abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153657795
Gekkie religie, vrouwelijke onderdrukking doormiddel van kopvodden en besnijdenis, zelfmoordterroristen, ontploffingen onder luid geschreeuw van allah snackbar, islamieten die al dertig jaar in Nederland leven en geen Nederlands spreken.

Niet élke moslim is slecht, maar als ik ergens een bloedhekel aan heb dan is het wel aan die vrouwelijke allochtone studenten (meestal Marokkaanse) die zo belerend praten over gelijkheid van mannen en vrouwen en integratie terwijl zij zelf het symbool der vrouwelijke onderdrukking trots op de kop dragen.

Maar oja, niks dan goeds over de islam! Islam is liefde!

Klacht: islam en al haar problemen en onzin

- De eerste 20 seconden zeggen genoeg.

- nog een haatbaard voor verdere illustratie.
pi_153657841
Het kan nooit niet lang duren of er wordt een bom onder dit topic gelegd :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_153657856
Meest terechte klacht van de laatste pak em beet 20 jaar.
pi_153657898
En het grote gevaar bij kritiek op de islam, is dat het als een persoonlijke aanval wordt gezien op alle mensen die deze religie aanhangen. Het salafisme (islamitisch fundamentalisme) wordt gepropagandeerd in achterbuurt moskeeën waardoor hitsige islamitische jongeren niet weten hoe snel ze het vliegtuig naar Aleppo moeten pakken.

Islam in Nederland werkt gewoon als een tegenwerkende kracht voor de integratie van allochtonen, terwijl de linkse kerk dat maar blijft ontkennen want stemvee.
pi_153657995
Ik weet niet zo goed wat ik over je klacht moet denken.
Ben het met je eens dat het belijden van de islam niet erg bevorderlijk is voor de integratie maar houd ook in je achterhoofd dat het vasthouden aan de islam eerder gebeurt wanneer mensen worden uitgesloten door de dominante groep.
pi_153658040
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:16 schreef Clashy het volgende:
maar houd ook in je achterhoofd dat het vasthouden aan de islam eerder gebeurt wanneer mensen worden uitgesloten door de dominante groep.
Fout. Wanneer er gewoon wordt geïntegreerd wordt er niemand buitengesloten.
pi_153658046
Islamtopic #9839489384 met de gebruikelijke gezegdes:
- onderdrukking
- snackbar
- "Niet alle moslims zijn slecht, maar.."
- haatbaard
- Islam is liefde
- kopvodden
- zelfmoordaanslag(en)
- besnijdenis

Kan zo een bingokaart maken :') Kom eens met iets nieuws.

[ Bericht 6% gewijzigd door Erasmus op 19-06-2015 02:22:29 ]
pi_153658064
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:21 schreef o.us2.0 het volgende:
- onderdrukking
- snackbar
- haatbaard
- Islam is liefde
- kopvodden
- zelfmoordaanslag(en)
- besnijdenis

Het valt niet mee.
pi_153658071
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:23 schreef Trebo het volgende:

[..]

Het valt niet mee.
Ook de klacht van TS zeg. Tsjongejonge, er zijn ergere dingen in de wereld.
pi_153658131
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:20 schreef Trebo het volgende:

[..]

Oh? Is het legit om mensen buiten te sluiten wanneer ze niet 'integreren'? Wanneer vind jij dat iemand niet geïntegreerd is?
pi_153658162
Ik hoop dat ik een ding duidelijk kan maken: islam is de wereldreligie die de afgelopen decennia de meeste narigheid veroorzaakt. Bedenk je eens, een wereld zonder Islam. Dat zou een wereld zijn met veel minder narigheid.

En over het feit of het legit is om mensen buiten te sluiten wanneer ze niet integreren? Ze sluiten zichzelf al buiten als ze niet integreren. Andere mensen komen daar niet aan te pas.
pi_153658196
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:28 schreef Clashy het volgende:

[..]

Oh? Is het legit om mensen buiten te sluiten wanneer ze niet 'integreren'? Wanneer vind jij dat iemand niet geïntegreerd is?
Moslims sluiten zichzelf buiten door alleen voorzieningen te bezoeken waar alleen andere moslims komen. Moskeeën, theehuizen, zwarte scholen, sportverenigingen die moslimgericht zijn etc etc.

Dat ze geloven in een sprookjesboek, dat is hun keuze. Maar val mij er niet mee lastig :)
pi_153658261
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:30 schreef Nerdus het volgende:
Ik hoop dat ik een ding duidelijk kan maken: islam is de wereldreligie die de afgelopen decennia de meeste narigheid veroorzaakt. Bedenk je eens, een wereld zonder Islam. Dat zou een wereld zijn met veel minder narigheid.

En over het feit of het legit is om mensen buiten te sluiten wanneer ze niet integreren? Ze sluiten zichzelf al buiten als ze niet integreren. Andere mensen komen daar niet aan te pas.
Naïef
my ambition is handicapped by my laziness
pi_153658282
quote:

Je kunt ook overdrijven hoor. Het zijn enkele mensen met een islamitische achtergrond die slechte dingen hebben gedaan, evenals er genoeg rechts-extremisten en andere leden van politieke bewegingen voor genoeg verderf hebben gezorgd. Doe nou niet alsof alle narigheid door de islam/de volgers van de islam komt.

Maar waarom doen ze dat?
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:33 schreef Trebo het volgende:

[..]

Moslims sluiten zichzelf buiten door alleen voorzieningen te bezoeken waar alleen andere moslims komen. Moskeeën, theehuizen, zwarte scholen, sportverenigingen die moslimgericht zijn etc etc.
Waarom zouden ze dat doen denk je? Hoe zit het met de houding van autochtone Nederlanders tegenover moslims? Is het ook niet zo dat wanneer er 'te veel' allochtonen op een school zitten, autochtone ouders hun kinderen niet op die school willen hebben?

De boodschap moge duidelijk zijn: reflecteer op je eigen gedrag.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 02:41:35 #15
104871 remlof
Europees federalist
pi_153658291
TS klaagt over geïntegreerde moslima's.

Hoe grappig.
pi_153658319
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:41 schreef Clashy het volgende:

Waarom zouden ze dat doen denk je? Hoe zit het met de houding van autochtone Nederlanders tegenover moslims? Is het ook niet zo dat wanneer er 'te veel' allochtonen op een school zitten, autochtone ouders hun kinderen niet op die school willen hebben?

Daar is ie weer; de slachtofferrolkaart. *O*

Maar ik zal even ontopic reageren, waarom denk jij dat ouders dat doen dan?
pi_153658360
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:41 schreef Clashy het volgende:

[..]

Je kunt ook overdrijven hoor. Het zijn enkele mensen met een islamitische achtergrond die slechte dingen hebben gedaan, evenals er genoeg rechts-extremisten en andere leden van politieke bewegingen voor genoeg verderf hebben gezorgd. Doe nou niet alsof alle narigheid door de islam/de volgers van de islam komt.

Maar waarom doen ze dat?

[..]

De boodschap moge duidelijk zijn: reflecteer op je eigen gedrag.
Verreweg de meeste terroristische aanslagen wereldwijd komen uit islamitische hoek. Dat komt simpelweg doordat de islam een voedingsbodem is voor dood en verderf. Alles wat IS doet is letterlijk terug te leiden naar de koran.
pi_153658414
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:43 schreef Trebo het volgende:

[..]

Daar is ie weer; de slachtofferrolkaart. *O*

Maar ik zal even ontopic reageren, waarom denk jij dat ouders dat doen dan?
Zelfs prediker van de zuurlinkse kerk Femke Halsema haalde haar kinderen weg van zo'n school. Ze kreeg de realiteit ineens onder ogen toen bleek dat haar zoontje door de islamitische klasgenootjes werd verteld dat hij zou branden omdat hij worstenbroodjes met varkensvlees at.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 02:54:09 ]
pi_153658556
Origineel topic weer dit.
pi_153658593
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 03:09 schreef Kauai het volgende:
Origineel topic weer dit.
Terechte klachten kunnen niet vaak genoeg benoemd worden.
pi_153658629

Reza Aslan dist iedere Islamhater.

9 minuten lang puur genot. :')

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 03:24:48 ]
pi_153658802
Wat denk je, even snel wat reacties binnenhalen met mijn topic?
Ga weg
  Moderator / Redactie FP vrijdag 19 juni 2015 @ 03:55:21 #23
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_153658892
Zolang er geen andere religie dan de islam is, is er vrede.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_153658920
haha ik vind die Enait wel een baasje
  vrijdag 19 juni 2015 @ 04:28:25 #25
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_153658964
:O
Protège moi de mes désirs.
pi_153659008
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 04:28 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
:O
Kun je jouw reactie ook onderbouwen?
pi_153659012
quote:
- onderdrukking
- snackbar
- haatbaard
- Islam is liefde
- kopvodden
- zelfmoordaanslag(en)
- besnijdenis

Wilde net zeggen. Niet te vergeten:
- linkse kerk
- sprookjesboek
- ...
  vrijdag 19 juni 2015 @ 06:39:33 #28
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_153659140
Ik vind het nogal jammer dat jij bepaalt of iets een symbool is van onderdrukking van vrouwen.

Voor hen is het een teken van bescheidenheid en daarom dragen ze hem. Een sterke onafhankelijke studente kan écht wel zelf kiezen of ze dat ding opzet of niet, want als ze thuis zo streng waren geweest dst ze een hoofddoek op móét, had ze ook niet mogen gaan studeren.

Ik snap niet waarom je niet tussen gelijkheid voor mannen en vrouwen kan gaan en tegelijkertijd kiezen een hoofddoek te dragen. Dat lijkt mij eerder een probleem van kortzichtigheid van TS dan van die dames. Immers wil gelijkheid tussen mannen en vrouwen niet zeggen dat mannen en vrouwen exact hetzelfde zijn.
Laffe huichelaar
  vrijdag 19 juni 2015 @ 06:44:22 #29
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_153659157
Ik vind het zelfs niet te ver gaan te bepleiten dat een hoofddoek de gelijkheid tussen man en vrouw bevorderd en tégen seksisme werkt.

Met zo'n theedoek op je hoofd, waar je een heel stuk mee afschermt, dwing je mannen die weigeren verder te kijken dan een mooi koppie ook naar de inhoud te kijken omdst je uiterlijk deels bedekt is. En ik durf te stellen dat heel wat mannen bij een lekker wijf niet verder kijken dan uiterlijk
Laffe huichelaar
pi_153659159
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 06:39 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind het nogal jammer dat jij bepaalt of iets een symbool is van onderdrukking van vrouwen.

Voor hen is het een teken van bescheidenheid en daarom dragen ze hem. Een sterke onafhankelijke studente kan écht wel zelf kiezen of ze dat ding opzet of niet, want als ze thuis zo streng waren geweest dst ze een hoofddoek op móét, had ze ook niet mogen gaan studeren.

Ik snap niet waarom je niet tussen gelijkheid voor mannen en vrouwen kan gaan en tegelijkertijd kiezen een hoofddoek te dragen. Dat lijkt mij eerder een probleem van kortzichtigheid van TS dan van die dames. Immers wil gelijkheid tussen mannen en vrouwen niet zeggen dat mannen en vrouwen exact hetzelfde zijn.
http://www.vraagislam.nl/waarom-dragen-moslimas-een-hoofddoek/

Dit is toch gewoon pure cabaret.
pi_153659166
Een moslimman kan met een christelijke of Joodse vrouw (volken van het boek) trouwen, maar niet met iemand die niet in God gelooft. Een moslimvrouw mag alleen met een moslimman trouwen. Dit kan als volgt uitgelegd worden: het huwelijk is de kern voor het vormen van families, die de samenleving en natie vormen. Kinderen van een gelovige vader en niet-gelovige moeder kunnen mogelijk verwarring en tegenstellingen in geloof ervaren, in het bijzonder wanneer dat geloof bepaald gedrag aanmoedigt.

Maar verder gelijke rechten hoor.. :')
  vrijdag 19 juni 2015 @ 06:49:33 #32
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_153659175
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 06:44 schreef Trebo het volgende:

[..]

http://www.vraagislam.nl/waarom-dragen-moslimas-een-hoofddoek/

Dit is toch gewoon pure cabaret.
Ik zou ook geen zak over mijn hoofd gaan dragen omdat god (en de rest van de samenleving natuurlijk) dat wil. Want ik geloof niet in die onzin

Maar het maar op vrouwenonderdrukking gooien als sterke onafhankelijke studentes dat doen, vind ik ook onzin. Zij geloven er wel in, en Allah wil volgens hen dat de zichzelf bedekken dus doen ze dat. Moeten ze zelf weten.
Laffe huichelaar
  vrijdag 19 juni 2015 @ 06:54:41 #33
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_153659191
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 06:46 schreef Trebo het volgende:
Een moslimman kan met een christelijke of Joodse vrouw (volken van het boek) trouwen, maar niet met iemand die niet in God gelooft. Een moslimvrouw mag alleen met een moslimman trouwen. Dit kan als volgt uitgelegd worden: het huwelijk is de kern voor het vormen van families, die de samenleving en natie vormen. Kinderen van een gelovige vader en niet-gelovige moeder kunnen mogelijk verwarring en tegenstellingen in geloof ervaren, in het bijzonder wanneer dat geloof bepaald gedrag aanmoedigt.

In de historische tijdsgeest is dit helemaal zo gek niet. In die tijd was het natuurkijk normaal dat de vader het hoofd van het gezin was en daarom ook verantwoordelijk voor de opvoeding en educatie. De vrouw had over de kinderen niets te zeggen. Als een moslimvrouw dus met een christelijke man trouwde, was de kans 99% dat de vader het geloof bepaalt. En van moslimmannen en -vrouwen wordt natuurlijk wel verwacht dat ze moslimkindjes krijgen. Bij mannen kan dat bij andersgelovenden ook, bij vrouwen niet.
Laffe huichelaar
  vrijdag 19 juni 2015 @ 06:55:36 #34
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_153659194
Dst de Islam met dat soort dingen niet met hun tijd meegaat is natuurlijk jammer, maar dat is bij elk geloof jammer. Dat ze zo verschrikkelijk star zijn
Laffe huichelaar
  vrijdag 19 juni 2015 @ 06:58:59 #35
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_153659202
Dit topic: :O
TS is een prototype schreeuwlelijk, die niet verder denkt dan zijn neus lang is.
EDIT
Facebook post gevonden van TS
http://www.dumpert.nl/med(...)_is_geen_racist.html
pi_153659322
Patat friet discussie.
Ook in moeilijke tijden.
pi_153659687
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 06:44 schreef timmmmm het volgende:
Met zo'n theedoek op je hoofd, waar je een heel stuk mee afschermt, dwing je mannen die weigeren verder te kijken dan een mooi koppie ook naar de inhoud te kijken omdst je uiterlijk deels bedekt is. En ik durf te stellen dat heel wat mannen bij een lekker wijf niet verder kijken dan uiterlijk
Ik was laatst op een Turkse bruiloft waar er maar een paar met hoofddoekje rondliepen, maar de lekkerste vrouw daar (uiteraard op mijn eigen vrouw na), had wel een hoofddoekje om. Kolere wat een lekker gezichtje :P
pi_153659692
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 06:46 schreef Trebo het volgende:

Oh raar, die bruiloft waar ik was, waar zij wel moslim is en hij Christelijk...

Zal ik wel gedroomd hebben _O-
  vrijdag 19 juni 2015 @ 08:38:27 #39
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_153659722
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 08:35 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Oh raar, die bruiloft waar ik was, waar zij wel moslim is en hij Christelijk...

Zal ik wel gedroomd hebben _O-
Net als dat er wel christelijke homo's bestaan.

Dat mensen het niet zo nauw nemen met regels wil niet zeggen dat het ineens geen regels meer zijn he
Laffe huichelaar
pi_153659723
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 06:44 schreef timmmmm het volgende:

Onzin, oma's hebben die rommel ook op hun kop, hoezo "lekker wijf".
pi_153659738
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 08:38 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Net als dat er wel christelijke homo's bestaan.

Dat mensen het niet zo nauw nemen met regels wil niet zeggen dat het ineens geen regels meer zijn he
Dat er regels zijn voor sommigen, betekent niet dat die er voor iedereen zijn.

In Nederland hebben wij 'de regel' dat als je om 20:00 bij iemand op bezoek gaat, je koffie krijgt. Als ik dat niet doe, ben ik dan geen echte Nederlander meer?
  vrijdag 19 juni 2015 @ 08:40:51 #42
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_153659748
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 08:38 schreef DerekB het volgende:

[..]

Onzin, oma's hebben die rommel ook op hun kop, hoezo "lekker wijf".
Ik zeg toch niet dat iedereen met een hoofddoek een lekker wijf is? Het neemt iets van het uiterlijk weg, waar vrouwen vaker op beoordeeld (en veroordeeld) worden dan mannen. Dus zou je kunnen argumenteren dat een hoofddoek gelijkheid eerder stimuleert voor de westers geworden moslimvrouw.
Laffe huichelaar
pi_153659761
Religie :')

Op dit uur... :{
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_153659771
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 03:55 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zolang er geen andere religie dan de islam is, is er vrede.
IS slacht andere moslims ook af omdat ze niet "radicaal" genoeg zijn. Nou eigenlijk slachten ze gewoon iedereen af die geen IS-aanhanger is.
pi_153659807
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 06:49 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik zou ook geen zak over mijn hoofd gaan dragen omdat god (en de rest van de samenleving natuurlijk) dat wil. Want ik geloof niet in die onzin

Maar het maar op vrouwenonderdrukking gooien als sterke onafhankelijke studentes dat doen, vind ik ook onzin. Zij geloven er wel in, en Allah wil volgens hen dat de zichzelf bedekken dus doen ze dat. Moeten ze zelf weten.
Wat denk je wat er gebeurd zodra een moslima besluit geen hoofddoek te dragen? Die wordt zwaar onder druk gezet door familie en omgeving. Die hele gemeenschap is zo conservatief.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 08:46:20 #46
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_153659808
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 08:40 schreef stbabylon het volgende:

[..]

In Nederland hebben wij 'de regel' dat als je om 20:00 bij iemand op bezoek gaat, je koffie krijgt. Als ik dat niet doe, ben ik dan geen echte Nederlander meer?
Als dat in het heilige boek waar Nederland op gebaseerd is en waar alle Nederlanders zich aan moeten houden om zich volgens datzelfde Nederlandse boek Nederlander te mogen noemen, wel natuurlijk.

Nou weet ik natuurlijk niet of de eerder geposte regel in de Koran staat natuurlijk, dus hier kan ik gruwelijk door de mand vallen. Maar het klinkt als iets wat erin kan staan.

Ik vind het bijzonder raar als mensen zich moslim noemen, maar gaan shoppen in de harde regels van het geloof. Even raar als christenen die het met de getrouwde buurvrouw doen of vegetariers die af en toe een whoppertje eten omdat ze het zo lekker vinden. Dan vind ik je geen vegetarier, christen of moslim.
Laffe huichelaar
  vrijdag 19 juni 2015 @ 08:49:19 #47
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_153659840
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 08:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Wat denk je wat er gebeurd zodra een moslima besluit geen hoofddoek te dragen? Die wordt zwaar onder druk gezet door familie en omgeving. Die hele gemeenschap is zo conservatief.
Wat ik eerder al postte: het gaat hier om moslima's die studeren. Als dat mag van je familie, zijn ze in de regel niet zo streng dat ze daartoe gedwongen wordt. Anders had ze dat ook niet gemogen.

Wie ben jij om over een sterke onafhankelijke studente die het uit vrije wil zegt te doen te verkondigen dat ze stiekem toch gedwongen wordt? Het heeft wel een speciaal soort arogantie nodig om te denken dat je de diepe wensen en beweegredenen van mensen beter kent dan zij dat doen
Laffe huichelaar
pi_153659945
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 08:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als dat in het heilige boek waar Nederland op gebaseerd is en waar alle Nederlanders zich aan moeten houden om zich volgens datzelfde Nederlandse boek Nederlander te mogen noemen, wel natuurlijk.

Nou weet ik natuurlijk niet of de eerder geposte regel in de Koran staat natuurlijk, dus hier kan ik gruwelijk door de mand vallen. Maar het klinkt als iets wat erin kan staan.

Ik vind het bijzonder raar als mensen zich moslim noemen, maar gaan shoppen in de harde regels van het geloof. Even raar als christenen die het met de getrouwde buurvrouw doen of vegetariers die af en toe een whoppertje eten omdat ze het zo lekker vinden. Dan vind ik je geen vegetarier, christen of moslim.
Er staat dat ze hun boezem moeten bedekken, niet hun haar. En ze moeten een kleed omdoen om herkenbaar te zijn als vrouw. Staat niet dat ze een hoofddoek moeten dragen.
pi_153660032
quote:
- onderdrukking
- snackbar
- haatbaard
- Islam is liefde
- kopvodden
- zelfmoordaanslag(en)
- besnijdenis

Wij wachten op islam 2.0, islam 21ste eeuw iets nieuws ja..... de vernieuwing moet vanuit de islam komen.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_153660089
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:07 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Wij wachten op islam 2.0, islam 21ste eeuw iets nieuws ja..... de vernieuwing moet vanuit de islam komen.
En die vernieuwing komt vanzelf als je ze maar belachelijk blijft maken. Als je ze maar voldoende blijft beschuldigen van van alles en nog wat. Dat werkt heel goed, die techniek,.
pi_153660090
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 08:40 schreef stbabylon het volgende:

[..]

???? Uit welk boerengehucht kom jij? koffie om 20:00?

Koffie drink je 's ochtends, niet 's avonds.
pi_153660110
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 01:57 schreef Nerdus het volgende:
terwijl zij zelf het symbool der vrouwelijke onderdrukking trots op de kop dragen.

Is dit feitelijke informatie of is dit niks meer dan een projectie van volslagen onwetendheid?
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_153660128
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:13 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Ik drink het helemaal niet. Koffiezetautomaat staat in een keukenkastje. Maar het was een voorbeeld, dit begint redelijk off-topic te raken.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 09:19:13 #54
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_153660161
terechte klacht , goed filmpje wel in de OP
Ik ben inmiddels overleden
pi_153660169
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:16 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik drink het helemaal niet. Koffiezetautomaat staat in een keukenkastje. Maar het was een voorbeeld, dit begint redelijk off-topic te raken.
verzin dan ook een beter voorbeeld Nederlanders hebben ook genoeg belachelijke gebruiken
pi_153660187
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:20 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

verzin dan ook een beter voorbeeld Nederlanders hebben ook genoeg belachelijke gebruiken
Overigens heeft 'ie wel gewoon gelijk. Al die "Nederlanders" die om 8 uur geen koffie aanbieden :r .
pi_153660189
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:20 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Ja, één daarvan is koffie om 20:00.

Zo: GC / Wanneer zijn de Nederlandse koffiemomentjes?

Kunnen we hier weer on-topic :Y)
pi_153660314
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:23 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Ook de klacht van TS zeg. Tsjongejonge, er zijn ergere dingen in de wereld.
IS bijvoorbeeld? :P
Op zaterdag 15 augustus 2015 16:17 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik vind jou - en dat bedoel ik echt niet zo kinderachtig of iets dergelijks - echt een leuk aandoenlijk kereltje. Vind jou iets leuks, gemoedelijks en tofs hebben.
pi_153660327
Derhalve terechte klacht, zo genuanceerd ligt het denk ik niet, maar er zit wel een grote kern van waarheid in naar mijn inziens.
Op zaterdag 15 augustus 2015 16:17 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik vind jou - en dat bedoel ik echt niet zo kinderachtig of iets dergelijks - echt een leuk aandoenlijk kereltje. Vind jou iets leuks, gemoedelijks en tofs hebben.
pi_153660373
Ik vind die allochtoonse studentes wel lekker altijd. Zie liever een moslimchickie dan een te dikke Anne-fleur in een hoodie van de roeivereniging.
pi_153660452
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:13 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Heerlijk om 20:00 uur een bakkie koffie! Koekje erbij en genieten van GTST! :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:33 schreef Sapstengel het volgende:
Ik vind die allochtoonse studentes wel lekker altijd. Zie liever een moslimchickie dan een te dikke Anne-fleur in een hoodie van de roeivereniging.
Die meiden zonder hoofddoek zijn meestal wel heel erg aantrekkelijk ja.
pi_153660733
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:06 schreef Nerdus het volgende:
terwijl de linkse kerk
Dit had ik al een tijd niet meer gelezen :T
pi_153660942
quote:

[..]

Hahaha.
pi_153661091
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 08:49 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat ik eerder al postte: het gaat hier om moslima's die studeren. Als dat mag van je familie, zijn ze in de regel niet zo streng dat ze daartoe gedwongen wordt. Anders had ze dat ook niet gemogen.

Wie ben jij om over een sterke onafhankelijke studente die het uit vrije wil zegt te doen te verkondigen dat ze stiekem toch gedwongen wordt? Het heeft wel een speciaal soort arogantie nodig om te denken dat je de diepe wensen en beweegredenen van mensen beter kent dan zij dat doen
dat een moslima die mag studeren niet uit een streng milieu komt is een conclusie die je niet zonder meer kunt trekken. Dat heb ik ervaren in mijn eigen omgeving.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_153661358
quote:

Dan zou er wat anders zijn. Veel mensen gebruiken een religie om zowel zichzelf als anderen te onderdrukken.
pi_153662507
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 06:49 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik geloof niet zo in die "sterke onafhankelijke" moslimstudentes. Ze wonen allemaal nog thuis en papa en broer maken de dienst uit. Zo vrijgevochten zijn ze echt niet hoor, probeer als niet-moslim maar eens een relatie met een zo'n meisje aan te gaan, dan merk je het wel.
pi_153666092
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 10:04 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Hahaha.
Buitengewoon sterk en goed onderbouwende reactie!
Mijn complimenten!
pi_153666148
Leuk, zo'n dertien-in-een-dozijn-topic.
pi_153666411
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:16 schreef Clashy het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik over je klacht moet denken.
Ben het met je eens dat het belijden van de islam niet erg bevorderlijk is voor de integratie maar houd ook in je achterhoofd dat het vasthouden aan de islam eerder gebeurt wanneer mensen worden uitgesloten door de dominante groep.
Maar wie is de dominante groep?

Tip: lees je eens een beetje in in wat al wala wal bara is.

Nu ook met Engelstalige verwijzing.

[ Bericht 7% gewijzigd door Quiche_lorraine op 19-06-2015 14:26:10 (Engelstalige link toegevoegd) ]
pi_153666424
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:15 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Is dit feitelijke informatie of is dit niks meer dan een projectie van volslagen onwetendheid?
Het dekt het haar af. Waarom zou je schoon, mooi, aantrekkelijk haar van een vrouw willen afdekken? Nou?

Het is een vorm van onderdrukking. Mannen willen niet dat andere mannen zich voelen aangetrokken tot hun vrouwen. Dat vrouwen dit tegenwoordig vrijwillig dragen en er zich goed bij voelen is inderdaad geen onderdrukking in die zin, maar dat is wel de grond van het principe de hoofddoek.

Met andere woorden: de betekenis van hoofddoek is veranderd, maar het is van origine onderdrukking. Waarom zou je zoiets als vrouw willen dragen als je strijd voor gelijkwaardigheid? Wat heeft het uberhaupt te maken met de religie? :') Het is nogal tegenstrijdig. Dat is wat de OP bedoelt.

Mijn mening buiten beschouwing laten aub, ik verklaar de OP nader.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 14:24:29 #71
445668 MartinBosma
Minderheid in eigen land
pi_153666437
Zeer terechte klacht, dit.
Hallee met de PVV!
  vrijdag 19 juni 2015 @ 14:24:31 #72
405616 BlueJeans
I'm feelin' eletric
pi_153666438
'Hoi ik heet Fatima en in studeer Rechten/ Sociaal hulpverlener!' is 99% van de hoogopgeleiden moslima's.
Want ik wil gezellig met je neutronenbommenstickers op m'n nieuwe tas gaan plakken!
pi_153666656
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 14:23 schreef ChuuniSyndroom het volgende:

[..]

Het dekt het haar af. Waarom zou je schoon, mooi, aantrekkelijk haar van een vrouw willen afdekken? Nou?

Het is een vorm van onderdrukking. Mannen willen niet dat andere mannen zich voelen aangetrokken tot hun vrouwen.
Dat is niet waar het om draait. De hoofddoek dient om duidelijk te maken dat de vrouw in kwestie lid van de club is, dat mannelijke leden van de club zich dus niet aan haar mogen vergrijpen, en dat de vrouw in kwestie niet beschikbaar is voor de kuffar, op straffe van.
pi_153667260
HAHA jaloers ts :') :') :') :')
Lekker profiteren van nederland vriend, uitkering trekken hahaha gratis geld.
:') :') :') :W :W :W
  vrijdag 19 juni 2015 @ 14:59:28 #75
405342 Dikkejordy
Grafenwalder
pi_153667423
Ik zou wel graag zo een Fatima een keer goed willen volspuiten, zo in die sn0r.
pi_153667485
YO kunnen jullie niet de uitkeringen omhoog gooien, dus harder werken vieze bos apen.
^O^ ^O^ ^O^ Groetjes de profiterende Allochtoon :7 :7 :7
pi_153667552
quote:

[..]

Kan je je net zo goed afvragen waarom mensen in landen met warmere temperaturen nog kleren dragen.
NEE!
  vrijdag 19 juni 2015 @ 15:08:32 #78
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_153667617
quote:

[..]

Absolute onzin.
Busier than a cat covering crap on a marble floor
=======================================
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
pi_153667628
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 15:08 schreef RodeNek het volgende:

[..]

Absolute onzin.
Waarom is dat onzin dan?
  vrijdag 19 juni 2015 @ 15:17:24 #80
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_153667869
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 15:08 schreef Trebo het volgende:

[..]

Waarom is dat onzin dan?
Omdat ik een voorbeeld ben.

Ik ben geboren en getogen in Nederland. Nederlands is mijn 1e taal en ben academisch opgeleid.

Helaas ben ik oorspronkelijk niet Nederlands en ondervind ik nog vaak dat autochtone Nederlanders sommige opmerkingen richting mij gewoon niet kunnen laten liggen.

Hoe geintegreerd je ook bent, passief gezien krijg je het gevoel anders te zijn als je er niet uit ziet als een blanke spruit.

In Canada daarentegen, waar ik ook heb geleefd is dit totaal niet het geval (immers het is een migrantenland). Kortom, het heeft gewoon te maken met de huidige Nederlandse cultuur waar er momenteel echt een subtiele ubermensch gevoel heerst onder de autochtone bevolking.

Integreren is een belangrijk deel, maar dat is niet de oplossing.
Busier than a cat covering crap on a marble floor
=======================================
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
pi_153668033
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 15:05 schreef HexHunter het volgende:
aarom mensen in landen met warmere
Haar houd je warm :7
pi_153668108
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 15:17 schreef RodeNek het volgende:

[..]

Omdat ik een voorbeeld ben.

Ik ben geboren en getogen in Nederland. Nederlands is mijn 1e taal en ben academisch opgeleid.

Helaas ben ik oorspronkelijk niet Nederlands en ondervind ik nog vaak dat autochtone Nederlanders sommige opmerkingen richting mij gewoon niet kunnen laten liggen.

Hoe geintegreerd je ook bent, passief gezien krijg je het gevoel anders te zijn als je er niet uit ziet als een blanke spruit.

In Canada daarentegen, waar ik ook heb geleefd is dit totaal niet het geval (immers het is een migrantenland). Kortom, het heeft gewoon te maken met de huidige Nederlandse cultuur waar er momenteel echt een subtiele ubermensch gevoel heerst onder de autochtone bevolking.

Oké, helder verhaal.

Maar, waarom denk jij dat dat gevoel heerst onder de autochtone bevolking? Daar moet toch ergens een oorzaak liggen?
pi_153668256
quote:

[..]

Het is een vorm van onderdrukking. Mannen willen niet dat andere mannen zich voelen aangetrokken tot hun vrouwen. Dat vrouwen dit tegenwoordig vrijwillig dragen en er zich goed bij voelen is inderdaad geen onderdrukking in die zin, maar dat is wel de grond van het principe de hoofddoek.

Met andere woorden: de betekenis van hoofddoek is veranderd, maar het is van origine onderdrukking. Waarom zou je zoiets als vrouw willen dragen als je strijd voor gelijkwaardigheid? Wat heeft het uberhaupt te maken met de religie? :') Het is nogal tegenstrijdig. Dat is wat de OP bedoelt.

Mijn mening buiten beschouwing laten aub, ik verklaar de OP nader.
Ben jij Islam expert of zo?
pi_153668283
quote:
academisch opgeleid
zei niemand die ooit de universiteit heeft bezocht
pi_153668331
quote:
Heb je dit ook overlegd met de native Canadezen?
pi_153668413
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 15:34 schreef voederbietel het volgende:

[..]

zei niemand die ooit de universiteit heeft bezocht
Ik ben hooggeleid G
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_153668429
Topicje hoor. Dit onderwerp heeft een baard van zes meter en is uitgehold tot op de naad.
Als je nog eens een keer met het verkeerde been uit bed stapt, neem een lekker glaasje bier, het is vrijdagmiddag en dan zie de leuke kanten van het leven weer. :7
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_153669648
quote:
12s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 02:00 schreef Geralt het volgende:
Het kan nooit niet lang duren of er wordt een bom onder dit topic gelegd :P
Ik moest lachen om deze post ;(
pi_153669678
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 16:22 schreef artelligence het volgende:

[..]

Ik moest lachen om deze post ;(
Je mag kiezen uit een bermbom of een autobom. ;)
pi_153671193
quote:

Klinkklare onzin, goed geïntegreerde mensen kunnen het ver schoppen in de Nederlandse maatschappij, bijvoorbeeld burgemeester van Rotterdam. Het subtiele ''übermensch'' gevoel dat jij beschrijft herken ik totaal niet. Ik heb veel allochtone vrienden en behandel ze zoals ik een autochtoon zou behandelen, iets wat mij volkomen normaal lijkt. Het feit dat jij dat zo voelt geeft eerder aan dat jij of met de verkeerde mensen omgaat of dat je helemaal niet zo goed geïntegreerd bent als dat jij zelf denkt. Het staat mij trouwens ook totaal niet aan dat jij het woord übermensch gebruikt, direct weer een referentie naar het feit dat je maar moeilijk je mening kan geven over dit onderwerp zonder uitgemaakt te worden voor racist of vergeleken te worden met allerlei walgelijke mensen uit het verleden. Het gebruik van het woord übermensch is totaal niet zinvol in de context van dit onderwerp en kan misschien wel als voorbeeld worden gebruikt voor het feit dat allochtonen direct in de verdediging schieten wanneer zij worden geconfronteerd met kritiek op de islam en gebrekkige integratie.

Nederland is een land met een lange traditie van solidariteit en het ''übermensch'' gevoel is wel het laatste wat binnen onze cultuur past. Als elke allochtoon in voldoende mate zou integreren, dan waren er simpelweg geen problemen. Ik kan dan eigenlijk ook alleen maar lachen om het feit dat de allochtone poster de schuld legt bij de ''huidige Nederlandse cultuur''.
pi_153671289
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:38 schreef Nerdus het volgende:

[..]

Klinkklare onzin, goed geïntegreerde mensen kunnen het ver schoppen in de Nederlandse maatschappij, bijvoorbeeld burgemeester van Rotterdam. Het subtiele ''übermensch'' gevoel dat jij beschrijft herken ik totaal niet. Ik heb veel allochtone vrienden en behandel ze zoals ik een autochtoon zou behandelen, iets wat mij volkomen normaal lijkt. Het feit dat jij dat zo voelt geeft eerder aan dat jij of met de verkeerde mensen omgaat of dat je helemaal niet zo goed geïntegreerd bent als dat jij zelf denkt. Het staat mij trouwens ook totaal niet aan dat jij het woord übermensch gebruikt, direct weer een referentie naar het feit dat je maar moeilijk je mening kan geven over dit onderwerp zonder uitgemaakt te worden voor racist of vergeleken te worden met allerlei walgelijke mensen uit het verleden. Het gebruik van het woord übermensch is totaal niet zinvol in de context van dit onderwerp en kan misschien wel als voorbeeld worden gebruikt voor het feit dat allochtonen direct in de verdediging schieten wanneer zij worden geconfronteerd met kritiek op de islam en gebrekkige integratie.

Nederland is een land met een lange traditie van solidariteit en het ''übermensch'' gevoel is wel het laatste wat binnen onze cultuur past. Als elke allochtoon in voldoende mate zou integreren, dan waren er simpelweg geen problemen. Ik kan dan eigenlijk ook alleen maar lachen om het feit dat de allochtone poster de schuld legt bij de ''huidige Nederlandse cultuur''.
Integratie komt van twee kanten, zolang jij ook met opvattingen loopt als hoofddoek is een "symbool van onderdrukking", zonder te beseffen dat de meeste moslima's zoiets dragen als religieus uiting van vroomheid en ja, echt waar, zelfs emancipatie, dan ben jij net zo goed aan het mee doen aan die genoemde "huidige Nederlandse cultuur" die je verwerpt.

Wat zijn overigens de criteria om te concluderen dat jij voldoende bent geïntegreerd dan?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 17:45:08 ]
pi_153671379
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:38 schreef Nerdus het volgende:

[..]

Ik heb ook in het buitenland gewoond en ik voelde me daar volledig geintegreerd.

De Marokkaanse gemeenschap heeft één groot probleem:
Het leven thuis, daar ligt de wortel van alle problemen rond deze bevolkingsgroep.

Hebben jullie je nog nooit afgevraagd waarom Marokkaanse jonge mensen een accent hebben? Ik wel, het viel me op. Ik vond het heel raar, omdat die mensen hier zijn geboren.
Dus ze zouden perfect Nederlands moeten kunnen, volledige accentloos. Maar dat kunnen ze niet.
Er kan maar één reden zijn: er wordt dus thuis nog Berbers gepraat. Het hele "gehhh" en "gezzzz" komt daar vandaan. Ik kan niets anders verzinnen.

Ik denk ook dat thuis ook niet wordt aangespoord om te integreren. Ik denk dat daar een slag in kan worden gemaakt. Over enkele generaties lachen we hierom, maar het enorme verschil tussen het thuisfront en de maatschappij veroorzaken volgens mij deze problemen.

Als je bij Marokkanen thuis komt, waan je je in klein Marokko waar de ouders geen Nederlands kunnen en waarin godsdienst de basis is. Het zou een stuk beter zijn als Marokkaanse ouders zich zouden aanpassen aan de Nederlandse maatschappij. Maar ik heb niet de indruk dat dat gebeurt.
pi_153671492
quote:
4s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Integratie komt van twee kanten, zolang jij ook met opvattingen loopt als hoofddoek is een "symbool van onderdrukking", zonder te beseffen dat de meeste moslima's zoiets dragen als religieus uiting van vroomheid en ja, echt waar, zelfs emancipatie, dan ben jij net zo goed aan het mee doen aan die genoemde "huidige Nederlandse cultuur" die je verwerpt.
Hier valt je betoog al uit elkaar. Een hoofddoek is geen religieuze uiting omdat het niet staat beschreven in islamitische geschriften. Het is iets cultureels, dat an sich los staat van de Islam en ontstond omdat een hoofddoek in de woestijn praktischer was, neem als voorbeeld de kleding die mannelijke Saoedi's dragen. De hoofddoek kun je vergelijken met alle onzin die de katholieke kerk verkoopt, de praktijken die helemaal niet in de christelijke religieuze geschriften beschreven staan, maar er met de jaren waren bij verzonnen een van de oorzaken van de reformatie.
pi_153671578
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:45 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik heb ook in het buitenland gewoond en ik voelde me daar volledig geintegreerd.

De Marokkaanse gemeenschap heeft één groot probleem:
Het leven thuis, daar ligt de wortel van alle problemen rond deze bevolkingsgroep.

Hebben jullie je nog nooit afgevraagd waarom Marokkaanse jonge mensen een accent hebben? Ik wel, het viel me op. Ik vond het heel raar, omdat die mensen hier zijn geboren.
Dus ze zouden perfect Nederlands moeten kunnen, volledige accentloos. Maar dat kunnen ze niet.
Er kan maar één reden zijn: er wordt dus thuis nog Berbers gepraat. Het hele "gehhh" en "gezzzz" komt daar vandaan. Ik kan niets anders verzinnen.

Ik denk ook dat thuis ook niet wordt aangespoord om te integreren. Ik denk dat daar een slag in kan worden gemaakt. Over enkele generaties lachen we hierom, maar het enorme verschil tussen het thuisfront en de maatschappij veroorzaken volgens mij deze problemen.

Als je bij Marokkanen thuis komt, waan je je in klein Marokko waar de ouders geen Nederlands kunnen en waarin godsdienst de basis is. Het zou een stuk beter zijn als Marokkaanse ouders zich zouden aanpassen aan de Nederlandse maatschappij. Maar ik heb niet de indruk dat dat gebeurt.
Mooie samenvatting van het probleem. Dit is inderdaad de kern. Het enige punt dat ik toe te voegen heb is dat deze gebrekkige integratie kan leiden tot religieus fanatisme, zie al de mensen die naar Syrië gaan.
pi_153671593
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:49 schreef Nerdus het volgende:

[..]

Hier valt je betoog al uit elkaar. Een hoofddoek is geen religieuze uiting omdat het niet staat beschreven in islamitische geschriften. Het is iets cultureels, dat an sich los staat van de Islam en ontstond omdat een hoofddoek in de woestijn praktischer was, neem als voorbeeld de kleding die mannelijke Saoedi's dragen. De hoofddoek kun je vergelijken met alle onzin die de katholieke kerk verkoopt, de praktijken die helemaal niet in de christelijke religieuze geschriften beschreven staan, maar er met de jaren waren bij verzonnen een van de oorzaken van de reformatie.
Gast, de hoofddoek is een onderdeel van de religieuze voorschriften wat de Koran en Hadith aan de vrouw voorschrijft wat betreft kuisheid, de genoemde pseudosociaal-historisch context is prima, maar dat neemt niet weg dat het een religieuze uiting is en afhankelijk van tot welk stroming je behoort zelf vereist is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2015 17:54:33 ]
pi_153671636
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:52 schreef Nerdus het volgende:

[..]

Mooie samenvatting van het probleem. Dit is inderdaad de kern. Het enige punt dat ik toe te voegen heb is dat deze gebrekkige integratie kan leiden tot religieus fanatisme, zie al de mensen die naar Syrië gaan.
Die ontstaan uit het conflict tussen de thuissituatie en de westerse maatschappij.
En nu komt het rare: veel Marokkaanse jongeren permitteren zich zaken in die zondige westerse maatschappij waar wij nog niet eens aan denken. Het is een heel rare situatie.
pi_153671647
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gast, de hoofddoek is een onderdeel van de religieuze voorschriften wat de Koran en Hadith aan de vrouw voorschrijft wat betreft kuisheid, de genoemde pseudosociaal-historisch context is prima, maar dat neemt niet weg dat het een religieuze uiting is en afhankelijk van tot welk stroming je behoort zelf vereist is.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)t-het-dus-niet.dhtml

Geen onzin graag.
pi_153671650
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:49 schreef Nerdus het volgende:

[..]

In de koran schijnt te staan (ik heb het niet gelezen) dat bij een vrouw alles bedekt moet zijn behalve dat wat zichtbaar is. Sommige mensen menen dat te moeten uitleggen als dat alles bedekt moet zijn behalve het (aan)gezicht. Het staat er dus inderdaad niet letterlijk.

Maar dat is niet iets wat typisch islamitisch is hoor. Er staat ook niet letterlijk in de bijbel dat homo's niet mogen trouwen.
pi_153671679
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

In de koran schijnt te staan (ik heb het niet gelezen) dat bij een vrouw alles bedekt moet zijn behalve dat wat zichtbaar is. Sommige mensen menen dat te moeten uitleggen als dat alles bedekt moet zijn behalve het (aan)gezicht. Het staat er dus inderdaad niet letterlijk.

Maar dat is niet iets wat typisch islamitisch is hoor. Er staat ook niet letterlijk in de bijbel dat homo's niet mogen trouwen.
Begrijp me goed, elke vorm van religie vind ik onzin. Zie mijn post boven de jouwe.
pi_153671717
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 17:55 schreef Nerdus het volgende:

[..]

Begrijp me goed, elke vorm van religie vind ik onzin. Zie mijn post boven de jouwe.
Ik ben het er mee eens dat iedere vorm van religie onzin is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')