Fout. Wanneer er gewoon wordt geïntegreerd wordt er niemand buitengesloten.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:16 schreef Clashy het volgende:
maar houd ook in je achterhoofd dat het vasthouden aan de islam eerder gebeurt wanneer mensen worden uitgesloten door de dominante groep.
Het valt niet mee.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:21 schreef o.us2.0 het volgende:
Islamtopic #9839489384 met de gebruikelijke gezegdes:
- onderdrukking
- snackbar
- "Niet alle moslims zijn slecht, maar.."
- haatbaard
- Islam is liefde
- kopvodden
- zelfmoordaanslag(en)
- besnijdenis
Kan zo een bingokaart makenKom eens met iets nieuws.
Oh? Is het legit om mensen buiten te sluiten wanneer ze niet 'integreren'? Wanneer vind jij dat iemand niet geïntegreerd is?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:20 schreef Trebo het volgende:
[..]
Fout. Wanneer er gewoon wordt geïntegreerd wordt er niemand buitengesloten.
Moslims sluiten zichzelf buiten door alleen voorzieningen te bezoeken waar alleen andere moslims komen. Moskeeën, theehuizen, zwarte scholen, sportverenigingen die moslimgericht zijn etc etc.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:28 schreef Clashy het volgende:
[..]
Oh? Is het legit om mensen buiten te sluiten wanneer ze niet 'integreren'? Wanneer vind jij dat iemand niet geïntegreerd is?
Naïefquote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:30 schreef Nerdus het volgende:
Ik hoop dat ik een ding duidelijk kan maken: islam is de wereldreligie die de afgelopen decennia de meeste narigheid veroorzaakt. Bedenk je eens, een wereld zonder Islam. Dat zou een wereld zijn met veel minder narigheid.
En over het feit of het legit is om mensen buiten te sluiten wanneer ze niet integreren? Ze sluiten zichzelf al buiten als ze niet integreren. Andere mensen komen daar niet aan te pas.
Je kunt ook overdrijven hoor. Het zijn enkele mensen met een islamitische achtergrond die slechte dingen hebben gedaan, evenals er genoeg rechts-extremisten en andere leden van politieke bewegingen voor genoeg verderf hebben gezorgd. Doe nou niet alsof alle narigheid door de islam/de volgers van de islam komt.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:30 schreef Nerdus het volgende:
Ik hoop dat ik een ding duidelijk kan maken: islam is de wereldreligie die de afgelopen decennia de meeste narigheid veroorzaakt. Bedenk je eens, een wereld zonder Islam. Dat zou een wereld zijn met veel minder narigheid.
En over het feit of het legit is om mensen buiten te sluiten wanneer ze niet integreren? Ze sluiten zichzelf al buiten als ze niet integreren. Andere mensen komen daar niet aan te pas.
Waarom zouden ze dat doen denk je? Hoe zit het met de houding van autochtone Nederlanders tegenover moslims? Is het ook niet zo dat wanneer er 'te veel' allochtonen op een school zitten, autochtone ouders hun kinderen niet op die school willen hebben?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:33 schreef Trebo het volgende:
[..]
Moslims sluiten zichzelf buiten door alleen voorzieningen te bezoeken waar alleen andere moslims komen. Moskeeën, theehuizen, zwarte scholen, sportverenigingen die moslimgericht zijn etc etc.
Daar is ie weer; de slachtofferrolkaart.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:41 schreef Clashy het volgende:
Waarom zouden ze dat doen denk je? Hoe zit het met de houding van autochtone Nederlanders tegenover moslims? Is het ook niet zo dat wanneer er 'te veel' allochtonen op een school zitten, autochtone ouders hun kinderen niet op die school willen hebben?
Verreweg de meeste terroristische aanslagen wereldwijd komen uit islamitische hoek. Dat komt simpelweg doordat de islam een voedingsbodem is voor dood en verderf. Alles wat IS doet is letterlijk terug te leiden naar de koran.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:41 schreef Clashy het volgende:
[..]
Je kunt ook overdrijven hoor. Het zijn enkele mensen met een islamitische achtergrond die slechte dingen hebben gedaan, evenals er genoeg rechts-extremisten en andere leden van politieke bewegingen voor genoeg verderf hebben gezorgd. Doe nou niet alsof alle narigheid door de islam/de volgers van de islam komt.
Maar waarom doen ze dat?
[..]
Waarom zouden ze dat doen denk je? Hoe zit het met de houding van autochtone Nederlanders tegenover moslims? Is het ook niet zo dat wanneer er 'te veel' allochtonen op een school zitten, autochtone ouders hun kinderen niet op die school willen hebben?
De boodschap moge duidelijk zijn: reflecteer op je eigen gedrag.
Zelfs prediker van de zuurlinkse kerk Femke Halsema haalde haar kinderen weg van zo'n school. Ze kreeg de realiteit ineens onder ogen toen bleek dat haar zoontje door de islamitische klasgenootjes werd verteld dat hij zou branden omdat hij worstenbroodjes met varkensvlees at.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:43 schreef Trebo het volgende:
[..]
Daar is ie weer; de slachtofferrolkaart.
Maar ik zal even ontopic reageren, waarom denk jij dat ouders dat doen dan?
Wilde net zeggen. Niet te vergeten:quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:21 schreef o.us2.0 het volgende:
- onderdrukking
- snackbar
- haatbaard
- Islam is liefde
- kopvodden
- zelfmoordaanslag(en)
- besnijdenis
http://www.vraagislam.nl/waarom-dragen-moslimas-een-hoofddoek/quote:Op vrijdag 19 juni 2015 06:39 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind het nogal jammer dat jij bepaalt of iets een symbool is van onderdrukking van vrouwen.
Voor hen is het een teken van bescheidenheid en daarom dragen ze hem. Een sterke onafhankelijke studente kan écht wel zelf kiezen of ze dat ding opzet of niet, want als ze thuis zo streng waren geweest dst ze een hoofddoek op móét, had ze ook niet mogen gaan studeren.
Ik snap niet waarom je niet tussen gelijkheid voor mannen en vrouwen kan gaan en tegelijkertijd kiezen een hoofddoek te dragen. Dat lijkt mij eerder een probleem van kortzichtigheid van TS dan van die dames. Immers wil gelijkheid tussen mannen en vrouwen niet zeggen dat mannen en vrouwen exact hetzelfde zijn.
Ik zou ook geen zak over mijn hoofd gaan dragen omdat god (en de rest van de samenleving natuurlijk) dat wil. Want ik geloof niet in die onzinquote:Op vrijdag 19 juni 2015 06:44 schreef Trebo het volgende:
[..]
http://www.vraagislam.nl/waarom-dragen-moslimas-een-hoofddoek/
Dit is toch gewoon pure cabaret.
In de historische tijdsgeest is dit helemaal zo gek niet. In die tijd was het natuurkijk normaal dat de vader het hoofd van het gezin was en daarom ook verantwoordelijk voor de opvoeding en educatie. De vrouw had over de kinderen niets te zeggen. Als een moslimvrouw dus met een christelijke man trouwde, was de kans 99% dat de vader het geloof bepaalt. En van moslimmannen en -vrouwen wordt natuurlijk wel verwacht dat ze moslimkindjes krijgen. Bij mannen kan dat bij andersgelovenden ook, bij vrouwen niet.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 06:46 schreef Trebo het volgende:
Een moslimman kan met een christelijke of Joodse vrouw (volken van het boek) trouwen, maar niet met iemand die niet in God gelooft. Een moslimvrouw mag alleen met een moslimman trouwen. Dit kan als volgt uitgelegd worden: het huwelijk is de kern voor het vormen van families, die de samenleving en natie vormen. Kinderen van een gelovige vader en niet-gelovige moeder kunnen mogelijk verwarring en tegenstellingen in geloof ervaren, in het bijzonder wanneer dat geloof bepaald gedrag aanmoedigt.
Maar verder gelijke rechten hoor..
Ik was laatst op een Turkse bruiloft waar er maar een paar met hoofddoekje rondliepen, maar de lekkerste vrouw daar (uiteraard op mijn eigen vrouw na), had wel een hoofddoekje om. Kolere wat een lekker gezichtjequote:Op vrijdag 19 juni 2015 06:44 schreef timmmmm het volgende:
Met zo'n theedoek op je hoofd, waar je een heel stuk mee afschermt, dwing je mannen die weigeren verder te kijken dan een mooi koppie ook naar de inhoud te kijken omdst je uiterlijk deels bedekt is. En ik durf te stellen dat heel wat mannen bij een lekker wijf niet verder kijken dan uiterlijk
Oh raar, die bruiloft waar ik was, waar zij wel moslim is en hij Christelijk...quote:Op vrijdag 19 juni 2015 06:46 schreef Trebo het volgende:
Een moslimman kan met een christelijke of Joodse vrouw (volken van het boek) trouwen, maar niet met iemand die niet in God gelooft. Een moslimvrouw mag alleen met een moslimman trouwen. Dit kan als volgt uitgelegd worden: het huwelijk is de kern voor het vormen van families, die de samenleving en natie vormen. Kinderen van een gelovige vader en niet-gelovige moeder kunnen mogelijk verwarring en tegenstellingen in geloof ervaren, in het bijzonder wanneer dat geloof bepaald gedrag aanmoedigt.
Maar verder gelijke rechten hoor..
Net als dat er wel christelijke homo's bestaan.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 08:35 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Oh raar, die bruiloft waar ik was, waar zij wel moslim is en hij Christelijk...
Zal ik wel gedroomd hebben
Onzin, oma's hebben die rommel ook op hun kop, hoezo "lekker wijf".quote:Op vrijdag 19 juni 2015 06:44 schreef timmmmm het volgende:
Met zo'n theedoek op je hoofd, waar je een heel stuk mee afschermt, dwing je mannen die weigeren verder te kijken dan een mooi koppie ook naar de inhoud te kijken omdst je uiterlijk deels bedekt is. En ik durf te stellen dat heel wat mannen bij een lekker wijf niet verder kijken dan uiterlijk
Dat er regels zijn voor sommigen, betekent niet dat die er voor iedereen zijn.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 08:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Net als dat er wel christelijke homo's bestaan.
Dat mensen het niet zo nauw nemen met regels wil niet zeggen dat het ineens geen regels meer zijn he
Ik zeg toch niet dat iedereen met een hoofddoek een lekker wijf is? Het neemt iets van het uiterlijk weg, waar vrouwen vaker op beoordeeld (en veroordeeld) worden dan mannen. Dus zou je kunnen argumenteren dat een hoofddoek gelijkheid eerder stimuleert voor de westers geworden moslimvrouw.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 08:38 schreef DerekB het volgende:
[..]
Onzin, oma's hebben die rommel ook op hun kop, hoezo "lekker wijf".
IS slacht andere moslims ook af omdat ze niet "radicaal" genoeg zijn. Nou eigenlijk slachten ze gewoon iedereen af die geen IS-aanhanger is.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 03:55 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zolang er geen andere religie dan de islam is, is er vrede.
Wat denk je wat er gebeurd zodra een moslima besluit geen hoofddoek te dragen? Die wordt zwaar onder druk gezet door familie en omgeving. Die hele gemeenschap is zo conservatief.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 06:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik zou ook geen zak over mijn hoofd gaan dragen omdat god (en de rest van de samenleving natuurlijk) dat wil. Want ik geloof niet in die onzin
Maar het maar op vrouwenonderdrukking gooien als sterke onafhankelijke studentes dat doen, vind ik ook onzin. Zij geloven er wel in, en Allah wil volgens hen dat de zichzelf bedekken dus doen ze dat. Moeten ze zelf weten.
Als dat in het heilige boek waar Nederland op gebaseerd is en waar alle Nederlanders zich aan moeten houden om zich volgens datzelfde Nederlandse boek Nederlander te mogen noemen, wel natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 08:40 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat er regels zijn voor sommigen, betekent niet dat die er voor iedereen zijn.
In Nederland hebben wij 'de regel' dat als je om 20:00 bij iemand op bezoek gaat, je koffie krijgt. Als ik dat niet doe, ben ik dan geen echte Nederlander meer?
Wat ik eerder al postte: het gaat hier om moslima's die studeren. Als dat mag van je familie, zijn ze in de regel niet zo streng dat ze daartoe gedwongen wordt. Anders had ze dat ook niet gemogen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 08:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Wat denk je wat er gebeurd zodra een moslima besluit geen hoofddoek te dragen? Die wordt zwaar onder druk gezet door familie en omgeving. Die hele gemeenschap is zo conservatief.
Er staat dat ze hun boezem moeten bedekken, niet hun haar. En ze moeten een kleed omdoen om herkenbaar te zijn als vrouw. Staat niet dat ze een hoofddoek moeten dragen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 08:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als dat in het heilige boek waar Nederland op gebaseerd is en waar alle Nederlanders zich aan moeten houden om zich volgens datzelfde Nederlandse boek Nederlander te mogen noemen, wel natuurlijk.
Nou weet ik natuurlijk niet of de eerder geposte regel in de Koran staat natuurlijk, dus hier kan ik gruwelijk door de mand vallen. Maar het klinkt als iets wat erin kan staan.
Ik vind het bijzonder raar als mensen zich moslim noemen, maar gaan shoppen in de harde regels van het geloof. Even raar als christenen die het met de getrouwde buurvrouw doen of vegetariers die af en toe een whoppertje eten omdat ze het zo lekker vinden. Dan vind ik je geen vegetarier, christen of moslim.
Wij wachten op islam 2.0, islam 21ste eeuw iets nieuws ja..... de vernieuwing moet vanuit de islam komen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:21 schreef o.us2.0 het volgende:
- onderdrukking
- snackbar
- haatbaard
- Islam is liefde
- kopvodden
- zelfmoordaanslag(en)
- besnijdenis
En die vernieuwing komt vanzelf als je ze maar belachelijk blijft maken. Als je ze maar voldoende blijft beschuldigen van van alles en nog wat. Dat werkt heel goed, die techniek,.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:07 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Wij wachten op islam 2.0, islam 21ste eeuw iets nieuws ja..... de vernieuwing moet vanuit de islam komen.
???? Uit welk boerengehucht kom jij? koffie om 20:00?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 08:40 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat er regels zijn voor sommigen, betekent niet dat die er voor iedereen zijn.
In Nederland hebben wij 'de regel' dat als je om 20:00 bij iemand op bezoek gaat, je koffie krijgt. Als ik dat niet doe, ben ik dan geen echte Nederlander meer?
Is dit feitelijke informatie of is dit niks meer dan een projectie van volslagen onwetendheid?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 01:57 schreef Nerdus het volgende:
terwijl zij zelf het symbool der vrouwelijke onderdrukking trots op de kop dragen.
Ik drink het helemaal niet. Koffiezetautomaat staat in een keukenkastje. Maar het was een voorbeeld, dit begint redelijk off-topic te raken.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:13 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
???? Uit welk boerengehucht kom jij? koffie om 20:00?
Koffie drink je 's ochtends, niet 's avonds.
verzin dan ook een beter voorbeeld Nederlanders hebben ook genoeg belachelijke gebruikenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:16 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik drink het helemaal niet. Koffiezetautomaat staat in een keukenkastje. Maar het was een voorbeeld, dit begint redelijk off-topic te raken.
Overigens heeft 'ie wel gewoon gelijk. Al die "Nederlanders" die om 8 uur geen koffie aanbiedenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:20 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
verzin dan ook een beter voorbeeld Nederlanders hebben ook genoeg belachelijke gebruiken
Ja, één daarvan is koffie om 20:00.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:20 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
verzin dan ook een beter voorbeeld Nederlanders hebben ook genoeg belachelijke gebruiken
IS bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:23 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ook de klacht van TS zeg. Tsjongejonge, er zijn ergere dingen in de wereld.
Heerlijk om 20:00 uur een bakkie koffie! Koekje erbij en genieten van GTST!quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:13 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
???? Uit welk boerengehucht kom jij? koffie om 20:00?
Koffie drink je 's ochtends, niet 's avonds.
Die meiden zonder hoofddoek zijn meestal wel heel erg aantrekkelijk ja.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:33 schreef Sapstengel het volgende:
Ik vind die allochtoonse studentes wel lekker altijd. Zie liever een moslimchickie dan een te dikke Anne-fleur in een hoodie van de roeivereniging.
Hahaha.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:20 schreef Trebo het volgende:
[..]
dat een moslima die mag studeren niet uit een streng milieu komt is een conclusie die je niet zonder meer kunt trekken. Dat heb ik ervaren in mijn eigen omgeving.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 08:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat ik eerder al postte: het gaat hier om moslima's die studeren. Als dat mag van je familie, zijn ze in de regel niet zo streng dat ze daartoe gedwongen wordt. Anders had ze dat ook niet gemogen.
Wie ben jij om over een sterke onafhankelijke studente die het uit vrije wil zegt te doen te verkondigen dat ze stiekem toch gedwongen wordt? Het heeft wel een speciaal soort arogantie nodig om te denken dat je de diepe wensen en beweegredenen van mensen beter kent dan zij dat doen
Dan zou er wat anders zijn. Veel mensen gebruiken een religie om zowel zichzelf als anderen te onderdrukken.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:30 schreef Nerdus het volgende:
Ik geloof niet zo in die "sterke onafhankelijke" moslimstudentes. Ze wonen allemaal nog thuis en papa en broer maken de dienst uit. Zo vrijgevochten zijn ze echt niet hoor, probeer als niet-moslim maar eens een relatie met een zo'n meisje aan te gaan, dan merk je het wel.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 06:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar het maar op vrouwenonderdrukking gooien als sterke onafhankelijke studentes dat doen, vind ik ook onzin. Zij geloven er wel in, en Allah wil volgens hen dat de zichzelf bedekken dus doen ze dat. Moeten ze zelf weten.
Maar wie is de dominante groep?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:16 schreef Clashy het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik over je klacht moet denken.
Ben het met je eens dat het belijden van de islam niet erg bevorderlijk is voor de integratie maar houd ook in je achterhoofd dat het vasthouden aan de islam eerder gebeurt wanneer mensen worden uitgesloten door de dominante groep.
Het dekt het haar af. Waarom zou je schoon, mooi, aantrekkelijk haar van een vrouw willen afdekken? Nou?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:15 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Is dit feitelijke informatie of is dit niks meer dan een projectie van volslagen onwetendheid?
Dat is niet waar het om draait. De hoofddoek dient om duidelijk te maken dat de vrouw in kwestie lid van de club is, dat mannelijke leden van de club zich dus niet aan haar mogen vergrijpen, en dat de vrouw in kwestie niet beschikbaar is voor de kuffar, op straffe van.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:23 schreef ChuuniSyndroom het volgende:
[..]
Het dekt het haar af. Waarom zou je schoon, mooi, aantrekkelijk haar van een vrouw willen afdekken? Nou?
Het is een vorm van onderdrukking. Mannen willen niet dat andere mannen zich voelen aangetrokken tot hun vrouwen.
Kan je je net zo goed afvragen waarom mensen in landen met warmere temperaturen nog kleren dragen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:23 schreef ChuuniSyndroom het volgende:
[..]
Het dekt het haar af. Waarom zou je schoon, mooi, aantrekkelijk haar van een vrouw willen afdekken? Nou?
Absolute onzin.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:20 schreef Trebo het volgende:
[..]
Omdat ik een voorbeeld ben.quote:
Oké, helder verhaal.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:17 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Omdat ik een voorbeeld ben.
Ik ben geboren en getogen in Nederland. Nederlands is mijn 1e taal en ben academisch opgeleid.
Helaas ben ik oorspronkelijk niet Nederlands en ondervind ik nog vaak dat autochtone Nederlanders sommige opmerkingen richting mij gewoon niet kunnen laten liggen.
Hoe geintegreerd je ook bent, passief gezien krijg je het gevoel anders te zijn als je er niet uit ziet als een blanke spruit.
In Canada daarentegen, waar ik ook heb geleefd is dit totaal niet het geval (immers het is een migrantenland). Kortom, het heeft gewoon te maken met de huidige Nederlandse cultuur waar er momenteel echt een subtiele ubermensch gevoel heerst onder de autochtone bevolking.
Integreren is een belangrijk deel, maar dat is niet de oplossing.
Ben jij Islam expert of zo?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:23 schreef ChuuniSyndroom het volgende:
[..]
Het is een vorm van onderdrukking. Mannen willen niet dat andere mannen zich voelen aangetrokken tot hun vrouwen. Dat vrouwen dit tegenwoordig vrijwillig dragen en er zich goed bij voelen is inderdaad geen onderdrukking in die zin, maar dat is wel de grond van het principe de hoofddoek.
Met andere woorden: de betekenis van hoofddoek is veranderd, maar het is van origine onderdrukking. Waarom zou je zoiets als vrouw willen dragen als je strijd voor gelijkwaardigheid? Wat heeft het uberhaupt te maken met de religie?Het is nogal tegenstrijdig. Dat is wat de OP bedoelt.
Mijn mening buiten beschouwing laten aub, ik verklaar de OP nader.
Heb je dit ook overlegd met de native Canadezen?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:17 schreef RodeNek het volgende:
In Canada daarentegen, waar ik ook heb geleefd is dit totaal niet het geval (immers het is een migrantenland). Kortom, het heeft gewoon te maken met de huidige Nederlandse cultuur waar er momenteel echt een subtiele ubermensch gevoel heerst onder de autochtone bevolking.
Ik ben hooggeleid Gquote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:34 schreef voederbietel het volgende:
[..]
zei niemand die ooit de universiteit heeft bezocht
Ik moest lachen om deze postquote:Op vrijdag 19 juni 2015 02:00 schreef Geralt het volgende:
Het kan nooit niet lang duren of er wordt een bom onder dit topic gelegd
Klinkklare onzin, goed geïntegreerde mensen kunnen het ver schoppen in de Nederlandse maatschappij, bijvoorbeeld burgemeester van Rotterdam. Het subtiele ''übermensch'' gevoel dat jij beschrijft herken ik totaal niet. Ik heb veel allochtone vrienden en behandel ze zoals ik een autochtoon zou behandelen, iets wat mij volkomen normaal lijkt. Het feit dat jij dat zo voelt geeft eerder aan dat jij of met de verkeerde mensen omgaat of dat je helemaal niet zo goed geïntegreerd bent als dat jij zelf denkt. Het staat mij trouwens ook totaal niet aan dat jij het woord übermensch gebruikt, direct weer een referentie naar het feit dat je maar moeilijk je mening kan geven over dit onderwerp zonder uitgemaakt te worden voor racist of vergeleken te worden met allerlei walgelijke mensen uit het verleden. Het gebruik van het woord übermensch is totaal niet zinvol in de context van dit onderwerp en kan misschien wel als voorbeeld worden gebruikt voor het feit dat allochtonen direct in de verdediging schieten wanneer zij worden geconfronteerd met kritiek op de islam en gebrekkige integratie.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:17 schreef RodeNek het volgende:
Helaas ben ik oorspronkelijk niet Nederlands en ondervind ik nog vaak dat autochtone Nederlanders sommige opmerkingen richting mij gewoon niet kunnen laten liggen.
Hoe geintegreerd je ook bent, passief gezien krijg je het gevoel anders te zijn als je er niet uit ziet als een blanke spruit.
Integreren is een belangrijk deel, maar dat is niet de oplossing.
Integratie komt van twee kanten, zolang jij ook met opvattingen loopt als hoofddoek is een "symbool van onderdrukking", zonder te beseffen dat de meeste moslima's zoiets dragen als religieus uiting van vroomheid en ja, echt waar, zelfs emancipatie, dan ben jij net zo goed aan het mee doen aan die genoemde "huidige Nederlandse cultuur" die je verwerpt.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:38 schreef Nerdus het volgende:
[..]
Klinkklare onzin, goed geïntegreerde mensen kunnen het ver schoppen in de Nederlandse maatschappij, bijvoorbeeld burgemeester van Rotterdam. Het subtiele ''übermensch'' gevoel dat jij beschrijft herken ik totaal niet. Ik heb veel allochtone vrienden en behandel ze zoals ik een autochtoon zou behandelen, iets wat mij volkomen normaal lijkt. Het feit dat jij dat zo voelt geeft eerder aan dat jij of met de verkeerde mensen omgaat of dat je helemaal niet zo goed geïntegreerd bent als dat jij zelf denkt. Het staat mij trouwens ook totaal niet aan dat jij het woord übermensch gebruikt, direct weer een referentie naar het feit dat je maar moeilijk je mening kan geven over dit onderwerp zonder uitgemaakt te worden voor racist of vergeleken te worden met allerlei walgelijke mensen uit het verleden. Het gebruik van het woord übermensch is totaal niet zinvol in de context van dit onderwerp en kan misschien wel als voorbeeld worden gebruikt voor het feit dat allochtonen direct in de verdediging schieten wanneer zij worden geconfronteerd met kritiek op de islam en gebrekkige integratie.
Nederland is een land met een lange traditie van solidariteit en het ''übermensch'' gevoel is wel het laatste wat binnen onze cultuur past. Als elke allochtoon in voldoende mate zou integreren, dan waren er simpelweg geen problemen. Ik kan dan eigenlijk ook alleen maar lachen om het feit dat de allochtone poster de schuld legt bij de ''huidige Nederlandse cultuur''.
Ik heb ook in het buitenland gewoond en ik voelde me daar volledig geintegreerd.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:38 schreef Nerdus het volgende:
[..]
Klinkklare onzin, goed geïntegreerde mensen kunnen het ver schoppen in de Nederlandse maatschappij, bijvoorbeeld burgemeester van Rotterdam. Het subtiele ''übermensch'' gevoel dat jij beschrijft herken ik totaal niet. Ik heb veel allochtone vrienden en behandel ze zoals ik een autochtoon zou behandelen, iets wat mij volkomen normaal lijkt. Het feit dat jij dat zo voelt geeft eerder aan dat jij of met de verkeerde mensen omgaat of dat je helemaal niet zo goed geïntegreerd bent als dat jij zelf denkt. Het staat mij trouwens ook totaal niet aan dat jij het woord übermensch gebruikt, direct weer een referentie naar het feit dat je maar moeilijk je mening kan geven over dit onderwerp zonder uitgemaakt te worden voor racist of vergeleken te worden met allerlei walgelijke mensen uit het verleden. Het gebruik van het woord übermensch is totaal niet zinvol in de context van dit onderwerp en kan misschien wel als voorbeeld worden gebruikt voor het feit dat allochtonen direct in de verdediging schieten wanneer zij worden geconfronteerd met kritiek op de islam en gebrekkige integratie.
Nederland is een land met een lange traditie van solidariteit en het ''übermensch'' gevoel is wel het laatste wat binnen onze cultuur past. Als elke allochtoon in voldoende mate zou integreren, dan waren er simpelweg geen problemen. Ik kan dan eigenlijk ook alleen maar lachen om het feit dat de allochtone poster de schuld legt bij de ''huidige Nederlandse cultuur''.
Hier valt je betoog al uit elkaar. Een hoofddoek is geen religieuze uiting omdat het niet staat beschreven in islamitische geschriften. Het is iets cultureels, dat an sich los staat van de Islam en ontstond omdat een hoofddoek in de woestijn praktischer was, neem als voorbeeld de kleding die mannelijke Saoedi's dragen. De hoofddoek kun je vergelijken met alle onzin die de katholieke kerk verkoopt, de praktijken die helemaal niet in de christelijke religieuze geschriften beschreven staan, maar er met de jaren waren bij verzonnen een van de oorzaken van de reformatie.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Integratie komt van twee kanten, zolang jij ook met opvattingen loopt als hoofddoek is een "symbool van onderdrukking", zonder te beseffen dat de meeste moslima's zoiets dragen als religieus uiting van vroomheid en ja, echt waar, zelfs emancipatie, dan ben jij net zo goed aan het mee doen aan die genoemde "huidige Nederlandse cultuur" die je verwerpt.
Mooie samenvatting van het probleem. Dit is inderdaad de kern. Het enige punt dat ik toe te voegen heb is dat deze gebrekkige integratie kan leiden tot religieus fanatisme, zie al de mensen die naar Syrië gaan.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:45 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik heb ook in het buitenland gewoond en ik voelde me daar volledig geintegreerd.
De Marokkaanse gemeenschap heeft één groot probleem:
Het leven thuis, daar ligt de wortel van alle problemen rond deze bevolkingsgroep.
Hebben jullie je nog nooit afgevraagd waarom Marokkaanse jonge mensen een accent hebben? Ik wel, het viel me op. Ik vond het heel raar, omdat die mensen hier zijn geboren.
Dus ze zouden perfect Nederlands moeten kunnen, volledige accentloos. Maar dat kunnen ze niet.
Er kan maar één reden zijn: er wordt dus thuis nog Berbers gepraat. Het hele "gehhh" en "gezzzz" komt daar vandaan. Ik kan niets anders verzinnen.
Ik denk ook dat thuis ook niet wordt aangespoord om te integreren. Ik denk dat daar een slag in kan worden gemaakt. Over enkele generaties lachen we hierom, maar het enorme verschil tussen het thuisfront en de maatschappij veroorzaken volgens mij deze problemen.
Als je bij Marokkanen thuis komt, waan je je in klein Marokko waar de ouders geen Nederlands kunnen en waarin godsdienst de basis is. Het zou een stuk beter zijn als Marokkaanse ouders zich zouden aanpassen aan de Nederlandse maatschappij. Maar ik heb niet de indruk dat dat gebeurt.
Gast, de hoofddoek is een onderdeel van de religieuze voorschriften wat de Koran en Hadith aan de vrouw voorschrijft wat betreft kuisheid, de genoemde pseudosociaal-historisch context is prima, maar dat neemt niet weg dat het een religieuze uiting is en afhankelijk van tot welk stroming je behoort zelf vereist is.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:49 schreef Nerdus het volgende:
[..]
Hier valt je betoog al uit elkaar. Een hoofddoek is geen religieuze uiting omdat het niet staat beschreven in islamitische geschriften. Het is iets cultureels, dat an sich los staat van de Islam en ontstond omdat een hoofddoek in de woestijn praktischer was, neem als voorbeeld de kleding die mannelijke Saoedi's dragen. De hoofddoek kun je vergelijken met alle onzin die de katholieke kerk verkoopt, de praktijken die helemaal niet in de christelijke religieuze geschriften beschreven staan, maar er met de jaren waren bij verzonnen een van de oorzaken van de reformatie.
Die ontstaan uit het conflict tussen de thuissituatie en de westerse maatschappij.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:52 schreef Nerdus het volgende:
[..]
Mooie samenvatting van het probleem. Dit is inderdaad de kern. Het enige punt dat ik toe te voegen heb is dat deze gebrekkige integratie kan leiden tot religieus fanatisme, zie al de mensen die naar Syrië gaan.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)t-het-dus-niet.dhtmlquote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gast, de hoofddoek is een onderdeel van de religieuze voorschriften wat de Koran en Hadith aan de vrouw voorschrijft wat betreft kuisheid, de genoemde pseudosociaal-historisch context is prima, maar dat neemt niet weg dat het een religieuze uiting is en afhankelijk van tot welk stroming je behoort zelf vereist is.
In de koran schijnt te staan (ik heb het niet gelezen) dat bij een vrouw alles bedekt moet zijn behalve dat wat zichtbaar is. Sommige mensen menen dat te moeten uitleggen als dat alles bedekt moet zijn behalve het (aan)gezicht. Het staat er dus inderdaad niet letterlijk.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:49 schreef Nerdus het volgende:
[..]
Hier valt je betoog al uit elkaar. Een hoofddoek is geen religieuze uiting omdat het niet staat beschreven in islamitische geschriften. Het is iets cultureels, dat an sich los staat van de Islam en ontstond omdat een hoofddoek in de woestijn praktischer was, neem als voorbeeld de kleding die mannelijke Saoedi's dragen. De hoofddoek kun je vergelijken met alle onzin die de katholieke kerk verkoopt, de praktijken die helemaal niet in de christelijke religieuze geschriften beschreven staan, maar er met de jaren waren bij verzonnen een van de oorzaken van de reformatie.
Begrijp me goed, elke vorm van religie vind ik onzin. Zie mijn post boven de jouwe.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
In de koran schijnt te staan (ik heb het niet gelezen) dat bij een vrouw alles bedekt moet zijn behalve dat wat zichtbaar is. Sommige mensen menen dat te moeten uitleggen als dat alles bedekt moet zijn behalve het (aan)gezicht. Het staat er dus inderdaad niet letterlijk.
Maar dat is niet iets wat typisch islamitisch is hoor. Er staat ook niet letterlijk in de bijbel dat homo's niet mogen trouwen.
Ik ben het er mee eens dat iedere vorm van religie onzin is.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:55 schreef Nerdus het volgende:
[..]
Begrijp me goed, elke vorm van religie vind ik onzin. Zie mijn post boven de jouwe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |