. Want je weet dat je er nu vol voor gaat, dan wil ik er ook alles aan doen dat het snel weg is.quote:Op zaterdag 26 september 2015 10:36 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ah oké, ja ik moet heel eerlijk bekennen dat ze me gisteren heel goed heeft uitgelegd hoe het precies werkt en waarom er een bepaald aantal weken tussen zit, maar ik was zo nerveus dat ik het niet goed heb onthouden![]()
Ze heeft me wel laten horen hoe het klinkt als het niet genoeg effect heeft, dan stuurt ze je ook naar huis zei ze.
Ik zie nu al stukken die echt goed vervaagd zijn.
Zal vanavond even foto's plaatsen, zit nu mobiel.
Dat ziet er zeker goed uit! Leuk resultaat na 1x laseren. Moet die helemaal weg?quote:Op zaterdag 26 september 2015 19:56 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Mijn tattoo zit op mijn bovenarm, redelijk makkelijk uit de zon te houden dus.
Ben je zo ontevreden over je sleeve, of een andere reden?
Ben in elk geval benieuwd hoe het er bij jou na de volgende behandeling uit ziet.
Dit is die van mij in elk geval, niet slecht he?
voor het laseren
[ afbeelding ]
Gelijk erna
[ afbeelding ]
en zo ziet het er vandaag uit
[ afbeelding ]
Scheelt dat het niet helemaal weg hoeft inderdaad.quote:Op zondag 27 september 2015 18:04 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hij hoeft niet helemaal weg want hetgeen eroverheen komt bedekt het voor een groot deel. Vond het wel handig dat ik gelijk met de tatoeëerder kon spreken, die zien gelijk hoe of wat.
Wellicht kunnen ze jou ook helpen bij je beslissing. Altijd fijn als mensen met je mee kunnen denken als je twijfelt.
Ben in elk geval benieuwd wat je besluit
Zal het verloop blijven posten hier, vond het zelf nl ook fijn om vooraf wat info vanuit anderen te kunnen lezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |