abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153752893
2015

Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85

2016

1 januari: hetzusjevan
6 januari: Xanteh
26 januari: Myrr

9 februari Svane

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Aanpassingen graag via dm!

[ Bericht 1% gewijzigd door Skoap op 22-06-2015 20:29:04 ]
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_153752903
Minarosa hopelijk helpt deze poging nu wel!
pi_153752937
Daui hopelijk is op de volgende echo het maagje wel gewoon gevuld! :*
Heel verstandig dat je niet gaat googlen.
pi_153752956
Minarosa hopelijk komt er nu een beetje actie! ^O^
pi_153752971
Ze zijn groot voor hun termijn. P90
pi_153753161
Sillie, never mind, ik heb duidelijk mijn punt niet gemaakt.

Skoap, wat naar is dat he? Als mensen echt verdrietig worden van 'de waarheid' dan kun je wellicht het beste meegaan in hun beleving. En vervolgens proberen af te leiden (bijv: wat naar dat hij niet langskomt. Misschien is hij heel druk en komt hij snel? En dan afleiden met een ander onderwerp).

Daui, voor een tweeling best flink dus! Als je geen zwangerschapsdiabetes hebt, is het dan verder een positief iets? Qua dat ze gewoon lekker groeien?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_153753284
Ze groeien dan gewoon lekker. Wel goed bij een tweeling. Verklaart de dikke buik ;)
  maandag 22 juni 2015 @ 19:12:50 #8
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153753455
Wow dat zijn inderdaad flinke jongens Daui! Is dat op ern tweelingcurve (bestaat dat?) of een normale curve? Hoop dat het niet door zwangerschapsdiabetes komt, maar gezien tweelingen nog wel eens eerder komen lijkt me wat extra gewicht wel fijn?

[ Bericht 3% gewijzigd door Mariposas op 22-06-2015 19:30:15 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_153753801
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 19:05 schreef Daui het volgende:
Ze groeien dan gewoon lekker. Wel goed bij een tweeling. Verklaart de dikke buik ;)
Vraag van andere orde: wanneer zijn die p-scores afwijkend? Weet jij dat?
In mijn vak zou dat namelijk pas zijn vanaf p>98. Dus ik zou jouw mannen flink, maar niet afwijkend groot noemen :) !

Hopelijk geen diabetes inderdaad, en volgende keer een gevulde maag!
pi_153753926
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:47 schreef Skoap het volgende:
Minarosa hopelijk helpt deze poging nu wel!
Hoi Skoap, op de een of andere manier komen mijn dm's niet aan denk ik dus als je t goed vind doe ok het even zo;": zou je mij in de OP erbij willen zetten? 1-1-2016 :). alvast bedankt!

Daui oh dat is even schrikken, hopelijk zit t maagje straks wel vol - wanneer is de volgende afspraak? Hopelijk snel zodat jullie niet zo lang in spanning hoeven te zitten! (Sorry als ik eroverheen heb gelezen maar volgens mij zag ik het niet staan).
pi_153753953
Lijn mag er uit!

Hopelijk kunnen ze volgende week alles goed zien Daui!
pi_153753981
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 19:25 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Vraag van andere orde: wanneer zijn die p-scores afwijkend? Weet jij dat?
In mijn vak zou dat namelijk pas zijn vanaf p>98. Dus ik zou jouw mannen flink, maar niet afwijkend groot noemen :) !

Hopelijk geen diabetes inderdaad, en volgende keer een gevulde maag!
Wanneer is iets überhaupt afwijkend? P50 is gemiddeld. P90 is dus behoorlijk bovengemiddeld. Zoals ik laatst al zei: dan is 10 % van de baby's op dezelfde termijn groter, en 90% kleiner. Mijn oudste was ook een P90 kind. Hij is nu nog steeds behoorlijk groot, zit op P85, maar afwijkend vind ik negatiever klinken dan 'groot voor zijn leeftijd'.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_153754107
Bij mij zijn die termen nog nooit gebruikt. Is dat gek? want hier zie ik ze regelmatig voorbij komen
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_153754145
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 19:34 schreef McLaura het volgende:

[..]

Wanneer is iets überhaupt afwijkend? P50 is gemiddeld. P90 is dus behoorlijk bovengemiddeld. Zoals ik laatst al zei: dan is 10 % van de baby's op dezelfde termijn groter, en 90% kleiner. Mijn oudste was ook een P90 kind. Hij is nu nog steeds behoorlijk groot, zit op P85, maar afwijkend vind ik negatiever klinken dan 'groot voor zijn leeftijd'.
Afwijkend is een rot woord inderdaad hoor, ben ik met je eens. En klopt van die %en. 'T is dus maar net waar je de grens trekt. In mijn vak ligt echt "abnormaal" (nog zo'n rotwoord) bij de laatste 2%. Vanaf p98 dus.

Daaronder heb je wel ranges (gemiddeld-boven gemiddeld), maar dat zien wij (als in mijn vak) dan niet als "ernstig" of "afwijkend van wat als gezond kan worden beschouwd". Vandaar dat ik me dus afvroeg wat er als "afwijkend" wordt gezien.
pi_153754168
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 19:39 schreef Estrys het volgende:
Bij mij zijn die termen nog nooit gebruikt. Is dat gek? want hier zie ik ze regelmatig voorbij komen
Nee hoor, het zijn volgens mij termen die vooral bij de gynaecoloog/groeiecho's worden gebruikt. En de ene keer wordt er gesproken van 'benen lopen een week voor, en buik 2 dagen, etc', en de andere keer rolt er een gemiddelde van alle metingen uit de computer en dat is een P-score.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_153754173
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 19:39 schreef Estrys het volgende:
Bij mij ook niet. Alleen van de SEO hebben we een briefje met stipjes op een lijn, maar weet niet meer of dat een P-aanduiding was. En laatst heeft ze de buikomtrek gemeten, maar daarvan zei ze ook alleen dat het precies klopt bij de termijn, verder niet.
pi_153754222
IMA: dan heeft jouw baby een P50-buik. Het is net zo belangrijk als je het zelf laat zijn denk ik. Net als volwassenen zijn kinderen ook niet allemaal even lang.
pi_153754308
En dan nog, de metingen en schatting kunnen altijd nog wel wat afwijken in praktijk... Mijn p50-echo-baby is toch echt meer richting de p95 geloof ik nu. Maar tis gewoon een hele lange vent, dat heb ik er niet met mijn diabetes aangesmokkeld met een chocolaatje her en der. :D
pi_153754363
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 19:49 schreef Lijnloos het volgende:
En dan nog, de metingen en schatting kunnen altijd nog wel wat afwijken in praktijk... Mijn p50-echo-baby is toch echt meer richting de p95 geloof ik nu. Maar tis gewoon een hele lange vent, dat heb ik er niet met mijn diabetes aangesmokkeld met een chocolaatje her en der. :D
Dat dus. Bij de laatste meting hier werd het buikje 3 keer gemeten, en 3 keer rolde er wat anders uit. Wat ze hier doen is elke meting op een P-lijn zetten (dus bovenbeen, buik en hoofd). En tot slot het totaal. Deze baby is een p95 baby op basis van totaal gewicht etc, terwijl de bovenbenen p10 zijn.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_153754368
Aha ja nou mijn man is ook niet bepaald p90 met zijn 1,70 geloof ik :')
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_153754542
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 19:51 schreef Fuente het volgende:

[..]

Dat dus. Bij de laatste meting hier werd het buikje 3 keer gemeten, en 3 keer rolde er wat anders uit. Wat ze hier doen is elke meting op een P-lijn zetten (dus bovenbeen, buik en hoofd). En tot slot het totaal. Deze baby is een p95 baby op basis van totaal gewicht etc, terwijl de bovenbenen p10 zijn.
Ik vroeg me vooral af wanneer ze gaan aangeven dat ze verder gaan kijken. Mijn baby had bijv. een p35 buik (en voor er weer over gevallen wordt; ik kan er niks aan doen en het gaat niet om die buik, de rest was tussen p45 tot p60 oid.) Maar die p35 viel nog binnen de curves zeiden ze dus geen reden tot zorg. Ik vroeg me af hoe breed de curve is, zeg maar!

Uiteraard is het verder maar net wat je er van maakt. Als je zelf klein bent lijkt een p10 kind me logischer dan p90.
pi_153754544
Bij de SEO was alles al gemiddeld of er ietsje onder en vorige week was de buik dus nog steeds gemiddeld. Dus ik verwacht met een paar week te gaan ook wel een min of meer gemiddeld kind :+
pi_153754602
Weer terug van vk controle! Alles weer dikke prima.

Werd nog uitgebreid gesproken over het akkefietje met de planning van de 20-weken echo laatst die een dag van tevoren werd afgebeld wegens "vol", voor wie zich dat nog kan herinneren, de fout lag duidelijk bij de echopraktijk en vk die ik vandaag had, had ik dus toen aan de telefoon, zo prettig zoals ze nu weer aangaf dat ze hier als praktijk echt werk van gaan maken en dat ze hier als praktijk echt boos om zijn geworden.

Verder vroeg ze nog of ik al een kraampakket heb. Nog niet dus, want wordt niet vergoedt vanuit mijn zorgverzekering. Geen punt zei ze: ze verzamelen allerlei kraampakket materialen die andere moeders meegeven, wegens overcompleet / niet gebruikt tijdens bevalling, zodat de verloskundigen het eventueel bij komende bevallingen kunnen gebruiken. Ideaal dus! Tegen die tijd krijg ik dan nog een lijstje van ze wat ik wél nog moet aanschaffen.

Ik kwam helemaal met een prettig gevoel terug van de controle, wat een fijne praktijk. :D
pi_153754671
Over kraampakketten, ik kreeg vandaag de ondersteek thuisgebracht ;(

Maar verder heb ik best zin in bevallen :D
pi_153754673
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 19:57 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik vroeg me vooral af wanneer ze gaan aangeven dat ze verder gaan kijken. Mijn baby had bijv. een p35 buik (en voor er weer over gevallen wordt; ik kan er niks aan doen en het gaat niet om die buik, de rest was tussen p45 tot p60 oid.) Maar die p35 viel nog binnen de curves zeiden ze dus geen reden tot zorg. Ik vroeg me af hoe breed de curve is, zeg maar!

Uiteraard is het verder maar net wat je er van maakt. Als je zelf klein bent lijkt een p10 kind me logischer dan p90.
Volgens mij gaan ze vooral verder kijken als je onder die p10 duikt of als de curve ineens gaat afbuigen of erg oploopt. En bij grotere baby's kijken ze vaak naar zwangerschapsdiabetes. In mijn geval is het gewoon een feit dat ik grote baby's maak. Mijn curves waren goed en mijn eerdere kinderen waren ook groot bij de geboorte (4220 en 4370 gram).
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')