ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
9268 was op tijd uit Rotterdam, en staat nu op +50 in Dordrecht, maar dat zal nog oplopen, want oorspronkelijk is 21:22 uit Dordrecht, dus +50 is nu ongeveer. Edit: OVTijden meldt opgeheven vanaf Dordrecht.
Op donderdag 18 juni 2015 22:10 schreef greavy het volgende: 9268 was op tijd uit Rotterdam, en staat nu op +50 in Dordrecht, maar dat zal nog oplopen, want oorspronkelijk is 21:22 uit Dordrecht, dus +50 is nu ongeveer. Edit: OVTijden meldt opgeheven vanaf Dordrecht.
WaarIsDeTrein meldt op Roosendaal:
21:47 - 9268 > Brussel-Zuid/Midi Roosendaal [Opgeheven] +48 ! Rijdt niet ivm een defecte trein
Waarom sluiten we niet gewoon heel station Hoogeveen? Dan mogen ze gaan lobbyen voor een heropening met 1 stoptrein per 4 uur i.p.v. gaan mekkeren over "een intercityverbinding". Die ze allang hebben, want in die regio is alles waar meer woont dan 2 koeien een city.
Waarom sluiten we niet gewoon heel station Hoogeveen? Dan mogen ze gaan lobbyen voor een heropening met 1 stoptrein per 4 uur i.p.v. gaan mekkeren over "een intercityverbinding". Die ze allang hebben, want in die regio is alles waar meer woont dan 2 koeien een city.
Iemand heeft trouwens in Deventer de moeite genomen om alle incheckpaalrjes los te zagen en een paar meter verder weer neer te zetten. Het zal wel iets met de aanstaande poortjes te maken hebben, maar de logica ontgaat me volledig.
Ik was maandag nog ff in Deventer, maar wtf zijn ze met dat stationsplein aan het doen? 't Lag er altijd zo mooi bij aan het water, nu een drooggelegde bouwput
Op vrijdag 19 juni 2015 08:50 schreef Ireyon het volgende: Ik was maandag nog ff in Deventer, maar wtf zijn ze met dat stationsplein aan het doen? 't Lag er altijd zo mooi bij aan het water, nu een drooggelegde bouwput
Hm, hopen dat het weer mooi is voor de boekenmarkt...
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 19 juni 2015 07:00 schreef Dr_Flash het volgende: Iemand heeft trouwens in Deventer de moeite genomen om alle incheckpaalrjes los te zagen en een paar meter verder weer neer te zetten. Het zal wel iets met de aanstaande poortjes te maken hebben, maar de logica ontgaat me volledig.
Poortjes zijn een nare ziekte. In Gouda gaan ze ze binnenkort sluiten, maar de uitlijning van de poortjes ten opzichte van de nieuwe "kap'' is zo onhandig dat iedereen voor de kortste weg van en naar de fietsenstalling door één poortje wil.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Nee, gewoon niet. Met die stoptrein kan je je prima redden. En als het opheffen van bussen aanleiding is om maar met IC's te stoppen kan je dat beter doen in Koekange want daar komt vrijwel geen bus. Dat je dan geen IC meer overhoudt is een beetje jammer. Maarja Hoogeveen hè.
Uhh, dat los je niet op met een IC-stop. Dat heeft alles van doen met bussen van en naar dorpjes e.d.
Dit en als ze straks de stop van de Leeuwarder verplaatsen van Steenwijk naar Meppel wordt het voor de Hoogeveners toch weer een stukje aantrekkelijker, omdat ze dan daar over kunnen stappen
Naar zwolle is met een sprinter maar 2 minuten langer, naar groningen maar 4 minuten, Dus voor de reistijd hoef je het echt niet te doen. Het materieel van de sprinter is soms zelfs comfortabeler dan die van de IC
Wat een grootspraak. Kijk op de kaart en je ziet dat de snelste route helemaal niet langs Hoogeveen gaat. Ze mogen in hun handjes knijpen dat er sowieso spoor door Hoogeveen loopt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
"We hebben nog niks gehoord van de NS nadat het fraudeverhaal bekend werd", zegt de woordvoerder van Veolia. "Wij zijn een hoop geld verloren. We hebben ingeschreven op een concessie waarmee een bedrag is gemoeid van 2 miljard euro. De voorbereiding alleen al kost ongelofelijk veel geld."
Waarom denkt Veolia die kosten bij NS te kunnen verhalen? Ze hebben zelf een veel te hoog bod ingediend, waarmee ze zichzelf al op voorhand buitenspel hebben gezet.. Als NS/Abellio helemaal niet ingeschreven had dan hadden ze ook verloren van Arriva, dus wat denken die Fransozen hiermee te bereiken?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Wat een grootspraak. Kijk op de kaart en je ziet dat de snelste route helemaal niet langs Hoogeveen gaat. Ze mogen in hun handjes knijpen dat er sowieso spoor door Hoogeveen loopt.
Dat zou je ook meteen die krappe boog bij Meppel schelen En als we dan toch bezig zijn: sloop dan ook het Saxion in Deventer en trek het spoor recht via de N344. De weg kun je dan over het oude tracé van het spoor leggen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Naar zwolle is met een sprinter maar 2 minuten langer, naar groningen maar 4 minuten, Dus voor de reistijd hoef je het echt niet te doen. Het materieel van de sprinter is soms zelfs comfortabeler dan die van de IC
Het grappige is dat dit feitelijk dezelfde situatie is als toen er nog een "IC" in Hoogeveen stopte. Frequentie, materieel en reistijd zijn hetzelfde gebleven. De regio is dus helemaal niet slechter af zonder IC-stop.
Nee, gewoon niet. Met die stoptrein kan je je prima redden. En als het opheffen van bussen aanleiding is om maar met IC's te stoppen kan je dat beter doen in Koekange want daar komt vrijwel geen bus. Dat je dan geen IC meer overhoudt is een beetje jammer. Maarja Hoogeveen hè.
Naar zwolle is met een sprinter maar 2 minuten langer, naar groningen maar 4 minuten, Dus voor de reistijd hoef je het echt niet te doen. Het materieel van de sprinter is soms zelfs comfortabeler dan die van de IC
Punt is wel, dat de aansluiting te Zwolle van/naar IC's naar de bewoonde wereld erg slecht is. Dat tijdverlies moet je er nog wel bij optellen.
Begrijpelijk dat de NS gaat proberen om die bonus terug te eisen.
Aan de andere kant: die bonus heeft te maken met in 2014 bereikte punctualiteit en klanttevredenheid. Dat is wel gelukt. In die zin heeft hij er -ondanks alles- wel recht op.
Maar wat mij betreft is er een groter aspect aan de orde. De zoektocht naar een bekwame directeur, die na tussenpaus Robbe de zaak echt moet vlot trekken.
Punt is wel, dat de aansluiting te Zwolle van/naar IC's naar de bewoonde wereld erg slecht is. Dat tijdverlies moet je er nog wel bij optellen.
Iets met Herfte enzo. 11/12 minuten voor de relatie Hoogeveen-Lelystad is wel redelijk wat inderdaad. Aan de andere kant gaan er straks wel 3 vanaf en kan je evt ook in Meppel gaan overstappen als alle Leeuwarders in Meppel gaan stoppen. Bovendien is het aantal reizigers dat verder reist dan Zwolle echt maar enkele procenten van het toch al niet zo drukke station Hoogeveen. Moeten de vele duizenden reizigers van/naar Assen en Groningen daar last van hebben?
Iets met Herfte enzo. 11/12 minuten voor de relatie Hoogeveen-Lelystad is wel redelijk wat inderdaad. Aan de andere kant gaan er straks wel 3 vanaf en kan je evt ook in Meppel gaan overstappen als alle Leeuwarders in Meppel gaan stoppen. Bovendien is het aantal reizigers dat verder reist dan Zwolle echt maar enkele procenten van het toch al niet zo drukke station Hoogeveen. Moeten de vele duizenden reizigers van/naar Assen en Groningen daar last van hebben?
O, voor alle duidelijkheid: ik ben geen voorstander van IC-status Hoogeveen. Maar het zou fijn zijn als de knoop Zwolle beter werd.
Vorige weekend heb ik een rondje Euregio gedaan (Roermond Aken Luik Maastricht Roermond)
Dat is vriendin Duck zo goed bevallen dat ze nog een keer wil , daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Geplande route is Roermond Maastricht, dan de Bus naar Aken en dan naar Sa, om in Spa even halt te houden.
Nu ben ik daar een keer met Fles geweest, en in mijn Herinnering la er vlak bij Achtertuin Station Spa Geronstere een terrasje en andere gezelligheid, maar op Google Earth zie ik niks meer daarvan, wat is jullie tip, op Spa centraal uitstappen of op Spa Geronstere voor een drankje, Spa Centraal lijkt me nogal een station op een industrieterrein...
Andere tips met betrekking tot Euregio rondje zijn ook welkom
Poortjes zijn een nare ziekte. In Gouda gaan ze ze binnenkort sluiten, maar de uitlijning van de poortjes ten opzichte van de nieuwe "kap'' is zo onhandig dat iedereen voor de kortste weg van en naar de fietsenstalling door één poortje wil.
Komt spoor 10 nou ook binnen de poortjes te liggen of niet?
Ik denk dat er juridisch niets aan te doen valt. Als Huges zijn kont tegen de krib gooit dan. Want ik zie en hoor heel veel verontwaardiging maar van hem hebben we nog niets gehoord...
Op vrijdag 19 juni 2015 15:09 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik denk dat er juridisch niets aan te doen valt. Als Huges zijn kont tegen de krib gooit dan. Want ik zie en hoor heel veel verontwaardiging maar van hem hebben we nog niets gehoord...
Het principe "Als je wordt geschoren, moet je stilzitten" beheerst Huges perfect.
Op vrijdag 19 juni 2015 08:50 schreef Ireyon het volgende: Ik was maandag nog ff in Deventer, maar wtf zijn ze met dat stationsplein aan het doen? 't Lag er altijd zo mooi bij aan het water, nu een drooggelegde bouwput
Grotere ondergrondse gratiesch fietsenstalling, á la Zutphen maar nog een tikje groter. Werd tijd ook. Als ik nu naar het station fiets, 10 minuten, reken ik nog 10 minuten extra om de fiets ergens kwijt te kunnen Daarna gaat het kansloze jaren '80-'busstation' op de schop, komt een groot eilandperron begreep ik. De gracht vóór het station komt helaas niet terug en ook het verkeersplein daar wordt een pak logischer ingericht. Met een jaar moet alles klaar zijn.
Grotere ondergrondse gratiesch fietsenstalling, á la Zutphen maar nog een tikje groter. Werd tijd ook. Als ik nu naar het station fiets, 10 minuten, reken ik nog 10 minuten extra om de fiets ergens kwijt te kunnen Daarna gaat het kansloze jaren '80-'busstation' op de schop, komt een groot eilandperron begreep ik. De gracht vóór het station komt helaas niet terug en ook het verkeersplein daar wordt een pak logischer ingericht. Met een jaar moet alles klaar zijn.
Dus de winter van 2019 wordt alles opgeleverd.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Het aantal bestemmingen in Zweden voor Europa special tickets is met ingang van 15 juni 2015 fors uitgebreid. Nu vanaf elk station in Nederland naar Lapland 2e klas va ¤ 78 p.p. en 1e klas va ¤ 108 p.p. o.a. naar Gaellivare, Kiruna, Abisko en Riksgransen. Geldig in Zweden uitsluitend op treinen van SJ, X2000 en IC. Kinderen tm 14 jaar reizen gratis mee Inclusief toeslag en zitplaatsen in X2000 en IC treinen
elk station in Nederland naar Zone 1: 2e klas va ¤ 68 p.p., 1e klas va ¤ 98 p.p. Goeteborg C, Helsingborg, Lund C, Halmstad, Tranas, Katrineholm, Varberg, Falkenberg, Almhult, Naessjo, Linkoeping C, Norrkoeping C, Alingsas, Boras C, Falkoeping C, Hallsberg, Herrljunga, Joenkoeping C, Toreboda, Uddevalla C, Vara, Vanersborg C.
Zone 2: 2e klas va ¤ 78 p.p., 1e klas va ¤ 109 p.p. Flemingsberg, Soedertaelje Syd, Stockholm C, Uppsala C, Abisko Turist en Ostra, Arlanda C, Arvika, Arvesta Krylbo, Bjorkliden, Boden, Bollnas, Borlange, Bracke, Charlottenburg, Degerfors, Djuras, Duved, Eskilstuna, Gagnef, Gaellivare, Gaevle, Hedemora, Hudiksvall, Harnosand, Isnjon, Jarpen, Jarvso, Karlstad, Katterjakk, Kil, Kiruna, Kramfors, Kristinehamn, Krokom, Leksand, Ljusdal, Lulea C, Laktajakka, Mora, Murjek, Nattavaara, Riksgraensen, Rattvik, Sala, Sunderby, Sundsvall, Sater, Soederhamn, Timra, Tallberg, Umea C, Undersaker, Vassijaure, Vasteras, Ange, Are, Oernskjoeldvik, Oestersund, Falun
Zo. Alweer ff in München. Straks naar Zagreb. Treinreiswinkel was vergeten de barcode mee te sturen bij de aanreis Zwijndrecht-Emmerich Grens om poortjes te openen, en dat had ik niet gecheckt. Gelukkig kon ik station Zwijndrecht in via een ram op de Info-knop en uitleg welk ticket ik had....
Nouja, een screenshot uit de app dan. De echte kaart ligt waarschijnlijk ergens op de Antillen omdat de "Land"-dropdown op die gekke site van ze steeds weer op 'Netherlands Antilles' springt wanneer ik 'Netherlands' kies. Dat was al zo bij de registratie en is nog steeds zo wanneer ik het probeer te wijzigen.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 19-06-2015 22:07:28 ]
dit is de eerste keer dat ik een klein foutje heb meegemaakt. Maar normaal ga ik dan ook langs de winkel, en heb zelf alles tot in detail al uitgezocht qua treinen. Nu via de mail besteld en laten opsturen.
Poortjes zijn een nare ziekte. In Gouda gaan ze ze binnenkort sluiten, maar de uitlijning van de poortjes ten opzichte van de nieuwe "kap'' is zo onhandig dat iedereen voor de kortste weg van en naar de fietsenstalling door één poortje wil.
dan staan de alvast in een mooie lijn voor die ene deur waardoor ze de trein in willen stappen
Zondag wordt aan de Duitse kant het 150-jarig jubileum van de spoorlijn Almelo-Salzbergen gevierd, met o.a. pendelritten Rheine-Bentheim met een stoomloc (78 468). Tijden en de andere activiteiten staan op https://www.facebook.com/NVBS.Twente
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 19 juni 2015 19:40 schreef greavy het volgende: Zo. Alweer ff in München. Straks naar Zagreb. Treinreiswinkel was vergeten de barcode mee te sturen bij de aanreis Zwijndrecht-Emmerich Grens om poortjes te openen, en dat had ik niet gecheckt. Gelukkig kon ik station Zwijndrecht in via een ram op de Info-knop en uitleg welk ticket ik had....
Goede reis! Wel jammer eigenlijk dat je dat stuk 's nachts doet, paar jaar geleden overdag gedaan en erg van genoten van het uitzicht door de Alpen. Over een maand mag ik ook, eerste stop van de treinreis is Ljubljana
Op vrijdag 19 juni 2015 22:25 schreef dennistd het volgende: Zondag wordt aan de Duitse kant het 150-jarig jubileum van de spoorlijn Almelo-Salzbergen gevierd, met o.a. pendelritten Rheine-Bentheim met een stoomloc (78 468). Tijden en de andere activiteiten staan op https://www.facebook.com/NVBS.Twente
Goede reis! Wel jammer eigenlijk dat je dat stuk 's nachts doet, paar jaar geleden overdag gedaan en erg van genoten van het uitzicht door de Alpen. Over een maand mag ik ook, eerste stop van de treinreis is Ljubljana
over 2 maanden ben ik alweer terug van mijn volgende tripje Al heeft dat heel weinig, maar lang niet helemaal nis, met treinen te maken
Ik moet om 15.45u werken, dus ik kan eigenlijk alleen met de eerste rit mee (Salzbergen-Bentheim-Salzbergen) en dan nog even op station Salzbergen kijken (Schienenbus, V200 en FLIRT3).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik moet om 15.45u werken, dus ik kan eigenlijk alleen met de eerste rit mee (Salzbergen-Bentheim-Salzbergen) en dan nog even op station Salzbergen kijken (Schienenbus, V200 en FLIRT3).
Die Fahrkarten für die Hin- und Rückfahrt kosten für Erwachsene 11,- ¤. Kinder 5 – 12 Jahre zahlen die Hälfte und die ganz kleinen fahren gratis mit. Die Fahrkarten sind auch bei den Schaffnern im Dampfzug erhältlich.