Hoe doet dat af aan wat ik schreef?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
Nee lezen wat er dik gedrukt staat;
Een Aangetekend Pakket en een Pakket met Betaalservice of Verzekerservice worden nooit bij uw buren aangeboden.
Dat de optie voor niet bij de buren bezorgen niet uit maakt of de webshop dit aangeeft.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe doet dat af aan wat ik schreef?
Het meest vreemde vind ik nog dat PostNL de lat bij jou legt. De bezorger heeft 'm bij je buren afgeleverd, maar jij mag 'm bij de buren halen?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 13:21 schreef Chloroform het volgende:
Volgens het bedrijf stond er ook op het pakket "alleen huisadres", dus het klopt van geen kant allemaal.
In theorie niet. Maar een nieuwe mobiele telefoon die aangetekend verstuurd is mocht ik gewoon een straat verderop ophalen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
Nee lezen wat er dik gedrukt staat;
Een Aangetekend Pakket en een Pakket met Betaalservice of Verzekerservice worden nooit bij uw buren aangeboden.
Er is bij mij momenteel ook een pakket zoek. No way dat ik contact op ga nemen met PostNL, dat mag de verkoper lekker oplossen voor mij.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:34 schreef Uitgebloed het volgende:
[..]
Het meest vreemde vind ik nog dat PostNL de lat bij jou legt. De bezorger heeft 'm bij je buren afgeleverd, maar jij mag 'm bij de buren halen?
Als ik PostNL of de laptoptoko was, had ik per direct de PostNL medewerker gesommeerd nog dezelfde dag de laptop op te halen waar ie 'm afgeleverd had. Niet een paar dagen of weken later.
toch wel een antwoordnummer he?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:31 schreef Chloroform het volgende:
Ik heb vandaag van PostNL een brief ontvangen met een verklaring die ik in moet vullen over of ik het pakket al heb ontvangen... Jezus man, ik word hier niet goed van
Leuk en aardig, maar daar zit je als consument natuurlijk helemaal niet op te wachten, op gedoe via de rechter. Kost alleen maar tijd en geld.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, je kan dan gewoon je geld terughalen bij Apple, desnoods via de rechter.
Dat is inderdaad ook logisch. Dan hebben ze iets op papier, moet ook wel natuurlijk. Als anders ooit die laptop nog opduikelt hebben ze geen enkel bewijs van TS.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 17:58 schreef Nizno het volgende:
[..]
toch wel een antwoordnummer he?
En op zich is de verklaring wel logisch. Zij zijn aangeschreven door de verzender en gaan dus ook 'het schip in' voor de schade. Daarvoor willen ze wel echt dat jij verklaart dat je het pakket niet hebt en ze niet flest.
Brief van rechtsbijstandsverzekeraar doet vaak al wonderenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 18:17 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar daar zit je als consument natuurlijk helemaal niet op te wachten, op gedoe via de rechter. Kost alleen maar tijd en geld.
Helaas laten sommige shops het dus wel zover komen. Zat consumenten die afhaken en hun verlies nemen, zeker als het om kleinere bedragen gaat.
Dat is waar.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 18:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Brief van rechtsbijstandsverzekeraar doet vaak al wonderen
Raar verhaal van PostNL! Zij zijn gewoon verantwoordelijk, ze hebben een aangetekend pakketje kwijtgemaakt, je buurman heeft daar niets mee te maken.quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:47 schreef Chloroform het volgende:
Als het mij niet lukt, halen ze de politie erbij.
Als je goed zou lezen, zou je zien dat ik meteen de dag erna contact heb opgenomen met het bedrijf. Het bedrijf had een onderzoek ingesteld en twee weken later kreeg ik te horen van het bedrijf dat ik het nog een keer bij de buurman moest proberen. Buurman zegt dat hij niks gehad heeft. Het bedrijf houdt zich angstvallig stil. Dat duurt nu onderhand in totaal 3 weken. Ik heb ze paar dagen geleden een mail gestuurd dat ik ze nog even de tijd geef en anders via ING/creditcard verdere stappen neem. Van PostNL heb ik vandaag een brief binnen gekregen. Ik heb daar zelf verder geen contact mee gehad afgelopen weken.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:01 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Wat lees ik een onzin zeg. Je besteld een laptop die komt niet. Dan stel je simpelweg de leverancier in gebreke en zorg je dat het geld terug komt. Dat de ptt verkeerd bezorgd heeft, of de postbode misschien het pakje wel gejat heeft is allemaal de verantwoording van de webwinkel. Zeker niet mee bemoeien, jij doet alleen zaken met de verkoper en die moet bij niet levering je geld teruggeven., heel simpel. De post nl is voor jou geen partij. Niet erg slim dat je drie weken gewcht hebt overigens. Je krijgt toch een 3s code dan kun je gewoon zien wanneer het pakje bezorgd zou moeten zijn.
Jouw hele verhaal doet er niet toe als het een aangetekend pakketje is.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 22:35 schreef FF het volgende:
De optie 'Alleen huisadres' bieden veel webshops niet aan omdat hiervoor betaald moet worden.
Voor particulieren is dit een gratis optie, maar zakelijke verzenders moeten hier extra voor betalen.
En de klant wil niet dat zij meer moeten betalen voor deze optie omdat het toch gratis is?
Dat is net zo als het doorberekenen van BTW op de portokosten. Er zit toch geen BTW op de porto? Nee, voor particulieren niet.
Mijn verhaal was een reactie op Innisdemon, alleen vergat ik te quotenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 22:53 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Jouw hele verhaal doet er niet toe als het een aangetekend pakketje is.
Wat ook werkt: bij bestellen in een adresregel "niet bij de buren" vermelden. Is in principe voldoende en werkt hier heel goed.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:23 schreef Nizno het volgende:
[..]
http://www.postnl.nl/klan(...)e-buren-afgeven.html
Geen bezorging bij buren
Wilt u niet dat uw pakket bij uw buren wordt bezorgd? Geef dit dan aan tijdens het bestelproces in de webwinkel. Wij bieden het pakket dan alleen aan op uw adres. Een Aangetekend Pakket en een Pakket met Betaalservice of Verzekerservice worden nooit bij uw buren aangeboden.
Ligt aan de bui van de pakketbezorger.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:30 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Wat ook werkt: bij bestellen in een adresregel "niet bij de buren" vermelden. Is in principe voldoende en werkt hier heel goed.
Je bedoeld: Alleen huisadresquote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:30 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Wat ook werkt: bij bestellen in een adresregel "niet bij de buren" vermelden. Is in principe voldoende en werkt hier heel goed.
Eh nee hoor, dat bedoelde ik niet want dat is niet wat ik vermeld. Maar als dat de meest gangbare methode is, ook best. Voor mij werkt deze tekst.quote:
Je kan er van alles op zetten, maar officieel is:quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:47 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Eh nee hoor, dat bedoelde ik niet want dat is niet wat ik vermeld. Maar als dat de meest gangbare methode is, ook best. Voor mij werkt deze tekst.
maar dat kan je niet zelf op het pakket zetten, want jij bent de ontvanger.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:53 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je kan er van alles op zetten, maar officieel is:
Wilt u niet dat de postbode het pakket bij de buren aflevert? Vermeld dan ‘alléén huisadres’ op het pakket. Uw zending wordt dan niet afgeleverd bij de buren. In dat geval probeert de postbode het later nog een tweede keer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |