Griekenland heeft al vijf jaar de plannen van de Troika uitgevoerd. -26% BNP.quote:Op woensdag 24 juni 2015 19:01 schreef komrad het volgende:
[..]
in plaats van (fictief) meer belasting binnenhalen, ook minder uitgeven door de pensioenleeftijd te verhogen, de overheidsbijdrage aan de pensioenen te verminderen, enz
quote:In Brussel zijn de gesprekken tussen
Griekenland en het IMF en de EU hervat.
Het overleg had om 09.00 uur moeten
beginnen,maar dat werd wat later
doordat de Grieken nog in bed lagen.
Waarnemers in Brussel zijn niet erg
optimistisch over de kansen op een
akkoord.Het IMF en de EU vinden dat de
plannen van de Grieken om hun economie
te hervormen niet ver genoeg gaan en de
Grieken lijken niet van plan nog
verdere toezeggingen te doen.
Om 13.00 uur komt de Eurogroep bijeen
onder leiding van minister Dijsselbloem
en om 16.00 uur moet de EU-top beginnen
met alle regeringsleiders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
quote:** German finance minister Schaeuble states that there has been no progression in the talks between Greece and its creditors and that the difference between the two sides has become larger
De speltheorie denken te beheersen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 13:34 schreef bascross het volgende:
Te laat komen bij ''de laatste waarschuwing''.
quote:• NO EUROGROUP AGREEMENT IN SIGHT ON GREECE: EU
• OFFICIAL EUROGROUP HAS BEEN 'INDEFINITELY SUSPENDED:' EU OFFICIAL
Zoiets:quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:22 schreef komrad het volgende:
Hoe zal de drachme nieuwe stijl eruit gaan zien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zoiets:En dan binnen een jaar 3 nullen erbij moeten zetten op die biljettenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
nu ook op teletekst eurogroep uiteen zonder akkoord en ze gaan de komende dagen verder pratenquote:
De ecb zou de 1.6 miljard misschien voorschieten aan het imf , dan is er langer tijd om een oplossing te zoeken hoorde ik net op de radio.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:46 schreef komrad het volgende:
[..]
nu ook op teletekst eurogroep uiteen zonder akkoord en ze gaan de komende dagen verder praten
Dat hoort toch niet tot de taken en bevoegdheden van het ecb?quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:48 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
De ecb zou de 1.6 miljard misschien voorschieten aan het imf , dan is er langer tijd om een oplossing te zoeken hoorde ik net op de radio.
dan bewegen de Grieken natuurlijk nooit meer.... Slecht idee. Als ze er niet uitkomen wordt het tijd (eigenlijk ver na 12) om conclusies te trekken. Dit bevestigt de pappen en nathouden mentaliteit van Europa, regels zijn op dit soort momenten boterzachtquote:Op donderdag 25 juni 2015 16:48 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
De ecb zou de 1.6 miljard misschien voorschieten aan het imf , dan is er langer tijd om een oplossing te zoeken hoorde ik net op de radio.
De grieken hoeven en kunnen niet bewegen. tsipras kan niet thuiskomen met een dictaat van de trojka. Verhofstadt en co willen de grieken er zo graag bijhouden dat europa uiteindelijk via een truc toch de schulden gaat kwijtschelden, let maar op. Er wordt straks iets gedaan met de structuurfondsen gok ik...quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:52 schreef komrad het volgende:
[..]
dan bewegen de Grieken natuurlijk nooit meer.... Slecht idee. Als ze er niet uitkomen wordt het tijd (eigenlijk ver na 12) om conclusies te trekken. Dit bevestigt de pappen en nathouden mentaliteit van Europa, regels zijn op dit soort momenten boterzacht
En hoeveel % is hun bnp gestegen van 2000 tot 2008? 50%?quote:Op donderdag 25 juni 2015 13:20 schreef de_ier het volgende:
[..]
Griekenland heeft al vijf jaar de plannen van de Troika uitgevoerd. -26% BNP.
Denk niet dat de Troika geloofwaardig is.
12600 euro per inwoner (2000) -> 20800 (2008) -> 17400 (2012).quote:Op donderdag 25 juni 2015 18:10 schreef MouzurX het volgende:
[..]
En hoeveel % is hun bnp gestegen van 2000 tot 2008? 50%?
Als je dat denkt geloof je mooi in de propaganda verhaaltjes.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En dan binnen een jaar 3 nullen erbij moeten zetten op die biljetten
De kans op forse inflatie bij een vertrek uit de eurozone lijkt me toch wel aanwezig.... 3 nullen in een jaar is natuurlijk enorm overdreven jaquote:Op donderdag 25 juni 2015 18:36 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Als je dat denkt geloof je mooi in de propaganda verhaaltjes.
Een snelle halvering van de waarde van de nieuwe Drachme na de introductie lijkt me niet onrealistisch. Wel lullig voor die bejaarden die met een pensioentje van een paar honderd euro nu vaak meerdere huishoudens (mede) onderhouden...quote:Op donderdag 25 juni 2015 18:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De kans op forse inflatie bij een vertrek uit de eurozone lijkt me toch wel aanwezig.... 3 nullen in een jaar is natuurlijk enorm overdreven ja
Dat kan ik me niet voorstellen. Dat zou echt een grof schandaal zijn en 100% monetaire financiering. De discussie zou eerder andersom moeten lopen, namelijk dat overheden de Griekse obligaties van de ECB zouden moeten overnemen. Daar is ook al eens over gepraat dacht ik, dat die naar het ESM zouden over gaan.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:48 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Mee eens, behalve dat we natuurlijk helemaal geen verliezen van het IMF naar onszelf moeten gaan schuiven. Dat IFM laten meedoen was nu juist om iedereen scherp te houden. Als we nu het IMF ook nog een bailout gaan geven...quote:Op donderdag 25 juni 2015 19:09 schreef Igen het volgende:
Het ECB ipv. het ESM die leningen laten overnemen om zo te vermijden om de nationale parlementen om toestemming te hoeven vragen, dat gaat ook lijnrecht in tegen het oordeel van het Duitse constitutionele hof over de invoering van het ESM (waarbij immers werd gesteld dat het ESM alleen maar legaal is omdat het zo geregeld is dat het Duitse parlement de financiering kan veto-en).
Met zo'n constructie zou je gewoon erom vragen dat 'Karlsruhe' uiteindelijk de hele euro in z'n geheel ongrondwettig verklaart.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |