Ik ben niet compleet zen. Maar ik heb wel dermate rust in mijn lijf dat ik het zo kan noemen zeg maar. En hoe ik dat bereikt heb, zal voor anderen niet werken. Ik heb werk, ik ben gezond, en ik krijg voor elkaar waar ik mijn zinnen op zet. Voor mij zijn deze dingen al voldoende om een gevoel van rust en voldoening te creëren zodat ik met een veel fijner gevoel vooruit kan kijken.quote:Op zondag 21 juni 2015 11:25 schreef yats het volgende:
[..]
Compleet zen dus? Hoe heb je dat bereikt?
Dan is de oplossing vaak dat je iets gewoon moet doen en door je angst heen moet.quote:
Ik ben er ooit aan begonnen 2 jaar geleden met als doel mijn PhD te halen omdat ik toen het woord voldoening niet kende maar mij helemaal op "slagen in het leven" focuste en ik ooit dacht dat ik dat op die manier zou krijgen. Net als die erkenning en die waardering van bijvoorbeeld familie. Dus gewoon maar doorgaan en hogerop gaan enz enz. Nu is mijn leven heel anders natuurlijkquote:Op zondag 21 juni 2015 11:25 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Misschien heb je hier al antwoord op gegeven hoor, maar wat mis je op dit moment precies in je werk? Waarom geen optimale voldoening meer?
Vergeet de zomerfeesten nietquote:Op zondag 21 juni 2015 11:22 schreef Californium het volgende:
[..]
Die week heb ik op vrijdag een meeting staan op werkDus daarom had ik de week ervoor vrij bedacht…
Ja maar daar kan ik toch niet de hele week heenquote:
En daar gaat het mis. Als je er over na gaar denken wil je ook een oplossing gaan bedenken. En dat is jouw verantwoordelijkheid niet. De oplossing die jij aandraagt zien zij wellicht helemaal niet zitten.quote:Op zondag 21 juni 2015 11:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk om over problemen van anderen na te denken, mede omdat ik weet dat ik er goed in ben een oplossing te kunnen bedenken. Maar dat is bij mij gewoon aangeboren, het komt vooral omdat ik sowieso buiten de gebruikelijke hokjes denk, ik gewoon heel slim ben en omdat mn hoofd toch nooit stilstaat. Vaak lijken de oplossingen bij mij vanzelf te komen.
Scheelt ook dat ik heel dicht bij mezelf sta.
Tis wel kut als er voor een probleem gewoon geen oplossing is (of in elk geval niet 1tje die ik acceptabel vind), dan blijft dat wel een beetje hangen
Ja maar, ja maar, ja maarquote:Op zondag 21 juni 2015 11:30 schreef Californium het volgende:
[..]
Ja maar daar kan ik toch niet de hele week heen
Angst is een hele sterke kracht en staat denk ik los van of iets wel of niet de oplossing is.quote:Op zondag 21 juni 2015 11:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dan is de oplossing vaak dat je iets gewoon moet doen en door je angst heen moet.
Als dat niet blijkt te werken (bijvoorbeeld omdat ondanks dat de angst maar niet afneemt), dan is er vaak meer aan de hand en is de oplossing achteraf gezien toch niet zo simpel als ie in 1e instantie leek.
Ik weet het. Maar kan toch niet de hele week bij iemand gaan pitten als die de hele week moet werkenquote:
Ik heb de hele week vrijquote:Op zondag 21 juni 2015 11:32 schreef Californium het volgende:
[..]
Ik weet het. Maar kan toch niet de hele week bij iemand gaan pitten als die de hele week moet werken
Ik denk het te snappenquote:Op zondag 21 juni 2015 11:29 schreef Californium het volgende:
[..]
Ik ben er ooit aan begonnen 2 jaar geleden met als doel mijn PhD te halen omdat ik toen het woord voldoening niet kende maar mij helemaal op "slagen in het leven" focuste en ik ooit dacht dat ik dat op die manier zou krijgen. Net als die erkenning en die waardering van bijvoorbeeld familie. Dus gewoon maar doorgaan en hogerop gaan enz enz. Nu is mijn leven heel anders natuurlijken ben ik het doel van het leven gewoon kwijt en doel van dit doen. Er lijkt geen concreet doel achter te zitten anders dan "PhD behalen" en dat is wat ik nu meer nodig lijk te hebben om voldoening eruit te halen. Ofzo…Klinkt een bietje onduidelijk volgens mij
Bij ons is het altijd feestquote:
En dan elke dag fokken omdat je je boeken uit hebt zekerquote:Op zondag 21 juni 2015 11:33 schreef Californium het volgende:
Misschien dat ik ook gewoon 3 weken vakantie neem en dan 3 weken in mijn eentje in een warm oord in spanje of frankrijk ga zitten… Zo
Dat laatste wat ik zei in die vorige post, is dan ook alleen maar een probleem als het dan ook daadwerkelijk mijn eigen probleem isquote:Op zondag 21 juni 2015 11:31 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
En daar gaat het mis. Als je er over na gaar denken wil je ook een oplossing gaan bedenken. En dat is jouw verantwoordelijkheid niet. De oplossing die jij aandraagt zien zij wellicht helemaal niet zitten.
Ik kan toch niet de hele weel bij jou blijven pittenquote:
Dat lijkt me een goede instelling. Zeker het waardering/voldoening kunnen halen uit soms kleine dingen kan best rust geven denk ik. Heb je voor jezelf ook doelen die je graag wil bereiken maar die meer lange termijn zijn? Hoe pak je dat aan?quote:Op zondag 21 juni 2015 11:28 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik ben niet compleet zen. Maar ik heb wel dermate rust in mijn lijf dat ik het zo kan noemen zeg maar. En hoe ik dat bereikt heb, zal voor anderen niet werken. Ik heb werk, ik ben gezond, en ik krijg voor elkaar waar ik mijn zinnen op zet. Voor mij zijn deze dingen al voldoende om een gevoel van rust en voldoening te creëren zodat ik met een veel fijner gevoel vooruit kan kijken.
Dat klinkt goedquote:Op zondag 21 juni 2015 11:33 schreef Californium het volgende:
Misschien dat ik ook gewoon 3 weken vakantie neem en dan 3 weken in mijn eentje in een warm oord in spanje of frankrijk ga zitten… Zo
Is een grotere angst niet de angst voor de dood? (hoeft niet je eigen dood te zijn)quote:Op zondag 21 juni 2015 11:32 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Angst is een hele sterke kracht en staat denk ik los van of iets wel of niet de oplossing is.
Angst voor verandering is sowieso de grootste menselijke angst volgens mij. Lekker lastig, want alles verandert continue
Zegquote:Op zondag 21 juni 2015 11:34 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Sowieso, maar zomerfeesten, beter.
Die kan ook nuttig zijn ja. Maar zoals ik al zei zullen er best mensen zijn die niet op je oplossingen zitten te wachten, hoe goed jij ze ook vindt.quote:Op zondag 21 juni 2015 11:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat laatste wat ik zei in die vorige post, is dan ook alleen maar een probleem als het dan ook daadwerkelijk mijn eigen probleem is
Als ik er zelf mee in mn maag zit. Als ik andermans probleem niet kan oplossen, dan ben ik het na 30 seconden meestal weer vergeten
En oplossingen bedenken gaat bij mij min of meer automatisch. Geen idee waarom, maar heb me daar verder nooit in verdiept omdat ik die eigenschap van mezelf eigenlijk best nuttig vind
Heb je ook wel een punt, neemt niet weg dat je welkom bent ofc.quote:Op zondag 21 juni 2015 11:34 schreef Californium het volgende:
[..]
Ik kan toch niet de hele weel bij jou blijven pitten!
Beetje veel van het goede. Trek ik ook niet denk ikI need me time
Paar daagjes zou wel kunnen
Ook dat is in principe 'maar' een vorm van angst voor veranderingquote:Op zondag 21 juni 2015 11:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Is een grotere angst niet de angst voor de dood? (hoeft niet je eigen dood te zijn)
ik weet het ook nog niet, maar ik weet wel dat ik mijn werk niet ga opgeven / niet ga stoppen. Ik vind het wel leuk. Maar niet voor de rest van mijn leven. En ik wil iets hebben voor meer voldoening. Maar stoppen is tegenstrijdig met mijn denkbeelden en ik denk dat ik heel lang het gevoel ga hebben dat ik gefaald heb… Dat wil ik gewoon niet… Dus afmaken it isquote:Op zondag 21 juni 2015 11:33 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik denk het te snappen
En nu weet je niet wat je wel zou willen? Of weet je het diep van binnen wel en durf je het (nog) niet toe te geven / uit te spreken, omdat het zo tegenstrijdig is met waar je nu mee bezig bent?
Karmaquote:Op zondag 21 juni 2015 11:35 schreef Harmankardon het volgende:
Toch weer zeiknat geregend.. Nu weer wat werken
Ik weet genoegquote:
Allicht heb ik dat. Ik ben op zoek naar een huis en wellicht heb ik die al gevonden bijvoorbeeld. En een vakantie naar een van de landen waar ik nog wel eens heen wil ook. Ik stel voor mezelf een plan op in mijn hoofd over hoe ik dat wil bereiken.quote:Op zondag 21 juni 2015 11:34 schreef yats het volgende:
[..]
Dat lijkt me een goede instelling. Zeker het waardering/voldoening kunnen halen uit soms kleine dingen kan best rust geven denk ik. Heb je voor jezelf ook doelen die je graag wil bereiken maar die meer lange termijn zijn? Hoe pak je dat aan?
Wat weerhoud je (buiten geld)?quote:Op zondag 21 juni 2015 11:33 schreef Californium het volgende:
Hoe awesome de NIjmeegse Zomerfeesten zijn, slimme meidquote:
Wel iets cultureels moet ik hebbenquote:Op zondag 21 juni 2015 11:34 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
En dan elke dag fokken omdat je je boeken uit hebt zeker
I knowquote:Op zondag 21 juni 2015 11:35 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Heb je ook wel een punt, neemt niet weg dat je welkom bent ofc.
Is sowieso wel verstandig als je nog niet weet wat je wel wiltquote:Op zondag 21 juni 2015 11:36 schreef Californium het volgende:
[..]
ik weet het ook nog niet, maar ik weet wel dat ik mijn werk niet ga opgeven / niet ga stoppen. Ik vind het wel leuk. Maar niet voor de rest van mijn leven. En ik wil iets hebben voor meer voldoening. Maar stoppen is tegenstrijdig met mijn denkbeelden en ik denk dat ik heel lang het gevoel ga hebben dat ik gefaald heb… Dat wil ik gewoon niet… Dus afmaken it is
Gewoonlijk gaat het dan ook om problemen waarvoor een oplossing reeds als gewenst is aangegeven, dus dit is verder geen probleem. Maar het komt zo nu en dat weleens voor ja, magoed, thats the way it isquote:Op zondag 21 juni 2015 11:35 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Die kan ook nuttig zijn ja. Maar zoals ik al zei zullen er best mensen zijn die niet op je oplossingen zitten te wachten, hoe goed jij ze ook vindt.
Zou het ook niet kunnen handelenquote:Op zondag 21 juni 2015 11:37 schreef Californium het volgende:
[..]
Wel iets cultureels moet ik hebbenKan niet hele dag aan strand liggen
[..]
I know![]()
quote:Op zondag 21 juni 2015 11:37 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Is sowieso wel verstandig als je nog niet weet wat je wel wilt
En ik denk idd dat je achteraf blij en trots gaat zijn dat je het hebt afgemaakt
quote:Op zondag 21 juni 2015 11:38 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Zou het ook niet kunnen handelenAllebei niet
![]()
Ik zou lekker met de hogesnelheidstrein naar Andalusië gaan. En dan naar het Alhambra en shit.quote:Op zondag 21 juni 2015 11:37 schreef Californium het volgende:
[..]
Wel iets cultureels moet ik hebbenKan niet hele dag aan strand liggen
[..]
I know![]()
Linkje?quote:Op zondag 21 juni 2015 11:39 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik zou lekker met de hogesnelheidstrein naar Andalusië gaan. En dan naar het Alhambra en shit.
Eerst lekker dromen en peinzen in de trein en dan genieten van cultuur
Nee, althans, hier niet. De dood hoort bij t leven, hoe vervelend ook. En natuurlijk heeft het soms flinke impact als iets of iemand dood gaat, maar ik koester dan de momenten die ik met die persoon gehad heb naast t gemis van die persoon. Mocht het ooit mijn tijd zijn zal ik er waarschijnlijk eerst tegen vechten, maar als het zinloos is het ook accepteren en gewoon nog het beste er van proberen te maken.quote:Op zondag 21 juni 2015 11:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Is een grotere angst niet de angst voor de dood? (hoeft niet je eigen dood te zijn)
Ik denk dat dat voor de meeste mensen een levenslang pad is. Steeds weer nieuwe inzichten die je plan/pad bijstellen.quote:Op zondag 21 juni 2015 11:38 schreef Californium het volgende:
[..]Tijdens en daarna ga ik wel wat soul searching doen
quote:Op zondag 21 juni 2015 11:40 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voor de meeste mensen een levenslang pad is. Steeds weer nieuwe inzichten die je plan/pad bijstellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |