abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 juni 2015 @ 12:41:04 #101
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153828279
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Geen idee, zie het je hier al jaren vrij consequent doen.
Wat probeer je nu? Als dat zo is dan zij het zo. Zeker voor jou hoef ik me niet te schamen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153828591
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 20:56 schreef Odaiba het volgende:
Russia pictured as monster with claws on cartoon map for schoolkids causes stir in Netherlands

A picture in a Dutch social studies textbook for 16-year-olds portrays Russia as a monster with claws and fangs trying to devour Ukraine, while Europe extends a helping hand.

Another image in the same text book also characterizes Russia as a ‘non-free’ country.

This picture, first published in a Dutch newspaper in early 2014, is placed in textbook’s Chapter 7 titled ‘Countries without democracy’. Pupils are asked to describe what's happening in the cartoon.

One of the questions students are asked is: “What is Russia doing, and what is Europe doing in this picture?”

The schoolbook is called ‘Themes in Social Studies 1’ and is intended for 15- to 16-year-old pupils’ ‘preparatory middle-level vocational education’. This textbook is updated on an annual basis, with the 2014-2015 version carrying, among others, pictures of President Barack Obama, the Pope and the winner of Eurovision 2014, Conchita Wurst.

The textbook also gives children a helping hand in understanding what countries are good or bad on a global scale, presenting a map where countries are painted in accordance with the ‘degree of freedom’. Countries like Russia and China are painted as ‘non-free’, while the EU member states and the US are pictured as the most liberated countries.

“I think it is highly biased from the Western point of view,” activist Ancilla Tilia told RT. “It is absolutely anti-Russian propaganda, which is ironic, because Russia is often accused of inspiring propaganda, but it seems that we’re not able to recognize that we are also being propagandized.”

The images in the textbook went viral after one angry citizen shared it online.

“Since the end of the Second World War, anti-Russian propaganda in the Netherlands has been huge. Since the fall of the so-called Iron Curtain, it has shrunk a little,” Michel Philipsen, the man who posted the book's content online, told RT.

All Dutch news media share the same “anti-Putin, anti-Russia, anti-Communist bias, as if Russia was still a Communist country today,” he added.

The 'evil' Russia images triggered strong reactions on the Internet.

Some complained the propaganda is so blunt that it makes even the most gullible people suspicious.

While others suggested that anti-Russian propaganda in European textbooks is nothing new.

Some parents were also concerned that this kind of material could become more widespread.

Tilia believes the images in the school book are biased and not backed by facts.

“I think it’s definitely a way of demonizing Russia in this conflict, which is not new at all,” Tilia said.

An article written by Philipsen claims that regarding Russia ‘devouring’ Ukraine, “the truth is opposite to what Dutch children are being taught.”

While Russia sends tens of thousands of tons of humanitarian aid to the war-torn Donbass region of Ukraine, Europe sells Kiev authorities military supplies and arms – obviously to “prolong the 'devouring’ of Ukraine.”

“If I was a parent, I'd take a critical look at my children's study material and inform them of what truly goes on on this planet. The school system doesn't allow students to think critically, and rather spoon-feeds 'information' that is not backed up with facts,” concludes Philipsen.

Philipsen also remembers historic dialogue between the Dutch Prime Minister Rutte and President Vladimir Putin regarding liberties in Russia.

“Indeed, just imagine an organization appearing in Russia that supports pedophilia?! If that'd be the case, I think that in certain areas of the Russian Federation, people would get some guns...,” Putin said.
Alleen al het feit dat de USA donkergroen is gekleurd roept flink wat vraagtekens op. Iedereen die een beetje de USA kent weet dat het land allesbehalve vrij is. De verkiezingscampagnes bepalen wie er winnen: hoe meer geld, hoe groter de kans dat je wint, deze correlatie nadert akelig sterk de waarde 1. Dus hoe meer geld je krijgt van bedrijven en andere rijke belanghebbenden hoe groter de kans is dat je wint. Politici doen er alles aan om die sponsors tevreden te houden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 25 juni 2015 @ 12:59:35 #103
111528 Viajero
Who dares wins
pi_153828684
quote:
11s.gif Op woensdag 24 juni 2015 22:54 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik vraag me af of mensen wel gelukkig worden wanneer hun keuzes worden beïnvloed door wat hun omgeving van hun verwacht. Voor een deel van de mensen zal het wel werken, omdat ze prima in hun sociale omgeving passen, maar je hebt altijd mensen die nogal afwijken. Die zullen sneller verstoten worden, waardoor ze alleen nog maar eenzamer worden. En dat er meer mensen zelfmoord plegen in een vrijere wereld verbaasd me ook niet. Rondom zelfmoord bestaat nog steeds best wel een taboe en door meer vrijheid te hebben, zul je sneller de keuze maken om een einde aan je leven te maken dan de rest van je leven ongelukkig te zijn.

Een vrije samenleving met solidaire ondertoon lijkt mij het fijnst. Aan de ene kant mag je meer jezelf zijn, maar aan de andere kant helpen we wel de zwakke in de samenleving.
Ja, Chinezen plegen nooit zelfmoord.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_153828755
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:10 schreef Cherna het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 25 juni 2015 12:01 schreef 99.999 het volgende:
Van wie zou ik dat nu geleerd hebben :)
Eh, iemand die Du_ke heette en dien u 99.999 heet? Zo maar een wilde gok. :+
#NoDAPL
pi_153828769
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:59 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ja, Chinezen plegen nooit zelfmoord.
Helaas is het onmogelijk om zelfmoordcijfers te vergelijken aangezien die notoir nobetrouwbaar zijn. Anders zou het best een aardige indicator zijn.
#NoDAPL
  donderdag 25 juni 2015 @ 13:04:58 #106
321876 Cherna
Fuck the System
pi_153828792
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 13:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eh, iemand die Du_ke heette en dien u 99.999 heet? Zo maar een wilde gok. :+
Och het maakt me niets uit. Ik laat me niet de mond snoeren door wie dan ook omdat ik er anders over denk.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_153828844
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alleen al het feit dat de USA donkergroen is gekleurd roept flink wat vraagtekens op. Iedereen die een beetje de USA kent weet dat het land allesbehalve vrij is. De verkiezingscampagnes bepalen wie er winnen: hoe meer geld, hoe groter de kans dat je wint, deze correlatie nadert akelig sterk de waarde 1. Dus hoe meer geld je krijgt van bedrijven en andere rijke belanghebbenden hoe groter de kans is dat je wint. Politici doen er alles aan om die sponsors tevreden te houden.
Dat een groot budget je kans om te winnen vergroot, betekent niet per se dat een land ondemocratisch en/of niet vrij is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_153828885
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:39 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens dat het misdadig is en dat Rusland verantwoordelijk is. Echter zou ik niet zeggen dat het neerhalen van burgervliegtuigen niet geaccepteerd is vanuit westerse blik. Er was weinig heisa toen een amerikaans oorlogschip in Iraanse wateren een Iraans passagiersschip neerschoot in 1988. Geen sancties, niks.
Als je leest dat het 7 jaar geduurd heeft voordat de VS gedeeltelijke verantwoordelijkheid op zich nam, dan kan je je bedenken dat er waarschijnlijk nooit iemand verantwoordelijkheid gaat nemen voor MH17. Dat is jammer, maar zo is de realiteit.
Wij zullen in het Westen luid schreeuwen hierom, maar Rusland en de mensen in Rusland zullen geen fuck geven. Net zoals in 1988 Iran luid schreeuwde, maar de inwoners van de VS en de VS geen fuck gaven.
Je spreekt over een totaal andere tijd van ruim 25 jaar geleden. Als ze nu zoiets zouden doen, dan zou er heel wat ellende losbarsten. Niet ver voor dat VS-incident schoten ook de Russen een vliegtuig neer in het verre oosten. Was ook relatief weinig gedoe over.
  donderdag 25 juni 2015 @ 13:11:32 #109
111528 Viajero
Who dares wins
pi_153828936
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat een onzin. de VS is een stuk vrijer dan Nederland in veel opzichten.

Dat de politiek daar een corrupte schijnvertoning is verandert daar niets aan.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_153829062
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 13:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat een groot budget je kans om te winnen vergroot, betekent niet per se dat een land ondemocratisch en/of niet vrij is.
Is het vrijheid als niet de gekozen politici maar de mensen die deze politici financieren het voor het zeggen hebben? :?
Het gaat hier niet om een iets grotere kans om te winnen, de correlatie bedraagt bijna 1. Dan kan er nog een gemeenschappelijke oorzaak zijn van beide maar ook bij veel verkiezingsstrijden waarbij het publiek geen uitgesproken voorkeur heeft blijkt steeds de persoon te winnen die de beter gevulde campagnekas heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 25-06-2015 13:25:30 ]
#NoDAPL
pi_153829100
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 13:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Is het vrijheid als niet de gekozen politici maar de mensen die deze politici financieren het voor het zeggen hebben? :?
Het gaat hier niet om een grotere kans om te winnen, de correlatie bedraagt bijna 1. Dan kan er nog een gemeenschappelijke oorzaak zijn van beide maar ook bij veel verkiezingsstrijden waarbij het publiek geen uitgesproken voorkeur heeft blijkt steeds de persoon te winnen die de beter gevulde campagnekas heeft.
Let wel: ik ben ook geen fan van het Amerikaanse systeem. Echter, hoe veel geld je ook tegen je campagne aan flikkert; het is en blijft de kiezer die bepaalt of jij wint of verliest.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_153829131
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 13:11 schreef Viajero het volgende:

[..]

Wat een onzin. de VS is een stuk vrijer dan Nederland in veel opzichten.

Dat de politiek daar een corrupte schijnvertoning is verandert daar niets aan.
Als jij zo stellig beweert dat de stelling dat de USA niet zo heel erg vrij is omwille van de corrupte politiek - jij onderkent dat de politiek daar corrupt is - dan verwacht ik minstens een onderbouwing van jou waaruit volgens jou blijkt dat de USA ondanks die corrupte politiek vrij is.
Ik wil mijn stelling dat de USA niet zo vrij is nog wel meer onderbouwen: als je rijk bent dan krijg je veel meer kansen en wordt je veel minder snel en veel minder zwaar gestraft bij het overtreden van de wet dan wanneer je arm bent. Hell, je hoeft nog niet eens de wet te overtreden om als arm persoon gestraft te worden. De broer van Paris Hilton toonde laatst nog aan dat je met praktisch alles weg komt als je papa genoeg geld heeft. :')
Hij rookte een joint, was onhandelbaar op het vliegtuig, bedreigde het personeel en nog wat meer van dat fraais, hij kreeg slechts een werkstraf opgelegd. Anderen die iets veel minder ergs deden - een moeder die vroeg om eten op te warmen naar de juiste temperatuur omdat ze een autistisch kind heeft en soortgelijke voorbeelden - hadden als resultaat dat het vliegtuig omkeerde en werden veel zwaarder gestraft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een incident maar wel een van de vele incidenten die allen hetzelfde uitwijzen: geld => toegang tot het beste => met heel erg veel wegkomen en veel meer kansen
Geen geld => geen toegang tot van alles => met niets wegkomen, zelfs in de problemen kunnen geraken als je niets verkeerd doet en weinig kansen krijgen.
Is dat vrijheid? Het lijkt mij van niet.
#NoDAPL
pi_153829279
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 13:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Let wel: ik ben ook geen fan van het Amerikaanse systeem. Echter, hoe veel geld je ook tegen je campagne aan flikkert; het is en blijft de kiezer die bepaalt of jij wint of verliest.
Dat is het hem nu juist, als blijkt dat bij gelijkwaardige kandidaten (in de ogen van de kiezer) steeds weer de kandidaat wint die een beter gevulde kas heeft en dientengevolge het vermoeden redelijk is dat de campagne net genoeg kiezers over de streep trok en dit te danken is aan het betere gefinancierd zijn van die campagne, kiest die kiezer dan in vrijheid? Is er sprake van een autonome keuze? Veel filosofen zijn van mening dat er enkel sprake kan zijn van een vrije handeling indien het een autonome handeling is. Daar ben ik het mee eens.
#NoDAPL
  donderdag 25 juni 2015 @ 13:28:16 #114
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_153829360
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:03 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Een westers perspectief op vrijheid legt vooral de nadruk op godsdienstvrijheid, persvrijheid, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van geaardheid. Dat soort zaken.
Dat zijn traditioneel dingen die vallen onder de definitie van vrijheid inderdaad.

quote:
Naar mijn mening doen dat soort vrijheden er veel minder op mondiaal niveau toe dan dat het Westen denkt.
Dat vrijheid als concept niet voor elk volk even belangrijk is dat is wel duidelijk. Dat neemt niet weg dat het iets is wat je kan meten en waar je vergelijkend in kan zijn.

quote:
In het Westen kennen we weinig echte armoede meer, maar in mondiaal perspectief zijn er nog altijd veel landen waar mensen nog niet eens fatsoenlijk kunnen eten. Laat staan dat ze de zorg krijgen die ze nodig hebben of onderwijs. Die mensen hebben geen vakanties of vrije dagen zoals wij die kennen, soms hebben ze nog niet eens een dak boven hun hoofd.
Dat die landen andere prioriteiten hebben is een apart verhaal. Dat neemt niet weg dat vrijheid nog steeds een interessante factor is. Dankzij godsdienstvrijheid werd Amsterdam het handelscentrum van de wereld (voordat het wegviel richting Londen). Vrijheid is beiden een gevolg van stabiliteit en een oorzaak van stabiliteit. Dat maakt het een ingewikkeld concept maar niet een irrelevant concept als je gaat kijken naar niet-westerse landen.

quote:
Die mensen boeit homorechten of persvrijheid echt volledig niets. Die hebben andere vrijheden en rechten waar ze zich zorgen om maken.
Wat bedoel je met "andere vrijheiden". Wat ik denk is dat jij dingen als voedselzekerheid en politionele macht gaat gelijktrekken met vrijheid. Dat is het niet. Dat is veiligheid.

quote:
Het plaatje in het tekstboek is onder andere daardoor nogal sterk vertekend in het voordeel van Westerse landen en in het nadeel van China, Rusland, etc. Om dat te zien moet je je vooral eens een schaal bedenken waarop deze kleuren gebaseerd zouden kunnen zijn.
Andere factoren andere kleuren schalen en verdelingen. What's your point.

quote:
Het verschil tussen Nederland en Rusland op gebied van vrijheden is dan bijna niks als je je bedenkt dat ook een land als Congo of Liberia in het plaatje opgenomen moet worden waar ze bijna helemaal geen vrijheden kennen.
Die landen zijn dan ook rood ipv dat lichtere kleurtje wat Rusland is. Bovendien onderschat je vrijheid in Afrikaanse landen. Dat doen wel meer westerse mensen overigens.

quote:
Dit plaatje geeft dan het erg vertekende beeld dat Rusland's vrijheid situatie ook in de buurt komt van dat van Congo/Liberia, of er zelfs gelijk aan is.
Het is een aggregaat van verschillende factoren. Dat klopt en als je dus per factor zou uitsplitsen krijg je ook een ander beeld maar daar gaat het niet over. Vrijheid heeft verschillende vormen die voor het doel van dat plaatje worden gemiddeld.

quote:
Het plaatje zoals hij nu in het boek staat zou ik dan ook bestempelen als propaganda. De spotprent niet noodzakelijk, omdat het eraan ligt hoe hij uitgelegd wordt. Echter vrees ik daar ook het ergste.
Dus totaal oneens met jouw conclusie. Dat is wel duidelijk.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 25 juni 2015 @ 13:30:26 #115
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_153829407
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 13:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Veel filosofen zijn van mening dat er enkel sprake kan zijn van een vrije handeling indien het een autonome handeling is. Daar ben ik het mee eens.
Veel mensen vinden filosofen dan ook niet zoveel toevoegen aan een zinvolle discussie over hoe iets nou echt moet of kan. Daar ben ik het mee eens.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_153829586
quote:
12s.gif Op donderdag 25 juni 2015 13:30 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Veel mensen vinden filosofen dan ook niet zoveel toevoegen aan een zinvolle discussie over hoe iets nou echt moet of kan. Daar ben ik het mee eens.
Ik niet. Ik vind filosofie geen wetenschap, net als dat ik economie, het grootste deel van psychologie, sociologie etc. geen wetenschap vind, maar hoe je het wendt of keert, gedurende duizenden jaren kozen veel van de slimste mensen van de wereld ervoor om o.a. een filosoof te worden, waaronder veel wiskundigen (dat deze ze er bij in die tijd, descartes is een bekend voorbeeld maar hij is zeker niet de enige). Ik zou de vruchten van de bijdrages van deze mensen niet negeren.
#NoDAPL
  donderdag 25 juni 2015 @ 13:49:16 #117
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_153829885
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 13:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik niet. Ik vind filosofie geen wetenschap, net als dat ik economie, het grootste deel van psychologie, sociologie etc. geen wetenschap vind, maar hoe je het wendt of keert, gedurende duizenden jaren kozen veel van de slimste mensen van de wereld ervoor om o.a. een filosoof te worden, waaronder veel wiskundigen (dat deze ze er bij in die tijd, descartes is een bekend voorbeeld maar hij is zeker niet de enige). Ik zou de vruchten van de bijdrages van deze mensen niet negeren.
Volgens mij zijn zijn bijdragen aan geometrie nuttiger geweest dan zijn bestaansdenken :) maar ik ben ietwat cynisch wat dat betreft.

Ik bedoel er meer mee te zeggen dat 'absolute filosofische vrijheid' niet\ nooit gehaald kan worden, dus dat het een beetje zinloos is om daar over te discussiëren in een topic over de meer toegepaste vrijheden.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_153830044
quote:
12s.gif Op donderdag 25 juni 2015 13:49 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Volgens mij zijn zijn bijdragen aan geometrie nuttiger geweest dan zijn bestaansdenken :) maar ik ben ietwat cynisch wat dat betreft.
Je hoeft mij niet te overtuigen van de vruchten van de geometrie maar dat diezelfde slimme mensen zich met de filosofie bezig hielden zorgde ervoor dat er best wel wat te leren valt van het filosofische werk van vroeger. Ik haal net als jij mijn neus op wanneer een filosoof beweert dat mensen vroeger dachten dat de aarde in het centrum van het universum stont omdat lucht en vuur lichtere elementen zijn dan water en aarde maar dat is dan ook geen tak van filosofie die mij interesseert. Er zijn ook interessante filosofische takken.

quote:
Ik bedoel er meer mee te zeggen dat 'absolute filosofische vrijheid' niet\ nooit gehaald kan worden, dus dat het een beetje zinloos is om daar over te discussiëren in een topic over de meer toegepaste vrijheden.
Of dat het gehaald kan worden daar doe ik geen uitspraak over. Het is een ideaal en daarmee een ijkpunt, hoe dichter je bij dat ijkpunt komt hoe beter. Concreet: hoe autonomer een keuze hoe vrijer de keuze, hoe meer vrijheid.
#NoDAPL
pi_153830502
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juni 2015 13:28 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat zijn traditioneel dingen die vallen onder de definitie van vrijheid inderdaad.

[..]

Dat vrijheid als concept niet voor elk volk even belangrijk is dat is wel duidelijk. Dat neemt niet weg dat het iets is wat je kan meten en waar je vergelijkend in kan zijn.

[..]

Dat die landen andere prioriteiten hebben is een apart verhaal. Dat neemt niet weg dat vrijheid nog steeds een interessante factor is. Dankzij godsdienstvrijheid werd Amsterdam het handelscentrum van de wereld (voordat het wegviel richting Londen). Vrijheid is beiden een gevolg van stabiliteit en een oorzaak van stabiliteit. Dat maakt het een ingewikkeld concept maar niet een irrelevant concept als je gaat kijken naar niet-westerse landen.

[..]

Wat bedoel je met "andere vrijheiden". Wat ik denk is dat jij dingen als voedselzekerheid en politionele macht gaat gelijktrekken met vrijheid. Dat is het niet. Dat is veiligheid.

[..]

Andere factoren andere kleuren schalen en verdelingen. What's your point.

[..]

Die landen zijn dan ook rood ipv dat lichtere kleurtje wat Rusland is. Bovendien onderschat je vrijheid in Afrikaanse landen. Dat doen wel meer westerse mensen overigens.

[..]

Het is een aggregaat van verschillende factoren. Dat klopt en als je dus per factor zou uitsplitsen krijg je ook een ander beeld maar daar gaat het niet over. Vrijheid heeft verschillende vormen die voor het doel van dat plaatje worden gemiddeld.

[..]

Dus totaal oneens met jouw conclusie. Dat is wel duidelijk.
Ik vind het jammer om te horen dat je de vrijheid om überhaupt te kunnen leven van 80% van de kinderen in congo die nog niet eens 18 jaar oud kunnen worden, gelijktrekt met iets onbenulligs als vrijheid van godsdienst. Met zo'n uiteenlopende morele waarden denk ik dat wij het inderdaad nooit eens zullen worden.
pi_153830657
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juni 2015 13:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je spreekt over een totaal andere tijd van ruim 25 jaar geleden. Als ze nu zoiets zouden doen, dan zou er heel wat ellende losbarsten.
Wat is er zo verandert in 25 jaar tijd dat er toen niemand om gaf in het Westen en nu er wel om gegeven zou worden? Waarom zouden Westerse leiders en media zichzelf nu wel in kwaad daglicht durven zetten, wanneer dit niet hoeft? Als ik kijk naar hoe de politiek vandaag de dag werkt, dan wordt verantwoordelijkheid nog altijd afgeschoven indien dit mogelijk is.
quote:
Niet ver voor dat VS-incident schoten ook de Russen een vliegtuig neer in het verre oosten. Was ook relatief weinig gedoe over.
Over welk incident hebben we het dan?
  donderdag 25 juni 2015 @ 14:37:12 #121
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153830836
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:39 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens dat het misdadig is en dat Rusland verantwoordelijk is. Echter zou ik niet zeggen dat het neerhalen van burgervliegtuigen niet geaccepteerd is vanuit westerse blik. Er was weinig heisa toen een amerikaans oorlogschip in Iraanse wateren een Iraans passagiersschip neerschoot in 1988. Geen sancties, niks.
Als je leest dat het 7 jaar geduurd heeft voordat de VS gedeeltelijke verantwoordelijkheid op zich nam, dan kan je je bedenken dat er waarschijnlijk nooit iemand verantwoordelijkheid gaat nemen voor MH17. Dat is jammer, maar zo is de realiteit.
Wij zullen in het Westen luid schreeuwen hierom, maar Rusland en de mensen in Rusland zullen geen fuck geven. Net zoals in 1988 Iran luid schreeuwde, maar de inwoners van de VS en de VS geen fuck gaven.
Ondanks niet opvolgen van bevelen, binnendringen van territoriale wateren van Iran, en het neerschieten van een passagiersvliegtuig, hebben die Amerikanen na hun missie in de Golf onderscheidingen gekregen.
are we infinite or am I alone
pi_153830869
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 14:27 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Wat is er zo verandert in 25 jaar tijd dat er toen niemand om gaf in het Westen en nu er wel om gegeven zou worden? Waarom zouden Westerse leiders en media zichzelf nu wel in kwaad daglicht durven zetten, wanneer dit niet hoeft? Als ik kijk naar hoe de politiek vandaag de dag werkt, dan wordt verantwoordelijkheid nog altijd afgeschoven indien dit mogelijk is.

[..]

Over welk incident hebben we het dan?
http://www.volkskrant.nl/(...)alen-vijand~a497873/

En tja, tijden zijn gewoon veranderd. Sinds het einde van WO2 is ook in het westen kritiek op het eigen land/ blok/ beleid veel meer geaccepteerd.
  donderdag 25 juni 2015 @ 14:45:10 #123
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153830985
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juni 2015 14:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)alen-vijand~a497873/

En tja, tijden zijn gewoon veranderd. Sinds het einde van WO2 is ook in het westen kritiek op het eigen land/ blok/ beleid veel meer geaccepteerd.
en dat noem je een incident waar " relatief weinig gedoe over was"? Dat herinner ik me toch iets anders
are we infinite or am I alone
pi_153831083
http://delangemars.nl/201(...)cholen-bekend-in-vs/

DLM stelde uitgeverij Essener de volgende vragen..

1. Bent u bekend met het feit dat genoemd boek anti-Russische propaganda bevat op pagina 67? Zie illustratie.
2. Bevat het nieuwe werkboek 2015-16 deze illustraties eveneens?
3. Kunt u mij zeggen wie de verantwoordelijkheid draagt voor deze propaganda? Is dat de schrijver, bent u dat als uitgever of is dat het Ministerie van Onderwijs?
4. Op wiens initiatief wordt propaganda als genoemd verwerkt in de door u uitgegeven schoolboeken?

en kreeg daarop als reactie:
quote:
“De cartoon over het conflict in Oekraïne is oorspronkelijk verschenen in NRC Handelsblad. Deze en vele andere bronnen uit onze lesmethode laten leerlingen verschillende visies zien die er in de samenleving bestaan over recente politieke en andere gebeurtenissen. Ze geven uiteraard niet de visie van de uitgever weer. In het geval van de cartoon wordt de leerlingen gevraagd weer te geven hoe de tekenaar tegen het conflict aankijkt.”
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_153831107
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 14:45 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

en dat noem je een incident waar " relatief weinig gedoe over was"? Dat herinner ik me toch iets anders
Zo zal het incident waar jajammerjan naar verwijst in Iran ook anders zijn opgevat.

De tijden zijn gewoon veranderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')