abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153625229
Dit is een vervolg op het topic van hmmmz

Ik haat wielrenners, helemaal als ze in groepjes zijn.

filmpje:

Wielrenners :r :r

Klacht: wielrenners.

[ Bericht 9% gewijzigd door Aiciu op 17-06-2015 23:16:12 ]
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_153625252
De discussie was nog niet ten einde dus ik denk dat we wel door mogen gaan?
N A P O L I
C A M P A N I A
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:32:18 #3
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153625286
Lijkt me een goed idee! Deze mag de hele zomer blijven staan!
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:33:49 #4
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153625341
Originele OP:

quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:12 schreef hmmmz het volgende:
Ik haat wielrenners, helemaal als ze in groepjes zijn.

filmpje:

Wielrenners :r :r

Klacht: wielrenners.

woensdag 17 juni 2015 @ 22:34:22 #5
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153625366

:r
pi_153625417
Standaard terechte klacht.

Altijd irritant als ik moet afremmen door zo'n gast.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_153625427
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:31 schreef Aiciu het volgende:
De discussie was nog niet ten einde dus ik denk dat we wel door mogen gaan?
Agreed, zolang dit niet in een verkapte slowchat vervalt.
pi_153625512
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:48 schreef Joppy het volgende:

[..]

Komt er dus op neer dat iedereen (zoals mensen die misschien wel gewoon aan het werk zijn als ze in de auto rijden) zich maar moet aanpassen omdat jullie anders niet veilig jullie hobby kunnen uitoefenen?

Ik verwacht echt niet dat een peletontje a la minute ruimte kan geven, zoveel geduld en inzicht heb ik ook nog wel. Maar ik verwacht wel op zn minst een reactie op basis waarvan ik kan zien dat men bezig is ruimte te creeeren. Helaas kom ik af en toe nog tegen dat men gewoon blind en doof blijft voortrazen.

De weg is niet alleen van de wielrenners. Zoals ik rekening moet houden met wielrenners op de weg, moeten wielrenners ook rekening houden met automobilisten. Het is geven en nemen.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:58 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Jij noemt nu doof, maar ik zal je zeggen dat ik auto's achter me vaak niet hoor op de racefiets (puur door de wind). In mijn geval niet zo'n issue, omdat ik voornamelijk alleen fiets en er ruimte zat is. Maar ik kan me indenken dat zo'n heel peloton het ook vaak in eerste instantie gewoon niet hoort.

Neem niet weg dat de laatste dan zo nu en dan even over de schouder zou moeten kijken.

Maar het is inderdaad geven en nemen. Heb al eerder aangegeven dat onder alle groepen verkeersdeelnemers mensen zitten die daar moeite mee schijnen te hebben. Ook "wij" wielrenners dus.
Je hoort inderdaad veel minder door de wind als je in een peloton fietst. Normaal gesproken hoort de achterste wel op tijd een auto aankomen maar je wordt er soms ook door verrast.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153625549
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:35 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Tot nu toe nog niet het geval.
#NoDAPL
pi_153625573
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:34 schreef hmmmz het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

:r
Dat is duidelijk een trage groep. :)
#NoDAPL
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:40:54 #11
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153625596
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:35 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Inderdaad. Het moet hier gaan om specifiek gerichte haat.
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:41:27 #12
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153625621
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is duidelijk een trage groep. :)
Dat heeft er niks mee te maken, ze fietsen midden op de weg.
pi_153625629
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:28 schreef Joppy het volgende:

[..]

van toeteren gaat een tegenligger niet aan de kant ;)

Maar het komt er dus op neer dat zowel automobilisten als normale fietser de wielrenners er niet bij willen hebben. Iedereen heeft er last van omdat sommige mensen een hobby willen uitoefenen. En blijkbaar niet willen onderkennen dat ze overlast veroorzaken.
De groepen wielrenners zorgen voornamelijk voor overlast, individuele renners volgens mij niet zo zeer. Ik fiets vrijwel altijd alleen en ik heb echt nooit gezeik met andere weggebruikers. Ik krijg zelfs regelmatig gewoon voorrang van automobilisten zonder dat ik daar recht op heb. Dus het kan prima samengaan, maar je zal gewoon rekening met elkaar moeten houden.

Ik heb ook wel eens last van automobilisten die een verkeerde inschatting maken of fietsers die gewoon niet opletten. Kan me er heel druk om gaan maken, maar dat is totaal zinloos. Ik fiets liever weer gewoon verder.
pi_153626078
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:41 schreef Accordtje het volgende:
...je zal gewoon rekening met elkaar moeten houden.
Fiets je dan ook altijd op de weg?
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_153626610
Die groepen met van die vadsige bolle fietsers met ongeschoren benen zijn ook vaak echte mongolen. Blij dat ze op zondagochtend weer bij hun zeikwijf weg zijn en dan denken dat ze voor die 2 uurtjes de baas kunnen zijn omdat ze verder nooit iets te vertellen hebben.
pi_153627887
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:53 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Fiets je dan ook altijd op de weg?
Ik fiets bijna nooit op de weg. Komt alleen voor als ik iemand voorbij wil en daarbij van de fietsstrook af moet of indien het fietspad in dermate staat is dat je daar met een racefiets niet normaal kan rijden (stukje van een halve kilometer denk ik).
pi_153628002
Ik heb altijd het gevoel dat ze allemaal denken dat ze aan de Tour de France meedoen. Komt altijd beetje tryhard over die wielrenners.
pi_153628145
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:45 schreef SkinnyJeans het volgende:
Ik heb altijd het gevoel dat ze allemaal denken dat ze aan de Tour de France meedoen. Komt altijd beetje tryhard over die wielrenners.
Volgens mij denkt een deel van de wielrenners bij het zien van de Tour inderdaad: "ohja, ik heb ook nog een racefiets in de schuur staan"....Vaak zie je dat ook wel aan het postuur en/of de manier van fietsen.
pi_153628292
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:50 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Volgens mij denkt een deel van de wielrenners bij het zien van de Tour inderdaad: "ohja, ik heb ook nog een racefiets in de schuur staan"....Vaak zie je dat ook wel aan het postuur en/of de manier van fietsen.
Lekker door rood en overal lak aan. 8)7
  donderdag 18 juni 2015 @ 00:11:03 #20
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_153628610
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:41 schreef Accordtje het volgende:

[..]

De groepen wielrenners zorgen voornamelijk voor overlast, individuele renners volgens mij niet zo zeer.
Mee eens, net zoals in het vorige topic. Ze willen het gewoon niet snappen ;( Deze namiddag weer een prachtgroep voor me gehad, 40 op een 80km-weg. Ik kan daar echt slecht mee omgaan.
Half bezopen is weggegooid geld.
  donderdag 18 juni 2015 @ 00:30:02 #21
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153628960
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 00:11 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Mee eens, net zoals in het vorige topic. Ze willen het gewoon niet snappen ;( Deze namiddag weer een prachtgroep voor me gehad, 40 op een 80km-weg. Ik kan daar echt slecht mee omgaan.
Dat begrijp ik goed!
pi_153631199
Je zou toch gewoon in de zomer express rond gaan rijden met een grote milkshake en bij de eerste en de beste groep die zo asociaal in de weg fietst die beker d'r gewoon vol overheen klatsen vanuit het autoraam.

Eigenlijk zou dat een trend moeten worden, wielrenners onder gooien met milkshakes.
pi_153631432
Misschien kom ik er ooit nog op terug, maar ik snap mensen hun ergernis nooit zo goed. Ik heb ook wel eens fietsers, langzaam rijdende auto's, landbouwvoertuigen en inhalende vrachtauto's voor mij. Als ik zulk iets tegen kom accepteer ik dat gewoon. Wel probeer ik het "probleem" zo snel mogelijk kwijt te zijn door intehalen waar mogelijk.

Laat iedereen gewoon in de waarde en erger je niet zo!
  donderdag 18 juni 2015 @ 08:47:42 #24
138448 PeZu
Suspended animation
pi_153631451
een tijdje terug nog een solo wielrenner van zijn fietsje getikt hier, die ongekende klapzak, sneed een bejaarde af in de bocht, die hiervan zo schrok en viel en rijd die aso zo door, dus ik roepen en op mijn bakfiets erachter aan, bij god's gratie stopte hij.

Maar toegeven dat hij fout zat of excuus aanbieden zat er niet in, ik zeg hem: ik zie het voor me gebeuren, wees een vent bied je excuus aan. Hij blijft weigeren dus ik geef hem een ferme tik op zijn arrogante bakkes en meneer gaat theatraal liggen en roepen ik bel de politie, gelukkig hadden meer mensen het voorval gezien en die riepen nee hoor je viel toen je die arme man sneed, hij wou nog wat zeggen maar zeg beter fiets je weg vrind.

en dat gedrag is niet uitzonderlijk, groepen of niet, als je fanatiek op de openbare weg wielrent ben je per definitie al een hinder, (je moet je nml aan het verkeer aanpassen en niet andersom) en als je gedrag dan ook nog onaangepast is, is het niet zo gek dat het leeuwendeel van de bevolking van je gruwelt, maar dat zal iedereen vast verkeerd zien want het zijn zulke begane verkeersdeelnemers.
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_153632311
Het is heel simpel, Als ik hard wil rijden met de auto, moet ik met de auto naar het circuit. Wat ik dan ook een paar keer paar jaar doe. Als ik ga mountainbiken, doe ik dat op een mountainbike pad. Wil ik schaatsen, doe ik dat op een ijsbaan.

Als je zo graag in een groep wil wielrennen, doe dat dan op een wielerbaan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')