abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153859973
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 15:13 schreef Zand60 het volgende:

[..]

Zou dit betekenen dat Horseman weer 'mag' investeren en opnieuw aan 100 investeringen kan beginnen :s)
Nee, dat ben ik niet, dat is geloof ik BruderKlaus die al aan de 100 projecten zit. Ik mag nog investeren maar loop wel tegen het einde van dit jaar tegen de limieten aan is de verwachting.
pi_153860205
Not me. Zit pas rond de 20 projecten bij GvE
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_153860682
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 16:37 schreef BruderKlaus het volgende:
Not me. Zit pas rond de 20 projecten bij GvE
Dan weet ik het even niet meer, er zijn hier 2 of 3 mensen die aan de 100 zitten alleen die zijn hier momenteel begrijpelijkerwijs niet zo actief :P
pi_153861072
was het niet mijnheer005 ofzo?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_153861586
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 17:06 schreef CaLeX het volgende:
was het niet mijnheer005 ofzo?
Obligatoire toch?
pi_153861646
Ik heb even geen idee meer.
pi_153861810
Hebben jullie een maximum % gesteld hoeveel je investeert in cf?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_153862053
Je moet een verantwoord deel van je vermogen investeren. Ik wil gewoon een bepaald bedrag sowieso bij de hand houden, dus heb er niet gek veel in zitten. Maar ook in de toekomst wil ik voorlopig niet verder gaan dan 1/3, vooral omdat je het ook allemaal kwijt kan raken.

Maar hoe groter je vermogen, hoe creatiever je kan worden.
Schip ahoy!
pi_153862438
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 17:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
Je moet een verantwoord deel van je vermogen investeren. Ik wil gewoon een bepaald bedrag sowieso bij de hand houden, dus heb er niet gek veel in zitten. Maar ook in de toekomst wil ik voorlopig niet verder gaan dan 1/3, vooral omdat je het ook allemaal kwijt kan raken.

Hebben we het dan over het totale vermogen ( alle bezittingen minus de schulden) of over het vrij besteedbaar vermogen (cash geld)?
pi_153862506
Er zit een verschil tussen vrij besteedbaar vermogen en cash geld hè ;). Maar zie het als 'beschikbaar vermogen'. Andere bezittingen zoals auto e.d. zitten daar niet bij.
Schip ahoy!
pi_153862579
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 18:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
Er zit een verschil tussen vrij besteedbaar vermogen en cash geld hè ;). Maar zie het als 'beschikbaar vermogen'. Andere bezittingen zoals auto e.d. zitten daar niet bij.
Ja dat weet ik, was even verkeerd geformuleerd. Bedankt voor het antwoord, dat wilde ik graag weten of je 1/3 van je totale vermogen besteed of 1/3 van je 'beschikbaar' vermogen. Want 1/3 van het totale vermogen ( incl. auto e.d.) had ik namelijk vrij veel gevonden.
pi_153862654
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 17:25 schreef NB1908 het volgende:

[..]

Obligatoire toch?
Ik zit op 58 bij GvE maar heb als zakelijke investeerder sowieso geen maximum. De enige beperking die ik me opleg is dat het spaargeld niet mag dalen....Dus vrijgevallen rente mag dan weer wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 26-06-2015 18:47:45 ]
Pecunia non olet
pi_153862715
quote:

begrijp ik, denk zelf aan een veel lager percentage 5-10% van het vrij besteedbare vermogen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_153862914
quote:

Ik zit zelfs niet in de richting van 1/3. Denk inderdaad meer in de richting van 5 tot max 10%.
pi_153863045
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 17:35 schreef komrad het volgende:
Hebben jullie een maximum % gesteld hoeveel je investeert in cf?
Geen % wel een vast bedrag, daar zit ik bijna aan. als ik die aantik dan hou ik het openstaande bedrag gelijk (door een deel te herinvesteren) en wil ik eerst een hoger percentage afbetalingen binnen hebben voor er weer wat bij gaat.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_153863101
Ik begin pas en wil me nog verdiepen in 'goud' en ETF.
Wanneer dit forum zo actief is (en dat wil ik zeker bijhouden wat jullie allemaal zeggen) dan gaat het even duren voordat ik me in ETF en/of goud verdiep.

Veel leesvoer in het verschiet, want ik wil niet zomaar geld overal indoen. Ben er wel achter dat ik er erg druk mee ben, die goede oude tijd van alles op een spaarrekening scheelde veel tijd wat mij betreft.
pi_153864131
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 15:55 schreef teun1990 het volgende:
Net een update gehad van GVE over projecten die van de site verdwijnen en dan vooral in het kader van project 5564 timeforhim.

Ik maakte mij zorgen omdat dit project van de site verdwenen is. De website van het project zelf heb ik maandag bekeken en was toen niet beschikbaar. Nu nog steeds niet overigens.

Snelle reactie gehad van GVE. Zij verwijderen alle projecten van de website van meer dan een half jaar oud en deze zijn dan alleen nog zichtbaar wanneer ingelogd. De kredietnemer heeft aangegeven dat hij zijn website volledig aan het ombouwen is en er geen reden is tot zorgen.

Fijn dat GVE zo snel antwoordt en ook navraag doet bij de kredietnemer.
Zie je goed dat je het even gevraagd hebt!
Weer een probleem uit de wereld,
pi_153866396
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 18:17 schreef aAks het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, was even verkeerd geformuleerd. Bedankt voor het antwoord, dat wilde ik graag weten of je 1/3 van je totale vermogen besteed of 1/3 van je 'beschikbaar' vermogen. Want 1/3 van het totale vermogen ( incl. auto e.d.) had ik namelijk vrij veel gevonden.
Dat zou het ook zijn, ja.
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 18:25 schreef komrad het volgende:

[..]

begrijp ik, denk zelf aan een veel lager percentage 5-10% van het vrij besteedbare vermogen
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 18:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zit zelfs niet in de richting van 1/3. Denk inderdaad meer in de richting van 5 tot max 10%.
Jullie zijn mooi eensgezind ;).
Ik zit nu nog met een beperkt vermogen dus wil je dan enigszins rendement halen en het idee hebben dat je ergens mee bezig bent, dan moet je wel enigszins vlot inleggen. Als je er dan nog ETF's e.d. bij wil, dan loopt het wel vlot op. Maar je moet inderdaad ook maar net het risico willen lopen. 1/3 is misschien veel ja, maar ik zit daar dan ook (nog) niet op, dat scheelt. Misschien ga ik er de komende tijd, als ik zelf een paar defaults krijg, nog wel anders over denken.
Schip ahoy!
pi_153867783
Ook bij Symbid wordt er goed geluisterd naar "ons", getuige het zojuist geplaatste bericht bij CareRate:

"Rentepercentage verhoogd!
Het rentepercentage van deze investeringsmogelijkheid is verhoogd naar 7,5%. Het initiële rentepercentage (5.5%) werd door Symbid's pricing partner Catena vastgesteld, op basis van het lage risico van deze lening. Investeerders hebben aangegeven dat ondanks de potentie van dit bedrijf, en de lage risicoscore, de initiële rente een drempel was om te investeren. Dit heeft ertoe geleid dat CareRate en Symbid in gezamenlijk overleg het rentepercentage hebben verhoogd. De terugbetaalcapaciteit van CareRate staat het toe om het rentepercentage te verhogen en het heeft geen verdere consequenties voor de Creditsafe-risicoscore."

Prima actie!
pi_153875910
Als ik naar de cash-flow van Care-Rate kijk snap ik wel waarom ze haast krijgen. De bodem is in zicht. In 6 maanden tijd 70K ingeteerd op de kasmiddelen...... :N Maar de vooruitzichten zijn fantastisch :) _O- De mooiste bloempjes groeien langs het ravijn zullen we maar zeggen.

Hoe kun je zoiets nou als 'met lage risicoscore' aan de man brengen?

Op de sheet zelf valt ook nog wel het een en ander aan te merken. Hoezo één keer per jaar BTW afdragen? Hoezo maar één keer per jaar een privé opname? Enz.enz.

https://www.dropbox.com/s/3jkvhq7kvoyz3xh/cashflow.jpg?dl=0

[ Bericht 9% gewijzigd door obligataire op 27-06-2015 09:06:43 ]
Pecunia non olet
pi_153877617
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 08:07 schreef obligataire het volgende:
Als ik naar de cash-flow van Care-Rate kijk snap ik wel waarom ze haast krijgen. De bodem is in zicht. In 6 maanden tijd 70K ingeteerd op de kasmiddelen...... :N Maar de vooruitzichten zijn fantastisch :) _O- De mooiste bloempjes groeien langs het ravijn zullen we maar zeggen.

Hoe kun je zoiets nou als 'met lage risicoscore' aan de man brengen?

Op de sheet zelf valt ook nog wel het een en ander aan te merken. Hoezo één keer per jaar BTW afdragen? Hoezo maar één keer per jaar een privé opname? Enz.enz.

https://www.dropbox.com/s/3jkvhq7kvoyz3xh/cashflow.jpg?dl=0
Er word nu op dit moment zoveel bezuinigd op de zorg. En als ik het zo even snel heb bekeken is het een app? Nu kunnen jongeren wel gebruik maken van deze app, maar er zijn genoeg bejaarden die nog steeds liever bellen. En ik zou zelf liever een mail sturen als ik problemen heb, waarom zou je moeite doen een bericht uit te typen op de telefoon als je ook gewoon kunt bellen met die telefoon of een mail kunt sturen.
pi_153880192
De goede rating is veroorzaakt door de wel goedlopende app dine-rate. Ik dacht eerder te hebben gelezen dat deze garant staat maar kan het zo snel niet weer vinden.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 14:04:28 #248
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153880297
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 18:28 schreef aAks het volgende:
In de vorige thread waren er wat posts over bedrijven die op verschillende crowdfundingplatforms aan het "shoppen" zijn voor geld. Zoals bijvoorbeeld Heegt Installatie BV uit Winterswijk (GvE en Zencap als ik het me goed herinner?) en het GayCafe (GvE en KoM).
Nog een die al een lening heeft lopen bij GVE en het nu probeert bij TheDutchDeal. Met nadruk op probeert. In twee weken tijd al 175 euro opgehaald... Ik kan hem trouwens niet vinden bij GVE. Zal dan ook wel langer dan een half jaar geleden zijn.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 14:13:24 #250
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153880451
quote:
Ik bedoel Löwen automobielen. Die heeft een lening lopen bij GVE en vraagt nu een lening bij TheDutchDeal.

[ Bericht 4% gewijzigd door crowd-fundi op 27-06-2015 14:34:32 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')