abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153898334
Misschien ben ik sinds mijn mk een zwartkijker geworden maar er moet me toch even iets van het hart.
Ik heb een beetje moeite met het vele gejompel om strepen... als je weet dat je dan nog 25% kans hebt dat het mis gaat, is enige voorzichtigheid denk ik toch wel geboden. Ik was met m'n twee strepen super blij en werd dolgelukkig door al het gejompel maar had toch ook graag wat realiteit mee gekregen...
Misschien is het voor iedereen anders maar wil het toch even meegeven bij het (wat ik hoop een heus) begin van de strepenregen.
  zondag 28 juni 2015 @ 10:50:56 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_153898383
Dat begrijp ik hoor leonietje, maar een kans van 20% op een miskraam is ook een kans van 80% op een goede zwangerschap. En dus juichen we hier altijd om alle strepen. Het heeft mi geen toegevoegde waarde om elkaar steeds maar te gaan wijzen op wat er allemaal mis kan gaan. Die informatie is bij iedereen bekend en hoort er helaas ook bij.

Neemt niet weg dat ik je gevoel herken, ik heb zelf ook twee miskramen gehad, maar dan nog, elke tweede streep is in potentie gewoon een mooie zwangerschap! En ik hoop dat die voor jou ook snel mag komen! :*
disclaimer
  zondag 28 juni 2015 @ 10:52:24 #253
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_153898404
Ik snap je wel Leonietje, maar het feit blijft dat als je twee strepen hebt, het ofwel goed kan gaan, ofwel fout kan gaan. Zolang er geen strepen zijn is er überhaupt niks om goed te gaan. Dus je eerste succes heb je hoe dan ook geboekt.
Hoe je omgaat met de gedachte dat het ook fout kan gaan, is aan iedereen persoonlijk. Ik zou het om die reden ook pas zo laat mogelijk aan familie & vrienden gaan vertellen, omdat ik me zelf heel goed besef dat twee strepen heus niet zeggen dat alle onzekerheid voorbij is.

Voor mij wil het niet zeggen dat ik het wel leuk vind om toch in een iets 'anoniemere' omgeving wel gewoon te kunnen genieten van dubbele strepen, van de rest en hopelijk straks een keertje voor mezelf :) Eerste stap van een lange weg tot een hopelijk gezonde baby in je armen!

Edit: Wat SQ ook zegt dus ;)
Warempel, een drempel.
pi_153898465
@Ronderotonder, babykamer nog niet klaar hoor.
Maar we hebben een extra kamer die we eigenlijk helemaal nergens voor gebruiken, daar hebben we verfje tegenaan gegooid en nieuw laminaat ingelegd.
Alleen daar zit van oorsprong een radiator die het bij lange na niet haalt, daar zit geen voorgevel in maar alleen een kozijn van 3x3 meter met alleen maar glas.
Dus dat wil in de winter nogal koud zijn, en dat lijkt mij niet praktisch voor een eventuele kinderkamer.

Maar de wieg enz staat uiteraard nog niet, dat regel ik wel een paar weken van te voren.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_153898519
Dat die informatie bij iedereen bekend is, dat klopt helaas niet... Ik snap best dat de taak om dat duidelijk te maken niet hier ligt... Daarnaast hoop ik ook stiekem op jompels als ik weer een 2e streep plas. Maar dan wel jompels voor de tweede streep, de eerste stap in goede richting. Alleen vind ik hier soms dat er gejompeld wordt alsof er al een gezonde baby in je armen ligt. Denk ook dat ik daar meer moeite mee heb...
pi_153898877
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 11:00 schreef Leonietje83 het volgende:
Dat die informatie bij iedereen bekend is, dat klopt helaas niet...
in de 'buitenwereld' misschien niet. maar denk toch dat in dit topic die info wel redelijk bekend is (zelfs bij de lurkers)? aangezien er hier in OUD openlijk over wordt gesproken. er ligt hier geen taboe op miskramen en medische molen. juist fijn dat dat hier ook benoemd mag worden.

ik denk dat je de jompel ook niet moet zien als een jompel voor een gezonde baby in je armen, maar puur als een jompel voor 2 streepjes. dit topic heet dan ook "wachten op het tweede streepje".
In reacties als "spannende tijden breken aan" lees ik juist enige gereserveerdheid. niet alsof er al een gezonde baby in de armen ligt. maar misschien is dat een verschil in interpretatie en het nadeel van geschreven tekst :(

[ Bericht 8% gewijzigd door Elleska op 28-06-2015 11:34:28 ]
pi_153899065
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 11:00 schreef Leonietje83 het volgende:
Dat die informatie bij iedereen bekend is, dat klopt helaas niet... Ik snap best dat de taak om dat duidelijk te maken niet hier ligt... Daarnaast hoop ik ook stiekem op jompels als ik weer een 2e streep plas. Maar dan wel jompels voor de tweede streep, de eerste stap in goede richting. Alleen vind ik hier soms dat er gejompeld wordt alsof er al een gezonde baby in je armen ligt. Denk ook dat ik daar meer moeite mee heb...
Maar zelfs als het later mis gaat, is het toch niet erg om te jompelen om iets wat op dat moment is? Dat er risico is op een nare afloop maakt het goede nieuws imo niet minder mooi.

Had men niet moeten jompelen om mijn streepjes omdat er geen levende baby uit voort is gekomen? Nee toch :)

[ Bericht 0% gewijzigd door L-E op 28-06-2015 11:47:14 ]
pi_153899086
Ik kom even meelurken, 'helaas' post ik in 'als zwanger worden...'. Maar ik kan mij voorstellen dat het voor sommige die jompels als 'al een baby in handen hebben' gezien wordt. Toen ik zwanger was van de eerste durfte ik pas babykleding te kopen toen ik 3 maanden was, en een babykamer te maken toen ik hoogzwanger was. Dat sommige al een babykamer maken voordat ze überhaupt 2 streepjes plassen, is hun keuze maar ik zou het niet durven...
  zondag 28 juni 2015 @ 11:55:20 #259
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_153899277
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 11:42 schreef VintageGirl het volgende:
Ik kom even meelurken, 'helaas' post ik in 'als zwanger worden...'. Maar ik kan mij voorstellen dat het voor sommige die jompels als 'al een baby in handen hebben' gezien wordt. Toen ik zwanger was van de eerste durfte ik pas babykleding te kopen toen ik 3 maanden was, en een babykamer te maken toen ik hoogzwanger was. Dat sommige al een babykamer maken voordat ze überhaupt 2 streepjes plassen, is hun keuze maar ik zou het niet durven...
Ik had ook zo'n vriend die op maandag een zwangerschapstest ging kopen en op dinsdag een babykamer.

Zeker mag je blij zijn als je zwanger bent, immers juich je bij een voetbalwedstrijd ook na een doelpunt en niet alleen na het laatste fluitsignaal, maar enige voorzichtigheid is toch wel geboden. Wij zouden het zeker de eerste drie maanden niet eens aan iemand vertellen.
  zondag 28 juni 2015 @ 11:56:54 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_153899301
Er is ook nog geen babykamer gemaakt he. Er is een lege kamer in huis waar niets aan hoeft te gebeuren ;)

Verder inderdaad wat L-E zegt :)
disclaimer
pi_153899339
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 11:55 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

Ik had ook zo'n vriend die op maandag een zwangerschapstest ging kopen en op dinsdag een babykamer.

Zeker mag je blij zijn als je zwanger bent, immers juich je bij een voetbalwedstrijd ook na een doelpunt en niet alleen na het laatste fluitsignaal, maar enige voorzichtigheid is toch wel geboden. Wij zouden het zeker de eerste drie maanden niet eens aan iemand vertellen.
Maar waarom? Wij zijn ook geen mensen die het van de daken schreeuwen, gewoon omdat we daar de mensen niet naar zijn, maar niet vanuit een misplaatst gevoel van schijnveiligheid. Er kan op elk moment in je leven iets afschuwelijks gebeuren, ik vind echt dat dat niet leidend hoeft te zijn. Als mensen met een test die nog niet droog is al een babykamer willen kopen, laat ze lekker. Daar heeft toch niemand verder last van? :)
  zondag 28 juni 2015 @ 12:05:49 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_153899438
En ik heb het zelf de eerste keer ook met zes weken aan mijn ouders en beste vriendin verteld. En dat ging mis. En wat was ik blij dat er mensen waren met wie ik mijn verdriet toen kon delen!
Er is geen goed of slecht als je je hart volgt. Wat pas slecht is, is dingen doen "omdat het nou eenmaal zo hoort" terwijl je zelf iets anders zou willen ;)
disclaimer
pi_153899470
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 11:59 schreef L-E het volgende:

[..]

Maar waarom? Wij zijn ook geen mensen die het van de daken schreeuwen, gewoon omdat we daar de mensen niet naar zijn, maar niet vanuit een misplaatst gevoel van schijnveiligheid. Er kan op elk moment in je leven iets afschuwelijks gebeuren, ik vind echt dat dat niet leidend hoeft te zijn. Als mensen met een test die nog niet droog is al een babykamer willen kopen, laat ze lekker. Daar heeft toch niemand verder last van? :)
+1. Iedereen gaat daar anders mee om, net zoals ieder mens op een eigen manier met tegenslag etc. omgaat. Dit is niks anders.

Je kunt het van 2 kanten zien denk ik: je kunt blij zijn en genieten van je zwangerschap en heftig schrikken en teleurgesteld zijn als het toch mis gaat.
En je kunt ook, zeker de eerste periode, ontzettend zorgen hebben over wat nu als het mis gaat, maar is de klap, als die komt. dan minder groot? Ik geloof daar niks van.

Zo'n tweede streepje is een begin van een reis, Waarvan je niet weet hoe lang die gaat duren. Kan de rest van je leven zijn, kan korter, maar de tijd die je blij en gelukkig en genietend besteedt pakt niemand je meer af, ongeacht wat de toekomst brengt. En daar mag best voor gejompeld worden..
  zondag 28 juni 2015 @ 13:11:29 #264
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_153900799
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 11:59 schreef L-E het volgende:

[..]

Iedereen moet lekker doen wat 'ie zelf wil. Ik zeg alleen hoe wij het zien. Nu is het ook wel dat mijn vriendin vanuit haar beroep vrijwel alles mis heeft zien gaan wat er mis kan gaan.
  zondag 28 juni 2015 @ 14:43:27 #265
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_153902652
Hmm..
Zodra ik het weet , weten ook andere mensen het... Want inderdaad.. het is fijn als er.mensen zijn die je evt kunnen troosten..

En "strepen regens" .. Daar mag best om gejompelt worden..
Want streepjes zijn streepjes.. De andere realiteit is een ander topic..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_153902880
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 10:46 schreef Leonietje83 het volgende:
Misschien ben ik sinds mijn mk een zwartkijker geworden maar er moet me toch even iets van het hart.
Ik heb een beetje moeite met het vele gejompel om strepen... als je weet dat je dan nog 25% kans hebt dat het mis gaat, is enige voorzichtigheid denk ik toch wel geboden. Ik was met m'n twee strepen super blij en werd dolgelukkig door al het gejompel maar had toch ook graag wat realiteit mee gekregen...
Misschien is het voor iedereen anders maar wil het toch even meegeven bij het (wat ik hoop een heus) begin van de strepenregen.
Maar iedereen weet toch dat een zwangerschap ook nog mis kan gaan?... maar dat kan kort na de strepen maar ook veel later,mag er dan helemaal maar niet gejompeld worden omdat het mis kan gaan?
2 strepen is het begin van alles...

Sorry maar zo zit ik niet in elkaar, ik weet hoe blij ik was met mn positieve test en de jompels,en ik jompel dan ook graag voor andere , net als dat er hier altijd meegeleefd wordt als het onverhoopt wel anders loopt.
S. 2014
J. 2016
pi_153906194
Ik ben zo iemand die niet meer kan jompelen om mijn eigen tweede streepje. De kans dat het misgaat is gewoon Heel Erg Groot. Maar ik kan en mag dat gevoel niet op een ander betrekken. Dús jompel ik wel als mensen hier streepjes plassen.

Om nou te zeggen: 'leuk joh, dat streepje. Maar weet je wel wat er allemaal mis kan gaan?', lijkt me ook niet iets wat je wilt horen.

Ik ben ook een zwartkijker hoor, en met goede reden vind ik zelf. Maar dat heeft weinig te maken met de zwangerschap van een ander.
pi_153906288
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 17:32 schreef Cygne het volgende:
Ik ben zo iemand die niet meer kan jompelen om mijn eigen tweede streepje. De kans dat het misgaat is gewoon Heel Erg Groot. Maar ik kan en mag dat gevoel niet op een ander betrekken. Dús jompel ik wel als mensen hier streepjes plassen.

Om nou te zeggen: 'leuk joh, dat streepje. Maar weet je wel wat er allemaal mis kan gaan?', lijkt me ook niet iets wat je wilt horen.

Ik ben ook een zwartkijker hoor, en met goede reden vind ik zelf. Maar dat heeft weinig te maken met de zwangerschap van een ander.
Ik begrijp volkomen dat jij niet meer jubelt bij een positieve test... :*
S. 2014
J. 2016
pi_153906477
Ik bedoel ook echt niet dat je niet gefeliciteerd zou mogen worden ofzo. Dat is juist heel fijn omdat de meeste mensen het op het moment van 2 streepjes plassen, dit nog niet met iedereen willen delen en juist hier wel de vreugde kunnen delen. Heb alleen moeite met opmerkingen die dan geplaatst worden over aanstaand ouderschap enzo. Want zo ver is het nog lang niet... Daarnaast is het echt niet zo bekend dat een kwart nog misgaat (vanaf testen voor NOD) zeker niet als je in je omgeving nooit iets gehoord hebt over dat het mis gegaan is en iedereen een maand na stoppen met pil strepen plast en 36 weken later een gezond kind baart... Misschien naief maar ik heb er echt maar 10 seconden bij stilgestaan dat het bij mij mis kon gaan, en dat was na bericht van Cygne en daarna KapiteinCupcake. Dat maakte voor mij wel dat de klap echt veeeeel harder aankwam.
pi_153906702
komt die klap niet altijd hard aan?
pi_153906842
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 17:56 schreef Elleska het volgende:
komt die klap niet altijd hard aan?
Dit.
Je kunt niet voorbereid zijn op die klap. Die komt toch wel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153906991
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 17:44 schreef Leonietje83 het volgende:
Ik bedoel ook echt niet dat je niet gefeliciteerd zou mogen worden ofzo. Dat is juist heel fijn omdat de meeste mensen het op het moment van 2 streepjes plassen, dit nog niet met iedereen willen delen en juist hier wel de vreugde kunnen delen.
Precies, ik denk dat dit heel erg meespeelt.

Overigens begrijp ik het wel helemaal wat je zegt hoor. Toen ik zwanger bleek, heb ik het hier niet gedeeld (ben pas later in mijn zwangerschap actief geworden in OUD) mede omdat ik het nog te pril vond om wat naar mijn idee voelt als 'van de daken schreeuwen', ook al is dat hier nog in bepaalde anonimiteit. Maar dat is dus mijn gevoel. Ik zit hier soms echt wel ontroerd mee te lezen en van afstandje blij te zijn om de streepjes bij een ander. Het is echt een heel bijzonder moment als je het meemaakt. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153907530
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 17:44 schreef Leonietje83 het volgende:
Ik bedoel ook echt niet dat je niet gefeliciteerd zou mogen worden ofzo. Dat is juist heel fijn omdat de meeste mensen het op het moment van 2 streepjes plassen, dit nog niet met iedereen willen delen en juist hier wel de vreugde kunnen delen. Heb alleen moeite met opmerkingen die dan geplaatst worden over aanstaand ouderschap enzo. Want zo ver is het nog lang niet... Daarnaast is het echt niet zo bekend dat een kwart nog misgaat (vanaf testen voor NOD) zeker niet als je in je omgeving nooit iets gehoord hebt over dat het mis gegaan is en iedereen een maand na stoppen met pil strepen plast en 36 weken later een gezond kind baart... Misschien naief maar ik heb er echt maar 10 seconden bij stilgestaan dat het bij mij mis kon gaan, en dat was na bericht van Cygne en daarna KapiteinCupcake. Dat maakte voor mij wel dat de klap echt veeeeel harder aankwam.
No offence, maar dat lijkt me niet de schuld van dit topic of jompels. Zoals gezegd is er in OUD genoeg ruimte voor hoe het ook kan gaan en zien we dag helaas regelmatig ook gebeuren.

Mijn eerste zwangerschap werd een missed abortion, iets waar ik ergens al bang voor was, omdat vier weken daarvoor in Z&G hetzelfde was gebeurd bij Vlindur. Heeft niks met elkaar te maken, maar het bleef in mijn hoofd rondspoken 'zul je zien dat ons dat ook gebeurt', en het gebeurde ook. Daar was de klap echt geen ene fuck minder om.

De tweede keer was ik blij, maar ook ontzettend onzeker. De jompels waren voor mij echt blijdschap voor een nieuwe kans, want zoals eerder geschreven hier, het moet ergens beginnen en dat is bij twee streepjes. Die eerste weken heb ik flinke dips gehad, probeerde het een beetje weg te stoppen jn m'n hoofd omdat het dan vast minder erg zou zijn als het mis ging, om me vervolgens daar weer schuldig over te voelen. Daar is ook echt geen lol aan.

Weetje, sommige mensen zijn misschien wel naief als ze een tweede streepje hebben. Maar hij heel veel mensen is dat het begin van een goede zwangerschap en ik gun ze die houding en het onbezorgd genieten van harte. Maar ik denk dat die groep heel erg klein is en dat er bijna geen vrouwen zijn die niet onzeker zijn in de eerste weken en zich realiseren dat er nog vanalles kan gebeuren. Maar niemand schiet er iets mee op als we daar in blijven hangen, want het verandert echt niks aan wat er in je buik gebeurd.
  zondag 28 juni 2015 @ 19:15:41 #274
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153907979
Ik zie eigenlijk nooit opmerkingen die gericht zijn op het aanstaande ouderschap als reactie op een positieve test, leonietje. Heb je daar een voorbeeld van? Ik zie alleen opmerkingen als "gefeliciteerd", "duimen voor een plakker" en "op een voorspoedige zwangerschap". Ik zie deze opmerkingen echt puur gericht op het feit dat de 1e stap gelukt is.
Ik zou het zelf erg raar vinden om een reactie te geven/krijgen als : "gefeliciteerd, ik hoop dat deze tot de 80% behoort die niet in een miskraam eindigt".

Ik ken trouwens ook niet echt verhalen uit mijn omgeving die een miskraam hebben gehad, toch was het mij wel degelijk bekend dat het mis kon gaan, al kende ik de percentages niet. O.a. Door tv, fok en tijdschriften. En dat veel mensen tot ca. 12 weken wachten komt ook daar vandaan, daar is toch ook wel iedereen bekend mee? In het zwanger topic merk je ook erg dat men erg onzeker is de eerste weken.
Ik heb het gevoel dat je met name teleurgesteld bent dat je dacht dat het goed zou gaan, en dat dit niet zo bleek te zijn.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_153909338
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 19:15 schreef Mariposas het volgende:
Ik zou het zelf erg raar vinden om een reactie te geven/krijgen als : "gefeliciteerd, ik hoop dat deze tot de 80% behoort die niet in een miskraam eindigt".
Nou dat dus inderdaad. Laat mensen lekker reageren zoals ze willen reageren. En wij hoeven mensen niet perse te informeren die twee streepjes plassen dat de kans op een miskraam 20% is.
Het is een eerste stap eventueel op weg naar....
Dat weet iedereen wel.
:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')