Misschien moet je een wat betere indruk zien te krijgen.quote:Op maandag 14 december 2015 10:52 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
waarom moet iedereen gelijk opstappen bij een misstapVan Miltenburg was naar mijn indruk een prima voorzitter
Het andere alternatief binnen de VVD was Ton Elias. Ik weet niet of je daar zo vrolijk van zou worden.quote:Op maandag 14 december 2015 12:52 schreef DeNiAs het volgende:
[..]
Anouchka was al fout om zich op aan te melden voor deze functie .
Lees anders deze reeks eens door. Ze was de slechtste voorzitter ooit en als ze enige zelfreflectie had gehad dan was ze al lang geleden opgestapt.quote:Op maandag 14 december 2015 10:52 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
waarom moet iedereen gelijk opstappen bij een misstapVan Miltenburg was naar mijn indruk een prima voorzitter
De redenering waarom het onwaarschijnlijk is dat Bosma het wordt, staat gewoon in het artikel waar ik naar link. Een Kamervoorzitter is niet alleen debatleider, maar heeft daarnaast ook een representatieve functie. Ontvangst van buitenlandse gasten bijvoorbeeld.quote:Op maandag 14 december 2015 13:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bosma die goed functioneert als voorzitter - wanneer hij invalt - wordt het niet? Logisch. Het is maar het voorzitterschap van het parlement, daar kan je wel een gokje mee wagen.
Dat is al (min of meer) het geval in het Verenigd Koninkrijk. Zou op zich geen slecht idee zijn.quote:Op maandag 14 december 2015 13:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Andere fracties zijn eigenlijk te klein om iemand vrij te stellen voor het voorzitterschap.
Dit is een hele belangrijke zin in het artikel. Waarom in godsnaam voeren we niet eens in dat de voorzitter een extra man/vrouw is die niet mag stemmen? Probleem opgelost, dan hoef je niet enkel bij de 2 grotere partijen te kijken naar een voorzitter.
Zoals je aan mijn laatste reactie kan zien heb ik heel het artikeltje gelezen. Het is naar mijn mening geen goede reden. Het is nu eenmaal een feit dat X mensen op de PVV hebben gestemd, of dat hij nu wel of niet de voorzitter is. Het is prima uit te leggen aan buitenlanders dat die partij toevallig een prima voorzitter levert en dat daarom voor hem is gekozen.quote:Op maandag 14 december 2015 13:19 schreef freako het volgende:
[..]
De redenering waarom het onwaarschijnlijk is dat Bosma het wordt, staat gewoon in het artikel waar ik naar link.
Daar wordt ik ook niet vrolijk van , maar dan iemand vanuit de PvdAquote:Op maandag 14 december 2015 13:08 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Het andere alternatief binnen de VVD was Ton Elias. Ik weet niet of je daar zo vrolijk van zou worden.
Een extra voordeel is dat je ook een partijlid die niet hoog genoeg op de lijst stond - maar die wel zeer geschikt is - zou kunnen benoemen in zo'n geval, als je ook invoert dat het niet per se een op dat moment 'gekozen' parlementariėr hoeft te zijn. Zolang de voorzitter niet stemt, niet deelneemt aan het debat, op een onafhankelijke manier voorzit en ontslagen kan worden door het parlement is dat democratisch gezien geen enkel probleem.quote:Op maandag 14 december 2015 13:22 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is al (min of meer) het geval in het Verenigd Koninkrijk. Zou op zich geen slecht idee zijn.
Het positieve is dat Nederland geweldig lesmateriaal kan maken voor toekomstige voorzitters. Zomaar een idee.quote:Op maandag 14 december 2015 13:09 schreef Chai het volgende:
[..]
Lees anders deze reeks eens door. Ze was de slechtste voorzitter ooit en als ze enige zelfreflectie had gehad dan was ze al lang geleden opgestapt.
Ik vraag me dan wel weer af in hoeverre een vorrzitter die daadwerkelijk van buitenaf is, genoeg autoriteit kan uitoefenen.quote:Op maandag 14 december 2015 13:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een extra voordeel is dat je ook een partijlid die niet hoog genoeg op de lijst stond - maar die wel zeer geschikt is - zou kunnen benoemen in zo'n geval, als je ook invoert dat het niet per se een op dat moment 'gekozen' parlementariėr hoeft te zijn. Zolang de voorzitter niet stemt, niet deelneemt aan het debat, op een onafhankelijke manier voorzit en ontslagen kan worden door het parlement is dat democratisch gezien geen enkel probleem.
Ja, ook mensen die intelligent en braaf zijn kunnen voor zo'n partij kiezen. Wat een onthulling.quote:Op maandag 14 december 2015 09:25 schreef DeNiAs het volgende:
[..]
Zes jaar mee in de klas gezeten was altijd al een studiebol , maar nooit verwacht dat hij PVV'er worden .
Hij zou verkozen worden door het parlement, dan heb je toch automatisch voldoende autoriteit (bij de start)? Dat houdt volgens mij wel in dat de kandidaat al voldoende bekend moet zijn in de politieke kringen. In theorie zou je ook een goede debatleider die niet politiek actief is kunnen kiezen.quote:Op maandag 14 december 2015 13:32 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik vraag me dan wel weer af in hoeverre een vorrzitter die daadwerkelijk van buitenaf is, genoeg autoriteit kan uitoefenen.
Snap je het nu echt niet of wil je het niet snappen.quote:Op maandag 14 december 2015 13:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, ook mensen die intelligent en braaf zijn kunnen voor zo'n partij kiezen. Wat een onthulling.
Ja, Oud Student en ik zijn degenen die het niet snappen.quote:Op maandag 14 december 2015 13:39 schreef DeNiAs het volgende:
[..]
Snap je het nu echt niet of wil je het niet snappen.
Nee, dat is het niet. Het is verbazingwekkend dat er mensen zijn die denken dat enkel hele foute types zich aansluiten bij zo'n partij, of dat hele foute types per se niet intelligent zijn, of iets in die geest. Laten we echter ontopic verder gaan.quote:De PVV is een politieke partij , maar als wij eerlijk zijn ook een geruchtmakende partij. En ja dat is gewoon verbazend dat hij daar lid van is.
Ik heb eerlijk gezegd ook het vooroordeel dat bepaalde types niet zo gauw de politiek ingaan. (Iemand die nooit echt een eigen mening leek te hebben bijvoorbeeld) Is vast onterecht, maar toch ervaar je dan een beetje verbazing als dat wel gebeurt.quote:Op maandag 14 december 2015 13:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, Oud Student en ik zijn degenen die het niet snappen.
[..]
Nee, dat is het niet. Het is verbazingwekkend dat er mensen zijn die denken dat enkel hele foute types zich aansluiten bij zo'n partij, of dat hele foute types per se niet intelligent zijn, of iets in die geest. Laten we echter ontopic verder gaan.
Dat wordt nergens in kaart gebracht dat zijn jou gedachtenquote:Op maandag 14 december 2015 13:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, Oud Student en ik zijn degenen die het niet snappen.
[..]
Nee, dat is het niet. Het is verbazingwekkend dat er mensen zijn die denken dat enkel hele foute types zich aansluiten bij zo'n partij, of dat hele foute types per se niet intelligent zijn, of iets in die geest. Laten we echter ontopic verder gaan.
Ik ben zo blij dat jij het begrijptquote:Op maandag 14 december 2015 13:45 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd ook het vooroordeel dat bepaalde types niet zo gauw de politiek ingaan. (Iemand die nooit echt een eigen mening leek te hebben bijvoorbeeld) Is vast onterecht, maar toch ervaar je dan een beetje verbazing als dat wel gebeurt.
Ik weet niet wat voor gedachten jij hebt maar logica is er ver in te zoeken, zoveel is duidelijk. Dit zijn jouw woorden:quote:Op maandag 14 december 2015 13:45 schreef DeNiAs het volgende:
[..]
Dat wordt nergens in kaart gebracht dat zijn jou gedachten
Jij geeft hier dus letterlijk aan dat hij niet gek is ("hij heeft ze wel allemaal op een rij), dat hij intelligent is ("zeer geleerd...hoge punten") en dat dit voor jou in contrast staat ("maar wat er met hem gebeurd is") met het feit dat hij nu voor de PVV actief is.quote:Op maandag 14 december 2015 10:25 schreef DeNiAs het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet , hij heeft ze wel allemaal op een rij , zeer geleerd ook had altijd hoge punten.
Maar wat er met hem gebeurt is
Het lijkt mij dat juist de studiebollen de politiek in gaan. Al moet ik wel zeggen dat de meeste studiebollen bij de VVD, de D66 of de PvdA uitkomen, op jonge leeftijd. Het gaat echter niet alleen om het aantal mensen, bij alle partijen tref je begenadigde talenten en koekenbakkers en dit op alle niveaus, netwerken en initiatief nemen zijn namelijk minstens zo belangrijk voor een politieke carričre als wat je kan, zo niet belangrijker.quote:Op maandag 14 december 2015 14:26 schreef Chai het volgende:
Dat hij ze allemaal op een rijtje heeft was een reactie op iemand die het tegendeel beweerde.
'Wat er met hem gebeurt is', interpreteer ik als een verandering die hij heeft doorgemaakt.
Studiebol interpreteer ik meer als een sociaal dingetje, dan intelligentiegerelateerd.
Mijn conclusie was daarom: schuchtere slimme jongen gaat de politiek in en lijkt totaal niet meer op de puberjongen die DeNias heeft gekend. De PVV is een zeer uitgesproken partij en ik vind het niet zo vreemd om daar geen grijze muizen zonder eigen mening te verwachten. Sowieso niet in de politiek, maar bij een partij als het CDA kijk ik daar minder gauw van op.
Meer dan dit moet je er volgens mij niet van willen maken.
quote:Op maandag 14 december 2015 14:26 schreef Chai het volgende:
Dat hij ze allemaal op een rijtje heeft was een reactie op iemand die het tegendeel beweerde.
'Wat er met hem gebeurt is', interpreteer ik als een verandering die hij heeft doorgemaakt.
Studiebol interpreteer ik meer als een sociaal dingetje, dan intelligentiegerelateerd.
Mijn conclusie was daarom: schuchtere slimme jongen gaat de politiek in en lijkt totaal niet meer op de puberjongen die DeNias heeft gekend. De PVV is een zeer uitgesproken partij en ik vind het niet zo vreemd om daar geen grijze muizen zonder eigen mening te verwachten. Sowieso niet in de politiek, maar bij een partij als het CDA kijk ik daar minder gauw van op.
Meer dan dit moet je er volgens mij niet van willen maken.
Het is als Kamer aan jezelf daarentegen wel behoorlijk moeilijk uit te leggen dat je een voorzitter hebt uit een partij die je als instituut eigenlijk totaal niet serieus neemt ('Nepparlement' was zo'n beetje het favoriete stopwoordje van Geert de afgelopen maanden).quote:Op maandag 14 december 2015 13:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoals je aan mijn laatste reactie kan zien heb ik heel het artikeltje gelezen. Het is naar mijn mening geen goede reden. Het is nu eenmaal een feit dat X mensen op de PVV hebben gestemd, of dat hij nu wel of niet de voorzitter is. Het is prima uit te leggen aan buitenlanders dat die partij toevallig een prima voorzitter levert en dat daarom voor hem is gekozen.
Ik heb een abjecte hekel aan alles dat PVV is, en al helemaal aan cryptohufter Bosma, maar ik moet toegeven dat hij dat vervangend voorzitterschap best goed doet.quote:Op maandag 14 december 2015 16:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het is als Kamer aan jezelf daarentegen wel behoorlijk moeilijk uit te leggen dat je een voorzitter hebt uit een partij die je als instituut eigenlijk totaal niet serieus neemt ('Nepparlement' was zo'n beetje het favoriete stopwoordje van Geert de afgelopen maanden).
"Wat er met hem gebeurt is" interpreteer ķk als gebrekkig Vaderlandsch.quote:Op maandag 14 december 2015 14:26 schreef Chai het volgende:
Het probleem is een beetje dat nepparlement een uitstekende beschrijving is van het Haagse kippenhok wat zich de wet door Brussel laat voorschrijven en het lef en de ballen niet heeft wat te zeggen over het vrijhandelsverdrag TTIP waar grote delen onleesbaar zijn gemaakt en de intelligentie niet heeft het associatieverdrag met de Oekraļne te lezenquote:Op maandag 14 december 2015 16:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het is als Kamer aan jezelf daarentegen wel behoorlijk moeilijk uit te leggen dat je een voorzitter hebt uit een partij die je als instituut eigenlijk totaal niet serieus neemt ('Nepparlement' was zo'n beetje het favoriete stopwoordje van Geert de afgelopen maanden).
Intelligentie, ijver, prioriteiten, het dogma dat een grotere en machtigere EU altijd goed zou zijn...quote:Op maandag 14 december 2015 17:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat nepparlement een uitstekende beschrijving is van het Haagse kippenhok wat zich de wet door Brussel laat voorschrijven en het lef en de ballen niet heeft wat te zeggen over het vrijhandelsverdrag TTIP waar grote delen onleesbaar zijn gemaakt en de intelligentie niet heeft het associatieverdrag met de Oekraļne te lezen
Misschien maar dat is een interne kwestie, daar heeft het buitenland niets mee te maken. Ik vind trouwens dat hij die uitspraak best kon doen binnen die context, je moet de uitspraak niet uit het verband rukken en doen alsof die generiek bedoeld is. Het gaat er verder natuurlijk ook om hoe goed/slecht je zo'n uitspraak onderbouwt, ik vond de reactie van van Miltenburg en anderen meer tenenkrommend dan deze uitspraak van GW.quote:Op maandag 14 december 2015 16:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Eens.quote:Op maandag 14 december 2015 17:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat nepparlement een uitstekende beschrijving is van het Haagse kippenhok wat zich de wet door Brussel laat voorschrijven en het lef en de ballen niet heeft wat te zeggen over het vrijhandelsverdrag TTIP waar grote delen onleesbaar zijn gemaakt en de intelligentie niet heeft het associatieverdrag met de Oekraļne te lezen
Een goed optreden maar naar aanleiding van een slechte zaak. Er kan namelijk wel degelijk sprake zijn van "bewuste misleiding" door een minster. Deze parlementariėr had er trouwens voor kunnen kiezen om met een andere formulering te komen die wel moet worden toegelaten maar die minstens zo duidelijk is, een waaruit blijkt dat ze ofwel bewust misleidde ofwel dom en anderszins incompetent is.:"The secretary could have and should have known..."quote:Op dinsdag 15 december 2015 09:42 schreef SureD1 het volgende:
Betty kwam al langs hier, in Engeland, daar hebben ze voorzitters.
Hoe had van Miltenburg om moeten gaan met de opmerking van Wilders over een nepparlement:
Zeker wel. Daar is het niet zo machtig hoor.quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:06 schreef Pietverdriet het volgende:
In de UK hebben ze tenminste geen nep parlement dat kirrend op haar rug ligt met de benen omhoog
In de UK is de pers traditioneel erg machtig, in NL luisteren de AIVD Telegraafjournalisten af en de media schokschouderen, ach, het is de telegraaf...quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zeker wel. Daar is het niet zo machtig hoor.
Rare zaak natuurlijk dat in Nederland zo makkelijk dingen in de doofpot worden gestopt, met die van Miltenburg.
Het gebeurt onder Balkenende en Rutte steeds vaker, zeggen ook parlementair journalisten (zelfs die knakker van De Telegraaf).
Welnee. Je gooit er wat gagging orders tegenaan.quote:Op dinsdag 15 december 2015 17:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In de UK is de pers traditioneel erg machtig, in NL luisteren de AIVD Telegraafjournalisten af en de media schokschouderen, ach, het is de telegraaf...
In de UK was de regering en de Inlichtingendienst door de cacao getrokken vermoed ik
LOLquote:Op dinsdag 15 december 2015 17:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Welnee. Je gooit er wat gagging orders tegenaan.
Censuur gebeurt echter ook heimelijk.quote:Op dinsdag 15 december 2015 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
LOL
De beste manier om heel veel aandacht voor een zaak te krijgen is er een gagging order tegenaan te gooien
It giet oan.quote:D66 sluit motie van wantrouwen tegen premier Rutte niet uit
VANDAAG, 16:24POLITIEK
D66-leider Pechtold zegt dat hij steeds bozer wordt over de manier waarop het kabinet omgaat met de onduidelijkheden over de Teevendeal. Hij sluit niet uit dat hij in het Kamerdebat van morgen een motie van wantrouwen tegen premier Rutte indient.
Pechtold is vooral geļrriteerd door het steeds uitstellen van de antwoorden op Kamervragen over de Teevendeal. Pechtold: "Het lijkt of Rutte en zijn kabinet van de waarheid willen weglopen. De waarheid opschrijven is niet zo moeilijk hoor".
'Val mij niet lastig'
Ook voor de uitspraken van de premier van afgelopen vrijdag heeft Pechtold geen goed woord over. Rutte nam vrijdag tijdens zijn persconferentie deels afstand nam van het onderzoeksrapport over de Teevendeal, door te suggereren dat het misschien toch een goede deal was.
Pechtold: "Als Rutte in het debat dezelfde houding heeft: 'val mij niet lastig en ik heb het allemaal goed gedaan', dan sluit ik een motie van wantrouwen niet uit. Maar het is niet mijn doel."
Speculeren
ChristenUnie-leider Segers is ook ontstemd over de late antwoorden van het kabinet. "Het kabinet is al in de problemen. Er ligt een hard rapport waarvan de minister-president zegt dat het wel eens anders zou kunnen zijn. Rutte is gaan speculeren, en dat is heel erg wonderlijk."
VVD-fractievoorzitter Zijlstra geeft toe dat er fouten zijn gemaakt. "Het ministerie van Veiligheid en Justitie is niet transparant geweest". Maar hij vindt niet dat dat iets zegt over de VVD, ook al zijn de huidige twee en de vorige twee bewindspersonen VVD'ers.
http://nos.nl/artikel/207(...)-rutte-niet-uit.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |