Fout. Wanneer er gewoon wordt geïntegreerd wordt er niemand buitengesloten.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:16 schreef Clashy het volgende:
maar houd ook in je achterhoofd dat het vasthouden aan de islam eerder gebeurt wanneer mensen worden uitgesloten door de dominante groep.
Het valt niet mee.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:21 schreef o.us2.0 het volgende:
Islamtopic #9839489384 met de gebruikelijke gezegdes:
- onderdrukking
- snackbar
- "Niet alle moslims zijn slecht, maar.."
- haatbaard
- Islam is liefde
- kopvodden
- zelfmoordaanslag(en)
- besnijdenis
Kan zo een bingokaart makenKom eens met iets nieuws.
Oh? Is het legit om mensen buiten te sluiten wanneer ze niet 'integreren'? Wanneer vind jij dat iemand niet geïntegreerd is?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:20 schreef Trebo het volgende:
[..]
Fout. Wanneer er gewoon wordt geïntegreerd wordt er niemand buitengesloten.
Moslims sluiten zichzelf buiten door alleen voorzieningen te bezoeken waar alleen andere moslims komen. Moskeeën, theehuizen, zwarte scholen, sportverenigingen die moslimgericht zijn etc etc.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:28 schreef Clashy het volgende:
[..]
Oh? Is het legit om mensen buiten te sluiten wanneer ze niet 'integreren'? Wanneer vind jij dat iemand niet geïntegreerd is?
Naïefquote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:30 schreef Nerdus het volgende:
Ik hoop dat ik een ding duidelijk kan maken: islam is de wereldreligie die de afgelopen decennia de meeste narigheid veroorzaakt. Bedenk je eens, een wereld zonder Islam. Dat zou een wereld zijn met veel minder narigheid.
En over het feit of het legit is om mensen buiten te sluiten wanneer ze niet integreren? Ze sluiten zichzelf al buiten als ze niet integreren. Andere mensen komen daar niet aan te pas.
Je kunt ook overdrijven hoor. Het zijn enkele mensen met een islamitische achtergrond die slechte dingen hebben gedaan, evenals er genoeg rechts-extremisten en andere leden van politieke bewegingen voor genoeg verderf hebben gezorgd. Doe nou niet alsof alle narigheid door de islam/de volgers van de islam komt.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:30 schreef Nerdus het volgende:
Ik hoop dat ik een ding duidelijk kan maken: islam is de wereldreligie die de afgelopen decennia de meeste narigheid veroorzaakt. Bedenk je eens, een wereld zonder Islam. Dat zou een wereld zijn met veel minder narigheid.
En over het feit of het legit is om mensen buiten te sluiten wanneer ze niet integreren? Ze sluiten zichzelf al buiten als ze niet integreren. Andere mensen komen daar niet aan te pas.
Waarom zouden ze dat doen denk je? Hoe zit het met de houding van autochtone Nederlanders tegenover moslims? Is het ook niet zo dat wanneer er 'te veel' allochtonen op een school zitten, autochtone ouders hun kinderen niet op die school willen hebben?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:33 schreef Trebo het volgende:
[..]
Moslims sluiten zichzelf buiten door alleen voorzieningen te bezoeken waar alleen andere moslims komen. Moskeeën, theehuizen, zwarte scholen, sportverenigingen die moslimgericht zijn etc etc.
Daar is ie weer; de slachtofferrolkaart.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:41 schreef Clashy het volgende:
Waarom zouden ze dat doen denk je? Hoe zit het met de houding van autochtone Nederlanders tegenover moslims? Is het ook niet zo dat wanneer er 'te veel' allochtonen op een school zitten, autochtone ouders hun kinderen niet op die school willen hebben?
Verreweg de meeste terroristische aanslagen wereldwijd komen uit islamitische hoek. Dat komt simpelweg doordat de islam een voedingsbodem is voor dood en verderf. Alles wat IS doet is letterlijk terug te leiden naar de koran.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:41 schreef Clashy het volgende:
[..]
Je kunt ook overdrijven hoor. Het zijn enkele mensen met een islamitische achtergrond die slechte dingen hebben gedaan, evenals er genoeg rechts-extremisten en andere leden van politieke bewegingen voor genoeg verderf hebben gezorgd. Doe nou niet alsof alle narigheid door de islam/de volgers van de islam komt.
Maar waarom doen ze dat?
[..]
Waarom zouden ze dat doen denk je? Hoe zit het met de houding van autochtone Nederlanders tegenover moslims? Is het ook niet zo dat wanneer er 'te veel' allochtonen op een school zitten, autochtone ouders hun kinderen niet op die school willen hebben?
De boodschap moge duidelijk zijn: reflecteer op je eigen gedrag.
Zelfs prediker van de zuurlinkse kerk Femke Halsema haalde haar kinderen weg van zo'n school. Ze kreeg de realiteit ineens onder ogen toen bleek dat haar zoontje door de islamitische klasgenootjes werd verteld dat hij zou branden omdat hij worstenbroodjes met varkensvlees at.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:43 schreef Trebo het volgende:
[..]
Daar is ie weer; de slachtofferrolkaart.
Maar ik zal even ontopic reageren, waarom denk jij dat ouders dat doen dan?
Wilde net zeggen. Niet te vergeten:quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:21 schreef o.us2.0 het volgende:
- onderdrukking
- snackbar
- haatbaard
- Islam is liefde
- kopvodden
- zelfmoordaanslag(en)
- besnijdenis
http://www.vraagislam.nl/waarom-dragen-moslimas-een-hoofddoek/quote:Op vrijdag 19 juni 2015 06:39 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind het nogal jammer dat jij bepaalt of iets een symbool is van onderdrukking van vrouwen.
Voor hen is het een teken van bescheidenheid en daarom dragen ze hem. Een sterke onafhankelijke studente kan écht wel zelf kiezen of ze dat ding opzet of niet, want als ze thuis zo streng waren geweest dst ze een hoofddoek op móét, had ze ook niet mogen gaan studeren.
Ik snap niet waarom je niet tussen gelijkheid voor mannen en vrouwen kan gaan en tegelijkertijd kiezen een hoofddoek te dragen. Dat lijkt mij eerder een probleem van kortzichtigheid van TS dan van die dames. Immers wil gelijkheid tussen mannen en vrouwen niet zeggen dat mannen en vrouwen exact hetzelfde zijn.
Ik zou ook geen zak over mijn hoofd gaan dragen omdat god (en de rest van de samenleving natuurlijk) dat wil. Want ik geloof niet in die onzinquote:Op vrijdag 19 juni 2015 06:44 schreef Trebo het volgende:
[..]
http://www.vraagislam.nl/waarom-dragen-moslimas-een-hoofddoek/
Dit is toch gewoon pure cabaret.
In de historische tijdsgeest is dit helemaal zo gek niet. In die tijd was het natuurkijk normaal dat de vader het hoofd van het gezin was en daarom ook verantwoordelijk voor de opvoeding en educatie. De vrouw had over de kinderen niets te zeggen. Als een moslimvrouw dus met een christelijke man trouwde, was de kans 99% dat de vader het geloof bepaalt. En van moslimmannen en -vrouwen wordt natuurlijk wel verwacht dat ze moslimkindjes krijgen. Bij mannen kan dat bij andersgelovenden ook, bij vrouwen niet.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 06:46 schreef Trebo het volgende:
Een moslimman kan met een christelijke of Joodse vrouw (volken van het boek) trouwen, maar niet met iemand die niet in God gelooft. Een moslimvrouw mag alleen met een moslimman trouwen. Dit kan als volgt uitgelegd worden: het huwelijk is de kern voor het vormen van families, die de samenleving en natie vormen. Kinderen van een gelovige vader en niet-gelovige moeder kunnen mogelijk verwarring en tegenstellingen in geloof ervaren, in het bijzonder wanneer dat geloof bepaald gedrag aanmoedigt.
Maar verder gelijke rechten hoor..
Ik was laatst op een Turkse bruiloft waar er maar een paar met hoofddoekje rondliepen, maar de lekkerste vrouw daar (uiteraard op mijn eigen vrouw na), had wel een hoofddoekje om. Kolere wat een lekker gezichtjequote:Op vrijdag 19 juni 2015 06:44 schreef timmmmm het volgende:
Met zo'n theedoek op je hoofd, waar je een heel stuk mee afschermt, dwing je mannen die weigeren verder te kijken dan een mooi koppie ook naar de inhoud te kijken omdst je uiterlijk deels bedekt is. En ik durf te stellen dat heel wat mannen bij een lekker wijf niet verder kijken dan uiterlijk
Oh raar, die bruiloft waar ik was, waar zij wel moslim is en hij Christelijk...quote:Op vrijdag 19 juni 2015 06:46 schreef Trebo het volgende:
Een moslimman kan met een christelijke of Joodse vrouw (volken van het boek) trouwen, maar niet met iemand die niet in God gelooft. Een moslimvrouw mag alleen met een moslimman trouwen. Dit kan als volgt uitgelegd worden: het huwelijk is de kern voor het vormen van families, die de samenleving en natie vormen. Kinderen van een gelovige vader en niet-gelovige moeder kunnen mogelijk verwarring en tegenstellingen in geloof ervaren, in het bijzonder wanneer dat geloof bepaald gedrag aanmoedigt.
Maar verder gelijke rechten hoor..
Net als dat er wel christelijke homo's bestaan.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 08:35 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Oh raar, die bruiloft waar ik was, waar zij wel moslim is en hij Christelijk...
Zal ik wel gedroomd hebben
Onzin, oma's hebben die rommel ook op hun kop, hoezo "lekker wijf".quote:Op vrijdag 19 juni 2015 06:44 schreef timmmmm het volgende:
Met zo'n theedoek op je hoofd, waar je een heel stuk mee afschermt, dwing je mannen die weigeren verder te kijken dan een mooi koppie ook naar de inhoud te kijken omdst je uiterlijk deels bedekt is. En ik durf te stellen dat heel wat mannen bij een lekker wijf niet verder kijken dan uiterlijk
Dat er regels zijn voor sommigen, betekent niet dat die er voor iedereen zijn.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 08:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Net als dat er wel christelijke homo's bestaan.
Dat mensen het niet zo nauw nemen met regels wil niet zeggen dat het ineens geen regels meer zijn he
Ik zeg toch niet dat iedereen met een hoofddoek een lekker wijf is? Het neemt iets van het uiterlijk weg, waar vrouwen vaker op beoordeeld (en veroordeeld) worden dan mannen. Dus zou je kunnen argumenteren dat een hoofddoek gelijkheid eerder stimuleert voor de westers geworden moslimvrouw.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 08:38 schreef DerekB het volgende:
[..]
Onzin, oma's hebben die rommel ook op hun kop, hoezo "lekker wijf".
IS slacht andere moslims ook af omdat ze niet "radicaal" genoeg zijn. Nou eigenlijk slachten ze gewoon iedereen af die geen IS-aanhanger is.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 03:55 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zolang er geen andere religie dan de islam is, is er vrede.
Wat denk je wat er gebeurd zodra een moslima besluit geen hoofddoek te dragen? Die wordt zwaar onder druk gezet door familie en omgeving. Die hele gemeenschap is zo conservatief.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 06:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik zou ook geen zak over mijn hoofd gaan dragen omdat god (en de rest van de samenleving natuurlijk) dat wil. Want ik geloof niet in die onzin
Maar het maar op vrouwenonderdrukking gooien als sterke onafhankelijke studentes dat doen, vind ik ook onzin. Zij geloven er wel in, en Allah wil volgens hen dat de zichzelf bedekken dus doen ze dat. Moeten ze zelf weten.
Als dat in het heilige boek waar Nederland op gebaseerd is en waar alle Nederlanders zich aan moeten houden om zich volgens datzelfde Nederlandse boek Nederlander te mogen noemen, wel natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 08:40 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat er regels zijn voor sommigen, betekent niet dat die er voor iedereen zijn.
In Nederland hebben wij 'de regel' dat als je om 20:00 bij iemand op bezoek gaat, je koffie krijgt. Als ik dat niet doe, ben ik dan geen echte Nederlander meer?
Wat ik eerder al postte: het gaat hier om moslima's die studeren. Als dat mag van je familie, zijn ze in de regel niet zo streng dat ze daartoe gedwongen wordt. Anders had ze dat ook niet gemogen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 08:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Wat denk je wat er gebeurd zodra een moslima besluit geen hoofddoek te dragen? Die wordt zwaar onder druk gezet door familie en omgeving. Die hele gemeenschap is zo conservatief.
Er staat dat ze hun boezem moeten bedekken, niet hun haar. En ze moeten een kleed omdoen om herkenbaar te zijn als vrouw. Staat niet dat ze een hoofddoek moeten dragen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 08:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als dat in het heilige boek waar Nederland op gebaseerd is en waar alle Nederlanders zich aan moeten houden om zich volgens datzelfde Nederlandse boek Nederlander te mogen noemen, wel natuurlijk.
Nou weet ik natuurlijk niet of de eerder geposte regel in de Koran staat natuurlijk, dus hier kan ik gruwelijk door de mand vallen. Maar het klinkt als iets wat erin kan staan.
Ik vind het bijzonder raar als mensen zich moslim noemen, maar gaan shoppen in de harde regels van het geloof. Even raar als christenen die het met de getrouwde buurvrouw doen of vegetariers die af en toe een whoppertje eten omdat ze het zo lekker vinden. Dan vind ik je geen vegetarier, christen of moslim.
Wij wachten op islam 2.0, islam 21ste eeuw iets nieuws ja..... de vernieuwing moet vanuit de islam komen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:21 schreef o.us2.0 het volgende:
- onderdrukking
- snackbar
- haatbaard
- Islam is liefde
- kopvodden
- zelfmoordaanslag(en)
- besnijdenis
En die vernieuwing komt vanzelf als je ze maar belachelijk blijft maken. Als je ze maar voldoende blijft beschuldigen van van alles en nog wat. Dat werkt heel goed, die techniek,.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:07 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Wij wachten op islam 2.0, islam 21ste eeuw iets nieuws ja..... de vernieuwing moet vanuit de islam komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |