Het rekensommetje werkt wat anders dan je hier voorrekent. Je vriendin moet aan haar leidinggevende haar takenplaatje vragen om te zien waar ze uren voor krijgt, en dat bepaalt de werktijdfactor.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 19:42 schreef vincm het volgende:
Mijn vriendin werkt als docent in het voorgezet onderwijs. Vuistregel is dat 24 a 25 lesuren 'fulltime' is, d.w.z 25 lesuren per week en daarnaast ca. 15 uren 'niet lesgebonden taken' zoals vergadering, nakijk- en voorbereidingswerk, is in totaal 40 uur per week. In de CAO VO 2014-2015 staat zelfs dat 23,8 lesuren van 50 minuten fulltime is. Toevallig is 50 minuten ook het aantal minuten per les voor mijn vriendin.
Ze krijgt voor volgend jaar 18 lesuren. Volgens haar baas krijgt ze daarmee een werktijdsfactor (fte) van 0.65. Dat lijkt niet te kloppen, want 1/23,8*18 = 0,756 fte volgens de CAO. Zelfs als de school 25 lesuren als fulltime rekent, zou dat 0,72 fte zijn. Haar school rekent blijkbaar 28 lesuren per week als fulltime, blijkt uit het verhaal van een collega die 28 lesuren heeft en als een van de weinige op school 1.0 fte heeft.
Wat is wijsheid? Ze is niet lid van de vakbond, maar alsnog zou de school gebonden moeten zijn aan de CAO. Ze heeft nu een tijdelijk contract en krijgt voor het eerst een vast contract, dus ze wilt geen zeurpiet zijn. Maar het gaat wel om een paar honderd euro bruto per maand.
Zijn er hier docenten die met hetzelfde bijltje gehakt hebben? Hoe kunnen we dit diplomatiek aanstippen?
Dat is toevalligquote:Op dinsdag 23 juni 2015 19:44 schreef geelkuikentje het volgende:
WGR / Twee vragen omtrent CAO Basisonderwijs
Ik lees even langs de zijlijn meeHeb geen antwoord voor je helaas...
Bedankt voor je reactie, vrij duidelijk! Lastig is dat haar leidinggevende niet haar normjaartaak wil geven tot oktober, volgens eigen zeggen om "verwarring" te voorkomen als er nog wat verschoven wordt. Dit terwijl ze natuurlijk voor september haar contract moet tekenen.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 19:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het rekensommetje werkt wat anders dan je hier voorrekent. Je vriendin moet aan haar leidinggevende haar takenplaatje vragen om te zien waar ze uren voor krijgt, en dat bepaalt de werktijdfactor.
Een voltijds (1,0 fte) aanstelling omvat per jaar 1659 uur - de normjaartaak.
Per uur dat je lesgeeft heb je een opslagfactor van 1,67, dat betekend dat 18 lesuren van 50 minuten oplevert 18 * (50/60) * 1,67. (Voor 40 weken is dat 1002 uur). Daarnaast kunnen je nog uren worden toebedeeld voor niet-lesgevende taken zoals commissiewerk of lesondersteunende taken. Als dit er bij je vriendin 76 zijn dan komt het totaal op 1078 en 1078/1659 = 0,65.
Vastgestelde normjaartaak. Zie artikel 2 van de CAO.quote:
Neuh. Maar er zit een heel leger aan docenten thuis, die graag in zouden springen op een baan. Maar met Engels schijn je wel redelijk aan een baan te kunnen komen. Dus vandaar.quote:
Ik zit met 16 lesuren op 0,63 oid. Ik heb een contract voor 0,72 fte, en dat is 18 lesuren. Maar ik heb er ook nog wel mentoraat en dergelijke naast.quote:Op donderdag 25 juni 2015 07:43 schreef Adnap het volgende:
En schakel anders even de bond in, die kunnen er ook even naar kijken.
Collega's bij mij op school met 0.66 hebben 13-14 uur. (3 dagen)
Met 0.8 werk je bij ons 4 dagen, dan heb je 20 uur ongeveer
Ik heb er 16 plus een bijlesuur met 0,8 maar dat zijn lesuren van een uur. En een mentoraat en wat taken die best wat uren vreten.quote:Op donderdag 25 juni 2015 08:18 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Ik zit met 16 lesuren op 0,63 oid. Ik heb een contract voor 0,72 fte, en dat is 18 lesuren. Maar ik heb er ook nog wel mentoraat en dergelijke naast.
Ik zou gewoon in gesprek gaan met de bedrijfsvoerder, in plaats van gelijk de bond erbij te halen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 07:43 schreef Adnap het volgende:
En schakel anders even de bond in, die kunnen er ook even naar kijken.
Collega's bij mij op school met 0.66 hebben 13-14 uur. (3 dagen)
Met 0.8 werk je bij ons 4 dagen, dan heb je 20 uur ongeveer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |