Idd banken moeten gewoon een normale risico inschatting kunnen maken, en falen ze daarin dan gaan ze vanzelf failliet.quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:00 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je vind niet dat je als overheid het goede voorbeeld moet geven aan mensen dan?
Ik vind het echt zwaar hypocriet dat overheden mensen gaan vertellen dat ze minder moeten lenen.
De hoop is daarom gevestigd op het IMF. Zij hebben wat minder politieke belangen. Het lijkt er gelukkig ook op dat het IMF de plannen (nog) niet serieus neemt.quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:52 schreef Confetti het volgende:
Het is al een tijdje duidelijk dat Brussel bereid is om de rest van Europa te laten bloeden voor Griekenland. Het gaat ze allang niet meer om zuiver economische motieven maar vooral politiek. Types als Tusk en Juncker zullen er alles aan doen om de EU bij elkaar te houden omdat ze heilig geloven in de Staat Europa. Gevaarlijke mensen op machtige posities.
Dat plan van de Grieken sloeg ook nergens op. Bijna alleen maar belastingverhogingen die de economie helemaal de nek om gaan draaien. De Griekse regering lijkt liever daarvoor te kiezen dan enkele beloftes te verbreken.
Het hele europroject is gefundeerd op louter politieke motieven.quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:52 schreef Confetti het volgende:
Het is al een tijdje duidelijk dat Brussel bereid is om de rest van Europa te laten bloeden voor Griekenland. Het gaat ze allang niet meer om zuiver economische motieven maar vooral politiek. Types als Tusk en Juncker zullen er alles aan doen om de EU bij elkaar te houden omdat ze heilig geloven in de Staat Europa. Gevaarlijke mensen op machtige posities.
Dat plan van de Grieken sloeg ook nergens op. Bijna alleen maar belastingverhogingen die de economie helemaal de nek om gaan draaien. De Griekse regering lijkt liever daarvoor te kiezen dan enkele beloftes te verbreken.
Wat behelsde dan precies het plan van de troika, zou dat de nog overgebleven schrale economie niet schaden?quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:52 schreef Confetti het volgende:
Dat plan van de Grieken sloeg ook nergens op. Bijna alleen maar belastingverhogingen die de economie helemaal de nek om gaan draaien. De Griekse regering lijkt liever daarvoor te kiezen dan enkele beloftes te verbreken
Niet terugbetalen is ook wat ze allemaal doen?quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoezo makkelijk? Als alle overheden in de wereld dit doen waarom zou jij als persoon dit dan niet mogen doen?
Politieke motieven die bereikt worden door de grote economische voordelen die samenwerking biedt. Het begon niet voor niets met de EGKS.quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het hele europroject is gefundeerd op louter politieke motieven.
Sterker nog, als ik Grieks was geweest zou dit bij uitstek het moment zijn geweest om te proberen een hypotheek te krijgen. Het geld lekker in een kist in Zwitserland stoppen en afwachten.quote:Op woensdag 24 juni 2015 11:53 schreef SeLang het volgende:
Ik zou ook stoppen met mijn hypotheek af te lossen en rentebetalingen als je elk moment een bail-in van je spaargeld kunt krijgen en je pensioen met 30% is verlaagd. Dan ga je redden wat er te redden valt, dus niets meer betalen en zoveel mogelijk geld van de bank halen en in het buitenland onderbrengen. Dat krijg je met een onbetrouwbare overheid die de economie mismanaged.
We moeten ook weer terug naar een egks, of anders eeg. uithuilen en opnieuw beginnen de monetaire unie heeft enorm veel schade toegebracht aan het vertrouwen tussen de lidstaten en de mogelijke politieke integratie juist decennia naar achteren gezet. De stap voorwaards die Kohl en Mitterand in gedachten hadden met het verdrag van Maastricht, is gewoon een grote misrekening geweest. net alsof je net iets teveel vooroverleunt om over een klif te stappen, maar er vervolgens in valt.. Tja dan moet je er eerst weer uitklauteren.quote:Op woensdag 24 juni 2015 13:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Politieke motieven die bereikt worden door de grote economische voordelen die samenwerking biedt. Het begon niet voor niets met de EGKS.
Bron www.dft.nlquote:Griekse deal op springen
Van onze correspondent
BRUSSEL -
LIVEBLOG - Een deal met Griekenland staat opnieuw op springen nu de Griekse premier Tsipras de tegenvoorstellen van de internationale geldschieters van de hand lijkt te hebben gewezen, waardoor vanavond nog een hete onderhandelingsavond te wachten staat.
Volg hieronder de laatste nieuwsontwikkelingen live via de twitterfeed van onze verslaggevers in Athene, Brussel en Amsterdam.
Volgens een Griekse official zou de regering in Athene niet akkoord willen gaan het tegenvoorstel dat de EU en IMF eerder op de dag hebben bekendgemaakt, zo meldt Bloomberg vanmiddag.
Tsipras maakte rond half twaalf zelf bekend dat de Griekse voorstellen mogelijk worden afgewezen. Op de effectenbeurzen daalden de koersen direct fors en ook in Amsterdam ging de AEX binnen enkele minuten met bijna 5 punten omlaag.
in plaats van (fictief) meer belasting binnenhalen, ook minder uitgeven door de pensioenleeftijd te verhogen, de overheidsbijdrage aan de pensioenen te verminderen, enzquote:Op woensdag 24 juni 2015 13:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat behelsde dan precies het plan van de troika, zou dat de nog overgebleven schrale economie niet schaden?
quote:** Sources suggest there is a `take it or leave it` proposal for Greece similar to the counter proposal offered yesterday, with Greece only able to offer small alterations
quote:** Sources suggest Greek banks' ELA will not be extended by ECB today
Capital controls dit weekend?quote:** Austrian finance minister Schelling reiterates that Sunday is the end deadline and an agreement has to be made today
Ja dat had je al verteld.quote:Op donderdag 25 juni 2015 12:18 schreef SeLang het volgende:
Wel jammer dat ik precies op 30 juni (IMF betaling of default) op vakantie ga en vanaf dan een maand ben afgesneden van de bewoonde wereld. Ik ben benieuwd of Griekenland nog in de euro zit als ik terugkom.
Je zou bijna een satelliet telefoon huren om dagelijks nog wat mee te krijgen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 12:18 schreef SeLang het volgende:
Wel jammer dat ik precies op 30 juni (IMF betaling of default) op vakantie ga en vanaf dan een maand ben afgesneden van de bewoonde wereld. Ik ben benieuwd of Griekenland nog in de euro zit als ik terugkom.
Toen ik in the Lake District aan het wandelen was in Engeland had je boven op bergen gewoon ontvangst dus zo'n ding heb je niet nodig hoor.quote:Op donderdag 25 juni 2015 12:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je zou bijna een satelliet telefoon huren om dagelijks nog wat mee te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |