abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153657795
Gekkie religie, vrouwelijke onderdrukking doormiddel van kopvodden en besnijdenis, zelfmoordterroristen, ontploffingen onder luid geschreeuw van allah snackbar, islamieten die al dertig jaar in Nederland leven en geen Nederlands spreken.

Niet élke moslim is slecht, maar als ik ergens een bloedhekel aan heb dan is het wel aan die vrouwelijke allochtone studenten (meestal Marokkaanse) die zo belerend praten over gelijkheid van mannen en vrouwen en integratie terwijl zij zelf het symbool der vrouwelijke onderdrukking trots op de kop dragen.

Maar oja, niks dan goeds over de islam! Islam is liefde!

Klacht: islam en al haar problemen en onzin

- De eerste 20 seconden zeggen genoeg.

- nog een haatbaard voor verdere illustratie.
pi_153657841
Het kan nooit niet lang duren of er wordt een bom onder dit topic gelegd :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_153657856
Meest terechte klacht van de laatste pak em beet 20 jaar.
pi_153657898
En het grote gevaar bij kritiek op de islam, is dat het als een persoonlijke aanval wordt gezien op alle mensen die deze religie aanhangen. Het salafisme (islamitisch fundamentalisme) wordt gepropagandeerd in achterbuurt moskeeën waardoor hitsige islamitische jongeren niet weten hoe snel ze het vliegtuig naar Aleppo moeten pakken.

Islam in Nederland werkt gewoon als een tegenwerkende kracht voor de integratie van allochtonen, terwijl de linkse kerk dat maar blijft ontkennen want stemvee.
pi_153657995
Ik weet niet zo goed wat ik over je klacht moet denken.
Ben het met je eens dat het belijden van de islam niet erg bevorderlijk is voor de integratie maar houd ook in je achterhoofd dat het vasthouden aan de islam eerder gebeurt wanneer mensen worden uitgesloten door de dominante groep.
pi_153658040
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:16 schreef Clashy het volgende:
maar houd ook in je achterhoofd dat het vasthouden aan de islam eerder gebeurt wanneer mensen worden uitgesloten door de dominante groep.
Fout. Wanneer er gewoon wordt geïntegreerd wordt er niemand buitengesloten.
pi_153658046
Islamtopic #9839489384 met de gebruikelijke gezegdes:
- onderdrukking
- snackbar
- "Niet alle moslims zijn slecht, maar.."
- haatbaard
- Islam is liefde
- kopvodden
- zelfmoordaanslag(en)
- besnijdenis

Kan zo een bingokaart maken :') Kom eens met iets nieuws.

[ Bericht 6% gewijzigd door Erasmus op 19-06-2015 02:22:29 ]
pi_153658064
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:21 schreef o.us2.0 het volgende:
- onderdrukking
- snackbar
- haatbaard
- Islam is liefde
- kopvodden
- zelfmoordaanslag(en)
- besnijdenis

Het valt niet mee.
pi_153658071
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:23 schreef Trebo het volgende:

[..]

Het valt niet mee.
Ook de klacht van TS zeg. Tsjongejonge, er zijn ergere dingen in de wereld.
pi_153658131
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:20 schreef Trebo het volgende:

[..]

Oh? Is het legit om mensen buiten te sluiten wanneer ze niet 'integreren'? Wanneer vind jij dat iemand niet geïntegreerd is?
pi_153658162
Ik hoop dat ik een ding duidelijk kan maken: islam is de wereldreligie die de afgelopen decennia de meeste narigheid veroorzaakt. Bedenk je eens, een wereld zonder Islam. Dat zou een wereld zijn met veel minder narigheid.

En over het feit of het legit is om mensen buiten te sluiten wanneer ze niet integreren? Ze sluiten zichzelf al buiten als ze niet integreren. Andere mensen komen daar niet aan te pas.
pi_153658196
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:28 schreef Clashy het volgende:

[..]

Oh? Is het legit om mensen buiten te sluiten wanneer ze niet 'integreren'? Wanneer vind jij dat iemand niet geïntegreerd is?
Moslims sluiten zichzelf buiten door alleen voorzieningen te bezoeken waar alleen andere moslims komen. Moskeeën, theehuizen, zwarte scholen, sportverenigingen die moslimgericht zijn etc etc.

Dat ze geloven in een sprookjesboek, dat is hun keuze. Maar val mij er niet mee lastig :)
pi_153658261
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:30 schreef Nerdus het volgende:
Ik hoop dat ik een ding duidelijk kan maken: islam is de wereldreligie die de afgelopen decennia de meeste narigheid veroorzaakt. Bedenk je eens, een wereld zonder Islam. Dat zou een wereld zijn met veel minder narigheid.

En over het feit of het legit is om mensen buiten te sluiten wanneer ze niet integreren? Ze sluiten zichzelf al buiten als ze niet integreren. Andere mensen komen daar niet aan te pas.
Naïef
my ambition is handicapped by my laziness
pi_153658282
quote:

Je kunt ook overdrijven hoor. Het zijn enkele mensen met een islamitische achtergrond die slechte dingen hebben gedaan, evenals er genoeg rechts-extremisten en andere leden van politieke bewegingen voor genoeg verderf hebben gezorgd. Doe nou niet alsof alle narigheid door de islam/de volgers van de islam komt.

Maar waarom doen ze dat?
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:33 schreef Trebo het volgende:

[..]

Moslims sluiten zichzelf buiten door alleen voorzieningen te bezoeken waar alleen andere moslims komen. Moskeeën, theehuizen, zwarte scholen, sportverenigingen die moslimgericht zijn etc etc.
Waarom zouden ze dat doen denk je? Hoe zit het met de houding van autochtone Nederlanders tegenover moslims? Is het ook niet zo dat wanneer er 'te veel' allochtonen op een school zitten, autochtone ouders hun kinderen niet op die school willen hebben?

De boodschap moge duidelijk zijn: reflecteer op je eigen gedrag.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 02:41:35 #15
104871 remlof
Europees federalist
pi_153658291
TS klaagt over geïntegreerde moslima's.

Hoe grappig.
pi_153658319
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:41 schreef Clashy het volgende:

Waarom zouden ze dat doen denk je? Hoe zit het met de houding van autochtone Nederlanders tegenover moslims? Is het ook niet zo dat wanneer er 'te veel' allochtonen op een school zitten, autochtone ouders hun kinderen niet op die school willen hebben?

Daar is ie weer; de slachtofferrolkaart. *O*

Maar ik zal even ontopic reageren, waarom denk jij dat ouders dat doen dan?
pi_153658360
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:41 schreef Clashy het volgende:

[..]

Je kunt ook overdrijven hoor. Het zijn enkele mensen met een islamitische achtergrond die slechte dingen hebben gedaan, evenals er genoeg rechts-extremisten en andere leden van politieke bewegingen voor genoeg verderf hebben gezorgd. Doe nou niet alsof alle narigheid door de islam/de volgers van de islam komt.

Maar waarom doen ze dat?

[..]

De boodschap moge duidelijk zijn: reflecteer op je eigen gedrag.
Verreweg de meeste terroristische aanslagen wereldwijd komen uit islamitische hoek. Dat komt simpelweg doordat de islam een voedingsbodem is voor dood en verderf. Alles wat IS doet is letterlijk terug te leiden naar de koran.
pi_153658414
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:43 schreef Trebo het volgende:

[..]

Zelfs prediker van de zuurlinkse kerk Femke Halsema haalde haar kinderen weg van zo'n school. Ze kreeg de realiteit ineens onder ogen toen bleek dat haar zoontje door de islamitische klasgenootjes werd verteld dat hij zou branden omdat hij worstenbroodjes met varkensvlees at.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 02:54:09 ]
pi_153658556
Origineel topic weer dit.
pi_153658593
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 03:09 schreef Kauai het volgende:
Origineel topic weer dit.
Terechte klachten kunnen niet vaak genoeg benoemd worden.
pi_153658629

Reza Aslan dist iedere Islamhater.

9 minuten lang puur genot. :')

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 03:24:48 ]
pi_153658802
Wat denk je, even snel wat reacties binnenhalen met mijn topic?
Ga weg
  Moderator / Redactie FP vrijdag 19 juni 2015 @ 03:55:21 #23
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_153658892
Zolang er geen andere religie dan de islam is, is er vrede.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_153658920
haha ik vind die Enait wel een baasje
  vrijdag 19 juni 2015 @ 04:28:25 #25
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_153658964
:O
Protège moi de mes désirs.
pi_153659008
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 04:28 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
:O
Kun je jouw reactie ook onderbouwen?
pi_153659012
quote:
- onderdrukking
- snackbar
- haatbaard
- Islam is liefde
- kopvodden
- zelfmoordaanslag(en)
- besnijdenis

Wilde net zeggen. Niet te vergeten:
- linkse kerk
- sprookjesboek
- ...
  vrijdag 19 juni 2015 @ 06:39:33 #28
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_153659140
Ik vind het nogal jammer dat jij bepaalt of iets een symbool is van onderdrukking van vrouwen.

Voor hen is het een teken van bescheidenheid en daarom dragen ze hem. Een sterke onafhankelijke studente kan écht wel zelf kiezen of ze dat ding opzet of niet, want als ze thuis zo streng waren geweest dst ze een hoofddoek op móét, had ze ook niet mogen gaan studeren.

Ik snap niet waarom je niet tussen gelijkheid voor mannen en vrouwen kan gaan en tegelijkertijd kiezen een hoofddoek te dragen. Dat lijkt mij eerder een probleem van kortzichtigheid van TS dan van die dames. Immers wil gelijkheid tussen mannen en vrouwen niet zeggen dat mannen en vrouwen exact hetzelfde zijn.
Laffe huichelaar
  vrijdag 19 juni 2015 @ 06:44:22 #29
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_153659157
Ik vind het zelfs niet te ver gaan te bepleiten dat een hoofddoek de gelijkheid tussen man en vrouw bevorderd en tégen seksisme werkt.

Met zo'n theedoek op je hoofd, waar je een heel stuk mee afschermt, dwing je mannen die weigeren verder te kijken dan een mooi koppie ook naar de inhoud te kijken omdst je uiterlijk deels bedekt is. En ik durf te stellen dat heel wat mannen bij een lekker wijf niet verder kijken dan uiterlijk
Laffe huichelaar
pi_153659159
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 06:39 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind het nogal jammer dat jij bepaalt of iets een symbool is van onderdrukking van vrouwen.

Voor hen is het een teken van bescheidenheid en daarom dragen ze hem. Een sterke onafhankelijke studente kan écht wel zelf kiezen of ze dat ding opzet of niet, want als ze thuis zo streng waren geweest dst ze een hoofddoek op móét, had ze ook niet mogen gaan studeren.

Ik snap niet waarom je niet tussen gelijkheid voor mannen en vrouwen kan gaan en tegelijkertijd kiezen een hoofddoek te dragen. Dat lijkt mij eerder een probleem van kortzichtigheid van TS dan van die dames. Immers wil gelijkheid tussen mannen en vrouwen niet zeggen dat mannen en vrouwen exact hetzelfde zijn.
http://www.vraagislam.nl/waarom-dragen-moslimas-een-hoofddoek/

Dit is toch gewoon pure cabaret.
pi_153659166
Een moslimman kan met een christelijke of Joodse vrouw (volken van het boek) trouwen, maar niet met iemand die niet in God gelooft. Een moslimvrouw mag alleen met een moslimman trouwen. Dit kan als volgt uitgelegd worden: het huwelijk is de kern voor het vormen van families, die de samenleving en natie vormen. Kinderen van een gelovige vader en niet-gelovige moeder kunnen mogelijk verwarring en tegenstellingen in geloof ervaren, in het bijzonder wanneer dat geloof bepaald gedrag aanmoedigt.

Maar verder gelijke rechten hoor.. :')
  vrijdag 19 juni 2015 @ 06:49:33 #32
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_153659175
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 06:44 schreef Trebo het volgende:

[..]

http://www.vraagislam.nl/waarom-dragen-moslimas-een-hoofddoek/

Dit is toch gewoon pure cabaret.
Ik zou ook geen zak over mijn hoofd gaan dragen omdat god (en de rest van de samenleving natuurlijk) dat wil. Want ik geloof niet in die onzin

Maar het maar op vrouwenonderdrukking gooien als sterke onafhankelijke studentes dat doen, vind ik ook onzin. Zij geloven er wel in, en Allah wil volgens hen dat de zichzelf bedekken dus doen ze dat. Moeten ze zelf weten.
Laffe huichelaar
  vrijdag 19 juni 2015 @ 06:54:41 #33
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_153659191
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 06:46 schreef Trebo het volgende:
Een moslimman kan met een christelijke of Joodse vrouw (volken van het boek) trouwen, maar niet met iemand die niet in God gelooft. Een moslimvrouw mag alleen met een moslimman trouwen. Dit kan als volgt uitgelegd worden: het huwelijk is de kern voor het vormen van families, die de samenleving en natie vormen. Kinderen van een gelovige vader en niet-gelovige moeder kunnen mogelijk verwarring en tegenstellingen in geloof ervaren, in het bijzonder wanneer dat geloof bepaald gedrag aanmoedigt.

In de historische tijdsgeest is dit helemaal zo gek niet. In die tijd was het natuurkijk normaal dat de vader het hoofd van het gezin was en daarom ook verantwoordelijk voor de opvoeding en educatie. De vrouw had over de kinderen niets te zeggen. Als een moslimvrouw dus met een christelijke man trouwde, was de kans 99% dat de vader het geloof bepaalt. En van moslimmannen en -vrouwen wordt natuurlijk wel verwacht dat ze moslimkindjes krijgen. Bij mannen kan dat bij andersgelovenden ook, bij vrouwen niet.
Laffe huichelaar
  vrijdag 19 juni 2015 @ 06:55:36 #34
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_153659194
Dst de Islam met dat soort dingen niet met hun tijd meegaat is natuurlijk jammer, maar dat is bij elk geloof jammer. Dat ze zo verschrikkelijk star zijn
Laffe huichelaar
  vrijdag 19 juni 2015 @ 06:58:59 #35
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_153659202
Dit topic: :O
TS is een prototype schreeuwlelijk, die niet verder denkt dan zijn neus lang is.
EDIT
Facebook post gevonden van TS
http://www.dumpert.nl/med(...)_is_geen_racist.html
pi_153659322
Patat friet discussie.
Ook in moeilijke tijden.
pi_153659687
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 06:44 schreef timmmmm het volgende:
Met zo'n theedoek op je hoofd, waar je een heel stuk mee afschermt, dwing je mannen die weigeren verder te kijken dan een mooi koppie ook naar de inhoud te kijken omdst je uiterlijk deels bedekt is. En ik durf te stellen dat heel wat mannen bij een lekker wijf niet verder kijken dan uiterlijk
Ik was laatst op een Turkse bruiloft waar er maar een paar met hoofddoekje rondliepen, maar de lekkerste vrouw daar (uiteraard op mijn eigen vrouw na), had wel een hoofddoekje om. Kolere wat een lekker gezichtje :P
pi_153659692
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 06:46 schreef Trebo het volgende:

Oh raar, die bruiloft waar ik was, waar zij wel moslim is en hij Christelijk...

Zal ik wel gedroomd hebben _O-
  vrijdag 19 juni 2015 @ 08:38:27 #39
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_153659722
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 08:35 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Oh raar, die bruiloft waar ik was, waar zij wel moslim is en hij Christelijk...

Zal ik wel gedroomd hebben _O-
Net als dat er wel christelijke homo's bestaan.

Dat mensen het niet zo nauw nemen met regels wil niet zeggen dat het ineens geen regels meer zijn he
Laffe huichelaar
pi_153659723
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 06:44 schreef timmmmm het volgende:

Onzin, oma's hebben die rommel ook op hun kop, hoezo "lekker wijf".
pi_153659738
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 08:38 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Net als dat er wel christelijke homo's bestaan.

Dat mensen het niet zo nauw nemen met regels wil niet zeggen dat het ineens geen regels meer zijn he
Dat er regels zijn voor sommigen, betekent niet dat die er voor iedereen zijn.

In Nederland hebben wij 'de regel' dat als je om 20:00 bij iemand op bezoek gaat, je koffie krijgt. Als ik dat niet doe, ben ik dan geen echte Nederlander meer?
  vrijdag 19 juni 2015 @ 08:40:51 #42
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_153659748
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 08:38 schreef DerekB het volgende:

[..]

Onzin, oma's hebben die rommel ook op hun kop, hoezo "lekker wijf".
Ik zeg toch niet dat iedereen met een hoofddoek een lekker wijf is? Het neemt iets van het uiterlijk weg, waar vrouwen vaker op beoordeeld (en veroordeeld) worden dan mannen. Dus zou je kunnen argumenteren dat een hoofddoek gelijkheid eerder stimuleert voor de westers geworden moslimvrouw.
Laffe huichelaar
pi_153659761
Religie :')

Op dit uur... :{
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_153659771
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 03:55 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zolang er geen andere religie dan de islam is, is er vrede.
IS slacht andere moslims ook af omdat ze niet "radicaal" genoeg zijn. Nou eigenlijk slachten ze gewoon iedereen af die geen IS-aanhanger is.
pi_153659807
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 06:49 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik zou ook geen zak over mijn hoofd gaan dragen omdat god (en de rest van de samenleving natuurlijk) dat wil. Want ik geloof niet in die onzin

Maar het maar op vrouwenonderdrukking gooien als sterke onafhankelijke studentes dat doen, vind ik ook onzin. Zij geloven er wel in, en Allah wil volgens hen dat de zichzelf bedekken dus doen ze dat. Moeten ze zelf weten.
Wat denk je wat er gebeurd zodra een moslima besluit geen hoofddoek te dragen? Die wordt zwaar onder druk gezet door familie en omgeving. Die hele gemeenschap is zo conservatief.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 08:46:20 #46
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_153659808
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 08:40 schreef stbabylon het volgende:

[..]

In Nederland hebben wij 'de regel' dat als je om 20:00 bij iemand op bezoek gaat, je koffie krijgt. Als ik dat niet doe, ben ik dan geen echte Nederlander meer?
Als dat in het heilige boek waar Nederland op gebaseerd is en waar alle Nederlanders zich aan moeten houden om zich volgens datzelfde Nederlandse boek Nederlander te mogen noemen, wel natuurlijk.

Nou weet ik natuurlijk niet of de eerder geposte regel in de Koran staat natuurlijk, dus hier kan ik gruwelijk door de mand vallen. Maar het klinkt als iets wat erin kan staan.

Ik vind het bijzonder raar als mensen zich moslim noemen, maar gaan shoppen in de harde regels van het geloof. Even raar als christenen die het met de getrouwde buurvrouw doen of vegetariers die af en toe een whoppertje eten omdat ze het zo lekker vinden. Dan vind ik je geen vegetarier, christen of moslim.
Laffe huichelaar
  vrijdag 19 juni 2015 @ 08:49:19 #47
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_153659840
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 08:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Wat denk je wat er gebeurd zodra een moslima besluit geen hoofddoek te dragen? Die wordt zwaar onder druk gezet door familie en omgeving. Die hele gemeenschap is zo conservatief.
Wat ik eerder al postte: het gaat hier om moslima's die studeren. Als dat mag van je familie, zijn ze in de regel niet zo streng dat ze daartoe gedwongen wordt. Anders had ze dat ook niet gemogen.

Wie ben jij om over een sterke onafhankelijke studente die het uit vrije wil zegt te doen te verkondigen dat ze stiekem toch gedwongen wordt? Het heeft wel een speciaal soort arogantie nodig om te denken dat je de diepe wensen en beweegredenen van mensen beter kent dan zij dat doen
Laffe huichelaar
pi_153659945
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 08:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als dat in het heilige boek waar Nederland op gebaseerd is en waar alle Nederlanders zich aan moeten houden om zich volgens datzelfde Nederlandse boek Nederlander te mogen noemen, wel natuurlijk.

Nou weet ik natuurlijk niet of de eerder geposte regel in de Koran staat natuurlijk, dus hier kan ik gruwelijk door de mand vallen. Maar het klinkt als iets wat erin kan staan.

Ik vind het bijzonder raar als mensen zich moslim noemen, maar gaan shoppen in de harde regels van het geloof. Even raar als christenen die het met de getrouwde buurvrouw doen of vegetariers die af en toe een whoppertje eten omdat ze het zo lekker vinden. Dan vind ik je geen vegetarier, christen of moslim.
Er staat dat ze hun boezem moeten bedekken, niet hun haar. En ze moeten een kleed omdoen om herkenbaar te zijn als vrouw. Staat niet dat ze een hoofddoek moeten dragen.
pi_153660032
quote:
- onderdrukking
- snackbar
- haatbaard
- Islam is liefde
- kopvodden
- zelfmoordaanslag(en)
- besnijdenis

Wij wachten op islam 2.0, islam 21ste eeuw iets nieuws ja..... de vernieuwing moet vanuit de islam komen.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_153660089
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:07 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Wij wachten op islam 2.0, islam 21ste eeuw iets nieuws ja..... de vernieuwing moet vanuit de islam komen.
En die vernieuwing komt vanzelf als je ze maar belachelijk blijft maken. Als je ze maar voldoende blijft beschuldigen van van alles en nog wat. Dat werkt heel goed, die techniek,.
pi_153660090
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 08:40 schreef stbabylon het volgende:

[..]

???? Uit welk boerengehucht kom jij? koffie om 20:00?

Koffie drink je 's ochtends, niet 's avonds.
pi_153660110
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 01:57 schreef Nerdus het volgende:
terwijl zij zelf het symbool der vrouwelijke onderdrukking trots op de kop dragen.

Is dit feitelijke informatie of is dit niks meer dan een projectie van volslagen onwetendheid?
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_153660128
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:13 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Ik drink het helemaal niet. Koffiezetautomaat staat in een keukenkastje. Maar het was een voorbeeld, dit begint redelijk off-topic te raken.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 09:19:13 #54
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_153660161
terechte klacht , goed filmpje wel in de OP
Ik ben inmiddels overleden
pi_153660169
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:16 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik drink het helemaal niet. Koffiezetautomaat staat in een keukenkastje. Maar het was een voorbeeld, dit begint redelijk off-topic te raken.
verzin dan ook een beter voorbeeld Nederlanders hebben ook genoeg belachelijke gebruiken
pi_153660187
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:20 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

verzin dan ook een beter voorbeeld Nederlanders hebben ook genoeg belachelijke gebruiken
Overigens heeft 'ie wel gewoon gelijk. Al die "Nederlanders" die om 8 uur geen koffie aanbieden :r .
pi_153660189
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:20 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Ja, één daarvan is koffie om 20:00.

Zo: GC / Wanneer zijn de Nederlandse koffiemomentjes?

Kunnen we hier weer on-topic :Y)
pi_153660314
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:23 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Ook de klacht van TS zeg. Tsjongejonge, er zijn ergere dingen in de wereld.
IS bijvoorbeeld? :P
Op zaterdag 15 augustus 2015 16:17 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik vind jou - en dat bedoel ik echt niet zo kinderachtig of iets dergelijks - echt een leuk aandoenlijk kereltje. Vind jou iets leuks, gemoedelijks en tofs hebben.
pi_153660327
Derhalve terechte klacht, zo genuanceerd ligt het denk ik niet, maar er zit wel een grote kern van waarheid in naar mijn inziens.
Op zaterdag 15 augustus 2015 16:17 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik vind jou - en dat bedoel ik echt niet zo kinderachtig of iets dergelijks - echt een leuk aandoenlijk kereltje. Vind jou iets leuks, gemoedelijks en tofs hebben.
pi_153660373
Ik vind die allochtoonse studentes wel lekker altijd. Zie liever een moslimchickie dan een te dikke Anne-fleur in een hoodie van de roeivereniging.
pi_153660452
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:13 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Heerlijk om 20:00 uur een bakkie koffie! Koekje erbij en genieten van GTST! :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:33 schreef Sapstengel het volgende:
Ik vind die allochtoonse studentes wel lekker altijd. Zie liever een moslimchickie dan een te dikke Anne-fleur in een hoodie van de roeivereniging.
Die meiden zonder hoofddoek zijn meestal wel heel erg aantrekkelijk ja.
pi_153660733
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:06 schreef Nerdus het volgende:
terwijl de linkse kerk
Dit had ik al een tijd niet meer gelezen :T
pi_153660942
quote:

[..]

Hahaha.
pi_153661091
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 08:49 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat ik eerder al postte: het gaat hier om moslima's die studeren. Als dat mag van je familie, zijn ze in de regel niet zo streng dat ze daartoe gedwongen wordt. Anders had ze dat ook niet gemogen.

Wie ben jij om over een sterke onafhankelijke studente die het uit vrije wil zegt te doen te verkondigen dat ze stiekem toch gedwongen wordt? Het heeft wel een speciaal soort arogantie nodig om te denken dat je de diepe wensen en beweegredenen van mensen beter kent dan zij dat doen
dat een moslima die mag studeren niet uit een streng milieu komt is een conclusie die je niet zonder meer kunt trekken. Dat heb ik ervaren in mijn eigen omgeving.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_153661358
quote:

Dan zou er wat anders zijn. Veel mensen gebruiken een religie om zowel zichzelf als anderen te onderdrukken.
pi_153662507
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 06:49 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik geloof niet zo in die "sterke onafhankelijke" moslimstudentes. Ze wonen allemaal nog thuis en papa en broer maken de dienst uit. Zo vrijgevochten zijn ze echt niet hoor, probeer als niet-moslim maar eens een relatie met een zo'n meisje aan te gaan, dan merk je het wel.
pi_153666092
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 10:04 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Hahaha.
Buitengewoon sterk en goed onderbouwende reactie!
Mijn complimenten!
pi_153666148
Leuk, zo'n dertien-in-een-dozijn-topic.
pi_153666411
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:16 schreef Clashy het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik over je klacht moet denken.
Ben het met je eens dat het belijden van de islam niet erg bevorderlijk is voor de integratie maar houd ook in je achterhoofd dat het vasthouden aan de islam eerder gebeurt wanneer mensen worden uitgesloten door de dominante groep.
Maar wie is de dominante groep?

Tip: lees je eens een beetje in in wat al wala wal bara is.

Nu ook met Engelstalige verwijzing.

[ Bericht 7% gewijzigd door Quiche_lorraine op 19-06-2015 14:26:10 (Engelstalige link toegevoegd) ]
pi_153666424
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:15 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Is dit feitelijke informatie of is dit niks meer dan een projectie van volslagen onwetendheid?
Het dekt het haar af. Waarom zou je schoon, mooi, aantrekkelijk haar van een vrouw willen afdekken? Nou?

Het is een vorm van onderdrukking. Mannen willen niet dat andere mannen zich voelen aangetrokken tot hun vrouwen. Dat vrouwen dit tegenwoordig vrijwillig dragen en er zich goed bij voelen is inderdaad geen onderdrukking in die zin, maar dat is wel de grond van het principe de hoofddoek.

Met andere woorden: de betekenis van hoofddoek is veranderd, maar het is van origine onderdrukking. Waarom zou je zoiets als vrouw willen dragen als je strijd voor gelijkwaardigheid? Wat heeft het uberhaupt te maken met de religie? :') Het is nogal tegenstrijdig. Dat is wat de OP bedoelt.

Mijn mening buiten beschouwing laten aub, ik verklaar de OP nader.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 14:24:29 #71
445668 MartinBosma
Minderheid in eigen land
pi_153666437
Zeer terechte klacht, dit.
Hallee met de PVV!
  vrijdag 19 juni 2015 @ 14:24:31 #72
405616 BlueJeans
I'm feelin' eletric
pi_153666438
'Hoi ik heet Fatima en in studeer Rechten/ Sociaal hulpverlener!' is 99% van de hoogopgeleiden moslima's.
Want ik wil gezellig met je neutronenbommenstickers op m'n nieuwe tas gaan plakken!
pi_153666656
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 14:23 schreef ChuuniSyndroom het volgende:

[..]

Het dekt het haar af. Waarom zou je schoon, mooi, aantrekkelijk haar van een vrouw willen afdekken? Nou?

Het is een vorm van onderdrukking. Mannen willen niet dat andere mannen zich voelen aangetrokken tot hun vrouwen.
Dat is niet waar het om draait. De hoofddoek dient om duidelijk te maken dat de vrouw in kwestie lid van de club is, dat mannelijke leden van de club zich dus niet aan haar mogen vergrijpen, en dat de vrouw in kwestie niet beschikbaar is voor de kuffar, op straffe van.
pi_153667260
HAHA jaloers ts :') :') :') :')
Lekker profiteren van nederland vriend, uitkering trekken hahaha gratis geld.
:') :') :') :W :W :W
  vrijdag 19 juni 2015 @ 14:59:28 #75
405342 Dikkejordy
Grafenwalder
pi_153667423
Ik zou wel graag zo een Fatima een keer goed willen volspuiten, zo in die sn0r.
pi_153667485
YO kunnen jullie niet de uitkeringen omhoog gooien, dus harder werken vieze bos apen.
^O^ ^O^ ^O^ Groetjes de profiterende Allochtoon :7 :7 :7
pi_153667552
quote:

[..]

Kan je je net zo goed afvragen waarom mensen in landen met warmere temperaturen nog kleren dragen.
NEE!
  vrijdag 19 juni 2015 @ 15:08:32 #78
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_153667617
quote:

[..]

Absolute onzin.
Busier than a cat covering crap on a marble floor
=======================================
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
pi_153667628
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 15:08 schreef RodeNek het volgende:

[..]

Absolute onzin.
Waarom is dat onzin dan?
  vrijdag 19 juni 2015 @ 15:17:24 #80
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_153667869
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 15:08 schreef Trebo het volgende:

[..]

Waarom is dat onzin dan?
Omdat ik een voorbeeld ben.

Ik ben geboren en getogen in Nederland. Nederlands is mijn 1e taal en ben academisch opgeleid.

Helaas ben ik oorspronkelijk niet Nederlands en ondervind ik nog vaak dat autochtone Nederlanders sommige opmerkingen richting mij gewoon niet kunnen laten liggen.

Hoe geintegreerd je ook bent, passief gezien krijg je het gevoel anders te zijn als je er niet uit ziet als een blanke spruit.

In Canada daarentegen, waar ik ook heb geleefd is dit totaal niet het geval (immers het is een migrantenland). Kortom, het heeft gewoon te maken met de huidige Nederlandse cultuur waar er momenteel echt een subtiele ubermensch gevoel heerst onder de autochtone bevolking.

Integreren is een belangrijk deel, maar dat is niet de oplossing.
Busier than a cat covering crap on a marble floor
=======================================
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
pi_153668033
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 15:05 schreef HexHunter het volgende:
aarom mensen in landen met warmere
Haar houd je warm :7
pi_153668108
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 15:17 schreef RodeNek het volgende:

[..]

Ik ben geboren en getogen in Nederland. Nederlands is mijn 1e taal en ben academisch opgeleid.

Helaas ben ik oorspronkelijk niet Nederlands en ondervind ik nog vaak dat autochtone Nederlanders sommige opmerkingen richting mij gewoon niet kunnen laten liggen.

Hoe geintegreerd je ook bent, passief gezien krijg je het gevoel anders te zijn als je er niet uit ziet als een blanke spruit.

In Canada daarentegen, waar ik ook heb geleefd is dit totaal niet het geval (immers het is een migrantenland). Kortom, het heeft gewoon te maken met de huidige Nederlandse cultuur waar er momenteel echt een subtiele ubermensch gevoel heerst onder de autochtone bevolking.

Oké, helder verhaal.

Maar, waarom denk jij dat dat gevoel heerst onder de autochtone bevolking? Daar moet toch ergens een oorzaak liggen?
pi_153668256
quote:

[..]

Het is een vorm van onderdrukking. Mannen willen niet dat andere mannen zich voelen aangetrokken tot hun vrouwen. Dat vrouwen dit tegenwoordig vrijwillig dragen en er zich goed bij voelen is inderdaad geen onderdrukking in die zin, maar dat is wel de grond van het principe de hoofddoek.

Met andere woorden: de betekenis van hoofddoek is veranderd, maar het is van origine onderdrukking. Waarom zou je zoiets als vrouw willen dragen als je strijd voor gelijkwaardigheid? Wat heeft het uberhaupt te maken met de religie? :') Het is nogal tegenstrijdig. Dat is wat de OP bedoelt.

Mijn mening buiten beschouwing laten aub, ik verklaar de OP nader.
Ben jij Islam expert of zo?
pi_153668283
quote:
academisch opgeleid
zei niemand die ooit de universiteit heeft bezocht
pi_153668331
quote:
Heb je dit ook overlegd met de native Canadezen?
pi_153668413
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 15:34 schreef voederbietel het volgende:

[..]

zei niemand die ooit de universiteit heeft bezocht
Ik ben hooggeleid G
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_153668429
Topicje hoor. Dit onderwerp heeft een baard van zes meter en is uitgehold tot op de naad.
Als je nog eens een keer met het verkeerde been uit bed stapt, neem een lekker glaasje bier, het is vrijdagmiddag en dan zie de leuke kanten van het leven weer. :7
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_153669648
quote:
12s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:00 schreef Geralt het volgende:
Het kan nooit niet lang duren of er wordt een bom onder dit topic gelegd :P
Ik moest lachen om deze post ;(
pi_153669678
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 16:22 schreef artelligence het volgende:

[..]

Ik moest lachen om deze post ;(
Je mag kiezen uit een bermbom of een autobom. ;)
pi_153671193
quote:

Klinkklare onzin, goed geïntegreerde mensen kunnen het ver schoppen in de Nederlandse maatschappij, bijvoorbeeld burgemeester van Rotterdam. Het subtiele ''übermensch'' gevoel dat jij beschrijft herken ik totaal niet. Ik heb veel allochtone vrienden en behandel ze zoals ik een autochtoon zou behandelen, iets wat mij volkomen normaal lijkt. Het feit dat jij dat zo voelt geeft eerder aan dat jij of met de verkeerde mensen omgaat of dat je helemaal niet zo goed geïntegreerd bent als dat jij zelf denkt. Het staat mij trouwens ook totaal niet aan dat jij het woord übermensch gebruikt, direct weer een referentie naar het feit dat je maar moeilijk je mening kan geven over dit onderwerp zonder uitgemaakt te worden voor racist of vergeleken te worden met allerlei walgelijke mensen uit het verleden. Het gebruik van het woord übermensch is totaal niet zinvol in de context van dit onderwerp en kan misschien wel als voorbeeld worden gebruikt voor het feit dat allochtonen direct in de verdediging schieten wanneer zij worden geconfronteerd met kritiek op de islam en gebrekkige integratie.

Nederland is een land met een lange traditie van solidariteit en het ''übermensch'' gevoel is wel het laatste wat binnen onze cultuur past. Als elke allochtoon in voldoende mate zou integreren, dan waren er simpelweg geen problemen. Ik kan dan eigenlijk ook alleen maar lachen om het feit dat de allochtone poster de schuld legt bij de ''huidige Nederlandse cultuur''.
pi_153671289
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:38 schreef Nerdus het volgende:

[..]

Klinkklare onzin, goed geïntegreerde mensen kunnen het ver schoppen in de Nederlandse maatschappij, bijvoorbeeld burgemeester van Rotterdam. Het subtiele ''übermensch'' gevoel dat jij beschrijft herken ik totaal niet. Ik heb veel allochtone vrienden en behandel ze zoals ik een autochtoon zou behandelen, iets wat mij volkomen normaal lijkt. Het feit dat jij dat zo voelt geeft eerder aan dat jij of met de verkeerde mensen omgaat of dat je helemaal niet zo goed geïntegreerd bent als dat jij zelf denkt. Het staat mij trouwens ook totaal niet aan dat jij het woord übermensch gebruikt, direct weer een referentie naar het feit dat je maar moeilijk je mening kan geven over dit onderwerp zonder uitgemaakt te worden voor racist of vergeleken te worden met allerlei walgelijke mensen uit het verleden. Het gebruik van het woord übermensch is totaal niet zinvol in de context van dit onderwerp en kan misschien wel als voorbeeld worden gebruikt voor het feit dat allochtonen direct in de verdediging schieten wanneer zij worden geconfronteerd met kritiek op de islam en gebrekkige integratie.

Nederland is een land met een lange traditie van solidariteit en het ''übermensch'' gevoel is wel het laatste wat binnen onze cultuur past. Als elke allochtoon in voldoende mate zou integreren, dan waren er simpelweg geen problemen. Ik kan dan eigenlijk ook alleen maar lachen om het feit dat de allochtone poster de schuld legt bij de ''huidige Nederlandse cultuur''.
Integratie komt van twee kanten, zolang jij ook met opvattingen loopt als hoofddoek is een "symbool van onderdrukking", zonder te beseffen dat de meeste moslima's zoiets dragen als religieus uiting van vroomheid en ja, echt waar, zelfs emancipatie, dan ben jij net zo goed aan het mee doen aan die genoemde "huidige Nederlandse cultuur" die je verwerpt.

Wat zijn overigens de criteria om te concluderen dat jij voldoende bent geïntegreerd dan?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 17:45:08 ]
pi_153671379
quote:

[..]

Ik heb ook in het buitenland gewoond en ik voelde me daar volledig geintegreerd.

De Marokkaanse gemeenschap heeft één groot probleem:
Het leven thuis, daar ligt de wortel van alle problemen rond deze bevolkingsgroep.

Hebben jullie je nog nooit afgevraagd waarom Marokkaanse jonge mensen een accent hebben? Ik wel, het viel me op. Ik vond het heel raar, omdat die mensen hier zijn geboren.
Dus ze zouden perfect Nederlands moeten kunnen, volledige accentloos. Maar dat kunnen ze niet.
Er kan maar één reden zijn: er wordt dus thuis nog Berbers gepraat. Het hele "gehhh" en "gezzzz" komt daar vandaan. Ik kan niets anders verzinnen.

Ik denk ook dat thuis ook niet wordt aangespoord om te integreren. Ik denk dat daar een slag in kan worden gemaakt. Over enkele generaties lachen we hierom, maar het enorme verschil tussen het thuisfront en de maatschappij veroorzaken volgens mij deze problemen.

Als je bij Marokkanen thuis komt, waan je je in klein Marokko waar de ouders geen Nederlands kunnen en waarin godsdienst de basis is. Het zou een stuk beter zijn als Marokkaanse ouders zich zouden aanpassen aan de Nederlandse maatschappij. Maar ik heb niet de indruk dat dat gebeurt.
pi_153671492
quote:
4s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Integratie komt van twee kanten, zolang jij ook met opvattingen loopt als hoofddoek is een "symbool van onderdrukking", zonder te beseffen dat de meeste moslima's zoiets dragen als religieus uiting van vroomheid en ja, echt waar, zelfs emancipatie, dan ben jij net zo goed aan het mee doen aan die genoemde "huidige Nederlandse cultuur" die je verwerpt.
Hier valt je betoog al uit elkaar. Een hoofddoek is geen religieuze uiting omdat het niet staat beschreven in islamitische geschriften. Het is iets cultureels, dat an sich los staat van de Islam en ontstond omdat een hoofddoek in de woestijn praktischer was, neem als voorbeeld de kleding die mannelijke Saoedi's dragen. De hoofddoek kun je vergelijken met alle onzin die de katholieke kerk verkoopt, de praktijken die helemaal niet in de christelijke religieuze geschriften beschreven staan, maar er met de jaren waren bij verzonnen een van de oorzaken van de reformatie.
pi_153671578
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:45 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik heb ook in het buitenland gewoond en ik voelde me daar volledig geintegreerd.

Het leven thuis, daar ligt de wortel van alle problemen rond deze bevolkingsgroep.

Hebben jullie je nog nooit afgevraagd waarom Marokkaanse jonge mensen een accent hebben? Ik wel, het viel me op. Ik vond het heel raar, omdat die mensen hier zijn geboren.
Dus ze zouden perfect Nederlands moeten kunnen, volledige accentloos. Maar dat kunnen ze niet.
Er kan maar één reden zijn: er wordt dus thuis nog Berbers gepraat. Het hele "gehhh" en "gezzzz" komt daar vandaan. Ik kan niets anders verzinnen.

Ik denk ook dat thuis ook niet wordt aangespoord om te integreren. Ik denk dat daar een slag in kan worden gemaakt. Over enkele generaties lachen we hierom, maar het enorme verschil tussen het thuisfront en de maatschappij veroorzaken volgens mij deze problemen.

Als je bij Marokkanen thuis komt, waan je je in klein Marokko waar de ouders geen Nederlands kunnen en waarin godsdienst de basis is. Het zou een stuk beter zijn als Marokkaanse ouders zich zouden aanpassen aan de Nederlandse maatschappij. Maar ik heb niet de indruk dat dat gebeurt.
Mooie samenvatting van het probleem. Dit is inderdaad de kern. Het enige punt dat ik toe te voegen heb is dat deze gebrekkige integratie kan leiden tot religieus fanatisme, zie al de mensen die naar Syrië gaan.
pi_153671593
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:49 schreef Nerdus het volgende:

[..]

Hier valt je betoog al uit elkaar. Een hoofddoek is geen religieuze uiting omdat het niet staat beschreven in islamitische geschriften. Het is iets cultureels, dat an sich los staat van de Islam en ontstond omdat een hoofddoek in de woestijn praktischer was, neem als voorbeeld de kleding die mannelijke Saoedi's dragen. De hoofddoek kun je vergelijken met alle onzin die de katholieke kerk verkoopt, de praktijken die helemaal niet in de christelijke religieuze geschriften beschreven staan, maar er met de jaren waren bij verzonnen een van de oorzaken van de reformatie.
Gast, de hoofddoek is een onderdeel van de religieuze voorschriften wat de Koran en Hadith aan de vrouw voorschrijft wat betreft kuisheid, de genoemde pseudosociaal-historisch context is prima, maar dat neemt niet weg dat het een religieuze uiting is en afhankelijk van tot welk stroming je behoort zelf vereist is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 17:54:33 ]
pi_153671636
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:52 schreef Nerdus het volgende:

[..]

Mooie samenvatting van het probleem. Dit is inderdaad de kern. Het enige punt dat ik toe te voegen heb is dat deze gebrekkige integratie kan leiden tot religieus fanatisme, zie al de mensen die naar Syrië gaan.
Die ontstaan uit het conflict tussen de thuissituatie en de westerse maatschappij.
En nu komt het rare: veel Marokkaanse jongeren permitteren zich zaken in die zondige westerse maatschappij waar wij nog niet eens aan denken. Het is een heel rare situatie.
pi_153671647
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gast, de hoofddoek is een onderdeel van de religieuze voorschriften wat de Koran en Hadith aan de vrouw voorschrijft wat betreft kuisheid, de genoemde pseudosociaal-historisch context is prima, maar dat neemt niet weg dat het een religieuze uiting is en afhankelijk van tot welk stroming je behoort zelf vereist is.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)t-het-dus-niet.dhtml

Geen onzin graag.
pi_153671650
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:49 schreef Nerdus het volgende:

[..]

In de koran schijnt te staan (ik heb het niet gelezen) dat bij een vrouw alles bedekt moet zijn behalve dat wat zichtbaar is. Sommige mensen menen dat te moeten uitleggen als dat alles bedekt moet zijn behalve het (aan)gezicht. Het staat er dus inderdaad niet letterlijk.

Maar dat is niet iets wat typisch islamitisch is hoor. Er staat ook niet letterlijk in de bijbel dat homo's niet mogen trouwen.
pi_153671679
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

In de koran schijnt te staan (ik heb het niet gelezen) dat bij een vrouw alles bedekt moet zijn behalve dat wat zichtbaar is. Sommige mensen menen dat te moeten uitleggen als dat alles bedekt moet zijn behalve het (aan)gezicht. Het staat er dus inderdaad niet letterlijk.

Maar dat is niet iets wat typisch islamitisch is hoor. Er staat ook niet letterlijk in de bijbel dat homo's niet mogen trouwen.
Begrijp me goed, elke vorm van religie vind ik onzin. Zie mijn post boven de jouwe.
pi_153671717
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:55 schreef Nerdus het volgende:

[..]

Begrijp me goed, elke vorm van religie vind ik onzin. Zie mijn post boven de jouwe.
Ik ben het er mee eens dat iedere vorm van religie onzin is.
pi_153671770
quote:
Hierop baseer je je 'onderzoek', begin eens met de Koran voor je zelf onzin komt verspreiden. :')

de theoloog heeft het over een vers:
quote:
Dat de Koran de hoofddoek voorschrijft kan niet langer volgehouden worden. Er zijn slechts twee verzen die ernaar verwijzen. In geen van twee komt de hoofddoek voor. Het eerste luidt: ’en zegt tot de gelovige vrouwen dat zij hun ogen neerslaan (⤿) en dat zij hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve wat gewoon zichtbaar is’ (Koran 24, 30).
maar stopt heel tactisch, lees 24:31 namelijk:

quote:
31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.
In het vervolg doe je huiswerk wat beter voor je iemand komt 'corrigeren'.

quote:
kijk zelf maar, zegt theoloog Mohamed Ajouaou.
Ja doe dat eens TS. _O-

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 17:59:58 ]
pi_153671853
Heel leuk dat je ook direct een vertaalde versie weergeeft. De bijbel is in de eeuwen veranderd en de Koran ook. Wat jij nu schrijft betekend helemaal niets. De hoofddoek had niks te maken met de oorspronkelijke islam, en met bepaalde stromingen heeft het nog steeds niks te maken.
pi_153671956
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hierop baseer je je 'onderzoek', begin eens met de Koran voor je zelf onzin komt verspreiden. :')

[..]

[..]

[..]

Ja doe dat eens TS. _O-
Het feit dat moslims de hoofddoek associëren met de koran is onjuist. De hoofddoek is er pas later in verwerkt, al helemaal in de Nederlandse versies met haar subjectieve interpretatie (vertaling).
pi_153672025
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:01 schreef Nerdus het volgende:
Heel leuk dat je ook direct een vertaalde versie weergeeft. De bijbel is in de eeuwen veranderd en de Koran ook. Wat jij nu schrijft betekend helemaal niets. De hoofddoek had niks te maken met de oorspronkelijke islam, en met bepaalde stromingen heeft het nog steeds niks te maken.
Oh als je het Arabisch machtig bent voer ik dit gesprek graag verder met alle plezier in het Arabisch, geen probleem, alleen wel frappant dat je geen moeite had met vertalingen van de Koran in jouw link.

Maar goed laten we doen alsof je weet waar je het over hebt, ook Mohammed zelf spreekt over een verbod van het tonen van de haren.

quote:
Aboe Dawoed heeft overgeleverd van ‘Aiesja (ra): "Toen Asmaa, de dochter van Aboe Bakr met een doorzichtig gewaad bij de Boodschapper van Allah (saw) verscheen, wendde hij (saw) zijn blik af en zei: ‘O Asmaa, wanneer een vrouw de menstruatieleeftijd heeft bereikt, mag ze niets meer dan deze delen van haar lichaam laten zien'. En hij toonde hierbij zijn handen en gezicht."
:')
pi_153672044
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:04 schreef Nerdus het volgende:

[..]

Het feit dat moslims de hoofddoek associëren met de koran is onjuist. De hoofddoek is er pas later in verwerkt, al helemaal in de Nederlandse versies met haar subjectieve interpretatie (vertaling).
pi_153672048
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mag niet meer hé alleen smiley
pi_153672092
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:08 schreef Nerdus het volgende:

[..]

Mag niet meer hé alleen smiley
soms zijn er gewoon betere vormen van expressie voor idioterie.
pi_153672095
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ben jij nou serieus zo blind, dat jij denkt dat de koran de afgelopen 1300+- jaar precies hetzelfde is gebleven?
pi_153672137
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:09 schreef Nerdus het volgende:

[..]

Ben jij nou serieus zo blind, dat jij denkt dat de koran de afgelopen 1300+- jaar precies hetzelfde is gebleven?

Er zijn Koran exemplaren van de 8e eeuw die identiek zijn aan die van vandaag jij intellectueel islamkenner.
pi_153672190
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oh als je het Arabisch machtig bent voer ik dit gesprek graag verder met alle plezier in het Arabisch, geen probleem, alleen wel frappant dat je geen moeite had met vertalingen van de Koran in jouw link.

Maar goed laten we doen alsof je weet waar je het over hebt, ook Mohammed zelf spreekt over een verbod van het tonen van de haren.

[..]

De hadith zijn echter pas opgetekend eeuwen na de dood van Mohammed. Hoe betrouwbaar is dat? ...
pi_153672217
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:13 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

De hadith zijn echter pas opgetekend eeuwen na de dood van Mohammed. Hoe betrouwbaar is dat? ...
De Koran niet wil je zeggen?

Vrijwel alle bronnen, overleveringen, hadiths over wat een vrouw mag tonen komen voor een 95% overeen, ook de commentaren en biografie van Aisha.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 18:15:03 ]
pi_153672268
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Er zijn Koran exemplaren van de 8e eeuw die identiek zijn aan die van vandaag jij intellectueel islamkenner.
En de islam die hier in Nederland gepraktiseerd wordt, is identiek aan de islam van de 8e eeuw? Waar zijn de publieke onthoofdingen en stenigingen? Allereerst weten wij beiden dat de islam die hier in Nederland gepraktiseerd wordt, zeer sterk afwijkt van de islam uit de 8e eeuw, en de islam in andere landen. Om te zeggen dat de hoofddoek bij de islam hoort, dat klopt enigszins. Maar als een hoge imam uit het Verweggistan besluit iets toe te voegen hoort het ook direct bij de islam, omdat men als schapen achter elkaar aan loopt.

Idioot dogmatisme van religie, islam is het ideale voorbeeld.
pi_153672302
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vrijwel alle bronnen, overleveringen, hadiths over wat een vrouw mag tonen komen voor een 95% overeen, ook de commentaren en biografie van Aisha.
5% is voldoende.

Dan nog even een edit: de biografie van Aisha? Subjectiviteit heerst in biografieën.
pi_153672455
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:15 schreef Nerdus het volgende:

[..]

En de islam die hier in Nederland gepraktiseerd wordt, is identiek aan de islam van de 8e eeuw? Waar zijn de publieke onthoofdingen en stenigingen? Allereerst weten wij beiden dat de islam die hier in Nederland gepraktiseerd wordt, zeer sterk afwijkt van de islam uit de 8e eeuw, en de islam in andere landen. Om te zeggen dat de hoofddoek bij de islam hoort, dat klopt enigszins. Maar als een hoge imam uit het Verweggistan besluit iets toe te voegen hoort het ook direct bij de islam, omdat men als schapen achter elkaar aan loopt.

Idioot dogmatisme van religie, islam is het ideale voorbeeld.
De Islam in de 8e eeuw werd in Damascus ook anders bedreven dan in Mekka, hoe de Ahmaddiyah en Salafisten in Nederland de Islam beleven ook, wat is je punt? De 'fatwa' van de Imam wordt alleen opgevolgd door zijn volgers, niet door de islamitische gemeenschap, wat een Arabisch Imam zegt zal door de meeste Turken, Indonesiërs en Pakistanen wel genegeerd worden bijvoorbeeld en vice versa.
pi_153672479
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Islam in de 8e eeuw werd in Damascus ook anders bedreven dan in Mekka, hoe de Ahmaddiyah en Salafisten in Nederland de Islam beleven ook, wat is je punt? De 'fatwa' van de Imam wordt alleen opgevolgd door zijn volgers, niet door de islamitische gemeenschap, wat een Arabisch Imam zegt zal door de meeste Turken, Indonesiërs en Pakistanen wel genegeerd worden bijvoorbeeld en vice versa.
Wat is die islam toch onzinnig hé? Allah wil blijkbaar van iedereen iets anders.
pi_153672500
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:16 schreef Nerdus het volgende:

[..]

5% is voldoende.

Dan nog even een edit: de biografie van Aisha? Subjectiviteit heerst in biografieën.
Die 5% is niet ten gunste van het diskwalificeren van een hoofddoek, dus weet niet waar je het voldoende voor acht?

Schrap Aisha uit je lijst en je mag 90% wat je denkt te weten over de Islam ook schrappen, gezien zij het meeste over en van Mohammed heeft overgeleverd.
pi_153672521
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:22 schreef Nerdus het volgende:

[..]

Wat is die islam toch onzinnig hé? Allah wil blijkbaar van iedereen iets anders.
Vraag het aan Ali B, schrijft vast wel een leuk rapje voor je.
pi_153672529
Ik heb helemaal niets tegen moslims, maar als moslims zich ook aan de wetten zouden houden die ze anderen opleggen, was de wereld een stuk mooier geweest.
pi_153672652
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Die 5% is niet ten gunste van het diskwalificeren van een hoofddoek, dus weet niet waar je het voldoende voor acht?

Schrap Aisha uit je lijst en je mag 90% wat je denkt te weten over de Islam ook schrappen, gezien zij het meeste over en van Mohammed heeft overgeleverd.
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat jouw koran, op tientallen verschillende wijzen geïnterpreteerd kan worden. Door de eeuwen tientallen keren is gewijzigd. Haatdragende boodschappen heeft en allround onzinnig is. Wat ik überhaupt met dit hele topic probeer te bereiken is aantonen dat mensen verschrikkelijke schapen zijn die maar zelden zelfstandig durven te denken.

Hoe kun je anders verklaren dat deze religie een geweldig bindmiddel is voor narigheid in het midden-oosten?

En die 5% is voldoende: een woord wijzigen in een zin kan het al in een heel andere context plaatsen. Dood of monddood. Ik ga even op mijn gevleugelde paard naar de Aldi voor een paar pilsjes, ben zo terug.
pi_153672785
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:29 schreef Nerdus het volgende:

[..]

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat jouw koran, op tientallen verschillende wijzen geïnterpreteerd kan worden. Door de eeuwen tientallen keren is gewijzigd. Haatdragende boodschappen heeft en allround onzinnig is. Wat ik überhaupt met dit hele topic probeer te bereiken is aantonen dat mensen verschrikkelijke schapen zijn die maar zelden zelfstandig durven te denken.

En die 5% is voldoende: een woord wijzigen in een zin kan het al in een heel andere context plaatsen. Dood of monddood. Ik ga even op mijn gevleugelde paard naar de Aldi voor een paar pilsjes, ben zo terug.
De Bijbel is hetzelfde verhaal. Er staan wijsheden die tijdloos en zeer waardevol zijn, maar het overgrote deel bevat oude verhalen en wetten. Als je die laatste zou toepassen in onze moderne samenleving krijg je een gruwelijk product waaraan nazi-Duitsland nog niet eens aan kan tippen.
Gelukkig hebben de meeste mensen die de Bijbel lezen dat wel door.

Veel moslims denken: als ik de Koran maar helemaal letterlijk uitvoer, dan doe ik het goed. Waarbij ze licht vergeten dat ze van Allah ook een gezond stel hersens hebben ontvangen om te kunnen oordelen wanneer je en hoe je een regel toepast, maar ook hoe je naar jezelf kijkt en anderen.

Ik vind het verbazingwekkend dat ze soms hele levens van anderen afkeuren en niet de moeite nemen om naar zichzelf te kijken. In de Bijbel staat daar een verhaal over in: De balk en de splinter.
pi_153672857
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:29 schreef Nerdus het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar iemand die geen Arabisch spreekt en het heeft over verschillende interpretaties en 'wijzingingen' ( :') ) laat ik voor wat het is, namelijk al zijn 'kennis' gebaseerd op wat hij hier en daar heeft geplukt zonder het zelf te kunnen verifiëren. Dan ben jij de laatste die kritiek moet leveren over subjectiviteit en interpretaties, gezien jij met je statements dan ook niet aan beide ontkomt. Met als gevolg dat ik al je classificaties nogal met een korreltje zout zou nemen.

quote:
Begrijp je wel wat ik bedoel met 5%? Dat gaat niet over inhoudelijke verschillen, maar over de jaren, locatie, personen met wie het zich afspeelt.

quote:
Hoe kun je anders verklaren dat deze religie een geweldig bindmiddel is voor narigheid in het midden-oosten?
Genoeg, meer dan een factor iig, (seculiere) dictatuur, theocratie, Arabisch nationalisme, Amerikaanse invasies, onderdrukking van minderheden, armoede, gebrek aan individuele rechten en zekerheid.
pi_153672862
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:34 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

De Bijbel is hetzelfde verhaal. Er staan wijsheden die tijdloos en zeer waardevol zijn, maar het overgrote deel bevat oude verhalen en wetten. Als je die laatste zou toepassen in onze moderne samenleving krijg je een gruwelijk product waaraan nazi-Duitsland nog niet eens aan kan tippen.
Gelukkig hebben de meeste mensen die de Bijbel lezen dat wel door.

Veel moslims denken: als ik de Koran maar helemaal letterlijk uitvoer, dan doe ik het goed. Waarbij ze licht vergeten dat ze van Allah ook een gezond stel hersens hebben ontvangen om te kunnen oordelen wanneer je en hoe je een regel toepast, maar ook hoe je naar jezelf kijkt en anderen.

Ik vind het verbazingwekkend dat ze soms hele levens van anderen afkeuren en niet de moeite nemen om naar zichzelf te kijken. In de Bijbel staat daar een verhaal over in: De balk en de splinter.
Eensch.
pi_153672917
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar iemand die geen Arabisch spreekt en het heeft over verschillende interpretaties en 'wijzingingen' ( :') ) laat ik voor wat het is, namelijk al zijn 'kennis' gebaseerd op wat hij hier en daar heeft geplukt zonder het zelf te kunnen verifiëren. Dan ben jij de laatste die kritiek moet leveren over subjectiviteit en interpretaties, gezien jij met je statements dan ook niet aan beide ontkomt. Met als gevolg dat ik al je classificaties nogal met een korreltje zout zou nemen.

[..]

Begrijp je wel wat ik bedoel met 5%? Dat gaat niet over inhoudelijke verschillen, maar over de jaren, locatie, personen met wie het zich afspeelt.

[..]

Genoeg, meer dan een factor iig, (seculiere) dictatuur, theocratie, Arabisch nationalisme, Amerikaanse invasies, onderdrukking van minderheden, armoede, gebrek aan individuele rechten en zekerheid.
Islam
Anderen de schuld geven.
pi_153672943
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:39 schreef Nerdus het volgende:

[..]

Islam
Anderen de schuld geven.
Jij bijzonder intelligent persoon, op de Amerikaanse invasie na in het lijstje speelt allemaal zich intern af, onder de moslims, in de moslimwereld.
pi_153673052
We moeten wel oppassen dat we niet generaliseren.
Godsdienst moet gewoon een deel kunnen uitmaken van iemands leven. Of dat nu een boomaanbidding is, boeddhisme, joods of islam, dat maakt niet uit.
Dus met de basis heb ik geen moeite mee.
Maar ik denk dat je je eigen godsdienst niet als stempel moet laten werken op een samenleving, omdat er ook andere mensen in wonen die allemaal hun eigen (andere) overtuiging en hun mening.
Godsdienst moet iets persoonlijks zijn, niet iets maatschappelijks.

Aan de ene kant zijn er godsdienstorganisaties fout die wetten op willen leggen aan een maatschappij en aan de andere kant gaat de maarschappij mank om godsdienst en cultuur te beperken (uitspraken van Wilders bijvoorbeeld: minder moskeeën en geen hoofddoekjes. Belachelijk gewoon. Als je zoiets zegt moet je ook iets zeggen over kerken en kruisjes aan halskettingen. Ik ben zelf een voorstander om geen beperkingen op te leggen)
pi_153673096
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:44 schreef Sigaartje het volgende:
We moeten wel oppassen dat we niet generaliseren.
Godsdienst moet gewoon een deel kunnen uitmaken van iemands leven. Of dat nu een boomaanbidding is, boeddhisme, joods of islam, dat maakt niet uit.
Dus met de basis heb ik geen moeite mee.
Maar ik denk dat je je eigen godsdienst niet als stempel moet laten werken op een samenleving, omdat er ook andere mensen in wonen die allemaal hun eigen (andere) overtuiging en hun mening.
Godsdienst moet iets persoonlijks zijn, niet iets maatschappelijks.

Aan de ene kant zijn er godsdienstorganisaties fout die wetten op willen leggen aan een maatschappij en aan de andere kant gaat de maarschappij mank om godsdienst en cultuur te beperken (uitspraken van Wilders bijvoorbeeld: minder moskeeën en geen hoofddoekjes. Belachelijk gewoon. Als je zoiets zegt moet je ook iets zeggen over kerken en kruisjes aan halskettingen. Ik ben zelf een voorstander om geen beperkingen op te leggen)
^O^
pi_153673823
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, de koran is gebaseerd op veel oudere teksten. Dat de bronnen zo overeenkomen, zegt vooral dat de bronnen goed op elkaar zijn afgestemd.
pi_153673899
Het zal vroeger in die woestijn wel een zooitje zijn geweest.
Daarom zijn die wetten er misschien. De mannen waren zo verschrikkelijk hitsig dat ze alles wat een gat had misschien wel besprongen. Zo kon het niet langer. Bindt de kat niet op het spek, zal men gedacht hebben.

Ook de winkels met mooie dingen hebben 's nachts rolluiken voor.
pi_153674280
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:13 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Nee, de koran is gebaseerd op veel oudere teksten. Dat de bronnen zo overeenkomen, zegt vooral dat de bronnen goed op elkaar zijn afgestemd.
Zucht, zucht en nog eens zucht.

Nofi, maar ik word zo moe van al die semi-theorieen over de oorsprong van de Koran, dat het gewoon ergerlijk wordt.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 19:31:00 ]
pi_153674517
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Ow pls.

Cyberimam Triggershot, de halve moslimwereld ruziet hier nog over.
pi_153674531
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Fijn voor moslims, ik vind dat het niet in deze cultuur past. Net zoals de Islam met z'n religieuze voorschriften trouwens. Ga maar lekker in knoflookland met een lap op je kop lopen.

Zo.
pi_153674544
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:36 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ow pls.

Cyberimam Triggershot, de halve moslimwereld ruziet hier nog over.
waaover :') ?
pi_153674579
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nofi, maar ik word zo moe van al die semi-theorieen over de oorsprong van de Koran, dat het gewoon ergerlijk wordt.
Onze maat Mo (vrede zij met hem) heeft lekker lopen jatten van allerlei andere religies en stromingen, meest duidelijk van de Joden en de Christenen natuurlijk.
pi_153674593
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Ja doe dat eens TS. _O-
Waar jij spreekt over hoofddoek is dat natuurlijk maar net hoe je de vertaling interpreteert.
pi_153674595
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:36 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Fijn voor moslims, ik vind dat het niet in deze cultuur past. Net zoals de Islam met z'n religieuze voorschriften trouwens. Ga maar lekker in knoflookland met een lap op je kop lopen.

Zo.
Nee een vacuum gezogen pakkie op een fiets past wel in onze cultuur.
Over cultuur gesproken: het valt me op dat veel mannen zijn getransformeerd tot hipsters. Waarom wordt daar niks over gezegd? (8>
pi_153674612
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

waaover :') ?
Of de bedekking van een vrouw verplicht is. Qua haar dan.
pi_153674626
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:36 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Zo.
Boeien wat jij vind, je zou niet eens 'de' Hollandse cultuur kunnen definiëren. Islamitische religieuze voorschriften, wel eens opgelet hoe de oer-Hollandse nonnen er bij lopen :') ?
pi_153674639
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom is dat een 'semi-theorie'? En waarom ga je daar zo van zuchten?
pi_153674647
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:38 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Nee een vacuum gezogen pakkie op een fiets past wel in onze cultuur.
Over cultuur gesproken: het valt me op dat veel mannen zijn getransformeerd tot hipsters. Waarom wordt daar niks over gezegd? (8>
Vacuum gezogen pakkie?

Volgens mij zijn hipsters gelukkig al weer op hun retour. We schijnen nu 'yukkies' te krijgen :')
pi_153674661
quote:

[..]

Accepteren is lastig he :)
pi_153674675
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:38 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Waar jij spreekt over hoofddoek is dat natuurlijk maar net hoe je de vertaling interpreteert.
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:38 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Of de bedekking van een vrouw verplicht is. Qua haar dan.
1. Voor je zo lomp komt reageren Stimorol lees eerdere reacties dat het afhankelijk is van stromingen.
2. Noem eens een discussie op waar er gebruik gemaakt wordt van Islamitische bronnen ten gunste van niet het haar te bedekken.
pi_153674686
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Boeien wat jij vind, je zou niet eens 'de' Hollandse cultuur kunnen definiëren. Islamitische religieuze voorschriften, wel eens opgelet hoe de oer-Hollandse nonnen er bij lopen :') ?
Die papen mogen van mij ook wel naar België maar er is wel een verschil of je godsdienstige stroming hier al een kleine 1500 jaar aanwezig is of in de jaren 70 is geimporteerd.
pi_153674719
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

1. Voor je zo lomp komt reageren Stimorol lees eerdere reacties dat het afhankelijk is van stromingen.
2. Noem eens een discussie op waar er gebruik gemaakt wordt van Islamitische bronnen ten gunste van niet het haar te bedekken.
Uuuf laat je me echt per se zoeken terwijl je weet dat er discussies zijn rondom dat ene woord in de Koran?
pi_153674723
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:41 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Die papen mogen van mij ook wel naar België maar er is wel een verschil of je godsdienstige stroming hier al een kleine 1500 jaar aanwezig is of in de jaren 70 is geimporteerd.
70 jaar geleden toen het Koninkrijk der Nederlanden het grootste moslimland ter wereld was bedoel je?
Gelukkig is de grondwet niet gebaseerd op jouw bekrompen voorkeuren.
pi_153674760
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:42 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Uuuf laat je me echt per se zoeken terwijl je weet dat er discussies zijn rondom dat ene woord in de Koran?
Desbetreffende discussie gaat over het instrument waarmee je het moet bedekken, niet dat je het moet bedekken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 19:45:16 ]
pi_153674782
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

70 jaar geleden toen het Koninkrijk der Nederlanden het grootste moslimland ter wereld was bedoel je?
Gelukkig is de grondwet niet gebaseerd op jouw bekrompen voorkeuren.
Wat bedoel je hier nu mee?
pi_153674787
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 18:13 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

De hadith bestaat niet. Verschillende stromingen dus verschillende hadiths die elkaar volgens mij op sommige pupuntpunten ook tegenspreken.

Daarnaast zijn er ook mensen die de hadiths niet accepteren.
pi_153674794
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:45 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier nu mee?
waarmee?
pi_153674805
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Desbetreffende discussie gaat over het instrument waarmee je het moet bedekken, niet dat je het moet bedekken.
Je laten gezeggen dat je per se je haar moet bedekken door bebaarde oude mannetjes die al enige eeuwen dood zijn. :')
  vrijdag 19 juni 2015 @ 19:46:22 #150
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_153674813
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik ben het er mee eens dat iedere vorm van religie onzin is.
het is iets dat zijn nut gehad heeft, net zoals bvb steenkoolenergie, het werkte in het verleden maar was wel enorm vervuilend
pi_153674820
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zucht. To be continued dan. Ik zal zoeken.
pi_153674827
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

waarmee?
Met het stuk dat ik citeerde natuurlijk. Wanneer was Nederland een moslimland?
pi_153674850
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:46 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Zucht. To be continued dan. Ik zal zoeken.
Ja doe dat maar eens.
pi_153674864
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:46 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Met het stuk dat ik citeerde natuurlijk. Wanneer was Nederland een moslimland?
Ken je geschiedenis.
pi_153674924
quote:
3s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ken je geschiedenis.
Ja, ga anders lekker weg.
pi_153674938
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:49 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ja, ga anders lekker weg.
Dus omdat jij geen historisch besef hebt van je eigen vaderland, moet ik maar weg, rot op joh. :')
  vrijdag 19 juni 2015 @ 19:50:37 #157
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_153674952
De Islam de schuld geven van alle ellende in de wereld is lekker makkelijk... Voor elke foute moslim zijn er duizend goede normale moslims. Ja, er wordt wel eens een aanslag gepleegd, maar om hier nou een hele religie voor af te kraken. Beetje kort door de bocht.
AZ
ALKMAAR
pi_153674955
Als we één keer per jaar een wollah-dagje houden waarin we allemaal liedjes zingen waar wollah in voorkomt, zouden allemaal problemen opgelost zijn! Wollah verbroedert. Wollah is de toverwoord.
pi_153675006
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus omdat jij geen historisch besef hebt van je eigen vaderland, moet ik maar weg, rot op joh. :')
Als je beweerd dat Nederland 70 jaar geleden een moslimland was dan heb je echt geen flauw benul en kan je beter je smoel houden.
pi_153675040
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:50 schreef Duikbril112 het volgende:
Als we één keer per jaar een wollah-dagje houden waarin we allemaal liedjes zingen waar wollah in voorkomt, zouden allemaal problemen opgelost zijn! Wollah verbroedert. Wollah is de toverwoord.
Het toverwoord
pi_153675046
Je zegt toch nu ook niet dat het VK het grootste hindoeland was en dat daar dan conclusies aan verbonden zijn.
pi_153675050
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:52 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Als je beweerd dat Nederland 70 jaar geleden een moslimland was dan heb je echt geen flauw benul en kan je beter je smoel houden.
Het zou je sieren om ten eerste te leren hoe je begrijpend kunt lezen. Ten tweede was Nederland een van de grootste landen ter wereld tot 70 geleden voor een paar eeuwen, zo daar heb je nog een hint, kom op, je kunt het, connect the dots together.
pi_153675068
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het zou je sieren om ten eerste te leren hoe je begrijpend kunt lezen. Ten tweede was Nederland een van de grootste landen ter wereld tot 70 geleden voor een paar eeuwen, zo daar heb je nog een hint, kom op, je kunt het, connect the dots together.
Dat slaat echt nergens op, we hebben het overduidelijk over het huidige nederlandse gebied.
pi_153675078
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:53 schreef Stimorol- het volgende:
Het toverwoord
:N

tfffoe deze wijf denkt mij te kunnen verbeteren :|W
pi_153675100
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:45 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

De hadith bestaat niet. Verschillende stromingen dus verschillende hadiths die elkaar volgens mij op sommige pupuntpunten ook tegenspreken.

Daarnaast zijn er ook mensen die de hadiths niet accepteren.
Natuurlijk bestaat de hadith wel, of dacht je dat ik al die verzamelwerken (Bukhari/Moslim enz) zelf verzonnen had.
pi_153675138
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:54 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dat slaat echt nergens op, we hebben het overduidelijk over het huidige nederlandse gebied.
In het huidige Nederlandse landschap zitten er min of meer 1 miljoen burgers van Islamitisch komaf, die conform de wetgeving gelijk zijn in alle aspecten van de samenleving en de wet met Harry en Henk, historisch noch volgens moderne opvattingen is de Islam een import element in de Koninkrijk der Nederlanden, zeker niet met de huidige wetgeving.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 19:57:53 ]
pi_153675162
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:55 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Natuurlijk bestaat de hadith wel, of dacht je dat ik al die verzamelwerken (Bukhari/Moslim enz) zelf verzonnen had.
Zij bedoelt dat er geen universeel erkende hadiths zijn, universeel erkend zoals het met de Koran wel is.
pi_153675196
Triggershot, heb je wel eens de trigger gepulled?
pi_153675216
quote:
4s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In het huidige Nederlandse landschap zitten er min of meer 1 miljoen burgers van Islamitisch komaf, die conform de wetgeving gelijk zijn in alle aspecten van de samenleving en de wet met Harry en Henk, historisch noch volgens moderne opvattingen is de Islam een import element in de Koninkrijk der Nederland, zeker niet met de huidige wetgeving.
Natuurlijk is Islam wel een geimporteerde religie, het feit dat we ooit een kolonie met moslims hadden is daar helemaal niet relevant in. Wat de huidige wetgeving betreft is dat wel zo inderdaad, maar daar kan ik het nog wel mee oneens zijn.
pi_153675220
quote:

[..]

Als je dit aanhaalt, word je verweten de slachtofferkaart te pakken.. Misschien dat het wel serieus wordt genomen als een blanke dit zegt (white privilege).
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 14:23 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Maar wie is de dominante groep?

Tip: lees je eens een beetje in in wat al wala wal bara is.

Nu ook met Engelstalige verwijzing.
De autochtone bevolking.

Ik weet wat al wala wal bara inhoudt. Haten en houden van omwille van Allah. Denk je dat de meeste moslims hiernaar leven?

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:43 schreef Trebo het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, de oplossing kan alleen liggen bij de moslims...

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Verreweg de meeste terroristische aanslagen wereldwijd komen uit islamitische hoek. Dat komt simpelweg doordat de islam een voedingsbodem is voor dood en verderf. Alles wat IS doet is letterlijk terug te leiden naar de koran.
Het punt is dat aanslagen die gepleegd worden door moslims al snel het label terroristisch krijgen itt aanslagen die door niet-moslims gepleegd worden. Als je wilt, kun je inderdaad in de Koran een basis vinden voor het verderf zaaien. Ik heb de Bijbel en Tora niet gelezen, maar kan me voorstellen dat een dergelijke basis ook in deze boeken te vinden is.
pi_153675222
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:54 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

:N

tfffoe deze wijf denkt mij te kunnen verbeteren :|W
Je moeder is een wijf pic
pi_153675226
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:58 schreef Duikbril112 het volgende:
Triggershot, heb je wel eens de trigger gepulled?
afgetrokken op een foto van Chantal Janzen bedoel je?
pi_153675292
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:58 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Natuurlijk is Islam wel een geimporteerde religie, het feit dat we ooit een kolonie met moslims hadden is daar helemaal niet relevant in. Wat de huidige wetgeving betreft is dat wel zo inderdaad, maar daar kan ik het nog wel mee oneens zijn.
De Islam is niet minder geïmporteerd dan het Christendom en Jodendom, democratie of socialisme. De argumentatie dat de Islam niet bij Nederland hoort is een selectieve, waarbij de meeste opvattingen Nederland zijn binnengekomen van buitenaf.
pi_153675328
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:58 schreef Triggershot het volgende:
afgetrokken op een foto van Chantal Janzen bedoel je?
Nou ja zeg :{ wat een vulgaire opmerking. Volgens mij bega je hiermee een zonde.

Wilde als vervolgvraag vragen of je wel eens een kruiswoordpuzzel hebt opgelost, maar laat maar.
pi_153675329
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zij bedoelt dat er geen universeel erkende hadiths zijn, universeel erkend zoals het met de Koran wel is.
Dat valt wel mee, de twee voorbeelden die ik expliciet noemde zijn voor de overgrote meerderheid van de moslims wel degelijk universeel erkend.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:02:46 #177
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_153675351
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Islam is niet minder geïmporteerd dan het Christendom en Jodendom, democratie of socialisme. De argumentatie dat de Islam niet bij Nederland hoort is een selectieve, waarbij de meeste opvattingen Nederland zijn binnengekomen van buitenaf.
Hou eens op met die praat, Wilders heeft al genoeg macht.
pi_153675358
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja doe dat maar eens.
Ik heb linkjes die Turks zijn. De Nederlandse zoektermen worden gedomineerd door Salafisten :r
pi_153675361
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:02 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, de twee voorbeelden die ik expliciet noemde zijn voor de overgrote meerderheid van de moslims wel degelijk universeel erkend.
Stimorol behoort niet tot die groep.
pi_153675388
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:02 schreef vigilant7 het volgende:

[..]

Hou eens op met die praat, Wilders heeft al genoeg macht.
Wilders is een immigrant uit een moslimland.
pi_153675396
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:02 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik heb linkjes die Turks zijn. De Nederlandse zoektermen worden gedomineerd door Salafisten :r
Ik ben de Turkse taal machtig.
pi_153675420
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Stimorol behoort niet tot die groep.
Tot welke groep wel?
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:04:54 #183
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_153675424
quote:
9s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wilders is een immigrant uit een moslimland.
Je vindt dat hij het goed doet?
pi_153675436
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:04 schreef vigilant7 het volgende:

[..]

Je vindt dat hij het goed doet?
Wat is goed? Succesvol is hij zeker.
pi_153675438
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:02 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Er is ook een minderheid inderdaad. Ik accepteer geen hadith en vind de Koran voldoende. Ik bepaal zelf wel hoe ik de Koran interpreteer.
pi_153675457
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:04 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Tot welke groep wel?
Alevi.

Als we ons beperken tot de Soennitische groep, heeft Stimorol al helemaal geen poot meer om op te staan met haar ' er is een discussie'

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 20:06:49 ]
pi_153675471
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is een verschil of iets in de 6e eeuw of in de 20e eeuw is aangekomen in dit land. Ook zijn de zaken onvergelijkbaar omdat bij het Christendom sprake was van zending en bekering van de inheemse bevolking en de Joodse immigratie op zeer kleine schaal was. Democratie en socialisme zijn geen culturele stroming maar flexibele ideologieën die eveneens door al aanwezige burgers worden overgenomen. Bij de islam is er sprake van massa-immigratie van mensen met een bepaalde godsdienst en cultuur die vervolgens die cultuur behouden, wat een scheiding in de samenleving teweeg brengt.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:06:53 #188
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_153675481
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat is goed? Succesvol is hij zeker.
Naar God's wil bedoel ik dan.
pi_153675530
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ben de Turkse taal machtig.
De anderen niet?
Wat is hier jouw mening over?
http://toplumsalbilinc.org/forum/index.php?topic=616.0
pi_153675588
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Alevi.

Als we ons beperken tot de Soennitische groep, heeft Stimorol al helemaal geen poot meer om op te staan met haar ' er is een discussie'
Dat is onzin, Triggershot. Niet iedere soenniet accepteert dat het woord hoofddoek expliciet genoemd wordt in de Koran.
pi_153675591
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:05 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Er is ook een minderheid inderdaad. Ik accepteer geen hadith en vind de Koran voldoende. Ik bepaal zelf wel hoe ik de Koran interpreteer.
Het is een tamelijk duister boek, welke hulpmiddelen gebruik jij om te interpreteren?
pi_153675607
Genoemd zou worden dekt de lading beter.
pi_153675629
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:06 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Het is een verschil of iets in de 6e eeuw of in de 20e eeuw is aangekomen in dit land. Ook zijn de zaken onvergelijkbaar omdat bij het Christendom sprake was van zending en bekering van de inheemse bevolking en de Joodse immigratie op zeer kleine schaal was. Democratie en socialisme zijn geen culturele stroming maar flexibele ideologieën die eveneens door al aanwezige burgers worden overgenomen. Bij de islam is er sprake van massa-immigratie van mensen met een bepaalde godsdienst en cultuur die vervolgens die cultuur behouden, wat een scheiding in de samenleving teweeg brengt.
Nee hoor geen verschil, in de 6e eeuw was men intoleranter tegen geïmporteerd godsdiensten, iets wat Bonifatius wel goed zou kunnen illustreren. Men was zich toen aan het verzetten, men is zich nu aan het verzetten, weinig verschil behalve dan dat het nu 'stille tochten' zijn waar men met pannen slaat of op een zolderkamer achter de pc.

Waar heb jij het over, de cultuur van een socialist en een nationalist, christen, jood, zijn flink wat verschillend, met de Islam is dat niet anders, men heeft kanten van conflict en kanten waar het sociaal cohesie met zich meebrengt, je probeert hier zoals ik al eerder zei de selectiviteit te nuanceren, terwijl het mens-eigen is dat men zich altijd verzet tegen demografische veranderingen, zij het religieus, maatschappelijk of politiek.
pi_153675648
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:06 schreef vigilant7 het volgende:

[..]

Naar God's wil bedoel ik dan.
Allah?
pi_153675701
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:08 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

De anderen niet?
Wat is hier jouw mening over?
http://toplumsalbilinc.org/forum/index.php?topic=616.0
Even serieus, heb je heel het stukje begrijpend gelezen? Zeg alsjeblieft nee.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:13:34 #196
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_153675711
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Allah?
jij noemt het Allah, ik noem het God
pi_153675730
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:10 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dat is onzin, Triggershot. Niet iedere soenniet accepteert dat het woord hoofddoek expliciet genoemd wordt in de Koran.
Kizim, ik zeg net tegen jou dat het instrument wordt besproken waarmee, niet de haarbedekking op zichzelf.
pi_153675732
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:10 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Het is een tamelijk duister boek, welke hulpmiddelen gebruik jij om te interpreteren?
Mijn hersenen en eigen wil.

Ik ga geen Arabier uit de jaren 800 mij laten vertellen dat het haram zou zijn om muziek te beluisteren, terwijl de Koran daar geen melding van maakt.

Dan krijg ik als reactie: jij bent geen geleerde en arrogante reacties (Triggershot kan dat ook goed), maar ik accepteer hun Islam niet.
pi_153675743
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee hoor geen verschil, in de 6e eeuw was men intoleranter tegen geïmporteerd godsdiensten, iets wat Bonifatius wel goed zou kunnen illustreren. Men was zich toen aan het verzetten, men is zich nu aan het verzetten, weinig verschil behalve dan dat het nu 'stille tochten' zijn waar men met pannen slaat of op een zolderkamer achter de pc.

Waar heb jij het over, de cultuur van een socialist en een nationalist, christen, jood, zijn flink wat verschillend, met de Islam is dat niet anders, men heeft kanten van conflict en kanten waar het sociaal cohesie met zich meebrengt, je probeert hier zoals ik al eerder zei de selectiviteit te nuanceren, terwijl het mens-eigen is dat men zich altijd verzet tegen demografische veranderingen, zij het religieus, maatschappelijk of politiek.
Dat lijkt me een normale zaak, ik weet zeker dat de demografisch, maatschappelijke, religieuze en politieke verandering die uit de Islam voorkomt negatieve gevolgen zal hebben, daar heb ik helemaal geen zin in. Leuke vergelijkingen allemaal, maar ik wil gewoon geen land waar Islamitische nonsens serieus genomen worden en straks invloed op onze samenleving uit gaan oefenen. Dat is niet intolerant, dat lijkt me gezond.
pi_153675748
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:13 schreef vigilant7 het volgende:

[..]

jij noemt het Allah, ik noem het God
Ik zie daar een verschil in ja, jij niet?
pi_153675767
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:14 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik ga geen Arabier uit de jaren 800 mij laten vertellen dat het haram zou zijn om muziek te beluisteren, terwijl de Koran daar geen melding van maakt.

Dan krijg ik als reactie: jij bent geen geleerde en arrogante reacties (Triggershot kan dat ook goed), maar ik accepteer hun Islam niet.
Je zou het je een Arabier uit de jaren 600 wel laten gezeggen als hij het in een Koran op had geschreven?
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:15:19 #202
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_153675769
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik zie daar een verschil in ja, jij niet?
Ok, naar Allah's wil dan.
pi_153675772
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Even serieus, heb je heel het stukje begrijpend gelezen? Zeg alsjeblieft nee.
Gedeeltelijk. Welk deel doel je op en wat is je reactie.
pi_153675781
quote:

[..]

Wat ben jij een hypocriet tutje zeg, nofi. :')
pi_153675805
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:15 schreef vigilant7 het volgende:

[..]

Ok, naar Allah's wil dan.
Denk het wel.
pi_153675820
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kizim, ik zeg net tegen jou dat het instrument wordt besproken waarmee, niet de haarbedekking op zichzelf.
Dan praten we langs elkaar heen. As usual.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:16:34 #207
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_153675822
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Denk het wel.
Hoezo?
pi_153675823
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:15 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Gedeeltelijk. Welk deel doel je op en wat is je reactie.
Even serieus man, siktir git, ben wel klaar met jou. :')
pi_153675839
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat ben jij een hypocriet tutje zeg, nofi. :')
Niye lan. Tutje klinkt wel lief O+
pi_153675856
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:16 schreef vigilant7 het volgende:

[..]

Hoezo?
Door zijn persoon gaat men zich steeds meer in de Islam verdiepen, een deel is er gecharmeerd van een ander deel ageert er tegen, hij vervult zijn functie goed.
pi_153675857
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Even serieus man, siktir git, ben wel klaar met jou. :')
Hehehhee... honger?
pi_153675892
quote:

[..]

Het is prima dat je hun islam niet accepteert, maar zonder context is de koran naar mijn mening een onbegrijpelijk boek. Die context kan je halen uit de traditionele islamitische opvattingen, of uit modernere korankritieken.
pi_153675902
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:17 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Hehehhee... honger?
Nee, je misselijkmakende karakter haalt de lust zo weg.
pi_153675982
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 19:37 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Onze maat Mo (vrede zij met hem) heeft lekker lopen jatten van allerlei andere religies en stromingen, meest duidelijk van de Joden en de Christenen natuurlijk.
Goh, moslims weten al 1400 jaar dat Mohammed dezelfde boodschap heeft verkondigd als de voorgaande profeten hebben gedaan aan de joden en christenen, waardoor deze twee ook tot 'de Mensen van het Boek' worden gerekend volgens islamitische leer en een moslim al deze profeten dient te accepteren. Helder licht dat je bent. :')
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:23:34 #215
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_153676040
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Door zijn persoon gaat men zich steeds meer in de Islam verdiepen, een deel is er gecharmeerd van een ander deel ageert er tegen, hij vervult zijn functie goed.
Ik vind Allah een beetje verwarrend.
pi_153676068
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:18 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Het is prima dat je hun islam niet accepteert, maar zonder context is de koran naar mijn mening een onbegrijpelijk boek. Die context kan je halen uit de traditionele islamitische opvattingen, of uit modernere korankritieken.
Bepaalde hadiths kan ik ook wel accepteren en begrijpen. Ik doel dan ook niet op alle hadiths :) Ik heb moeite met hadiths, omdat ze gebruikt werden zoals het men toen uit kwam. Daarnaast zijn sommigen vrouwonderdrukkend. Daar pas ik voor.
pi_153676083
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:23 schreef vigilant7 het volgende:

[..]

Ik vind Allah een beetje verwarrend.
Ik spreek niet namens Allah. Niemand doet dat.
pi_153676088
quote:

_O_
pi_153676093
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, je misselijkmakende karakter haalt de lust zo weg.
Ow maar dan snap je wat ik ook voor jou voel :)
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:26:41 #220
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_153676133
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik spreek niet namens Allah. Niemand doet dat.
Wat bedoel je dan met 'hij vervult zijn functie goed'?
pi_153676156
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:21 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Goh, moslims weten al 1400 jaar dat Mohammed dezelfde boodschap heeft verkondigd als de voorgaande profeten hebben gedaan aan de joden en christenen, waardoor deze twee ook tot 'de Mensen van het Boek' worden gerekend volgens islamitische leer en een moslim al deze profeten dient te accepteren. Helder licht dat je bent. :')
Behalve dan dat die religies eerder waren en Mohammed met een dom smoesje heeft geprobeerd te verklaren waarom zijn godsdienst zo op de anderen leek :p.

Tevens is het dan wel opvallend dat juist de cruciale dingen in de Islam anders zijn dan in het christendom, hebben die andere profeten het effe slecht gedaan zeg...

8)7
pi_153676159
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:26 schreef vigilant7 het volgende:

[..]

Wat bedoel je dan met 'hij vervult zijn functie goed'?
Precies zoals ik het zeg, hij heeft zich een rol aangemeten en maakt daar succesvol gebruik van, als hij daarmee ook nog eens mensen naar god brengt, zal dat de Islam niet deren.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:28:36 #223
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_153676181
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Precies zoals ik het zeg, hij heeft zich een rol aangemeten en maakt daar succesvol gebruik van, als hij daarmee ook nog eens mensen naar god brengt, zal dat de Islam niet deren.
Vind je dan niet dat hij tweedracht zaait?
pi_153676210
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:28 schreef vigilant7 het volgende:

[..]

Vind je dan niet dat hij tweedracht zaait?
Empirisch gezien niet minder dan een Rutte.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:31:26 #225
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_153676271
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Empirisch gezien niet minder dan een Rutte.
die is nog braaf in vergelijking met Wilders
pi_153676295
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:31 schreef vigilant7 het volgende:

[..]

die is nog braaf ivm Wilders
Mwuah, zou je hetzelfde zeggen als je flink was getroffen door zijn economisch beleid waarbij het verschil tussen rijk en arm steeds groter wordt?
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:33:13 #227
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_153676318
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, zou je hetzelfde zeggen als je flink was getroffen door zijn economisch beleid waarbij het verschil tussen rijk en arm steeds groter wordt?
dat zijn machten die boven hem staan, denk ik
pi_153676341
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:33 schreef vigilant7 het volgende:

[..]

dat zijn machten die boven hem staan, denk ik
Nou ja, datzelfde geloof ik ook met Bush, maar dat laat onverlet dat hij de aangewezen persoon is om aan te spreken?
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:39:46 #229
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_153676486
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou ja, datzelfde geloof ik ook met Bush, maar dat laat onverlet dat hij de aangewezen persoon is om aan te spreken?
Pff, die doen toch hun zin.
pi_153676558
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:39 schreef vigilant7 het volgende:

[..]

Pff, die doen toch hun zin.
Met Wilders is dat toch niet anders?
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:43:34 #231
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_153676610
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Met Wilders is dat toch niet anders?
Ja daarom, die werken niet voor God/Allah imo.
pi_153676651
Die schijnheiligheid van Trigger begint wel irritant te worden. o|O
pi_153676660
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:27 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Behalve dan dat die religies eerder waren en Mohammed met een dom smoesje heeft geprobeerd te verklaren waarom zijn godsdienst zo op de anderen leek :p.

Tevens is het dan wel opvallend dat juist de cruciale dingen in de Islam anders zijn dan in het christendom, hebben die andere profeten het effe slecht gedaan zeg...

8)7
'Met een dom smoesje geprobeerd te verklaren waarom het op de anderen leek'? Wees eens concreter, want ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. De Islam ziet het Jodendom en Christendom letterlijk als haar voorgangers in dezelfde Abrahamitische traditie. Wat begrijp je daar niet aan? Citeren, een idee of een theorie overnemen en daarop voortborduren met bronvermelding wordt nog altijd geen plagiaat genoemd.

De Islam ziet zich ook als de laatst 'update' omdat juist die cruciale punten waar je het over hebt naar tijd verbasterd zijn door mensen, van het monotheïsme van de joden naar een drie-eenheid van de christenen. Anders was Mohammed ook niet nodig geweest hè.
pi_153676666
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:43 schreef vigilant7 het volgende:

[..]

Ja daarom, die werken niet voor God/Allah imo.
waarom niet?
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:46:46 #235
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_153676702
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

waarom niet?
The money, the bitches and the power.
pi_153676719
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:45 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

'Met een dom smoesje geprobeerd te verklaren waarom het op de anderen leek'? Wees eens concreter, want ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. De Islam ziet het Jodendom en Christendom letterlijk als haar voorgangers in dezelfde Abrahamitische traditie. Wat begrijp je daar niet aan? Citeren, een idee of een theorie overnemen of daarop voortborduren met bronvermelding wordt nog altijd geen plagiaat genoemd.

De Islam ziet zich ook als de laatst 'update' omdat juist die cruciale punten waar je het over hebt naar tijd verbasterd zijn door mensen, van het monotheïsme van de joden naar een drie-eenheid van de christenen. Anders was Mohammed ook niet nodig geweest hè.
Weet je, echt herseyi gec, echt alles, de Koran speelt en adresseert voor zo een 75% direct Mohammed en zijn omgeving waarin hij vertoeft, waarop regels en richtlijnen worden geïmplementeerd voor zijn omstandigheden, alleen dat is al voldoende om een duidelijk scheiding te maken tussen de Koran en Bijbel.
pi_153676748
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:46 schreef vigilant7 het volgende:

[..]

The money, the bitches and the power.
De opvatting is zelfs dat Satan een functie vervult, dus voor Wilders zal er ook wel wat weggelegd zijn.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:50:13 #238
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_153676787
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De opvatting is zelfs dat Satan een functie vervult, dus voor Wilders zal er ook wel wat weggelegd zijn.
Ok ja, als je naar de hel wil of als je je volk naar de hel wilt leiden.
pi_153676845
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:50 schreef vigilant7 het volgende:

[..]

Ok ja, als je naar de hel wil of als je je volk naar de hel wilt leiden.
Waar ga jij eindigen in dit alles dan?
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:54:10 #240
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_153676896
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waar ga jij eindigen in dit alles dan?
Voor mij is het wereldse waardeloos en eindig. Ik ga voor een eeuwig leven in samenspraak met God.
pi_153676935
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:54 schreef vigilant7 het volgende:

[..]

Voor mij is het wereldse waardeloos en eindig. Ik ga voor een eeuwig leven in samenspraak met God.
Pak dan wel meteen de juiste god he.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:55:38 #242
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_153676949
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Pak dan wel meteen de juiste god he.
De God van Liefde.
pi_153676992
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:55 schreef vigilant7 het volgende:

[..]

De God van Liefde.
heeft hij toevallig een zoon?
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:59:50 #244
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_153677078
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

heeft hij toevallig een zoon?
Zo'n gek die nog hier nog eens wilde terugkeren en die op voorhand al wist dat ze hem gingen vermoorden? Maar dat maakte hem niet uit omdat hij wist dat het maar tijdelijk was? Die bedoel je?
pi_153677128
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:59 schreef vigilant7 het volgende:

[..]

Zo'n gek die nog hier nog eens wilde terugkeren en die op voorhand al wist dat ze hem gingen vermoorden? Maar dat maakte hem niet uit omdat hij wist dat het maar tijdelijk was? Die bedoel je?
Zoiets.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 21:01:38 #246
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_153677153
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 21:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zoiets.
Ik zou hetzelfde gedaan hebben.
pi_153677536
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:45 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

'Met een dom smoesje geprobeerd te verklaren waarom het op de anderen leek'? Wees eens concreter, want ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. De Islam ziet het Jodendom en Christendom letterlijk als haar voorgangers in dezelfde Abrahamitische traditie. Wat begrijp je daar niet aan? Citeren, een idee of een theorie overnemen en daarop voortborduren met bronvermelding wordt nog altijd geen plagiaat genoemd.

Hoe makkelijk is dat, je plakt dingen van andere godsdiensten bij elkaar, verzint er wat bij en haalt er wat af. Zie hier: de laatste versie en dit keer is het het échte woord van god, de anderen zijn ook wel goed maar hun volgelingen hebben het verbasterd.

Vraag elke serieuze wetenschapper: de Bijbel is altijd nog een tig keer betrouwbaarder bron (geschreven door ooggetuigen, niet lang na de actuele gebeurtenissen) dan de Koran. Ik denk ook niet dat de Bijbel foutloos is, maar om te zeggen dat een boek dat 7 eeuwen later is geschreven door een man uit een ander land en dat die versie van de gebeurtenissen de 'ware' zou zijn slaat werkelijk alles.
pi_153677612
Samengevat, welke bron is betrouwbaarder?

Bron 1: Een ooggetuigenverslag van het leven van Jezus door meerdere goede vrienden van de beste man.

Bron 2: Een heel andere versie van het leven van dezelfde persoon, geschreven door een man uit een nomadenstam, 600 jaar na dato.
pi_153677888
Ik probeer al de hele tijd een ingang te vinden om eens goed van wal te steken hier, maar ik kan niks vinden om op te reageren.
pi_153677957
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 21:16 schreef JimmyDean het volgende:
Bron 2: Een heel andere versie van het leven van dezelfde persoon, geschreven door een man uit een nomadenstam, 600 jaar na dato.
Ja, maar Allah! Mohammed was slechts een doorgeefluik je weet tok
pi_153678090
quote:
- onderdrukking
- snackbar
- haatbaard
- Islam is liefde
- kopvodden
- zelfmoordaanslag(en)
- besnijdenis

pi_153678181
Klachten over elke religie zijn sowieso altijd terecht
pi_153678215
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 21:25 schreef Duikbril112 het volgende:
Ik probeer al de hele tijd een ingang te vinden om eens goed van wal te steken hier, maar ik kan niks vinden om op te reageren.
Beter ben je stil dan.
pi_153678355
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 21:37 schreef Stimorol- het volgende:
Beter ben je stil dan.
Is dat een liefdevol advies of een pittige sneer?
pi_153678504
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 21:42 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

Is dat een liefdevol advies of een pittige sneer?
Liefdevol :*
pi_153680032
Islam gewoon verbieden
pi_153680066
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 22:31 schreef Giftig het volgende:
Islam gewoon verbieden
Kunnen we laagopgeleide figuren zoals jij niet verbieden :'(
pi_153684228
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 22:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik vind het niet kunnen dat jij dat zegt. :)
pi_153684254
Lang leve de witte bavianen
pi_153684275
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 00:43 schreef Nerdus het volgende:

[..]

Ik vind het niet kunnen dat jij dat zegt. :)
En wat de meneer in de quote zegt?
pi_153686170
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 08:40 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat iedereen met een hoofddoek een lekker wijf is? Het neemt iets van het uiterlijk weg, waar vrouwen vaker op beoordeeld (en veroordeeld) worden dan mannen. Dus zou je kunnen argumenteren dat een hoofddoek gelijkheid eerder stimuleert voor de westers geworden moslimvrouw.
Wat een bizarre brainfart is dit nou weer :') Ga toch niet mee in die moslimlogica.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 03:39:47 #262
376380 Alziend-Oog
haha vet grappig
pi_153686207
Ff lkkr haatzaaien
Aer mea arena est
  zaterdag 20 juni 2015 @ 10:49:33 #263
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_153688061
Religie in haar extreme vorm is het probleem, en de islam is wel het ergste.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 10:59:47 #264
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_153688206
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 22:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat zou al veel schelen ja :)
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_153708458
Het is apart dat intelligente mensen deze apenreligie nog steeds verdedigen.
  zondag 21 juni 2015 @ 03:10:29 #266
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_153709361
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 01:58 schreef Nerdus het volgende:
Het is apart dat intelligente mensen deze apenreligie nog steeds verdedigen.
Intelligente mensen doen dat niet, maar ze noemen het ook geen apenreligie. ;(
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_153709463
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 03:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

* Nerdus Aait over grrrrrrrrrr's bolletje.
pi_153709466
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 03:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Geert Wilders is toch best wel intelligent? De rest van de PVV en de tokkies die erop stemmen wil ik nou niet bepaald zo definiëren. :')
  zondag 21 juni 2015 @ 03:23:17 #269
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_153709471
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 03:21 schreef Nerdus het volgende:

[..]

* Nerdus Aait over grrrrrrrrrr's bolletje.
*PURRRRRR*
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_153709539
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 03:22 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Geert Wilders is toch best wel intelligent? De rest van de PVV en de tokkies die erop stemmen wil ik nou niet bepaald zo definiëren. :')
Geertje heeft wel een bepaalde mate van intelligentie ja, ook al zou je dat niet meteen zeggen met zijn havo diploma en rechtencertificaten
pi_153709624
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 01:57 schreef Nerdus het volgende:
Gekkie religie, vrouwelijke onderdrukking doormiddel van kopvodden en besnijdenis, zelfmoordterroristen, ontploffingen onder luid geschreeuw van allah snackbar, islamieten die al dertig jaar in Nederland leven en geen Nederlands spreken.

Niet élke moslim is slecht, maar als ik ergens een bloedhekel aan heb dan is het wel aan die vrouwelijke allochtone studenten (meestal Marokkaanse) die zo belerend praten over gelijkheid van mannen en vrouwen en integratie terwijl zij zelf het symbool der vrouwelijke onderdrukking trots op de kop dragen.

Maar oja, niks dan goeds over de islam! Islam is liefde!

Klacht: islam en al haar problemen en onzin

- De eerste 20 seconden zeggen genoeg.

[ afbeelding ] - nog een haatbaard voor verdere illustratie.
Ik merk dat je een hoop frustraties hebt tegenover de islam, waarschijnlijk omdat de juiste kennis je ontbreekt. Niet heel gek natuurlijk, want het beeld wat jij beschrijft is het enige wat op media/werk wordt vertoont. Je hebt het over vrouwen onderdrukking omdat zij een hoofddoek dragen, wel eens gedacht dat het een individuele keuze is geweest van die meisjes? De hoofddoek dient niet als onderdrukking, maar juist als bescherming om niet als lust opwekkend object gezien te worden, om haar kuisheid te bewaren en die alleen te tonen aan haar man.
Dan over islamieten die geen Nederlands spreken, dit heeft niks met de Islam te maken eerder met de cultuur en gemakzucht van die mensen.
Besnijdenis komt in meerdere religies voor en is uit hygiënisch punt.
Zelfmoord terroristen verpesten een beetje in naam van moslims het beeld van de islam, maar in elke religie/volk heb je 'rotte appels'.
pi_153709673
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 03:51 schreef runwayhit het volgende:

[..]

Ik merk dat je een hoop frustraties hebt tegenover de islam, waarschijnlijk omdat de juiste kennis je ontbreekt. Niet heel gek natuurlijk, want het beeld wat jij beschrijft is het enige wat op media/werk wordt vertoont. Je hebt het over vrouwen onderdrukking omdat zij een hoofddoek dragen, wel eens gedacht dat het een individuele keuze is geweest van die meisjes? De hoofddoek dient niet als onderdrukking, maar juist als bescherming om niet als lust opwekkend object gezien te worden, om haar kuisheid te bewaren en die alleen te tonen aan haar man.
Dan over islamieten die geen Nederlands spreken, dit heeft niks met de Islam te maken eerder met de cultuur en gemakzucht van die mensen.
Besnijdenis komt in meerdere religies voor en is uit hygiënisch punt.
Zelfmoord terroristen verpesten een beetje in naam van moslims het beeld van de islam, maar in elke religie/volk heb je 'rotte appels'.
Dat over een individuele keuze kan dan zo zijn maar ik kan mij ook indenken dat aanzienlijke hoeveelheden van deze meisjes geen keuze hebben, omdat de omgeving simpelweg druk uitoefent om wél die hoofddoek te dragen. Op internet zijn er talloze verhalen over meisjes die uit de familie verstoten zijn omdat zij bijvoorbeeld niet meer geloven in/geassocieerd willen worden met de islam.

En over het tweede punt dat het niks met de islam heeft te maken, daar ben ik het niet mee eens. Ik denk dat deze godsdienst de integratie van veel allochtonen in de weg staat.
pi_153709709
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 04:03 schreef Nerdus het volgende:

[..]

Dat over een individuele keuze kan dan zo zijn maar ik kan mij ook indenken dat aanzienlijke hoeveelheden van deze meisjes geen keuze hebben, omdat de omgeving simpelweg druk uitoefent om wél die hoofddoek te dragen. Op internet zijn er talloze verhalen over meisjes die uit de familie verstoten zijn omdat zij bijvoorbeeld niet meer geloven in/geassocieerd willen worden met de islam.

En over het tweede punt dat het niks met de islam heeft te maken, daar ben ik het niet mee eens. Ik denk dat deze godsdienst de integratie van veel allochtonen in de weg staat.
Natuurlijk zal je die hebben, maar dat komt doordat zij tussen 2 werelden in zitten het Westerse en de islam en dat zij er op zo'n manier mee omgaan zegt eerder wat over die meisjes dan over de religie zelf.
Waarom denk je dat islam de integratie, zoals taal leren, in de weg staat? Islam stimuleert het opdoen van kennis en daar hoort ook bij het leren van talen. De meeste dingen die je noemt hebben vaak te maken met cultuur en opvoeding, niet met religie.
pi_153709721
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 04:18 schreef runwayhit het volgende:

[..]

Natuurlijk zal je die hebben, maar dat komt doordat zij tussen 2 werelden in zitten het Westerse en de islam en dat zij er op zo'n manier mee omgaan zegt eerder wat over die meisjes dan over de religie zelf.
Waarom denk je dat islam de integratie, zoals taal leren, in de weg staat? Islam stimuleert het opdoen van kennis en daar hoort ook bij het leren van talen. De meeste dingen die je noemt hebben vaak te maken met cultuur en opvoeding, niet met religie.
De cultuur en opvoeding worden in grote mate bepaald door de islam. En dat de islam het opdoen van kennis en het leerproces stimuleert geloof ik graag, maar dat zal niet iets zijn voor de gemiddelde islamitische jongere. De gemiddelde islamitische jongere zal eerder naar Syrië afreizen dan zich verdiepen in allerlei andere filosofieën, wereldbeelden en opvattingen van mensen.

Als mensen in hun eigen islamitische buurt blijven wonen, bij de islamitische supermarkt hun boodschappen kopen, naar de lokale moskee gaan en voor de rest niks doen om in aanraking te komen met mensen die andere opvattingen hebben dan denk ik inderdaad de Islam als religie over het algemeen niet bevorderlijk is voor de integratie van allochtonen.
pi_153709730
Ik ga nu niet meer 11 pagina's lang na zitten lezen, maar die pipo in de OP is wel echt te grappig om te zien. Gooit met de meest dure woorden waarvan hij zelf volgens mij de betekenis niet weet. Hoe vaak bepaalde woorden totaal niet in de context passen in de stukjes die ik op YouTube heb gezien, is bijna satire(nadruk op bijna).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2015 04:29:27 ]
pi_153709733
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 04:28 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik ga nu niet meer 11 pagina's lang na zitten lezen, maar die pipo in de OP is wel echt te grappig om te zien. Gooit met de meest dure woorden waarvan hij zelf volgens mij de betekenis niet weet. Hoe vaak bepaalde woorden totaal niet in de context passen in de stukjes die ik op YouTube heb gezien, is bijna satire(nadruk op bijna).
Die pipo?
pi_153709740
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 04:30 schreef Nerdus het volgende:

[..]

Die pipo?
Die advocaat (of is hij ondertussen al geroyeerd?) in de OP. Ik ben z'n naam vergeten, maar het zal wel iets met Mohammed zijn.
pi_153709746
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 04:33 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Die advocaat (of is hij ondertussen al geroyeerd?) in de OP. Ik ben z'n naam vergeten, maar het zal wel iets met Mohammed zijn.
Hij is idd al uit de advocatuur gezet ja. Z'n nam was iets van Enait ofzo. Het gelul dat hij destijds bij pauw en Witteman zat te verkondigen was komisch en verdrietig tegelijk.
pi_153709765
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 04:34 schreef Nerdus het volgende:

[..]

Hij is idd al uit de advocatuur gezet ja. Z'n nam was iets van Enait ofzo. Het gelul dat hij destijds bij pauw en Witteman zat te verkondigen was komisch en verdrietig tegelijk.
Sowieso een beetje triest dat ze die man een podium hebben gegeven, want hij is bij nog wel meer programma's langs geweest. Volstrekt niet serieus te nemen en mijn inziens ook makkelijk scoren.
  zondag 21 juni 2015 @ 04:43:04 #280
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_153709767
graag op anoniem
pi_153709804
quote:

[..]

Deze post is zo waar.
(she/her)
pi_153710826
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 04:18 schreef runwayhit het volgende:

[..]

Dit is je reinste nonsens.

De islam staat in Veel gevallen de integratie enorm in de weg omdat er opvattingen in staan die haaks staan op iedere niet islamitische samenleving. Bijvoorberld het andere geslacht de hand niet willen schudden, geen patiënten van het andere geslacht willen onderzoeken, meisjes die niet meemogen met werkweek, afplakken van te blote reclames etc. De lijst is werkelijk eindeloos.

Het is nieuwe voor niets dat overal op de wereld waar groepen moslims zich vestigen deze mensen overal in de problemen komen vanwege de dwingende regels die hun geloof hun oplegt. Van china tot oeganda tot Brazilië: strikte moslims raken er in de knel omdat hun religieuze regels botsen met de gebruiken.

En dan kom jij hier even vertellen dat islam integratie niet in de weg staat :')
pi_153719294
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 09:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

De islam staat in Veel gevallen de integratie enorm in de weg omdat er opvattingen in staan die haaks staan op iedere niet islamitische samenleving. Bijvoorberld het andere geslacht de hand niet willen schudden, geen patiënten van het andere geslacht willen onderzoeken, meisjes die niet meemogen met werkweek, afplakken van te blote reclames etc. De lijst is werkelijk eindeloos.

Het is nieuwe voor niets dat overal op de wereld waar groepen moslims zich vestigen deze mensen overal in de problemen komen vanwege de dwingende regels die hun geloof hun oplegt. Van china tot oeganda tot Brazilië: strikte moslims raken er in de knel omdat hun religieuze regels botsen met de gebruiken.

En dan kom jij hier even vertellen dat islam integratie niet in de weg staat :')
Ik had het met name over de taal leren. Waarom vind jij het belangrijk dat andere mensen hun normen en waarden opzij zetten om perse te voldoen aan die van jou? Je hebt iets als respect voor andermans religieuze opvattingen etc. Denk je niet dat die mensen ook recht hebben om hun leven te praktiseren zoals zij dat willen? Natuurlijk heb je de vanzelfsprekende dingen zoals de taal leren, gewoontes van het land etc. Integratie kan volgens mij prima gaan zolang van beide kanten ieder in zijn waarde gelaten wordt. En een patiënt kan om meerdere reden niet willen onderzocht worden door het andere geslacht, geloof me dat niet alleen religie daar een rol bij speelt. Integratie is iets wat van twee kanten moet komen, wil het slagen. Jammer dat er zo negatief over wordt gedacht, maar in de VS en nog een aantal landen gaat het prima. Moslims, christenen, joden leven in harmonie met elkaar.
pi_153723218
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 15:49 schreef runwayhit het volgende:

[..]

Ik had het met name over de taal leren. Waarom vind jij het belangrijk dat andere mensen hun normen en waarden opzij zetten om perse te voldoen aan die van jou? Je hebt iets als respect voor andermans religieuze opvattingen etc. Denk je niet dat die mensen ook recht hebben om hun leven te praktiseren zoals zij dat willen? Natuurlijk heb je de vanzelfsprekende dingen zoals de taal leren, gewoontes van het land etc. Integratie kan volgens mij prima gaan zolang van beide kanten ieder in zijn waarde gelaten wordt. En een patiënt kan om meerdere reden niet willen onderzocht worden door het andere geslacht, geloof me dat niet alleen religie daar een rol bij speelt. Integratie is iets wat van twee kanten moet komen, wil het slagen. Jammer dat er zo negatief over wordt gedacht, maar in de VS en nog een aantal landen gaat het prima. Moslims, christenen, joden leven in harmonie met elkaar.
Ten eerste vind ik dat mensen die vanuit het buitenland hier naar toe komen inderdaad bepaalde waarde en normen opzij moeten zetten. Als jij als guerrillastrijder in de bush hebt gevochten, vind ik niet dat je de daar opgenomen waarden en normen mee moet nemen naar Nederland. Het erge is dat mensen die verdacht worden van dit soort praktijken in het buitenland hier gewoon asiel kunnen aanvragen.

En integratie moet op een bepaalde manier inderdaad van twee kanten komen, Nederlanders moeten zich openstellen voor andere culturen, echter vind ik wel dat mensen die zich hier vestigen gewoon Nederlands moeten leren en bepaalde woestijngewoonten als ritueel slachten van dieren moeten gewoon verboden zijn. Het grote probleem komt echter niet van de autochtone kant, de gemiddelde allochtoon past zich simpelweg niet aan! 30 jaar in Nederland en nog steeds arabisch? kom op zeg. Dat valt gewoon niet te verantwoorden en dan moet je een schop onder je kont naar Verweggistan krijgen.

Nee, dat zou ik niet zeggen. In de VS zal de gemiddelde christen zich wel enigszins wantrouwend opstellen tegenover de gemiddelde moslim. Helemaal omdat fox en dergelijke zenders islam associëren met terrorisme.
pi_153723723
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 18:11 schreef Nerdus het volgende:

[..]

Ten eerste vind ik dat mensen die vanuit het buitenland hier naar toe komen inderdaad bepaalde waarde en normen opzij moeten zetten. Als jij als guerrillastrijder in de bush hebt gevochten, vind ik niet dat je de daar opgenomen waarden en normen mee moet nemen naar Nederland. Het erge is dat mensen die verdacht worden van dit soort praktijken in het buitenland hier gewoon asiel kunnen aanvragen.

En integratie moet op een bepaalde manier inderdaad van twee kanten komen, Nederlanders moeten zich openstellen voor andere culturen, echter vind ik wel dat mensen die zich hier vestigen gewoon Nederlands moeten leren en bepaalde woestijngewoonten als ritueel slachten van dieren moeten gewoon verboden zijn. Het grote probleem komt echter niet van de autochtone kant, de gemiddelde allochtoon past zich simpelweg niet aan! 30 jaar in Nederland en nog steeds arabisch? kom op zeg. Dat valt gewoon niet te verantwoorden en dan moet je een schop onder je kont naar Verweggistan krijgen.

Nee, dat zou ik niet zeggen. In de VS zal de gemiddelde christen zich wel enigszins wantrouwend opstellen tegenover de gemiddelde moslim. Helemaal omdat fox en dergelijke zenders islam associëren met terrorisme.
Terrorisme en alles wat daaronder valt is sowieso niet goed te praten en dat je de taal na jaren spreekt ook niet, dus in dat opzicht geef ik je gelijk..
  zondag 21 juni 2015 @ 19:03:05 #286
224960 highender
Travellin' Light
pi_153724392
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 15:49 schreef runwayhit het volgende:
Je hebt iets als respect voor andermans religieuze opvattingen etc. Denk je niet dat die mensen ook recht hebben om hun leven te praktiseren zoals zij dat willen?
Nee, dat heb je niet, religieuze opvattingen verdienen geen a priori respect, en na analyse al helemaal niet (waanideeën). En het is maar de vraag of 'die mensen' dat ook echt willen gegeven de enorm krachtige invloed van indoctrinatie, cultuur / sociale druk. Waarom wil dezelfde soort in meer vrije omstandigheden anders leven?
pi_153724862
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 19:03 schreef highender het volgende:

[..]

Nee, dat heb je niet, religieuze opvattingen verdienen geen a priori respect, en na analyse al helemaal niet (waanideeën). En het is maar de vraag of 'die mensen' dat ook echt willen gegeven de enorm krachtige invloed van indoctrinatie, cultuur / sociale druk. Waarom wil dezelfde soort in meer vrije omstandigheden anders leven? Wat bedoel je hiermee?
Juist met zo'n instelling zal je integratie niet echt bevorderen. Als jij het al te moeilijk vindt om anderen respect te geven, dan gaat het moeilijk worden. Iedereen verdient respect zolang hij/zij geen anderen ermee schaadt. Ook in de Nederlandse wetgeving en mensenrechten staat dit aangegeven, dit zijn gewoon basis normen en waarden. Echter sommige moslims maken op een verkeerde manier gebruik van de islam ten koste van andere moslims. Respect hebben wil niet zeggen dat je het er mee eens bent of dat je alles maar moet toelaten. Het is mensen gelijk behandelen ondanks verschillen
pi_153724974
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 09:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik ben het met Runwayhit eens.

Het is niet de godsdienst, het zijn de mensen, de ouders, die niet willen integreren.

Ik bemerk trouwens een enorme intolerantie hier over de religie van mensen.

Sorry mensen, schandalig!!!!
Laat die mensen toch.
  zondag 21 juni 2015 @ 19:23:23 #289
224960 highender
Travellin' Light
pi_153725030
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 19:18 schreef runwayhit het volgende:
Juist met zo'n instelling zal je integratie niet echt bevorderen. Als jij het al te moeilijk vindt om anderen respect te geven, dan gaat het moeilijk worden. Iedereen verdient respect zolang hij/zij geen anderen ermee schaadt. Ook in de Nederlandse wetgeving en mensenrechten staat dit aangegeven, dit zijn gewoon basis normen en waarden. Echter sommige moslims maken op een verkeerde manier gebruik van de islam ten koste van andere moslims. Respect hebben wil niet zeggen dat je het er mee eens bent of dat je alles maar moet toelaten. Het is mensen gelijk behandelen ondanks verschillen
Stropop, ik heb geen respect voor de religieuze opvattingen maar wel een basis respect voor de mens an sich. Wanneer een persoon zijn identiteit volledig ontleend aan zijn/haar religie, tja, dan blijft er inderdaad weinig over, maar dat zijn uitzonderingen (hoop ik).
pi_153725354
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 19:23 schreef highender het volgende:

[..]

Stropop, ik heb geen respect voor de religieuze opvattingen maar wel een basis respect voor de mens an sich. Wanneer een persoon zijn identiteit volledig ontleend aan zijn/haar religie, tja, dan blijft er inderdaad weinig over, maar dat zijn uitzonderingen (hoop ik).
Tsja dan houdt het op. En het ligt er aan wat diegene met zijn/haar religie doet, als diegene praktiseert maar er verder geen andere mee schaadt is dat anders dan iemand die terroristische aanslagen gaat plegen in naam van de islam.
  zondag 21 juni 2015 @ 19:48:03 #291
155616 Proximo
For god, king & country
pi_153725799
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 19:22 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Sorry mensen, schandalig!!!!
Laat die mensen toch.
Ja, daar zijn die religieuze moslims allemaal zelf ook zo goed in he, in het vrij laten van anderen in hun keuzes.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_153725873
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 19:48 schreef Proximo het volgende:

[..]

Ja, daar zijn die religieuze moslims allemaal zelf ook zo goed in he, in het vrij laten van anderen in hun keuzes.
Sommige moslims, net zoals sommige christenen en sommige politici.

Dat er bijvoorbeeld veel foute politici zijn betekent nog niet dat politiek geschrapt moet worden.
De slechte moslims, die zie je voor tv, de goede niet.

De televisiekerkpredikers onder de christenen, daarover lees je in de krant, de mannen die rondrijden in glimmende auto's. De normale christenen die jou in je waarde laten, daar hoor je niets over.
pi_153729550
Goed topic. :7
  zondag 21 juni 2015 @ 22:14:04 #294
436335 pinman
Ik haat Transformers
pi_153731677
In de tijd van Mohammed waren Arabieren de meest primitieve mensen en ook de enige mensen die geen Rijk hadden. Dankzij de Islam kon hij een eenheid creëren onder de Arabische stammen en dankzij de Islam hebben de Arabieren hun eerste Rijk kunnen oprichten.

De Koran is in feite niets meer dan een samenvoegsel van verschillende religies die bekend waren onder de Arabieren. Daarom zit er een kern van waarheid in en komt het zoveel overeen met andere zandbakreligies, zoals het Christendom en Jodendom.

De Islam was dus eigenlijk alleen goed voor de Arabieren. Ze plaatsten zichzelf boven de veroverde volkeren, die verplicht verarabiseerd moesten worden. Als ze alleen de Islam wilden verspreiden, dan zouden ze die mensen nooit verarabiseren.
pi_153731753
Moet hier gepost hebben :+
Zie!
pi_153734002
quote:

[..]

Dit is inderdaad een probleem. Als ik Marokkaanse jongens, die in Nederland geboren zijn, zo hoor praten, krijg ik altijd een beetje jeuk. Heb dan ook wel wat medelijden met ze. Kansloos.

Het feit dat de ouders nog zo in hun eigen wereldje leven, zorgt er voor dat veel Marokkaanse jeugd compleet los geslagen is. Er is geen controle.

Daarnaast ben ik zelden Marokkaanse jongens tegen gekomen op het hbo. Marokkaanse meisjes wel. Maar ja, die hebben allemaal een theedoekje op, dus krijg ik weer een beetje jeuk.

Ook zie ik zelden vriendengroepen gemixt met Nederlanders en Marokkanen. Maar goed, dat zal wel aan de racistische kaaskoppen liggen :'(
pi_153734332
Ik ken Marokkaanse jongens van mijn werk (op mijn werk zijn alleen mensen met hbo en universiteit). Dus allemaal hbo. Dat zijn de goeie. Sommige praten ook accentloos. Jongens met goeie wil.
In de "lagere regionen" zitten Marokkaanse jongeren in groepen. Dus hebben ze een soort groepswet, Dat zijn degenen die werkloos rondzwerven op stations. Ik heb medelijden met ze, want ze bouwen geen toekomst op. Een toekomst opbouwen kun je alleen door werkervaring. Te beginnen vanaf de fabriek, tja, het is niet anders, zo ben ik ook begonnen.
pi_153734371
Raar dat dit open blijft.
pi_153734546
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 00:12 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
Raar dat dit open blijft.
huil huil, het is al bijna dicht hoor
pi_153734554
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 00:19 schreef Donnis het volgende:

[..]

huil huil, het is al bijna dicht hoor