Pfft, stress is ook een kunst zeg. Wat een gedoe. Ik duim gewoon voor je dat het alsnog allemaal goed komt. Blijven ademen he meissie!quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
De hypotheekverstrekker heeft nu 3 dingen nodig: de offerte voor de bodemsanering, een verklaring van de verkopend makelaar dat de verkoopprijs met de offerteprijs verlaagd wordt en een aanpassing van de planning voor het bouwdepot. Als het goed is, is dat binnen een uur geregeld en kunnen we vanmiddag bij de adviseur zitten om opnieuw te tekenen. Er wordt dan nog steeds volgende week vrijdag gepasseerd.
We hebben gezegd dat we een serieuzer bod afwachten.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 16:08 schreef Puala het volgende:
Je kan toch terug bieden en kijken wat er mogelijk is?
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 18:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
J heeft dus de nieuwe hypotheekofferte vanmiddag getekend en we hebben de definitieve bevestiging van Florius een uurtje geleden ontvangen. Nu is het echt definitief allemaal.
Dat is wat ik ook gedaan zou hebben ja. Terug bieden met maar een mini beetje er af en dan zien wat men doet.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 16:08 schreef Puala het volgende:
Je kan toch terug bieden en kijken wat er mogelijk is?
Dat zou ik ook doen... Elke keer snel eten en richting het nieuwe huis rijden gaat je ook wel de neus uitkomen...quote:Op woensdag 13 juli 2016 11:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
We zijn nog steeds in eenhttp://www.ggunitservices.nl/wonen/ biedproces voor ons huidige huis, al verwachten we niet dat er iets uitkomt.
We hebben wel vast een plan gemaakt voor het geval we uit dit huis moeten en we kunnen nog niet in het nieuwe huis wonen. Een huurwoning kost tussen de 850 en 1000 euro. Dan moeten we 2 keer verhuizen.
Een woonunit laten plaatsen bij ons nieuwe huis kost ongeveer 600 euro plus 440 euro per maand. Ophalen kost trouwens ook 600 euro. De voordelen zijn groot. 1 x Verhuizen, dichtbij om de aannemer in de gaten te houden, de kat hoeft maar 1 keer te wennen, mijn vriend kan dan voor werktijd nog wat klussen want hij is altijd vroeg op.
We denken aan model A2.
We zijn hem niet kwijt want de volgende dag deed hij een hoger bodquote:Op woensdag 13 juli 2016 11:30 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat is wat ik ook gedaan zou hebben ja. Terug bieden met maar een mini beetje er af en dan zien wat men doet.
Nu ben je deze bieder sowieso kwijt.
Wij zijn er ook uitgekomen met iemand die een extreem laag bod deed.
Spannend! Ik duim voor jullie.quote:Op woensdag 13 juli 2016 11:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We zijn hem niet kwijt want de volgende dag deed hij een hoger bodToen hebben wij een beetje er af gedaan en gezegd dat als hij er met een paar weken in wil, hij toch echt heel dicht bij de vraagprijs moet gaan zitten. Nu wachten we op antwoord.
Precies. Het lijkt me wel wat eigenlijk in zo'n containerquote:Op woensdag 13 juli 2016 11:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat zou ik ook doen... Elke keer snel eten en richting het nieuwe huis rijden gaat je ook wel de neus uitkomen...
Komt goed!quote:Op woensdag 13 juli 2016 11:40 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Spannend! Ik duim voor jullie.
En je belt als je hulp nodig hebt he? Ben zo nieuwsgierig!
quote:Op woensdag 13 juli 2016 13:32 schreef yinu het volgende:
Ik kom even uit de lurkmodus om te zeggen dat ik dit echt een leuk en leerzaam topic vind om te volgen. Wij zijn zelf ook bezig om een pand te kopen voor ons bedrijf waar we misschien ook bij willen wonen. Met alle ingewikkelde dingen qua financiering en regelgeving van dien. De tijdelijke woonunit was voor mij wel een eye-opener, dus ik wilde je bij deze even bedanken voor die tip! Dat zou ons mogelijk wat ruimte geven in tijd en daardoor ook in de financiering...
Hij bood dus eerst 105.000, daar gingen we niet op in. Toen 110.000 en hij wilde er 1 september in. Ons tegenbod was 122.500 (staat te koop voor 125.000) als hij er 1 september in wilde. Dat was maandagochtend.quote:Op woensdag 13 juli 2016 11:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We zijn hem niet kwijt want de volgende dag deed hij een hoger bodToen hebben wij een beetje er af gedaan en gezegd dat als hij er met een paar weken in wil, hij toch echt heel dicht bij de vraagprijs moet gaan zitten. Nu wachten we op antwoord.
Blijven ademen, het komt allemaal goed. Geniet vooral van vandaag meissie!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Today is the first day of the rest of our lives.
Dit is aan het gebeuren. Zomaar ineens. Ik vind het hartstikke eng ineens, zo'n huis waar ontzettend veel aan moet gebeuren
Yep...quote:Op zaterdag 16 juli 2016 09:30 schreef Loopfiets het volgende:
Al verdwaasd en ongelovig door je allereigenste huis en tuin gelopen, terwijl je je nauwelijks voor kon stellen dat dit nu echt allemaal van jou was?
Geen idee of het helpt. Er bestaat een Facebookpagina genaamd Bouwfoutjes waar (zogenaamd) kundige klussers lachen om anderen. Ik heb geen zin om daar tussen te eindigen. Mijn foto's, mijn huis maar niet mijn bouwfoutjesquote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:37 schreef Loopfiets het volgende:
Spannend!
Wat een verstandige eerste zin in je post. Die ga ik er bij mij volgende keer ook maar bij plakken.
Hoewel ik me niet kan voorstellen dat iemand dat zou willen doen, maar toch.
quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:55 schreef Tink89 het volgende:
Jeeeeej een update! Goed bezig hooren wat een stel zuunige mallooten
Goed he, de eerste dagen wist ik vaak niet of ik moest lachen of moest huilen. Een beetje van beiden. Inmiddels hebben we besloten dat we gewoon niet meer terug kunnen en dat we er voor gaanquote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:59 schreef AnneX het volgende:
Sjonge Lucky...een lekkere klus in het vooruitzicht.
Succes!
*got the tshirt.
Mijn vriend was vroeger fervent Van Duin playbacker, hij kon het nog meezingenquote:Op donderdag 4 augustus 2016 20:54 schreef usernaamvergeten het volgende:
Leuk pand, jammer dat ze er een nieuwe muur omheen hebben gemetseld aan de buitenkant.
Tja. Wij hebben een droom. Dat is niet een huis verbouwen maar dat hoort wel bij de weg naar die droom. We gaan dus maar het beste maken van dat proces. We willen graag nieuwe dingen leren en ons leven omgooien. Mission accomplishedquote:Op donderdag 4 augustus 2016 21:15 schreef Geralt het volgende:
Respect. Ik moest er niet aan denken om zo een huis te kopen![]()
![]()
Hoe en wat met de rolluiken is nog niet bekend. We weten namelijk nog niet welke ramen we nu vervangen en welke later. We gaan wel kijken of die houten rolluiken voor weg kunnen, dan kunnen de bakken daarvan alvast uit de slaapkamer.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 22:08 schreef laziness het volgende:
Oh myRespect voor deze flinke klus.
Zo gek als 11 lagen behang en 7 lagen vloerbedekking heb ik ze in K&W nog niet gezien volgens mij.
Maar jullie gaan er vast iets prachtigs van maken.
Wat gaan jullie met alle rolluiken doen?
Heb je ook een totaalplaatje van de buitenkant?
En what's the deal met die kranten?
Dat behang zit op de enige muur waar maar 1 laag op zit. Er is geen muur in huis waar het zo lastig af komtquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 17:53 schreef AnneX het volgende:
@ het behang naast de voordeur.
De erfgenamen zullen toch opgelucht zijn dat ze deze keet konden verkopen
Wij zijn ook heel benieuwdquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 18:02 schreef FranticDJ het volgende:
Mooi project, ben benieuwd naar het resultaat
Zeker weten ja. Dit is echt een muurtje. Dat muurtje gaat wel sneuvelen over een tijdje maar nu even niet.quote:Op zondag 14 augustus 2016 11:47 schreef Puala het volgende:
Je weet zeker dat t niet van die plak baksteentjes zijn die je er ook nog af kan tikken?
Het begint in mijn hoofd een steeds completer plaatje te worden. Ik heb bijvoorbeeld gisteren de badkamer min of meer ontworpen. En bedacht hoe de deuren in de gang moeten komen. Dat scheelt ineens al heel veel.quote:Op zondag 14 augustus 2016 15:55 schreef Lot_1 het volgende:
Wát een huis L_S! Wat lijkt het me fantastisch om het uiteindelijk naar je eigen hand weer in te kunnen richten!
BBach mag best komen helpenquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:16 schreef AnneX het volgende:
Dit wordt een BBach projekt.
Hullie hebben het nog netjes achtergelaten zo te zien, gezien sprake is van stallen en vee en kolen.
But van de asbest.
Ik dacht ook een redelijk ruimtelijk inzicht te hebben maar hier kan ik kop nog kont aan ontdekken Plattegronden zouden enorm helpen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:55 schreef Lot_1 het volgende:
Ik snap niets van de indeling van je huisHeb je ook plattegronden misschien?
Oh ja, jij krijgt nog een plattegronden. Bijna nog vergeten.quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:53 schreef Lot_1 het volgende:
Wat een werk hebben jullie verzet![]()
bonuspoes
Dank jequote:Op dinsdag 13 september 2016 17:10 schreef _mido het volgende:
[..]
Ik dacht ook een redelijk ruimtelijk inzicht te hebben maar hier kan ik kop nog kont aan ontdekken Plattegronden zouden enorm helpen.
Voor de rest heb ik een reuze-ontzag voor het avontuur waar jullie je instorten en wil ik je heel veel succes wensen!
We lopen van de keuken naar de woonkamer via de gang, niet rechtstreeks. Niet over nagedacht eigenlijk, goeie vraag wel.quote:Op woensdag 14 september 2016 09:05 schreef derLudolf het volgende:
Wil je in de toekomst en verbinding tussen keuken/washok en woonkamer of alleen een grote keuken door washok en keuken? Want in dat eerste geval zit de CV niet praktisch. Kan die niet achter de oude keuken ofzo in zo'n hokje?
En als je de wc in een hoek van de woonkamer hebt een CV in de andere houd je een gek nisje over, dat lijkt niet zo mooi denk ik.
Foto'squote:Op woensdag 14 september 2016 11:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
De stacaravan staat op het terrein
quote:Op woensdag 14 september 2016 11:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
De stacaravan staat op het terrein
Heb je onze badkuip gezien bij de housewarming? Die is echt ultiem...quote:Op woensdag 14 september 2016 18:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogen foto's mensen. Ik lig uitgeteld doch gelukkig op de bank op de bezorggriek te wachten![]()
We hebben vandaag ook nog even in wat badkuipen gelegen ter orientatie. En twee kozijnleveranciers bezocht.
Raar hoor, zo maar op de door de weekse woensdag een dagje spijbelen.
Ja, die mogen zekerquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 15-09-2016 15:20:52 ]Spoilers!
Die foto's volgen ook nog hoor. Nog geen energie en water, dat komt binnenkort. Over 2,5 week gaan we er pas in wonen.quote:Op donderdag 15 september 2016 15:31 schreef AnneX het volgende:
Wowpiest pesas
![]()
en bijna net zo groot als mijn huis.
Foto's van binnen volgen toch ook wel?
Heb je energie en water?
Nee, hij was niet verzakt. Ze waren op de camping bezig met rijplaten neerleggen en de blokken weghalen waar de caravan op stond.quote:Op donderdag 15 september 2016 15:56 schreef derLudolf het volgende:
Was ie op die camping ook al verzakt, omdat ze daar ook met een luchtbalg bezig waren. Hoe breed is die caravan trouwens?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |