in de 'buitenwereld' misschien niet. maar denk toch dat in dit topic die info wel redelijk bekend is (zelfs bij de lurkers)? aangezien er hier in OUD openlijk over wordt gesproken. er ligt hier geen taboe op miskramen en medische molen. juist fijn dat dat hier ook benoemd mag worden.quote:Op zondag 28 juni 2015 11:00 schreef Leonietje83 het volgende:
Dat die informatie bij iedereen bekend is, dat klopt helaas niet...
Maar zelfs als het later mis gaat, is het toch niet erg om te jompelen om iets wat op dat moment is? Dat er risico is op een nare afloop maakt het goede nieuws imo niet minder mooi.quote:Op zondag 28 juni 2015 11:00 schreef Leonietje83 het volgende:
Dat die informatie bij iedereen bekend is, dat klopt helaas niet... Ik snap best dat de taak om dat duidelijk te maken niet hier ligt... Daarnaast hoop ik ook stiekem op jompels als ik weer een 2e streep plas. Maar dan wel jompels voor de tweede streep, de eerste stap in goede richting. Alleen vind ik hier soms dat er gejompeld wordt alsof er al een gezonde baby in je armen ligt. Denk ook dat ik daar meer moeite mee heb...
Ik had ook zo'n vriend die op maandag een zwangerschapstest ging kopen en op dinsdag een babykamer.quote:Op zondag 28 juni 2015 11:42 schreef VintageGirl het volgende:
Ik kom even meelurken, 'helaas' post ik in 'als zwanger worden...'. Maar ik kan mij voorstellen dat het voor sommige die jompels als 'al een baby in handen hebben' gezien wordt. Toen ik zwanger was van de eerste durfte ik pas babykleding te kopen toen ik 3 maanden was, en een babykamer te maken toen ik hoogzwanger was. Dat sommige al een babykamer maken voordat ze überhaupt 2 streepjes plassen, is hun keuze maar ik zou het niet durven...
Maar waarom? Wij zijn ook geen mensen die het van de daken schreeuwen, gewoon omdat we daar de mensen niet naar zijn, maar niet vanuit een misplaatst gevoel van schijnveiligheid. Er kan op elk moment in je leven iets afschuwelijks gebeuren, ik vind echt dat dat niet leidend hoeft te zijn. Als mensen met een test die nog niet droog is al een babykamer willen kopen, laat ze lekker. Daar heeft toch niemand verder last van?quote:Op zondag 28 juni 2015 11:55 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Ik had ook zo'n vriend die op maandag een zwangerschapstest ging kopen en op dinsdag een babykamer.
Zeker mag je blij zijn als je zwanger bent, immers juich je bij een voetbalwedstrijd ook na een doelpunt en niet alleen na het laatste fluitsignaal, maar enige voorzichtigheid is toch wel geboden. Wij zouden het zeker de eerste drie maanden niet eens aan iemand vertellen.
+1. Iedereen gaat daar anders mee om, net zoals ieder mens op een eigen manier met tegenslag etc. omgaat. Dit is niks anders.quote:Op zondag 28 juni 2015 11:59 schreef L-E het volgende:
[..]
Maar waarom? Wij zijn ook geen mensen die het van de daken schreeuwen, gewoon omdat we daar de mensen niet naar zijn, maar niet vanuit een misplaatst gevoel van schijnveiligheid. Er kan op elk moment in je leven iets afschuwelijks gebeuren, ik vind echt dat dat niet leidend hoeft te zijn. Als mensen met een test die nog niet droog is al een babykamer willen kopen, laat ze lekker. Daar heeft toch niemand verder last van?
Iedereen moet lekker doen wat 'ie zelf wil. Ik zeg alleen hoe wij het zien. Nu is het ook wel dat mijn vriendin vanuit haar beroep vrijwel alles mis heeft zien gaan wat er mis kan gaan.quote:Op zondag 28 juni 2015 11:59 schreef L-E het volgende:
[..]
Maar waarom? Wij zijn ook geen mensen die het van de daken schreeuwen, gewoon omdat we daar de mensen niet naar zijn, maar niet vanuit een misplaatst gevoel van schijnveiligheid. Er kan op elk moment in je leven iets afschuwelijks gebeuren, ik vind echt dat dat niet leidend hoeft te zijn. Als mensen met een test die nog niet droog is al een babykamer willen kopen, laat ze lekker. Daar heeft toch niemand verder last van?
Maar iedereen weet toch dat een zwangerschap ook nog mis kan gaan?... maar dat kan kort na de strepen maar ook veel later,mag er dan helemaal maar niet gejompeld worden omdat het mis kan gaan?quote:Op zondag 28 juni 2015 10:46 schreef Leonietje83 het volgende:
Misschien ben ik sinds mijn mk een zwartkijker geworden maar er moet me toch even iets van het hart.
Ik heb een beetje moeite met het vele gejompel om strepen... als je weet dat je dan nog 25% kans hebt dat het mis gaat, is enige voorzichtigheid denk ik toch wel geboden. Ik was met m'n twee strepen super blij en werd dolgelukkig door al het gejompel maar had toch ook graag wat realiteit mee gekregen...
Misschien is het voor iedereen anders maar wil het toch even meegeven bij het (wat ik hoop een heus) begin van de strepenregen.
Ik begrijp volkomen dat jij niet meer jubelt bij een positieve test...quote:Op zondag 28 juni 2015 17:32 schreef Cygne het volgende:
Ik ben zo iemand die niet meer kan jompelen om mijn eigen tweede streepje. De kans dat het misgaat is gewoon Heel Erg Groot. Maar ik kan en mag dat gevoel niet op een ander betrekken. Dús jompel ik wel als mensen hier streepjes plassen.
Om nou te zeggen: 'leuk joh, dat streepje. Maar weet je wel wat er allemaal mis kan gaan?', lijkt me ook niet iets wat je wilt horen.
Ik ben ook een zwartkijker hoor, en met goede reden vind ik zelf. Maar dat heeft weinig te maken met de zwangerschap van een ander.
Dit.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies, ik denk dat dit heel erg meespeelt.quote:Op zondag 28 juni 2015 17:44 schreef Leonietje83 het volgende:
Ik bedoel ook echt niet dat je niet gefeliciteerd zou mogen worden ofzo. Dat is juist heel fijn omdat de meeste mensen het op het moment van 2 streepjes plassen, dit nog niet met iedereen willen delen en juist hier wel de vreugde kunnen delen.
No offence, maar dat lijkt me niet de schuld van dit topic of jompels. Zoals gezegd is er in OUD genoeg ruimte voor hoe het ook kan gaan en zien we dag helaas regelmatig ook gebeuren.quote:Op zondag 28 juni 2015 17:44 schreef Leonietje83 het volgende:
Ik bedoel ook echt niet dat je niet gefeliciteerd zou mogen worden ofzo. Dat is juist heel fijn omdat de meeste mensen het op het moment van 2 streepjes plassen, dit nog niet met iedereen willen delen en juist hier wel de vreugde kunnen delen. Heb alleen moeite met opmerkingen die dan geplaatst worden over aanstaand ouderschap enzo. Want zo ver is het nog lang niet... Daarnaast is het echt niet zo bekend dat een kwart nog misgaat (vanaf testen voor NOD) zeker niet als je in je omgeving nooit iets gehoord hebt over dat het mis gegaan is en iedereen een maand na stoppen met pil strepen plast en 36 weken later een gezond kind baart... Misschien naief maar ik heb er echt maar 10 seconden bij stilgestaan dat het bij mij mis kon gaan, en dat was na bericht van Cygne en daarna KapiteinCupcake. Dat maakte voor mij wel dat de klap echt veeeeel harder aankwam.
Nou dat dus inderdaad. Laat mensen lekker reageren zoals ze willen reageren. En wij hoeven mensen niet perse te informeren die twee streepjes plassen dat de kans op een miskraam 20% is.quote:Op zondag 28 juni 2015 19:15 schreef Mariposas het volgende:
Ik zou het zelf erg raar vinden om een reactie te geven/krijgen als : "gefeliciteerd, ik hoop dat deze tot de 80% behoort die niet in een miskraam eindigt".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |