abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153750138
quote:
6s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:50 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Even gecorrigeerd.
The National is een gedroomde headliner voor Lowlands, Best Kept Secret, Pinkpop, Down The Rabbit Hole, Paaspop, De Zwarte Cross, Indian Summerfestival, We Are Electric, Defqon1, Decibel, Masters Of Hardcore... alles!
pi_153750202
quote:
6s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:51 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Naast dat Alt-J niet mijn band is hadden ze wel een hele dikke lichtshow mee. :Y
True, die was erg indrukwekkend, maar het is op dit moment toch niet de muziek die hele massa's kan meezuigen... hun stijl spreekt niet automatisch een gemiddelde festivalbezoeker aan
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Redactie Sport maandag 22 juni 2015 @ 16:53:42 #28
274204 crew  Mexicanobakker
pi_153750206
Welke gek roept daar nou dat er meer Nederlandse bandjes nodig zijn op BKS? :')

Steek je hand op graag.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_153750239
quote:
9s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:53 schreef Mexicanobakker het volgende:

Steek je hand op graag.
Whut?
  Redactie Sport maandag 22 juni 2015 @ 16:56:54 #30
pi_153750301
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:55 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Whut?
"Mijn enige puntje van kritiek: er spelen iets teveel rommelige en rammelende bandjes uit het buitenland (met name Engeland) terwijl Nederland boordevol talent zit. Een iets groter aandeel van eigen bodem zou ik wel tof vinden."

Metropolis is namelijk gratis. (en genot)
pi_153750367
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:56 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

"Mijn enige puntje van kritiek: er spelen iets teveel rommelige en rammelende bandjes uit het buitenland (met name Engeland) terwijl Nederland boordevol talent zit. Een iets groter aandeel van eigen bodem zou ik wel tof vinden."

En dan met Typhoon enzo komen. Kwalitatief weinig mis mee hoor, maar niet bepaald een 'Best Kept Secret' ofzo :+
pi_153750386
quote:

[..]

Nee vind het juist fijn dat er zo weinig NL acts staan. Die kunnen we het hele jaar door zien. Al deed Typhoon het wel erg goed moet ik zeggen.

Maar denk dat de organisatie van BKS daar ook voornamelijk zo over denkt. Dit jaar had je 2 van die naampjes (John Coffey en Typhoon) en dat zijn beide redelijke namen. Meer dan dat hoeft niet voor mij.

Al reken ik Balthazar ook een beetje als zo' n band. En zaken als Rats On Rafts komen uit NL, maar die zie je niet op iedere hoek van de straat spelen. Dat is toch wel iets anders dan imo.
  Redactie Sport maandag 22 juni 2015 @ 17:05:26 #33
pi_153750504
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:58 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

En dan met Typhoon enzo komen. Kwalitatief weinig mis mee hoor, maar niet bepaald een 'Best Kept Secret' ofzo :+
Nouja Thomas Azier was wel spot on 2 jaar geleden, er zit daar wel iets in het water waardoor ze dat begrijpen op de een of andere manier. Maar dat was ook een beetje mijn punt. Ik heb het idee dat BKS 'exclusief' wil zijn. Veel (ook kleinere) bandjes die eigenlijk alleen op LGW en LC zouden passen, en ook te klein zijn voor een grote clubshow, krijgen hun kans hier en dat is dan vaak de enige NL show van ze. Ook grotere acts hebben een exclusieve NL show, vaak. En dan nog een goede ook. Dat hebben ze gewoon goed voor elkaar.

En natuurlijk moet je ook NL acts een podium geven, dat zei ik daar ook. Typhoon is een goede act (en had ook main gekund), Sue the Night had van mij niet gehoeven maar snap ik nog wel en John Coffey... nouja, geinig. Afgelopen jaren had je ook 2 of 3 dingen die niet super exclusief waren, maar tegelijk ook nog wel eens in het profiel passen (Moss, Traumahelikopter)

Maar ik vind het juist wel goed zo. Minder 3fm namen waren voor mij zelfs.. beter geweest denk ik.
pi_153750553
Tsja en zo'n Klangstof bijvoorbeeld had ik nog nooit van gehoord voor BKS. Dus dat zijn prima boekingen wat mij betreft. Je moet niet allergisch ervoor zijn als iets iets uit NL komt.
pi_153750567
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 17:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Nouja Thomas Azier was wel spot on 2 jaar geleden, er zit daar wel iets in het water waardoor ze dat begrijpen op de een of andere manier.
Thomas Azier _O_

Verder snap ik de hele Typhoon-hype toch ook niet helemaal, ja het was niet slecht maar ik werd toch ook echt niet van mijn sokken geblazen...
  Redactie Sport maandag 22 juni 2015 @ 17:10:09 #36
pi_153750599
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 17:08 schreef indiaantje89 het volgende:
Tsja en zo'n Klangstof bijvoorbeeld had ik nog nooit van gehoord voor BKS. Dus dat zijn prima boekingen wat mij betreft. Je moet niet allergisch ervoor zijn als iets iets uit NL komt.
Nee, maar je moet het er ook niet neerzetten omdat het uit Nederland komt. Al gebeurt dat voornamelijk uit kostenoverwegingen. Maar het is onzin dat alle Britse rommelbandjes niks zijn terwijl we moeten juichen voor alles uit Nederland.
pi_153750618
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 17:10 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Nee, maar je moet het er ook niet neerzetten omdat het uit Nederland komt. Al gebeurt dat voornamelijk uit kostenoverwegingen. Maar het is onzin dat alle Britse rommelbandjes niks zijn terwijl we moeten juichen voor alles uit Nederland.
Eens, ik ben vooral blij met bands die ik nog niet eerder gezien heb. En dat doet BKS toch wel goed tot nu toe.
  maandag 22 juni 2015 @ 17:11:06 #38
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_153750623
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_153750658
Zolang ze uit de 3FM-hype/promohoek wegblijven met Nederlandse bands is het goed :Y
  maandag 22 juni 2015 @ 17:13:00 #40
13973 ranja
image means nothing
pi_153750670
quote:
9s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:53 schreef Mexicanobakker het volgende:

Steek je hand op graag.
Nou, kan me er wel enigzins in vinden... er wordt soms wat minderwaardig over nederlandse bands gedaan terwijl er zat goeds speelt... ik heb me prima bij Pretty Vicious vermaakt, maar waar hebben die hun speeltijd aan te danken en zijn er echt niet 12 nederlandse bands in hetzelfde genre te bedenken?

Dat zelfde geldt voor Hinds (ok spaanse bands kom je ook niet elke dag tegen) en Coathangers en, ach, eigenlijk voor best veel.

Wat mij betreft hoeft het niet uit te maken of een band uit nederland of het buitenland komt. Alleen als mensen gaan roepen dat nederland geen goede bands heeft, of dat je alle bands elke week op elke straathoek kunt zien, dan ga ik dat onzin vinden.
Als laatste band werd Swim Deep als vervanger opgeroepen. Swim wat? Daar had ook bv The Miseries kunnen staan. Of Avery Plains. Of noem nog 10 bands.
  maandag 22 juni 2015 @ 17:13:01 #41
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_153750673
valt me trouwens wel op dat veel wat hardere punk/garage acts op BKS wel dingen zijn die 1 of 2 jaar eerder op lowlands stonden. Daarin zijn ze wat minder scherp.
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  maandag 22 juni 2015 @ 17:18:33 #42
13973 ranja
image means nothing
pi_153750805
Ik ben trouwens compleet vergeten naar Kate Tempest te gaan toen Black Mountain tegenviel... ook weer niet zo erg want dat had ook best tegen kunnen vallen en ik stond nu met wat vrienden te praten oa over waar Black Mountain mee bezig was :D Maar had er ook nooit meer aan gedacht dus :)
pi_153750823
Weer erg goed vermaakt dit jaar. Hoop moois gezien en gehoord en leuke nieuwe dingen ontdekt. Verder klopt het festival gewoon helemaal qua randzaken. Goede camping, mooie omgeving, goed eten. Snap wel dat die Belgen hier komen in plaats van in die zwijnenstal van Dour te gaan staan. Ik vond die Jack Daniels-mensen wel vervelend en opdringerig trouwens. Die mogen ze wat mij betreft op een minder druk plekje stallen volgend jaar.

Grootte vind ik zo ook goed, qua terrein en bezoekers. Mag nog wel iets voller af en toe, vooral vrijdag was het soms kaal bij stage 1. Maar meer dan 20.000 bezoekers hoeft van mij niet. Alhoewel, als ze met 25.000 een keer Radiohead zouden kunnen laten komen mag het van mij wel :@

quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:47 schreef ranja het volgende:
Ik vind het terrein zoals het nu is prima voor de hoeveelheid bezoekers.

Overigens heb ik nergens iets over uitverkocht gelezen, dus neem ik aan dat het geen enkele dag uitverkocht was, dus waarom zou je dan überhaupt willen vergroten... ook geen idee over bezoekersaantallen per dag gezien, volgens mij was het wel zondag het drukst.

Qua feestje op het strand denk ik dat ze beter Noel Gallagher en Vaccines hadden kunnen omdraaien, bij Vaccines werd een stuk meer gesprongen/gedanst dan bij Noel (achteraan het strand bedoel ik dan, de pit zal er altijd wel zijn). Als ik dan aan eerdere jaren denk met Franz Ferdinand en Arctic Monkeys dan komt Vaccines daar dichter bij qua beleving. Dan gewoon Vaccines laten afsluiten en niet Noel, als dat dan headliner heet, prima. Sorry Noel :D
Waarom moet de afsluiter of 'headliner' per sé een feestje zijn? Ik vind het zo prima passen bij het concept van BKS. Bij the Vaccines was men vanaf halverwege wel bezig met los gaan maar niet met de muziek hoor. Ik stond halverwege en daar was een soort rugbywedstrijd met een aardappel aan de gang. De feestjes werden op andere plekken en andere momenten gevierd.

quote:

[..]

Van wie is deze quote dan? Ik denk dat ze het bij BKS goed door hebben wat ze moeten boeken. Dat hebben ze nu drie jaar achter elkaar bewezen. Ook met de NL acts. Heb er zelfs zoveel vertrouwen in dat ik ook een extremely early bird ticket heb gekocht ^O^
pi_153750855
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 17:13 schreef ranja het volgende:
of dat je alle bands elke week op elke straathoek kunt zien, dan ga ik dat onzin vinden.
Dat mag je vinden, maar met sommige bands (op dit moment John Coffey en Typhoon) is dat echt wel het geval hoor ;). Dat geld voor een hele blik met benelux namen: Triggerfinger, De Jeugd van Tegenwoordig, Selah Sue, Chef'Special, Splendid, Jett Rebel, Taymir, De Staat, Go Back To The Zoo, The Opposites, The Deaf, Di-Rect, Racoon, Blof, De Dijk, Golden Earring, Kensington, Handsome Poets etc. etc. Hebben we toch allemaal al genoeg gezien ;)?

Als ik een kaartje koop van door de ¤ 100,00 dan vind ik het toch jammer dat er namen geboekt worden die ik ook gratis op meerdere plaatsen kan zijn bij mij in de buurt.
  Moderator maandag 22 juni 2015 @ 17:22:01 #45
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_153750885
Een Alamo Race Track, Anne Soldaat of Janne Schra had ook niet misstaan.
  maandag 22 juni 2015 @ 17:22:23 #46
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_153750893
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 17:21 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Dat mag je vinden, maar met sommige bands (op dit moment John Coffey en Typhoon) is dat echt wel het geval hoor ;). Dat geld voor een hele blik met benelux namen: Triggerfinger, De Jeugd van Tegenwoordig, Selah Sue, Chef'Special, Splendid, Jett Rebel, Taymir, De Staat, Go Back To The Zoo, The Opposites, The Deaf, Di-Rect, Racoon, Blof, De Dijk, Golden Earring, Kensington, Handsome Poets etc. etc. Hebben we toch allemaal al genoeg gezien ;)?

Als ik een kaartje koop van door de ¤ 100,00 dan vind ik het toch jammer dat er namen geboekt worden die ik ook gratis op meerdere plaatsen kan zijn bij mij in de buurt.
Ik vind die opmerking ook irritant worden.
En de meesten die m gebruiken hebben er in t afgelopen jaar geen 1 van gezien, durf ik te wedden.
pi_153750909
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 17:12 schreef TheVulture het volgende:
Zolang ze uit de 3FM-hype/promohoek wegblijven met Nederlandse bands is het goed :Y
John Coffey en Typhoon neigen toch die kant wel op. Ik vind het kwalitatief prima acts, maar ik denk dat BKS wel iets exclusievers moet ambiëren.
pi_153750961
quote:
6s.gif Op maandag 22 juni 2015 17:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Ik vind die opmerking ook irritant worden.
En de meesten die m gebruiken hebben er in t afgelopen jaar geen 1 van gezien, durf ik te wedden.
Ik durf te wedden van wel ;)

Er zijn echt namen waar je niet aan ontkomt als je ook weleens naar festivalletjes gaat met Koningsdag, Paasfestival, Bevrijdingsdag, je lokale festival in de stad waar je met vrienden heen gaat etc.

Als je 1x per jaar naar Lowlands/BKS/Pinkpop gaat niet nee. Maar anders kom je ze toch echt regelmatig tegen ;).
  maandag 22 juni 2015 @ 17:26:22 #49
13973 ranja
image means nothing
pi_153750996
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 17:21 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Nou... ik had The Deaf best nog een keer willen zien. Maar je noemt nu wel de relatief grote namen.
Niet de Avery Plains, Labasheeda, Bird on the Moon, AC Berkheimer, (Band of) Beginners, Electric Tears, Drive by Wire en dergelijke. Ik heb geen idee hoe dit soort bands zich verhouden met voor mij vooraf onbekende bands als Hinds, Pretty Vicious, Yak, Fickle Friends...
pi_153751028
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 17:26 schreef ranja het volgende:

[..]

Nou... ik had The Deaf best nog een keer willen zien. Maar je noemt nu wel de relatief grote namen.
Niet de Avery Plains, Labasheeda, Bird on the Moon, AC Berkheimer, (Band of) Beginners, Electric Tears, Drive by Wire en dergelijke. Ik heb geen idee hoe dit soort bands zich verhouden met voor mij vooraf onbekende bands als Hinds, Pretty Vicious, Yak, Fickle Friends...
Maar dat zijn niet de namen waar je men over hoort klagen dat ze op iedere hoek van de straat staan.

Dat gaat juist om die grote namen die ik daarnet opnoem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')